"Jsem přesvědčen o tom, a řekl jsem to už několikrát, že si myslím, že limit na dálnicích 130 je překonán," uvedl policejní prezident Vladislav Husák v rozhovoru pro rozhlasovou stanici Frekvence 1.
Lidi neblaznete. 170 je nesmysl. Sam taky jezdim rchleji, ale vite kolik lidi ma auta v dost spatnym stavu a vscihni kdo hodne jezdi mi daji asi za pravdu , ze po ceskych silnicich jezdi tolik spatnych a nevyjezdenych ridicu co jezdi rychle a neprimerene ke svym schopnostem. Jde mi mraz po zadech kdyz nekdy vidim jak resi situace v provozu a to by meli resit ve 170? 150 je ted strop. Nase spolecnost neni pripravena jezdit rychleji.
No, poviem ti, ze ked idem v noci po vasej dialnici a je prazdna, tak nevidim problem, preco by som nemohol ist 180. Je prazdna a v aute mam mensi hluk pri 180 ako pri 130, kvoli tym spojom na ceste medzi jej jednotlivymi castami. Mam auto, ktore ma 320 koni a garantujem ti, ze zo 180 zabrzdim rychlejsie ako Favorit zo 130. Zeby kvoli 18 palcovym brzdovym kotucom, vzduchom chladenym??? No a potom ma zastavi nejake Mondeo a idu mi vysvetlovat, ze je u Vas 130. Respektujem to cez den, ked je plna cesta, ze je problem ist cez 150. Ale v noci na prazdnej ceste??? Ten zako vymyslel blazon, lebo u nas vas predvolaju, daju vam 10.000 pokuty a policajt povie, ze nejazdite tak rychlo. Jedin, co to moze u vas urobit, ze vam to paralyzuje dopravu. Vas prezident ma podla mna pravdu. PS som inak zvedavy, ze ked ma najblizsie v noci chytia, co mi urobia za prekrocenie o 50. Vraj mi mozu aj zakazat jazdit v CR. Mate smolu s tym novym cestnym zakonom, pani bratia...
:-! není o tom jistě přesvědčenej jenom gusta. Kdyby se lidi naučili jezdit vpravo, to by se mi ulevilo. Dnes a denně vidim idioty v prostřednim pruhu jedoucí 100 kmh třeba s transitem a s vlekem. A pravej volnej. Co maj v tý palici??? Pak se levej šine 130. A neuděláš nic.
To je jedna věc, nicméně je třeba si uvědomit, že většina D1 je projektovaná na maximální rychlost 120 km/h a je nutno říci, že některé úseky tomu odpovídají. Já bych byl pro, aby konkrétně na D1 byla stále maximálka 130 km/h a na některých nových a přehledných úsecích 150 km/h. Najezdím po ní cca 1.000 km týdně a vím o čem mluvím, je to totálně přeplněná a problémová dálnice. Při 160 km/h by z toho byl nějvětší hřbitov v ČR :-(
Souhlas - při 130-140 km/h (pokud tuto rychlost většina dodržuje) je šance se dostat živý domů.
Ano některé krátké úseky jsou na D1 vhodné i na 160 km/h, ale mnoho jich není.
Taky myslim, ze nejlepsi na D1 by bylo nechat tam kde je ve spatnym stavu 130 a na tech vzacnych kouscich treba 150, ale nejaky 170 by z ni byla cesta smrti
Napsals to dobře, také bych nechal 130 a na rovných úsecích dát světelné značky a když budou dobré podmínky tak povolit třeba 150-160. Možná na D5 by mohla být na třeba 20-30km 160 trvale. Pan Bublan si chce vytvořit prostředí aby mohl nerušeně jezdit do práce 170 a nikdo se nad tím nepodivoval. Taky nevím co se firt vymýšlí, celá Evropa kromě Německa jezdí 90-130 a tady se zase chce vymýšlet nějaká inovace...
Take je treba si uvedomit ze 170 legalne znamena cca 187 beztrestne a nekde okolo 200 (210?) za smesnou pokutu (pro majitele takoveho auta) a par bodiku dolu. Je jasne ze vetsina techto ridicu by to zkousela. Obzvlaste, pokud po D1 nejezdi casto. Ja jsem treba jeste na D1 na mereni rychlosti nenarazil.
nejvetsi problem je, ze MAXIMALNI vetsina ridicu vnima jako MINIMALNI nebo DOPORUCENOU. MAX je ale MAX ... takze se tu klidne muzeme bavit o MAXIMU 170, ... s tim, ze ridici budou pouzivat kwetak a prizpusobi rychlost a/ provozu b/ kvalite toho-ktereho useku c/ pocasi. uz mi fakt ser*u * co se ve 140 (coz je 10 nad MAX) nalepi v levem na *a blikaj, troubej a kdovico .. a tvari se jako ze HROZNE zdrzuju. mi to taky jede 200 ... ale asi nemam tak male pero, ze bych si to musel dokazovat. takze ... pokud jedu 130 a vice, tak jedu MAX a pokud to je nekomu malo, at si da majak, anebo * OFF!! (pripadne mi muze zaplatit novy naraznik, kdyz to neudejcha na brzdach az mu to seslapnu)
bez urazky ale ty si typicky priklad * drbajuceho sa v lavom pruhu "maximalkou". Co si policajt? kto ti dava pravo blokovat na dialnici ostatnych. Co si samozvany strazca zakona? takych ako ty by som s chutou na najblizsej pumpe nakopal do *. :no:
no...aspon vidime dovod, pre ktory nebude vyssi limit mozny, takych ako ty "milujem" :no::no::no: ... a s prepacenim, cez D1ku som mal tu cest par krat ist a neviem si predstavit kde by bolo mozne zvysit max. na 160+... rakusania maju dlhe kilometre kvalitnej 3-prudovej dialnice a ledva ledva zvazuju ci zaviest 160ku, zavadzat vyssiu rychlost na starej panelovej D1 je fakt samovrazda.
