Ekonomika
mikesh
0
Ja vidim u C3 pohotovostni hmotnost 1010kg. Ohledne srovnani starsi/novejsi motor to neni vzdy tak jednoznacne ze novejsi je "lepsi" a auto lepe tahne. Stejny motor s EURO4 bude tahnout lepe nez s EURO5 i kdyz ten bude mit papirove stejne nebo o chlup lepsi hodnoty. Do toho jeste vstoupi tradicne delsi kvalty u novejsich generaci aut (nevim jak to je u tenhle C3) a o neco vyssi vaha a uz je auto dynamikou jinde nez ta starsi generace, o kolik, tot otazka.
Přejít do diskuze
Pokud netrpis stareckou demenci mozna zvladnes pochopit, ze jsem napsal ze jsou tam useky, ne usek a navic po meste tezko nekdo najezdi stovky kilometru za den, takze to procentualne muze udelat dost. Dost nerad potkavam borce jako ty kteri kdyz vidi svitici 50km to zadupnou pro sichr na 40, po par metrech se osmeli a zacnou zrychlovat nacez se zapomenou ze zrychlujou, pak se vzbudi kdyz maji na tachometru zavratnych 52kmh nacez to zadupnou podruhe a tak dokola :-! Btw, vyuziti to nema jen v mistech radaru, ale kdekoliv kde je ustalena rychlost a viceprouda cesta.
A 4km ti přijde hodně? Pokud tě netrápí stařecký třes, tak bys těch 5min snad měl zvládnout. A pokud tě trápí, tak si máš možnost připlatit. Pod dlouhým úsekem rozumím hodiny stejným tempem.
Jak nejsou dlouhy, ze jsi zadnym nejel jeste neznamena ze neexistuji, treba v Praze jsou i 4km useky.
Smart je imidzové miniauto výhradne pre dvoch; cena prioritu nemá, tú má naopak progresívna technika extravagantný dizajn. C1 je úplne bezné mini pre 4 ludí, a to bezné ako cenou, tak aj technikou.
1,1 litra je pre C3 proste slabý motor, tak by ho tam nemali montovať, a ak na C3 so silnejším motorom nemáš, tak sa uskromni a buď rád za C1 pre švorcákov... >😒]
Smart je mini auto do mesta podobne ako C1 voči C3 - myslím, že som sa s príkladom trafil aspoň tak presne ako Ty s Audi A3. >😁 😉
Myslim že motor 1.6VTI neni jen do města takže kratke zpřevodovani je podle mě nesmyslne navic stejny motor a převodovka je i v 308 a toči stejně. Převodovka určitě neni od BMW pochybuji že by se jim takova nedokonalost podařila ale osobni zkušenost s ni nemam jen je všude na ni jako na nedostatek poukazovano. Podle mě motor s 88kw v takovem autě si zaslouži přesnějši převodovku kde jsou kratši drahy a navic nebude problem s podřazovanim.
Co když potřebuju větší prostor, než je v té C1 a přitom neplánuju neustálé výlety po D1? C3 se mi zdá být optimální volbou, tak proč ne se základním motorem?
Nevím, jak se jezdí v Buchlovských kopcích s fiaty, ale můj peugeot s motorem 1,1 44 kW je jezdí bez problémů na pětku až čtyřku. Asi proto, že to není auto pro notorické řezače zatáček, kteří je nedovedou pochopit. Kdo chce malé auto na cestování po městě s občasným výletem mimo, a zároveň potřebuje trošku větší prostor než nabízí miniauta, je to pro něj ideální volba.
Ale chápu, že turbozávodník jako ty, tohle pochopit nedovede, nemáš totiž myšlení takových lidí. Píšeš cosi o radosti, fajn. Užij si ji se svým autem, ale taky zkus přijmout skutečnost, že nejsou všichni jako ty a nepotřebují tu "radost". Dokážeš to?
Ale chápu, že turbozávodník jako ty, tohle pochopit nedovede, nemáš totiž myšlení takových lidí. Píšeš cosi o radosti, fajn. Užij si ji se svým autem, ale taky zkus přijmout skutečnost, že nejsou všichni jako ty a nepotřebují tu "radost". Dokážeš to?
Moc jsem to neřešil, ale pokud vím, tak spolu s motory VTI byly v kooperaci s BMW vyvíjeny i převodovky, takže jsou na velmi dobré úrovni. Zpřevodování "nakrátko" asi souvisí s točivým charakterem těch motorů a s tím, že C3 není primárně postaveno jako dálniční auto (a kdyby tak spíš s diesely).
Mimochodem, příležitostně jezdím s velkými Peugeoty (405, 406) a vyzkoušel jsem většinu typů Peugeotu a Citroënu za posledních deset let. A ty jejich převodovky sice nejsou nic moc, ale podle mého se s tím dá docela v pohodě žít.
Mimochodem, příležitostně jezdím s velkými Peugeoty (405, 406) a vyzkoušel jsem většinu typů Peugeotu a Citroënu za posledních deset let. A ty jejich převodovky sice nejsou nic moc, ale podle mého se s tím dá docela v pohodě žít.
Smart je - iste uznás - úplne iná kategória a ako príklad úplne nevhodný. BTW tá C1 má v základe ovela lepsí motor ako C3.
