Tak mládenci, kategorie kompaktních SUV se právě rozdělila na dvě skupiny. Na Hondu CR-V - a ten zbytek. Adaptivní tempomat, aktivní světlomety, pre-safe systém, kamera, senzory i na předku, sedmnáctky kola, ESP hlídající i pohyby přívěsu, panorama atakdále. I majitel Mercedesu S nebo BMW 7 se může tak maximálně mlsně olizovat. >:-[] A k tomu čumák s výrazem Barbara Conana, kupéprofil a Háčko na kapotě. BMW X3 má o čem přemýšlet. ;-):yes:
Jenom Kingu nevim, proc tam nedali nejakej silnejsi motor, tech 140 PS v nafte je slaby jak caj. S benzinem se zase pod 11l/100km nedostanes. Za 11l/100 km jezdim s autem o tunu tezsim.
Ten benzin tam bude jen aby se neřeklo. Nejsem velký fanda nafty, ale takovéto auto je prostě s benzinem nesmysl. Nejen kvůli spotřebě, ale i kvůli špatné dynamice dané malým točákem. Rozumný člověk si prostě SUV s benzinem nekoupí (pokud to není nejméně 3.0. Nechápu, jak se mohlo předminulé a minulé CR-V prodávat tak dobře, když diesel neměly (tedy s výjimkou posledních 2 let druhé gen. SUV je an pohodovou jízdu a věř mi, že těch 340 Nm s ním cvičí odpovídajícím způsobem. :-)
Kingu.. :-) ty dvě skupiny.. se ti to popletlo.. >:D Nechci to srovnávat, neboť to je vše zatím jen "na papíře", avšak tvoje nadšení chápu. CRV udělalo hodně velkej pokrok.. spoustě se tu nelíbí a zrovna mně ano. ;-) Nicméně jsem stále střízlivej a tento druh aut je velmi populární ve všech ohledech.. a proto kvalitní a silná výbava tu hraje silnou roli ale ne jedinou (když vynechám design apod.). Samozřejmě motory jsou dalším atributem a u nových produktů nečekám velkej "kiks" a tzn většina má přístup ke kvalitním jednotkám. Ovšem další významnou skupinou priorit jsou jízdní vlastnosti a nemyslím jen na silnici.. I přes to, že spousta lidí shopnosti SUV téměř nevyužije mají zájem na tom ať tam jsou.. ať je mají pod zadkem.. je to v dnešní době "in".. mít tu možnost zdolávat vrcholky.. :-) a tady se to štěpí... pro mě je jedničkou novej Freelander resp LR2... stejná třída, stejný využití, podobná cena ale asi rozdílná klientela.. Každá automobilka k tomu autu přistupuje z jiného konce.. (a to CRV je VELMI Evropská.. ;-) ). Ale... opravdu myslíš, že to tu zválcuje? a pro jaký klienty je stvořené? odtáhne lidi od toho zmíněného bmwx3 nebo od "mého" LR2? ;-) a jestli jo, čím se nechají zlákat...
Nejdřív pár slov ke schopnostem zdolávat to, či ono. Onehdy jsme byl na předváděčce pár SUV v terénu, nevěděl jsem, kam dřív skočit, tak jsem zvolil napoprvé jistotu - Grand Cherokee, automat, diesel, labůž. Celou trať jsem si vrněl, jak to všude vyleze, nějak jsem ale nechápal, čím budou z těch lochen seškrabovat třeba takovou sportage. Ale všechna zúčastněná auta projela to, co ten čerokí (ostatně, není divu :-) ). A to tam byly právě i pastičky typu Kia Sportage a CR-V s připojitelnými 4x4, v řadě případů dokonce ani nebylo 4x4 třeba. A věř mi, že to byla trasa, kterou ybch jen nerad šel po svých... Takže na SUV v terénu mám tento názor - I ty nejsilnicovatější SUV zvládnou vyjet to, kam si se svým autem vůbec netroufneš vjet. A na druhou stranu na to, abys uváznul s Defenderem na bříšku ti stačí blbě sjet ze silnice a jsi zralej na traktor. Takže je fuk, jestli máš Freelandera nebo X-Trail, které mají do terénu největší vlohy (ale nepřál bych si s xtrailem hrbolatou polňačku, Opel Speedster je proti tomu vznášedlo), nebo něco z opačného konce nabídky, co má 4x4 jen na to, aby nehrabala kola při rozjezdu na sněhu. Asi mi nebudeš věřit, ale někdy se pokus na podobnou akci vetřít :-) . V souvislosti s tím se sluší zmínit "talent" X3. Horší SUV do terénu se prostě koupit nedá, je to jen hnusná vysoká neforemná krabice na silnice. Já vím, jsem zaujatý, ale i tak to tak je. :-) Ovšem realita je taková, že stejně tato SUV ze slinice skoro nesjedou a tak získává na významu schopnost podobat se jízdě osobákům, lepší se jízdní vlastnosti, řízení atp. Jsem fakt zvědavý, jaká bude honda jízdně, protože třeba RAV4 udělal pár významných kroků. Vzad...
