Novinky
Tak ti naši "chytří" politici na to stihnou napálit spotřební daň a bude to zase všechno v háji ;-\
To je snad jasné, nebo někdo čeká, že se stát vzdá spotřební daně na PHM (všechny bez rozdílu) jako hlavního zdroje příjmu státního rozpočtu?
Ale spotrebni dan jiz na lihu je. Prave jde o to, aby se nastavila ttak, aby umoznila rozjezd lihoveho systemu.
Velké Bravo. Škoda pojede příští rok na E85... Je vidět že, Škoda patří mezi vrcholné automobilové hráče Evropy. :yes: :yes: :yes:
Nechci se te dotknout ale Fordy, Saaby a Volva uz na etanol nejaky patek jezdi.
Ano. A tech zbyvajicich cca 20 automobilek, ktere na ceskem trhu prodavaji jeste o lihu neztratily ani slovo. Byt treti z 20ti je velmi pekne, obzvlaste, kdyz mezi temi ostatnimi 20ti jsou renomovane giganty.
Brácha teď staví pohon na vodu,je toho plnej web,tak čekám,že se odpojím od Čezu posr.anýho,pokud se mu to podaří.To bude něco jinýho,než ta jejich smradlavá nafta.........
Je super, ze budou jezdit i Ctvaky na "stavu" z trtiny, ale pokud stat nepodpori pumpare aby to zacali prodavat. Tak nam ta Octavka bude na vite co...
Napřed dieselové traktory smrdí na polích, pak dieselové kamiony smrdí na silnicích, pak smrdí někdě nějaká chemička, kde se to vyrábí. Nakonec to daňoví poplatníci štědře zadotují. A ještě je to vydáváno za ekologický počin.... no nevím nevím......
tyhlety biopaliva jsou jenom taková umělá práce pro EU vidláky, aby měli za štědré dotace dál ničit přírodu svým bnesmyslným vidlačením, když už jejich produkty nikdo nechce kupovat.
V jižní americe vyrobíte ten bioethanol 3x levněji, v EU je to jen další šaškárna (něco jako větrné elekrárny a pod. nesmysly)
V jižní americe vyrobíte ten bioethanol 3x levněji, v EU je to jen další šaškárna (něco jako větrné elekrárny a pod. nesmysly)
A to jako chceš srovnávat životní podmínky v EU a v jižní americe? V jižní americe kde život normálního člověka nemá cenu? Lidé tam žijí v dost špatných podmínkách, proto jsou nuceni pracovat za pár dolarů a tak se etanol může prodávat 3x levněji. V Evropě takové ceny nikdy nedosáhneš, pokud teda nevytvoříš stejné pracovní podmínky, ale na to já osobně kašlu a proto budu platit raději víc.
Kde v konkretne v Jizni Americe lidi makaji za par dolaru ( krome Kuby)- co je konkretne par dolaru?
To si děláš srandu? Nebo to myslíš vážně? 😄
Jo hod sem statistiku svetove banky nebo WTO ohledne prumernych prijmu v Latinske Americe- rad se priucim
Žádný statistiky, ty si může každej vytvořit jak se mu hodí. Lepší je koupit si letenku a na pár tydnů někam vycestovat. Procesovat nějakou zemni a tak nejlépe požnáš jak si kde kdo žije.
Ale notak tohle je tedy argument ktery mne nepresvedci. Mimochodem ja tam byl- jiste jsou tam chudinske ctvrti ale ty jdou i na severu. Je zajimave ze zpochybnujes nezavislost dvou mezinarodne renomovanych instituci- ktere jsou temer neovlivnitelne. Pro mne jsou rozhodujici fakta a ty jsi zadna zatim nepredlozil :no:
OMG, se statistikama jdi někam, ty seš nějak chytrej, pěkně si me ted vytočil, asi si sežral všechnu moudrost světa co? podívej se na blbou čr, udělají ti že prumerny český plat je 30000kč a kdo z nás tady tolik vidí omg? nekteri nemaj tohle dohromady ani s partnerem, tak zase pěkně vychladni.
tak hlavně jsou tam pěstební podmínky např. pro pěstování cukrové třtiny řádově lepší.
Nikdo neříká, že mají evropští zemědělci pracovat za 5$/den, ale říká vám něco mezinárodní obchod? Komparativní výhoda a pod? Asi ne, kdy si tak libujete v tomto špidlovském evropském systému subvencí a dotací.....
Nikdo neříká, že mají evropští zemědělci pracovat za 5$/den, ale říká vám něco mezinárodní obchod? Komparativní výhoda a pod? Asi ne, kdy si tak libujete v tomto špidlovském evropském systému subvencí a dotací.....
Tady jsou zase lepší pěstební podmínky pro brambory. A se Špidlou na mě nechoďte, toho nemůžu ani cítit.
Ale jsi ty brebto- byl jsi nekdy v Peru nebo Chile?
Ne, já jsem nikdy nebyl ani v Peru ani v Chile, byl jsem na jiných místech, ale brzo bych tam chtěl jet. Ovšem mám pár známých, kteří byli v několika zemích po celé americe a fotky, video a vlastní zážitky, který dovezli mluví úplně jasně.
Jo znami povidali- tak to jo :yes:
Já jsem byl třeba na Kubě, o této zemi se můžeš dočíst spoustu věcí a většina z nich vůbec není pravda, o tom jsem se sám přesvědčil a proto je pro mě daleko důležitější můj vlastní poznatek nebo poznatky mých známích na rozdíl od mezinárodních statistik.
