Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia Laurin & Klement: liftback, kombi i 4x4 (ceník)

77 komentářů

Tak jsem si jistý, že provedení to bude pěkné, ale ta cena je fakt už hodně vysoká a myslím si, že už se Škodovka přestává profilovat jako levnější VW, alespoň teda cenou :-!
Ty mlhovky, jak televizní obrazovky, to je fakt hnus 8-s
Maj to těžký... Mě se právě tento detail velmi líbí a mám pocit že na verzi RS jsou nějaké jiné, myslím takové ty kulaté... A ty se mi nelíbí...
GTI
Dovolím si prezentovat jiný názor... jak jsem spatřil RS... a ta kulatá světla... pochopil jsem, že jsou nutná...
GTI souhlas :yes:
Včera jsem potkal modrý RS, vynořilo se ve směru od viaduktu u Bulovky a teprve včera jsem si uvědomil, že ty lehké sportovní úpravy působí právě tak akorát. Víc už by bylo moc a méně málo. Setkal jsem se s názorem, že RS nevypadá dostatečně sportovně, ale včera jsem vážně cítil, že to tam je, jen to není přehnaný a Octavii by to ani neslušelo. Křídlo akorát, nárazníky taky, ty kulatý mlhovky jsou náhodou super. Každopádně ta modrá barva je úžasná. Dnes jsem ji potkal znovu, ale Combi a chrochtaly v ní kamna 😢
Ale co, vypadá stejně dobře jako benzín a aspoň jich bude jezdit víc 😉
To je pěkně hnusný auto, ale to vesměz všechny škodovky
a ty seš pěknej vul, škodovky sou moc hezký a velmi kvalitní automobily.Mám fabii combi 1.4 mpi stříkačku a nemužu si stěžovat.po pěti letech ani jedna porucha.y myslím že ta ok¨tavie je fakt suprová
A nevadí ti nerovnoměrný opotřebování předních kol, vejfuk už máš po výměně a ujet 100km bez trauma nejde... 😉
tak proč na ni koukáš, stejně jako na ostatní škodovky?
Takze chlapi predvedte sa lebo ja som uz asi stihol stratit prehlad. ;-\ Kto "prelozi" z hlavy vsetky skratky ? ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR. Uz pomaly bude najlepsie napisat "vsetka mozna elektronicka regulacia vsetkeho mozneho". ;-\
taky mě to napadlo ... už chybí jen ods 😄 :yes:
GTI
>😁
Pokud tomu chceš porozumět, místo ODS doporučuji spíše LSD. 😄
Škoda Octavia Laurin & Klement s LSD >😁 ....jinak mi připadají divné ceny Combi L&K a Combi 4x4 L&K...neni to chyba
Tak se o to pokusím😒br />
ESP - stabilizační systém jako celek (systém jízdní stability)
ABS - protiblokovací systém, netřeba vysvětlovat
EBV - rozdělování brzdného účinku mezi nápravami dle zatížení
MSR - regulace kroutícího momentu motoru (brání zablokování kol při deceleraci)
ASR - regulace prokluzu kol (snižuje otáčky motoru a omezuje prokluz na povrchu s nízkou trakcí)
EDS - elektronická uzávěrka (přibrzdí prokluzující kolo)
HBA - hydraulický brzdový asistent (zvyšuje brzdný účinek v krizových situacích)
DSR - aktivní odezva řízení (v krizových situacích působí určitou silou na volant a napoví řidiči, kam má otočit volantem, především při zvládání smyku)

PS. Psal jsem to z patra, bez ověření, takže nevylučuji nepřesnosti v názvech, ale zhruba by to mělo souhlasit 😉
GTI
:yes: :yes: :yes:
:yes: teda v podstate to co som napisal "vsetka mozna elektronicka regulacia vsetkeho mozneho" 😉 >😁
Ty vole, tak to je síla...jako takhle, jsem opravdu skalní fanda Škody...ale 900 táců..hm hm hm...viděl jsem dneska Bavora novou 318 touring za 810 000...ale říkám:to se nedá srovnávat...prostě totálně nabušená oktávka proti totálně voholenýmu bavoru....jen mě to prostě zaujalo no. Jinak oukej. :yes:
Jen si třeba řekni: Škoda a pak BMW. 😄 Ale oni s tím počítají, že se to nebude až tak prodávat. Mě zas zaujala jedna Felicia, to ještě, když jsem kolem ní chodil do školy. Byla taky Laurin a Klement a měla kožený sedačky (pokud to nebyla nějaká speciální úprava), to jsem docela koukal, jak vyvoraná myš. 😉
Kolem takové Felicie běhám..má kůži, fakt. Je to 1.6MPI a je už docela prorezlá, v zelené barvě. Mazec. Máš pravdu. :yes:
Tak to jsem rád, že to nebyl přelud... 😄 Nebo chodíme kolem tý samý a oba vidíme kulový. >😁
Tiez sa pamatam na Feliciu Laurin & Klement. Mala tmavomodru metalizu a kozene sedadla sivej farby.
