General Motors (GM) v ČR nakupuje díly a komponenty pro své výrobní závody. Letos se očekává, že dodávky od českých firem dosáhnou rekordní hodnoty 503 milionů eur.
Myslím, že si pleteš kolego pojmy s dojmy.
Jak chceš, aby zůstal kapitál doma kydž, jak ty říkáš z domu nepřišel.
Pokud si postavíš firmu třeba v německu za svý peníze, kam budeš chtít aby šel zisk z firmy, kterou jsi postavil z peněz který jsi musel vydělat ty - do německa - to je trochu divný nemyslíš?
Navíc firma i když čistý zisk skončí u investora což je naprosto v pořádku, tak tady platí odvody za zaměstnance, DPH, daně z pozemků a dalších x přímých či nepřímých daní, takže jednoznačně přínos.
PS - jak si myslíš, že to se ziskem např. naší slavné škodovky - lepí se z něj ztráty ostatních brandů koncernu VW.
Howg
Najvasci individualny vlastnik akcii GM Kirk Kerkorian vyvija aktivity smerom k zapojeniu koncernu GM do aliancie Renault-Nissan. Dovodom je zaujem o osobu Carlosa Ghosna, ktoreho by niektori akcionari GM radi videli v cele americkeho koncernu. Takuto ponuku Ghosn aj dostal, ale odmietol (aj s ohladom na viazanost sucasnym postom). Ak by doslo k vstupu GM do skupiny, mohol by sa Ghosn stat sefom celeho "koncernu". Zaujimave na celom pripade je, ze vstp GM do aliancie Renault-Nissan by sa vraj mal uskutocnit vzajomnou vymenou akcii radovo iba v percentach. Co by znamenalo, ze vsetky tri (dve) casti aliancie by si navonok udrzali samostatnost a islo by iba o nejaky typ dobrovolneho partnerstva. Zatial sa k tomu vyjadrili iba ludia od Nissanu, ktori takyto scenar nezamietli a povedali zi ich aliancia je otvorena pre kazdeho, kto chce spolupracovat. Dvaja hlavni akteri - Renault a GM - sa zatial nevyjadrili.
Hmm. uvidime co z toho nakoniec bude. Kerkorian je jedna vec...druha vec je ako sa rozhodne GM. Keby jeho napad zas "utali"...nebolo by to ani zdaleka prvykrat.
Za par dni tu mame novy Holden Commodore, ktoreho modifikovana platforma Zeta Lite bude zakladom pre cely rad velkych aut od GM (vratane nastupcu Omegy, alebo noveho Camara - ak sa rozhodne o jeho vyrobe). [odkaz] Spy foto auta je tu: [odkaz] Okrem Commodore pride koncom roka aj novy, velky Holden Statesman, ktoreho uplne demaskovane foto je tu: [odkaz] (...ma to tak trosku Cadillacovsky vyzor :yes::yes: ).
Tak konečně jsme se tu dopracovali k občasné diskuzi o tom, jestli můžeš bejt hrdej na to, co vydejcháváš ve svý garaži, či zda s tím, v zájmu udržení estetickejch kvalit na silnicích, můžeš vyjíždět na spanilé jízdy výhradně po nocích. Těžké téma - premiovka. Těžké proto, že zejména vlastníci mainstreamu, nedej bože aut stojících pod mainstreamem... těžko tráví, že jsou prostě výrobci, kteří své produkty opatřují nálepkou - premie. Tak především... premiové modely můžeš členit podle toho, zda automobilka nabízí dokonalost rozměrovou. Asi jsi zažil výlet v malém voze a někdo už tě svezl v limuzíně delší, než je tvůj podkrovní pokojík... tak i (i) o tom je premiová třída. Tak to bylo desetiletí. Prostě jsi musel mít v portfoliu pořádně dlouhou káru, aby tě brali vážně na rautech ti, co jim namísto drobnech, chrastí v kapse diamanty. A o ně jde především. Čas běží... vážení... a vše se mění... a premiový segment začíná sestupovat do tříd dříve nepředstavitelných... například do nižší střední. Mrkáš, co. Je to tak. Takže hledisko velkého modelu zůstává. K němu se ovšem přidružuje realita, spočívající v rozšiřování tříd do nich premiovky začínají promlouvat. A víš proč? Lidé bohatnou. To není v kontextu k rozšířování modelové palety premiovek směrem k nižším třídám žádný paradox. Ano, lidé v Evropě bohatnou. A je mnoho těch, kteří netouží po pětimetrovém sedanu, touží po malém autě do města... ovšem s premiovou mašlí na kapotě. A dostanou ji. Dnes dokonce v poměrně bohaté nabídce. Dnes jsme vskočili do premiovky a řekli si, že abys byl vnímán, jako výrobce premiovek musíš mít velkou káru. Řekli jsme si také, že premiovky sestoupili do malých tříd. Tak prosím, zapamatuj tyhle dvě věty. Svět premiovek ovšem není jen o krejčovském metru. Příště zas proberem hledisko "hodnoty" značky... a jindy zase "charakter" značky... Je toho dost... tak zatím na tu premiovku můžeš v klidu střádat. Protože to za to stojí. Tuhle větu, jako třetí, prosím také zapamatuj.