A mimochodem system dotaci ( coz je podle meho jiny system korupce)propracovali prave soc.dem- pravicovi liberalove jak vis chteji volny trh bez tohoto deformujiciho efektu- tzv.popularni volny trh bez privlastku
tady (myšleno EU) nejsou lepší pěstební podmínky zřejmě vůbec pro nic, protože bez dotací by euzemědělci nemohli konkurovat vůbec v ničem. Je teda otázky k čemu je nám to zemědělství dobré. Škodí přírodě, škodí daňovým poplatníkům...... Proč přírodu (znovu)nezalesnit?
Je vidět, že argumentovat umíš, tedy hloupý nebudeš... Slovo vydím radši přeskakuji. Ale pochybovat o zemědělství?! To snad ne... Jinak zalesňovat ano, snížit množství obdělávaných ploch ano. Jak tě to mohlo prosím tě napadnout? Auta škodí mnohem víc, proč nezakázat i auta? 😄
protože auta potřebujeme......
A žrát asi nepotřebujem co? Seš tu nějak moc chytrej, tvoje příspěvky sice oplývají argumenty, ale jsou to argumenty vcelku chabé a nesmyslné
máš snad pocit, že je na světě málo žrádla?
Ale toho žrádla je mrtě, protože ho někdo dovezl a dovezl ho autem. Žrádlo se vozí autama, nebo ty si chodíš do hustopeč s dvoukolákem pro půl kila klobás? Nebo si zajedeš na kole před pekárnu s pytlíkem mouky aby ti z tohu upekli chleba a 10 rohlíku, že pro ten pytlík mouky sis byl přímo u mlynáře se sáčkem obili, které sis sám vymlátil a zasel abys nemusel použít auto? Nebud směšný.
Nastesti podobne zabednenych prispevku valem ubyva. Jste jeden z poslednich na celem svete, kdo nerozpozna vyhodu, i kdyz je velka jako stodola. Ale to nic, jeste nejste uplne posledni. Jeste je cas, zjistit si fakta.
tak jaká je ta výhoda? Já vydím jedinou výhodu a to zmenšení závislosti na dovozu ropy - to platí ovšem pouze za podmínky, že se víc ropy nepotřebuje při výrobě těch biopaliv, než kolik by se jí spotřebovalo při výrobě obdobného množství ropných phm.
Vyhod jsou hromady. Spravne rikate 1.snizeni zavislosti na totalitnich a vetsinou i nepratelskych rezimech. 2. To ze cast penez ktere dnes proudi do arabskych zemi zustane u ceskych vyrobcu a pestitelu je "investicni pobidka" mnohonasobne vyssiho rozsahu nez pobidky doposud vyplacene a navic trzne konformni. 3. Vyrazne nizsi emise, CO2 v uzavrenem kolobehu prakticky nulove. 4. Dobra prilezitost ke snizeni dotaci do zemedelstvi. Jiz nikdy vice nebudou zemedelci potrebovat dotace na vykup prebytku obili, nebudou potrebovat dotace na "neobdelavani", protoze poptavaka trvale prekroci nabidku. Atd, atd. Je to zkratka otevreni zcela noveho segmentu hospodarstvi a jeho prosperita je dnes nepochybna.
1. no snad
2. ano - to souhlasí (ale viz. bod 1)
3. CO2 - tak to je otázka. Při těchto úvahách se často zapomíná, že se biopaliva nepěstují na měsíci - tj. na nějaké ploše navíc, ale pěstují se na místě vykáceného lesa. Takže musíme porovnávat (těžba a doprava ropy, výroba ropných phm, spálení ropných phm + LES) a (pěstování a doprava zem. produktů (za použití ropy), výroba biolihu (jistě se také neobejde bez energie a emisí CO2, spálení biolihu + ŽÁDNÝ LES). Takže je otázka jak by to nakonec vyšlo......
4. Bez dotací ani náhodou. Bez dotací by stál litr o hodně více než litr velmi zdaněného benzinu. Tj. 100% přechod na biolíh by znamenal - a)výpadek ve výběru spotřebních daní z phm, b) potřebu ještě více dotovat ještě více zem. produkce a c) pokud by neplatil bod b, zanamenalo by to značné zdražení phm. 100% přechod je samozřejmě nesmysl, ale i při 5% podílu budou tyto negativní důsledky.
2. ano - to souhlasí (ale viz. bod 1)
3. CO2 - tak to je otázka. Při těchto úvahách se často zapomíná, že se biopaliva nepěstují na měsíci - tj. na nějaké ploše navíc, ale pěstují se na místě vykáceného lesa. Takže musíme porovnávat (těžba a doprava ropy, výroba ropných phm, spálení ropných phm + LES) a (pěstování a doprava zem. produktů (za použití ropy), výroba biolihu (jistě se také neobejde bez energie a emisí CO2, spálení biolihu + ŽÁDNÝ LES). Takže je otázka jak by to nakonec vyšlo......
4. Bez dotací ani náhodou. Bez dotací by stál litr o hodně více než litr velmi zdaněného benzinu. Tj. 100% přechod na biolíh by znamenal - a)výpadek ve výběru spotřebních daní z phm, b) potřebu ještě více dotovat ještě více zem. produkce a c) pokud by neplatil bod b, zanamenalo by to značné zdražení phm. 100% přechod je samozřejmě nesmysl, ale i při 5% podílu budou tyto negativní důsledky.