Tu barvu jsem taky viděl... :yes:
Už tomu chybí jen navigace. 😄
Tak takou felinu bych teda chtěl😄
Osobně takovou vzácnou Feldu vlastním 😄 Rok výroby 95, indigo metalíza, kůže, v elektrice, vyhřívaný sedačky, 2x airbag...neprorezlá, spolehlivá :yes: Takže nepomlouvat >😒]
To jo, ty ji máš? Zavidím teda, to je unikát. Kolik tě stála prosimtě?
Jj...kupovali jsme ji v 97 jako rozebehnuty leasing s natocenyma 18 tkm. Nekde v papirech mame, ze cena nove byla asi 380 tis. Kč. Ale je to opravdu pohodový autíčko - nedám na "ní" dopustit😄 Jsem z Mostu, po měste tu lítají asi 2 nebo 3 Feldy L&K - ale nic se nepodoba te moji - mam ji jeste hezky decentne oplastovanou (lemy kol, prahy, dva spojlery vzadu)...ale zadny Fast and Furious, zadny tuzing😄 A hlavne nemam ze zadnich dveri emental jako ty zbyvajici >😁
Tý jo, 380 tisíců??? Mazec kámo, ale i takl závidím. Já bych jí miloval. Co tam máš za motor? 1.6 že?
Tak v tomhle Tě možná trochu zklamu...já mám hatchback s 1.3, 1.6 se tenkrát dávaly výhradně do kombíků L&K. Ale jezdí pohodově - než jsem se vyblbnul po získání řidičáku tak jsme to spolu jednou dotáhli i na tacho 180 km/h...samozřejme s kopečka, aby se tu na mě nezačali lidi obořovat že si vymejšlim 😉 Jak již jistou dobu říkám - vzhledem ke stavu a podmínkám na českých silnicích potřebuji aby auto umělo jet 50, 90 a 130 km/h a jsem spokojený...tohle autíčko to zvládá s přehledem😉
Tak ja jsem jel ve feline a ten v tom opravdu mel i tu navigaci >😁 ... Mel tam blaupunkta a normalne to i mluvilo... Mimochodem jeli jsme ze stavby v monterkach. 😄
Panebože, takhle prznit tak krásný unikát v kůži...
>😒] lidový vůz v této výbavě max.za půl mega,větší cenu takový plech nemá.No hňupi z vládního rangu to budou brát ,je to tuctový,leč drahý.Ať to tady korejci pškně rozdrtějí ty nehorázný ceny za výbavu,která je mimo Evropu běžná... :yes:
ty píšeš koukám taky jako korejec
Skodovka je pro socky! >😒] Tak to bylo, tak to je a tak to bude! :no:
Ještě nějakej vtip, prosím.
Nemyslím, že bys měl úplně pravdu. Jo a ty jsi vlastně ta druhá část lidstva asi (ta prémiová), viď? Jen moc nechápu, co premianta nutí číst zprávy o Škodovce.. Asi se chce jen ujistit, že je to pořád auto pro socky. No, já nevím, na mě tak nepůsobí. Ty máš asi nějakej mindráček viď?
Jsi normální blb, kterej jezdí na kole a autobusem a kecá hovadiny
GTI
V Česku berou dvě třetiny lidí méně, než průměrnou mzdu... ?... zajímavé, leč pravdivé... a jistě kruté... tak pro ně se Octavia II L+K tedy nevyrábí, na to je nutno si prostě zvyknout. ŠKODA je regulerní evropská automobilka a tomu také odpovídají ceny jejích produktů. Považuji cenu OCTAVIE za velmi vhodně nastavenou... lehce pod obdobnými produkty od VW. Dnes je dobře si uvědomit, že ve své třídě - Megane sedan, Focus sedan, Corolla sedan Civic sedan... nemá Octavia vlastně konkurenci. Je to velmi reprezentativní vozidlo, s velmi vyzrálým designem, vynikající technikou a kvalitními materiály. V mutaci kombi se jedná o vozidlo, které dokazuje dokonce i mnohým zástupcům třídy střední, jak se má udělat kombi se švihem. Tak... velké BRAVO :yes:
V podstatě souhlasím, ale OII L&K se cenově blíží např. základu trojkovýho bavora, což už je trochu jiná liga. Pak si vyber ...
