Ceník BMW X1 se rozšířil o nejslabší dvoulitrový turbodiesel – motor 18d s pohonem zadních i všech kol. První cena kompaktního SAV je tak nyní 713.143,- Kč.
Zrovna včera jsem to potkal, je to hrůza. Auto vizuálně vůbec nepasuje na podvozek (ten je o dvě čísla menší), zepředu vypadá vyloženě hloupě, zezadu jakoby se někdo celkově spletl. Všechny Xka od BMW jsou subjektivně vizuální hnus, ale jednička teda tvrdí pilu. Příšerka pro ostudu :no:
O dvě čísla menší podvozek? Jakýkoliv argument bych bral, ale toto je opravdu hloupost. Je to na velkém rozvoru posazené relativně malé zvýšené kombi...
Být rozchod ještě o něco širší, znamenalo by to hodně obité boky od kamínků. Na mě X1 působí velmi seběvědomě a naživo je dojem ještě lepší. Navíc má povedený interiér... Samozřejmě bráno optikou reality, tedy zvýšeného kombíku ideově vycházejícího z jedničkové řady (byť na podvozku BMW3), tedy nižší střední. V rámci malých SUV jednoznačně král.
Povedený interiér? Tak buď máme VELMI odlišná měřítka, nebo jsi viděl nějaký kus se spoustou drahé příplatkový výbavy.
Já viděl základní verzi s látkovým čalounění a za takové materiály (hlavně tu látku na sedačkách) by se styděl snad i Ceed. Proti ergonomii se (jaksi samozřejmě u BMW) nedá moc říct, ale přestože nejsem žádný fetišista na plasty, tak v tom základním X1 bych opravdu trávit svůj čas nechtěl... :no:
X1 je na stejném podvozku jako má trojka, o které jsem nikdy neslyšel, že by působila jako úzké auto, navíc X1 je při stejné šířce kratší a jistě je o pár cm vyšší, zas má v základu větší a širší kola. Opravdu chceš tvrdit, že těch pár cm na 1,8m šířky dělají takový rozdíl, že jedno auto je o.k. a druhé na "podvozku o dvě čísla menším"? Hoď ručník, tohle je o ničem, X1 se ti nelíbí a hotovo, "argumenty" nech raději plavat. ;-)
Hele nečísluj tady na mě, včera jsem ji zaregistroval prvně. Vidím to tam asi jen já: [odkaz]
Vypadá (bez čísel, subjektivně bohajeho) že je na malém podvozku. Fakt, že se na tom podepisují i ty nízkoprofily, to je taky pane trend >:D
Já ti nevím, člověče, vezmu-li SUV vidím v X1 auto nízké s koly v rozích, opakuji na poměry SUV. Auta jako kuga, ix35, CRV nebo teď nová Sportage právě proti X1ce působí jako navršená hromada železa na podvozku kompaktu.
To ano x1 je prostě nenucenej elegán, působí jako trojka na zvýšeném podvozku a kdo nechce úplně klasický vůz bmw3 ale ani krávoauto x3 tak je to přímo ideální snoubení toho pozitivního z obou tříd a nejedná se přitom o žádný kompromis, vzniká tak plnohodnotný racionální vůz do města,dálnice i na hory.
xDrive20d s 130kw je naprosto optimální motorizace a biturba z vrcholnýho dízlu nebrat, naopak nejslabší 105kw verze mi příjde trochu málo.
Ty dekory a sportovní sedačky v kůži jsou nutností, bez toho je to tragédie a nahoněná bída, peněženku si připravte i na autoklimu, navigaci která je spřažená s parkovací kamerou a ta je zde pro většinu lidí nutná, k dokonalosti už chybí jen kousíček, takže bixenony a automat, více už opravdu netřeba,nebo jsem něco zapoměl? Sice už jsme dost přes milion ale je to přece mazel ;-):yes:
x1 je sice prémie ale stále "jen" kompakt a takto výkonný motor už není vhodný pro hlavní účel a zaměření vozu,bude už trochu mimo možnosti auta jako celku, jeho nabídka spíše vozu dodává punc exkluzivity a proto příplatek 75t už nepovažuju za úplně racionální, kupec už je pak celkovou částkou směrován spíše o třídu výše.
Ale to já beru. Nesrovnávám X1 s ostatními. Prostě v jejím konkrétním případě mám pocit, že vypadá (na šířku) do svého podvozku nedorostle. Ale podle diskuse jsem jediný, spát s tím dokážu, takže ručník :-)
Pánové,
já na X1 čekal skoro rok, s tím, že si ho koupím. Obrovsky jsem se zklamal, je to nedorost a navíc za úplně nehoráznou a židovskou cenu, snad nejvíc předražené BMW.
