Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PML MINI QED: Hybridní MINI - 480 kW a 0 - 100 km/h za 4,5 s

Mezi výhody hybridního pohonu nepatří jen ekologická vstřícnost - malému MINI udělil hvězdné jízdní výkony
Zpět na článek
2. 10. 2006 09:31
neregistrovaný "Honza"
2. 10. 2006 09:43
neregistrovaný "Honza"
2. 10. 2006 10:59
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
2. 10. 2006 11:26
anonym
2. 10. 2006 14:56
neregistrovaný "Mirek"
2. 10. 2006 16:37
anonym
5. 10. 2006 16:33
neregistrovaný "Wartburg 353W"
2. 10. 2006 11:08
neregistrovaný "Mirek"
2. 10. 2006 15:12
anonym
3. 10. 2006 13:35
neregistrovaný "Jogi"
4. 10. 2006 10:42
neregistrovaný "peeticek"
27. 1. 2007 20:23
neregistrovaný "clon"
27. 1. 2007 20:36
neregistrovaný "fresh"
2. 10. 2006 13:05
neregistrovaný "Marty"
2. 10. 2006 17:00
neregistrovaný "expert"
2. 10. 2006 16:55
neregistrovaný "vrgada"
27. 1. 2007 20:25
neregistrovaný "trn"
3. 10. 2006 18:11
neregistrovaný "e)voVIII®"
neregistrovaný "Honza"
2. 10. 2006 09:31
jo, to je ono
Tak takhle jsem si hybridní auto představoval. Spalovací motor jen pro dobíjení a elekromotory pro pohon. Bravo :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2006 09:40
Neodpužené hmoty
...zajimave, ale otazka, jestli umisteni elektromotoru do kol je to prave misto, no, budoucnost ukaze, elektromobily do ni mohou hledet se vztycenou hlavou.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Honza"
2. 10. 2006 09:43
Re: Neodpužené hmoty
Viděl jsem teď i nějaké nové zbrojní projekty USA a i ty mají elektromotory v nábojích. Snad to pořeší, protože by se mechanicky auto zjednodušilo.
neregistrovaný "nechi dále tento účet, SMAŽTE T"
2. 10. 2006 10:59
Re: Neodpužené hmoty
je to pravé místo ... ušetří se tak spousta energie, kterou bys jinak ztratil v převodech ... navíc má zde 1 zařízení 3 funkce :yes:
2. 10. 2006 11:20
Re: Neodpužené hmoty
To je pravda, ale hmotnost uz z fyzikalnich duvodu konstrukce elektromotoru urcitym omezenim bude. Teda dokud se nestane supravodivost za normalnich teplot realitou, v coz moc neverim ;-\ Na druhou stranu, usetri se spousta mista pro baterie :-)
anonym
2. 10. 2006 11:26
Re: Neodpužené hmoty
Nemyslim, ze kolo z lehke slitiny + elektromotor bude o tolik tezsi nez ocelove bezne kolo, aby to zpusobovalo neresitelne problemy. Spis by mne zajimal problem otresu a prenosu elektriny k poskakujicimu motoru.
2. 10. 2006 13:17
Re: Neodpužené hmoty
Jeden ten motor ma mit 120kW, to je hodne. Neprekvapil aby mne hmotnost kolem 50 kg a to bych povazoval za uspech. Naopak problem prenosu energie bych tak dramaticky nevidel, bude to ale muset byt neco lepsiho, nez kousek prodluzky :-)
neregistrovaný "Mirek"
2. 10. 2006 14:56
Re: Neodpužené hmoty
120kW je extrem. Takovy motor asi bude tezsi tam si s odpruzenim asi budou muset pohrat. Pro bezne modely ale bude bohate dostacovat 2x50kW (a to nemluvim o 4x25kW) a tam uz to nemusi byt nic problematickeho. Nedokazu si prestavit zadny drat, ktery by takove otresy prezil po dlouha leta. Mozna nejaky krouzek + sberac, ale to je zase mechanicka soucastka navic snizujici spolehlivost. Nevim, zda skutecne neni lepsi motor na pevne casti karoserie + hridel se 2ma klouby. To nam rekne az realny provoz.
2. 10. 2006 15:49
Re: Neodpužené hmoty