GTI
Vím... jenže toho bavora pod 1,25 neuděláš, kdyby ses rozkrájel... tedy pokud bys ho nechtěl valit na plecháčích... což tedy, snad uznáme, je takřka vyloučené. Tohle dělaj jen důchodci v NDR...
jenže třeba v tom bavoráku nenajdeš takového místa jako v octávii.a bavorák za tu cenu co říkáš není v žádný vybavě.je oholenej.a za tu cenu bavoráka maš nabušenou oktavii
S tím Méganem, každému se líbí něco jiného, každý očekává něco jiného a každý něco jiného vidí také v různých věcech, samozřejmě. Takže reprezentaci neuznávám, design také ne, techniku budiž a materiály remíza. Nutno dodat, že mutace Octavie v kombíku dostala ve své předchozí generaci na * od předfaceliftovaného Méganu II Grandtour, mutaci aktuální Octavie v kombíku si zas dal k svačině faceliftovaný Mégane v kombíku. Já se tedy časopisářskými testy nijak moc ovlivňovat nenechám, zajímavostí ovšem je, že se oba uskutečnily v tolik proškodováckém magazínu, jakým je Svět Motorů. :-!
GTI
Megan... je přece především originální a dokonalá záď od hatchbacku... jakmile tam naroubujou combi... vytrácí se tak trochu originalita... a tu je nutno pak hledat v šípech zadních blinkrů... V combi bych ovšem megane tlačil velmi vysoko... řekl bych, že mimo Octavie těžko hledat konkurenci. Zde, v Česku, je potřeba ještě brát do úvahy image... prestiž... a v tom tedy Octavia vede zde o deset délek... Chci tím řící, než to, že to zde maj sedany (liftbacky) i combi z nižší střední, díky tedy té prestiži Octavie, moc těžké... Mimochodem, v tomhle by bylo zajímavé vědět, jak si stojí zase Megane ve Francii. Jinak styl Megane... určitý "kubismus"... dokázal Renault přetavit do velmi životného obrazu, tohle já oceňuji. Škoda je na druhém, ovšem stejně kvalitním designovém pólu... a co se týče toku času... myslím, že vizuálně vede OCT I. nad Megane I. Rovněž si myslím, že aktuální Megane patří do učebnic designu.
A co takhle Focus kombi? Jel jsem Méganem i Octávií a nic mi nepřineslo za volantem tolik... pocitu jako právě Focus. Krásně citlivé řízení (netvrdím, že Octavia ho nemá, ale stejně to není ono), přesné řazení i design nepatří k nejhorším (máme ho v hodně tmavě modré). Praktičnost je ucházející a kvalita zpracování je proti Méganu předchozí generace, který jsme měli předtím neuvěřitelná. Cenově také vychází myslím lépe...
GTI
Focus combi... designově o dvě délky za Octavií. Zejména předek. Jinak, podvozek a zpracování na jedničku. Ta hodně tmavá modrá je snad jediná možná, chválím :yes:
Dovolím si oponovat, máme v práci jak nový focus tak novou OII, obě combi. Zrovna u toho našeho focusu TDCi jde řazení oproti OII úplně z***e - nepřesné, gumové a ztuha. Jinak zase OII TDI je furt v servisu, furt tam něco tluče od kol a v zadních dveřích a žere 1l oleje cca na 7.000 km, což ten focus nedělá, pak si vyber!
Tak to už radši pěknou ojetou M3 za těch 900 klacků..
Mega za Octavii II 2.0 TDI s DSG v plne palbe (i v kuzi a s navigaci) neni spatna nabidka. Schopny kupujici cenu stlaci nekam k 900 000 😉 a to urcite neni marne. BMW je jinde - s podobnou vybavou by prislo na 1,25 mega. Mercedes a Audi zrovnatak. Kupujici bude srovnavat spis s Volvem, Toyotou, Fordem etc. Mezi srovnatelnymi konkurenty neni Octavia II vubec marnou volbou.
Octavia je srovnatelna tak maximalne s Loganem. A proti nemu je na tom lip, to je teda zase fakt >😒] Ale ukazte mi jedineho cloveka, ktery by uvazoval o BMW, Mercedesu ci Volvu a skoncil u ... skody >😁 >😁 >😁 Jo, hezka pohadka a v tehle diskusi se urcite vyroji nejmin 10 bohacu, kteri presne to udelali, ale hosi, priznejme si to, v realite to takhle fakt nechodi :-!