Snad jedina věc ktera se mi na nove C3 libi je celkovy design. Jinak podle prvnich testu nic pro mě. Podpruměrny prostor hlavně vzadu předevšim pro kolena. Podvozkově to neni sice nejhorši ale konkurence je dal (fiesta,ibiza,polo,evo). No a motory pro mě tak min. 1.4VTI lepe 1.6VTI ale co ty jejich špatne převodovky ktere jsou navic kratke takže při 130 to toči zbytečnych 4000 ot/min. Jo abych nezapoměl to vzadu je trestna lavice ?
A z akého zdroja máš takéto informácie?
Sedel si niekedy a vozil si sa v C1 alebo inom z kolínskych trojčiat?
Potom aj Smart si ľudias kupujú zrejme len preto, že nemajú na poriadneho Mercedesa...
Sedel si niekedy a vozil si sa v C1 alebo inom z kolínskych trojčiat?
Potom aj Smart si ľudias kupujú zrejme len preto, že nemajú na poriadneho Mercedesa...
A potom že prečo Škoda predáva svoje autá doma drahšie ako na niektorých cudzích trhoch...
Iste nie vsetci, ale tak 3/4 z nich. 😉 Ak by na to mali, kúpili by si napríklad diskutovanú C3, ktorá je rozhodne ovela krajsia a takmer tak isto obratná v meste.
Skús najprv tú 1.1 a potom 1.4, ak budeš mať možnosť. Opačne jasne že bude litrík lenivý. Ale pre tú zauímavosť a porovnanie by som to skúsil, možno sa pôjdem previezť aj ja, aj keď pozerám po niečom väčšom.
Omyl. Na čo najlacnejšiu prepravu môžeš mať altrenatívu pomaly v každej triede. Nechci mi tvrdiť, že C1 si kupujú iba ľudia, čo nemajú na nič väčšie, alebo iba kvôli spotrebe...
Ako píse Emel, tých dlhých úsekov, kde vyuzijes tempomat, v meste zas tolko nie je. Ak pravdaze nemás aktívny radarový tempomat, ktorý sám zbrzdí a zrýchli. Ale to v tejto triede nemá nikto.
To vies, ze pojdem. C3 sa totiz manzelke páci a i mne sa celkom pozdáva. Takze ako druhé auto v rodine super, ale aspon s tou 1,4kou. 😉
Pouzitelná by bola aj jedna-sestka v C-Klasse.
Na co najlacnejsiu prepravu z bodu A do bodu B majú v Citroene C1.
Na co najlacnejsiu prepravu z bodu A do bodu B majú v Citroene C1.
Účel svätí prostriedky. A určite aj 1.1 nájde uplatnenie. Alebo chceš tvrdiť, že plánovači a konštruktéri sú na hlavu a núkajú nám nepoužiteľný nezmysel? To asi nie, že?
A prečo v tom vidíš problém? Potrebuješ mať v ponuke x motorov s 5 kW odstupmi výkonov? Buď si vystačíš so slabším, alebo chceš výkon a koníky navrch potešia. Hlavne francúzske auto v tomto vyhotovení nie je stroj na šport a zábavu, ale na bezpečné a a primerane pohodlné vozenie sa z bodu A do bodu B. 😉
Buď píšeš o prevodovke alebo o motore - a stále si tým pádom trochu vedľa. Skús sa zamyslieť nad celkom motor s prevodovkou ako takým.
Alebo ešte lepšie - bež si do predajne Citroenu zjednať skúšobnú jazdu. 😉
Alebo ešte lepšie - bež si do predajne Citroenu zjednať skúšobnú jazdu. 😉
Ani v tom sa nezhodneme, ja robím denne do práce a z práce a pre decká do školy a škôlky cca 50-60 km, a s týmto motorčekom by mi na to C3 vpohode vyhovoval. maximum, čo teraz s Formanom jazdím je asi 90 km/h po mestskom diaľničnom obchvate, a nemám obavu, že by to tento motor v aute zaťaženom v tom čase iba vodičom nezvládal. A verím, že by som s ním jazdil vpohode do 6 litrov.
A že chce byť nová C3 vyššie ako tá predchádzajúca? Veď vpohode. Má na to predpoklady dizajnom, aj výbavami, a má aj zodpovedajúce motory. Ale nie je to a nebude prémia, nepotrebuje začínať vysokým výkonovým štandardom. Počkaj si na niečo z rady DS, tam sa určite s týmto motorom nestretneš.
A že chce byť nová C3 vyššie ako tá predchádzajúca? Veď vpohode. Má na to predpoklady dizajnom, aj výbavami, a má aj zodpovedajúce motory. Ale nie je to a nebude prémia, nepotrebuje začínať vysokým výkonovým štandardom. Počkaj si na niečo z rady DS, tam sa určite s týmto motorom nestretneš.
Ale v zásade si az tak neprotirecíme, len Ty hovorís, ze aj 1,1 je OK, ja hovorím, ze v dnesnej dobe uz nestací. Tot vsjo.
Motorov je síce dost, ale je medzi nimi dost velká priepast: na jednej strane dvojventily staré fakticky 20 rokov a na druhej strane spickové VTi od BMW. Tie druhé chválim a C3 s nimi jazdí iste príjemne, tie prvé kritizujem. Ved ked sa pozries na technické údaje, skok medzi 1,4i a 1,4 VTI je velký.
Čo píšeš v prvom odstavci už úplne pravda nie je. Takéto komponentny dodávajú externé firmy, ktoré majú náklady aj na vývoj vo vlastnej réžii - automobilka platí iba cenu za konkrétny výrobok - vyhráva obvykle ten najlacnejší. Takže náklady navyše pre automobilku samotnú sú často prakticky iba v tom, že potrebuje naučiť ľudí nejaký ten úkon naviac, a možno mať o nejaký ten prípravoček za pár stovák Eur navrch - vpodstate bagateľ.
Ale uvedené s prevodmi silne súvisí. Mozes sprevodovat auto do pomala - tazsie dlhé prevody za úcelom nizsích otácok a spotreby, alebo do rýchla, za úcelom lepsej dynamiky, ale s horsou spotrebou, emisiami a (v prípade vyssích stupnov) aj maximálnej rýchlosti. Technicky akosi nejde oddelit moznost pruzného zrýchlenia a zrýchlenia z pokoja, prevody na seba musia nadvazovat, takze nedá sa úplne - ako Ty píses - spravit pruzné auto (hovoríme zvacsa o 3., 4. prev. stupni), ktoré bude mat slabé zrýchlenie (1. a 2. stupen).
Zhodneme sa v tom, ze ani jeden by si tú 1,1ku nekúpil. Ja za akceptovatelný výkon v tejto kategórii povazujem cca. 55 kW. Ide o to, preco inde to výkonové minimum dostanes uz v základe (Swift, i2O...) a pri C3 nie. A ak si nadviazal na moj príklad s A3, sám si dobre uviedol, ze Golf taký motor mal. Áno, v minulosti ho mal, a A3 ho ani vtedy nemala. Ze A3 je imidzovo vyssie ako Golf? Bingo! To chce byt predsa aj nová C3 v porovnaní so svojím predchodcom, alebo takým Hyundaiom i 20. Predpotopná jedna-jednotka (ale i 1,4ka) tieto snahy podkopáva.
Ty úseky nejsou zas tak dlouhý, navíc stejně obvykle jede někdo před tebou a musíš na něj nějak reagovat.
Ani ja neurážam, len sa skús nad tým zamyslieť. 😉
Je úplne fuk, že má ten Forman kopu rokov (konkrétne 1😄, určite s ním nie som v premávke brzdou. A jeho v princípe cca 50-ročný motor má rozhodne horšie charakteristiky ako najslabší motor tohto Citroena.
Nechceš pochopiť jedno - auto má plniť svoj účel. Ohľadne toho zrýchlenia som ti už písal v inom príspevku. C3 1.1 nie je na naháňanie sa po diaľniciach. Na to si kúp silnejší motor, vyberať je z čoho. Ako som už spomenul, podaktorí tu píšete, akoby tá jedna-jednotka bola jedinou motorizáciou.
Je úplne fuk, že má ten Forman kopu rokov (konkrétne 1😄, určite s ním nie som v premávke brzdou. A jeho v princípe cca 50-ročný motor má rozhodne horšie charakteristiky ako najslabší motor tohto Citroena.
Nechceš pochopiť jedno - auto má plniť svoj účel. Ohľadne toho zrýchlenia som ti už písal v inom príspevku. C3 1.1 nie je na naháňanie sa po diaľniciach. Na to si kúp silnejší motor, vyberať je z čoho. Ako som už spomenul, podaktorí tu píšete, akoby tá jedna-jednotka bola jedinou motorizáciou.
Já se spíš divím, že se jim ještě chce třeba vyrábět kličková okna... fajn, ušetříš motorek, tlačítko a kus drátu... ale musíš vyrábět ve dvou verzích boční výplně i madla, musíš vyrábět ty kličky. Asi je to o tom, abys věděl, za co si připlácíš oproti základní ceně.
BTW, v IT bývalo docela běžné, že výrobce vyráběl jeden dobrý čip a záměrně ho nějak omezoval a prodával jako levnější variantu...
BTW, v IT bývalo docela běžné, že výrobce vyráběl jeden dobrý čip a záměrně ho nějak omezoval a prodával jako levnější variantu...
A je to problém? Motorov je dosť, píšete podaktorí, akoby okrem najslabšieho motora Citroen do C3 nič iné nedával... ;-\
Pletieš piate cez deviate. Nenapadla ťa alternatíva, že C3 s týmto motorom sami autori pasujú skôr na mestskú prevádzku, a nejaká akcelerácia na stovku vôbec nebola prioritou? Čo takto radšej pružnosť v nižších otáčkach a o kus nižšia spotreba voči modelu so 100-koňovým motorom?
Pretekári do mesta nepatria a divil by si sa, ako sa dá aj s malým motorom v meste jazdiť svižne - raz som hodný kus šiel rovnakú trasu so starou Škodou 105 S, žiadny trhač asfaltu, ale rozhodne ani brzda premávky, skôr naopak.
Pretekári do mesta nepatria a divil by si sa, ako sa dá aj s malým motorom v meste jazdiť svižne - raz som hodný kus šiel rovnakú trasu so starou Škodou 105 S, žiadny trhač asfaltu, ale rozhodne ani brzda premávky, skôr naopak.
