Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford: zájemci o Aston Martin nechť se hlásí v Detroitu

185 komentářů

Děsí mě představa, kdo všechno by mohl AM, J a LR získat.. ;-\
Nesložíme se? 😉
Vedeli bychom co s tim? Ja bych se pro zacatek misto vlastnictvi te firmy spokojil s vlastnictivm jednoho z jejich vyrobu. :-!
My možná ne. Ale Marko.. 😉 :yes:
Ja by som to nechcel, preoze predstavu sice mam (a je takmer identicka s tou, ktoru ma sucasne vedenie znacky...snad okrem Lagondy). Problem je ze dobru vola a zamery, sny, nebudu stacit. Bez know-how, a penazi som nanic, rovnako ako Dr. ulrich Bez, rovnako ako aykolvek sebelepsi fond... Nemal by som bez krytia automobilovym koncernom, rovnako ako oni, na to, aby som to udrzal v kondicii...
stačí využívat aoutsourcingové služby jiných firem, na trhu jsou jich stovky (v Praze např. Ricardo) a dělají to tak všechny velké automobilky. Akorát že ve Škodovce je outsourcing cca 43% a u tebe by to bylo 100%
Ano...ale to by bolo tak drahe...ze by som to nedokazal utiahnut. Obzvlast pri tak exkluzivnej znacke (a technickej narocnosti aut) a tak malych poctoch predanych aut...
Problém ovšem je, že velké automobilky mohou náklady (ať už na vlastní vývoj či na využití outsourcingu) rozmělnit mezi velký počet prodaných vozů - což by v případě samostatného Astonu nebylo možné... Také pro Aston nevidím jinou cestu než být součástí dostatečně silného automobilového partnera - jinak by pro Aston tak jak ho známe dnes místo v autosvětě nezbylo... ;-\
Marko, reč nebola o tom, či by si na to mal, ale či by si vedel čo s tým 😉
Teoreticky viem co s tym...udrzat tam tych ludi, co su tam teraz. Alebo vybudovat podobny team. Ale na to aby som mohol ukazat, ze viem co s tym...potrebujem peniaze. Strasne moc penazi... 😉
Dohodneme sa - keď na to budem mať, kúpim Ti automobilku Aston Martin! :-!
OK...ale musis mat aj na jej prevadzku a vyvoj...a to potom cakaj , ze budem stroj na minanie penazi >😁 :-!
Idem si spočítať vrtné veže, počkaj... >😁
Pridam neco ze svyho prasatka, ale dostanu poradnej sluzebak!😉
Aston Martin DB9 TDI Shooting Break N1. Může být? >😒]
:yes: :yes: Beru, v tom budu na parkingu u Lidlu jasne nejlepsi a nebudu svoje auto hledat jak ted >😒]
Kdybys tam na tom parkovišti u Lídlu nepobíhal v růžovejch tangách s klecí N1 na zádech, tak se před Tebou tvé Mondeo neskrývá... >😒] 😉
>😒] >😒] >😒]
>😁
>😁 >😁 >😁 >😒] :yes: 😉
Ja som za akukolvek automobilku (v krajnom pripade aj Hyundai trebars) - hlavne nech tam je pristup k technologiam a peniazom. Ak by to kupil niekto mimo branze tak to dlhodobo proste neudrzi (to hrozi hlavne AM a LR)... a znacky sa posunu do roviny takych tych malovyrobcov na pokraji zivota smrti.
No práve ;-\ Snáď najlepším riešením by bolo vlastníctvo niektorou japonskou automobilkou kvôli finančnému zabezpečeniu a svedomitému prístupu, ale s európskym (najlepšie asi Britským) vedením. Aspoň si to myslím.
ale u japoncov je problem, ze oni su dost technokraticki a racionalni. Neviem si predstavit, ze by investovali do niecoho, co nema jasny technologicky vyznam, resp. neni tam vo vysledovke zisk...Oni do stylovej parady a image iba kvoli stylovej parade a image asi neivestuju...
..ergo Európske vedenie. Ja viem, že by sa v tom japonci nevzhliadli, ale napriek tomu by to BOLO ideálne riešenie. (opäť: aspoň podľa mňa..)
Ano...bolo by to jedno z rieseni. Idealne mozno nie, pretoze klientela by to vnimala zle, ak by japonsky velkovyrobca vlastnil AM. malo by to negativny dopad na image a predaje AM. Nechcem aby to vyznelo nejak rasisticky (...ani to tak nemyslim)...ale tak by to bolo. Preto vlastne ani Japonci nechcu nakupovat nic v EU. Oni sami vedia, ze miesanie "kultur" by bolo nakoniec kontraproduktivne.
Rozumiem.
Kdo by o to měl zájem? Je to mrtvý!!! A je dobře, že si to ford aspoň už teď uvědomil. Jinak by umřel s tím. To je realita. Bohužel
AM mrtvy? Naopak, Ford se snazi prodat aktivni automobilku, jelikoz za ni utrzi vice penez... 😉 Uz nikdy nerikej MRTVY v souvislosti s AM
no ty ses znalec >😁 >😁 >😁
Ve finale by to nemuselo byt tak zle znameni, ovsem za predpokladu, ze kupec bude z automobilove branze a hlavne bude schopen technologicky zajistit vyvoj dalsich rad, ne ten typ investice, kdy se noname dostane k technologii, pouzije ji, ci proda a ukonci vyrobu...Kdo by to mohl byt? BMW, Toyota...jinak nevim
Toyota to asi kupit nebude chciet. Oni jednak zasadne nekupuju....jednak vedia, ze AM made by Toyota je tazko prijatelny. Teda bola by to zla investicia. Pre nich... (Keby to aston zachranilo, tak ja by som to snad rozdychal). BMW...BMW...jasne, to je dobra volba. Hodil by sa im a maju na to! 😉 :yes: Este ci chcu?!!!
Rad jim poradim...predej jim kontakt! >😁
Nepředpokládám, že by Toyota chtěla Aston koupit, protože máš asi pravdu, že by na tom nic netrhla.. fakt si myslíš, že by "trh" nerozdejchal AM vlastněný Toyotou (nebo Hondou)? Kdyby zachovali výrobu v Británii, Aston by měl své exklusivní motory, žádné společné díly s Lexusem, zcela oddělená dealerská síť.. v podstatě by sdíleli akorát finanční zázemí a technologické know-how.. AM bych přál BMW, ale mám pocit, že ho chtít nebudou (i když k RR by se do portfólia moc pěkně hodil), ale Toyota by čistě z pozice budoucnosti značky byla asi nejlepší racionální volbou
Urcite by to znacke uskodilo. "japosnky" a "EU" svet su v mnohych ohladoch rozdielne. Je tu nieco ako "kulturna" bariera...a vela zakaznikov by "cudzi" vplyv nerozdychalo. K BMW by sa podla mna AM perfektne hodil. BMW nikdy nebolo typickym vyrobcom portovych coupe....oni su dobry ako vyrobcovia vykonnych cestovnych sedanov a cestovnych coupe...aletakze klasicky vyrobca sportakov by sa im fakt zisiel. Otazkou je ci naozaj chcu...
Len aby sme neboli prekvapeni, ze to zase kupi VW, ten sa nejako velmi roztahuje. 😉
No...VW ma dost starosti so sebou (a s Bugatti). A az zrusia "zakon VW" tak to este len bude "tanec"... Naviac, uz maju tri luxusne znacky , takze dalsiu nemaju kam zaradit v portfoliu...
A co tak Daimler? Ani tomu nedavas velke sance?
Myslis DCX? Nie...oni asi nebudu kupovat. Maju problemy s kvalitou, so smartom aj maybachom, a v sportakoch chcu do buducnosti pracovat so znackou McLaren (..s cim su v sucasnosti tiez problemy).
"zakon VW".. co tím myslíš? Nerozumim ;-\
Krajinska vlada (ako byvali najvacsi akcionar VW) ma tzv. "zakon VW", ktory brani nepriatelskemu prevziatiu koncernu VW inym koncernom (kvoli pracovnym miestam). Okolo tohto pravneho predpisu su tahanice az v Bruseli. Teraz sa ale zda, ze to idu zrusit...a hovori sa, ze Porsche uvazuje o dalsom navyseni podielu vo VW. To zrusenie "zakonu VW" tak asi bude mat suvislost s tym navysenim...