A teď se nabízí otázka, která snad ani nejde odpovědět. Jak se značka stane prémiovou? U Mercedesu a BMW netřeba pochybovat. To jsou desetiletí systematické práce a budování značky, samozřejmě plné přehmatů (hlavně v případě MB), ale ta pozice je velmi silná, skoro neotřesitelná. Ale co AUDI? Jak to že model 200 byl propadák a o pár let později tady najednou máme "německou trojku"? Co z té značky udělalo tak rychle prémiovku? Nikdo nepochybuje že tam dnes patří a že je dokonce jedním z nejklíčovějších hráčů. A je vůbec Volvo prémiovka? GTI neber to tak že si na ty otázky nedokážu odpovědět, ale těch odpovědí se nabízí několik a já bych chtěl vidět různé úhly pohledu diskutujících. Když už jsi to téma nakousnul (a to byl hodně dobrý nápad) tak to pojďme rozebrat (i když článek o Oplu není to nejdůstojnější místo).
Ja sem poobede napisem pojednanie o tom co je to premiovka, ako vznika, atp... ;-) Volvo cista premiovka nie je...je to v subpremiova znacka pohybujuca sa medzi mainstreamom a premiom. ;-)
Brilantní :yes: jako vždy ;-) Jak píšu výše, ne že bych tomu nerozumněl ale myslím že si toto téma říká o hlubší analýzu a konkrétně Volvo je hodně složité téma
Preco? ;-) Volvo ma jasnu poziciu, ktora je zretelna v celom koncerne... Ford je klasicky mainstream. Jaguar momentalne este stale posobi v klasickom premiovom segmente (este aj cca. 3 roky bude). A Volvo posobi niekde medzi nimi. Cenovo, aj tym, ze trebars nema 5m. sedan, ktory je jednym z nosnych atributov premiovej znacky. ;-)
Jiste. Marko... teď nebudu, přečtu si tě navečer. Těším se. A jak domýšlím... čím méně budem zatím konkrétní (viz teď pod AUDI MichalH a Alessio) tím déle můžem diskutovat. Já tam píši, že na závěr, až to celé proberem, můžem jednotlivě (zejména ostře sledované) značky zatřídit do skupin. :yes: Jinak to skončí na mačety >:D
nech už ty škatulky být...nebo si snad myslíš, že kovboj, co si koupí S80 je oproti chlapíkovi v BMW1 nějak...níž postaven? Jde o konkrétní auta a produkty jako celek, ne o značky. Vy jste někdy, páni kolegové, jako mateřeká školka.
Nezbláznil ses? Víš ty vůbec, o čem tu píšeme? Asi jsi padl na znak, ne. Svět aut. Jejich význam, postavení, hodnata značek, jejich charakter, jejich působení v jednotlivých třídách a skupinách (meziskupinách). Tys tu smetl teď se stolu celou problematiku, kterou má třeba Marko v "popisu" svého profesního života. Nezlob se ale já ti musím dát teď palec dolu. Naivnější příspěvek jsem tu už dlouho nečet :no::no::no:
já jsem to napsal výš špatně. Ne, kolegové, vy nejdte jako mateřská školka...jen ty, kolego, jsi jako malé dítě z mateřské. Hodnota značky...to je vážná otázka a stojí se nad ní pobavit. Svět aut je o pocitech z jízdy, o prožitcích,resp. jízdních výkonech, o kvalitě materiálů, zpracování. TO je pro mě důležité. Pro tebe jsou to škatulky. Dobře. Ale v tom případě jsi naivní ty :no:
Ale ty šktulky mají smysl. Jaký je rozdíl mezi 5er, E-Klasse, A6, S80, S-Type, Passatem, Superbem a spoustou dalších? Obecně žádný. Všechny tě komfortně někam odvezou a nabídnou ti hodně prostoru. Rozdíl je právě v tom do jaké škatulky patří. Takže já si počkám co napíše Marko a pak chci konstruktivně diskutovat a dospět k nějakému závěru. Protože Marko tomu rozumí víc než my všichni dohromady.
ale jistěže mají. Ale jak jsi napsal...u velikostně srovnatelných modelů. Pro mě nemají žádný význam u značek jako Audi, Volvo,Subaru,BMW,Saab....budu se prostě vždycky koukat na produkt a ten posuzovat, protože skutečná záruka jsou až zančky jako A-M,Porsche nebo maybach. Tak doufám, že rozumíte jak to myslím
Ale rozumím. Jenže já bych chtěl aby tady proběhla regulérní diskuse a abysme dospěli k závěru. Já taky s GTIm v miliónu věcí nesouhlasím ale nebudu se s ním pouštět do sporů protože to nemá smysl a kazí to hru. A Aston, Porsche nebo Maybach stojí ještě o pěkný kus výš, to sem nepatří. Ano bavme se o Audi, Volvu, Saabu, BMW, M-B, Jagu apod.
