Nevím jak pick-upy, ale u H3 to bylo určitě potřeba. Skoro ve všech testech kritizovali motorizaci. Otázkou zůstává, jestli bude pár kW navíc stačit. Měli by nabízet osmiválec nebo alespoň šestiválec. H3 není zrovna malinkatý auto, i když je to nejmenší Hummer.
Zajímavá otázka. Nejsem takový expert, ale vzhledem k tomu, že i u letadel postupně hvězdicové motory (WWI) nahradily motory řadové (většina už ve WWII), tak předpokládám, že řadové jsou konstrukčně kdovíproč lepší. ;-) Možná se snáž vyrábí motor jako celek (jeden blok) a vydrží větší výkon. Ale to už jen tipuju...
No... Až tak s tebou nesouhlasím, myslím, že dobrá polovina letadel ve WWII měla hvězdicové motory. Zejména pak americká letadla byla osazována spíše hvězdicemi. Většina bombardérů, palubní letadla, nebo třeba slavná DC-2(3)... Ty všechny měly v US hvězdicové motory. To Evropa byla spíše řadová. A po válce, než nastoupil "jet", bylo také dost letadel s motory uspořádanými do hvězdice. Většinou dopravní. Já osobně jsem zatím neviděl a nepochopil jak funguje převod síly z válce na hřídel. Tedy resp. jak je na malém prostoru vyřešena kliková hřídel. Docela by mě to zajímalo..
Klikovka u hvězdicového motoru je docela dost složitý tvarový výkovek. Máme u nás na katedře jeden takový devítiválec, ale přesně ti to nepopíšu. Možná se mi povede udělat foto.
klika je zalomená. Vždy lichý počet válců kvůli zápalu. Táhla pístů uchycena k obvodu kovového kruhu jehož otáčení není kolem středu kruhu ale excentricky. Trochu to připomíná wankem motor. Viděl jsem to někde na stránce o leteckých motorech (hvězdicových). I jako modelářské dávají fantastický výkon. Čao !
>:D >:-[] >:-[]:yes::yes: ...dobra otazka! Napadla ta teraz, alebo kvoli tomu uz dlhsie nespavas? >:D;-) (...lebo ja mam "problem" s jednym moznym konstrukcnym riesenim pohonu plavidiel/ ponoriek.) Inak, hviezdicovy motor sa nepouziva, pretoze u neho dochadza(lo) k dost zasadnym vibraciam. Vraj to tiez "zralo" olej ako "pominute".. A tiez si nie som isty (!), ci tam nie je aj to co pise Lones: ze totiz hviezdicovy motor mal problem s vyssim vykonom. ;-)
...no né že nespím. Já už i vyju na měsíc. Já mám problém s tím, že mě napadlo trochu jiné řešení toho motoru, ale nejsem znalý věci, takže nevím, jestli to tak už není. Ty by si dokázal nějak stručně popsat, případně dát link, na to jak je to "zařízené" s tou klikovou skříní? ;-)
... napadlo mě to už před nějakým časem, ale pak mě asi i napadlo proč to tak není. Akorát jsem na to zapoměl a nedalo mi to nezmínit. Podle mě, třeba takový malý pětiválec by se do motorového prostoru a la Porsche/VW Beetle vešel.. On je sice široký, ale zase je "placatý".. problém s olejem je asi dán velikostí a složitostí té klikové skříně a složitějšími rozvody mazání ne?
Ale co kdyby byla druhá řada protiběžná ?!? Ach jo, ale kdo by to zpřevodoval... Ten můj způsob to ale není!!! >:-[] Ten můj by snad cukal méně :-) , zato by byl větší a těžší :-(
On ma myslim dve verzie: 1.) toci sa iba klukovy hriadel 2.) rotacny hviezdicovy motor (ten na obrazku). Inak, moc sa v tychto "leteckych" motoroch nevyznam...takze tazko Ti pomozem. Ale viem, ze niekde som hviezdicovy motor videl experimentalne zabudovany - len si nemzoem presne spomenut kde. Nieco sa mi zda, ze to dokonca bolo v jednom z prvych prototypov VW Typ 1 (....ale ruku do ohna za to nedam).
Ten nepoznam :-( Raz mi bratranec (on je trochu cez armadnu techniku) tusim hovoril nieco o tom, ze tam "rotuju valce" (? 8-s ) okolo klukovky. Dalej som to nerozoberal pretoze to znie ako blbost, ale asi to iba blbo popisal...kazdopadne ho z toho skusim este raz "detailnejsie" vyskusat. Alebo to niekde pohladam....
A dovedeš si asi představit rotační moment toho motoru, ne? Třeba u starých dvojplošníků Camel to pomáhalo dělat super ostré pravé zatáčky, právě ten moment celého točícího se motoru. Američani pak používali dvojhvězdicové motory, aby se to vyrovnávalo.