Jsi vul. :no: V zuzeni se seres urcite 60, nebo pro jistotu 40,co? Nejde o to, ze jezdis "podle predpisu". Ale nejsi soudce Dredd, abys vychovaval druhy. Na to sou oficialni instituce a ne dement v hatapce.
snad nikdo neříká že když je limit 170 tak hlava nehlava všichni musí jet 170, ale pokud je dálnice poloprrázdná tak je 130 prostě nesmysl. při zahuštěném provozu se jednoduše zapnou světelné tabule omezující rychlost třeba na 100 a je to. Je pravda, že bylo potřeba kultivovat chování na silnicích, ale není důležitá jen represe a pro jistotu značná omezení, právě tak důležité je mít k pravidlům respekt a ten řidiči zskají pouze pokud budou smysluplná....
Projektovaná byla v době, kdy tu nic víc než 120 nejezdilo. A na jaké rychlosti jsou projektované dálnice v Německu? Na neomezenou? Celé to je blbost. Když se dálnice projektovala, musela splňovat nějaké mezinárodní standardy. Jako ty německé.
To jsou hovadiny, co píšeš. V době, kdy se D1 projektovala tu platila neomezená rychlost mimo obec... Samozřejmě, že vyšší rychlost nebude platit všude - problematické zatáčky apod. Lepší je model z Německa - omezení tam, kde je třeba, jinak doporučená rychlost 130. Kdo se cítí na víc, může, ale nese za to odpovědnost.
Totální nesouhlas... jezdím cca 6.000 km měs, většinou D1, V pohodě snese 160 na 80% délky... ano, je přeplněná, ale v tom okamžiku jedeš pomalu...ano, jezdí po ní vraky, ale ty stejně nikdy nejedou přes 120...jezdím po D1 už léta, bez nehody, často 200 km/h... Mondeo... ve felicii se mi zdá ve 140 km/h tak akorát... ta projektovaná rychlost uvažuje jízdní vlastnosti Škody 100
tomu nerozumím... to at rovnou nechaj bez omezení... :no: nejsme národ na to abychom tu měli 170 nebo bez limitu a už vůbec tu nemáme na to podmínky.. si nedovedu představit D1 s limitem 170.. jak to tam bude vypadat... Furt se mluví o dojčlandu kde je to bez omezení, ale všude jinde je 130 nebo 120..!! a to u mnohem disciplinovanějších národů... Že se o tom mluví až teď taknahlas.. po novým zákonu... :no:
protože předtím to nevadilo...jel jsi na rovném úseku 170, v zákrutě 140 a byl si v pohodě. Teď je to o strachu o body...a lidí zjištují, že jim najednou cesta do brna trvá o 30 minut (minimálně) déle...to má vliv na ekonomiku - lidi prostě za den nestihnou to, co chtěli. Bodový zákon je dobrá věc, limity by se ale měly nastavit tak, aby jízda byla plynulá. na rovné okresce v polích je 90 blbost, na dálnici, která jede do oblouku se špatným povrchem je 170 taky blbost.
a myslíš si, že lidi jinde v evropě, kromě německa nespěchají?? a mění se kvůli tomu limity na dálnicích na 300km/h? upadá kvůli dálničním limitům ekonomika norska?
jo jo.. jak to bylo.. pro den který má 25 hodin? Deli nebo Old spice?.. tak něják to bylo ne.. >:D tak to zkusme a budem mít o hodku navíc pro cesty vozem.. ;-)
To je myslim dobry nazor, prece maximalni povolena rychlost neznamena prikazana rychlost ne? Do obracene klopenych prutkych zatacek na D1 vlitne 170 uz fakt jenom odvazlivec. Proste to nejde. To ale neznamena generalni zakaz. At mi nikdo nerika, ze se po D1 neda treba v utery vecer udelat prumerna rychlost 170, to je taky lez. Proste by se melo vic spolehat na uvahu ridice. Nejlepsi by bylo samozrejme dynamicke znaceni.
tak tohle podepíšu, přesně tak jsem to chtěl napsat :yes: švédsko má dokonce 110km/h a norsko 90km/h a jde to. a nemyslím si, že by vozový park ve skandinávii neumožnil mít vyšší rychlostní limit... povolí se u nás 160km/h a každej magor s vytuněnou 120L to bude na dálnici ždímat co to dá, nemluvě o okšiltovkovanejch "masérech" ve starejch trojkách a civikách...
A co je mi po magorech ve vytunenejch skodarnach?? Kazdej ma snad svuj rozum.. ;-\ Nemuzeme povolit vetsi rychlost protoze se bojime o blbecky v golfech pac by se taky mohli nekde rozstrelit ?
Spis po tom co hlavni fizl zjistil, ze nemuze jezdit jak chce.Proto si to chce prosadit. Z toho je pekne vydet, ze normalni clovek muze chtit co chce a ikdyz mame demokracii a nasi zastupci by meli prosazovat nasi vuli, prosazuji jenom svoji a na nas nezalezi..
At si kazdej jezdi jak chce rychle, nemela by tu byt rychlost omezena! Kdyz nekomu prijde 170kmh moc, tak at si jezdi v pravym pruhu 110, je to na kazdym - ale mnohem lepsi by bylo rychlost neomezovat vubec!
, ale nejdriv dodelat system svetelnej tabuli a rychlost podle potreb na jednotlivych usecich omezovat, tak aby to bylo bezpecne. A Husaka do teplaku! >:-[] Neomezene :-!
Konecne to nekdo z velkejch sefu prizna, ze 130 je uz davno pryc. Osobne jsem pro aby byla rychlost neomezena popr. max 160. Kdo proboha rika, ze tak budou jezdit vsichni? i v nemecku prece vsichni nejezdi max speed, a dokonce bych rekl ze drtiva vetsina nejede ani 140!! tak se vsichni probudte!!!! A az lidi zjistej kolik jim ty auta ve 160 zerou budou jezdit dal 130 :o) je spousta dalnic u nas kde se da tech 160 az neomezne v pohode jet, napr. na rozvadov, do loun a usek brno bratislava je az smesne rovnej, tam kdo jede 130 tak je vetsi riziko ze usne za volantem, kdo tam jel tak vi o cem mluvim!! Jinak s D1 souhlasim, ze by se mela znackou upravit na nejakych 140 a dost. nektere useky jsou tam opravdu hnusne... ale zase jen pro horsi auta... nekolikrat jsem jel D1 ne pod 160 a v pohode se to da zvladnout akorat ve starsich autech to uz tak v pohode asi nebude... 140 je optimum. Celkove si myslim, ze je lepsi max. rychlost plosne zvysit a znackami pak upravit nebezpecne useky nez naopak nechat 130 a znackami zvysit, to se bude clovek pak jen hadat s policajtama...
Na Vašem příspěvku je pro mě důležité, že píšete "na D1 jsem jel několikrát ne pod 160"...z toho usuzuju, že s touto pseudodálnicí nemáte asi moc zkušeností, záleží taky v kterou denní dobu a který den jste jel...
Zkuste si projet D1 ve špičku (čtvrtek, pátek navečer až večer) a pak znovu promyslete jestli tam není 130 akorát tak.
Příhoda z minulého pondělí, ráno na D1 tak 50km před Prahou šílená průtrž mračen, já a tak dalších 85% řidičů šlo okamžitě na cca 70 km/h, někteří šílenci dál v levém pruhu tak kolem 130 km/h...zahlédnul jsem tak Renault Mégane Scénic, Fiat Brava, a další asi tři auta, která svištěla těsně v závěsu, v duchu mi problesklo, že tohle nemůže dopadnout dobře....za cca 2 kilometry sem dobržďoval do kolony před nehodou...pokud hádáte, že to byla nehoda těchto aut tak hádáte správně, ten Scénic byl například odhozený až v protisměru...ono nejde jenom o to kolik bude na D1 maximálka, ono jde hlavně o to, aby lidi za volantem do***e přemýšleli a používali ten květák co mají na krku...
ja tam jazdim veelmi casto ba-pr .. da sa jazdit 160 ... samozrejme netreba v neprehladnom useku vpalit tych 160 ... treba na rovnch prehladnych usekoch preidat a potom zvolnit ... pomohlo by zvysenie r. ale lokalne obmedzenia ....
zkusenosti mam mnoho :o) jinak ani ve spicce neni problem jet 160 s dobrym vozidlem, nebo si snad myslite ze jenom diky tomu ze je tam hodne aut se mi zhorsi jizdni vlastnosti vozu? Tam jde akorat o to, ze porad akcelerujete abyste posleze mohl brzdit auto pred vami ktere predjizdi... jinak s tim destem, vsimli jste si ze v nemecku na dalnicich kde je neomezena rychlost je v nebezpecnych usecich znacka 120 napr. a pod ni obrazek vody,,,, presne tak uprava rychlosti za zhorsenych podminek. To by se prece dalo udelat i u na ne? Ale znate to, komu neni rady tomu neni pomoci. Chci jen aby tam ti nahore zacali premyslet, co muze vedet simonovsky o provozu kdyz je jenom svatecni ridic? Ach jo... a stat tu ma byt pritom pro nas.....
Já netvrdím, že se tam nedá jet 160 km/h, já se bojím toho, že každý s favoritem, felícií, Oktávku tam při tomto limitu bude z auta ždímat co to půjde a potom může být problém.
Takhle je to v pořádku, v levém pruhu jedou auta těch 120 - 130, v levém Ti co pospíchají nebo jezdí rychleji, proč ne, pro mě je to takhle v pořádku.
To, že některá telata blokují ve 120 levý pruh a uhnou až po pěti minutách je věc přemýšlení těch jednotlivců, ale na to Vám žádný zákon nepomůže.
Já bych byl pro to, aby se D1 kompletně zmodernizovala na min. 3 pruhy a v některých úsecích povolila 150 km/h. Tohle by pro mě bylo přijatelné.
Nedávno jsem se bavil s projektantem ze Skansky, kteří mimojiné některé nové úseky na D1 dělali. Ten říkal, že na nových úsecích co se týče povrchu není 150 km/h problém, ale že je třeba posuzovat konkrétní úsek z hlediska přehlednosti a další faktorů. Dále říkal, že staré části D1 jsou opravdu projektované na max. 120 km/h a že zvýšit na nich rychlost globálně na těch 150 km/h by považoval za krajně nebezpečné. Ten povrch nemá vlastnosti na takovou rychlost a nehledě na to, že ten panelový základ na kterém je to postaveno je již věkem dost pochroumaný...
Tak to je za mě asi všechno...není čas na diskusi...
Petře, o tomhle něco trochu vím, takže: Návrhová rychlost je rychlost, při které vozidlo (v té době 105...okolo roku 1970) bezpečně projede daný úsek, který je mokrý. takže...kdyby byly tabule, tak plošná 150 a místní úpravy podle povětr. podm. nebo kvality povrchu...a jsme všici spokojení
ano, já ti rozumím. ten člověk ze skansky má pravdu - ale návrhová rychlost souvisí s "referenčním vozidlem" a dělá se za mokra. proto si myslím, že dnešní 130 je zbytečně (někde!) málo.
No konecne to nekdo napsal. Dobre si pamatuju na rok 1985, kdy jsme meli normalniho Moskvice, kterej se uz ve 110 slusne otrasal. Jaky skok udelaly pneumatiky od ty doby? Dnesni pneu urcite i 105ku udrzi v zatacce v o 20km/h vyssi rychlosti. Tak uz si tu "projektovanou 120" strcte za klobouk.
Jo, mám podobnou zkušenost. Před asi 5 lety na D1 u Humpolce. V zimě, náledí, mlha, viditelnost tak 40 m max. Ale každej blbec to mastil min. 130 km +. Samo z toho byla hromadná havárka, 50 aut v jednom směru a asi 30 ve druhém. Pokud budou sedět za volantem * bez pudu sebezáchovy, tak to asi lepší nebude. Ale není to jenom o sankcích, je to hlavně o duševní vyspělosti národa a ta je u nás bohužel pořád bídná. Takovým * radši uhnout do pravýho pruhu a držet se zpátky, než se zabít.
je to nesmysl.. jednou povolíš a bude to v háji.. všichni pojedou jako prasata.. rovnej nerovnej úsek.. a bohužel, provoz už nikdy nebude menší.. jen hustější.. a např za Vídní máš 3 pruhy a taky to hrneš 130.. v Italii máš rovnejch úseků tolik, že máš pocit, že maník za prknem vzal pravítko a udělal dálnici... a na kolika tam seš? na tom stejným..
Dovolil bych śi lehounce nesouhlasit. Rakusaci uz taky prozreli a zacina povolovat vic. A makaroni jezdi sborem cca tech 150-160 a nikdo s tim nema velky problem. Dokonce bych taliany oznacil za velmi tolerantni ridice. Mam je raaaaaad;-)
jo to máš pravdu a o tom to je.. totiž jak povolíš 150.. bude se vesele jezdit 160-170.. a jak dáš limit na 170.. tak se vesele bude jezdit ke 200.. Co se Iček týká.. neviděl jsem nikdy lepší plynulost provozu než v Miláně a větší tolerantsnost a přehled.. :yes: Ale tady se to aplikovat nedá.. :-(
"jedenkrat potreboval zajacil pilku. Vedel, ze liska ju ma. Tak si pomyslel, ze ju poprosi, aby mu ju pozicala a vydal sa na cestu. V tretine cesty zastal a rozmyslal: pozicia mi liska tu pilku? Ale ano.- a siel dalej. v polovici cesty zastal a znovu uvazuval: - Ona mi ju mozno nebude chciet pozicat, predsa len je to liska. Ale skusim sa jej spytat. - A pokracoval dalej. V troch stvrtinach cesty zastal a hovori si - ona mi ju urcite nepozicia. Vzdy bola nepriatelska proti mne. - Ale napokon dosiel k liske, zaklopal a ked mu liska otvorila, tak vykrikol: - vies co liska? tu tvoju pilku si mozes strcit do pr*ele!!!" Moralne ponaucenie? Treba veci najpr vyskusat (ako to urobili napr. Rakusania, nez bohorovne tvrdit, ci sa veci daju, alebo nedaju aplikovat.... Co ty na to ciello?
jo.. ale mám obavu, že u nás v CZ to nepůjde.. a vás na slovensku taky ne.. pořád jsme "hajzlíkovskej" národ vytaženej z komunismu.. každej se dívá jak by vše vochcal... takže si myslím, že je to zatím blbost něco takového a benevolentního pustit..
uz si to vyskusal? na zaklade coho tvrdis, ze by to neslo? Urcite percento vodicov jazdi rychlejsie ako su predpisy aj dnes. a naopak niektori jazdia pod povolenym limitom. A tak by to aj zostalo, len by sa zdvihlo percento ludi, ktori by jazdili rychlejsie. Dalsia vec (imho) je, ze vodici by viac pozerali na cestu namiesto toho, ci na 82km, 162 km, 194 km D1 su policajti alebo nie.
prosimte ciello co to placas za nesmysly... kdo rika ze vsichni pojedou jak prasata? To jak jezdi v italii nebo v rakousku prece neni nas problem, tak se prober. A presun se zpatky do CR. A navic pokud vim tak v italii je v lete maximalka zvysena....
já bych zkusil zrušit limity mimo obec a nebezpečná místa regulovat dle obecných zvyklostí, zavést ve větší míře doporučené rychlosti a v souvislosti s tím zvýšenou spoluúčast na hav. pojištění při rychlejší jízdě než doporučené, třeba i na 100%, některá místa trvale monitorovat ne kvůli pokutě, ale kvůli spoluúčasti na HP, trvalá omezení rychlosti trvale monitorovat, apod. Tím bychom vytvořili nová pracovní místa pro experty zkoumající příčinu dopravní nehody (rychlosti, místo předjíždění apod.). Souhlasím s tím, že vysoké ceny PHM stejně lidi přesvědčí o optimálním tempu, které se může pohybovat dle možností auta, silnice (uvažujte všechny dostupné) a provozu někde mezi 60-130, takže celkově by to takový problém být nemusel. Jako problém ale vidím styl předjížděcích manévrů, kdy ten rychlejší si svůj prostor většinou vynucuje, než aby si ho vydobyl vlastní snahou, podřazením, přidáním plynu a točením volantem, odhadem dopravní situace, případně znalostí terénu. To je ale zakořeněné v českých palicích, na to žádné předpisy neplatí a bohužel aktuální rychlost na tento jev nemá žádný vliv :-(
podla mna 160 kludne alebo bez obmedzenia... ale s lokalnymi obmedzeniami ...tak ako je to v nemecku..... ci uz v neprehladnych usekoch ... alebo pri napajacich pruhoch kde su menej ako 3 pruhy ... pri zhorsenej kvalite vozovky .... a vyucba blbeckov ktory nepozeraju do sprtneho zrkadielka .... na D1 takych je ... ja tam mam najazdene kilometrov medzi Bratislavou a Prahou az moc
Hlavně bych zavedl pravodla o absolutním zákazu předjíždění kamionům .. prostě jeden pruh je jejich, také bych zavedl pravidlo o minimální rychlosti se kterou můžete do rychlého pruhu ... bejt všechny dálnice tříprodové je to jednoduché ... jeden pruh pro kamiony, druhý do 140km/h a třetí nad 140. Povolenou bych dal označením na dobrých usecích až 200km/h samozřejmě nelze to dát všude. Ale 200km/h si umím představit na dálnici z plzně nebo do teplic a na některých usecích do Brna ... :-) Faktem je, že 130km/h v novém autě je k smíchu ...
Naprostej souhlas, až na těch 200 km/h, to je pro ,,zamindrákované" Čechy až moc. Stejně si v noci jezdí každý jak chce, tak daleko ještě fízli nejsou, aby chytali masově v noci, nehledě na bezpečnost provozu.
myslis, ze je normalne aby si sa pocas jazdy zohynal po nieco na podlahu pri cca 150km/h (vodic audi)? Alebo aby sa dve baby rozkecavali a vodicka sa venovala viac kamaratke nez autu pri cca 180km/h (porsche na slovenskej dialnici)? Alebo vseobecne myslis, ze venovat sa riadeniu auta sa neda zlucit s rychlostou nad 150km/h? Obe tieto nehody maju pricinu niekde inde nez v rychlosti. Posadka porsche bola nezranena (tu nehodu aj usek poznam - je to prehladnacast s dobrym povrchom na ktorom nie je problem dat 330km/h), chlapikovi v audi by nepomohlo ani keby siel 30km/h - kamion s cisternou je kamion s cisternou.....
Tak o tej nehode na druhom linku nieco viem - magor v tej A3 sa rozhodol spachat samovrazdu (myslim to vazne, nie ako metaforu)
Takze to treba brat v suvislostiach - nechcel by som byt na mieste toho kamionistu, ktoreho to hovado urcite poznacilo na cely zivot. V kazdom pripade konanie samovrahov urcite nie je argumentom ani za, ani proti... Co sa tyka rychlostnych limitov - mam chut povedat, ze by to malo byt zalozene na osobnej zodpovednosti (=bez obmedzenia), ale ked to zoberiem v suvislostiach :-) realne by som to videl na 60/120/160
Ale ne v zimě na náledí,to se shodneme?No a pak,aby ti,co pojedou 200 trošku respektovali ty,co pojedou 130 a zběsile na ně neblikali či je nepodjížděli zprava.Ono se mi stalo,že jsem jel asi 160 ve stoupání,autům v levém ulížděl(já jel v pravém),dohnal jsem kamion,mrkl do vnitřního a levého zrcátka,hodil blinkr a začal tam najíždět a...správně,vedle mne čená A8 SPZ xAx xxxx, který to valil nějakých 220 alespoň a mydlil to napříč včemi pruhy vč toho za bílou lajnou.Takže tohle je takový malý problémek.Aby platila nějaká elementární pravidla chování.Jo,může mi někdo vytknout,že při odbočování doleva se nedívám do pravého zrcátka. Možná bych jej * viděl.To je možné :no:
...Bez omezení a upravovat světelnýma značkama podle situace (např. zácpy, náledí, déšť, nepřehledné úseky apod.) stejně jako v Německu! A tvrdě postihovat nedodržení příkazů na světelných cedulích - nic jinýho s námi čechy (a potažmo slováky) nehne. Jakmile se dá jakékoliv omezení, je jednak na 90% úseku nesmyslné a stejně ho nikdo nedodržuje.
.. presne tak jazdim cez nemecko semtam ... a jazdim richlo dost ... ale ked vidim znacku 130 alebo 90 [vecsinou su svetelne] .. tak uberem a striktne dodrzujem tuto r. .... kludne by to tak mohlo byt aj u nas potazmo u vas ... a bola by mensia nehodovost ako je teraz ...
Já bych kritickou situaci na našich dálnicích nedával do souvislosti pouze s rychlostí.Od 1.7. jezdim D1 max. 140km/h (tacho) a předjíždí mě tak max. 15% aut a tak 70% jede stejně 120-130km/h,takže si nemyslim,že zvýšenim limitu by hned všichni valili 150km/h.Myslim,že hodně lidí co jede dálnici s běžnym autem,tak se ve 150km/h lekne spotřeby a vůbec otáčky motoru atd.. prostě 120-130km/h je pohodová pohodlná rychlost.Když pojede idiot,kterej přemýšlí patou a chová se bezohledně,tak ho nějak limit nebo nelimit neumravní.Při zvýšení limitu bych viděl jako největší problém střelce ve služebních autech.Ty neřešej spotřebu,opotřebení auta atd... Myslim,že to zná každej,služební octávky nebo fabie permanentně levej pruh a tlačej co to dá,voda,sníh,žádnej rozdíl.Takže závěr.Limit klidně zvednout,ale at se předvede policie a trestá bezohlednou jízdu a dále promněnlivé značení (světelné tabule),které omezí rychlost za nepříznivých povětrnostních podmínek a nedodržení rovněž trestat policií.Bohužel asi trochu utopie.
hm .. ale asi nepredlzoval predne dvere ako je tou coupe .. iba asi zavaril zadne zgitoval a zalakoval .. posuvat stredny stlpik viac dozadu a dat dlhsie dvere to by bol asi problem ... ci mylim sa ?
no nejsem příznivce tuzingu, ale ta přestavba se jim docela povedla. A jak teda s tim pivkem?? Sakra chlape neříkej mi že furt makáš a nemáš čas si ani zajít na pár kousků! ;-)
Alessio, já se tolik snažil zvyknout si a pořád ne a ne. Bohužel pro mě zůstává Tribeca obludou. Ale ten interiér, tomu rozumím. Ten je krásnej. Co vůbec za subo máte doma?? Lesníka anebo Legacynku??
pamatuj, že tahle diskuze není o tom, co stojí v garáži, ale o tom, co máš v hlavě >:-[] (legacy 2,5i sedan). PS: je nový článek o tuning srazu ve vys. mýtě...tam opravdu můžeš potkat perly tuningu stejně jako nálepkový tuning-pro všechny fandy zajímavá zkušenost. Doporučuji ;-)
Ty *ty mě tu školíš jak jeden nejmenovanej, co se nechce přiznat, že tůruje Pikoše nebo Matize a v noci sní o Apoštolech, Guru, Etalonech, Ikonách, princeznách atd. >:D Hele alessio, jak tys uhod že jsem tuzingovej kovboj?? bejk v šusťákách?? ;-)
Alessio, řídils někdy starší WRX anebo STi?? Mám teď na mysli varianty s uzkými světly. V podstatě se auto chová stejně jako sedan. Úžasný zrychlení, fantastickej podvozek, skvělej pocit z jízdy. Škoda jen že bylo hnusně, pršelo. Moc jsme se s Imprezou nevyřádili. Ale i tak, člověku vždy udělá radost když se naskytne možnost svézt se s něčím zajímavým. :-)
Nebo neumíš jezdit :0)), protože pokud je D rovná, suchá a volná, je 130 fakt nuda, tak na usnutí. Já osobně jezdím 140, protože je to optimum pro moje auto, ale jestli máš auto s maximálkou 200 km/h, tak 160 je akorát. Ale musí být volno a čisto, zdůrazňuji.
jezdit celkom umim ... preto jazdim tak 160 [auto ma maximum 210] a podvozok a brzdy ako omnoho silnejsia motorizacia ktora ma max 250 omedzenu ... takze tych 160 je optmum ... da sa aj r.... ale to uz neni az tak uplne vporatku .. ked neni provoz tak ano ale v premavke tych 160 .. samozrejme pri prehusteni spomalit .... inac na D1 sa jazdi niekedy aj 90
hruza
sakris v tom E90 se proste 130 jezdi spatne, 90% lidi kdyz vidi xenony a ten krasnej cumak v zrcatku tak ten levej pruh uvolni. Tech 180 je tam potom hned. Jezdim D1 do prace jen prvnich 21 km, coz je triproudka. Nejotresnejsi je Exit 11, tam jedu treba i 90. Ale mezi 11 a Popovicema tam je 200 uplne OK.
Tomu se rika udela z nouze ctnost. Ten pan jel jako magor a mel za to z ostudy kabat. Jake je reseni? Z titulu sve funkce tlacit na zmenu zakona. Ja neohrozuju bezohlednou jizdou ostatni lidi. To jenom zakon zastaral.
Já jsem pro to, aby byl limit 150 km/h. Ano, každej, kdo na to má auto, pojede 170, ale tuhle rychlost bych taky nechal jenom na přehledných a kvalitních úsecích, jinak bych to omezil na těch 130 km/h místní úpravou. Pokud budou na všech dálnicích informační tabule, tak to nebude problém, rycxhlost se dá omezit dle akt. dopr. situace a povětr. podmínek, tak jak v DE. Ale jinak je fakt, že na Západě se jezdí daleko ohleduplněji, zajeďte si do Vídně a srovnejte to s Prahou, to se srovnat nedá.
Pausalne stanovovat rychlostne limity je podla mna na stav vozoveho parku v CR a SR trochu neadekvatne. Ak sa pozriete na nedavny prieskum veku a skladby aut zistite, ze mnozstvo aut nieje stavanych ani na 130. Netrvrdim, ze ak sa limit zvysi povedzme na 150 vsetci tolko pojdu, ale staci jeden na vytunenej skodovke, ktory ma zo 150 brzdnu drahu 300 metrov... Kazde auto by malo mat, povedzme od tunajsej technickej kontroly, stanovenu max. povolenu rychlost na dialnici. Stanovit rovnake povolene rychlosti pre skodu 105 a cojaviem audi a8 je kapitalna volovina.
technicky nemozne urobit kategorizaciu a robit dohlad/prevenciu na zaklade vytvorenych x tried automobilov, rozdelenych podla rychlosti. Pricom v tvojom navrhu chyba este jeden dolezity parameter : prax, skusenost a schopnosti VODICA!
v ziadnom. nie je to mozne. A propos tych troch tried - nemyslis, ze neskuseny vodic jazdiaci na aute v "najvyssej" kategorii moze byt skor hrozbou? A naopak, clovek so skusenostami, jazdiaci na aute v nizsej kategorii by bol obmedzovany.... Ak beriem ako nosny pristup ten, ktory plati v nemecku, tak nie je potrebne vytvarat skupiny. Vacsina vodicov bude jazdit podla svojich moznosti a bude len velmi male percento, ktori pojdu na "doraz" - t.j. 300km/h +.