Moc se na Alessia zlobím... Marko píše stať o premiovce... a on tu kope, že je tovšechno k ničemu. Moc se zlobím. Jsem šokován, že je možné redukovat svět aut na auto, co má táta v garáži a ještě mit tu troufalost to psát na auto.cz. Alessio těžce ulétl.
Dole nevysvětluješ nic. Možná tak sám sobě. Čekám, až se omluvíš všem, které tahle problematika zajímá za to, žes v nějakém pominutí psal, anž bys domyslel, co píšeš. A za Marka, za jeho profesi, za tu zejména, neboť vůči němu i jeho práci mám velkou úctu, na tom trvám. Abys tu psal, že jsme jak z mateřské školky... a Marko mezitím psal příspěvek o premiovkách... tos nedomyslel hodně. Hodně moc :no:
Audi... Obrovské zkušesnnoti pod značkou Auto Union, mezníky ve vývoji přenosu kroutícího momentu na vozovku, vývoj skvělých (bezesporu) asféricky plněných dieselových motorů... A také perfektní kvalitní zpracování a neotřelý, vždy svěží design.. Nabídka modelů, motorů, a hlavně to jméno - Horch, Auto Union a Audi. Jo, Audi je hezké, kvalitní, drahé a prémiové... ;-)
hezké - to je na diskuzi, kvalitní stejně jako VW, drahé rozhodně a prémiové? proč? Kvůli Quattru? Já taky necpu Subaru do prémiovek jen kvůli inovativním řešením a prvnímu sériovému pohonu všech kol...
Brzdi, Alessio. Tady jsme se s kolegy shodli, že je to velmi dobré téma. A já jsem rád, že mě ze to i někteří pochválili, tedy za to, že jsem je otevřel. Jestli máš už na počátku panickej strach, kde skončí Legacy... tak si to tu nečti... ale hlavně se nechovaj jak autonýmand :no: Nerozbíjej diskuzi o velmi obsažném tématu, které, jsem přesvědčen, nezajímá jen tebe :no:
jaké nezajímá? mě to právě moc zajímá a proto na Paula reaguji a chci se o tom pobavit. Tvoje názory jsem už tisíckrát slyšel, nesouhlasím s nimi, jsi podle mého posedlý škatulkami. prosím, když reaguji na tvůj příspěvek, chci diskutovat s tebou. Když na Paulův... kapiš?
Ne ne kapiš... Co mi tu předhazuješ, že jsem posedlý škatulkami! Necháváš svou neomaleností sklouzávat tuhle diskuzi někam, kde ji znalej člověk těžko může najít. Těš se na Markův příspěvek, otevře ti dost oči. A jak tě čtu, ty oči ti otevřou i příspěvky dalších kolegů. To, cos tu předvedl... směrem k Markovi... a já ti teď píši, že nad tvou neomaleností zuřím! je neomluvitelné. Velmi se na tebe zlobím. Když nevíš o čem je řeč... mlč, Alessio, Mlč. Vedle tu panicky řveš, že OUTBACK je premiovka, tady to už neplatí... přesně o takovejch, jako jsi ty píší nahoře v prvním příspěvku... některám jedincům je těžko trávit, že nemaj premiový segment. Tak o takovejch ta diskuze být nemá. Zde mají diskutovat lidé s rozhledem... a bez mindráků... kam že to zařadíme Subaru tvého tatínka. Vedle se tě MichalH, dospělej člověk ptá, jaké máš auto... neboť on jezdí svým (svým) autem... a ty neskonale bohorovně píšeš, že máš Legacy. Nemáš, Alessio, Legacy si koupili tví rodiče. Tebe to teprve čeká. Tak alespoň tu ze sebe nedělej vlastníka Legacy a trav to, kam legacy patří... Třeba do premiovky... ale to se dozvíš až na závěr celého seriálu. P.S. Styď se.
Nic nevíš, tak nic neříkej. nebudu to s tebou rozebírat, protože to stejně překroutíš.Nechápeš, co jsem těmi příspěvky myslel - tedy, že jde o auta především a ne o škatulky. Škatulky nám pomáhají orientovat se v autech. Jistě, v tom jsou dobré. Ale je to skutečně tak, že když udělá auto automobilka, kterou nazveme "subprémiová", je prostě "ze zákona" lepší než řekněme auto z mainsteamu? jako příklad opět Golf a A3. Ad. ty osobní útoky - měl by se stydět. prozatím tě budu ignorovat, protože diskutovat je jedna věc, ale urážet se je věc jiná. A psát o mě hovadiny typu..."Vedle tu panicky řveš, že OUTBACK je premiovka, tady to už neplatí... " je nehoráznost. nejsi férový diskutér a já s tebou končím.
