Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP našel problém u všech čtyř testovaných vozů

Červencové výsledky testů Euro NCAP přinesly pouze průměrné známky za bezpečnost nových vozidel. Ve dvou případech zjistili technici Euro NCAP závažné problémy, které museli výrobci řešit změnou konstrukce vozidel.
Zpět na článek
31. 7. 2006 00:12
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 00:17
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
31. 7. 2006 11:36
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
31. 7. 2006 13:27
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
31. 7. 2006 04:56
neregistrovaný "Clayton"
31. 7. 2006 06:42
neregistrovaný "George"
31. 7. 2006 08:11
neregistrovaný "anonym"
31. 7. 2006 10:02
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 08:30
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 08:51
neregistrovaný "ZZ"
31. 7. 2006 10:02
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 12:32
neregistrovaný "Martin"
31. 7. 2006 13:34
neregistrovaný "M"
31. 7. 2006 16:28
neregistrovaný "Martin"
31. 7. 2006 09:16
neregistrovaný "iwwo"
31. 7. 2006 10:17
neregistrovaný "Povalec"
31. 7. 2006 10:20
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 12:50
neregistrovaný "Expert"
31. 7. 2006 12:59
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 13:00
neregistrovaný "Expert"
31. 7. 2006 13:35
neregistrovaný "M"
31. 7. 2006 13:36
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 10:20
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 10:35
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 10:39
neregistrovaný "MRAK"
31. 7. 2006 11:24
neregistrovaný "Mirek"
31. 7. 2006 12:59
neregistrovaný "Karel"
31. 7. 2006 13:53
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 15:19
neregistrovaný "sr"
31. 7. 2006 15:26
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 16:01
neregistrovaný "Petr"
31. 7. 2006 16:55
neregistrovaný "Jirka"
1. 8. 2006 11:36
neregistrovaný "Mirek"
31. 7. 2006 11:58
neregistrovaný "GTI"
31. 7. 2006 12:15
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 12:33
neregistrovaný "GTI"
31. 7. 2006 13:40
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 12:07
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 12:17
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 13:39
neregistrovaný "Mirek"
31. 7. 2006 14:04
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 18:13
neregistrovaný "OZZY"
31. 7. 2006 19:01
neregistrovaný "Jirka"
1. 8. 2006 11:50
neregistrovaný "Mirek"
31. 7. 2006 12:19
neregistrovaný "Skyline"
31. 7. 2006 13:22
neregistrovaný "xml"
31. 7. 2006 13:57
neregistrovaný "ciello"
31. 7. 2006 19:33
neregistrovaný "Alessio"
31. 7. 2006 13:47
neregistrovaný "Mirek"
31. 7. 2006 14:19
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 14:34
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 14:31
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 13:56
neregistrovaný "ciello"
31. 7. 2006 14:38
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 15:22
neregistrovaný "ciello"
31. 7. 2006 15:42
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 14:43
neregistrovaný "isonom"
31. 7. 2006 14:48
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 20:21
neregistrovaný "mari"
18. 8. 2006 09:19
neregistrovaný "exot"
31. 7. 2006 15:36
neregistrovaný "sr"
31. 7. 2006 16:00
neregistrovaný "Skyline"
31. 7. 2006 16:08
neregistrovaný "isonom"
31. 7. 2006 19:38
neregistrovaný "Alessio"
31. 7. 2006 20:15
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 20:46
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 20:51
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 20:53
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 20:45
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 21:03
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 21:23
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 21:37
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 21:53
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 22:02
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 21:54
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 22:36
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 22:54
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 23:05
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 22:45
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:03
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 23:11
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:17
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 23:19
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:32
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 23:38
neregistrovaný "Ricardo"
18. 8. 2006 09:30
neregistrovaný "exot"
31. 7. 2006 23:43
31. 7. 2006 23:49
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:57
neregistrovaný "Alessio"
1. 8. 2006 00:00
neregistrovaný "Jirka"
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 00:12
OT: všem stálým čtenářům diskusí
Vidím že se tady poslední dobou děly zase velké věci ;-) Nemám v těchto dnech moc času se k vám připojit, ale série výletů do historie stále pokračuje...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 00:13
POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě pod
V roce 1955 se Jaguar vrátil do třídy kompaktních sedanů, kterou opustil krátce po válce. Byl to výsledek přehodnocení výrobní strategie - tehdejší modelové řady Mark VII a XK patřily obě mezi automobily, jejichž prodejnost závisela na momentální hospodářské situaci. Proto byl vyvinut nový vůz zaměřený více na běžnou domácí klientelu. Původně ho měl pohánět dvoulitrový čtyřválec, ale poté, co byl jeho vývoj ukončen, bylo rozhodnuto o zmenšení motoru XK. V oblasti designu se Jaguar nepouštěl do žádných experimentů a vytvořil kombinaci prvků z obou zbývajících modelových řad. Výsledkem byl konzervativní styling s mohutnými rámy dveří a zakrytými zadními koly. Vůz dnes běžně označovaný jako 'Mark 1' byl ve své době pojmenován jednoduše 2.4 Litre. Novější název byl vyrvořen v roce 1959, aby jej odlišil od svého nástupce. I když Mark 1 byl dlouhou dobu ve stínu svého slavnějšího nástupce, dnes se stává sběratelsky velmi ceněným vozem. Rok po nástupu prodejního trháku 2.4 Litre byl představen silnější model 3.4 Litre. Původně byl určen zejména pro USA, ale v Británii se stal záhy stejně populární jako slabší verze. Rozdílů mezi těmito dvěma vozy bylo víc, než by se čekalo. Motor byl převzat z XK150 a 3.4 Litre si tak rychle získal punc sportovního auta v praktickém balení. To podporovala zvětšená přední maska nebo kotoučové brzdy, jejichž kvality byly prověřeny závodem v Le Mans. Kvůli chlazení zadních brzd byly odkryty zadní kola, což design posunulo o hodně dopředu. V nabídce samozřejmě nechyběla třístupňová automatická převodovka Borg Warner nebo rychloběh pro manuální převodovku. Kvůli zjednodušení výroby byla většina úprav převzata i do slabšího modelu. Vozu řady Mark 1 znamenaly pro Jaguar nebývalý úspěch a otevřely mu cestu do velmi lukrativní třídy kompaktních vozů.