Tak ako mi potom moze v navrhu chybat parameter, ktory nie je mozny zaclenit...? Inak plne suhlasim, len sa obavam ze ci vodici v CR a SR uz dospeli na uroven kolegov v nemecku. A po druhe, nemecke dialnice (nielen) su jedny z najpremyslenejsich na svete, aby umoznili ist vacsine "oblubenou" rychlostou.
Kazda jedna dialnica v CR sa da za sucha prejst pri rychlosti 170km/h uplne bez problemov aj na aute strednej triedy. Na supersporte da ist aj na problemovych usekoch d1 (zakruta 57km smer praha, "serpentiny 47 - 40km smer praha, okolo kilometra 106 smer brno) okolo 160km/h. mesacne na d1 "urobim" cca 7.000 km (pracovne) + 1.000 km volny cas (sportove vozitko). Takze zavedenie vyssej rychlosti podla mna by bolo len na prospech veci...
tie polomery, kde je problemove reagovat su dva: 57km d1 a 106km d1. Oba zmienujem v prispevku. Suhlasim, ze na mokrom povrchu by bol setsakra problem reagovat.
jo.. tomu se říká bezpečný rozhled pro zastavení vozidla v navrhované rychlosti.. myslím co Alessio..?? A to je ten nejbolestnější moment.. pokud se povolí třeba ta 160km/h.. tak to všichni pojedou hlava nehlava i v těch horších úsecích... bez ohledu na auto.. ;-\ ;-)
ano, při konstrukci se počítá samozřejmě také s tím, aby referenční vozidlo stihlo zastavit z nejvyšší možné (návrhové) rychlosti. Jenže...zase jsme u toho, že normy jsou třicet let staré ;-\ (zhruba, sem tam rok). Obecně jsem pro zvýšení rychlosti plošně a omezování tabulemi...(kamery např. mohou měřit hustotu dopravy a podle toho upravovat rychlosti - třeba třída C je 20 vozidel/km. což bych viděl jako omezení na 140 atd...)
Pokud budou ridici ohleduplni, neni ani vyssi rychlost problem. Nesmeli by se tu ale vyskytovat arogantni hov.da, kteri si mysli, ze jim to tu vsechno, vcetne silnic, patri.
Já nevím co na to říci, jezdím denně 160 km po dálnici a štve mě že tam trávím docela dost času. Ale byl jsem v Norsku a Švédsku. Tam je rychlost 110 km/h a nikdo to tam neporušuje. Dal jsem tempomat na 110 a za hodinu a půl na dálnici jsem předjel cca 5 aut a mě předjelo jedno. Prostě na usnutí. nikdo si nedovolí to překročit a všechno tam funguje. mimo jiné... za těch 12 dní co jsem tam strávil a to většinou za volantem, tak jsem viděl jedinou autonehodu a to byli jen plechy na křižovatce. Jinak jsem pro 160km/h. Jezdím rychleji, ale nedělám prasárny typu podjíždění, blikám pouze když ten vůl v levém jede 110 a má kam uhnout a to hodně z dálky a zásadně se nikomu nelepím na *a občas pustím i ten kamion.
severania su nejaki divni... ;-) ale pricina preco jazdia pomaly je hlavne v tom, ze ich pokuty sa odvijaju od vysky prijmu, t.j. sadzba pokuty je stanovena percentualne. a vyske tvojho prijmu zavisi, ci zaplatis 100 eur alebo 100.000 Eur/SEK.... O schopnostiach severskych vodicov mam dost zasadne pochybnosti, ked ich vidim v nemecku alebo hoci aj na d1. 110km/h v lavom pruhu, neuhne ani keby zacali tanky padat.... Idealne este zapriahnuty karavan a vtedy musis mat fakt pevne nervy... Navyse, ak sa konecne rozhodne vratit do praveho pruhu, tak ten manever robi 3 kilometre, kym celkom prejde do druheho pruhu...
Ono je to teoretizovanie o tom, co by bolo, keby.... Rakusania to vyskusali a vedia, ze zvysenie rychlosti na testovanom useku neznamenalo zvysenie nehodovosti. Nemci to maju zavedene uz nejaky ten rok... Jedine, co sa da urobit je to vyskusat a ak prax ukaze, ze na zvysenie rychlosti nie je "priestor" kvoli spravaniu sa vodicov, tak budem drzat liniu.
dle potřeby s místním omezením podle aktuálních podmínek (počasí, hustota dopravy...). A nenapadlo například někoho zavést minimální rychlost v levém pruhu ;-) ?
Toto stale omyvane tema zustava porad tabu... Rekl bych ze mnohem nebezpecnejsi jsou na dalnici auta jedouci 90 nez auta jedouci 200... Vetsina nasich dalnic (krome D1) je plne srovnatelna s nemeckymi... to neni domenka ale fakt, osobne na dalnici jezdim tak jak uznam sam za vhodne... stejne vim kde mikrovlnky stoji... jsem tudiz pro neomezenou rychlost omezenou pouze podle aktualnich podminek a kvalit vozovky... pripada mi prijatelnejsi jet 160 v klidu a pohode, nez 140 se stazenyma pulkama...