o nové Rav toho moc nevím.. ;-\ Nicméně, těchto akcí mám za sebou poměrně hodně a to bez vtírání.. ;-) a to převážně za volantem. Chování na silnici je určující - samozřejmě, ovšem spousta těch co sjedou sem tam.. i třeba jen přes polňačku do "terénu" a počítejme výjímečně, tak těm se to projeví na vrzajícím autě.. (stavba konstrukce), což se asi nestane dámám v Rav nebo předešlé CRV.. Ale o tom jsem nemluvil ani jsem to neměl na mysli.. tady jasně vévodí Land Rover.. :-) a to se svým HDC nebo terrain Response je prostě fakt.. a o té X3 nemám iluze.. je to jen dobře fungující 4WD.. Ale já směřoval na to, jestli si s ohledem na tyhle atributy myslíš, že to tu CRV zválcuje.. nebo si to budou opět kupovat jen paničky protože je to zvýšený auto s jakýmsi pohonem 4WD.. To auto totiž není ničím vyjímečný.. ani motorem, ani konstrukcí ani pohonem (zatím dle papírů..!! ;-) ) .. chci znát důvody lidí, co jsi jdou koupit CRV, chci vědět co je na tom autě přitahuje a proč nejdou třeba do LR.. proto se ptám tebe, protože jsi zaujatej :-) a je to všude kolem tebe... no ikdyž.. pochybuju že "honda fan" si pořizuje CRV... >:D
Důvod, proč si někdo koupí SUV je mi obecně trochu neznámý, i když kupříkladu u CR-V jsem oceňoval odhlučnění, komfort, spotřebu nafty (to vše překvapivě u těchto SUV neplatí obecně) a pochopitelně rozhled. Ale nevím, jestli by mě bavilo s ním jezdit každodenně (no... sakra...ehm...tooooo...asi...možná i jo... :*) ... nějak stárnu). Ale proč si myslím, že zase CR-V půjde? Postaralo se o boom kompaktních SUV a zatímco nižší střední třídě se říká třída Golf, mezi SUV si většina lidí vybaví právě CR-V. Už tahle skutečnost pomáhá prodávat. Navíc si myslím, že asi bude mít CR-V přesně ten soubor vlastností, které lidé hledající SUV hledají. Jinak si ten dosavadní úspěch neumím vysvětlit... Ale z5 k tomu novému - CR-V už si nekoupí žádná socka, je to auto za víc než 3/4 mega a tyhle lidi už zajímá, co mají v autě extra. U 4x4 se vesměs spokojí s tím, že je to 4x4 (je zvláštní, že jsem neslyšel od jediného majitele CR-V stížnost, že má "jen" RT4WD, nad tím hořekují jen ti, co si o tom něco přečetli nebo ti, co při zkušební jízdě "cítili", jak to má "brutální" zpoždění), takže budou slyšet právě na ty vychytávky, které ho odliší od ostatních. A pokud jde o ničím výjimečný motor, tak současné CR-V s dieselem dokáže jezdit za 7,5 l, RAV4 taky, ale třeba X-trail za 8 a tucson a santa fe za 12,5! A nové bude baštit ještě míň. A na konec design - tohle auto nikdo na silnici nepřehlédne >:D
Sledujem tu diskusiu a vyuzijem ju aby som sa spytal ako to je s RT4WD v praxi... V clankoch som cital pomerne negativne vyjadrenia... :no: Prakticke skusenosti nemam ani mi ich nema kto poskytnut. Planujem CR-V (ojazdenu,benzin) kupit ako 2. auto, keďže sa často chodí na chatu, kde je príšerná neupravena strmá prístupová cesta... Nehovoriac o zime a o dlhej ceste k chate... Nehovoriac o sympatiach k tejto znacke (jedno uz mame) a v ciernej farbe bude krasna :yes: Viete mi prezradit ako vnimate spravanie, alebo ako si myslete ze sa bude CR-V spravet na klzkom, snehovom, zimnom povrchu a hlavne do/z strmeho kopca? :-!