Zapomněl jsi napsat, proč vedle tvrdíš MichaloviH, že máš Legacy... když to není pravda. Alessio, Alessio... :-) Já tě přece neurážím. Napsal jsem přesně to, co je pravdou - vedle tvrdíš, že se mýlím, když OUTBACK neřadím k premiovce a zde tvrdíš, že ho do premiovek netlačíš. Tak klid. A mýlíš se - nejde o auta či o škatulky. Jde o svět aut. Kam patří auta a...logicky... škatulky. Myslím, že nejen já se tu udiveně směji, jak může někdo psát k diskuzi o tomhle tématu a přitom mít v hlavě tak redukový rozhled. Tys smetl Markovu profesi znalce světa aut (a to opravdu není jen Subaru) se stolu jedním dlouhým naivním a trapným příspěvkem. Ze to se na tebe moc, moc zlobím. To, že o této problematice nevíš takřa nic, jsi tu nahoře předvedl dostatečně. Tak teď nepiš a čti si příspěvky kolegů. Zejména příspěvky Marka. Alessio - :no::no::no:
Ona ta A3 je opravdu o něčem jiným než Golf. Seděl jsem v GTI a v A3 a ten rozdíl cítíš, vnímáš. Nejde to vyjádřit žádným číslem (kromě ceny) ale tak nějak podvědomě zaznamenáš že Audi kope vyšší ligu. Tím nechci říct že A3 je můj sen. Spousta argumentů mluví proti němu, ale své místo v premiovém segmentu si zaslouží.
Dobře, tak lepší materiály a promyšlenější koncepce...takovouhle odpověď beru. Prémiovka, tak, jak jí škatulkujeme by měla možná nabídnout ještě něco navíc, ale i tohle je dobrá odpovď, za kterou děkuju. Jsou tu titž i tací, co jen nadávají a neargumentují, překrucují a posmívají se.
Alessio. Proč srovnáváš Subaru s Audi? Co Ti nabídne Subaru Legacy a Audi A6? Třeba A6. Nabízí celkem 23 (!) verzí... Dva druhy automatických převodovek, quattro nebo předokolku, špičkovou příplatkovou výbavu, ostré verze S6, RS6... Co Legacy?? Nabízí myslím 3 motory... Alessio, taková A4 nabízí i cabrio... Co Impreza??? Chápeš to? Nedívej se na auta jako zarytý fanda Subaru, protože se nezbavíš chtěného slepectví...
Paule, já nesrovnávám Audi se Subaru, kde jsi to četl? Já se ptám, proč tak všichni lpíte na škatulkách. Proč máte takovou snahu audi nalepit nálepku s popisem. Já tvrdím, že to je tak nepodstaná věc, že nechápu, proč je kolem toho tolik vzruchu. To se ti tam pak v tom bude lépe jezdit? Budou ti ostatní uhybat? Kvalita aut Audi přece není odvislá od toho, že na auto.cz jí pár diskutérů nalepí nálepku "subprémie" nebo "prémie". Když si jdete koupit auto, orientujete se podle toho, ale podle toho se přece auto nekupuje...No, jak to tak pozoruju, tak jeden člověk si asi na škatulkování zakládá svůj přehled o autech, další ho jen využívá pro lepší pochopení trhu. Za to dík, Marko! :yes:
Já s tebou budu nesouhlasit a pokusím se o pár věcných argumentů. Dneska jsou všechny auta na určité technické a bezpečnostní úrovni. Samozřejmě čas od času se objeví nějaký ten kiks, ale to je daň za složitost a komplikovanost dnešních aut, všude samá elektronika, tlak na snižování nákladů, i u těch prémiovek. Renaulty a Peugeoty dnes dosahují stejných výsledků jako BMW a přesto nikoho nenapadne dělat z 607 konkurenta 5er. Dnes se víc než kdy jindy na trhu projevuje to čemu se říká přidaná hodnota. Zákazníci, kteří nejsou fandy konkrétní značky se rozhodují pro koupi podle image konkrétní značky (bohužel v ČR to zas tolik nefunguje, spousta lidí i koupí prostě "tu našu" nebo sáhne po Baworovi, protože ho má dnes každý). Prémiovost, to je mimo jiné to co rozhoduje. Protože dneska v žádné kategorii neexistuje model který by jako celek ostatní s přehledem převyšoval. Zkus třeba vystihnout důvody proč máte Subaru.