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
31. 7. 2006 00:17
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
Paráda ;-) :yes: :yes: Jen do nich ;-) :-!
neregistrovaný "IT"
31. 7. 2006 08:08
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
Krásný a výstižný komentář k článečku o testu 4 aut u Euro NCAP.K dokonalosti chybí,aby sem něco napsal jistý novinář Wendy,který obhajuje korejská auta za hranicí fandovství(na konkernčím webu) a napsal,že ten výsledek je market.trik Evropy proti Asii. ;-) :no:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
31. 7. 2006 11:36
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
Ty seš kus *, viď?!? :-O ;-\
neregistrovaný "mates"
31. 7. 2006 18:20
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
Kdepak, ten je celej, rekl bych kompaktni:-( :no:
neregistrovaný "IT"
31. 7. 2006 23:00
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
Nechápu,v čem vy dva s tou Pekelnou Mikinou máte za problém?Moc horko?To se tu nesmí pochválit příspěvek?Pokud ne,tak jo,beru na vědomí. S *** se nehodlám dohadovat.Čest! >:D
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:14
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
V tom případě díky za pochvalu >:-[] :yes: Akorát jestli ses náhodou neuklikl a nemělo to patřit ke GTI >:D >:D
neregistrovaný "IT"
31. 7. 2006 23:45
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
Dalo by se na prstech jedné ruky spočítat,kdy jsem reagoval za ta léta na GTIho a nemělo to smysl,neb on má svoji pravdu a jakýkoliv názor,nebo téměř jakýkoliv bere jako "útok" na VW a protože auto je fakt jenom auto,které nás štve tu víc,tu méně,nemá smysl s ním diskutovat...jednak by mne zajímalo,čím že to soukromě jezdí,neb na to nikdy nikomu neodpověděl a asi ani neodpoví.
Jinak jo,snažím se nemít názor na nic=nic nepsát,dokonce poslední dobou čtu jen základní příspěvek redakce a diskusi sporadicky.Moc práce nejenom v práci a málo času.
Mně se fakt vybavilo,že by mohl přihodit "pohádku" novinář Wendy,který sem nechodí,což jsem si uvědomil až pak a to by byla pohádka jak vyšitá.Byl by to korejský nářez každému,kdo by měl cokoliv proti jejich autům. Holt jsem to sloučil do jednoho.Příště oddělím 2 myšlenky,nebo spíš příště nebudu nic psát,to je rychlejší.Stačí takhle? :-)
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:51
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
Dobře. Takhle to beru.
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 12:46
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
Poslyš IT, tohle nejde nechat bez odezvy! Asi jsi nečetl můj příspěvek z 00:12, jinak bys pochopil komu to je určeno. Nebudu posuzuvat kdo je stálý čtenář ani nebudu určovat koho to má zajímat a koho ne. Kdyby ses tady vyskytoval častěji, asi bys věděl o co v tomto příspěvku (z 00:13) jde. Jestli tě nezajímá co v něm píšu, nebo tě to dokonce nějakým způsobem uráží, tka ho prosím nečti. Nadpis celkem jasně vyjadřuje o co zde běží (každý automobilový fanda by měl vědět, která automobilka má ve znaku skákající "kočku" ;-) ), pokud se chceš podívat na předchozí díly, doporučuju např. diskusi ke dvěma článkům o Volovu C30. Jinak tento článek jsem zvolil záměrně - příspěvky o Jaguarech dávám pod články o britských vozech nebo o koncernu Ford. Vzhledek k tomu že zde takový článek aktuálně není, zvolil jsem takový, který se nezabývá konkrétní značkou. A k tomu tvému nařčení - neznám Wendyho, nečtu konkureční weby (až na jeden), netahám sem věci z jiných diskusí a nefandním Korejcům. Můj vztah k britským vozům se nepohybuje za hranicí fandovství - je pozitivní ale držím se oběma nohama na zemi a za pár dílů tady nebudu tvrdit že XJ Series III byl nejlepší vůz své doby. Takže tvůj komentář hodnotím stručně: :no: :no: :no:
neregistrovaný "Pekelná Micinka"
31. 7. 2006 13:27
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
Ale přesto byl >:D ;-) :yes:
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 20:51
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
No v roce 1979 snad ještě ano (i když E23 asi byl na svou dobu dost dobrý vůz a měl premiéru 1977), ale když v roce 1986 částečně odcházel tak už určitě ne a v roce 1992 si ho mohl koupit asi nejspíš jenom sběratel unikátních kousků >:D
neregistrovaný "GTI"
31. 7. 2006 10:57
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
:yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 13:35
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
:yes: :-)
neregistrovaný "mates"
31. 7. 2006 18:19
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 5. díl - Čo si predstavujetě
:yes: :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Clayton"
31. 7. 2006 04:56
Ostuda pro Toyotu
Tak takovéhle jednání bych od Toyoty nečekal. :-( Test jednoznačně prokázal problém s předními airbagy a Toyota se rozhodla, že se na svolávací akci již prodaných aut vykašle a lidi, kteří si RAV koupili dříve mají zkrátka smůlu. Jde nám to nějak s Toyotou s kopce... Asi se při koupi nového vozu začnu poohlížet i jinde.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "George"
31. 7. 2006 06:42
Re: Ostuda pro Toyotu
Je to od Toyoty veľmi egoistické.