Aha, obsah znám (to je s těma max 20% vlastnického podílu, že), název slyším poprvé 😉
Nech porsche kupi celych 100%. >😒]
Ja mylsim, ze oni sleduju to, aby sa tomu cielu postupne priblizili...
Ty to nevíš? Vzdyť je to celé už dávno naplánovaný! Němci by totiž psychicky neunesli, kdyby jejich "lidově-socialistickou" automobilku koupila Toyota.. tak že to nejdříve celý skoupí Porsche a až voda utichne, tak pak Toyota koupí kontrolní balík Porsche >😒] 😉
Svojho casu sa hovorilo prave o Toyote..ako o tom, komu najviac brani ten zakon.
No kdyby Toyota fakt ovládla VW (pokud zmizí zákon, tak ji v tom fakticky nic nebrání), tak by se ostatní měli začít rychle modlit 😉 Teda pokud by to vůbec schálili antimonopolní úřady (za pár let budou pravděpodobně mít Toyota a VW dohromady přes 30% EU trhu, což by mohl být problém)..
No... to jsou tedy chvíle. Pravděpodobně nikdy mít Astona v životní velikosti nebudu, to mi ovšem nebrání v tom, abych vyjádřil své myšlénky. Své černé myšlénky. Soumrak diamantovejch kovbojů... jo, přesně. Dnes již neboduješ ručními stehy na svém dokonalém kvádru, dnes ti již na kopytech nezáří odlesky zapadajícího slunce, tam na terase v Nice... kde se na stolech třesou strachy mraky vařenejch humrů a v rohu sedm vyholenejch číšníků... dnes je to jinak... Na zahradní party místo střelby hliněnejch holubů po sobě plastikoví kovbojové střílej pecky z třešní, adidas tanga se jim při tom zařezávaj do slabin... a místo stejků z argentínskejch bejčků, grilujou v sekaný z Delvity svý včerejší sny... Tak, jak se má pak nad vodou držet taková ikona jakou je Aston Martin? Ještě tu je ale naděje... naděje silného partnera... který ovšem nosí dokonalé kvádro, přičemž slaměný sandále... mu visí na zdi, coby talisman z daleké cesty. P.S. Jdu na panáka.
dobře napsané :yes: není krásnější současný vůz, než Aston Martin
:yes:
[odkaz]
Jo... má to těžké.
tak pod tohle se brácho podepisuju - krásně napsáno 😉 :yes:
:yes:
:yes: :yes: :yes: krasne, krasne, krasne! /// Ja k tomu mozem pridat iba toto: Aston Martin je vynimocny. Je pre mna viac ako Jaguar (o malinky kusok, ale predsa). Je viac, ako cokolvek v sucasnom autosvete. AM zije svoje sny, vo svete krutej reality plnej crossoverov, vyrobcov sportakov ponukajucich SUV, vyrobcov 4m. "luxusnych" aut, a inych divokych anomalii.. Prezil svoju smrt, aby ho partia ludi k(ktory vedia co robia - a to podla takmer rovnakych kriterii ako ja) tvrdou pracou dokazala postavit na nohy...a trvalo im to bezmala 15 dlhych rokov! Aston a jeho ludia dokazuju ze sa znacka nemusi sprotivit svojmu obrazu v zrkadle, aby mohla prezit... A predovsetkym: vo svete, v ktorom vladne ZUFALY NEDOSTATOK fantazie, citu pre krasno, hladania dokonalosti, a ochoty prijat za svoje, ze sny su na to aby sa plnili (a v nijakom, nijakom (!) pripade na to aby sa iba snivali) je velmi bezpecnym BODOM! Nie ani tak preto, ze reprezentuje klasicke Anglicko a anglicke hodnoty takmer dokonale...ale preto, ze je na nom vidiet ze za sny sa oplati bojovat! Ze je odkazom, ze sny sa daju zrealnit (....a ze su ludia, ktori su ochotni bojovat za vyplnenie snov aj za cenu osobnych rizik, problemov a za cenu, ze to bude "bolet" ich penazenky, aj ich ruky). Ze tie sny by isli zrealnit aj u Jaguara, ktory taku dokonalost aku nasiel AM stale iba hlada. A toto vsetko je to z coho mam najvacsi strach. Ze totiz vsetky sny, a praca, ktore viedli takmer k dokonalosti budu surovo predane s Astonom ako rohlik v Delvite...Ze ti, ktori nemaju fantaziu to zas raz obmedzia iba na peniaze. Ktorymi ale nikdy nedokazu vykupit tie sny a energiu vlozenu do toho, aby bol Aston tam kde je.
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: 😒 😒 😒 😒
Bohužel, bohužel mám pocit, že to v dnešním světě funguje na podobných principech jako v přírodě.. jakmile nastane změna vnějších podmínek, vždycky "vychcípají" druhy, které se příliš specializovali a ztratili schopnost rychlé přizpůsobivosti novým podmínkám.. jinými slovy, pokud někdo trvá na určitých tradičních hodnotách, na určité specifičnosti a nereflektuje přitom měnící se svět, tak ten to brzo odnese
Vies...ono je to asi skor o ludoch. Vacsine ludi staci strasne malo... Ak chcu malo, tak schopnosti snivat, vola dosiahnut to, fantazia, atp. povazuju za uplne zbytocne k zivotu. Oni to vydavaju za pragmatickost...lenze vacsinou to je zombiotickost. A s takymi ludmi nic robit nejde (...okrem tupeho kazdodenneho zarabania penazi a nasledneho minania a prejedania ich...). Potom su z toha take tie nazory typu: "Naco Aston Martin?" Je to strasne drahe, a ja nerozumiem preco...ved moje vozidlo XY ta odvezie rovnako a za 100x menej penazi". Takze je to v ludoch...v tolerovani toho, ze by malo "existovat" aj nieco, co nie je definovatelne iba stadovistou a peniazmi... A ze su , spanombohom, aj taki ludia, ktori za taky Aston Martin peniaze "vyhodia"... 😉
Rozumim tomu, jak to myslíš.. jen se obávám, jestli se těch "bláznů" (v dobrém slova smyslu) bude nacházet dost i v budoucnosti ;-\
Tych "blaznov" bolo vzdy malo, a bude ich asi este menej. Ale mali by mat vzdy aspon par znaciek, kt. budu take ako je AM dnes. Strasne drahe, krasne, zbytocne, a ... silne - v pozadi s velkym koncernom, ktory ich bude vediet udrzat pri zivote (ale na to bude treba, aby ten koncern mal manzerov, ktori nemeraju vsetko iba peniazmi). Pretoze vlastnit auto znacky, ktora sa neustale potaca na pokraji smrti iba preto, ze je z nejakeho dovodu "mensinova", nie je asi prijemny pocit.
Fiat je stále nápůj v háji, ale s Ferrari to válí celkem dobře.. že by to byl návod jak na to (s přihlédnutím k rozdílům mezi Ferrari a AM)?
:yes: :yes: :yes: :yes: 😒 😒
AMEN! :yes:
Marko, mluvíš mi z duše. Hanbou mi, že bych to sám nedokázal takhle sepsat :yes:
Bravo, bravo, bravo 😉 :yes: :yes:
Na vylete za nemeckymi okruhy jsme mel moznost se v Astonu svezt. Bylo to...uzasne, ale ne az tak vzrusujici, jako treba v F430, na druhou stranu dokonale. Ale k Astonu potrebujes vic nez penize. Chce to vek, gracii, eleganci...Proto jej mel pan doktor, majitel jiste kliniky, elegan, gentleman, pres 2 m vysoky, s elegantnim chovanim a jak rikas, byla tam i ta elegantni kosile, i kdyz bez kvadro😄 Takze ja zatim Astona mit take nebudu😄 a par fotek z vyletu: [odkaz]
[odkaz]%20sportovnic…
Aston Martin má nějaké problémy? Zdálo se mi, že továrna nestíhá vyrábět a na auta jsou dlouhatánské pořadníky. Dokonce jsem i někde čet', že je ziskový (což se o Jaguaru asi říct nedá).