Ja si to predstavuju takto: I toto kolo s elektromotorem je treba nejak odpruzit: Pouzije-li se klasicka vinuta pruzina ( bude-li to mozne), proc po draze pruziny nevest ke kolu nejaky vodic? Na druhou stranu: Uz pred dvaceti lety byly bezne veci jako senzory opotrebeni brzdovych desticek atp. Takovyto "senzor", dratek zataveny v desticce, taky byl spojeny s kastli a slo to.
anonym
2. 10. 2006 16:37
Re: Neodpužené hmoty
100kW uz neprenese nejake "lanko" . Musi to byt poradne bago. Prave proto mi to neni jasne. Ale mate pravdu, kdyz to vydrzi pruzina, jiste se dokaze udelat i vodic, ktery to prezije. Jen asi nebude z medi. Pokud bude kolo s motorem tezke, mozna bude muset nastoupit neco namisto vinute pruziny. Misto tlumice linearni elektromotor, pod kontrolou pocitace, aby prave zvladl pracovat s velkymi hmotami. Nekde jsem uz videl prototyp. Meli to hezky v jednom kuse s "in-wheel" elektromotorem. Uvidime. Urcite je to vse resitelne uz za soucasneho stavu technologie. Jsem zvedav, kolik let bude automobilkam trvat, nez podobne auto opravdu vyrobi.
neregistrovaný "Wartburg 353W"
5. 10. 2006 16:33
Re: Neodpužené hmoty
Velka hmotnost kola se da komenzovat aktivnim pruzenim, totiz kdyz na kolo pusobi sila od nerovnosti, zachyti tuto silu senzor a ten potom kolo pritahne od nerovnosti. Teoreticky tak muze i tezke kolo to same, co kolo hrozne lehke. Takze NO PROBLEM
neregistrovaný "Mirek"
2. 10. 2006 11:08
Toto je budoucnost
Bravo. Takto vypada budoucnost automobilu minimalne na pristich 20 let. Zajimalo by mne, co je to "maly spalovaci motor". Petistovka? Kazdopadne auto ma jen maly spalovaci motor, zadnou prevodovku a nepotrebuje predni brzdy. To je potencial, aby v okamziku, kdy poklesnou ceny baterii mohlo byt auto vyrazne levnejsi nez dosavadni konstrukce. A ze ceny baterii za par let zcela jiste poklesnou k nicotnosti je nepochybne - jako u kazde elektroniky.
Rozbalit vlákno
7
2. 10. 2006 13:11
Re: Toto je budoucnost
S tou cenou baterií je to otazka - cena bude porad asi relativne vysoka, protoze u baterii nejde o tu elektroniku, ale o kila kovu (Li, Mn...), jejichz ceny jsou proste dany a pujdou spise nahoru, nez dolu.
2. 10. 2006 13:32
Re: Toto je budoucnost
Spalovaci motor je ctyrtakt dvouvalec 250 ccm 15kW pri 7000 rpm, at jsem hledal jak jsem hledal, nikde jsem hmotnost elektromotoru nenasel, jen v prospektu pisou, zse to jsou 24 fazovy vodou chlazeny 4x750nm/1800rpm Brushless, baterky Li-pol 300V 70Ah.
anonym
2. 10. 2006 15:12
Re: Toto je budoucnost
Diky za informace. Tak to je jeste mensi motor nez jsem predpokladal. To je genialni. Ze by 250tka dokazala popohnat tento vuz na trvalou 100km/h bych necekal, ale pisou to. Vlastne 10-15kW by na ustalenou rychlost melo stacit. K cene baterii - dnes stoji baterie do meho mobilu asi 1/3 co stala pred 3mi roky. Samozrejme otazka je, zda se tento trend udrzi, az to automobilky zacnou masove montovat do svych aut. Uvidime. Kazdopadne neni tam prevodovka, spojka, brzdy. Namisto sloziteho dizloveho motoru jedna 250tka, 2 el. motory a treti el. generator. To je dabelsky jednoduche a s otaznikem u tech beterii i velmi levne. Uz se na to tesim.
neregistrovaný "Jogi"
3. 10. 2006 13:35
Re: Toto je budoucnost
K cene baterii. Jedna vec je material (co nestoji ani 20% z ceny baterii) a druha vec je kolko kusov sa rocne preda. Ak sa preda do mini rocne 10 baterii , cena vyrobnej linky sa na kazdu premietne cca 100 000 USD. Ale ak sa ich preda rocne 100 000 , cena linky bude na jeden kus len 10 USD.