neregistrovaný "anonym"
31. 7. 2006 08:11
Re: Ostuda pro Toyotu
Jo no :no:
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 10:02
Re: Ostuda pro Toyotu
Kua to jsem já! Žádný anonym.. :-)
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 08:30
Re: Ostuda pro Toyotu
Kabeláž už v hotovém voze bude těžko přemisťovat a ten algoritmus řídící jednotky můžou nahrát při běžné kontrole a nebo když budeš chtít tak tam zajeď a nahrajou ti ho zdarma hned.
neregistrovaný "ZZ"
31. 7. 2006 08:51
Výsledky
No pánové, výsledky dost bída. To, co mě nepřekvapí u Korejců mě velmi překvapí u Japonců i u Britů. Celkově to dopadlo velmi bídně. O to víc smekám klobouk dolů před Francouzi, kteří mají tradičně nejlepší výsledky z EuroNCAP :yes:
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 10:02
Re: Výsledky
:yes: :yes:
neregistrovaný "Martin"
31. 7. 2006 12:32
Re: Výsledky
Věřím, že na tomto serveru se pohybují lidé, kteří už vědí, že čelní náraz podle metodiky Euro NCAP se vztahuje k tomu, jakoby testovaný vůz boural s přibližně tím samým vozem (co do hmotnosti).
Problém ale podle mne je, že ona (tuším hliníková) voština simulující partnera ve srážce je na velké vozy poddimenzována a prakticky se tak simuluje spíše náraz proti zdi než střet s protijedoucím vozem. A ten by nedopadl dobře ani pro lokomotivu...
neregistrovaný "M"
31. 7. 2006 13:34
Re: Výsledky
Podle me nejde ani o to, jestli proti tomu autu posles kus betonu nebo deformovatelnou prekazku. Dulezita je moznost srovnani tech vysledku. Co me osobne jeste chybi u EuroNCAP je moznost srovnani i mezi auty z ruznych trid. Osobne by me zajimalo, jak moc velky rozdil v bezpecnosti je mezi auty nizsi stredni a napr. stredni a vyssi stredni tridy.
neregistrovaný "Martin"
31. 7. 2006 16:28
Re: Výsledky
Mluvíš mi z duše. Nechtěl jsem ten příspěvek protahovat, ale tento dodatek o přímém srovnání vozů různých tříd jsem k němu chtěl také připojit :yes:
Jasně, že testy samy o sobě vypovídají méně než by mohly. Doufám, že jednou k tomuto kroku NCAP také přistoupí. Ať mají zákazníci představu co je vlastně lepší. 5 hvězd ve v nižší střední třídě nebo 4 hvězdy ve střední??
Americká NHTSA (pokud si pamatuji) udává toleranci cca 200 kg váhového rozdílu, kdy se dají následky crash testů jakž takž porovnávat.
neregistrovaný "iwwo"
31. 7. 2006 09:16
korejci s americkym menom
:no: z tohto clanku vypliva ze korejsky chevrolet je nielen lacny,kazovy ale aj velmi nebezpecny.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Povalec"
31. 7. 2006 10:17
Btw...
Kolik hvez ziskaly skvele Skody Fabia, Octavia a Superb?
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 10:20
Re: Btw...
Všichni 4*
neregistrovaný "Expert"
31. 7. 2006 12:50
Re: Btw...
Coz je v dnesni dobe bida :no:
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 12:59
Re: Btw...
Ne - to je v dnešní době průměr
neregistrovaný "Expert"
31. 7. 2006 13:00
Re: Btw...
Ne, to je bida. Rikej si co chces, ale je to bida. Slusne automobilky uz dnes maji standard 5*.
neregistrovaný "M"
31. 7. 2006 13:35
Re: Btw...
Ne to je prumer. Zvlaste u Fabie a Superba je to OK vysledek vzhledem k tomu, ze uz to nejsou preci jen novinky ;-)
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 13:36
Re: Btw...
A ty horší mají 3* takže mi z toho vychází že 4* je průměr ;-)
neregistrovaný "Charger"
31. 7. 2006 10:20
Re: Btw...
Co to řeší??
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 10:35
Focus outdoor
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MRAK"
31. 7. 2006 10:39
Korejci
Toyota ostuda... korejci jsou na tom bídně, až na Hyundai, koukněte se třeba an Tuscona,nebo Getz ..to nejsou špatné výsledky!
Zajimala by mě nová Santa Fe...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mirek"
31. 7. 2006 11:24
Vyrobci zparchanteli
Posledni dobou lze vysledovat jak vyrobci zamerne setri na bezpecnosti a snazi se trefit pri co nejnizsich nakladech nekam na hranici 4 a 5ti hvezdicek. Dela to Skoda, a jak je videt i ostatni. Zjistili, ze dosahnout 5* jim snizuje vynosy a ze lide hodnoti auta na pomezi 4 a 5 jako dostacujici. Jako ze 5* je absolutni ochrana a 4* znamenaji nejake ty odreniny. Zda se, ze je opravdu nejvyssi cas zavest 6* jak to NCAP planoval. Jinak vyrobci budou 4*ickova auta vyrabet do skonani sveta.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Karel"
31. 7. 2006 12:59
Re: Vyrobci zparchanteli
Naprosto presne vystizene :yes: Ja osobne bedlive sleduji, kteri vyrobci se snazi zakazniky "osulit" pouhou ctverici hvezdicek a takove auto uz bych si dnes v zadnem pripade nekoupil.