Počkej, abych to dobře pochopil...říkáš tedy jinými slovy, že třeba ta 607, když ti zavážu oči a povozím tě, ty si pak všechno osaháš a ohmatáš, bude k nerozeznání podobná s BMW5? Jestli ano, tak to jen ukazuje na to, že obě dvě to jsou výtečná auta a rozhodnou osobní preference (jako vždy). někdo prostě šáhne radši po BMW, protože mají třeba preciznější motory...nebo pověst. A já právě nechápu tu posedlost pověstí. když má něco dobrou pověst, je to jen dobře. když má určitou aureolu prestiže, je to báječné. Ale já prostě nikdy nebudu řikat automaticky, že některé auto je prostě lepší než jiné jen proto, že je od výrobce s nálepkou "prémiovka". Porovnávejme MODELY, třeba jako tebou zmíněné 607 a 5. Ok,tam to beru. PS: Já už tady nebudu vůbec nic říkat o nějakých důvodech nebo zážitcích právě se Subaru, protože mi to jeden lhář - ano, lhář - znechutil. Jako on teď budu jen neadresně plkat, bez rozšíření o osobní poznatky. PPS: proč lhář? Protože tvrdí věci, které nemůže tušit. Před půl rokem jsem tu psal, že Legacy je druhé auto do rodiny a že je...teď se podrž, zapomětlivý škatulkáři...že je napsané na mě.
Celé to moje psaní je o tom že mainstream a prémiovka poslouží stejně. Ale prémiovka má tu přidanou hodnotu. To dělá ten rozdíl a ten poznáš po pár sekundách nebo i dřív. O tom to celý je. Tvoje Legacy neřeším, to je tvoje věc. A teď se vrhnu na Markův příspěvek.
Díky že jí neřešíš. jsou tu tací, kterým leží v žaludku. Řeknu to tvými slovy: celé moje psaní je o tom, že pakliže je přidaná hodnota prémiovky v rovině pověsti, pak u mě není prémiová, resp je ale já jí tak nevidím (no, to jsem řekl dost kostrbatě, ale kdo mi chce rozumět, ten mi porozumí)
U Audi, které tě teda vytáčí až k výkonové špičce tvého Legacy jde právě o tu chybějící historii - viz Marko: není to podmínkou, viz já: skok od 200 k A8. Tedy čím to je?
Počkej,počkej... mě se audi líbí! A4 v quattru je opravdu povedený kousek a já bych byl sám proti svému pocitu vnímání světa, kdybych audi hanil. To ne, jen mi příjde, že pakliže někdo skutečně lpí na segmentech,třídách a já nevím, na čem jestě, tak že Audi nemůžeme srovnávat třeba s BMW - a když, tak modely, ne značku.
Jo - :yes: Velké téma. Četl jsem to jedním dechem. Díky. Je tam dobře poznat "složitost" dnešního světa aut, tříd, skupin... Já věděl, že to je výborné téma... na dlouhé letní večery na auto.cz:-);-):yes:
Zaujimavy clanok...to ano. Je vidiet aj citit, ze dotycny pan je z prostredia reklamky. Ale musim povedat, to co MichalH - necha sa vlacit a casto "bezradne plava" v problematike. Je dost tragicke ak marketingovy sef takej znacky ako BMW ani nedokaze zadefinovat premiovy segment. A pletie si trebars zasadne pojmy: trieda a segment. Vecne svoju poziciu urcite zvlada, ale je evidentne ze hlbsie znalosti z probematiky, ako aj suvislosti takmer neovlada. ;-\ A toto su klucove veci pri posudzovani odbornosti v profesionalnom prostredi, pretoze determinuju schopnost pracovat na trhu so znackou. ;-\
Pořadí a hodnota světových značek (v mld.USD) za rok 2005 dle výzkumu agentury Interbrand:
9.Toyota 24,8
11.Mercedes Benz 20,0
16.BMW 17,1
19.Honda 15,8
22.Ford 13,2
56.VW 5,6
76.Porsche 3,8
79.Audi 3,7
84.Hyundai 3,5
85.Nissan 3,2
Auto ve kterém jezdím v tomhle seznamu není, kdyby někdo hledal postranní úmysly >:D
Uvedená čísla sama o sobě zas tak mnoho neřeknou, je třeba je hodnotit například s ohledem na počet vyrobených aut za rok, pak se žebříček rázem změní. A některé z uvedených značek nevyrábějí jen os.auta, jejich produkce je širší.
Honda je hlavne nejvetsi svetovy vyrobce motocyklu ;-) a hodnotu znacky urcuje i to, jake ma moznosti budouciho rozvoje a Honda ma (spolecne s Toyotou) naslapnuto velmi dobre.. Pozitivni ocekavani analytiku se projevuje v ustavicnem rustu ceny akcii..