Ja jsem ten posledni kdo by byl za fanatickeho obhajce Skodovek, ale prave v zajmu objektivity: Octavia II je jednoznacne nejpovedenejsi model Skody. (Dle meho jediny povedeny) Octavia II a Logan je oravdu uplne jina liga - reklbych uplne jiny sport. Pouziji tve prirovnani - najde se nekdo kdo by pri uvahach nad dobre vybavenou Octavii nakone sahl po Loganu? Vzdyt jsem psal, BMW a Mercedes je opet jina trida... Nekdo ovsem muze uvazovat nad spatne vybavenym Mercedesem a Octavii II v plne vybave. Kdyby nemelo smysl vyrabet dobre vybavena auta jakekoliv tridy, tak by se nevyrabely. Dle tve logiky by napriklad Lancia nikdy neprodalal zadne Y ani Mussu. Protoze to jsou male auta s cenou kolem 20 - 25 tisic € v dobre vybave - Stejne tak Panda muze vyjit na necelych 20 tisic € a stejne takove verze existuji. Zaverem bych podotknul nezpochybnitelny fakt, ze pokud se neco dlouhodobe vyrabi, ma to na svete sve misto. Pokud by to bylo tak spatne, jak tvrdis ty a nikdo to nekupoval, zakony trhu by to eleminovaly v krajnim pripade tak, ze by vyrobce zanikl. Kdybys nebyl zakomplexovany nejakymi mindraky o jak ty pises "bohacich", tak bys takovou vec musel videt, tak, jak sebe vidis v zrcadle. Tak to totiuz na tom svete chodi :-!
A ty bys mohl ukázat jediného člověka, který uvažuje o Octaviii a skončí v Loganu? Co to plácáš za nesmysly? Motáš dohromady Logana a Octavii... Octavii a Mercedes... No... souhlasím s tebou, že takhle, Karle, takhle to fakt nechodí. P.S. a co ty, Karle, boháč, mainstream, nebo Low-endovej žebrák?
Koukam, ze mas rychlej nick, ale pomaly mysleni :no: Precti si to jeste jednou a pak zkus chvili premyslet, nez zase neco napises. :-!
Příště tu, Karle, neplácej své představy o světě dospělých...
Psal jsem, ze mas premyslet nez neco napises... ale koukam, ze ti mysleni vubec nejde. >😁 Tak nic, bus si dal do klavesnice jako opicka, ja s tebou koncim. :-!
Pozdravul Logana 😉 a uč se, Karle... na orientaci v životě ti nestačí jen buzola...
Prave ty ptakoviny co pises nedavaji smysl vubec, tak se vyjadri k mym argumentum...
Hele tobě už nepomůže vůbec nic, i když s tím, že zákazník BMW asi o škodovce uvažovat nebude, souhlasím. Cítím z tvého příspěvku zášť vůči všem škodovkám. Projeď se v OII nebo v obyčejný fábii a pak mrkni na Logana a posaď se do něj. Jak může někdo napsat takovou hovadinu, to je vážně na doktora tohleto.
Asi to od někoho schytám,že to nejde porovnat,ale zkuste se podivat na ceník Accorda.Bud jsem natvrdlej a nebo nejsem dost nacionalista,ale nechápu význam L&K za tu cenu.Obecně Škodovky v socka výbavě asi maj význam na našem trhu,ale jakmile se trochu dovybaví,tak je cenově někde jinde.
A ty bys chtělkožený židle za 450?
To je věc priorit. Někdo si "nabouchá" Octávku (nepočítaje, styl: to sousedi prasknou, až uvidí "suproctávku"), někdo radši koupí za stejný peníze vetší, ale chudší auto. Výše jsme už nakousli i BMW 3. Nejde ale ještě o jednu věc? Totiž jako české auto bude mít při výběrových řízeních navrch před ostatními značkami, tak proč by si ve státní správě trochu nevylepšili a nekoupili tohle... Teď jsem trochu odbočil a možná se mýlím, ale vcelku mi to připadá logické. P.S. jsem si vědom toho, jak se dá pracovat s výběrovým řízením. 😉
S tou výbavou je právě největší sranda,že u toho většího auta je moc věcí v základu.Při těch výběrových řízeních bude mít Škoda určitě o hodně větší šanci než Honda resp. jakejkoliv jinej konkurent,takže tady přeci jen je smysl existence L&K.