Aston byl dlouhá léta ve ztrátě, teďka je snad něco málo v zisku, ale nic moc.. ovšem restruktualizace se asi povedla a Aston je zachráněn = má cenu.. Ford je ve velkých problémech, potřebuje cash = uvažuje o tom, že Aston (nebo i jiné značky) za výhodnou cenu střelí
Měl bych takovej dotaz. Modelová situace jsou třeba současné problémy Fordu. Zajímalo by mě, jestli jsou nějaké podstatné rozdíly mezi tím, jak to řeší Ford nyní a jak by to řešila např. japonská či německá automobilka.. můj názor je ten, že americké společnosti obecně, jsou více tlačeny akcionáři (nebo je to zakódované v povaze manažerů) ke krokům, které mají "rychle" nějaký efekt.. jinak řečeno, že jim chybí trpělivost a chtějí výsledky hned.. naproti tomu např. japonské automobilky, mají více "prostoru" (odvahy) provádět rozsáhlejší a dlouhodobější změny, které se projeví třeba až v horizontu 10 let.. nemecké automobilky bych tipoval někam mezi, ovšem poměrně blízko americkým..
no zrovna u Fordu tohle asi nebude ten problem - rodina Fordu vlastni 40% akcii a v tom jsou i nejake ty "zlate"
Henry Ford povedal, ze on nema k autam nijaky zvlastny vztah. Prenho to bol iba biznis...ktory bol v tom case na vzostupe a oplatilo sa donho investovat. Preto su dnes Fordy auta a nie jogurty. Tento chladny pristup je typicky pre rodinu Fordovcov dodnes. On je vlastne typicky viac-menej pre celu US podnikatelsku scenu (vratane GM). Pretoze tam je auto v prevaznej miere spotrebny tovar tak sa s nim aj tak jedna. Ked biznis ide, tak nakupujeme, ked nejde tak to predavame / rusime. Amerike ten bezcitny system pomaha byt tym cim je. V dobrom aj v zlom... Ak sa nieco zachranuje tak iba jadro firmy. A ano, musi to byt rychle, ucinne a nie nevyhnutne bezbolestne... /// Japonsko? Japonsko nevlastni zahranicne automobilky...takze tazko povedat ako by to riesili. Tak ako sa snazi Ford zachranit predovsetkym sam seba a neberie ohlad na svoje zamorske znacky, tak by to robila aj Toyota...ak by k niecomu takemu doslo a nejake zamorske znacky by vlastnila. ALE (!) priklad Mazdy, Nissanu, Mitsubishi poukazuju na to, ze oni nemali v problemoch ani tu silu priznat ich. Vsetci traja skutocny stav skryvali az do velmi vyhrotenej situacie.... Ale to je zas strukturov vlastnictva v Jap. (kde su firmy casto prepletene s velkymi korporaciami a politikou) a mentalitou v ktorej sa neuspech rovna spolocenskej samovrazde. /// EU sa mi zda byt v tomto najrozumnejsia. Tie problemy sa tu odhalia obvykle v zarodku a urobia sa potrebne zmeny, ked to este nie je tak bolestive. Viz. v sucasnosti Mercedes, VW, Renault... A potom su tu pripady podobne USA a Jap. ked je uz fakt, zle... Napr. Fiat. Lenze je tu jeden podstatny rozdiel. Europe strasne zalezi na svojich znackach (co je super!) a snazia sa z problemov najst cestu von. Nebyva to tu iba o peniazoch...ale aj o vasni (co je pochopitelne, pretoze je to nasa cast sveta, kt. ma AM, Ferrari, Jaguar, Rolls, Bentley, Mercedes, .... a nie jap., ani usa). Extremnym prikladom takehoto vnimania veci bola snaha za kazdu cenu a do poslednej chvile zachranit Rover. Nikto v Jap. ani v USA by to uz asi nerobil...
:yes: :yes: :yes:
:yes:
Super napsaný, ale co se vlastně divim 😉 :yes: A proč se tedy nezbaví té černé díry na peníze (mates sorry)? Neustále do nich lejí těžko uvěřitelné peníze a stále nic (vlastně jo, větší a větší bída.. aktuálně meziročně USA -32%, EU -10😖.. zvedly Mazdu, zvedly LR, zvedly AM, tak proč to nefunguje u Jagu?
PNefunguje to pretoze:1.) nie je na trhu dost ludi, kt. maju fantaziu a schopnosti dat niecomu hlavu a patu 2.) Ford musi sanovat znacky postupne. Ani taky koncern asi nema peniaze urobit vsetko naraz. Jaguar ma pech, ze je posledny...a ze teraz vychytal obdobie, ked je na tom matersky Ford velmi zle. Ford si neustrazil to, aby mal dobrych a kncepcnych ludi v zkaldoch svojej firmy. Zbytocne tak stavas krasne veze na dome, ktory odspodu hnije... ;-\ 😒
Ty jsi na ty cisla. Ktera dira je vetsi? Jag nebo US odnoz Fordu?
Přesná čísla neznám.. v médiích proběhla čísla, který nalili v průběhu let do Jagu (IMHO by při prodeji nedostali ani půlku toho, co tam nalili, o inflaci ani nemá cenu mluvit.. proto černá díra - nalili tam tolik penez, že je z toho snad už nikdy nemohou dostat).. do US odnože zatim snad nic nenalili (ve smyslu externí finanční injekce), nicméně US divize bude nesrovnatelně větší díra, otázkou je jak moc černá.. IMHO mám pocit, že opravdu těžké chvíle US Ford teprve čekají - když kouknu na jejich portfólio (téměř samý technologicky zastaralý benzínožrouti) a když vezmu v ohled současné ceny PHM.. bude to chtít opravdu "bold moves" aby to rozchodili.. nejhorší je, že to zase odskáče Jag, místo aby se na něj konečně začli soustředit, tak si budou muset sami zachrańovat zadek..
ale Ford musi jenat "rychle" proto, ze mu zvoni hrana, ne z rozhodnuti akcionaru; tedy AFAIK kroky Fordu neurcuje valna hromada, protoze na to proste ostatni akcionari nemaji dostatecna procenta - v tom vidim rozdil mezi rodinnou firmou Ford a "obyc" firmami potazmo v rozhodovani "co udelame ted"
Ano, samozrejme ze rodina Ford ma hlavne slovo..ale ja som sa skor venoval tomu, akym sposobom principialne funguju. Ako sa na vec pozeraju v USA. Stejnak si ale myslim, ze Ford na tom az tak zle nie je, pretoze ak ano...najskor (subezne) by musel zabit to Mercury... Tieto vypredaje mi pridu troska ako hystericka a teatralna reakcia typu: "pozrite sa ako razne tu nasu firmu ozdravujeme!" Btw. ja by som sa na mieste Fordovcov radsej nez predat niektoru z tych extra-znaciek zmieril s tym, ze proste nebudu nijak velke dividendy (alebo nijake), + by som sa zapojil do prace na ozdraveni. Ospravedlnil by som sa tiez na par rokov nadaciam, atd...
(ja jsem jenom cejtil nutkani vyjadrit se k tem tlakum ze strany akcionaru, ktery nahore zminoval Tom) ... poklesy prodeju bych pricetl i prirozenymu vyrovnavani hladin ve spojitejch nadobach - je neprirozeny, aby mela (byt domaci) automobilka na nejakym trhu desitky procent a driv nebo pozdejc se to (na otevrenym trhu) IMO vicemene vyrovna
Nevim proc, ale mam takovy dojem, ze Aston je snad jedina Fordova znacka, ktera vydelava...
Aston a Land Rover jsou mírně nad nulou, Volvo něco vydělává a má potenciál se zlepšit, Mazda taky něco nese.. Jaguar je velká černá díra na peníze.. Aston má svou cenu, je výhodně ho střelit
asi proto, ze mas malo informaci 😄
Popravdě řečeno, trochu Ford chápu... Aston nyní jede jako ještě nikdy a pravděpodobně za něj může utržit slušný kapitál... V souvislosti se současným Astonem si totiž říkám - a dál bude co? Jejich design je teď bezesporu nádherný, ale nějak si neumím představit, jak ho posunout dál, až přijde čas na generační obměny (jistě, u takové automobilky je životnost modelu bezesporu delší, ale ten čas tak jako tak přijde)... Ke všemu všechny řady čerpají víceméně z jednoho desginového námětu, na můj vkus se odlišují dost málo... Zákazníci se nyní hrnou, protože po spolehlivém a moderním Astonu byl na trhu po letech bídy bezesporu hlad - co ale ve chvíli, až se tento první boom poptávky uspokojí? Lambo, Ferrari i Porsche vědí dle mého názoru přesně, na jakou klientelu se soustředí a díky tomu se jim daří (zejména posledním dvoum jmenovaným) - u Astonu mám ovšem takový neurčitý pocit a nejsem si jist, co přesně vlastně chce typický zákazník Astonu (jo, jasně, auto gentlemanů, Ferrari v nevulgárním balení atd., ale přesto mi něco nesedí)... Jak už se někdo zmínil včera (tuším Yaroukh), pokud by např. otázka stála, jestli Jag nebo Aston, pak budu raději, když Ford zachrání Jaga - je mi prostě tak nějak bližší... Napsal jsem tenhle příspěvek, neboť bych rád věděl, jaké máte názory na to, kudy by se mohla ubírat budoucnost Astonu v případě, že by klidně u Fordu zůstal - kam myslíte, že by měl dále směřovat?