Vid napriklad RAM moduly do PC alebo pneumatiky. Dnes uz aj 195/50/15 su lacne, co este pred par rokmi boli exoticke gumy sa strasne palky. Lacne boli iba 165/70/13
neregistrovaný "peeticek"
4. 10. 2006 10:42
Re: Toto je budoucnost
K tej cene baterii..
Projekt Plug-in hybridov ma za ciel presadit 9 a viac Ah baterky do priusov, GS450h, Toyoty Highlander a pod., aby mohli na samotny el.pohon prejst 60 a viac km. Teraz stoji LEN baterka na takyto dojazd 150tis.! + naklôady na prestavbu - celkovo 300tis.+-.
Ak by dosiahli cielu a Toyota by namiesto tej svojej 1,3Ah baterky za 45tis. davala 9Ah do vsetkych modelov Priusu, tak pri tych predajnych cislach by sa cena prestavby pohybovala na urovni 2000-3000 dol.!a to je skvely vysledok! Velmi sa cudujem statom, ze nepodporili Plug-in projekt, pretoze by ohromne znizili zavislost na rope,kt.ziskavaju z krizuiackych vojnovych vyprav, kt.tyzden stoji 60mld.Sk!Pritom elekrarne maju nocne nevyuzite kapacity..no, ale je to zlozita politika, takze uvidime ako to tam dopadne..
Co sa tyka Miniho..JE TO BOMBA!! skvele! inak - pod tou prednou kapotou musi byt vela miesta - takze by tam mohli napchat taku konstrukciu, kt. by v pripade celneho narazu odviedla skvelu robotu! hlavne ked si pomyslime na to, ze tam nieje skoro ziadna vaha a motory su na kolesach - myslim, ze pri troche snahy by bolo ja extremne bezpecne.. Co sa tyka ceny - ak by to bola seriovka, tak by klesla paradne - teraz to vidim okolo 3Mega - tolko stoji Tesla projekt. A pritom ta je bez spal.motora a extremne pri zemi, takze tento rpojekt by bol praktickejsi. A ked si toto porovname s prechodom na vodík - no, myslim ze toto je lepsia, rychlejsia a menej nakladna cesta. Je zarazajuce, ze sa na forach este objavuju nazory typu - hybridy su slepou cestou a pod. :D je to smutne.
drzim projektu palce!

bye
PeeT
neregistrovaný "clon"
27. 1. 2007 20:23
Re: Toto je budoucnost
Projekt Plug-in hybridov sa teraz spomina v skvelom filme "Kto zabil elektricke auto?"

youtube.com/watch?…
neregistrovaný "fresh"
27. 1. 2007 20:36
Re: Toto je budoucnost
viac info u zdroja...

pmlflightlink.com/…e/news_mini.html
neregistrovaný "Marty"
2. 10. 2006 13:05
Tak za takový mini
bych snad dal i těch půl melounu. Akorát, že tohle by stálo i víc než klasický mini. I když co by na tom mělo stát výrazně víc? Ušetří se na velkym komplikovanym motoru.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "expert"
2. 10. 2006 17:00
Re: Tak za takový mini
to by stálo víc tak desateronásobně........ zatím....
neregistrovaný "vrgada"
2. 10. 2006 16:55
jsem nadsen
Tak nejak by to melo vypadat a pro zajimavost pripominam, ze s elektomotory v nabojich kola zacinal v praveku automobilismu mlady Porsche a to vcetne teto koncepce hybridu, take zkousel pohon z akumulatoru a dobijeni spalovacim motorem. Ty fotky je mozne na webu pohledat, ze by konecne po sto letech se vyvoj vratil po spirale. Ten hybrid je treba tady:-)
[odkaz]%E2%8C%A9=en
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "trn"
27. 1. 2007 20:25
Re: jsem nadsen
Spickove odkazy, diky. Netusil som o prvom hybridnom vozidle Ferdinanda Porsche z roku 1899 Lohner-Porsches, neuveritelne.
neregistrovaný "e)voVIII®"
3. 10. 2006 18:11
heh delo
:yes:
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku