Systém klasických podvozkových platforem koncernu VW se postupně rozpadá. Ne že by šlo o málo pokrokovou myšlenku, ale ušetřit se zřejmě dá i na výrobě dílů, které se v různých modelech různě poskládají.
jeste zacnete pouzivat jine motory jine dily brzd jine dily v interieru a zase se bude moci hovorit o premiovosti znacky audi. uz bylo k bliti ze se koncernove vozy lisi jen znakem na kapote
to máš v celku pravdu.. ale na druhou stranu neřeší problémy jaké nyní má Ford s Jagem atd.. a vydělávat peníze, to je základ a cíl.. a né stavět jedno auto, který se bude líbit třebas cosworthovi.. ;-) Jinak tedy jsem zvědav co z toho vzejde..
Přesně tak. Ať koukám jak koukám, nic "prémiovýho" na audinách nevidím. Konečně si soudruzi z NDR uvědomili kde dělají chybu. Technika a komponenty z VW, motory TDI, uniformita. Ono totiž v dnešní době automobilce k úspěchu nestačí prodeje na omezeným trhu, třeba střední evropa. A konkurence je dneska tvrdší a tvrdší. Můžeme být rádi (zákazníci-řidiči) za roustoucí konkurenci a přiostřování soutěže mezi značkami. :no:
to určitě jo.. ale má to i za následek zánik opravdu prémiových značek.. tam má třeba bohužel našláplo i ten Jaguar.. ;-\ nebo Rover.. ten už tam je.. Každopádně konkurence být musí, pokrok a přiostřování a tlak na kvalitu atd taky... o tom žádná.. ;-)
No, uz se o tom nejakej cas mluvi nejenom ve VW. Budoucnost vidi ve vetsim mnozstvi modelu, ale samozrejme v podstatne mensich seriich a flexibilite vyroby. Zadny serie 1/2 milionu auta, ale spis ~50 tisic aut/rok, maximalni moznost pridavat ficury podle prani zakaznika. Tomu musi odpovidat vyroba, ktera bude spocivat v podstate jen v tom, ze se do auta nahazej ruzny "krabicky", lepsi auto bude mit vic krabicek nebo lepsi krabicky. Cilem je taky snadnejsi "upgrade" nekterejch komponentu, protoze pri vyrobnim cyklu 3 roky - facelift - 3 roky nektery veci zastaravaj prilis rychle (napr. "zabavni systemy"). No a v neposledni rade samozrejme automobilky budou tlacit svy dodavatele, aby "krabicky" vyrabeli co nejlevnejs, rozhodujici bude funkcnost a ne to, kdo krabicku vyrobi a co do ni da... neberte me za slovo, zjednodusuju, "krabicka" muze byt klidne naprava :-)
Skoro bych řekl, že tahle diskuse je zbytečná. Globalizace (vývoje) na jednu stranu škodí preémiovým značkám, protože dochází ke sdílení jejich technologií masovými značkami. Což je pro normálního smrtelníka (masové od pojmu "většina populace") velké plus. Umíte si představit, kdyby Škoda zůstala samostatná, že by nabízela motory s přímým vstřikem, vyspělou podvozkovou platformu, a takové věci jako třeba dvouzónovou klimatizaci? Já bych na globalizaci v oblasti automobilů tolik nenadával.
Prémiové značky jsou velmi drahé. De facto platíte za prestiž, protože technika je shodná. Ale ojetá auta tak drahá nejsou, mají hodnotu rovnající se tržní, tedy pro normálního smrtelníka zase plus.
Nakonec i pro prémiové značky se sdílení nákladů vyplatí. Audi by určitě nemělo tolik vyspělé techniky, kdyby nesdílelo náklady na její vývoj s ostatními značkami koncernu (viz techický stav Jaguaru do konce roku 1989).
Poslední dva poznatky - někdo tu narážel na uniformitu a neprémiovost Audi. Myslím, že její manažeři by se s pohledem na výsledku hospodaření tomuto argumentu zasmáli. Audi je prémiové, Audi je drahé, a přesto se prodává ke spokojenosti jeho akcionářů...
Vzhledem k výše řečenému jen obdivuji BMW - nevím, jak dokáže (vlastně jako jediná značka) být opravdu na špici (když nechci říct nejlepší) ať už ve vývoji motorů, podvozkových platforem atd. Minimálně u motorů ho ostatní značky jen dohánějí.
Jasne, vyhoda pro "masovy" aut je ta, ze muzou dosahnout na techniku, ktera byla druve dostupna jen pro premiovky. Ma to logiku, dneska se 70% z kazdyho auta vyrabi a vyviji mimo automobilku. Samozrejme by pro automobilku bylo vyhodny mit urcitou technologii jen pro sebe, ale musela by za to zaplatit. Ono to je ale tak, ze automobilky tlaci na cenu dilu bez ohledu na surovinovy/vyrobni naklady a pro vyrobce je pak lepsi nabidnout stejny reseni i jinejm automobilkma, znasobit a zefektivnit vyrobu. Navic po absolutne piratskym pristupu automobilek k desevnimu vlastnictvi dodavatelu (povestnej je tim Ford, kterej "krade" reseni/vykresy/technologii dodavatelum a necha to pak udelat v Cine o par procent levneji) se nedivim, ze se nikomu nechce do smlouvi napsat, ze stejny reseni nenabidne konkurenci...
V každém případě jsou pro mě bozi. Kdybych si chtěl opravdu koupit "náskok díky technice", beru bmw. A ještě dělají krásně vyvážená auta s klasickou koncepcí - pohlazení po duši každého skutečného řidiče. Po dlouhých letech konečně i Audi pochopilo, že jestli vás má řízení bavit, většina výkonu musí jít dozadu (viz nově asimetričnost quattra - v základu 60 procent dozadu). Jen kdyby ty bavoráky nebyly tak drahé.
Pro schopnosti budoucích audi podvozků je asi nejdůležitější informace o možnosti posunutí motoru o nějakých 10cm směrem dovnitř auta, s motorem před nápravou je snaha o vyvážení auta vícméně zbytečná, výsledkem je pak v zámu eleminace nedotáčivosti příliš tvrdě naladěné odpružení, viz. právě audi. Klasickou koncepci nic nepřekoná, jen to stojí vnitřní prostor.
Mozna podoba Porsche Cayenne II. je tu: [odkaz] /// treba povedat, ze ten obrazok je od freelance designera marka Stehrenbergera, a ze predstavenie nastupcu Cayenne bude az okolo roku 2010 (2011?). Podla sprostredkovanych sprav ktore mam, ale auto bude vyzerat podobne ako sportove SUV pripravovane u BMW: teda nieco ako SUV coupe (zrejme nieco podobne dakarskemu Pajero Evo??? ): Co je ale jasne aj z tejto skice, je fakt ze dalsi Cayenne sa odputa od toho utilitarneho vzhladu sucasnej gen. , ktory autú vyrazne skodi...