Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3: Ceny nové generace na českém trhu začínají na 239.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (124)
Nejdůležitější letošní novinka značky Citroën na českém trhu odstartuje svou komerční dráhu v nejbližších dnech. Výrazný mezigenerační posun ve velikosti, designu a kvalitě interiéru by měl model vrátit mezi špičku segmentu.

Oficiální start prodeje nové generace Citroënu C3 byl na českém trhu stanoven na 1.březen 2010. Prodejci by již měli být dostatečně zásobeni předváděcími vozy, na českém území je již stovka skladových vozů. Starší provedení C3 zůstává v nabídce paralelně s novou generací, jako dostupnější a méně luxusní alternativa.

Nová generace Citroënu C3 bude v nabídce se třemi stupni výbavy X, SX a Exclusive.

V prvním stupni výbavy dostanete vždy přední a boční airbagy, ABS, EBD a brzdový asistent, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, sklopná zadní sedadla, dělená v poměru 1/3:2/3, výškově a podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Pro výbavu X je nutno za klimatizaci připlatit 32.000,-Kč, ale dostanete k tomu i rádio se 6 reproduktory s CD a MP3 přehrávačem a dálkovým ovládáním pod volantem.

Základ, v podobě modelu 1,1 X, bude k dispozici s určitým časovým odstupem.

Citroën C3 nové generace - přehled benzinových motorů - ceny v ČR (únor 2010)
Motor1,1i 8V1,4i 8V1,4 VTi1,6 VTi
Převodovka5M5M5M5M (4A)
Zdvihový objem [cm3]1124136013971598
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]44/550054/520070/600088/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/3300118/3000136/4000160/4250
Max. rychlost [km/h]155163184190 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]18,316,211,89,9 (12,2)
Komb. spotř. [l/100 km]5,96,15,85,9 (6,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]1085110511501150 (1210)
Cena X [Kč]239.900,-254.900,---
Cena SX [Kč]-284.900,-312.900,--
Cena Exclusive [Kč]--362.900,-392.900,-

Poněkud velkoryseji je vybaven stupeň SX, který přidává k ceně základní 1,4 (55 kW) hlavové airbagy, tempomat, manuální klimatizaci, aromatický osvěžovač vzduchu, přední mlhovky, rádio s CD a MP3 přehrávačem a 6 reproduktorů. Interiér je místo látkového čalounění vybaven velurovými potahy sedadel. Od výbavy SX je dodáváno za příplatek 10.900,-Kč velkoplošné čelní sklo Zenith, které tvoří část střechy nad hlavami předních cestujících. Za dalších 10.900,-Kč dostanete v paketu City zadní parkovací senzory, elektrické vyhřívání a sklápění zrcátek a elektrické ovládání oken zadních dveří. V sadě Komfort za 18.500,-Kč je zahrnuta automaticky regulovaná klimatizace, hliníková kola s pneumatikami 195/55 R16 a středová loketní opěrka mezi předními sedadly.

Luxusní stupeň Exclusive bude výkladní skříní malých Citroënů. Je o 50 tisíc dražší než SX, ale navíc dostanete zadní parkovací asistent, elektrické ovládání oken ve všech dveřích, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, automaticky regulovanou klimatizaci, doprovodné osvětlení přístrojové desky a prostoru pro nohy v interiéru, loketní opěrku mezi předními sedadly nebo čalounění kombinací látky a Alcantary. Exclusive jezdí na kolech z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R16.

V nabídce je 10 barevných odstínů karoserie. Pouze bílá je bez příplatku, ostatní jsou metalické nebo perleťové barvy za příplatek 10.900,-Kč. Bledě modrá barva Botticelli je taky příplatková a zůstává vyhrazena výbavě Exclusive.

Citroën C3 nové generace - přehled dieselových motorů - ceny v ČR (únor 2010)
Motor1,4 HDi 8V1,6 HDi 16V1,6 HDi 16V1,6 HDi 99g
Převodovka5M5M6M5M
Zdvihový objem [cm3]1398156015601560
Válce/ventily4/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]50/400066/400082/400068/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/2000215/1750270/2000230/2000
Max. rychlost [km/h]162180189181
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,711,39,911,5
Komb. spotř. [l/100 km]4,34,34,43,8
Pohotovostní hmotnost [kg]1120115511651155
Cena X [Kč]----
Cena SX [Kč]324.900,---375.900,-
Cena Exclusive [Kč]374.900,-404.900,---

Během druhého čtvrtletí letošního roku příjde na český trh třídveřový luxusnější Citroën DS3.

Ondřej Láník
Diskuze (124)
16. 2. 2010 11:38
Re: Citroen
Ja vidim u C3 pohotovostni hmotnost 1010kg. Ohledne srovnani starsi/novejsi motor to neni vzdy tak jednoznacne ze novejsi je "lepsi" a auto lepe tahne. Stejny motor s EURO4 bude tahnout lepe nez s EURO5 i kdyz ten bude mit papirove stejne nebo o chlup lepsi hodnoty. Do toho jeste vstoupi tradicne delsi kvalty u novejsich generaci aut (nevim jak to je u tenhle C3) a o neco vyssi vaha a uz je auto dynamikou jinde nez ta starsi generace, o kolik, tot otazka.
16. 2. 2010 11:06
Re: Drahá sranda
Pokud netrpis stareckou demenci mozna zvladnes pochopit, ze jsem napsal ze jsou tam useky, ne usek a navic po meste tezko nekdo najezdi stovky kilometru za den, takze to procentualne muze udelat dost. Dost nerad potkavam borce jako ty kteri kdyz vidi svitici 50km to zadupnou pro sichr na 40, po par metrech se osmeli a zacnou zrychlovat nacez se zapomenou ze zrychlujou, pak se vzbudi kdyz maji na tachometru zavratnych 52kmh nacez to zadupnou podruhe a tak dokola :-! Btw, vyuziti to nema jen v mistech radaru, ale kdekoliv kde je ustalena rychlost a viceprouda cesta.
Avatar - Emel
15. 2. 2010 20:27
Re: Drahá sranda
A 4km ti přijde hodně? Pokud tě netrápí stařecký třes, tak bys těch 5min snad měl zvládnout. A pokud tě trápí, tak si máš možnost připlatit. Pod dlouhým úsekem rozumím hodiny stejným tempem.
15. 2. 2010 15:41
Re: Drahá sranda
Viz vyse. A aktivni radarovy tempomat na to fakt nepotrebujes.
15. 2. 2010 15:38
Re: Drahá sranda
Jak nejsou dlouhy, ze jsi zadnym nejel jeste neznamena ze neexistuji, treba v Praze jsou i 4km useky.