Proste neni pravda ani nahodou ze "Bez dotací by stál litr o hodně více než litr velmi zdaněného benzinu". A dukaz je velmi jednoduchy. Vyrobni cena lihu je v Brazilii i pod 10 Kc/l . V CR je to vice ale stale je cena mezi 15-20 Kc/l (v zavislosti na surovine). Staci kdyz se podivate, kolik stoji denaturovany lih a hned vidite, ze ta veta neni z reality. Zjistete si realne udaje. Potom uz cely zaver vaseho clanku je chybny, protoze vychazi z chybneho predpokladu. Ze totiz vyrobni cena lihu je mnohem vetsi nez vyrobni cena benzinu benzin. Ani nahodou. Pri cene ropy 70USD za barel je cena lihu a benzinu stejna.
tak pokud je výrobní cena lihu z dotovaných produktů 15-20Kč/l, tak je pravda, že po zohlednění ceny dopravy a marže prodejců phm a dph, budeme tak nějak na ceně benzinu (kde je ovšem 12 Kč spotřební daně). Pak ovšem musíme vzít v úvahu nižší výhřevnost lihu - tj. vyšší spotřebu o cca 50%. Takže mi mé závěry nepřipadají až tak úplně mimo..... tj. že jízda na biolíh je dražší přestože má v sobě spoustu dotací než na benzin přestože má v sobě spoustu daní.
Ne, toto nejsou spravna cisla, cely svet to jiz vi a drive ci pozdeji to dojde i k vam. Nema cenu se ted o tom prit. Jenom bych vam rad pripomel, ze doba kdy se vyvrtala dira do zeme a palivo bylo temer hotovo jen ho rozvest, se jiz blizi ke svemu konci. Kazde alternativni palivo jiz bude vyzadovat vlozit vice prace do jeho vyroby - bude vzdy o neco drazsi nez benzin blahe pameti. Jenomze jak ropy bude ubyvat bude rust jeji cena. Ja vim, ze k vyrovnani nakldau dochazi jiz dnes, vy tomu neverite. Prosim. Neverite tomu dnes, ale zitra vam uz nezbyde nic jineho, nez to akceptovat. Nebo snad doufate, ze cena ropy nebude jiz dale rust?
Ja bych si spis polozil otazku co je spatne, kdyz se vyplati kurata vypiplat v Brazilii a privezt sem do marketu. Po ceste se spali spousta ropy a prece je to nakonec levnejsi nez vypiplat ty kurata tady u nas "za barakem" a dovezt je kseftu vzdaleneho par km. EU nam totiz da kvoty na to, kolik kurat muzeme mit atd. Tohle mi prijde jako hlavni paradox dnesni doby. Zbytecne plytvani zdroji, aby se docililo uspory 1Kc. Obdobny model se da aplikovat prakticky na cokoliv.
Všichni byste chtěli všechno zadarmo, ale to jaksi nejde. Čím levněji vyrábím, tím horší podmínky mají lidé, který zaměstnávám (většinou). I když je pravda že firmy Nike, Adidas, Puma a další prodávají za vysoké ceny, ale jejich zaměstnanci v Číně dostanou max. 100 USD za měsíc a třeba v Bangladéži jen pytel rýže, ale to je zase příklad obrovské nenažranosti kapitalistických demokratů.
Tady nikdo nerikal ze chce neco zadarmo- to si pletes s dobou po roce 1948😄To chteli vsichni a hlavne ti namakascenkove jako truhlar a spol. Je pravda ze bohuzel i ted je tady dost :no:
ovšem zamezením mezinárodnímu obchodu tím, že domácí produkci nesmyslně zadotuje podmínky v chudých zemích jenom dále zhoršíte!
Ujasnete si rozdil mezi ulevou na spotrebni dani a dotaci. Lih nepotrebuje zadne dotace. Pouze jako reseni, ktere je celospolecensky prinosnejsi by ho stat nemel brzdit prilisnym zdanovanim. Spotrebni dan je dan na veci, jejich vyrobu a spotrebu se stat snazi omezit - cigarety, alkoholicke napoje a paliva. Paliva proto, ze jsou kompletne dovazena a pri tom maji devastujici ucinky na prostredi. Ani jedna z techto pricin u lihu neni. Proc tedy nemit na tuto komoditu nizsi spotrebni dan nez na benzin? To neni zadna dotace. Konec koncu LPG nebo CNG naji take nizsi sp. dan. Dokonce i nafta ma nizsi sp. dan, a nikdo tu nevrdi ze je nafta dotovana.
dotace je na ty brambory ze kterých se vyrábí......
Lih se muze vyrabet z brambor, ale take z obili, cukrovky (asi nejvyhodnejsi). Nejsem si jisty, zda jsou dotace na obili. Pokud vim jsou jen dotace na vykup prebytku obili, ktere ovsem timto padaji, protoze zadne prebytky nebudou. Spise naopak. Ovsem dnes je velkym hitem vyroba tzv. celulozoveho lihu, ktery se da vyrabet z libovolne zelene hmoty (travy), pilin a drevnich odpadu atd. Ne vsechny tyto suroviny jsou dotovany. A pokud nektere jsou, tvrdim, ze vyroba lihu zvedne natolik poptavku a tak ji stabilizuje, ze vetsina dotaci do rostlinne vyroby nebude nutna. Pak uz je jen na politicich, zda budou mit odvahu fakticky nepotrebne dotace zrusit..
Parkrat jsem tu Skodu castoval nevybiravymi vyrazy, jak ignoruje alternativni paliva. A dnes je tu ohlaseni ne jenom nejakeho vyzkumu, ale rovnou vyroby v pristim roce. Je na miste se Skode omluvit. Jeste to samozrejme neznamena, ze se lihova auta budou prodavat i v CR. Ale ja myslim, ze je domaci poptavka donuti. Ono je uplne jedno, ze zatim neni lih u pump. To se totiz muze zmenit behem par mesicu za predpokladu, ze za 1. tu budou jezdit auta na to pripravena a za 2. vlada prijme nejaky pruhledny system, ktery umozni tu zmenu nastartovat. Ja bych si takove auto koupil jiz dnes, protoze nastup lihu v cele Evrope je nezadrzitelny a je jen otazkou, zda to bude trvat 1 rok, ci 2. Ja si auto kupuji na delsi dobu nez 2 roky.
I kdyby celá Česká republika byla jedno pole,tak se nedá vyprodukovat dostatek Lihu k pohonu automobilů.Výroba Lihu z obilí je neekonomická,ještě tak z biomasy. Je to jen pro zemědělce,s ekologií to nemá nic společného.Ve svém důsledku je to nejen neekonomické,ale neekologické. Doufám,že mi to nějaký zelený terorista vyvrátí. 😄
Je neekonomicka v pomerech CR ale treba v Brazilii to je jine kafe😄
Opet ty nesmysly, ze pokud to nevyresi vsechny problemy sveta je to nanic. Nerozumim vam. Nenahradi to veskerou ropu a co?? Dnes dovazime prakticky 100% ropy a nevadi vam to. Tak to nahradi treba 1/5. I to znamena ze o 1/5 snizime zavislost na nepratelskych rezimech, vyznamne snizime emise, o 1/5 prodlouzime zivotnost ropnych zdroju a castecne snizime rychlost raketoveho rustu cen ropy. 1/5 penezovodu nasmerujeme od arabskych sejku k ceskym vyrobcum. Treba se pak ukaze, ze tyto penize umozni investovat nemale penize do vyzkumu vyrobnich technologii, ktere vyteznost vyroby lihu zvednou nasobne (jen v Brazilii stoupla vyteznost lihu za poslednich 10 let nekolikanasobne). A nejednou budeme uplne nekde jinde a minule narky, jak je to nanic budou k smichu.
USA-Kukuřice Celková vstupní energie je 241 GJ/ha, kalorická hodnota etanolu je 68,2 GJ/ha to znamená, že v tomto případě je energie vstupní 3,4 × větší, než je energetická hodnota etanolu. Z toho plyne, že bez dotací z jiných druhů energie není výroba bioetanolu trvale udržitelná.
ČR nemá na to,aby nahradila 20% motorových paliv Lihem,Esterem atd. Je to technicky nemožné. Tedy pokud nechcete ve jménu ekologie úplně zdevastovat životní prostředí.
Ano, tuto studii si pamatuji, hlavni problem je v tom, ze vyrabet etanol z kukurice je hodne neefektivni (vyrabi snad nekdo normalne chlast z kukurice?). Typicka Bushisticka nesmyslna studie.
Kdyz se etanol vyrabi z normalni produktu jako cukrova repa, tak je samozrejme vstupni energie nizsi nez ta vyrobena.
Kdyz se etanol vyrabi z normalni produktu jako cukrova repa, tak je samozrejme vstupni energie nizsi nez ta vyrobena.
😄 Takovym cislum nezbyva nez se zasmat. Nevim, kde jste k nim prisel, ale vim, ze lih dokaze dat vice energie nez se do nej vlozi. Ale o tom nema cenu polemizovat. To se proste v budoucnu ukaze a vlastne se jiz po celem svet ukazuje. Jinak je treba rici, ze mene energie nez do nej vlozime dostaneme z vodiku a to bez diskuzi z principu veci. Presto je vodik vetsinou lidi chapan jako palivo budoucnosti, takze tento parametr neni az tak dulezity. Dulezite je krome ceny, take snadnost vyroby, obnovitelnost, skadovatelnost a transportovatelnost, ekoparametry a mnoho dalsich veci. Pak se muze stat, ze z paliva treba i ziskame mene energie nez jsme do nej vlozili ale presto to bude oblibena PHM.
ale vodík se přece nechápe jako zdroj, ale jako nosič energie, která se vyrobí např. v Temelíně.
Ovšem biopaliva jsou vydávána za zdroj. KKK předložil nějaká čísla. Tak o kolik více energie z toho lihu dostaneme než do něj vložíme? O 5%? O 50%? O 500% O 5000% Já to nevím - jen se ptám......
Ovšem biopaliva jsou vydávána za zdroj. KKK předložil nějaká čísla. Tak o kolik více energie z toho lihu dostaneme než do něj vložíme? O 5%? O 50%? O 500% O 5000% Já to nevím - jen se ptám......
Vtip je v tom, ze vedeckych studii ktere s obrovskou erudici dokazaly zavery navzajem zcela opacne jsou kvanta. Ten proces pestovani, vyroby a spotreby je natolik ruznorody, vstupuje do hry tolik promennych, ze ziskat jedno cislo nebo jeden graf na ktery se koukneme a rekneme - "vida, tak ted uz vime jak to je s tou energii" je ryzi utopie. A ani to nema smysl. Navic se cisla meni s casem. Za posledni leta stoupla vyteznost lihu nekolikanasobne, a stale to neni konecne cislo. V realnem nasazeni je dulezita jedine otazka - jaky bude pomer ceny,nutnych nakladu/prinosy(jak hospodarske tak ekologicke). Otazka pomeru energii je akademicka otazka do nekonecne diskuze. Vodik je nosic a je povazovan za perspektivni, prestoze prochazi nekolika transformacemi pri kazde dojde ke ztrate. Lih obsahuje jiz konzerovanou energii slunce, dalsimi transformacemi neprochazi, presto je stale prohlasovan za neperspektivni. To mi nedava smysl.
Pokud beres jako vychozi surovinu technicke brambory s cenou 3 Kc/kg (u obili podobne, statem garantovana cena je neco pres 3000/t), jedna se o prakticky cisty skrob, ktery podle reakce C6H12O6 ’ 2 CH3CH2OH + 2 CO2 da z 1 kg skrobu 0,511 kg lihu, tj. pri hustote 0,785 asi 0,651 litru lihu. K tomuto procesu neni treba dodavat zadnou energii (naopak, znacne mnozstvi se ji uvolnuje - moznost dalsiho vyuziti). Pri cene brambor pak naklady surovin na litr lihu delaji asi 4,6 Kc. Pokud dalsi vyrobni naklady, ztraty a doprava cenu zdvojnasobi, porad jsme na 9,2 Kc/kg coz je porad o dost mene nez stoji benzin dnes, kdy jeho cena pred zdanenim (pri finalni cene 30 Kc/l) 13,37 Kc/l. Nevim, jestli neni na case si stahnout dlouhou spicatou cepici z hlavy nebo si do ni aspon vyriznout diry pro oci.
Hezke. V realu bude cena asi o trochu vyssi, ale to nic nemeni na tom, ze vyrobni cena lihu a benzinu je dnes jiz vicemene stejna. Ovsem ty nesmysly, ktere zasely naftove koncerny, ve snaze zastavit konkurencni technologii, maji dlouhou zivotnost a spousta lidi to tu stale papouskuje.
Tak pokud je to tak růžové, proč už to někdo dávno nedělá? Zatím je všude jenom slyšet dotace - dejte nám dotace..... viz. kauza biolíh....
dotace na produkci těch brambor, dotace na výkup těch brambor, dotace na výrobu toho lihu, doatce na auta, která na ten biolíh umějí jezdit..... dotace dotace.....
dotace na produkci těch brambor, dotace na výkup těch brambor, dotace na výrobu toho lihu, doatce na auta, která na ten biolíh umějí jezdit..... dotace dotace.....
Dotace tu opakujete jen vy. Jinak se tu mluvi o danovych ulevach, coz je skutecne neco jineho. Ale k vasi otazce. I kdyby stal benzin a lih uplne stejne, nedojde k rozsireni lihu samo od sebe. Prechod ma sve transformacni naklady. Od investic do cerpacek, dopravy az po nutnost nakupu novych aut. Pokud tu budete mit benzinovy system, zabehly, leta fungujici, kdo investuje penize na vytvoreni lihoveho systemu jen proto aby prodaval stejne drahy lih? Ale je to moudre cekat az benzin bude vyrazne drazsi, aby to odstartovalo investice do prestavby systemu? Ten system skutecne podtrebuje v zacatcich podporu, ale ne proto aby se eliminovala vyssi cena lihu ale aby se eliminovaly prechodove naklady. Za par let, az budou bezet oba systemy vedle sebe, jiz zadna podpora potreba nebude.
rád bych viděl zemědělce, který dlouhodobě vyrábí bez dotací brambory za 3 Kč/kg....
Doufám, že i přes tmářství co tu ukazuje hromada lidí se podaří prosadit E85. Myslím, že pro hovoří už minimálně to, že máš o 70% nižší emise. Částečná nezávislost na externích dodavatelích taky není k zahození. Myslím, že až teprve časem tu můžeme hodnotit úspěšnost tohoto kroku. Jak budou plochy na dodávky biomasy stačit ..atd. Já nechci jezdit na vodík za xxxx let, ale na biopaliva v horizontu měsíců. Je to v současnosti, asi to nerychlejší a nejjednodušší řešení. Minimální úpravy aut a když nenajdeš u čerpačky E85, tak tam hodíš natural a frčíš dál. Nepotřebuješ drahé palivové články, akumulátory, elektromotory, elektroniku .... . To vše může časem přijít, ale technologije E85 je připravená s minimálnímy náklady (oproti vodíku) nastoupit zítra.
Dalsi velke plus je v produkci CO2. To, co spalis, pred tim vychytaly rostliny pri fotosynteze prave ze vzduchu. Takze krok smerem od sklenikoveho efektu a pribrzdeni globalnich zmen klimatu.
[odkaz]
maas plnou pravdu a viic k tomu mluvit nemusiim, tady by to ani nemelo smysl .
Evropa = kdyz slepyy slepeeho vede oba spadnou do propasti ...
Zdegenerovanaa konzumnii mlaadez jeste nevii kam to Evropa taahne a za co je Evropa na svete zodpovedna .
Ale neustaale si plaacajiic vzajemne na ramena, proste 8-s
Evropa = kdyz slepyy slepeeho vede oba spadnou do propasti ...
Zdegenerovanaa konzumnii mlaadez jeste nevii kam to Evropa taahne a za co je Evropa na svete zodpovedna .
Ale neustaale si plaacajiic vzajemne na ramena, proste 8-s
a bez dotacii by vase zemedelskee produkty byly k nezaplacenii , proste by se miisto dovolenee musely koupit kartofle a mliiko...
Ale jaa viim , u vaas se prece dnes taky nakupuje u ALDI a tam...
to je zase jinaa opera zejo, akoraat , ze to nakonec nekdo zaplatit bude muset !!!
I ten slavnej liih !
Ale jaa viim , u vaas se prece dnes taky nakupuje u ALDI a tam...
to je zase jinaa opera zejo, akoraat , ze to nakonec nekdo zaplatit bude muset !!!
I ten slavnej liih !
Nejprve jsem chtěl komentovat, raději napíšu svůj příspěvek. USA už pomalu zjišťuje, že ropa skutečně dochází, a že ji hlavně ropné společnosti jen tak nestrašili s cílem zvyšovat cenu benzinu. Nejen Američani se však na chvilku oddychli, když se nedávno spustily nové vrty v Mexiku. Stejně je na tom s ropou i Evropa, kde se ale naštěstí nerozšířily velké motory namísto nafty (ano, jsem příznivcem nafty ve "správných" autech). Kudy z problému ven? Nejezdit? To asi ne... Cestu naznačili velmi rychle Japonci s Hondou, zrak ale všem ve světovém měřítku vytřela Toyota, která ze svých pozic jen tak nepustí. A čím že vytřeli zrak? Hybridy! Jedna z možností, jak se bránit proti zvyšování závislosti na ropě. Co Evropa? Ta také nespí a zkouší palivo E85. Velmi úspěšně to dotáhli do konce Volvo a Saab. Slyšeli jste o naftě z "odpadků" nebo benzinu z křemičitého písku? Možná jen lži, ale kdyby ne... A USA spíše jen využívá hybridy a alespoň na oko snižuje objemy motorů se současným zpřísňováním emisních norem. Ale zpět k ČR. Nedávno v tisku proběhla studie, že pokud by se spotřeba ropy u nás měla zcela nahradit biopalivem, nestačila by plocha naší země k pěstování potřebných plodin. Pokud bych to měl shrnout, měli bychom být rádi za každou cestu z výše zmíněného problému ven a přivítat kroky automobilek (které to samozřejmě nedělají z dobré vůle, ale čekají obrovské zisky), protože se zatím nejeví žádná cesta jako ta pravá. Teď to je především jen na politicích, jak s tím naloží, a na spotřebytelých, jak to přijmou. Nezapomínejme na stále větší spotřeby ropy v Číně, Indii, Africe... Chci zdůraznit, že vše jsou jen moje vstřebané poznatky. 😉
Vlastne ani nevim o cem se tu debatuje. Ceska vlada schvalila podporu CNG, nikoliv bioethanolu. Takze ze zavislosti na rope co se vyskytuje se zemnim plynen vytvorime zavislost na zemnim plynu co se vyskytuje s ropou >😁 Stat bude podporovat vystavbu nakladnych CNG cerpacek, hlavne ze budeme zeleni. Ach jo... Aspon ze Skoda neni tak tupa, aby delala auto na CNG, ale hodla se vydat smysluplnou cestou bioethanolu :-!
Tato cesta nikam nevede.
Moc hezky se poslouchají řeči o bramborách od lidí,co pole vidí jen v telce. Brambory se musí někde skladovat,aby měl lihovar surovinu po celý rok. A když zmrznou jsou na nic.Lihovar má taky odpady. U melasy to jsou výpalky,které se vracejí na pole jako hnojivo.ČR není připravena na etanol,vláda dělá *.Nic nebrání přidávání bezvodého lihu už teď. Motory to snesou do 15% dlouhodobě. Krátkodobě může žigul jet i 100% líh.
Proc myslis? Ropa dojde, jen je otazkou kdy. Zemni plyn dojde o neco pozdeji. Zas tak brzo to podle me nebude (je urcite vyhodne pro ropne magnaty vytvaret pocit nedostatku ropy, to se pak prodava za jine ceny...), ale tyto suroviny dojdou. Elektromobily jsou sice hezka vec, ale ta elektrina se musi vyrobit. Otazkou je, jestli je energeticky vyhodnejsi vyrobit napr. 1kWh, nebo litr bioethanolu. Kazdopadne vyroba elektromobilu a jeho realne pouziti v praxi je problem, zatimco vyroba auta na bioethanol neni problem. Jen mi nejak uchazi, proc kdyz ropaci muzou jezdit na fritovaci olej udajne bez nejak zvysenych emisi ci poskozeni motoru, tak proc vlastne vyviji motor na bioethanol??? Staci zacit vyrabet fritovaci olej 😄
Motor není třeba na líh nějak zvlášť upravovat. Ventily z tvrdších materiálů,jiné oleje,řídící jednotka schopná vyhodnot aktuální poměr lihu v palivu a seřídit podle toho motor.Jinak Favorit jede na 50% Lihu úplně stejně,jako na 100% natural. Max rychlost je stejná.Výhřevnost lihu je si ce jen 2/3 oproti benzínu,ale líh má vyšší Oč ,víc kyslíku v palivu,ochlazuje více válce,zlepšuje plnění. Podle některých studiií likviduje katalyzátor,způsobuje korozi motoru, likviduje plasty,degraduje mazací olej,atd.
No uprava neni technicky slozita. Krome ventilu se meni take material ventilovych sedel, nekdy se voli i jine materialy napr. pro hlavu. K ridici jednotce je treba take nejake cidlo aktualniho pomeru lih/benzin. A potom se meni vetsina materialu palivove soustavy aby odolaly vetsi oxidacni schopnosti lihu. Secteno podtrzeno, uprava neni draha ale nelze provest dodatecne. Jak dlouho s Favoritem na lih jezdite? Podle mne skutecne vetsina aut na 50% lihu pojede. Otazka je ale s jakou spotrebou a jak dlouho nez se propali treba ventilove sedlo.
cesta k cng se mi zdá naopak docela rozumná. Nicméně si nemyslím, že by měl stát cokoliv podporovat formou dotací. Nulová sazba spotřební daně by měl být dostatečnou podporou. Pokud není - tj. pokud se nyní cng nevyplatí, nemá to smysl.... Je pravda, že veřejné instituce by mohly jít příkladem. Např. MHD v Praze má 1000 autobusů - nechápu proč nejezdí na cng......
Dotace a EU _Cesta ke světlým zítřkům.
Nechápujednu věc.Zemědělec prý zkulturňuje krajinu >😁 . A dostává peníze za to ,že třeba nezaseje,nechá pole ladem atd. Ať to tedy zalesní,když tolik potravin nepotřebujeme. Stejně si žerem nad poměry.Pálit potraviny ve spalovacím motoru je skvělá myšlenka
Rozumna? Dojde ropa, dojde zemni plyn. To podle me moc rozumne neni... Jinak asi netopis plynem, to by se ti pak mluvilo mozna jinak. Jednoduse: viditelne jsme mezirocne snizili spotrebu plynu na vytapeni a zaplatili jsme viditelne vic jak loni. U CNG to nebude jinak
Technika a pokrok jde dopředu. Neobávám se nedostatku energie. Plýtvá se jako prase
Za 15 let bude spalovací motor minulost.
tak jistě že na topení je to drahé, ale zkuste topit benzinem - to by bylo teprve něco...... 😉
Zemní plyn dojde někdy za 200 let, my řešíme horizont 20-30let.... Jistě, že ten plyn bude pořád dražší, stejně tak jako ropa. Nicméně je to v současnosti zřejmě nejjednodušší a nejspíš i nejekologičtější alternativa k ropě.... (už jenom to, že u zemního plynu odpadá jakákoliv doprava - potrubí už jsou všude.....)
Zemní plyn dojde někdy za 200 let, my řešíme horizont 20-30let.... Jistě, že ten plyn bude pořád dražší, stejně tak jako ropa. Nicméně je to v současnosti zřejmě nejjednodušší a nejspíš i nejekologičtější alternativa k ropě.... (už jenom to, že u zemního plynu odpadá jakákoliv doprava - potrubí už jsou všude.....)
Zemní plyn čeká krátkodobá 20-30 let budoucnost. Natankuješ doma z přípojky jedeš
Nerozumiem preco sa vyrobcovia aut nevedia ujednotit na nejakom standarde, ale kazdy ide svojou vlastnou cestou, potom tu bude taky zmatok a nebudes vediet, co mas do auta tankovat. Okrem ineho, uz dost dlhu dobu je patentovany motor na vodu, ktoru meni na plazmu a ma spotrebu priblizne 1 liter vody na 100km a voda je lahko dostupna a distribuovatelna.
S vodou taky opatrne. Celosvetove je pitne vody naprosty nedostatek. A nemysli si, ze doma natocis z baterie kybl vody a supnes to do sveho Medveda a pak budes litat jak demon. Tam uz urcite musi byt destilka a tu uz ze svy studny nevyzdimas. Takze jakasi priprava taky musi byt. Jinak o takovem motoru jsem jeste neslysel (cimz nechci rict ze neexistuje)
Odporujes si, najprv pises o pitnej vode, ze jej nie je az tak vela a potom o tom, ze to ma byt destilovana voda a ta sa da pripravit aj z nepitnej. No a ak porovnas mnozstvo vody na Zemi s mnozstvom ropy, tak musis uznat sam, ze je jej ovela viac. Okrem ineho voda sa da vyrobit chemickou cestou.
No prave v tom to vezi. Destilovana voda sa da pripravit aj z nepitnej. Ale musis ji taky pripravit. Nerikam ze destilace je nejak narocny proces. Ale predstava, ze zapichnes zahradni hadici jednim koncem do cerpadla ve studni a druhym do nablyskaneho fesaka v garazi je licha. Jinak jasne ze vody jako takove je na svete more >😁
Vody je nedostatek,protože musí být podporováno vyzbrojování na války a přípravy na ně,místo financování odsolování oceánů a vrtání studní pro pouště,nicméně voda nalitá do nádrže auta na vodu se vrátí do koloběhu.Neztratí se ze země,pokud s ní nevylítneš do kosmu.Rozkladem vody na vodík a kyslík dojde k využití vodíku k pohonu motoru a kyslík se vrátí do ovzduší,stejně jako vodík.Nedostatek vody je i u nás,neboť lidem stát svou nečinností při likvidaci starých zátěží kazí jejich vodu ve studni a voda z vodáren je také hnusná,přestože by se dala filtrovat vícenásobně,ale to bys neunesl,už teď se vodárny pakují docela nelidsky,jako všechny státní vyžírky.
Jestli se nemýlím, tak tento motor měl několik zásadních závad, především start a DLOUHODOBÝ záběh musel být na benzin, až po té bylo možé použít směs s vodou, příčemž pouze na vodu to určitě nebylo 😉 A jak píše rodrigez, vody není nadbytek :-!
Nooo, tak neviem o tom, ze by sa do horakovej pistole daval benzin, ale videl som ukazky, kde nalial do nej 8dc vody a vo vnutri tej pistole ju premenilo na plazmu, ktora mala tusim nejakych 1800C a v pohode nou krajal hruby kovovy panel. Takze vyuzitie tejto technologie nie je len jednosmerne.
Z vody se dá vyrobit plazma?!