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 13:53
Re: Vyrobci zparchanteli
S tou Škodovkou jsi trochu vedle. Minulý rok jsem byl na přednášce o Octavii II, kterou vedl přímo jeden s hlavních konstruktérů. Použití vysokopevnostní oceli, ale i hliníku se s předchozí generací nedá naprosto srovnávat. On sám byl velice překvapen když Octavia II získala jen 4*, výsledky se mu nezdály objektivní a přímo řekl ža auto má na víc. Pokud se ti bezpečnost Octavie II nezdá moc dobrá, po vyslechnutí přednášky by se ti předchozí generace zdála jak vystřižená z papíru. A stejně jich tady jezdí víc než dost. Co se týče Superbu, jeho podvozek a většina dílů karoserie pochází z Passatu předchozí generece uvedené již v roce 96, takže 4* bych bral za velký úspěch. Všichni víme že Superb přesluhuje, ale poměr ceny a nabízené hodnoty nemá konkurenci.
neregistrovaný "sr"
31. 7. 2006 15:19
Re: Vyrobci zparchanteli
nepamatuješ si náhodou, jak se ten konstruktér jmenoval? Já jsem něco přes rok pracoval na oddělení, kde se dělají numerické simulace crash testů, tak bych ho možná mohl znát ;-)
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 15:26
Re: Vyrobci zparchanteli
Na jméno jsem si nevzpomněl, ale měl na starosti i motorsport, tedy Fabii WRC.
neregistrovaný "Petr"
31. 7. 2006 16:01
Re: Vyrobci zparchanteli
Ja jsem tuhle mluvil s konstrukterem Avea a taky rikal, ze to auto ma na vic. Pouzili kosmicke materialy a na navrhu spolupracovali s martany, takze byl uplne sokovan, ze to auto dostalo jen jednu hvezdicku. Souhlasil s tim, ze testy jsou uplne neobjektivni a ze se proti nim nespis vsichni spikli. >:-[]
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 16:55
Re: Vyrobci zparchanteli
A za trest v něm budeš jezdit celý rok >:-[] >:-[] .
neregistrovaný "Mirek"
1. 8. 2006 11:36
Re: Vyrobci zparchanteli
Nejsem vedle. Toto vyjadreni je primo prevzato z rozhovoru se sefem firmy o novem Roomsteru. Na otazku jak dopadne nova Skoda v barierovych testech rekl (volne parafrazuji) - Roomster je pocitan na hranici 4 az 5ti hvezdicek, verim ze v testech uspeje. Co se tyce Superbu pomer ceny a ziskane bezpecnosti je mizerny. Souhlasim, odpovida r. 96.
neregistrovaný "GTI"
31. 7. 2006 11:58
CO TVŮJ PYTEL?
A vůbec... kolik jich máš? Sčítáním hvězd (a že to, jak koukám východ projel parádně) si život nezachráníš. Jaký sis koupil pytle? Jen čelní? Ramenní? Hlavové? Máš všechny, nebo jsi některé oželel? Co další bezpečnostní výbava? Asistenty jízdy, tempomat. Co takhle klimu... abys byl za jízdy čerstvej... vyhřejvaný židle, aby ti netuhla po ránu páteř... narval jsi tam všechno, nebo spoleháš na modlení? Tak kolik hvězd bys dal sobě?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 12:15
Re: CO TVŮJ PYTEL?
Zapomnel jsi na brisni airbagy, podle vyzkumu spolecnosti zabyvajicich se obezitou, patri cesi mezi nejlepe zabezpecene v Evrope! ;-)
neregistrovaný "GTI"
31. 7. 2006 12:33
Re: CO TVŮJ PYTEL?
>:-[] :yes: Tak to mám šest hvězdiček... i na baru >:D :yes:
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 13:40
Re: CO TVŮJ PYTEL?
Mne zase vyhodili od narazovych testu. >:D
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 12:07
hvězdičky = marketing
Kdyby tu šlo automobilkám opravdu o bezpečnost, tak lze jen jásat. Bohužel auto co dostane třeba 5 hvězdiček v testu může dopadnout v reálu hůř než auto se čtyřma. Je to dáno tím jak důkladně propočítají ve vývojové kanceláři ona patřičná místa kam přicházi v testech náraz (body kde dochází ke kontaktu s překážkou dostává automobilka běžně k dospozici)a nebo jestli pojmou bezpečnost komlexně a propočítají a navrhnou celé auto (ale samozřejmě bude dražší). Podle informací od jednoho člověka co dělá vývoj automobilů (jednoho nejmenovaného koncernu), tak se počítají jen místa nárazu, aby vyšel test co nejlépe. Prý pokud by přišel náraz do jiného místa než je počítáno, tak by se vyznavači hvězdiček velice divili. Trochu z toho mrazí, ale bohužel je to tak. Taky je třeba brát, že o pevnou překážku si udělá těžší auto samo sobě větší škody (větší kinetická energie). Když ale pak tím větším autem trefíš třeba něco menšího jako třeba Mégane co má pět hvězd, tak věř, že vítězí větší kinetická energie. To je fyzika běžného provozu a ne sterilní laboratorní testy. Pro méně chápavé - čelní střet LIAZem s plnou korbou štěrku (bezpečnost tak -10 hvězdiček) a třeba ten Mégane si dokáže asi každý představit. Jinak proti Méganu nic nemám a ani LIAZ mi jako občanu ČR není cizí. :-)
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 12:17
Re: hvězdičky = marketing
Podle vseho je treba BMW rady 5 take neprilis bezpecnym vozem...(4*). "minelu" stran chybejici hvezdicky BMW vysvetlilo jednoduse...vyvijeji auta bezpecna v provozu, ne pro testy!
