Za prvních 6 měsíců letošního roku bylo u nás do provozu zaregistrováno 85469 nových automobilů, což je o tisícovku vyšší údaj než v minulém roce a o 7600 vozů více než za stejné období roku 2004. Ke slovu se dostaly i žhavé novinky..
Abych předeslal, řeším jen per cent nárůst, ne absolutní čísla: Škoda klesá, tudíž Roomster přišel v pravý čas, snad pokles zastaví. VW táhne vzhůru Passátní kára, asi na ni něco přece jen bude. Růst Citroenu je překvapení, příjemné - pežotí tlamy naopak asi moc netáhnou. Opel padá, tak honem honem Nová Corsa. M-B na čele D prémiovky, jó medvědí síla je holt medvědí síla. Tak jestliže Citroen byl překvapení, tak Suzuki je megapřekvapení, jejich současná produkce je evidentně hodně líbivá. Hondu táhne vzhůru, podle očekávání, new Čivava, přibývá jich jak hub po dešti. Seat jde bohužel down, nové modely asi nezafungovaly jak měly. Nissan má, zdá se, asi po sezóně. Dacia volá: trh v ČR nasycen, jdeme dále. Mitsu, jak vy to kluci děláte? Skoro 50%up, to jsou mi věci. L-R má pěkný tah na branku, a Jeep i Jag taky. A nejlepší se sluší nechávat na konec: takže Lexusi, smekám hluboce svou starou odrbanou hučku, třista z místa, to je tedy rozjezd. Tož tak. A ještě jedno malé P.S. jenž GTIho asi moc nepotěší: Ford Focus :yes: VW Golf :no: čili na body po půl roce 1:0 pro Ford!!! T.t.
Já také hlavně koukal na procenta. Všiml jsem si stejných věcí jako ty. Golf těžkej propad. Citroën vážně překvapil a Lexus se svým brutálním nárůstem také dobré. Ještě bych vypíchnul Jaguar :yes: Toho Suzuki jsem si nevšiml v číslech, ale na ulicích jich vídám fakt dost. Holt nabízejí parádní design, kvalitu za velmi dobré peníze = úspěch se musí dostavit :yes: Já osobně to Suzuki velmi přeji. Nevýrazná automobilka (alespoň v mých očích) a teď úspěchy. Holt to jde, když se chce. Je vidět, že ne všichni hltají kecy typu "evropská tradice" :-)
Ac bych se rad pripojil k vasemu jasotu na cisly Jagu, tak nemuzu:-( Realita bude nekde jinde. Par aut je registrovanych primo na dealera. Treba to XJ, ktere jsem trapil minuly tyden. Takze na oslavne ody je zatim cas. Importer ma sklady plny:-(
Tak jestli mi něco vyrazilo dech, tak jsou to prodeje Meganu... Že takovým způsobem zválcuje v téhle nabité tříde ostatní konkurenty (vyjma Octavie pochopitelně) po tolika letech na trhu, mě opravdu překvapuje - měl Renault nějaké výrazné speciální slevové akce na Megane? V hlavě mi utkvěly spíše výrazné slevy na C4, ale u ní se to naopak na prodejích příliš neprojevilo...
Jo, Citroën se snaží. Ovšem vzhledem k celosvětové "spokojenosti" holt jen slevové akce nestačí ;-\ Je to velká škoda, protože podle mě to je nejlepší francouzská značka :yes: C5 se na konci svého života prodává celkem obstojně. S tou C4 je fakt problém. Přitom Xsara se prodávala úspěšně - jezdí jich mraky. Myslím, že tam bude na vině hodně ten interiér a volant s pevným středem - to je prostě moc...
Na vine je hlavne kvalita - ruzne po netu se doctes, jak lidi na C4 nadavaji a kamos, ktery chtel C4 koupit (a nadsene o ni basnil) byl po osobnim setkani hodne zklamany predevsim z kvality a materialu (uz to, ze na testovacim aute s par km kde-co vrze a nelicuje o necem vypovida (plus to vypovida i o dealerovi)) a tak ma nakonec rencka.
Už mě fakt nebaví číst příspěvky "profesionálních hodnotičů" kvality té či oné značky. Ve smyslu "...v různých diskuzích se dočteš, jeden kamarád povídal....". To je tak POVRCHNÍ. Nejzajímavější jsou vždycky malé článečky, kterým se nevěnuje pozornost, protě proto, že nejsou nějak výjimečné. Takže třeba diskuze tipu můj božský NadWagen (nebo jiná marketingová ikona) má ten a ten prolém, poraďte, prosím...