Pokrivkáva tá tvoja - prečo sem ťaháš prémiu, pletieš hrušky s kolečkami. Vezmi si takého Golfa, motor s takým výkonom v Golfe donedávna bol, a v súčasnosti sa do neho montuje 1.4/59 kW. A je s tým problém? Nehľadiac na to, že je o triedu vyššie ako C3, o malom aute skôr niekto uvažuje na mestské jazdenie ako o nižšej strednej.
Áno, image auta tvorí všetko - aj ponuka motorov. Ale image C3 prítomnosť malého motora nijak neznižuje - naopak, pridáva plusové body za alternatívu navyše. Z 8 motorov v ponuke vo výkovom rozpätí 44-88 kW v benzíne a 50-82 kW v nafte si vyberie prakticky každý. C3 je malé auto a ako také je určené skôr na kratšie trasy a do mesta, a tam majú určite slabšie a ľahšie pohonné jednotky svoje opodstatnenie a význam. Naháňať kone pre tento typ približovadla je zbytočné. 18,3 sekundy na stovku nie je na papieri oslňujúci údaj, ale v praxi to môže vyzerať celkom inak - v meste zrýchľuješ iba na 50 km/h a auto s týmto motorom bude mať asi trochu iné prevody ako silnejší voz, ktorý už rád vybehne aj na diaľnice.
Priznám sa, ako zákazníka mi je úplne jedno, aký základ ponúka ten či onen výrobca. Zaujíma ma, či je v ponuke a koľko stojí auto, ktoré bude mojim požiadavkám vyhovovať v každom smere. Ak nebudem spokojný, obzriem sa inde, kapišto? Páči sa mi jedna-jednotka, tak si ju vezmem a ty si choď kľudne kúpiť tú A3...
Áno, image auta tvorí všetko - aj ponuka motorov. Ale image C3 prítomnosť malého motora nijak neznižuje - naopak, pridáva plusové body za alternatívu navyše. Z 8 motorov v ponuke vo výkovom rozpätí 44-88 kW v benzíne a 50-82 kW v nafte si vyberie prakticky každý. C3 je malé auto a ako také je určené skôr na kratšie trasy a do mesta, a tam majú určite slabšie a ľahšie pohonné jednotky svoje opodstatnenie a význam. Naháňať kone pre tento typ približovadla je zbytočné. 18,3 sekundy na stovku nie je na papieri oslňujúci údaj, ale v praxi to môže vyzerať celkom inak - v meste zrýchľuješ iba na 50 km/h a auto s týmto motorom bude mať asi trochu iné prevody ako silnejší voz, ktorý už rád vybehne aj na diaľnice.
Priznám sa, ako zákazníka mi je úplne jedno, aký základ ponúka ten či onen výrobca. Zaujíma ma, či je v ponuke a koľko stojí auto, ktoré bude mojim požiadavkám vyhovovať v každom smere. Ak nebudem spokojný, obzriem sa inde, kapišto? Páči sa mi jedna-jednotka, tak si ju vezmem a ty si choď kľudne kúpiť tú A3...
Takze ak by ten motor mal dajme tomu 16 ventilov s variabilným casovaním a výkon cca. 55 kW, nic by sa nezmenilo? Sám vies, ze zmenilo, a to i bez zmeny prevodových pomerov. Nehovoriac o tom, ze prevodové pomery sa prisposobujú výkonovej a momentovej charakteristike konkrétneho motora tak, aby sa najlepsie vyuzil jeho potenciál.
Klaudius, trochu kludu pri písaní. Tým slabsím autom som myslel C3 a neurázam Tvoje druhé auto. Otázka znie, kolko má ten Tvoj Forman rokov? 20? Teraz je rok 2010 a Citroen uvádza na trh imidzovo sa tváriace auto s dynamikou horsou oproti základnému motoru v technicky 22 rokov starom aute o niekolko (!) sekúnd. To je tak dobre? 8-s
Tvoja argumentácia pokrivkáva. To by si rovno mohol tvrdit, ze Audi A3 by mohlo mat kludne ako základ motor dajme tomu 1,4 - 55 kW s argumentom, ze ak chces, más tu aj dvojlitrové turbo s výkonom 200, resp. 265 koní. Zdá sa Ti takýto argument dostatocný? Asi nie, ze. Otázka pritom nestojí tak, ci by auto velkosti A3 vystacilo s motorom 55 kW. Ako píses pri C3, na jazdenie po meste by to stacilo v pohode. A napriek tomu sa tam nedáva. Dovod? Image a aktívna bezpecnost. Ak sa automobilka snazí auto umiestnit vo svojom segmente mierne vyssie, prisposobuje tomuá i paletu motorov. A nedá predsa Audi do A3 motor, ktorý sa uz ani nemontuje do Golfu ci Octavie. Ono totiz image vytvára nielen to, co je na vrchole ponuky, ale i ten základ. Nehovoriac o tom, ze i ked si kupujes malé auto a ide o druhé auto v rodine (co u nás este nie je standard), chces aj obcasnú dynamiku. A chces to (v primeranej miere) uz v základe. 18,3 s na stovku je taká ostuda, ze od cias Fabie junior s 1,0i som horsí údaj nevidel. A nespraví to nijaké sprevodovanie na svete (okrem výkonu chýba aj krútiaci moment).