neregistrovaný "Mirek"
31. 7. 2006 13:39
Re: hvězdičky = marketing
Tomu se rika z nouze ctnost, nebo take chaba vymluva. Automobilka ktera utraci miliardy za marketing, ze by nechala dobrovolne opomentuy marketingovy nastroj zvany 5*? Ze by udelala auto, ktere je cele "bezpecne v provozu" a ta mista, ktera jsou rozhodujici pro EENCAP zkousku nechala nedotazena? No kdyz tomu nekdo veri ....
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 14:04
Re: hvězdičky = marketing
A v kterým autě bys chtěl sedět při bouračce? BMW 5 se 4* nebo Ranault Clio s 5*. Já bych spíš v tom BMW a určitě by to udělala většina lidí.
neregistrovaný "OZZY"
31. 7. 2006 18:13
Re: hvězdičky = marketing
Jirko, chtěl bys letět vzducholodí s 5 hvězdičkami a narazit do B2 s 1 hvězdičkou?
Ty už jsi narazil viď.
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 19:01
Re: hvězdičky = marketing
Ty věříš, že BMW 5 není bezpečnější než Clio?
neregistrovaný "Mirek"
1. 8. 2006 11:50
Re: hvězdičky = marketing
To je jina trida. Hvezdicky jdou srovnavat pouze v ramci jedne tridy. Srovnavejte BMW 5 s nejakym Audi, nebo Passatem apod
neregistrovaný "Skyline"
31. 7. 2006 12:19
Re: hvězdičky = marketing
Naprosty souhlas. Dodal bych, ze metodika mereni Euro NCAP je bohuzel zastarala a po zasazich nejspis automobilek se do ni pocitaji i totalni nesmysly (viz pipajici kontrolky pasu apod.). Staci se podivat do USA, tak jsou testy jine a docela me mrzi, ze v nich neni zrovna Megane.
neregistrovaný "xml"
31. 7. 2006 13:22
Re: hvězdičky = marketing
Mno, s tou kynetickou energiou je to o dost zlozitejsie... totiz pri celnej zrazke 2 osobakov, ktorych priemerna vaha nema vacsiu odchylku ako 50% od vahy kazdeho vozu nastava deformacia akoby sa zrazili s betonovym murom, u nas na skole sa tomu venuje 1 katedra. Dalej sa nemoze porovnavat zrazka Liaz-u s Meganom!!! Pretoze stret nenastane na vopred urcenych deformacnych zonach Renaultu, ale niekde na rozhrani celneho skla a kapoty... takze vysledok si mozes zivo predstavit = rychlo spravene kabrio ...tolko k teme :-!
neregistrovaný "ciello"
31. 7. 2006 13:57
Re: hvězdičky = marketing
já myslím, že jsme Honzu pochopili, tak odložme slovíčkaření..
neregistrovaný "Alessio"
31. 7. 2006 19:33
Re: hvězdičky = marketing
u vás...znamená u nás? ČVUT?
neregistrovaný "Mirek"
31. 7. 2006 13:47
Re: hvězdičky = marketing
Vysledky testu jsou vzdy zverejneny po jednotlivych parametrech. Kazdy kdo chce, si muze body za nejake kontrolky odecist a porovnavat si auta jenom podle "tvrdych" dat. Hvezdicky jsou jenom pro naproste ignoranty. Nevim, v cem by mel byt EENCAP zastaraly. Mereni zrychleni na figurinach a vyhodnocovani deformaci bude vzdy stejne. To, ze samozrejme nelze vyhodnotit tisic ruznych variant srazek, jak k nim dojde v praxi, da rozum.
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 14:19
Re: hvězdičky = marketing
Jasně že v praxi je spousty možností srážky dvou vozů, ale pokud jde o čelní náraz, pak NCAP podle mě vybral jednu z nejpravděpodobnějších a zároveň nejtěžších možností, čili srážka s přesazením, kdy většinu energie pohlcuje jeden podélný nosník. Taková srážka se stane třeba při předjíždění, nebo odbočování vlevo na křižovatce. Takže pokud bourat čelem, tak hlavně co největší plochou předku, přes oba podélný nosníky. U srážky z boku je daleko více možností jak tě může auto trefit a obrana proti nárazu je mnohem složitější.
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 14:34
Re: hvězdičky = marketing
tak tak, když na předek tak celou plochou. I když tu jedna kolegyně přežila jen díky tomu, že se náraz svezl bokem a na prostor pro posádku nešel plný náraz. Je to více méně individuální.
