čaues sepo, tak ti poviem kámo, ak budě nový Lincoln v reále tak vyzereť ako na skicách tak to budě klasa. Čo naň vravíš?? Apropos budúci týžděň iděm na Slováč do Kováčovej pri Zvoleně. Něvieš, či sa u Vás dajú kůpiť jednodňové dialničné známky a za kolko?? Nětreba mi kupovať týžděnnú. ;-)
150 SK. Pocitej s tim, ze kdyz nemas slovenske koruny a budes kupovat az na hranicich, maji tam kvalitni zlodejsky kurz, presne opacny nez ten v bance. Takze za znamku v hodnote 150 SK jsem dal 180 Kc. Podruhe uz jsem si dal bacha a vezl slovenske dolary s sebou. Nebo muzes koupit u nas, blizko hranic je maji na kazde benzince.
Když si vezmu prémiové duo po americku - tj. Lincoln (ford) a Caddilac (GM) caddy měl u mě vždy navrch. Ale jestli Lincolni chytěj tenhle designérskej směr, pak to u mě v porovnání s extravagantně-hranato pojatými cadillacy jednoznačně vyhrávaj. Tohle auto bude mooooc zajímavá američka. Jsem zvědavej jestli se Lincoln někdy začne vozit do Evropy. Lonesi, kámo, nemáš info???
Kazdy vie, ze Ford aj GM su v trabloch. Dohanaju ich Japonci. A namiesto toho, aby sa poucili s japonskej kolekcie, zase len ponukaju debiliny ako shelby mustang alebo limuzinu so 4,4l motorom. Nereflektuju na situaciu na trhu. Japonci robia auta kvalitnejsie, sice trochu drahsie, ale motory maju mensiu spotrebu a lepsi design, maju hybridne vozy a vyvijaju vodikove motory. Cena ropy stupa a oni stale len svoje.
Ze si niekto kupi 4 GT, to ich z bedy nevytrhne, to budu mat na vyplatu pre 3% managementu.
1) Japonci Ford a GM nedohaneji - jsou totiz mozna dokonce pred nimi 2) po te "debiline" jmenem Shelby Mustang se jen zaprasi, a troufam si tvrdit, ze za vyrazne navysenou cenu 3) objem 4.4l neni na US-trh nic-moc; ani ne-americke "limonady" tam ve dvoulitru nejezdi 4) Ford uvedl prvni hybridni SUV nekdy v polovine roku 2004, vyviji system flex-fuel, takze to mame bioethanol, v Evrope se uz davno vyvijeji palivove clanky (testuji se ve Focusu) 5) GT uz se nevyrabi a bylo to tzv. halo-car (halo-car je vlastne i Mustang Shelby), ktere cas od casu potrebuje kazda automobilka - nesnaz se PLZ stavet veci tak, ze temihle modely hodla Ford spasit svoji budoucnost (teda za predpokladu, ze si to skutecne nemyslis) 6) v poslednim JDPower VDS [odkaz] se Mercury, coz jsou "lepsi Fordy" umistil na 2. miste, a i Ford samotny je nad prumerem (mrkni, kde je Subaru, kde MB (no a na druhou stranu Fordova Mazda a LR, ehm)) takze -i kdyz JDPower neni vsechno- tak tragicke to s tou kvalitou, jak mas asi nacteno z nasich medii, uz rozhodne neni 7) netvrdim, ze si za svoji soucasnou situaci US automakers nemohou z nemale casti sami, ale (nejen) muj nazor je, ze roli hraji i naklady na pracovni silu v US (diky UAW ~ coz jsou odbory) 8) rekl bych, ze v segmentu malych vozu ma GM naslapnuto o neco lepe nez Ford, protoze ten bude do roku 2010 v US prodavat prvni generaci Focuse (sice porad vylepsovanou (takze se nezanedbatelne zveda i tebou zminovana mileage, kterou ovsem Amik nejspis vnima precijenom trochu mene ne Evropan)); Focus2 by v US byl udajne neprodejny (tedy tak, aby na tom Ford taky neco vydelal); zatimco GM by mel v USA prodavat pod znackou Scion nektere modely evropskeho Opelu - mezi nimi Astru ... podtrzeno secteno: "uz se na tom pracuje"; a pokud te to zajima nad ramec nadavani na Amiky, doporucuju shlednout (zatim) 9 epizod serialu na fordboldmoves.com - minimalne tam najdes dukaz o tom, ze jsou si sveho pru$eru moc dobre vedomi