Ano :yes: . Zaujimava vec... Je pomerne sokujuce vidiet tak rozsiahlu rotujucu cast...aspon pre mna. Nikdy som sa o lietadla nijak hlbsie nezaujimal (a vseobecne na TV Spektrum som konkretne toto nikdy v suvislosti so Sopwithom Camel nevidel ;-\ ) a tak som sa ani nedostal k takemuto "vyhynutemu" motoru (teda okrem tej jednej debaty s bratrancom - kde som si to ale nedokazal predstavit)
Mě vždy zaráželo, že u některých letadel se točily právě válce... Neuměl jsem si to představit... Tzn. že do kostry letadla je uchycená hřídel a na blok válců je připevněna vrtule. Každopádně se to dobře chladí... Ten můj těžký systém to není no.. :-)
ale jsou tam trošku větší rotující hmoty...proto se to také posléze neuchytilo tak jako klasika hvězdicák (který imho. byl dotažen až na hranice konstrukčních možností...bojím se, mici, že asi nosíš dříví do lesa ;-) )
Ale stejně nemá šanci...(nebo jo?). Bude těžký, bude problém se chlazením, bude hodně rotujících hmot(možná),bude žrát olej a budou vibrace...jestli tě to opravdu zajímá, pošli mi mail, můžu to s někým přes pohoné jednotky na fakultě zkonzultovat (jo, a mám takovej nápad...máš mail)
Te motor by nepřinesl nic novýho. Vpodstatě je dost zpátečnickej. Jen jsem to vymyslel, když jsem nevěděl, jak hvězdicovej motor funguje, tak jsem se na to snažil přijít a tohle mě napadlo jako jediná funkční možnost. No a nakonec se ukázalo, že ve skutečnosti je to jinak.
>:-[]:yes: Triple Six, to je aspoň název, žádný W18. I když zavání to trochu tricyklem :-) Aby to nebylo zase zpátky na stromy. Nicméně takový motor by plně uspokojil touhu Lonese po objemu. O tom žádná ;-)
>:D ...ano, presne!!! Ja mam este aj strach, ze by ma kvoli tak pokrocilej vojenskej technologii mohli aj uniest >:-[] (a rano by som sa zobudil v izbe s vyhladom na mesitu, alebo na prazdnu ulicu8-s). Ale vazne. ja by som sa na to chcel tiez niekoho spytat (ale ked mi tu nemame vela odbornikov na ponorky >:D ), ale obavam sa, ze by ma s tym poslal do ***. Ono to ma aj jeden dost zasadny problem, ze v mode v akom si to fungovanie predstavujem by nebol mozny spiatocny pohon.... :-(8-s
Nejsi první, koho to napadlo. Jestli mě paměť neklame, tak když se blížilo uvedení Favorita v roce 1987, zcela vážně se mluvilo o tom, že jedna z pohonných jednotek, o které se do něj uvažovalo, měl být australský hvězdicový pětiválcový dvoutakt. A pak že v AZNP neměli konstruktéři fantazii ;-)
No a není to řešené podobně jako u lodí? Prostě se šroub začne točit na druhou stranu. Tzn. asi přes převodovku nebo u jaderných ponorek s elektromotorem by tam snad ani nemusela být. Á-né-bó jako zpětný chod u vrtulových letadel - změna "naklopení" listů... No ale když si představím, jak vypadá lodní šroub ponorky, tak by tohle asi moc nešlo :-)
A když už se tu řeší ponorky, mám taky dotaz. Ještě než se přišlo s jaderným pohonem, používaly se dieselové/kerosenové motory. Netušíte někdo, co se pod vodou dělalo se splodinami? Uchovávaly se někde v nádržích nebo se normálně vypouštěly (to by ta ponorka pak šla docela dobře stopovat :-) ).
Predtym nez bol jadrovy pohon tak sa presnejsie pouzivala kombinacia dieseloveho a elektrickeho motoru. Ponorka musela stravit cas na hladine za pomoci diesloveho motoru, cim sa zaroven dobijali baterie, ktore potom dodavali energiu elektromotorom v priebehu podhladinovej plavby... ;-)
To nejde...to riesenie ma motor iba ako "pomocny" agregat a lodny sroub je ulozeny na dost atypickom mieste adost atypickym sposobom :-) Ale spiatocny pohon (ako nudzovy mod) by mohol byt spusteny tym motorom..(co by ale viedlo k docasnej strate vyhody toho pohonu). ;-\ :-) ( >:D - ja fakt neviem ci by to cele fungovalo, a ci nieco podobne uz niekto nevymyslel...)
To see this supurb Antonov supecharger in action goto: Good movie's with big sound' s.
[odkaz]
Also a lot of detailed pictures of this combined Rotrex/Antonov supercharger with the Antonov AMM 2-speed set up module.
In 31 oktober 2006 it will be demomstrated at the SEMA show in Las Vegas.
There is also a [odkaz]
Here we have all kind of discussions about this Antonov technology.
[odkaz] (About all the Antanov patents and historie of the Antonov company and much more information).