:yes: :yes:
Teď sem refrešnul stránku a chtěl sem napsat totéž. To auto má stát 235 000 Kč. Nevím, já bych to za ty peníze nechtěl. Rozhdoně ti podobný motor v podobném autě nedá radost. V Buchlovských kopcích musíš na dvojku, max. vytočenou na trojku - utrpení. Já tak nějak, když už bych si koupil nové auto, tak chci něco co jede...
Teď sem refrešnul stránku a chtěl sem napsat totéž. To auto má stát 235 000 Kč. Nevím, já bych to za ty peníze nechtěl. Rozhdoně ti podobný motor v podobném autě nedá radost. V Buchlovských kopcích musíš na dvojku, max. vytočenou na trojku - utrpení. Já tak nějak, když už bych si koupil nové auto, tak chci něco co jede...
Tak já neříkám, že ten motor je k ničemu, není (ve městě, na okreskách a na většině dálnic - mimo D1 problém nemá), ale prostě bych ho už v novým autě asi nechtěl... 1.4 je i v Peugeotu 206 lepší, protože má o 11 kW víc tak ve finále i míň žere (pokud se člověk potřebuje pořádně rozjet - ano na dálnici 😄 - nemusí ho tolik vytáčet atd.)... BTW: pochybuju, že stávající majitelé Favoritů budou houfně nakupovat novou C3...
Maximálny výkon motora nevypovedá priamo úmerne o jeho schopnostiach hýbať konkrétnym autom,uvedené číslo je iba vrchol krivky, nič viac a nič menej.
No a čo? Ja jazdím dosť často so Scenicom/60 kW a potom presadám do Formana s výkonom o tretinu nižším a motorom o nejaký ten rok starším...znamená to, že s tým Formanom sa preto nedá jazdiť? Však trochu uvažuj, čo píšeš... 😉
Blbosť kamoš. Toto by bola pravda, ak by Citroen neponúkal silnejšie motory, ktoré sa lepšie hodia k autu aké popisuješ. Ale výkonové rozpätie je široké, tak nechápem to rozčarovanie. Skôr beriem ako plus alternatívu malého úsporného motora za príjemnejší peniaz. S tým zrýchlením sa netreba nijak trápiť, chrakteristiku motorov ani sprevodovanie nepoznáš a iste na tom bude mať podiel aj sprísňovanie emisných limitov, každopádne do bežného mestského života je aj litrový agregát rozhodne postačujúci. na čo potrebuje jeden človek v aute, alebo dvaja v meste viac výkonu? Ak budeš jazdiť medzimesto, kúpiš si auto s výkonnejšou pohonnou jednotkou. A ak budeš jazdiť dlhé trasy, nepobežíš pre C3, nie? Aj keď si myslím, že s motormi VTi a dieslami 1.6 bude už aj to maximálna pohoda.
A co ak ten clovek doteraz jazdil na Favorite? To si vlastne sadá do slabsieho auta, to je potom OK? (Favorit 43 kW, 0-100 km/h: 14,5 s). 😉
Más pravdu, pozrel som si technické údaje a skutocne P 206 1,1 má 985 kg, t.j. rozdiel presne 100 kg. Stále je to vsak dost citelný rozdiel na to, aby Citroen do C3 dával silnejsí základ tak, ako to robí sesterský P 207.
Keby slo o lowendové auto typu Dacia Logan, kde ide nezakryte len o cenu a co najlepsí pomer cena/úzitková hodnota, Tvoj argument by som bral. Ale pozri, ako C3 prezentuje samotný Citroen: ako lifestylové imidzové auto, kde nejde o najnizsiu cenu, ale o dizajn, image, stýl, skrátka auto, ktoré si kúpis, pretoze sa Ti páci, bez ohladu na to, ze sú i iné, lacnejsie a racionálnejsie volby v triede. A pri takomto product placemente je takmer 20 rokov starý, technologicky predpotopný a navyse neuveritelne slabý motor úplne nevhodný. 8-s
V prvom rade treba mať rozum a s rozumom to auto využívať - ako motor, tak klímu a rovnako všetko ostatné. Blbec v aute ostane blbcom, aj keď bude mať Rolls-Royce.
Vieš, ona ani tá prvá nevyzerá nijak zle. Proporčne by bola krajšia, ak by ju spravili o pár cm dlhšiu - a pomohlo by to aj priestoru pre zadných cestujúcich. C3 je jedno z mála áut, ktoré je natoľko svojské, že nemáš šancu si ho spliesť s niečím iným.
Hovorí sa, že kto chce psa biť, palicu si nájde.
Ja hovorím, kto nevie bezpečne jazdiť so slabým autom, nemal by sadať do silnejšieho, lebo na to nemá. 😉
Ja hovorím, kto nevie bezpečne jazdiť so slabým autom, nemal by sadať do silnejšieho, lebo na to nemá. 😉
Že vás to niekoho trápi, to zrýchlenie. Litrový motor si nebudeš kupovať na cesty krížom cez republiku a po diaľniciach, to dá zdravý rozum, nie? Do mesta bohato stačí, v reálnej premávke ani toto zrýchlenie zďaleka nevyužiješ.
To isté platí aj u HTP, problém bol skôr v tom, že sa Fabia s týmto motorom kupovala kvôli cene aj na účely, na ktoré proste stavaná nebola a nie je.
To isté platí aj u HTP, problém bol skôr v tom, že sa Fabia s týmto motorom kupovala kvôli cene aj na účely, na ktoré proste stavaná nebola a nie je.
U auta do města hlavně klímu. Ven, dovnitř, ven, dovnitř. Nejlepší způsob jak si uhnat angínu. :no:
Myslim, ze jsi nebetycny optimista, kdyz si myslis, ze: 1. v cesku slevu nedostanes, 2. dostanes slevu 4000EUR ve Francii na nove auto teto kategorie
Psáno výše (škoda, že asi neumíš číst česky), rozdíl je přesně 100 kg. I při plném naložení (čtyři dospělí a 60 kg zavazadel) se P206 s jedenáctistovkou rozhodně neztratí. A pro C3 je motor evidentně upravený, má lepší parametry. Ale co, hádat se nebudu... Prostě poučení pro příště, že do diskusí o motorech se už nepouštím.
No já vím, ale zrovna tempomat mně z toho přijde (po MP3) výrobně zdaleka nejjednodušší. Určitě je pro Citroën levnější fláknout tam tempomat, než dát do prostřední výbavy třeba ty xenony
Musí to mít nějakou vlastní logiku, byť asi triviální... při brždění vypnout, pak tlačítkem obnovit apod. Plus samozřejmě něco stojí ta páčka pod volant 😉.
Když budeš brát nákladové ceny, vyjde ti u spousty položek směšné číslo - rádio s MP3? Xenony? Navigace? Parkovací senzory? Elektrická okna? Centrál? To vše je v nákladových cenách nějakých 10.000... dohromady.
Když budeš brát nákladové ceny, vyjde ti u spousty položek směšné číslo - rádio s MP3? Xenony? Navigace? Parkovací senzory? Elektrická okna? Centrál? To vše je v nákladových cenách nějakých 10.000... dohromady.
No ten Tvoj P 206 ale iste má menej ako tonu, zatial co táto C3 atakuje 1100 kg. Teda rozdiel cca. 150 kg hmotnosti pri rovnakom (a takom malom) výkone bude cítit dost dramaticky. Jednoducho ako ked ides v aute sám versus nalozís dalsích dvoch dospelých.
Nikto (okrem GTIho a Navtecha) nehovorí, ze pod 100 kW nic nejde. Je to vzdy relatívne, a to vo vztahu k hmotnosti.
Nikto (okrem GTIho a Navtecha) nehovorí, ze pod 100 kW nic nejde. Je to vzdy relatívne, a to vo vztahu k hmotnosti.
Jenže on je Peugeot 207 taky o pár cm delší a hlavně o další metrák těžší, než nová C3. Na výpočty jsem už líný, ale myslím si, že ten motor by byl opravdu na hranicích možností.
Ještě jedna zajímavost k té jedenáctce - oproti verzi v současné C3 a Peugeotu 206 má vyšší točivý moment a nižší spotřebu, což znamená i jiné programování jednotky a dost možná i jinou převodovku. Jako základ by to klidně stačilo.
Ještě jedna zajímavost k té jedenáctce - oproti verzi v současné C3 a Peugeotu 206 má vyšší točivý moment a nižší spotřebu, což znamená i jiné programování jednotky a dost možná i jinou převodovku. Jako základ by to klidně stačilo.
Tak ona to je ve skutečnosti jenom nějaká funkce v řídící jednotce. Výrobní náklady jsou proto minimální a je to nečekaná "luxusní" položka výbavy
Skutečný výkon je dneska snad u každého nového auta vyšší než udávaný. Má to i svou logiku, auto ne vždy jede v ideálních podmínkách (např. vysoká nadmořská výška, vysoká teplota, nízká vlhkost) a udávaného výkonu by mělo být schopné dosáhnout vždy.
Prostě se mi líbí. Musím přiznat, že z francouzkých značek je mi Citroen nejsympatičtější. A motory.... no, základní žádná sláva, ale na výběr jsou i lepší (byť samozřejmě za nějaký peníz navíc), ale není náhodou (obecně řečeno) francouzká automobilová produkce trochu o něčem jiném než honění sekund na semaforech....
P.S. Neodpustím si... ono může být něco "pomalejšího" než legenda diskuzí HTP
P.S. Neodpustím si... ono může být něco "pomalejšího" než legenda diskuzí HTP
No to už jsem pět ubral... taky jsem valil bulvy... ale ono se to nezdá, je to malé lehké auto...
Vidíš, já ho mám v Peugeotu 206 taky a nemůžu si na něj stěžovat. Při dobré spolupráci s řadící pákou ten motor dokáže dost. Není to supersport, ale provoz s ním nebrzdím a taky mě finančně nesežere. Podle údajů je C3 o 100 kg těžší, než 206, to ten motor ještě rozhodně nezabije. Stejný výkon mají Fabie, litrová Corsa, základní fiaty... Nevidím v tom chybu. Po třech letech s 206 opravdu ne.
Nevím, proč mám čím dál větší pocit, že auto pod 100 kW si nezaslouží mezi zdejšími ani existenci. Na jízdu v mezích zákonných limitů stačí i oněch 44 kW. Ale asi jsem hloupý, že ještě dodržuju zákony...