Scion je brand patrici Toyote, GM ma zoufalej Saturn, kterej zije jen z "badge engineering". Btw. na stavajicim americkym Focusu MkI ("faceliftovanym") Ford seredne prodelava, mozna by se nekde dalo najit, kolik tisic dolaru na kazdym prodanym aute trati. Samozrejme, ze maj Americani mileage absolutne v *, proto neustale roste podil mensich (japonskejch) aut ;-)
Souhlas, jen jedna vec (krome Scionu, na ktery uz reagovali jini) - pises, ze "netvrdim, ze si za svoji soucasnou situaci US automakers nemohou z nemale casti sami, ale (nejen) muj nazor je, ze roli hraji i naklady na pracovni silu v US (diky UAW ~ coz jsou odbory)". No a ja se ptam - copak toto taky nejsou ONI SAMI? Dnes na odbory kazdy nadava a vidi v nich (spravne) jednoho z viniku situace, ale nikdo uz nechce videt, ze detroitska trojka se sveho casu pod vidinou nekonecneho globalniho uspechu placala po ramenou a kdejaky zamestnanec dostaval tucne renty, duchody a zdravotni peci. Takze ukazovat prstem je sice jednoduche, ale na pochopeni situace je potreba koukat tak nejak globalne. Za rozmlsanost odboru si muzou z velke casti automobilky samy a je pochopitelne, ze kdo byl zvykly na leta pohody, slevuje dnes ze svych naroku jen velmi tezko. Konec koncu, jak dopadla NHL, kdyz bylo hochum s kusem klacku zatezko jezdit po ledu za min, nez par mega rocne.
jj, souhlas :yes: Snížené daně se vždy obtížně zpětně zvyšují, slíbené výdobytky se vždy obtížně zpětně ruší.. vždyť GM zaměstnancům proplácí snad i Viagru :-O
Normalne bych te takhle nezkousel, ale tvrzeni, ze odbory zalozil z vlastni iniciativy sam manegement GM nebo Fordu mi prijde docela divoke; takze jestli by byl odkaz PLZ. (Zkusim samozrejme taky pohledat.)
tak aspon podle Wiki to nevypada, ze by se rodina Fordu pri pomysleni na UAW kdykoli v minulosti placala po zadech; vychazi mi z toho, ze mohou na UAW cast problemu svadet s naprosto cistym svedomim
Zadne takove tvrzeni jsem neuvedl a odbory pochopitelne Fordovi nezalozili, stejne jako je dobrovolne nezaklada snad zadny zamestnavatel. Ovsem je celkem bezne, ze odobry se zakladaji v uspesnych firmach s vidinou ziskani vice penez ze zisku. Taky je bezne, ze kde neni zisk, neni ani co mezi odborare delit. No a na druhou stranu byly casy, kdy bylo o co se delit a to neco bylo hodne velike. A tak Ford ty penize odborum odkyval. Cas ale presel a najednou uz to, co si odbory vydobyly, neni pro Ford par supu ze zisku, ale zalezitost existencni. Taky proto, ze spousta dohodnutych vyhod se tyka i lidi, kteri jsou dnes v duchodu a od Fordu dostavaji renty. A tech je za ta leta sakra hodne. Proste Ford se hrabivosti odboru podvolil a situaci z dlouhodobeho hlediska podcenil (kdo mohl taky pred 40 lety tusit, ze nejaci Japonci je budou valcovat) a tak ted sklizeji, co spolecne zaseli. Vysledek je nasnade, pro preziti firmy to ted bude bolet vsechny, jak Ford, ktery stale plati jako mourovaty, tak odbory, ktere se budou muset brzo uskromnit. Kazdopadne pred lety na tu domluvu museli byt dva a proto rikam, ze samotne odbory na vine nejsou.
