Japonský Nissan letos na jaře zažije novinkové žně. Vedle nového crossoveru Juke, totiž do Ženevy přiveze nástupce Micry, evropskou premiéru elektromobilu Leaf, modernizovaný Qashqai a roadster 370Z.
Jsem zvědav na tu diskuzi všech odborníků (a OdBoRnIc), kteří tu vykřikovali o tom, že tříválce jsou slepá cesta, kterou šel jen VW a nikdo ji nebude následovat. >:D
I když tříválec z principu nemusím, tak je potřeba říci, že ne vždy, když dva dělají totéž, je to totéž. Necháme se proto překvapit, jestli někdo dokáže udělat kultivovaný tříválec. Pokusy jako 1,2 HTP a 1,4 TDI se opravdu nepovedly.
1.4 TDI sa nevydarili jedine z hľadiska hluku a kultúry chodu. Ale ak pozeráš na to, ako vie potiahnuť a na spotrebu, je to fajn motor. Vo firme máme vo Fabiách HTP, 1.4 benzín aj trojvalec TDI - najlepšia aj najobľúbenejšia je práve tá naftová.
Všechny motory, které zmiňuješ (1,2 HTP, 1,4 MPI, 1,4 TDI) jsem měl možnost projet jako služební auta a povedenej není ani jeden z nich. Nejhorši je kupodivu 1,4 MPI, tento motor netáhne ani dole ani nahoře, aby to trochu jelo, je to nutné pořádně točit a potom to je vidět na spotřebě, 1,2 HTP je naproti němu kupodivu mnohem živější v nižších otáčkách, ve vyšších pak začne ztrácet, a ten zvuk, to je kapitola sama pro sebe, no a ta 1,4 TDI, ta se dá pochválit pouze za nízkou spotřebu, svým projevem ale tento motor patří leda tak do traktoru. Moje hodnocení těchto motorů je ale zkresleno tím, že sám jezdím s 1,9 common rail, to je celkem jiný kafe.