Kamarád co tam byl se mnou, utekl od toho také a zkončil na Tiguanu za 0,9M se vší výbavou. "Můj" X1 s normální výbavou by přišel na 1,4M a za to mi však nabízeli X5 se zákl. výbavou, ale to je kus auta a mělo to motor 35 (sd). Prostě X1 je bohužel nesmysl!!!
Prosím Tě, prober se! Za 1,4M máš X1 xDrive23d se všemi položkami v ceníku, která bude na tom s dynamikou podobně jako X5 xDrive35d. X5 v té tvé "normalní výbavě" by tě vyšla hrubě přes 2M. Tiguan, když se pořádně poskládá, tak na to co umí, také není žádná láce. A na motor s podobnými parametry jako má 23d, u něj rovnou zapoměň.
Tak je to na světě zařízeno, člověku, kterému se líbí Avantime se z podstaty vnímání designu nemůže líbit iksjednička. A jak píše pája, vybrat si, co by "argument" pro kritiku X1 zrovna velikost podvozku je pitomost největší, není auto s podobným rozměrem karoserie ať mezi klasickými kombíky nebo SUVéčky s větším rozvorem. Příště raději dvakrát měř a tak dál... :-!
Hele já se taky chtěl ten večer bít! Přišli jsme zcelodenní procházky, měl jsem dostat svou porci kapustnice a ten číšník na de mnou stojí s mým talířem a nevěřícně zírá na noviny jak tam poliši skandují máme hole v ruce!
Bys ho normálně zabil, čobola jednoho >:-[]
>:D no, nešel jsem úplně vepředu a pak jsem zavčas zdrhnul, ale byl jsem tam, a historie se neptá, jestlis odešel s dírou v hlavě nebo´s "elegantně" prolezl pod autem do bezpečí. Jednou jsi pro národ hrdina, a hotovo. >:D;-) Ten masochismus jsem v sobě objevil až později. >:-[]
Zas bych to tak nehrotil a neškatulkoval. Ano, Xka od BMW mi vizuálně zrovna dvakrát nesedí. Ale to většina SUV, včetně všech Antar, Géelkáček, Koleosů, Tiguanů, nebo opravdového "vrcholu" stylu Kuga (byť třeba Vitara, nebo CR-V vypadají skvěle). Nevím co by měl jeden očekávat od SUV, já ale třeba dálniční komfort při delších cestách do hor. Pokud zůstanem v Mnichově, tak zkušenost mám sice jen s X3, ale po D1 to působilo jak studená sprcha. Takhle naposledy jsem skákal na valníku, když jsem jako kluk sjížděl z role. Nepochopil jsem jediný obhajitelný důvod toho vozu.
Dobrá přesmyčka k drncání v X3. :-);-) O smyslu SUV nemá cenu se přít, je to otázka životního stylu každého, jeho peněženky nebo prosté touhy sedět o kousek výš. Důvodů pro i proti jsou desítky, stačí si vybrat dle libosti. ;-)
Fyzika, vysoké těžiště + měkké pérování = náklony a posádka válející se po dveřích. U modelů dožívajících generací byl jediným důstojným řešením vzduch, ale ten byl vzhledem k ceně dostupný až od dražších kategorií, elektromag. tlumiče jsou aktuálním důstojným řešením, nová X3ka je bude mít, i když nejsou všespasitelné, je to pokrok v tom kompromisu výšky s dynamikou. ;-)
Důvod ke vzniku SUV je jednoduchý...pokud je poptávka, je i nabídka... A Kugu bych ještě stále stavěl nad Koleos :-) Naproti tomu se mi docela líbí nová generace Sportage...
Koleos je tragédie, ale šmrnc Kugy je (jako veskrze všechno fordně kinetické) bezkonkurenční. Ford beru skoro jako Seat, vůbec ničím mě neoslovuje, naopak. Nic osobního, pouze dojem :-)
Koleos je designově taková loďka, na druhé straně jezdí líp, uvnitř vypadá a je zpracovaný líp než "premiový" freelander, což je čirá esence předraženého p.rdu, který má naopak pouze skvělý exterier, a snad proto má i nějaké kupce. Jinak mě třeba design fordu taky naprosto neoslovuje, u seatu je to lepší, aspoň ibizu můžu, ten kombík velmi, ostatní je bída. ;-)
Kdybych už někdy potřeboval něco do terénu nebo "terénu", bylo by to nejspíš z Ameriky (Jeep), Anglie (Range Rover, mňam) nebo s třícípou hvězdou - ML i GLK se mi celkem líbí jako většina současných Mercedesů a G (jako předpředvčerejší Mercedes) je pořád parádní!