Este k tomu ze preco sa niekto rozhoduje pre LR alebo CR-V... Pozeral som tu v SK je servis na LR jedine v BA.... Honda ma v kazdom krajskom meste...takze to mam do servisu par minut... :-)
CR-V jsem po 3letech prodal a kooupil 2roky stareho Passata 4x4 (ještě pevný 4x4 ne nový haldex) Zkušenost s přiřazením 4x4 u CR-V =promáčklý blatník: předek proklouzl na ledu připojil se zadek a vystřelil mě do sněhové bariery. Jinak jsen byl spokojený.
Chtel jsem CRVcko koupit jako druhy vuz do rodiny, na hory, na tahani privesu a tak. Budu si muset pospisit, dokud bude jeste k mani ta soucasna, mnohem lepsi varianta. Tuhle novou zrudu tedy rozhodne ne! :no:
Příteli, počkejte si na osobní setkání, nedejte pouze na fotografie. Tím víc, když Vás už CR-V jako také oslovilo. A v kombinaci s touhle výbavou? Jak říkám - počkejte si na osobní setkání. A můj soukromý tip - v černé, jedině v černé ;-)
Priteli, cerne v zadnem pripade! A tento tvar noveho CRV take v zadnem pripade - ani ryba, ani rak... Nebo jeste lepe: jako chcipla ryba. Predek a zejmena podvodna elipsovita bocni linie je z meho subjektivniho pohledu vnimani naprosto odporna. Funkcne se zmensil vnitrni prostor, nekam se muselo schovat nahradni kolo, zadni dvere jsou nahore zkosene, snizila se svetla vyska, zmensila vyska vnitrniho prostoru, predni setla s fransouzskymi tvary... NE, NE, NE - vsechno se ve me prici. Dosavadni varianta byla rodinnym, praktickym vozem, tvaricim se jako SUV, Tohle je jen SUV, tvarici se jako sportak... Dosavadni varianta, zejmena ve stribrne barve a s optickymi doplnky, jako je predni ram a trubky pod prahy (i kdyz vim, ze maji spise funkci optickou, nez funkcni), to je proti tomuhle fujtajblu zkratka nebe a dudy...
Tož nabušená (rozumněj technikou) tahle Honda je, to zas jo, to se ji musí nechat. Ovšem ten "coupé profil" jest k smíchu a ta přední část k pláči - chtělo by to páni dyzajnéři při práci méně saké, spíše bych se orientoval na hroznový nehai. Stále tak IMHO z poslední produkce Hondy zůstává nejheščím počinem Civic - ale pozor! Sedan! Tož tak.
Otázkou je, jestli je SUV vůbec k něčemu. 90% jeho majitelů ho má pro dobrý pocit, a ne proto, že by ho k něčemu použilo. Pak nevím, jestli není lepší si koupit čtyřkolku (mnozí nepotřebují ani to) kombika, kde je taková výbava (a mnohdy lepší) bez problémů dosažitelná...
Výbava super, motory také, z boku pěkná, interiér podivný a předek otřesný. Připadá mi jako bouchnutá na čumec. Obecně vzato, nevidím jediný důvod, proč bych si v téhle kategorii aut měl vybryt zrovna CRV. Designově se tohle auto bohužel vůbec nepovedlo. A to se mi hondy jinak rozhodně líbí. :-!
Je úplně jedno, jestli máš adaptabilní tempomat, nebo to tam tlačíš neustále pravým kopytem. Tohle všechno využiješ, pokud v autě takřka spíš. Ovšem, pokud máš kilometrovej roční průběh asi tolik, kolik naběhal Zátopek... nenech se vyosit... je to milej luxus, ale nepotřebuješ ho. Auto má mít dobrej motor, pohodlná sedadla, cédéčko, klimačku, pořádný brzdy a pytle. Jo... a musí se ti líbit, takže z tohoto pohledu to u mě CR-V prohrála už včera.