Molekuly vody sa daju rozsiepit na prvky H a O, pricom kyslik podporuje horenie a vodik je vysoko reaktivny a vybusny. Mozno tam dochadza este k nejakej inej fyzikalnej, ci chemickej reakcii, ale to sa pytaj toho, kto to vymyslal. 😄
jo, ale na to abys H2O rozlozil na H a O tak musis energii DODAT, tim nic neziskas.. jinak by se to dalo krasne zkombinovat s vodikovym motorem a hura, mame tu perpetum mobile 😄
Pokud by ta energie byla malá a vše by probíhalo za dosažitelných podmínek, tak proč ne. Jenže H2O se jen tak neštěpí... Takže bych to viděl taky na to perpetum mobile. :yes: >😁
Neneeee, perpetum urcite nie, pretoze by tam boli straty, odpor prostredia, trenie valcov a podobne. 😄
Nemáš náhodou na ten motor nějaký odkaz?
Tato debata pripomina debatu s jednim zdejsim diskuterem o hybridech. Cely svet jiz vy, ze toto je cesta, jenom nekolik zabejcenych Cechu tomu neveri. Nema cenu je o tom presvedcovat. Ono totiz, az si za rok za dva pujdou kupovat auto, zcela jiste si vyberou to, ktere jim da moznost volby z vice druhu paliv. Nejspise to v te dobe bude prave lihove auto. I oni totiz neuveri sami sobe, ze nemit moznost volby je lepsi varianta a nekoupi si jiste jenom benzinove auto. Takze nez to dojde i jim, podekuji Skodovce i za tyto ponekud vahavejsi spoluobcany. Je to skvely krok do budoucnosti a ja tleskam.
tak ty hybridy jsou také zajímavé téma. Sotva někdo vyrobí hybrid, už by chtěl dotace a nebo alespoň nějaké daňové úlevy. A já se ptám proč? Jediná výhoda hybridu je jeho nižší spotřeba. Nižší spotřebou šetří zdaněné phm - tj. šetří na spotřební dani. Proč chtějí Zelení další úlevy? Proč má mít hybridní Audi s 12tilitrovou spotřebou úlevy a nehybridní Aygo s 5tilitrovou spotřebou ne?
....jenom nekolik zabejcenych Cechu tomu neveri. ....
Když dovolíte
- dneska nikdo pořádně neví, kudy bude vývoj směřovat. Hybridní auta jsou řadou odborníků považována za pouhý mezičlánek vývoje. Obávám se, že vzhledem k mizivému odbytu Priusu a spol.v porovnání se zbytkem automobilové produkce Tojota nikomu zrak nevytřela.
- Bioetehanol má pochopitelně svou budoucnost, stejně jako se například používají vozidla na CNG. Račte si ale všimnout, že nepotřebujete jenom to auto jezdící na "líh", ale taky to zázemí v podobě čerpací stanice a dalšího zázemí. Jinak Vám to bude platné asi jako výkon Porsche v dopravní zácpě.
- Tvrzení, že "celý svět to již ví, akorát češi to ještě nepochopili" bývá často doménou fenoménu zvaného typický český balík. :no:
Když dovolíte
- dneska nikdo pořádně neví, kudy bude vývoj směřovat. Hybridní auta jsou řadou odborníků považována za pouhý mezičlánek vývoje. Obávám se, že vzhledem k mizivému odbytu Priusu a spol.v porovnání se zbytkem automobilové produkce Tojota nikomu zrak nevytřela.
- Bioetehanol má pochopitelně svou budoucnost, stejně jako se například používají vozidla na CNG. Račte si ale všimnout, že nepotřebujete jenom to auto jezdící na "líh", ale taky to zázemí v podobě čerpací stanice a dalšího zázemí. Jinak Vám to bude platné asi jako výkon Porsche v dopravní zácpě.
- Tvrzení, že "celý svět to již ví, akorát češi to ještě nepochopili" bývá často doménou fenoménu zvaného typický český balík. :no:
Sledujte deni ve svete a i vy budete vedet ze o budoucnosti lihu je jiz rozhodnuto - je to jedna z cest po ktere se pujde. V okamziku kdy i americky prezident o tom zacne hovorit ve svych projevech a v USA do lihovaru masivne investuje i napr. Bill Gates, po cele Evrope se stavi desitky novych lihovaru, je o jeho budoucnosti jasno. Domenou ceskeho balika je prave o deni ve svete nevedet nic. Cerpaci stanice nepotrebuji temer zadnou upravu - dalsi genialni vlastnost biopaliv. Spise je potreba uprava v hlavach politiku aby konecne prijali legislativu, ktera nastup lihu umozni i u nas.
Auta na E85 jsou daleko víc úspornější než hybridy. Hybrid totiž pořád jezdí z 80% na běžný benzín. Tohle je prozatím nejpokrokovější a nejdostupnější technologie. Etanol jde navíc vyrábět z rostlinných zbytků, které se doteďka likvidovaly na skládce ze který pak unikal metan (což je skleníkový plyn, možnái horší než CO2) do atmosféry.
Výborně, automobilka se už rozhoupala. Teď ještě pořádně protřepat před použitím hlavami našich politiků, aby se jim ty jejich mozky trochu rozkývaly, a jezdíme za 20,- Kč za litr. ;-\
I kdyby to byla pravda (jako že já tomu nevěřím), tak tu pořád máme výpadek spotřební daně z benzinu 12Kč/litr - tj. několik desítek mld ročně, o které by se buď musely snížit výdaje (třeba na stavbu silnic) a nebo by se musely zvýšit jiné daně - třeba daň z příjmu by se mohla zvýšit ze 32% na 50% - to je takové hezky kulaté číslo >😁 😉
>😒] kedy vas to prejde su skvele automobily ale skoda patri tak akurad do srotu.su to vraky tak to uz vydte slepci.drahe a o nicom ,radsej chodit pesi.
nebo chceš snad nějaké dotace? Aby ti jako soused ze svých daní dotoval úsporné ježdění? No to snad ne!!!