V prvom rade musim upozornit, ze sa nebudeme zatial bavit ku konkretnym znackam (GTI ma este k tomu co povedat, takze ho nebudeme prebiehat...a ma pravdu, ze toto je tema na cele leto :-) ). Druha vec: budeme sa bavit na urovni celych znaciek. Teda nie, to aku hodnotu ma to alebo ono auto, aky pocit mame z konkretneho vozu (..tato problematika sice existuje, ale je uz v uplne inej rovine, v rovine konkretnych aut, a nie v rovine znaciek). No a po tretie: to co vam teraz pisem je ODBORNE delenie. S Ricardom sme sa vyssie bavili, ze Volvo je vnimane v Nem. ako konkurent BMW 3. Moze to tak byt na urovni jednotlivych modelov...ale je to dosledkom toho, ze bezna verejnost / zakaznik nerozlisuju manstream a premium. Takze tieto pojmy su vecou ODBORNOU zo svojej podstaty. Vacsina ludi nepozna ani tie slova, a uz vobec nie ich vyznam a obsah...oni proste zjednodusuju znacky na tie „normalne“ a „drahsie“....(A BMW, rovnako ako Volvo su drahsie...bez ohladu na to, ze filozofia oboch znaciek je diametralne odlisna.... )A pozor! Prenositelnost premiovosti na americke, japonske a korejske znacky je velmi narocna. Hlavne pre ine chapanie automobilov a ich tried v zamorskych regionoch!
Ale podme uz k tomu co je to premiovka, resp. cim sa odlisuje od ostatnych tried. Premiovy segment ma tri zakladne atributy: vyrobca musi ponukat 5m luxusny sedan, musi byt technickym, technologickym, a designovym leadrom, a nakoniec...znacka musi mat kvalitny image. Vsetky tri podmienky musia byt splnene zaroven. Paradoxne tu nie je podmienka ceny. Cena nie je medzi „pricinami“ premiovosti...je to „iba“ dosledok.
Prva podmienka je vcelku jasna: 5m luxusny sedan. V EU pomeroch je sedan hornej triedy povazovany za vrchol standardnej ponuky (mimo exkluzivnych znaciek ako napr. RR – ktore nie su standardnou katalogovou ponukou). V tejto triede sa stretavaju svety relativnej dostupnosti a exkluzivneho luxusu, technickej a materialovej spicky a zaroven kazdodennej pouzitelnosti. Je to zaroven posledny stupienok v moznosti „zaskatulkovat“ auto rozmerovo do nejakej triedy - v tomto pripade, a v EU, prave do tej „poslednej“ a najvacsej.
Druha podmienka je technicka, technologicka, materialova a designova kvalita. Zjednodusene – premiova znacka by mala byt priekopnikom vo vsetkych tychto oblastiach a v prevaznej miere vo vsetkych svojich modeloch. Mala by mat kapacity, ktore umoznuju vyvoj aut s nadstandardnou charakteristikou vo vsetkych spomenutych oblastiach. Tato potreba vedie v sucasnosti k tomu, ze niektore automobilky su v tomto kriteriu pod neustalim tlakom prinasat v pravidelnych intervaloch stale nieco nove. Moze to vies jednak k samoucelnym inovaciam, jednak k tomu, ze niektore riesenia nie su vyvojovo dotaihnute a nepracuju tak ako maju. Co je ale problem oblasti elektroniky a softveroveho inzinierstva (...dokonca vseobecne...nie iba u aut, resp. iba u tych premiovych), alebo inak: odkedy auto nie je iba strojarenskou zalezitostou – existuje problem. Tento problem ale fakticky nijak neznizuje postavenie (nehovorim o povesti!) premiovej znacky. Je to iba dosledok a dan pokroku v dobe v ktorej zijeme. (Nijak ale nepopieram, ze niektori vyrobcovia to zvladaju lepsie, ini horsie).