Aby byl AM dostatečně rentabilní, bude muset každopádně rozšířit počet modelů. Viděl bych to na sedan a minimálně jeden více "vulgární" model. A pokud Bentley nakonec přeci jen udělá SUV, tak asi i to SUV.. i když tato představa mě tedy moc neláká
Pánové, je mi z toho všeho tak nějak smutno. Kam to ten svět spěje?? Bohužel tohle je druhá (ta méně příjemná) stránka globalizace. Chce se mi plakat pokaždé, když si vzpomenu na nešťastníka Rovera a rozhodně si nepřeju, aby podobně dopadly Jago s Astonem, či nedejbože Landym. Představa že by Astona koupili hadrníci od Cartierra či Voutonna ve mně probouzí dávicí efekt... 8-s
Jo,představa AM od Cartierra nebo Voutonna je hrozná.Už vidim,jak nabízej DB9 v gay pearl pink.To BMW by bylo pro AM hezkej tatínek.
gay perl pink.... >😒] >😁 a k tomu soupravičku - růžová tanga a kabeličšku... >😁
Nabízí se otázka.. co je je horší? AM gay peal pink nebo AM Zhongua >😁 😐 ;-\ 😢 😒
Buducnost AM by mala ostat (idealne) tak ako je. Design buducich aut je vzdy vecou kvality designera (jeho fantazie, zmyslu pre estetiki a detaila, a znalosti minulosti a charakteru znacky). Klientala: vpodstate si ju ciastocne popisal. Uhladeny gentleman s aristokratickym spravanim, so zmyslom pre krasu a detail, bez potreby nevyhnutne, vzdy a vsade zavodit, bez potreby vzbudzovat pozornost dramatickymi krivkami (nenazyval by som ich vulgarnymi)... s potrebou mat klasicky anglicky sportak (tak ako ma niekto potrebu vlastnit klasicky tal. sportak) a s jasne vysporiadanymi zivonymi prioritami. Jedinu zmenu, kt. by som ja spravil, je, ze by som pripravil 4dv aristokraticku sportovu limuzinu s dlzkou okolo 5,5 m s nazvom LAGONDA. A aj zavodny team v GT by som nechal .... ten naberie na vyzname od 2010, kedy budu v Le Mans zakazane tie hnusne placky...
Ad. ty "vulgární" křivky - když jsem to po sobě četl, uvědomil jsem si, že jsem zapoměl použít uvozovky... 😉 Ale k věci - proč tedy myslíš, že se Ford chce zbavit značky, kterou přivedl k ziskovosti a i dle Tvého názoru je nyní ve stavu, kdy vlastně není potřeba toho až tolik měnit (a tudíž výhledově i zisky by měly být stabilní)? Myslíš, že je to skutečně jen tím, že potřebují okamžitý kapitál a chtějí si rychle vybrat to, co do značky v posledních patnácti letech vložili? Osobně si myslím, že je to kombinace obojího - tedy jak potřeby kapitálu, tak i určité obavy Fordu, že Aston je na tom nyní tak, že o moc lépe už snad ani být nemůže (a pokud si je toho vědom majitel, který je především tvrdým obchodníkem, pak je to ten pravý čas na prodej značky)... Radost z toho nemám a obavy o Aston mám velké - čímž se připojuji k těm, kdo si myslí, že Astonu by nejlépe sedlo parťáctví s BMW... A mimo další pozitiva by aspoň nehrozilo, že by se Bond musel tísnit v nějaké Z3 - v tom by jezdily tak leda Bond-girls, než by přesedly do Astonu k Jamesovi... 😉 :yes:
Ja myslim, ze ten Aston by sa dla udrzavot (pri sikovnosti a tentovanych ludoch) tam kde je teraz. Moc dalej ho rozvijat netreb...v svete v ktorom zije dosiahol hranicu. Prekrocit ju by znamenalo "pokryvyt jeho obraz". Fordu ide o iba o peniaze...je to pre nich dobry obchod (podobne ako si to napisal). Naviac na rozdiel od Jaguaru a LR nebudu mat s tou znackou po predaji prakticky nic spolocne. Pre Jag a LR by museli este minimalne 5 rokov dodavat do vyroby komponenty...co by bolo zmluvne (technicky) otravne aj pre Ford, aj pre noveho vlastnika.
Ja bych to shrnul. Jak mam Ford rad a byl jsem moc rad , ze mu patri UK3 , tak ted me pekne serou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja rozumiem tomu co robia (z US pohladu na vec), ale nepaci sa mi to (z EU pohladu na vec)! (prekla😜 Aj mna seru!!!!!!! 😉 )
Na jak dlouho by jim ty penize vystacily? Jako z prodeje UK3. Neni problem opravdu v US divizi?
Je. A to absolutne. Ale na to, aby teraz dokazali vytiahnut domacu, US diviziu z pruseru potrebuju asi prachy. Teda, jednak ich potrebuju ziskat, jednak nedavat niekam inam. Takze predajom luxusnych znaciek ziskaju 2x. To ale maju "stastie", ze teraz maju co predat...
A nebylo by z dlouhodobejsiho hlediska lepsi povolat EU odnoz, aby pomohla? Rozhodne maji co nabidnout. Soucasne modely, co kus to perla a urcite by bylo co prodavat i na US trhu. Taky nechapu, kdyz chteji prachy, proc neprodaji Mazdu, Volvo a Lincoln. Nevim, jestli jim patri jeste Mercury. Rozhodne by rychleji sehnali penize z Mazdy a Volva nez z UK3. To pomijim fakt, ze kdyz se zbavi PAGu, tak bych to prodal jedine cely a taky uz si horko-tezko nekdy nejaky ten PAG vybuduji.
Marko to určitě vysvětlí lépe.. Ford je v USA v pozici levného mainstreamového výrobce a podle toho také vypadá jeho nabídka ;-\ Evropské modely Fordu by se museli prodávat za "evropské" ceny a "nikdo" by to tam za ty prachy nekupoval.. typický příkladem je třeba porovnání Mazdy a Fordu - v Evropě má Ford lepší image a je cenově podobný až dražší než Mazda, ale v USA je to jinak - Mazdy tam mají image sportovních aut a prodávají se výrazně vyšší ceny (v tisících $) než Fordy..
Tusim uz pod AMG, kde sme to preberali ako OT, som napisal, ze keby som sa uz niecoho zbavoval tak tiez radsej Mazdy a Volva. Mercury im patri a bohvie preco to furt drzia pri zivote. Lincoln je dobra znacka a tu by som si nechal - dokonca by som do neho nalial peniaze z umrtveneho Mercury. /// EU Ford moc toho USA ponuknut nemoze. Ka , Fusion a Fiesta HB su pre US trh prakticky nepouzitelne (tam je to okrajovy trh). Focus tam maju ten stary, pretoze nasa nizsia stredna trieda je tam prakticky tiez okrajova vec...a pri tych predajoch by sa im tam neoplatilo ani len prenastavit vyrobne zariadenia. Mondeo: v USA nasa stredna trieda neexistuje. Mondeo je sice citelne vacsie, ale oni tam maju svoj Fusion, ktory je desinom, vybavenim aj nastavenim urobeny pre ich trh. Tahat tam EU auto sa neoplati. Mondeo tam v prvej generaci bolo ako Ford Contour a nedozilo sa ani konca svojho zivotneho cykla... Focuc C-Max, Galaxy, a S-Max su sice MPV ale vsetko na US trh prilis male. Ono to je tak, ze tam kde EU Ford s ponukou konci, tam prave zacinaju potreby americkeho trhu...
smutné,smutné 😒
No jo, možná jde o to, že současná výše zisku je stále dost nízká na to, aby rozumně vyrovnala náklady na ztráty v předchozích letech. Za pár let bude zase potřeba něco nacpat do vývoje a je po zisku. Ovšem myslím, že s BMW by to opravdu nebylo na škodu. Přecejen co se týká sdílení komponentů a technologií, tak vozy typu M5, M6, Z4 atd. mají určitě k AM podstatně blíž než vozy od Fordu. Sice nevím jak by briti snášeli v AM německé motory, ale však už si zvykli u jiných a od války je daleko...