Nevím, proč mám čím dál větší pocit, že auto pod 100 kW si nezaslouží mezi zdejšími ani existenci. Na jízdu v mezích zákonných limitů stačí i oněch 44 kW. Ale asi jsem hloupý, že ještě dodržuju zákony...
1.4VTI je víc než použitelná, to bude už motor pro radost. Nezbývá než doufat, že s těmi cenami Citroen ještě něco udělá. A nebo holt přijmout fakt, že za design se platí.
U městského auta bych ho měl na seznamu priorit dost nízko, vidím ho jako užitečnou pomůcku pro dlouhé dálniční štreky, což s C3 není hlavní náplní práce. Možná pokud by se zavedlo měření rychlosti pomocí mýtných bran? Prostě v základu bych ho mít nemusel.
Ale uz od predstavenia P 207 (kde najslabsím motorom je 1,4ka) som myslel, ze túto filozofiu slabého základu opustili. Ako sa zdá, márne. ;-\
Presne k tomu záveru som prisiel aj ja. Do budúcna sa zamýslam nad výmenou druhého mensieho auta a toto sa manzelke páci. Základná výbava je vsak slabá, o motoroch sa radsej nevyjadrujem, teda ako píses, pouzitelná verzia je az 1,4 VTI s druhou výbavou a tam je uz cena ako hatchbacky nizsej strednej. ;-\
V malom mestskom aute urcite. Ja ho síce v aute mám, ale ze by som ho povazoval za takú nevyhnutnost ako klímu, to rozhodne nie.
1.4VTI je pro takovéto auto optimální motorizace, klidně bych mu pro městský provoz dal přednost před 1.2TSI. Cena za něj je ale poměrně sebevědomá. Výbava X postrádá klimu, SX možná trošku zbytečně obsahuje tempomat a stojí více peněz. Použitelný základ (1.4VTI SX) za 312 je už v hladině nižší střední.
Jinak ale vypadá moc pěkně :yes:
Jinak ale vypadá moc pěkně :yes:
Já bych to tak tragicky neviděl. Pro ženu na nákupy, pro důchodce na nedělní jízdu to stačí. Můj děda nebyl schopen plně nikdy využít 43 kW ve Favoritu, nikdy se prostě nedostal do situace, kdy je potřeboval... Prostě zákazníci se najdou, to bych se nebál.
NE když ve Francii stojí 350 000(v přepočtu na KČ)
a v čechách 250 000 KČ
Tak daj ve Francii slevu třeba 100 000Kč
a v ČR nedaj nic.
a v čechách 250 000 KČ
Tak daj ve Francii slevu třeba 100 000Kč
a v ČR nedaj nic.
Poslední nové Citroeny jsou podle mého pohledu hodně povedené a pěkné. Jak interier tak exterier se jím daří a vše podtrhuje povedené DS a začalo to už u C5. To Peugeot by se měl začit snažit, protože už dlouho se jim toho moc nedaří, ale studie představeného roadsteru SR1 ukazuje lepší zítřky a už se těším až budu v prodejně 8 hodin koukat na takovéto nové šelmy. >😁
Francouzi obecně a koncern PSA zvlášť si vždycky "libovali" v tom, nabízet širokou škálu motorů včetně velmi slabých. Nevím proč, asi je po takových autech ve Francii poptávka.
Vzpomínám si, že Peugeot 309 šlo koupit i s motorem 1.1, 405 s 1.4 a 406 jako 1.6 (8V s 90 koňmi výkonu). Do 307 se zase dostal motor 1.4 HDI.
A na druhou stranu zase byla 309 GTi 16V (1.9 16V, 147 koní), 405 T16 (4x4, turbo 200 koní) nebo naprosto nenápadná a přitom velmi rychlá 406 s benzínem 3.0 V6...
Vzpomínám si, že Peugeot 309 šlo koupit i s motorem 1.1, 405 s 1.4 a 406 jako 1.6 (8V s 90 koňmi výkonu). Do 307 se zase dostal motor 1.4 HDI.
A na druhou stranu zase byla 309 GTi 16V (1.9 16V, 147 koní), 405 T16 (4x4, turbo 200 koní) nebo naprosto nenápadná a přitom velmi rychlá 406 s benzínem 3.0 V6...
Z nuly na 100 za 16,2 vteřiny, a to s motorem 1,4? Z motorem 1.1 dokonce za 18,3 vteřiny? nebude to tak trochu brzda provozu?
Chybějící dynamikou - přece jenom Peugeoty 106 a 206 jsou podstatně lehčí auta než nová C3 s tou bude mít asi dost problémů... Osobně ho mám v Peugeotu 206 a není to zrovna správná volba pro předjíždění jízdu do dlouhejch kopců na D1 apod... Já se divím, že ho vůbec budou do novejch aut (mimo 206+) montovat, 207 taky začíná s 1.4 a ne s 1.1... Každopádně nová C3 je hezký auto, ale základní motorizaci bych se fakt vyhnul...
Je až neuvěřitelný, že i při zachování základní vajíčkovitýho tvaru auta, jako měla minulá generace (která se mi vůbec nelíbila), se jim povedlo udělat něco, co považuju za špičku ve svý třídě v designu! Tenhle novej styl je podle mě jednoznačně nejhezčí za celou historii Citroënu a nový modely se řaděj mezi to nejhezčí, co lze v daný třídě koupit. :yes: :yes: Nová C5, DS3, DS4, C3 - fakt krásný auta a já se jen ptám, co bude dál? Vim, že je to v dnešní době nereálný, ale vůbec bych se nezlobil, kdyby u Citroënu udělali nástupce za slavný SM 😉
Jak kde, frantici tohle budou kupovat "uz od" 12 950EUR 8-s , v aktualnich cenach cca 350tis. Kc, tomu rikam vlastenecka prirazka.