S tvým přístupem k řízení ti garantuju, že ani Jeep ani RR by ti nevoněli, ML nebo GLK to je jiná, auta projevem mnohem méně připomínající náklaďák. ;-)
Iluze, z kraje se můžeš snažit, ale nakonec budeš s každým autem jezdit dle svého naturelu, hlavní je vybrat si k němu vhodné auto, naopak to nefunguje, a nastoupí frustrace. ;-)
Mě se RR Sport výzorem líbí velmi, po fl má i slušný vnitřek, sám sebe jsem přemlouval, že to přece nebude jízdně taková bída, jenže ona je, RR je neohrabaný macík, málokde působí slovo sport v názvu tak komicky jako u tohoto auta. I ten veskrze prakticky pojatý touareg je proti němu sporťák s X5,6 bych range vůbec nesrovnával.
Já ani nemyslel RR Sport, ale klasického "velkého" RR. Nicméně oba dva znám jen "nasucho" z autosalónů, blíž jsem se nikdy o žádné SUV ani off-road nezajímal - tedy pokud nepočítám Pandu 4x4, která je jedna v rodině a se kterou mě občasné svezení až nečekaně baví.
To věřím, Jimny jsem taky zkusil (když se vybírala ta Panda), jenže se do něj se 192 cm sotva vejdu ;-\
Ale Panda plní svou roli (město + terén + zima) velmi úspěšně. :yes:
Tak takhle jsem nedávno viděl plout krajinou rychlostí cca 70 kiláků Jeep Grand Cherokee. Když jsem k němu dojel, měl na zadku 5,7 HEMI. Dodneška nevím jestli se kochal nebo zuřivě spořil benzín... ;-\
Tohle jsou přesně ty káry, co se jim dveře zavíraj podpatkem pravého kopyta. Musíš to ale umět. Zde nejde o to, jakou estetickou školou jsi v mládí prošel, zda jste doma zaklínali barevnost Andřeje Varholy a každé zavlnění záclon ti připomíná ňadra Marylin Monroe, či jste pod drátěným Švejkem po sobě v kuchyni házeli z nudy utopence, zde jde jen a než o to, že tohle auto je ikonou ze své podstaty.
totiž tam, kam bavoráčka postavíš, tam své okolí dokonale dotvoří. Je to tím, že to auto dělal člověk, který netápal, člověk, který zná nejen svět designu, ale i design světa, člověk, který umí vtělit do karoserie všechno po čem toužíš - charakter, rozhodnost, jistotu. Tohle není maňásek pro kašpárky, je to nejmenší esuvečko od BMW. A tak, jak má nejmenší esuvečko od BMW vypadat, tak přesně... vypadá. Je to mnichovský draveček.
Zapomeň na nemotorné blondýnky, zapomeň na vytunelovanou okresní pekárnu, zapomeň na soukromo-veřejné zakázky, tvůrci tohoto auta měli jako budoucího vlastníka přece předobraz v tobě. Tedy... doufej.
P.S. dCi, jen lehkou korekci, BMW X5 je současný designový vrchol velkých SUV... na to pozor. Jakkoliv to nemusí být nutně můj šálek kávy pro svou možná až přílišnou zdobnost, umím ocenit vrcholnou klasu, vrcholný styl. A ty to jistě umíš též.
Já náhodou jedno X1 dnes potkal cestou domů. Opravdu nic moc ;-\ Těžko se to popisuje, to auto vypadá jakési rohaté, tvarově neuspořádané, tenhle konkrétní kus měl navíc nějaká relativně úzká kola utopená v blatnících. To je bohužel nešvar doby (nejen, ale i BMW), nutit zákazníky kupovat zbytečně velká a široká kola, jen aby auto nevypadalo hloupě...
A to jsem ještě neviděl ten příšerný interiér, ty materiály (v základu) jsou fakt ostuda 8-s:no:
Nevím, pokud by mne oslovoval, pak mnohem více aktuální Mercedes ML. Mě celá ta SUVmóda přijde úsměvná, kor když je postavena na nějakých pětadvacetipalcích takřka bez pneumatik. Nic mi to neříká, jsem v tomto staromódní.
Mně přijde X1 jako ideální volba. Má ten módní SUV-look, vevnitř je relativně prostorná, dá se koupit i jako zadokolka, ceny jsou ve srovnání s Mercedesem GLK výborné (navíc GLK vypadá pořád jako pracovní nástroj, X1 je prostě chic auto). Tak nějak nevidím mínusů, je to po všech stránkách dobré a smysluplné auto. Na běžné příměstské ježdění ideální vozidlo, se kterým se dá vyrazit i do hor. Na jízdu v terénu si dnes SUV nikdo nekupuje, tak proč i hrát na nějaké terénní schopnosti... Dovedu si ho za pár let představit ve své garáži :yes:
Proč u auta tohoto druhu považuješ zadní náhon za výhodu? To bych pochopil u luxusní limuzíny nebo u sporťáku, ale s X1 snad powerslidy neplánuje nikdo. A se zadokolkou už nezůstane ani ten poslední zbyteček "terénních" schopností, které má třeba 3008 s předním náhonem a tou jejich nastavitelnou kontrolou trakce.