Nemecke motory by snaseli skvele (viz. McLaren F1). Anglani nemaji problem s puvodem, ale s vykonem a kvalitou (chapano tak, ze kdyz je to dobry, at je to odkud chce).
Na tom něco bude! Asi hlavně proto neudrželi žádnou ze svých automobilek. Nakoupili káry z kontinentu a bylo... Navíc jejich produkce byla často tak specifická, že to evropanům z kontinentu zrovna moc nesedělo... Pro USA to zas bylo moc drahé a málo spolehlivé, tamnější trh převálcovali vysokou kvalitou za rozumnou cenu Japonci...
Ja myslim, ze problemy UK znacek byly spise problemem anglickeho pristupu. V dnesnim svete to neni zrovna to pravy orechovy. Ted vladne tvrdy technokratismus ;-\ Anglani umi vyrobit vse, at je to auto, letadlo, chlast, hadry, elektronika, ale neumeji to vyrobit efetivne a efektivne to taky prodat. Neni take zadne tajemnstvi, ze i ta kvality byla leckdy s ? 😒
kvalita anglickych aut hlavne RR, Jaguar byla podobne jak u ferrari vzdycky katastrofalni. Jeste v 80letech teklo do RR v desti voda a sterace mel na urovni chrobaka. O zastaralych motorech z obrovskou spotrebou ani nemluvim

Ono vzdy platilo itala nebo anglicana z lasky, mercedes nebo porsche z rozumu. Dneska se samozrejem doba zmenila ale pokazene image uz nezpravis
Já si doteď myslel, že LR je majetkem BMW. Myslim, že by jim slušel.
BMW ho dříve vlastnilo, ale pak ho střelilo Fordu, kterej v tý ještě době měl prachy.. mě napadá, Marko (když tě tu dnes máme, tak je toho potřeba řádně využít 😉 ), proč to vlastně s tím Roverem nevyšlo?
tak proč,Marko? 😄
Tri hlavne dovody: 1.) vysoke vyrobne naklady v UK 2.) zly product-planning. Rover mal najprv uviest nastupcov 25/45, ktore by vytvorili v EU vacsi zisk ako velky sedan na nejasnom pomedzi strednej a vyssej strednej triedy 3.) BMW vyrazne podcenilo to, ako bola znacka Rover marketingovo zdevastovana...nestacilo uviest novy produkt. Ta sanacia znacky mala zacat niekde inde a inak (hlbsie)...
Rover stratil cas a neurobil efektivne opatrenia.Je to skoda.
A pochybujem,ze BMW kupi AM.Aj BMW musi financovat svoj vlastny a velmi drahy vyvoj.Konkurencia je obrovska a narasta zo strany Japoncov a zakratko Korejcov aj v tomto segmente.BMW ma aj dost prace doma s vlastnou konkurenciou Audi a MB.
Mne sa AM paci viac ako Jaguar a len dufam,ze prezije,ale ked ho kupi cinan,tak to bude jeho koniec z viacerych dovodov.Automobilky premioveho segmentu musia by jasne imidzovo vyhranene,ked chcu prezit.
My tu len tak uvazujeme o tom BMW... Je to teraz jedina automobilka, ktora nema zavazne problemy sama so sebou, dost zaraba, AM by sa jej hodil, a uz ukazala, ze drahe britske znacky vie kupit a riadit (RR a Mini),...
No když už je nutný prodej (o čemž nejsem přesvědčen) tak by mě nejvíc vyhovovalo skutečně asi to BMW. A stejně tak u Jagu. No nechme tomu čas a modleme se k automobilovému pánu bohu, ať to všechno dopadne dobře a nepřijdeme o dva britské klenoty. Rozhodně bude důstojnější, když tyhle va brilianty budou zdobit korunu bavorského krále, než kšiltovku čínského soudruha 8-s
:yes: Posledni veta moc pekna! Osobne si myslim, ze BMW si nekoupi ani jedno. Oni sice prodeveji, ale ne s takovym ziskem jak by chteli. Dalsi je, ze jsou schopni vyprodukovat auto jako je AM sami a kdyz to budou chtit, tak to taky udelaji. No a Jag, tak ten se jim nehodi do kramu vubec. Tak jak to je, tak je to nejlepsi. PAG je velmi logicke usporadani a jeho existence v ramci FoMoCo je taky OK. Jediny co je pro me s ?, je Volvo.
Ozaj, ked sa tu uz tak bavime o BMW a sportovej znacke Aston, mas nejake blizsie informacie ohladne toho supersportu, co ma v plane vyrabat BMW a ma vychadzat zo Z9?
Napisem neskór (vecer)...teraz musim ist nieco vyriesit...
Ten priprovavny velky sportak od BMW bude niest oznacenie Z6, alebo Z8 (alebo dokonca M10?). Mozne je ze tam bude motor V10, ale pravdepodobnejsie sa vraj zda, ze by to mohol byt uplne novy V12 (ktory bude mat premieru v novej 7er). O tom V12 sa uvazuje preto, aby vznikol dostatocny odstup od M6. Konstrukcne prvky by mali byt s materialov ako carbon a hlinik (ta technologia sa uz odskusala na Z😄. Posledne info, kt. som mal hovorili o tom, ze sa rozhoduje o tom, ci bude karoseria coupe, targa, alebo roadster. Je mozne ze odvtedy sa uz veci pohli... Termin uvedenia je tak v r. 2009/10. Mozna podoba tu: [odkaz] resp. [odkaz]
Tome tak tu Camry máme v cajku. Ondra nám jí pošle po kámošovi (pro každého jednu) a bude na nás čekat v Kolíně (TPCA). Ještě mi dá vědět, kdy si máme pro ně sjet. A s tebo jak to vypadá?? Kdy zajdem na pivko??
Ty chlape, mam na tebe maly OT. Ty furt jen chlastas pivo a chodis neco jist😄 Tebe musim jednou videt. Vejdes se do toho sluzebniho Mondea vubec? >😒]
Čoveče, toho pivka zas tolik nevypiju a jídla si dopřávám jen vybraná 😉 😄 A jestli se vejdu do služeb. mondea?? chlape, řídils už snad FIATA??? >😒] >😒] No jestli tě zajímaj moje míry, 27.10. budeš mít možnost se přesvědčit. A jako zpestření můžem vyhlásit soutěž missák (kovboj, bejček) mokrá tanga >😒] jdeš do toho?? 😉 >😒]
Fiata jsem ridil a ne jednoho!!!! >😒] Tu soutez beru, i kdyz je zbytecna, stejne vyhraju >😒]
no aby ses nedivil, až nastoupí doktor ve svejch leopardích a s najkama na kopytech >😒]
Lekar neni zvan! Nikdo taky neobjednal sanitku nebo ten pohrebak😉
volejme hossana na nebesích.... >😒] doopravdy nedorazí?? 😉
Doktora fakt nebrat.. to by se to tam mohlo zvrhnout v organozované skupinové lynčování.. tena ne, že bych si občas rád nekopnul >😒] 😉
Pokud vim, tak ho nikdo nezval a navic by polovina pozvanych v tom pripade neprijela.
apropos přijedu zřejmě á čtyřkou a ta je na tom prostově o něco hůře.. 8-s sakra co s tim?? tak * ať nežeru >😒]
Pujc si od vas ze salohu Galaxy nebo Rangera s ridicem (pojedes na korbe) >😒]
přepážku na tebe kocoure >😒]
já na salonu už nesedím, sedím na vyšší stoličce... nebo snad na odpolední stolici?? kurňa já si asi do gaťjek... 8-s >😒] pánové, gentlemani omluvte mě, letim si vyměnit pemprsku >😒] >😁
Takze uz nedelas vratnyho a povysil jsi na obsluhu mycky na servisu? >😒]
já sem tady vedoucí! :-! >😒] já jsem king, evrytyng, mýting, brýting, brejnstórming!
drynk bych vám teď nabídl, chci váš výpis sůn es posibl 😉
S drinkama šetři.. ať mě můžeš pozvat až Tě vyprásknu ve všech dlouhejch táhlech >😁 >😒] 😉
Čéče, ty to píšeš tak, že neznalý člověk by si mohl hned myslet, že nám do Kolína přivezou dvě funglovky >😁 Já bych se teda nebránil 😉 Super, sem rád že to vyšlo! Jak to bude vypadat zatim nevim, v neděli se ozvu a nějak to domluvíme..