Kolik z takových hodnotičů se automobilovým průmyslem zabývá profesionálně? Samozřejmě mimo autorizovaného dealera (prodejce snad, ale mechanik tu občas vystřelí perlu, která stojí za archivaci).
Předevčírem jsem si udělal takovej drobnej "mystery shopping" u jednoho opravdu velkýho dealera a od prodejce jsem se dozvěděl na jeho konkurenci věci.. nabyl jsem dojmu, že do svého auta už nesmím nastoupit, nebo exploduje či mě v lepším případě budou muset odtáhnout. Minimum osobních zkušeností a sklon k povrchním a rychlým soudům a jsou tu výroky, na který musím reagovat. ;-\
Asi jo - viděl bych to na interiér a obavy lidí o spolehlivost... Je to škoda - C4 se mi vzhledově (zejména exteriér) líbí moc a tak bych jich na našich silnicích rád vídával více... :yes:
Mně se líbí 5D verze a ten sedan, co se u nás zatím neprodává. 3D mi nesedí ten zadek. Ovšem ač se o výhodách funkčnosti airbagu u volantu s pevným středem nedá polemizovat, tak mně osobně by to asi vadilo. Další věc, kterou nesnáším, je roztříštěnost informačních displejů ;-\ Takže exteriér :yes: palubka :no: Třeba Civicu se ten moderní způsob pojetí palubky povedl, tam se mi zase ale nelíbí exteriér. Takže by to chtělo nějaký kombinátor ;-)
Tak jdeme na to - hoďte mi tam podvozek z Focusu, interiér a motor ze Civicu 1,8 a nakonec prosím zabalit do karoserie C4 3D (mně se líbí dost :-) )... A je to, můj hatch je na světě... ;-) PS: Abych nezapomněl - tohle je fajnové auto, takže cenu můžeme použít třeba z Golfu, ať má také nějaký ten podíl na ideálním hatchi... >:-[]
Já už nad tím jednou uvažoval. Sestavit si ideální auto, jako si stavíš třeba počítač. Prostě naházíš tam všechno, co chceš, co ti vyhovuje. Jen by to pak nesmělo běhat na Windowsech >:-[];-) Takže jdeme na to: podvozek od Citroënu, který ve sportovním režimu bude jako Mondeo, motor od BMW, převodovku taky, 4x4 os Subaru, interiér Lexus, kabát z Itálie - Alfa, spotřebu jako TDi, celý by to postavila Toyota (potažmo Lexus) a cena jako Dacie >:-[];-)
>:-[] ... no vlastně... odborník v tom spatřuje obrysy... GOLFU ;-) P.S. TTT... k sakům nepúšťat... :-) (to měl Vasil Bilak... napsané na vysvědčení, coby krejčí...)
Je to skvělý! Strejda má firemní C4. A jedna věc je skvělá, když do toho sedneš... Působí to velmi "vzdušným" dojmem, což umocňuje ten infopanel uprostřed nad palubkou. Je to jak TGV. A ten volant je taky super, hlavně do filozofie francouzského auta to krásně zapadá. :yes::yes:
Teda od tebe, staré (mladé) konzervy, bych takový názor nečekal ;-) Interiér C4 by mi daleko více zapadl do avantgardního Meganu. Jak ale říkám, lidi, které přivede do showroomu Cit vzhled C4, dle mě odradí interiér, který prostě ne každý zkousne.
No člověk, který chce francouzské auto se podle mě musí odprostit od konzervatismu. A v tomto případě to udělá snad i rád. Já osobně nevidím žádnou podstatnou nevýhodu pevnýho středu u volantu.. Co se týká interiéru, tak pro Renault by byl škoda... Kéž by u té C4ky vychytaly ty problémy, to auto si to víc než zaslouží. Zvenčí i zevnitř je to Citroën jak vyšitej. ;-):yes:
V Brne bylo akci mraky - Megane 1.4 sedan za cenu malem na urovni Loganu, jen lehce pres 300k, to se jen tak nevidi. Myslim, ze je to i duvod odlivu zajmu o Logan, protoze ten rozdil byl opravdu maly a Renault tak v podstate strilel do vlastnich rad. C4 viz moje odpoved pro ZZ.