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 14:31
Re: hvězdičky = marketing
Bohužel ,ale pět hvězdiček neznamená to, jestli auto obstojí v reálném provozu, ale to, že výrobce auto optimalizoval pro testy ENCAP. Co bys ty jako výrobce udělal ? --- máš přesné informace v kterých místech dojde k nárazu a můžeš a) provést bez ohledu na to celou konstrukci auta tak aby maximálně odolala nárazu z každého místa a úhlu (neskutečná cena vývoje i cena za materiál i práci při výrobě. b) konstrukci přizpůsobit tak aby v testu prošla a zodolnit jí na těch "pravých" místech. Jestli jsi ekonom, tak myslím, že stouto rovnicí nemáš problém a nemysli, že výrobcům aut jde o něco jiného než o zisk.
neregistrovaný "ciello"
31. 7. 2006 13:56
Re: hvězdičky = marketing
stačí si tedy koupit Saaba.... ;-) a máš klid :yes:
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 14:38
Re: hvězdičky = marketing
Rekni to v praci! >:D
neregistrovaný "ciello"
31. 7. 2006 15:22
Re: hvězdičky = marketing
.. >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: >:D Klidně..! >:D >:D :-!
neregistrovaný "Paja"
31. 7. 2006 15:42
Re: hvězdičky = marketing
>:-[] :yes:
neregistrovaný "isonom"
31. 7. 2006 14:43
parodie?
Vysledky crash testu celkem sleduju a muzu rict, ze me zacinaji znechucovat. Aveo (Kalos) dostal dle americkych testu NHTSA plny pocet 5* a v Euro-NCAP 3*. Co si pak mám myslet o vypovidaci hodnote jednotlivych testu, kdyz podle jednoho je to auto nadprumerne a dle druheho podprumerne bezpecne....

Cetl jsem nazor, ze zalezi na vyladeni konstrukce auta, vyrobce ho proste upravi pro jaky test chce a podle toho take dopadne (uspeje v testu, ktery je marketingove dulezitejsi). Pokud je to pravda, tak jsou ty testy jen klamani spotrebitele... Ja chci vedet jaka je globalni bezpecnost auta, ne pro jaky typ crash testu je auto pripravene. ;-\
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Honza"
31. 7. 2006 14:48
Re: parodie?
To spíš obejdi vrakáče a mrkni jak tam které auto dopadlo. Myslím, že to vydá za tisíc testů.
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 20:21
Re: parodie?
to souhlasí :yes: . Realita života je nejtěžší NCAP...
neregistrovaný "exot"
18. 8. 2006 09:19
Re: parodie?
Blbosť na n-tú. Nevieš za akých okolností a k akým nehodám došlo.To nemá žiadnu výpovednú hodnotu.
neregistrovaný "sr"
31. 7. 2006 15:36
Re: parodie?
samozřejmě, že se vozy dělají tak, aby obstály v EuroNCAP. Přesněji je to tak, že existují nějaké bezpečnostní normy, které auto musí splňovat a z těch pak vychází i ENCAP. Americké normy jsou přísnější, ale teď někdy v krátké budoucnosti by měla Evropa mít nové normy, Superb II už jim bude vyhovovat. Takže by se měl automaticky změnit i ENCAP, měl by být přísnější. Je to jednak kvůli bezpečnosti a pak se taky Evropa chce chránit před levnými vozy z Číny, které tak nebudou homologované.
neregistrovaný "Skyline"
31. 7. 2006 16:00
Re: parodie?
Tos cetl spravne. Proto by me konkretne zajimal ten Megane, protoze u nej se da predpokladat, ze "ladeni" je vyhradne pro EuroNCAP, zatimco ten Kalos musel projit "neco mezi". Holt kdo prodava v USA, "ladi" to na NCAP, kdo prodava v EU, "ladi" na EuroNCAP. Navic klamani spotrebitele je to uz z principu, tedy alespon od te doby, kdy se zacaly pocitat body za pipaky na pasy apod. Vesele to pusobilo uz nevim u jakeho auta, kde vysledek byl 3* a po pretestovani 4 - pridalo se par pipaku, karoserie ovsem zustala stejna. Co na to rict.
neregistrovaný "isonom"
31. 7. 2006 16:08
Re: parodie?
K počítání bodů u Euro-NCAP mám takovou perličku ;-) Kia Cerato má 3* a 19 bodů. Chevrolet Aveo má 21 bodů a 1*. Aveo má tedy za samotný výsledek více bodů, ale podstatně horší hodnocení- bude to někdo vědět? Ne! Všichni si budou pamatovat, že Aveo propadlo ale o Ceratu neví nikdo (přestože dostalo celkem méně bodů). Je to jeden příklad za všechny, jak jsou výsledky testů interpretovány...
neregistrovaný "Alessio"
31. 7. 2006 19:38
Bezpečnost
Pánové, když toužíte po bezpečném autě pro rodinu, není jiná volba než Volvo. Já, i když srdcem subarák, bych při výběru jednoho auta do mé rodiny volil jistojistě Volvo. když jsem viděl ty databáze nehod (Volvo si dělá VLASTNÍ databáze a vyhodnocování nehod), když jsem viděl tu testovací halu, kde mohou simulovat srážku vpodstatě z jakéhokoliv úhlu, když jsem viděl, kolik do bezpečnosti dávají peněz a energie... Moje volba je jasná...mohu debatovat, jaké auto bude to třetí do rodiny, ale dvě jsou jasná - Subaru a Volvo ; mají přesně určené role a jsou v nich světová špička. Bravo Volvo, jen tak dál :-) :yes:
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 20:15
Re: Bezpečnost
:-) :yes: Volvo S60: (PS: jen pro silné povahy...) [odkaz]
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 20:46
Re: Bezpečnost
Tady pomůže leda tank. Ale jinak (podle mých chabých informací - prosím brát s rezervou) je Volvo jediná značka která provádí rozsáhlé testy kompatibility svých modlů - tzn. např. srážka C70 s XC90.