CR-V není auto, které si kupuješ, abys mohl zajet pro rohlíky a pivko o dva bloky dál. Až s ní mvyrazíš vstříc Evropě, přijdou ty vychytávky k duhu. :-) Mimochodem - tebe bych ve frontě před showroomem Hondy stejně nečekal ;-)
Bohužel ale nezbývá mi než souhlasit :-! Jo a jedna technická brácho, jak jsi na tom dnes s křídlama??? >:-[] neskáknem na chivasku k Orlovi, kde roznáší nějakej Pepa Vrabec??? ;-)
podle dnešních informací má nový benzin.dvoulitr 150kW a 190Nm, ten starý měl rovněž 150kW a 192!Nm.! Akcelerace starého CR-V byla za 10,2sec do 100km/hod.
Tak v čem je nový motor lepší?
Největší ranou je pouze připojitelný Real Time 4 WD, který se připojí až tehdy, když již dojde k prokluzu. To je jasný handicap, i kupř.Santa Fé může pevně uzavřít pohon na 4x4.
Kingu, jako starý honďák jsem zklamán, krásný obal není všechno. K dokonalosti mi chybí zejména trvalý pohon 4x4 a silnější motor. I když s tvým názorem na nafťák souhlasím.
Důležitá bude i cena, za něco málo peněz navíc lze koupit Toyotu Land Cruiser, a to je proti CR-V extraliga!
Myslel jsi koně, ne? ;-) V čem je nový motor lepší? Má při stejném výkonu (a téměř stejném točáku) údajně výrazně lepší spotřebu, čemuž není důvod nevěřit vzhledem k úspornosti 1.8 i-VTEC v Civicu a lepší zrychlení na stovku, z 10,8 na 10,2 s. s Tím 4x4 už jsem to psal výš, tak se nebudu opakovat ;-) .
Ten predok by mali veľmi rýchlo prerobiť, inač je to pekné auto a z osobných skuseností s o starším CRV viem , že je veľmi praktické a pohodlné až na tú spotrebu benzín. dojlitra.
Nemám nejaké véľké skúsenosti s SUV...ale poradte prosím...premýšľam nad zmenou môjho motorového parku, po uvážení že som trošku poľovník a rybár premýšľam nad niečim vhodnejším aj do lahšieho terénu....takže do úvahy pripadá HONDA CR-V, KIA SORENTO II, KIA SPORTAGE, CHEVROLET CAPTIVA, MAZDA CX7SKODA OCTAVIA COMBI 4x4 SCOUT...do coho by ste islivy????...prijmem rad pripadne osobné skúsenosti môžete písať í na môj mail nicki77@pobox.sk....DIK ZE RADU
Nazdar, uz vyse roka som jednym zo stastnych majitelov CR-V 2.2 Executive >:D . Pred kupov som mal podobnu dilemu, preto som brusil po nete, hladal testy, porovnania... . Najlepsia stranka je www.auto.sk, kde po registracii mozes "zaparkovat" auta a nasledne ich porovnavat. Ja som vyber zuzil na X-trail a CR-v do momentu, ked som zistil, ze v Nissan pouziva FR motor :-( . Predtym som mal KIA Rio {nic moc}, ktore som ledva predal {sakra pod cenu}.
Ak mas rodinu a vela cestujes, je to jednoznacne CR-V. Za rok mam viac ako 28000 km {jazdim cca 1300 km do zahranicia} a nedam na Hondicku dopustit. Perfekna spotreba, obrovsky priestor, vela miesta vzadu {konkuruje len nova Octavia!}... Pozri si najma technicke data, vybavu a cenu. Budes prekvapeny :-)
Ahoj Maco...čo je to FR motor????...aký tam máš motor 2,2i-CTDi???...akú máš na tom spotrebu???..a čo 4x4 spokojnosť počul som trošku kritiku na hondácke 4x4 vraj trošku neskoro a veľmi surovo zapína visco spojka...no to je jasné to sa nedá s KIA Rio porovnávať...a čo výkon motora postačuje...na trošku dynamickú jazdu???
No hele po zkusenosti s captivou ji muzu taky klidne doporucit...ma dobrej tah dieseloveho motoru...akorat do 1700otacek netahne..pak vystreli jak sip....prekvapive, kdyz se vypne esp vyzkrabe se taky leckde...napriklad v zime se rozjela do dost prudkyho kopce, kterej byl samej led...akorat spotreba neni jak uvadej 7,4 litru ale tak zatim neoćo kolem 9litru, jenze ma najeto teprv 8-9tisic....:-)