Mimochodem, moji veteráni sice mají náhon na zadek, ale u auta na běžné ježdění bych ho nechtěl (resp. jsem ho nechtěl), a to ani u sportovního auta.
Hlavně asi to, že to bude stát daleko méně peněz. Peugeot 4x4 prostě nedělá, tak to staví na tom, že je to "zbytečný". Je to o prioritách, kde s tim budeš převážně jezdit, ale aspoň máš u BMW tu možnost 4x4 koupit a když ho nechceš proto, že ho nepotřebuješ/chceš ušetřit, tak se rozhodneš.
Tak to jo, zadokolka je jistě levnější. Jen se bojím, že všechny ty ušetřené peníze budeš muset zase vysypat za pozvednutí interiéru na použitelnou úroveň. ;-\
Tak ta soudná/použitelná úroveň podle mne začíná u toho 4x4... kůže, rádia a TV jsou buď rozmařilost, nebo osobní preference. Nedovedu si představit zadokolku s napakovanym vnitřkem blbostma. To je vražda pro to auto.
Na TV v autě kašlu a rádio mi stačí základní (klidně s kazetou). Zkousnul bych i levný tvrdý plast palubovky, to moc neřeším (i když v prémiovém autě za tři čtvrtě mega...). Ale to na čem sedím a čeho se při řízení dotýkám (volant, řadička) to by mělo mít trochu fazónu...
Právě proto že je X1 prémie, mě tak šokoval ten vnitřek základní verze. Opravdu hrozné, a to si o interiérech BMW už nějaký čas nedělám iluze. Zlatý Freelander, Kuga nebo nakonec i Tiguan.
Pokud chceš, aby měl interiér z tvého pohledu fazónu, připlatíš si za sportovní multifukční volant a sportovní sedačky v kůži. A chceš-li jej ještě opticky povýšit zvolíš jej v béžové.
Trochu přeháníš. Jel jsem s x-drive 20d trochu vyšperkovanou blbostma, ale třeba ta lepší látka na sedačky je za pakatel. Palubka není hrozná ani v tom základu bez navi a podobných rozmařilostí, lišta sem, lišta tam - jezdí parádně a to mě zajímá. Ale pravdu máš v tom, že jako čistá zadokolka mi to moc smysl nedává, jako čtyřkolka ale X1 vzbudila můj zájem. Dreamcar kvůli tomu ale měnit nebudu. ;-)
Pamatuju si, jak jsme se o tom bavili a asi máš pravdu... ty seš prostě "předokolkař", mně naopak díky zkušenostem pohon zadních kol vyhovuje řidičsky mnohem víc.
Objdenávat X1 nové, zrovna bych asi zůstal rovnou u sDrive18d a "ušetřených" 70 tisíc zaškrtal v položkách, které využiju víckrát nebo prostě víc chci (bavíme-li se v ceníkových relacích).
Když je u auta volba mezi 4x2 a 4x4 tak vždycky říkám - spočítejte si, kolikrát za rok je to 4x4 opravdu potřeba. Většina lidí si po chvilce vysvětlování uvědomí, jaký luxus to z finančního hlediska je. Uznávám, že kdo bydlí na horách, v Krokonoších, Beskydech nebo na Vysočině, ten považuje 4x4 i na půl roku za nutnost. Ale chválím každé SUV, které nabízí zákazníkovi volbu dle osobních preferencí. Zrovna já bych i s SUV jezdil hlavně po městě, jinak po dálnici a párkrát do roka na hory. A tam stejně dojede většinou až pod svah i dvoukolka - stačí se podívat, co parkuje na parkovištích.
Jasně že 4x2 většině uživatelů stačí, to nezpochybňuju, viz ta 3008.
Myslel jsem to tak, proč bys u malého SUV dal přednost zadnímu před předním náhonem? Zábavnost zadokolky tu nevyužiješ, vliv točivého momentu na řízení je u takhle slabých motorů taky nepodstatný a přitom je zadokolka dražší, těžší a ubírá místo uvnitř.
Kdyby šla řeč o 550i nebo M3, neřeknu půl slova...
zadokolka od bmw lepsi predokolky od kohokoliv. Nemam rad zobecneni ale toto plati bez vyjimky. At za fwd vytahneme takove trumfy jako alfa ci audi, vyspelosti dobre odladeneho rwd se vyrovnat nemuzou
Zadokolky od BMW a Mercedesu, jsou největší *, co jsem kdy viděl. Stačí mírně kluzký povrch (ujetý sníh a pod.), či nejstejnoměrné povrchy u kol hnané nápravy (zkušenost z léta - cha cha) a auto se nepohne z místa. Skutečně žebrácký pohon.