Je fakt, ze ty letni slevy u Renaultu vypadaji skoro, jako by koncili a doprodavali sklady:-( Za ty prachy sice hezky, ale jak maji udrzet kvalitu? :no:
bohuzel beze zmeny v pristupu k reklamacim, coz by melo byt alarmujici pro nove majitele. nizka cena v nasich koncinach dokaze asi opravdu presvedcit kazdeho, bez ohledu na mozne problemy. www.renault.nazory.cz
Koncern to celkem u nás válcuje ;-) Takový Passátní debakl jsem teda nečekal :yes: Překvapil mě taktéž drtivý úbytek prodeje Dacie... že by zákazníci už objevili kouzlo vozu? ;-) Škodovka očekávaně, jen tak dál :yes:
to snad nemyslíš vážně... Santa je snad za 700 a touareg je luxusní SUV se spodkem o jakém se zdá málokomu... Už dnes, když proti tobě Santa jede je starší než Metuzalem.
To si děláš srandu, ne?! Santa je jedno z nejlepších SUV...s dieslem srovnatelným snad jen s BMW... Touareg je jenom neohrabaný mamut na který se snad už ani nedá koukat.
Nez sem neco pochvalneho napises, musis si vzdycky odpovedet na zasadni otazku, abys pak nebyl prekvapen: Ma to arijsky puvod? ANO = budu pochvalen vrchnim kadrovacim odpadem; NE = budu oznacen za socku bez vkusu, i kdyby to auto stalo 5 milionu a bude mi vnucovano, ze hovwno s napisem Channel 5 voni. Tak to tady chodi a dokud tady bude kadrovak, tak i nejspis bohuzel chodit bude.
Možná by nebylo od věci, abys už s tím přestal. Maňáskové divadlo ti nevyšlo, ani vyjít nemohlo, tak tu na sebe neupozorňuj jak trdlo na větvi... koneckonců... ani už si nevybavuji, kdy jsi tu naposledy napsal něco k autům :no: Tedy, pokud nezmíním to, že se ti nelíbí Maserati...
Pozor, neplet se do toho - tady se podpora vyjadruje jen tomu, kdo se kadrovakovi dostatecne zasune do analu. Je mi ale jasne, ze kdybys napsal "jo jo, ten Skyline je hroznej *", kadrovak by ti nerikal, co mas delat, ale prihodil by nekolik vztycenych palcu. Proste klasika.
:-) Zatims to dotahl jen na trapaka, to je jeste slaby. Vsak pockej, bude z tebe zzoufalce, grazzl, hlupak, blbec - kadrovakova slovni zasoba je v tomto smeru docela siroka :-)
Ale tak toho nechme.... Ale je tu veselo. Tady člověk jenom vzdá hold nejprodávanější značce v SUV segmentu (BRAVOHYUNDAI) a hned je kolem toho rušno jak na tureckým trhu... :-)
Mario... je vedro... chápu, že fata-morgana je možná a zde... na auto.cz:-) ale myslím, ža nás teď dokonale houpeš na tangách... BMW je auto... ano, to je ostatně auto z premiového segmentu. Santa Fe je jiná liga... Touareg se ti nemusí libit... měl bys ale vědět... že stojí jednou tolik co Santa Fe... je to luxusní SUV... a v terenu by Santovi, díky svému podvozku, ujel i na jedničku... P.S. Lehce sis líznul na Oscara za červenec... ;-) jo,jo, Santa je něco jako BMW... >:-[]:yes:
Je lepší... OSTATNĚ stojí jednou tolik... ale vidím, že dnes je tu možné úplně všechno. Mario... můžem se tu řezat o to, jestli je Yaris dobrej nebo výbornej... ale těžko tu můžeš vést regulérní diskuzi o tom, že Santra je konkurencí pro BMW... Sakra neblázni. Jak můžeš napsat, s odpuštěním, takovou pitomost, že Santa Fe válcuje Touarega...
Tak netvrď ani to... neb je to absurdní... směšné... koneckonců to nebyla ani ambice Hyundaie... vytvořit konkurenci pro Touareg. Santa je jinde. Je to korejská reakce na auta typu BMW X3... v jaksi levnějším provedení... jistě... doufám, že Hyundai neřadíš mezi premiové značky :-) P.S. dost se mě nahoře dotkla tvá reakce... že by tu jinak nebyla sranda :no: Pokud je tvou motivací k psaní tohle... tak vem hodně studenou sprchu.
