Vypada krasne a konecne nejaka poradna konkurence pro Audi. Uvidime, kdo se jeste do pristiho rocniku Le Mans prida. Osobne by se mi nejvic libilo, kdyby se vratilo Porsche a hrde se postavilo temto dieselovym speicalum.
Jinak jeste neco. Nadsene vitam, ze se opet nejaky vyrobce vraci ke konstrukci prototypu kategorie LM-GTP, tedy uzavrenych aut. Ta se mi vzdy v Le Mans libila nejvic, skoda, ze tak vymizela.. Ale na druhou stranu mi to od Peugeotu prijde jako trochu vyhybani se prime konfrontaci. Kdyz nepojedou ve stejne kategorii jako Audi a nahodou nevyhraji, je temer jiste, ze vyhraji alespon tu svoji, protoze je nepravdepodobne, ze by se prihlasil jeste nekdo s prototypem kategorie GTP. Ale budu jim fandit...
s tím "názvem" motorizace, na to jsou pravověrní PSAnci trochu alergičtí >:-[] Je to HDI, tedy něco jako když se z vymírajících TDInosaurů začali vyvíjet ptáci a zamířili vzhůru do oblak.
Ale jinak k věci: Toto je snad jediný případ (spolu s civilní 908 RC), kdy se mi zrychlí dech a zúží zornice při pohledu na "sporťák" s dieselem pod kapotou. Nekonečný a přihlouplý téma, vím, sám jezdím s dieselem.. ale ke kompozitům a anatomickým sedačkám patří ten nádhernej zvuk roztočenýho (nejraději atmosférickýho) beznínovýho motoru, sání co je slyšet i při čtvrté větě Dvořákovy Novosvětské a strašlivá spotřeba, která krotí vůli co nejdřív spočinout pod žulovým náhrobkem na Olšanech. JENŽE, když takovej pilot 908 s ukrutným a v podstatě bezkonkurenčním kroutícím momentem položí pravej pedál na podlahu, tak všechny ty dětský sny o ječících pneumatikách mizí jako pára nad hrncem. Prostě se roztočí turbo a následuje šílený zrychlení, pocit, že ti patří svět a všechno kolem pozbývá na důležitosti. Jen rychlost, jen ten hvízdot turba jako na křesle u zubaře a zapomeneš na omezovač v sedmi tisících jako na smrt. Ta možná trpělivě čeká někde na okresce na borečka v 325i, co si plete silnici s Le-Mans :-(
Protože jde o vytrvalostní závod, a výhodu půlsekundy na kolo u benzínu maže poloviční potřeba zastávek u dieselu... nemluvě o vyšší spolehlivosti dané nižším počtem otáček. Je to jako na silnici... sprint na světlech vyhraješ v benzínu...ale Praha Paříž je vždy rychlejší v naftě. Howgh...
To je vsechno krasne, ale i tak dle me do supersportu patri jecici benzin. Dieslovy supersport me proste neinspiruje :no: Objektivni duvody chapu, jen se modlim a doufam, ze se nafta nebude rozmahat do jinich automobilovych zavodnich disciplin. Nic proti nafte v offroadu, MPV, Rodinnem aute etc. Do sportaku ale nafta proste nepatri. Howgh ;-)
Bude * keď raz vyrazí ma trať Formula 1 McLaren Mercedes V10 CDi >:D a na štarte to roztúruje na 2500rpm... >:D Ešte pneu čo by vydržali celý závod a nemusí ani do boxov. Nie nie, to sa nechcel dožiť, benzín a nejakých 18.000rpm je viac než emotívny zážitok. :yes::yes:
Audi v Le mans ked vyhralo, tak ani zdaleka nemali najmenej zastavok v boxoch. Corvette malo minimalne o 5 zstavok menej. Da sa to tu najst v nejakom starom clanku. :no:
Takze ten diesel neni az taka vyhra.
Doufam, ze porazi v souboji Audi a ukaze, ze taky francouzi umi poradny diesel ;-)... Audi se na kazdym kroku chlubi se svym Le Mans, jak z neho vyvyji technologie pro bezny provoz, tak doufejme, ze nam to bude za chvili rikat i peugeot.. Pak bude francouzska nadvlada... Renault ve F1 a Peugeot v Le Mans. >:D
nevim jaké máš skušenosti s francouskými naftáky ale já špatnou.od začátku roku sem dělal 13 motoru a to boxer 3krát,205 2krát,605 2krát,307 5krát,206 1krát.s toho 12krát hlava a jednou klika.co se tíče německech motoru tak ty sem dělal dva a to díky tomu že mněli starý rozvodoví řemeny a ty prdli.jo a co se týče japonskech motorů tak těch sem moch dělat taky dost ale japončíky neděláme.až budu kupovat auto tak na sto procent to staré dobré TDI.nepotřebuju závodit a potřebuju abi auto jezdilo a vydělávalo prachy.
proc by nemohl ale objem u bena je snad u turb jen 3,5 a jeste dostanes restriktor (nebo jak se tomu nadava) o prumeru 0,0001 cm.... to už se tu resili nejen ze nafta ma vetsi objem ale i vetsi turba........... uprime? chtel by sem vedet jak by to dopadlo kdyby mazda zas mohla udelat wankla s turbem:))) nafta by ani nenazhavila svicky:))) a co se tyce spolehlivosti francouz je spatnej to vedi vsici ale nemci taky a to vedi taky vsici jen ne tolik a ne tak rychle a japonci ja si nestezuju:))) teda až na servisky....