Tome tak v tom ty méně znalé nech. Já zradim evropskou šlechtu a vydám se do kolína pro japonského samuraje 😉 a schválně kdo bude dřív na dlouhym táhlym??? >😒]
😉
tak musím se přiznat, že nechápu jednu věc, a to nejed v souvislosti s prodejem AM. Když mi něco konečně vydělává, proč bych to prodával? Ta samá otázka mě napadá s každou úvahou o prodeji ČEZu... Dyť je to důl na prachy... Holt nejsem ekonom... Mohl by mi to někdo vysvětlit??? A k problémům US Forda bych měl jeden návrh: ať vyhlásí US Ford bankrot, projde očistcem, značku zatím podrží evropský Ford a na konci by zbylo to, co vydělává - Ford EU, AM, LR a nový Ford US (plus možná další značky z US koncernu Ford, jejichž stav neznám)...
AM je na prodej, protoze ho nejspis nekdo koupi. A FoMoCo potrebuje prachy. Dostanou rychle vuc za prodej, nez co AM vydela. CEZ chteji prodat kvuli cele "ekonomice", ktera se nutne kolem prodeje rozvine. Normalne se tomu rika korupce. To s tim bankrotem zni logicky a lakave, otazka je zda-li je to cele v sirsim kontextu mozne.
No jak moc je třeba Ford Eu navázaný na Ford USA? Je vůbec možný, aby Ford USA vyhlásil bankrot samostatně, nebo by s sebou stáhnul i všechny ostatní značky, co vlastní???
Nestiahol....velky US dodavatelia autopriemyslu su v rezime bankrotovej ochrany iba v USA, ich zavody v EU frcia dalej bez vyraznejsieho dopadu a su z toho procesu vynate... Problem je ze EU Ford nema na to, aby utiahol problem domaceho US Fordu...
No a proč by ho tahal? Jen by po dobu resuscitace US Fordu držel značku, aby neskončila v propadlišti dějin, a pak by se mohl v klidu "vráti" domů... Pokud jsou opravdu tak samostatný, tak snad může EU Ford ty dva tři roky i samostatně fungovat, ne?
No al vsak Ford by nezmizol v prepadlisku dejin ani tak. On by v rezime ochrany pred veritelmi normalne v USA fungoval dalej... Ta znacka by ani v USA neprestala vyrabat.
A ještě jedna otázka: nevíš, jak je na tom vlastně EU Ford finančně? Sice má teď v Německu trošku odbytový problémy, ale jinak mu to v Evropě docela fachá, ne? Je v zisku?
Su v zisku, ale presne cisla nepoznam...
"ČEZ chteji prodat kvuli cele "ekonomice", ktera se nutne kolem prodeje rozvine. Normalne se tomu rika korupce." :yes: :yes: :yes: Ty woe, to se Ti povedlo, málem jsem padnul pod stůl 😉
Úpadkové a konkurzní právo teda fakt neovládám, natož US verzi.. ale vyhlásit bankrot není zas tak nic lehkého, navíc Ford má dost aktiv (stejně jako GM), které může střelit - tak že "nesolventní" zatím není.. taky je nutné vzít v úvahu různé ekonomické a "mimoekonomické" tlaky - když padne Ford (GM), tak s sebou vezme i další navázané společnosti a nastane tzv. domino efekt
To je pak otázkou, jestli není pro budoucnost lepší jeden dominoefekt, který pročistí odvětví, než dlouhodobý kóma, ke kterýmu se současný stav pomalu blíží... ;-\
Tohle je možná zajímavá otázka pro Marka, kterej se v tom trochu pohybuje.. černý scénář by mohl být tenhle: Ford vyhlásí bankrot - někteří subdodovatelé v důsledku toho také postupně vyhlasí bankrot (současně se jedná o dodavatele pro GM) - což bude znamet poslední ránu pro GM, který pak také vyhlásí bankrot - další subdodavatelé vyhlásí bankrot - ... následuje pár dalších kroků... - všichni nosíme copy >😒] 😉
já ti dám copanáše 8-s >😒]
Kimono přežiju, ale cop fakt nosit nechci 8-s 😒 😉
Hele mám nápad - až pojedem s těma Camrynama z Kolína a vyprásknu tě na tom dlouhým táhlým - vavrhuju půjdem strašit Apoštoly do Prahy >😒] >😁 co ty na to?? >😁 Apropos já si beru třílitrovej šestihrnek, co ty kovboji??
Tak to pozor sokolíku 😉 Nezapomínej, že zrovna speciálně mezi Prahou a Kolínem to docela znám, všechny dlouhý táhlý mám dobře projetý.. tak že oprava: až pojedeme s těma Camrynkama z Kolína a JÁ Tě vyprásknu na všech dlouhých táhlých po cestě >😒] 😉 tak pak můžeje jít do Prahy a zadupat na pár Apoštolů :yes: P.S. v nový generaci je novej vymazlenej V6 3.5 se 268 poctivými koníky = dokonalý nástroj na plašení všech tuzingových Apoštolů >😒] 😉
takže přeci jen tři a půlka?? stejná jako v GS a americkym IS???
jj, povedenej motůrek :yes:
No nic vinšuju pěknej zbytek dne a pohodovej víkend. V neděli pak brnkni (na večer). Zatím se tu mějte všici 😉
OK 😉
se prodava protoze je neziskovy. Trh uz je preplneny superluxusnimi znackami takze nepredpokladam ze ho koupi BMW nebo Benz. Kazda neevropska nebo neamericka firma znamena pro jaguar, a.martin konec dobreho image. miliardari nechteji zkopirovane asijske vyrobky
Z mimořádně exkluzivní značky, která vyráběla své nejběžnější model po stovkách a ty nejvzácnější po kusech se pomalu stává sériový výrobce. Od DB1 do DB7 bylo vyrobeno 17.000 aut. Dnes vyrábí 5.000 za rok. To se snaží trhnout Ferrari v prodejních statistikách nebo co?