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 20:51
Re: Bezpečnost
to je sice chvályhodné, jenže :-) : šance na takovou "spřízněnou" srážku jsou opravdu mizivé... Jde spíše o dobrý marketingový tah, než o opravdový přínos pro bezpečnost
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 20:53
Re: Bezpečnost
No to máš pravdu, IMO dneska asi Volvo nebude mít výrazně lepší úroveň bezpečnosti než konkurence.
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 20:45
ZBYTEČNÁ HYSTERIE
kolem hvězdiček... Život je ale jinde. Nebudeme-li brát v potaz výrobky zpod Čínské zdi, pak dnes neexistuje auto- které by neplnilo legislativou určené (a nikterak lehké) bezpečnostní normy. Některé auto zvládá líp náraz do boku, jiné zase čelní, nebo převrácení... Stačí osm let staré auto jen mírně postižené korozí v nosných místech, a rázem se ze čtyř nebo pěti hvězdiček stává nula... Lidé mají v nových vozech falešný pocit bezpečí. Není tomu tak. NCAP je v podstatě taková malá fraška, v níž například signalizace nezapnutého pásu má hodnotu jedné hvězdičky navíc... Ve skutečném životě pak záleží jenom na štěstí. Nic víc, nic míň. Airbagy, pyronapínače atd jsou jenom berlička, sice důležitá a žádoucí, přesto jenom berlička. To by si měli uvědomit zejména všichni ti- co tady pějou ódy na bezpečnost některých značek. Výrobci vědí na co lidé slyší, proto je hojně masírují pohledy na moderní "bezpečnostní centra" a ohromující čísla zničených aut při vlastních crashtestech. Pojem "šance na přežití" je mnohdy zákazníky špatně chápán: v podstatě jde jen o paralelu k "šanci na výhru" v loterii...
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 21:03
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Pěkně napsané. Navíc čelní náraz v 60 kmh do pevné přesazené překážky není zrovna typická kolize. Na druhou stranu informace o riziku poranění mají vcelku nějakou vypovídací hodnotu a ani * auto nemá všude zeleno - třeba [odkaz] a můžu zodpovědně prohlásit že třeba Seicento bych si nikdy nekoupil. Ale hvězdičky tak jako tak nejsou vše, navíc testované vozy většinou mají maximum airbagů, což si taky každý nekoupí - např. 4* za boční náraz s boč.airbagy nemá se stejným modelem v nižší výbavě bez b.a. nic společného.
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 21:23
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
ano, na testy jde vždycky auto "v plné polní". Když se například podíváž na přesný tvar bočního nebo okenního airbagu, zjistíš že tak dokonalý zase není: on v podstatě chrání jen tehdy- když je pasažér v takové řekněme ideální poloze... Jakékoliv vychýlení (v případě očekávání nehody velice pravděpodobné- např náraz do boku mimo zkušebnu NCAP)pak nezaručuje jeho správnou funkci a někdy se i mine účinkem úplně. Ono to celé stejně připomíná jenom takové divadlo pro obecenstvo. Ideální airbagy by měly "improvizovat". A takové zatím neexistují...
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 21:37
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Tak jako tak si radši připlatím za airbagy navíc než třeba za ESP. A ještě k tomuto tématu - myslím že se dost často zapomíná že třeba el.stahování oken nebo ovládání rádia na volantu jsou vlastně taky prvky bezpečnostní výbavy. O pohonu 4x4 nemluvě.
neregistrovaný "mari"
31. 7. 2006 21:53
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
samozřejmě je dobré mít všechno co se nabízí k bezpečnosti. Když už člověk musí volit mezi něčím, airbagy jsou na 1. místě. Jenom jsem chtěl říct, že jsou konstruovány více pro bariérové zkoušky, než pro opravdový život (zejména ty boční). I to ovládání rádia na volantu může mít význam pro větší soustředění, to jo. Stejně tak i asi automatická převodovka. Já ale s automatem kapku usínám :-) , takže paradoxně manuál mě udržuje víc ve střehu >:D
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 22:02
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Těžko porovnávat airbagy (pasivní bezpečnostní prvek) a ESP (aktivní bezpečnostní prvek). Někdy stačí ESP a jede se dál. Jindy si ESP ani neblikne, ale airbagy už nepomůžou. Hodně se mi zamlouvá systém Pre-safe v M-B S.
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 21:54
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Náraz s přesazením není typická kolize? Takový srážky jsou třeba běžně ve městech na křižotatce při odbočování vlevo nebo při předjíždění. Bariéra do které se naráží při testech je deformovatelná!
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 22:36
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Mluvíme o té simulaci kdy auto v rychlosti 64 km/h narazí kolmo do stojící přesazené překážky? V běžném životě probíhají nárazy spíš pod větším či menším úhlem - relfex kdy se řidič snaží aspoň trochu uhnout. Myslím, že kdyby náraz probíhal pod úhlem třeba 15° (od podélné osy) a v rychlosti 100 km/h - srážka při vyhýbání/předjíždění mimo město, výsledky by vypadaly o dost jinak.
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 22:54
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
O rychlosti 64km/h se dá dost těžko polemizovat, jestli je dostatečně vysoká, nebo by mohla být i vyšší. V reálu když se střetnou dvě auta, většinou se nezastavý v místě nárazu tak jako v testu, ale při vysokých rychlostech okolo 100km/h pokračují určitým směrem někdy i desítky metrů než se zastavý. Chci tím říct, že náraz je přibrzdí třeba na rychlost 30km/h. V testech se auto díky deformaci zastavý asi na vzdálenosti 1 metru, takže jsou docela extrémní. Hlavně ve městě, nebo při odbočování stejně nejedeš 100km/h.