V Německu, zejména na těch 3 a více proudých dálnicích, si každý najde svůj pruh adekvátně své rychlosti a cesta všem odsejpá. Zkuste to tam někdy, ať víte o čem mluvím. Mají v průměru jiný vozový park a i jiné chování řidičů. Nemají ty smradlavé avie, ty rozvrzané a přetížené liazky, ty čepičáře v muzejních embéčkách, který zdržujou provoz. Není tam tolik závistivých idiotů, co se se.ou v levým pruhu a nepustí nikoho před sebe, protože se přeci rychle jezdit nesmí. Na takové idioty už vůbec neblikám, zařadím se do volného pravého jízdního pruhu a v souladu s vyhláškou o souběžné jízdě ve více pruzích se pohodlně dostanu před ně. Čus bus, už se těším na reakce našich profesionálů! Těch co mají pět tříd základní školy, pak udělali řidičák a teď nám to ve svých zkušených 18 letech ukazují s 30 tunami za zády na čtyřiadvacetihodinovce Praha - Paříž - Praha.
Asi jsem měkkoň, vždycky akorát blikám, jedu co nejvíc vlevo a postupně zvyšuji intenzitu problikávání dálkovýma. Většinou to i na největšího klobouka zabere ;-)
:no::no: No tys tomu dal. Z tvého příspěvku vyplynulo, že ten, co má na tempomatu 130 a jede vlevo, porušuje zákon? A to má kvůli tobě jako zrychlovat?!? Když zákon jasně říká 130MAX??!!?!?? Tady je vidět, že přispívají pos*ánci, kteří jezdili za komoušů krokem, aby nedostali gumoléčbu tlukoucím srdcem strany, ale teď si vyskakují a dělají strašně drsné. Na mé klasické trase Brno-Velmez-Brno potkám takových de*ílků cca 10, ale prostě na ně kašlu. Kdyby mi nebylo líto mého auta, nechal bych je předjet a ze zadu bych z něho udělal harmoniku. Dokud český národ nepochopí, že normální je dodržovat zákon, pak je každá regulace zbytečná a bodový system je na nic - 50 ve městě je nesmysl,a při překročení o 50 dostanu stejný postih, co magor, který chce jet 180, a je děsně ublížený že musí brzdit kvůli #&&$ß*#&@ v SUV. Howgh
Konečně pan Husák odhodil pokrytectví a vyjádřil jasně svůj názor, který dříve jednoznačně projevoval svým způsobem jízdy :yes::yes:
Doporučuju vzít si příklad z Německa - jak pro úpravu zhovadilé české verze bodového systému do přijatelné podoby, tak pro úpravu rychlostních limitů (no limit na dálnici a 100 mimo obce), tak pro mírnou toleranci alkoholu (max. 0,5 promile).
Teda na Elvise jsi Čech, až to bolí. Policejní prezident je vlastně pašák, protože zákony mu sou ukradený a jezdí jako prase. Obecně se u nás zákony moc dodržujou ( obzvlášť ten silniční), tak by bylo dobrý zmírnit tresty a taky u nás řídí málo ožralejch, tak by se to mělo legalizovat. Bezva...
D1 není dálnice to je tankodrom a pokud s tim ti špekulanti rychle něco neudělají bude se tam jezdit 50km/h!!!!! 8-s prý zvýšit limit >:D navíc i některé zatáčky na D1 nejsou stavěné na více než 130km/h pěkně vynáší mají záporný odklon atp. ;-\ až postaví celou novou D1 ať si limit zvyšujou... Samozřejmě neříkám ze 130 je nějaká závratná rychlost!!!
Jak už jsem psal.Rychlost zvýšit na 150-160km/h a nebezpečná,nebo nepřehledná místa regulovat místní úpravou.Dále dovybavit dálnice světelnými tabulemi (ala DE) a všechny deště,náledí a hustoty provozu srážet na 120km/h a mín a hlavně všechny překročení těchto omezení nekompromisně trestat policií.
V německu jsem viděl pořad o práci policie na dálnicích.Neoznačené auto s kamerou a radarem a čeká na nějakého střelce.Normálních řidičů,kteří na 120 jedou 140,ale plynule a neagresivně si ani nevšimnou a když se objeví střelec,který kličkuje mezi pruhy,bliká na auta,aby mu šli z cesty,tak ho smáznou za nebezpečnou jízdu.
Bohužel se bojim,že v našem kocourkově se nenajdou prachy na světelné tabule,takže se jenom slepě zvýší rychlost a děj se vůle boží a v takovém případě jsem PRO zachování současných limitů. :-(:-(
Kdyby lidi používali mozky tak se rychlost mimo obec nemusí omezovat. Omezení jen na nebezpečných úsecích. Ale dneska může řídit skoro každej. Řidičák neni problém získat a chování řidičů v provozu je taky bída.
Podle mě je při současném stavu dálnic a vozového parku českých řidičů jakékoliv zvýšení rychlostních limitů sebevražda. V Německu je sice neomezená, ale mají tam elektronické tabule uparvující aktuálně max. povolenou rychlost podle povětrnostních podmínek a zaplněnosti silnice. A navíc: rozdíl mezi kvalitou a stářím vozů není v Německu tak velký jako tady. Tady jezdí po dálnici cokoliv od Škody 105 po nejnovější BMW 5. Pan Husák je populista a gauner, protože mu novináři na dálnici naměřili 190 km/h. Takže názory tohohle ubožáka jsou mi úplně volné. Takže až se češi zmůžou na lepší auta a až se stát zmůže na tabule, tak klidně neomezenou nebo 170km/h. Do té doby jednoznačně NE.
To přece ale vůbec neni o vozovym parku a světelnejch cedulích. V anglii jezděj po některejch dílnicích i kola a traktory. A nedá se říct, že by všichni striktně dodržovali předepsanou 110ku. jenom se nikdo nechová jako prase a když jo, tak ho policajti a soudy vosolej tak, že se z toho po.... ( abych tak řek)