Proč ten ford není lord ? Tak mi to nedalo, trochu jsem sjel ty stránky Fordu a nějak tomu nerozumím. Ford má docela pěkný modely, hlavně Fusion a Edge jsou pecky, Lincoln má dokonalého Zephyra, i ten Mercury Milan z Edge je povedenej. Tak sakra, kde je ten problém, proč se neprodává ? Dyť s F-150 drtí tabulky. Do toho povedenej Mustang, GT, hybrid v SUV. Co je špatně ? Mazda je nad vodou a šlape, Volvo to samé, Aston Martin a Land Rover restruktulizovanej, stabilizovanej, zimidžovanej (děsný slovo 😄. Jen ten Jag,to opravdu ten Ford tak vycucal ? Kolik se tam od koupě nalilo ? Díky za odpověď, Mistře 😉
Ford ma zopar problemov: 1.) doplaca na tazku predajnost minulej generacie aut (Podobne ako GM, vyrazne zanedbali ponuku v segmente klasickych aut. Vo chvili, ked sa k tymto autam zakaznici v USA zacali vracat nemali na rozdiel od japonskej konkurencie nic zaujimave). 2.)nizka produktivita prace v tovarnach Fordu, ciastocna prezamestnanost a neefektivne vyuzitie tovarni 3.) cenova vojna s GM, ktora vyrazne prispela k problemom oboch koncernov. Lakanie zakaznikov v minulych rokoch zaslo tak daleko, ze zlavove akcie boli na uovni zamestnaneckych cien a niekedy az dumpingove. Zakaznici si na to zvykli ako na standard a Ford i GM to museli opakovat, aby vobec boli schopni predavat. 4.)velmi vazny problem, ktory je asi hlavnou pricinou: obrovske financne zavazky vyplyvajuce z dochodkoveho a zdravotneho poistenia vsetkych byvalich a sucasnych zamestnancov vratene im zavislych osob (to je to co taha dole aj GM) 5.) dalsi obrovsky problem: Visteon, ktory bol do cca. 1993 (?) sucastou Fordu ako dodavatel klucovych celkov aut sa osamostatnil, ale po desiatich rokoch sa dostal do existencnych problemov (podobny pribeh je Delphi a GM). Vramci restrukturalizacie vratil vacsinu svojich zavodov, vratane zamestnancov, byvalemu materskemu Fordu. 6.) prepustenie kmenovych zamestnancov a zamestnancov byvalich tovarn Visteonu. Obrovske sumy na odstupnom. 7.) Financne prostriedky odcerpava aj znacka Mercury, ktora sa musela stiahnut aj z kanadskeho trhu. Momentalne sa pokusa profilovat ako zenska znacka, ale ani to nezachrani upadok znacky, ked uz 20 rokov skoro nema samostatny model, a su to iba Fordy s inou maskou. Znacka absolutne nema vlastny profil, a charakter. 8😄 Velke peniaze stala snacia japonskej Mazdy, ale hlavne neskor AM, LR, a Jaguaru. //// Zatial co sanovat AM, LR sa postupne podarilo a za minuly uctovny rok boli obe znacky v miernom, prevadzkovom, zisku (ktory ale nie je dostatocny pre buduce prezitie - peniaze nestacia na samostatny vyvoj) u Jaguaru sa ten ciel zatial nepodarilo splnit (predovsetkym kvoli zlym rozhodnutiam ohladom poziciovania znacky a modelom). Myslim, ze teraz po sanaci AM a LR je cas na Jaguar, bohuzial toto obdobie sa kryje s problemom v materskom koncerne. Kolko do Jaguaru za tie roky naliali, to neviem (ale malo to urcite nebolo), viem iba to, ze ked ho kupovali zaplatili zan 1,6 miliardy GBP. 😉
Děkuji za vyčerpávající odpověď. Kromě té 1 a Visteonu jsem to tušil. Oživení AM a LR taky chápu, ale že stála hodně Mazda, to jsem nevěděl. Nu což, zřejmě to nebylo ventilováno přesně z toho důvodu jak si to psal o japonském naturelu. Když to však shrnu kolem a kolem, tak to prostě na mně působí nějak divně. Jako by v té společnosti pracovali jen manažeři (ti přece rozhodují o kurzu a strategiích), kteří jen žijí přítomností, ale to ani ne přítomností aut, ale svých tučných výplat. Zkrátka zaměstnavatele pěkně ždímou, dokud je co a když se náhodou Ford položí tak zas půjdou jinam, třeba na ty jodurty. Prostě lidi bez vztahu k automobilům, bez vztahu ke značce, bez lásky, bez nápadu, bez plánu. To i třeba megaloman Piech měl alespoň nějakou vizi, i když to nedopadlo slavně (Phaeton, Veyron, 1l auto). Myslím, že by měl Bill udělat hlavně čistky nahoře. Ještě jednou díky, Mistře 😉 PS: Možná se to Billovi nemuselo stát, kdyby měl tebe. 😉
No, ja myslim, ze problemom su vzdy ludia. A zcasti aj to, ze Bill Ford je taky aky je... P.S: Ja by som u Fordu robit nemohol (pravdepodobne). Asi by som pomerne rychlo prisiel s najvyssim vedenim do dost zasadnych sporov.. ;-\ 😉 Mam pocit, ze by som presadzoval drasticke opatrania voci ludom (vratane vedenia , a to aj rodiny Ford), a znacky by som nechal na pokoji (okrem toho Mercury...ktoremu "ja uz idem po krcnej tepne" roky >😁 )
a mercury je taky stratovy?
Mercury je sucast Fordu...ale ak by sa jeho uctovnictvo oddelilo tak sa uakze ze ano. Minimalne v tom zmysle, ze nieco stoji udrzovat pri zivote znacku, ktora uz vlastne nema nijaky "obsah". Prakticky nikomu by nechybala...a peniaze vkladane do marketingu a vyroby Mercury by mohli byt presmerovane do Lincolnu. Ktoremu by to prospelo...
Pardon (citam po sebe)...Mercury je samozrejme sucastou Lincolnu (Vramci USA FoMOCo je to divizia Lincoln-Mercury)
Podla zdroja blizkeho rokovaniam vedie predaj svajciarska banka USB: Zaujemcovia su zatial: Porsche AG (!...to je prekvapenie!), LVHM (Luis Vuitton), Cartier, nemenovane automobilky z Japonska (!), Ciny, Ruska, hedge-fondy, a nejake private-equity skupiny (za jednou stoji JP. Morgan Chase). Caka sa este na ponuku od JCB, ktora vraj moze byt na ceste... Ak nemate zlych sprav dost, tak koncerny DCX a BMW vcera vecer vylucil moznost podania ponuky na AM. 😒
Porsche chápu ... ;-\ Dle mého soudu bude v nejbližších letech nějakou prestižní součást potřebovat, neb si myslím, že tou e😜anzí se tak nějak vytratila exkluzivita značky. Kdybych to hodně zobecnil, tak se z něj stává mainstream mezi sporťáky 😉 Viz můj příspěvek níže.
poche ma zaujem o AM ?!?! 😲
ved to je jeden z hlavných konkurentov...
to neni fairovééé..... 😉
S toho ZOO-zoznamu by som bral teda to Porsche aj ja. Nie preto, ze chcem, ale preto, ze nic lepsie nie je. Ak sa Porsche pokusa ovladnut koncern VW (co sa pravdepodobne deje), tak mi trochu nejde do hlavy, preco Porsche potrebuje AM, ked bude mat casom dosah na Lambo a Bugatti...
Souhlas. Porsche pravděpodobně ovládne VW, už teďka mají v portfóliu přehršel více či méně exklusivních značek: Bugatti, Bentley, Lamborghini, Porsche.. teďka k tomu i AM? Marko, pokud by to tak opravdu dopadlo, jak by ho podle Tebe umístili na trhu? Proti čemu by šli? AM jako "sportovnější" Bentley? Nebo jak?
Podla mna by nemali ist proti nicomu.... AM je proste AM, Lambo je Lambo, Bentley je Bentley, Bugatti je Bugatti. Vsetky tie znacky su originalne a aj keby si na trhu priamo konkurovali, tak by sa im mali zachovat typicke charakteristiky... Cielove skupiny su ine... To, co mna udivuje a znepokojuje je fakt, preco niekto potrebuje/chce take mnozstvo exkluzivnych znaciek. Za normalnych okolnosti to nemoze utiahnut...jedine, ze by zacal u tych znaciek robit kompromisy (k comu ma VW aj Porsche tendenciu), resp. zacal vyrabat "netypicke" auta, iba kvoli zisku...
Treba to brat z tej lepsej stranky... bude po tomto svete jazdit o nieco viac krajsich aut. 😉
Tak jsem se včera v podvečerních hodinách bylo podívati na každoroční sraz vozů Porsche. Já tam teda přijel něčím jiným, no uznejte, že bych tam jinak s Porschem splynul s davem 😉 . No co vám budu povídat, smíšené pocity. Samozřejmě mě nepřekvapila dokonalá organizace (alespoň soudě podle včerejší krátké návštěvy, ale hlavně soudě podle loňského srazu) pana Bumby, to je opravdu nadšenec a obětuje lásce snad vše. Více takových mezi námi. Nepřekvapila mne ani hojná účast vozů, teda vzhledem k tomu, že byl pátek a hlavní část je dnes v Sosnové. Prostě zarytí fandové a majitelé značky jsou ještě mezi námi. Co mne ale překvapilo, byla opět skladba vozů. Ano větší radost mně osobně udělaly starší kousky, třeba ta krásná červená 356. Byla tam sposta 911, Targ, 928, ale chybí mi tam i ta modernější část produkce. Je mi jasné, že na takový sraz nedorazí nikdo s Pepřákem, poněvadž to jsou většinou vyzáblé blondýny nebo teplákovci. Znové éry tam byl jen 1, slovy jeden, Cayman. Cayman S. Ten tedy stál za to, krásnej, drsnej, na 19'. Ale jen do té doby než jsem zjistil, kdo k němu vlastní klíčky. No to snad ne. Těsné tričko barvy, za kterou by se nemusel stydět ani Pavel Vítek, 3/4 kalhoty ve stylu těch fešáků z reality show, tretry na nohách jako kdyby měl běžet stovku a hlavně i za volantem naraženou baseballku. Vedle seděl taky nějakej hošík, tak jim možná Pavel Vítek tu Vůni tvé kůže zazpíval. No zkrátka vidět naživo, tak to s váma sekne. No snad dnešní část v Sosnové bude ještě hojnější a tento exemplář se ztratí v davu. Porsche to přeju. 😉
Nebyl ten Cayman vínový?