Tretia podmienka je najnejasnejsia: image! Zahrna velmi vela veci, a je tazke to presne vymenovat. Je to oblast velmi kreativna – a uzko suvisi s charakterom znacky. Moze pripad od pripadu obsahovat vzdy ine veci. Ale pozrime sa co napriklad: Konzistentnost ponuky – znamena to, ze znacka neponuka popri premiovych produktoch aj mainstreamove auta. Volne povedane: „nejde pod svoju uroven“. /// Lightmotiv znacky – vsetky premiove znacky mali svoj charakteristicky lightmotiv (luxus, resp. sportovost, resp. spolahlivost, resp. kvalita, atp...) uz v casoch, kedy si este mainstream tuto strategiu neosvojil a vyrabal proste iba „auta pre ludi“. Je tu teda „nejaka“ pridana hodnota. /// Pohlad verejnosti: niekto moze protestovat ze on nie je verejnost. Ale jednotlivec v budovani hodnoty znacky nema cenu. Musi sa dosiahnut iste verejne / masove povedomie a vybudovanie akceptacie znacky ako isteho etalonu (ale tak to plati vo vsetkych oblastiach zivota). Najucinnejsim sposobom ako toho dosiahnut, je oslovit tzv. referencne skupiny, ktore su naviazane na nejakych opinion-leadrov. Teda: uspecny clovek jazdi so znackou XY, tak s nou jazdia aj ti, ktori sa mu chcu priblizit ...a vo verejnosti sa k tej znacke zacina vytvarat isty imageovy a hodnotovy konsenzus. (Ide to az tak daleko, ze niektore znacky su typicky zaraditelne podla profesijnych / sociodemografickych skupin) /// Sluzby: pocnuc korporatnou kulturou, vysokou kvalitou propagacnych a PR materialov (redakcia by urcite vedela povedat aky je rozdiel medzi tym co vam da k dispozicii premiovy vyrobca a tym co dostanete od mainstreamovho), cez kvalitu predajnych a servisnych miest a personalu, ochotu vychadzat svojim zakaznikom maximalne v ustrety, az po v sucasnosti najzasadnejsiu oblast: ponuknut svojmu zakaznikovy nieco typicke a extra – moze to byt luxusny klubovy casopis, moze to byt kvalitny merchandising, prehliadka tovarne, pozvanka do motorsport oddelenia, ...a ine (medze sa nekladu). Samozrejme patria sem aj veci ako sponzoring, resp. v sucasnosti presadzovana spolocenska zodpovednost firiem (...co sa tyka hlavne tych premiovych, pretoze tie maju zo svojho postavenia na trhu dostatocne silne meno, ktorym dokazu ucinne presadzovat iste myslienky). Alebo aj povest na trhu prace = pre tuto firmu CHCEM pracovat, pretoze...... /// Historia a motorsport: tato zlozka nie je uplnou podmienkou, ale v EU je to velmi dolezita vec. Je to nieco ako referencia. Ako keby vas preniesli o 50 rokov dozadu a ta firma by tam musela byt, a musela mat tie iste zakladne hodnoty ako dnes. V premiovom segmente je obrovskou vyhodou mat dlhy a dobry rodokmen...ludia to proste maju radi. A dava to aj vynikajucu moznost pracovat so zakaznikmi – ked uz pre nic ine, tak preto, ze z minulosti pochadzaju iste klenoty a legendy medzi autami (ktore pomahali zadefinovat charakter danej znacky). S tohto dovodu je tiez dolezity motorsport – teda ani nie tak kvoli technikemu rozvoju znacky, ale kvoli emocionalnemu naboju – vzniku legiend a silnych pribehov. (Existuje skupina zakaznikov, aj tu v EU, ktori historiu a motorsport neakcentuju – a NIE SU nijak chybni. Su to ludia zamerani prevazne racionalne, takze emocionalna zlozka znacky pre nich nehra ulohu. Preto som napisal, ze historia a motorsport su sice vyhodou, ale nie su nevyhnutnou podmienkou. Aj taketo znacky bez minulosti ale musia ponuknut v inej / inych oblastiach nejaku vyraznu „zastupnu“ Myslienku).
Aj ked je image znacky najtazsie definovatelny, spomedzi troch zakladnych atributov premiovosti je dnes najdolezitejsi. A to preto, ze technika a technologia (aj investicna dostupnost) je dnes na takej urovni, ze prve dve idu lahko splnit. Ak budete mat dost penazi dokazete vyrabat aj 5m sedan, aj rad aut s technickou dokonalostou. Ale dat znacke osobity image, vytvorit okolo nej legendu, ktora ju bude udrziavat v pozadovanej pozicii a segmente je ohromne tazke – pretoze to nie hmotne. A minulost a sportove uspechy (pribehy) nejdu ani vymysliet, ani kupit za peniaze.
Teraz otazka: ako sa buduje premiova znacka? Je to vpodstate podnikatelska strategia ako kazda ina. Toto rozhodnutie sa neviaze priamo a nevyhnutne na minulost, nemusite mat v minulosti luxusne auta (aj ked to je vyznamna vyhoda-ako som uz napisal). Ak by to tak bolo, tak napr. Renault by dnes bol klasicka premiova znacka (pred WWII rozvijal koncept na tu dobu ultraluxusneho radu Reinastella) – ale nie je. Pretoze sa po WWII (kedy sa zacinali formovat segmenty) rozhodol posobit v mainstreame (aj ked vtedy to tak samozrejme neoznacovali). To rozhodnutie aku skupinu oslovite je vo svojej podstate pragmaticke. Na zaklade nejakych faktov / pohnutok chcete posobit v premiovom / mainstreamovom segmente - tak taku znacku zalozite / budujete. Dokazom, ze to funguje su tzv. virtualne luxusne znacky japonskych vyrobcov – proste splnili tri zakladne podmienky a nikto nemoze spochybnit, ze su sucastou premioveho segmentu.