Nemůžu s Tebou souhlasit. Prostě nemůžu. Santa není reakce na X3 (mimochodem X3 vypadá jako podivný hybrid mezi combi a SUV, třikrát fuj). Santa je pořádný kus auta, je to konkurence pro Touarega a jemu blízké. GTI, srovnej si ty auta, projeď se v nich a pak posuzuj. Santa v nejvyšší výbavě stojí k milionu. Myslíš, že tohle je kategorie kde se kupuje podle ceny? Nový Santa je klasa...a prodeje to jenom potvrzují...to nemůžeš popřít. :yes:
Má mnoho prodejů... protože rádobykovbojové nejsou schopni vysolit dvě mega za X5... tak se houpu v Santovi... vyloučené... pokud tomu hovíš... vyloučené... jak jsem již psal... image takřka nula... na silnici jsi kompars... o jizdních poměrech ti toho napsali snad v různých testech dost a dost... Nechci se teď dívat na tu naftu, ale tupuji to kolem 160 koní, to bude teda nářez... Je to prostě druhá liga... druholigovejch hráčů. Nicméně chápu, že to může někoho přilákat.
Nekecám od stolu. V novém jsem sice ještě nejel... zažil jsem "hausbót" :-) ale i kdyby jel novej Santa jak Range rover :-) , což tedy zdaleka nehrozí... nikdy bych si to auto nemohl pořídit. to je vyloučené. Mám voko.
Velmi silně je registruji na silnicích. Bohužel si lidi neumí vybrat ani barvu, když už jsme u toho. Ta černá je zoufalá. Světlé barvy ho alespoň rozsvítí... vídám většinou černé kovboje... Nuda, nuda.
Přesto si neodpustím pár úvah... tak především velmi cením v mini vozech stále bodující TWINGO :yes: a jsem šťastný, že tu maj lidi vkus - bravo PANDA :yes: ROREJS (Yaris) obšťastňuje velkou část jezdící populace v malých vozech... tohle ať mi někdo vysvětlí, když tu je na trhu GP... Ovšem... byť na koleni... leč s pevným pohledem do budoucna... vzdávám hold vítězi nižší střední - FOCUS :yes: Ale trága jsou prodeje Mazda 3... jistě, nic pro fajnšmekra... Ani Jetta, princezna touhy nejde... bodejť by jo... když tu proti ní stojí klenot v podobě OCTAVIA II. A teď bacha... střední třída... APOŠTOL APOŠTOLŮ... passátní číslo... velké, opravdu velké a zasloužené BRAVO :yes::yes: V lux segmentu pozor na MB R-klasse. A na závěr - SKOKAN POLOLETÍ - EOS... tomu zasloužené ovace - BRAVO EOS :yes::yes::yes: Ten to tu vyhrál :yes:
jojo skokan doskočil do showroomů a ti jej museli přihlásit jako předváděcí :-( je to škoda, že příští měsíc už to nebude tak jednoznačné, protože příští měsíc se sem promítnou skutečné počty koncových zákazníků a to už nebude takový skok. je to to samé jako roomster - první měsíc v prodeji a hned téměř 200 ks - ale prodejců škodofky je 250 a hromadu dalších aut má přihlášenejch továrna na sebe a tak to je vždy s příchodem nového modelu jakékoli značky. první registrace vypadají hodně dobře, ale ve skutečnosti jsou to vesměs registrace výrobce (importéra) a dealerů. v případě eosu je to hrozná škoda, oprotože to auto je nádherný :yes:
to se ti zdálo špatně :-) . řeknu to takhle - v mých očích má EOS konkurence víc než dost a králem taky u mě nikdy nebude...na to tu jsou jiní (i když trošičku dražší - třeba A4...)
Jak můžeš, Alessio porovnávat A4 cabrio s EOS... panebože... ty seš fakt přehřátej. Copak A4 (byť tedy i z jiné třídy) je CC? EOS má několik konkurentů - Megane, 307, Astru, Focuse... vše tedy ve verzi CC... a znich já odtušuji, že bude králem. Výhodou EUS je především nejpropracovanější střecha, design a vynikající cena. A4 Alessio je klasickej až kultovní cabrio s plátnem nad čírem... dokonalá kláda... ovšem z jiného segmentu, z jiného světa. Jestli si jen tak jako ze mě děláš srandu, tak mi to napiš a já nabudu reagovat.
co je nejasného na větě "....u mě nikdy nebude...na to tu jsou jiní (i když trošičku dražší - třeba A4...)"? Neberu EOS jako střední v cabriu, beru ho jako cabrio obecně (protože ten trh je tak malej, že jinak to ani nemá smysl)...btw., zapoměl jsem zmínit mazdu
Musíš odlišovat... jinak bys mohl dávat do konfrontace 206CC a A4 cabrio... A právě ta CC v nižší střední vyjela skoro současně a o to bude ten boj vyrovnanější...