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:05
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
[odkaz] takhle to třeba vypadá když smart a corsa narazí pod úhlem do pevné bariéry... bez šance. Jinak já se bojím hlavně bouračky v plné rychlosti do protijedoucího vozidla - tzn. na okresce, oba jedou 100 (samozřejmě v okamžiku nárazu míň - třeba 70). To Volvo vs BMW to ukazuje celkem názorně. I když jsou to starší modely, pořád jde o to že 1,5 tuny zastaví na velmi malé vzdálenosti.
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 22:45
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Opel Corsa proti S-Klasse (obě deformovatené a s přesazením ;-)) [odkaz] , klasika brouk v akci [odkaz] , Fabie v EuroNCAP [odkaz] , a vrchol všeho - když BMW 525 crashuje Volvo 940 (nebo naopak..?) - taky s přesazením (když už bourat tak nakolmo a celou čelní plochou >:-[] ) [odkaz]
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 23:03
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
To s BMW vs. Volvo znám. Je to opravdu nádherně trefený na jeden podélný nosník, který u BMW skoro zmizel. Brrrr
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:11
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Ty tomu očividně víc rozumíš :yes: já se na to dívám pohledem běžného uživatele a vidím že řidič BMW sedí v jeden moment prakticky v motoru Volva. A i kdybych jako řidič věděl kde ten nosník je a kam to s ním mám natrefit asi bych si na to těžko v té chvilce vzpomněl. Škoda že se takový test nevidí u nových typů, docela by mě to zajímalo. Bohužel automobilky asi takový crash finančně nepodpoří...
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 23:17
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Ve Fifth Gearu proti sobě poslali starý (asi 10 let) a nový Espace. U novýho se ani nemusely aktivovat airbagy, vše zvládly pásy. Ten starý si vůbec neškrtnul a měl myslím dva airbagy. Dík za dobrý videa :yes: .
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:19
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
No není zač. Taky mě to zajímalo. Bohužel ze současných modelů jsem tam prakticky žádný nenašel (kromě euroncap a toho propagačního videa jak Smart zmasakruje kapotu E-Klasse a nic se mu nestane).
neregistrovaný "Jirka"
31. 7. 2006 23:32
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Jak Smart zmasakruje Ečko, to jsem neviděl. Nemáš na to odkaz?
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:38
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
[odkaz] je to hned ze začátku ale určitě je to PR materiál
neregistrovaný "exot"
18. 8. 2006 09:30
Re: ZBYTEČNÁ HYSTERIE
Smart je vzhľadom na svoje malé rozmery konštruovaný tak, aby využil deformačné zóny iného - zasiahnutého vozidla.
31. 7. 2006 23:43
HVĚZDA V HLAVĚ
Koukám tu na čelní srážky aut... při rychlostech neslučitelných s životem... Nemusíš vůbec uvažovat o bezpečnosti při čelním nárazu nad cca 65 km do pevné překážky. Pochop... v praxi nejde o to přežít ve 190 čelní náraz do Liazky... jde o to přežít náraz koem 50 do stromu, přežít hodiny v autě, kdy sejmeš třikrát svodidla a skočíš na závěr i s autem do potoka... V tomhle je tu jeden nejlepší... a tím je VOLVO. Nechá si to parádně zaplatit... ale dostaneš to nejlepší, co současnej automobilovej svět nabízí. Vysokopevnostní ocel na klec auta, speciální výztuhy ve dveřích, dokonalá sedadla s operkou hlavy, jejichž opěrák se při nárazu zezedu přizpůsobí páteři... atd atd. Volva jsou tradične těžká, bytelná a v bezpečnosti nedostižná. Mimochodem... C70 má jako první cabrio na světě okenní airbagy... Takže neredukujme boj o bezpečnost na větu - všichni dělaj stejně bezpečná auta. Neboť to není pravda...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Ricardo"
31. 7. 2006 23:49
Re: HVĚZDA V HLAVĚ
Právě proto by mě zajímalo jak třeba vypadá srážka S80 s 5er. Přesněji následky srážky. Když zaparkuješ pod kamión tak to je jasná věc. Když trefíš Favorit/120/... tak taky. Ale byl bych rád kdyby si v Euro NCAP uvědomili že auta nebourají jenom na kolmo a jenom předkem nebo bokem. Taky to do tebe může někdo napálit zezadu, nebo řetězová nehoda... Bezpečnost by měla být chloubou každého výrobce, stejně jako tomu dřív bývalo u Cx.
neregistrovaný "Alessio"
31. 7. 2006 23:57
Re: HVĚZDA V HLAVĚ
je jistě pravda, že ostatní se taky hodně snaží, ale Volvo to má tvrdě vydřené a zaplacené hodinami testů, takže asi bude fakt nejlepší :yes:
neregistrovaný "Jirka"
1. 8. 2006 00:00
Re: HVĚZDA V HLAVĚ
Jo jo. Volva vždycky patřila k těm nejbezpečnejším autům a patří dodnes, i když jejich náskok už není tak markantní. Volvo na bezpečnosti pracuje už hezkou řádku let, tedy od dob kdy se ještě nehrálo na hvězdičky. Spoustu bezpečnostních prvků slavilo ve Volvech premiéru. V bezpečnosti jim snad může konkurovat jen M-B.