Co je na takovém motoru nebezpečného? Vybuchuje při vyšším zatížení, nebo třeba po 150 tisících km zničí celé auto?
Dotaz na nesoulad mezi českým/francouzskými parametry a těmi, které mají Citroeny C3 v Německu, jsme odeslali ve čtvrtek ráno přímo dovozci (Citroen ČR). Zatím jsme nedostali potvrzení o tom, že české údaje jsou v pořádku a Německé jsou chybné, a proto jsou zde ty méně optimistické.
Jakmile dostaneme reakci od dovozce, uvedeme věc na pravou míru.
Jakmile dostaneme reakci od dovozce, uvedeme věc na pravou míru.
Já jsem spíš názoru, že německé zastoupení si netroufne fixlovat nenormované technické údaje 😄
Pár nesmyslů na českých internetových stránkách mě naučilo věřit spíš těm německým. Takže jsem otevřel [odkaz] a vida 1,1 8V zrychlí na stovku za 18,3 s a ne za ten optimistický HTP-pokořující čas z českého webu 😉 :yes:
Mně se tohle auto zatraceně líbí. Tím neříkám, že bych si ho koupil. Nekoupil. Ale ...
Na to, jak se mi to auto líbí, tak bych se osobně nesmířil v současné době s motorizacemi. To je prostě v porovnání s konkurencí ostuda. Potažmo ty ceny pak s lepšími motorizacemi jsou prostě mimo mísu. S tou 1,1 si nedovedu představit, že si to někdo koupí. To je dnes již vyloženě nebezpečný motor (i do města). Za vzhled, interiér, snad i výbavu Citorenu :yes: , za motory (i ty vrcholné) Citroenu :no: . Tady v této oblasti za konkurencí nutně pokulhává (P.S. není nutné nabídkout 15 motorizací, stačily by i tři, ale rozumné)...
Na to, jak se mi to auto líbí, tak bych se osobně nesmířil v současné době s motorizacemi. To je prostě v porovnání s konkurencí ostuda. Potažmo ty ceny pak s lepšími motorizacemi jsou prostě mimo mísu. S tou 1,1 si nedovedu představit, že si to někdo koupí. To je dnes již vyloženě nebezpečný motor (i do města). Za vzhled, interiér, snad i výbavu Citorenu :yes: , za motory (i ty vrcholné) Citroenu :no: . Tady v této oblasti za konkurencí nutně pokulhává (P.S. není nutné nabídkout 15 motorizací, stačily by i tři, ale rozumné)...
Nevim kde jste tyto údaje o zrychlení sehnaly ale na oficiálních stránkách Citroën jsou jinak😒br />
Maj chybu v údajích ta 1.1 8v je za: 16,5s
a 1.4 8v: 14,2s
1.4 VTi: 10,6s
1.6 VTi: 8,9s
a diesely😒br /> 1.6 HDi 66kw: 11,0s
jinak už je zrychlení dobře.
Ale prosím zkontrolujte si i spotřeby tam jsou taky odlišnosti ale už jen 0,1l a né u všech motorů.
odakz na Technické specifikace😒br /> [odkaz]
A byl bych rád kdyby jste tyto údaje opravili!!!
Maj chybu v údajích ta 1.1 8v je za: 16,5s
a 1.4 8v: 14,2s
1.4 VTi: 10,6s
1.6 VTi: 8,9s
a diesely😒br /> 1.6 HDi 66kw: 11,0s
jinak už je zrychlení dobře.
Ale prosím zkontrolujte si i spotřeby tam jsou taky odlišnosti ale už jen 0,1l a né u všech motorů.
odakz na Technické specifikace😒br /> [odkaz]
A byl bych rád kdyby jste tyto údaje opravili!!!
A ani druhá motorizácia - jedna-stvorka vela vody nenamúti... Ak clovek bude chciet slusný motor, musí íst az do 1,4 VTI, a to uz bude aj cena niekde inde.
Clovek by si myslel, ze v r. 2010 uz slabsia základná motorizácia ako HTP 44 kW ani byt nemoze, ale vzdy sa dá klesnút este hlbsie... 8-s
Clovek by si myslel, ze v r. 2010 uz slabsia základná motorizácia ako HTP 44 kW ani byt nemoze, ale vzdy sa dá klesnút este hlbsie... 8-s
Sranda sranda, ale ak je základ este výrazne horsí ako HTP, tak to by som byt výrobcom do kolónky zrýchlenie radsej písal n.a. 8-s
Ta základní cena mě taky překvapila, myslel jsem, že bude dražší. Vyřešili to slabou základní motorizací. Francouzská auta vždycky byla a budou hlavně komfortní a pohodlná, až na vyjímky typu Renault sport, což nová C3 pohodlná bude. Zajímá mě ale jak bude vypadat ta základní verze na plechových discích a jestli dude interiér taky tak dobře zpracován jako na fotkách nejlepší výbavy...