Skodovka v tom adoptuje deutchlandskou mentalitu "vse za priplatek nebo v paketu" Do paketu ti da veci ktere zase tak uplne nechces, ale dohromady se to "vyplati". Jine dulezite veci tam zas chybi a stejne musis dokupovat. Jisteze muze najit spoustu podobne vybavenych aut jinych znacek. Octavia II je ale auto takovych kvalit ze se muze smele merit s konkurenci ve tride a tim padem si jeji vyrobce dovolil nasadit amiciozni cenu... Je jasne, ze se jako vseobecne nic, nebude libit vsem. Od toheo tu jsou prave jeji konkurenti 😉 Pokud chcete srazit cenu na Skodovce, tak zajdete k dealerovi Skoda v CR a reknete mu, ze na Slovansku vam udelali takovou a onakou nabidku, a ze jestli vam to v cechach za podobnych podminek tak to berete. Muj znamy to tak udelal u dvou Octavek co kupoval do firmy a nakonec usetril pres 12% z porizovaci ceny. Takze jako vzdy je jedna vec cenikova cena a druha skutecna prodejni...
Asi jo,protože dodací doba Civica je nějakých 6-7 měsíců,takže na něj bych nečekal ani jako soukromník,seč o něm uvažuji.Konečně jinde státní správa také jezdí převážně v domácím,to bych neřešil.Cena se dá udělat hluboko pod ofic.ceník. Automobilce stačí, že při záběrech na politiky vylezou z auta XY a je to grátis reklama v dobrém čase,tak co. :yes:
Všechno je relativní, zkus to opačně, někdo si koupí nabušenou oktávku kvůli nenápadnosti, pokud by si koupil holé BMW, sousedi by praskli, že má BMW. 😉
Ano!!! :yes: Škoda, že to tu moc nikdo nechápe a raději se předvádí.
Tak ještě jinak,zkuste si pustit konfigurátor u Peugeotu.Nikdy jsem se o ceny a výbavy detailně nezajímal,ale když si to ted zkoušim,tak Škodovka už opravdu cenou nekonkuruje,ale proč taky.Kvalitou,zpracováním a spolehlivostí je na úrovni konkurence,nebo i lepší,takže proč by měli jít pod cenu.Takže závěr? Opět jen osobní preference a komu se co líbí.
:yes: 😉
Jistě :yes:
Budoucnost mladoboleslavské automobilky vidí Harald Ludanek (47) v chytrých nápadech a v lidech, kteří v ní pracují. Vedoucí technického vývoje Škody, který stojí za projektem roomsteru i chystaným sportovněterénním modelem Yeti, slibuje na podzimní autosalón v Paříži atraktivní překvapení.

* HN: S čím letos vyrazí Škoda do Paříže?

Představíme tam novou Octavii Scout a také studii auta, na kterém chceme demonstrovat naše designérské schopnosti. Bude to vůz zaměřený na mladé lidi a řidiče vyznávající sportovnější styl jízdy. Chceme ukázat, že i malé auto může být pěkné a přitažlivé.
:yes: :yes: :yes:
roadster felicia? nebo nějaký nový odkaz na erko? Hm, kupátko na bázi nové fabie by nebylo od věci. :yes: Sem napnutej jak malý trenyrky. 😄
😄 😄
Tak to jsem zvědav... 😉 Že by zkusili i kabriolet na základě Octávky? Nebo rovnou CC?
musíme sa na to pozerať tokto väčšina ludí si zapametala Škodu ako výrobcu lacných technicky menej dokonalých aut.Felicia v 94tom spravila krok ku kvalie ,ale zároveň si ponechala nálepku lacného auta a neskôr sa začala vyrábať Octavia čo však už bolo plnohodnotné konkurencie schopné vozidlo s adekvátnou cenou a už vtedy sa mnohým nepáčilo,že Škodovky sa predávajú za ceny zrovnatelné s konkurenciou a nevidím dôvod ,aby si škoda nedala dobre zaplatiť za dobré auto....
Nemůžu si pomoct, ale kromě designu je mě na Škodovce O2 sympatické děsě moc věcí, např 2l motory, interier, verze 4x4 (kolik konkurentů ji má?) atd. Rozhodně podařenější než Fabia, Superb (chudý příbuzný P(r)assata) a Roomster (IMHO no comment). I když má O2 dost chyb (např. 4x4 - a co automaty?; RS - ok, ale mohlo být víc), tak se mi zdá jako velmi povedené auto ... a i když jich denně vídím stovky, stejně jsou něčím zajímavé - a když umí auto zaujmout, je mu to ku cti. 😉
Nevím kterej Jantar dal nahoru tu fotku!!! To není L&K!!!