ty jsi to tvrzeni neuvedl, ale mne z toho tveho prispevku proste couha a na konci tohodle to vidim znovu; nejde mi proste pod nos tvrznei "na dodhodu musi byt dva" v situaci, kdy jednou stranou je zamestnavatel a druhou jsou odbory - kdy zamestnavatel ty odbory proste bez pardonu vyfu*kovat nemuze (mam cukani napsat "bohuzel", ale neodvazuju se skutecnost, ze ja si v zamestnani nestezuju i bez odboru, smahem extrapolovat na "odbory jsou bezezbytku naprd" (ale svadi to :o)) ... to podle me neni "dohoda" - v mejch ocich to je spis racketeering
tipuju, ze v Evrope maji odbory silnejsi postaveni nez v USA (klidne me opravte), ale to nic nemeni na tom, ze GM/Ford nejspis nemohl UAW s usmevem vyprovodit ke dverim, kdyz se mu jejich navrhy nelibily ("tak nic, pane Ford, dekujeme za vas cas a nezlobte se, ze jsme obtezovali" ;o) ... prirovnal bych to k vloupacce, kdy cikorka odejde, aby se za 5min vratila s novou sadou sperhaku
Me zase prijde, ze se za kazdou cenu snazis obhajovat Ford a obvinovat odbory. Nikde nepisu a ani si nemyslim, ze by je mohl Ford vykopnout. Ale ty tak nejak odmitas pripustit alternativu, ze vyjednane podminky mohly byt pro Ford lepsi, ale nestalo se tak, protoze Ford si neuvedomil dalekosahlost svych rozhodnuti. Kolik takovy rent a duchodu by odborum proslo dnes? Asi moc ne, ze? PS: v nazoru na odbory se jinak shodujeme, u nas nejsou a ja doufam, ze nebudou. Na druhou stranu, u nas nejsem "jeden z mnoha" a docela chapu, ze delnik u pasu je v tovarne o tisicich zamestnancu v uplne jine vyjednavaci pozici a tezko za nej mluvit.
myslim si, ze za danych podminek, kdy se firme darilo dobre, bylo odmitani (ze strany Fordu) proste obtizne; jinak budes zamestnance zadajici o navyseni platu posilat k sipku kdyz budes mit zisk ~0 a jinak kdyz narazis na zlatou zilu ... Hyundai dost mozna smeruje k tomu samemu - amyslim si, ze to neni proto, ze by se nedokazlaipoucit z chyb druhych
tak tu tvoju JDPower studio som pozrel. Ale este predtym chcem povedat, ze uznavam, ze slovo Japonci z mojho predosleho prispevku, by som mal nahradit slovom Toyota. No a ak sa chceme pozerat na kvalitu podla tejto studie, tak Toyota(Japonci) jasne vedie pred Fordom a GM. Buick a Mercury su pred Toyotou, ale to by sme porovnavali 2 rozne veci. Toyotu musime porovnavat s Fordom a GM a Buik a Mercury s Lexusom. A ked poviem, ze jeaponci to porovnanie vyhravaju, tak nemoze nikto protestovat.
Co sa tyka vyvoja novych pohonov, tak ano, kazdy nieco vyvija (kto ma aspon trochu pudu sebazachovy). Ale kto uviedol prvy masovo vyrabany hybrid, ktory si mohol kupit obycajny smrtelnik a naviac na nom ani neprerabaju? Nemozem si pomoct, ale Toyota dokonca nepreraba ani na hybridnom vozidle, kdesto Velka dvojka preraba skoro na kazdom druhom modeli.
Early designs
* 1907 AL (French car)
1990s
* 1996 AC Propulsion tzero (primarily electric vehicle; 80 mile PbA, 300 mile Li-ion(2003) EV-mode)
* 1997 Toyota Prius (first commercially mass-produced and marketed hybrid automobile)
2000s
* 2000 Honda Insight
* 2000 Toyota Estima hybrid (Japanese market only)
* 2002? Mazda Demio e-4WD (Japanese market only, used for traction assistance)
* 2002 New Flyer DE60LF (diesel-electric hybrid articulated bus)
* 2003 AC Propulsion tzero (primarily electric; Li-ion, 300 mile EV-mode)
* 2003 Honda Civic Hybrid
* 2003 Renault Kangoo (plug-in hybrid electric vehicle)
* 2003 Toyota Alphard Hybrid
* 2003 Suzuki Twin
* 2005 Daihatsu Hijet Cargo Hybrid
* 2005 Honda Accord Hybrid
* 2005 Ford Escape/Mercury Mariner Hybrid (released in late summer 2004)
* 2005 Lexus RX 400h
* 2005 Toyota Kluger/Highlander Hybrid
* 2005 Chevrolet Silverado/GMC Sierra Hybrid
* 2007 Toyota Camry Hybrid
* 2007 Lexus GS 450h
snazis se vlamat do otevrenejch dveri; ja prece netvrdim, ze je Ford obecne kvalitnejsi nez Toyota nebo ze je to technologicky leader - tvrdim, ze s kvalitou ani s vyvojem alternativnich pohonu rozhodne neni v soucasne dobe TAK V )(, jak vyzniva z tveho prispevku (troufam si tvrdit, ze v techhle dvou ohledech neni v soucasne dobe v )( vubec :o) ... ze mu nejspis o5 ujizdi vlak v segmentu sub-compactu, je vec druha
(ach ty moje dodatky :o) problem Fordu vidim hlavne v "blend" produktech a do budoucna take v posramocene povesti, se kterou bude muset Ford asi jeste bojovat