1. Toyota Camry: 302,636;
2. Toyota Corolla: 274,074;
3. Honda Accor😜 250,663;
4. Honda Civic: 225,212;
5. Chevrolet Impala: 197,304;
Toyota Motor Sales reported best-ever August sales of 240,178 vehicles, an increase of 12.6 percent over August 2005. Calendar-year-to-date (CYTD) sales total 1,705,546 units, up 11.0 percent over the same period last year. ///"We are grateful to have the fuel-efficient models today's market demands," said TMS Executive Vice President Jim Lentz. /// The Toyota Division posted best-ever August sales of 209,104, up 13.6 percent. The Lexus Division reported best-ever August sales with 31,074 units sold, an increase of 6.4 percent. /// Toyota Division passenger cars recorded best-ever August sales of 125,768, up 14.7 percent over the same period last year. Toyota Division light truck sales were up 12 percent, with a best-ever August total of 83,336 units. Scion reported all-time best-ever monthly sales with 19,252 units sold. Lexus passenger cars posted all-time best-ever sales of 18,376 units, an increase of 21.0 percent over August 2005.. P.S. best-ever = nejlepší v historii 😉
Toyota Prius (best-ever): 11,177; Toyota Camry Hybrid (best.ever): 4,977; Toyota Highlander Hybri😜 2,581; Lexus GS 450h: 192; Lexus RX 400h: 1,514 /// Celkový prodej hybridů za leden až srpen: 126,249 :-!
Tohle mi nejde do hlavy.. Mates se Tě ptal, jestli by nešlo uvést současné evropské modely Fordu na US trh - odpověděl jsi, že ve smyslu, že tam kde evropský Ford s nabídkou končí, tak začínají potřeby amerického trhu.. v podstatě s tím souhlasim, chápu že mezi evropskými a americkými zákazníky existují nemalé rozdíly.. jenže, zrovna se rochňám ve statistikách za srpen a opět se nastačim divit, jak začali amíci slintat po evropsko-japonských modelch Toyota.. třeba Yaris - před 5 lety těžko prodejné auto, většina amíků by se potrhala smíchy, kdyby ho potkala na silnici (sedíce za volantem svého oblíbeného V8 benzínožrouta).. ale letos? Nestačim se divit.. Yaris: 11,392 (na trhu je teprve 3 měsíce a už prodal 44,214 aut); Corolla: 34,971 (274,074 = druhé nejprodávanější osobní auto v Americe!!!); RAV4: 14,363 (104,133 = druhé nejprodávanější SUV v Americe!!!).. mám pocit, že se Amerika začíná (nedobrovolně vlivem růstu cen PHM) rychle měnit a že se "kompaktnější" auta evropsko-japonských rozměrů dostávají do módy.. tak že mě napadá otázka, jestli by se Ford přeci jen neměl začít učit od lepších, jestli by přeci jen nestálo za úvahu uvést evropské modely na US trh (samozřejmě nutno vyřešit problémy s cenou EU aut, patrně zahájením výroby na americkém kontinentu)..
Lenze marze na tak male auta nie su ani v EU nijak velke, a v USA by to bolo este horsie. A pripade USA sa obavam, ze tam v tejto triede este stale ide skor o doplnenie ponuky smerom nadol, nez o zaujimavy trh.. Ten trend posunu k malym autam tam ale je...a casom to moze byt zaujimave. Ford okrem toho na platforme buducej Fiesty chysta dve male auta aj pre US trh. Budu to svojbytne modely (teda nijaka Fiesta): jedno auto by malo byt nieco na styl "2-box" (taka "krabica" na sposob conceptu SYNus), a u druheho to bude bud maly sedan, alebo male coupe. Target-date: 2009/10.
Nedá mi to nereagovat na Markův příspěvek o několik řádků výše. Dle mého názoru je "konglomerát" LVHM skorem ideální vlastník AM z výše uvedených. S luxusními značkami včetně jejich kupců má bohaté zkušenosti. Prodává oblečení, šperky, parfémy, doplňky a já nevím co všechno další v cenách, na které tu většina z nás ani nepomyslí (nechci tu nikoho podceňovat - pokud se tak stalo, pak se omlouvám 😉 ). Každoročně zvyšují prodeje i zisky a luxusní automobilová značka jim v portfoliu výrobků chybí....
Pretoze ta firma nerozumie specifickemu autobiznisu. Obavam sa, ze oni to chcu iba ako "modny" doplnok k svojim brandom. Co je ale este horsie je to, ze nebude schopna zabezpecit Aston Martinu technicke know-how ake ma velky automobilovy koncern. Inak povedane, chcu to pretoze to teraz funguje, ale budu mat problem vyvinut dalsiu generaciu modernych aut. Vacsina analytikov velkych bank sa zhoduje aj v tom (a ja s nimi suhlasim), ze predaj tak specifickej automobilky akou je AM do ruk mimo automobiliek posunie znacku medzi malovyrobcov, ktory posobia na okraji trhu a skor-neskor sa dostavaju do problemov. Dojde tak nevyhnutne k strate dovery vyznamnej casti zakaznikov...co moze vazne poskodit ako AM, tak investiciu LVHM. AM to naviac moze uvrhnut do spirali problemov z ktorej sa nedostane... Proste ta ponuka LVHM je vnimana ako spekulativna. AM je pre kazdeho kto ma dostatok penazi na kupu lakavy ciel...ale dotycny by mal mat aj chladnu hlavu a zodpovednost.. Voci sebe - ci je schopny udrziavat tu znacku v tej extre-pozicii (aby nestratila na krase) aj za cenu, ze to bude stratovy biznis (pretoze AM sam o sebe je a urcite bude stratova vec). Voci znacke AM - ci jej objektivne je schopny technicky a imageovo zarucit svetlu buducnost. Obavam sa ale, ze pre vacsinu zaujemcov (vatane LVHM) bude skor platit definicia: "velke oci".
Děkuji za obsáhlou odpověď. Nemám toliko času se dostat do hloubi problému a vidět ho z "více stran". Ovšem pak už moc na výběr není: "japonce" jste vyřadili hned na začátku, protože by málokdo kupoval AM pod vlastnictvím těchto automobilek, výrobce luxusního zboží je také venku, BMW ani DCX nechtějí, takže fakt nevím.... 😒
Ak je pravda, ze medzi zaujemcami je Porsche....tak potom Porsche (ak teda nie je lepsi zaujemca). V krajnom pripade aj ta nemenovana japonska automobilka.
Pravda, na Porsche jsem úplně zapomněl... Asi nejsem úplný automobilový nadšenec, že se teď budu takhle "rouhat", ale Porsche mi nikdy nepřipadalo tak vyjímečný výrobce jako třeba Ferrari. Zdálo se mi takové trochu "obyčejné". Donedávna pro mě stále stejným "nemoderním" designem. Tenkrát jsem byl i překvapený, že tolik vydělává. Nechápal jsem z čeho plynou tyto zisky 😄. Myslím, že pro Porsche by takováto velice exkluzivní značka mohla být to pravé ořechové. Když se samo dalo na cestu výroby pro "komerci"....
No ono je to aj zcasti pravda, Porsche je zamerane na sirsie masy kupujucich, ako exkluzivne Ferrari, ci ine znacky... a co sa tyka toho zisku, tak Porsche vyzera na fotkach velmi obycajne, nie je fotogenicke, ale nazivo je to o niecom uplne inom. Ja som nedavno videl najnovsiu generaciu 911 v striebornej farbe, nadherne auticko, to sa neda porovnavat s fotkami.