Teraz sa objavuju aj nazory ze premiove znacky uz vlastne neexistuju: samozrejme to tak nie je. Ten nazor sa objavuje iba preto, ze tie znacky trochu „splnoforamovateli“. Maju viac modelov, pre sirsiu skupinu zakaznikov. Ale aj ked sa to mne osobne nepaci, je to sucast vyvoja. A ten sa viaze k tomu o com vyssie pisal GTI: ludia bohatli. Ked si pozriete sirsie suvislosti, tak uvidite, ze ta expanzia (aj) premiovych znaciek zacala zaciatkom 90. rokov. Preco? Pretoze sa to kryje s obdobim masivneho nastupu IT-technologii, ktore znamenali vyrazny posun vo vyvoji ludstva a mali v globale (aj jednotlivo) velmi priaznivy dopad na socialny rozvoj. Inak povedane: bol to typ technickej revolucie, ktory nam zabezpecil vyssi zivotny standard a kupyschopnost. Stredna vrstva, ktora vo svete 80. rokov nemala dost penazi na luxusne auto si ho zrazu mohla za istych podmienok dovolit. Vstupom do nizsich tried im vyrobcovia z premioveho segmentu tieto podmienky vytvorili. Bol to logicky krok...ktory ale viedol k istemu posunu v tom co je to dnes premiova znacka. A vela zmien je este pred nami: nielen ze mainstreamove znacky uz dnes vacsinou tiez maju svoj lightmotiv, ale sa zacinaju kvoli kupnej sile (minimalne v EU) stale viac posuvat do toho co teraz pozname ako subpremiovy segment. V buducnosti tak nemusi byt nakup premioveho a subpremiovho (ci mainstreamoveho) auta vecou toho na co mame peniaze, ale vecou toho ake priority v zivote mame...
Já ani nevím, pro mě to důležité není, ale ostatní v čele s jedním kolegou si přejí zaškatulkovat automobilky do šuplíčků a při pohledu na nový výrobek jen říct - "aha, nové auto ze subprémiového segmentu" a posunout jeho fotku automaticky na pomyslném žebříčku před konkurenci s nálepkou "mainstream". Ale já už končím, radši se tě,Marko, nebudu ptát, co kam patří. :-)
Vies, to je tazke...."skatulky" realne existuju (nielen u aut). Davaju tomu co sa okolo nas deje /vyraba nejaky ramec, mantinel. Aby sme vedeli o co ide... Ale rovnako ako popierat ich existenciu je tiez extremom snazit sa vsetko do nich programovo zasunut. Samzorejme ide to... ale suvislosti v realnom zivote su zlozitejsie. Vstupuju do toho napr. nemeratelne city a pocity. Skatulky sluzia na to, aby sme si urobili poriadok pred tym, nez zacneme s vecami hybat (hladat sirsie suvislosti)... Ja by som Ti mohol povedat co kam patri z marketingoveho pohladu...ale v suvislostiach bude vsetko dlhy clanok. ;-\ ;-) Obzvlast u jap. a americkych znaciek (ale trebars aj u Land Roveru). Je tazke prenasat do EU pohladu na triedy a segmenty americkeho alebo jap. auta / znacky, ked u nich tie suflicky trhu su rozlozene uplne inak. Na to aby sa to podarilo, musime poznat nielen specificke rozmiestnenie tych suflickov (tam ODKIAL chceme prenasat, aj tam KAM chceme prenasat), ale musia tu byt znalosti psychologie trhu, jeho historie, vsetkych faktorov ktore trh formovali, musi tu byt ale hlavne ochota vyriesit ten "prevod". Ak je niekde chyba....tak tu v diskuske je z toho hadka, a v realite predajny pruser. (Ta chyba byva v oboch pripadoch ale pomerne viditelna... ;-) )
škatulky existují, to je dobře. Ale sdílíš můj pohled na věc, že jde jen o berličku, jak se vyznat v dnešních přebohatých portfoliích? Že srovnávat auta podle škatulek je blbost? Že nemůžu od stolu říct, že značka primárně zaměřená na .... třeba pohon jednoho kola ( ;-) ) nemůže vyrobit konkurenci značce, řadící se nálepkou třeba do subprémie, nebo třeba i prémie
Zacnem odzadu....moze to urobit, lenze si musi dat bacha aby nedopadla ako trebars....ludova znacka, ktora chce ponuknut premiovy model. Trh je totiz kruty...asi to odmietne. Ale to je na urovni konkretneho modelu...a aj keby sa to s jednym, dvoma autami podarilo, k tomu aby to posunulo celu znacku do premioveho segmentu to asi stacit nebude. Skor to vyvola iste predpokladatelne problemi. Bezpecnejsia cesta je skor vytvorit si nejake typicke specifikum...ci uz na urovni celej znacky, alebo modelu ;-) Skatulky - neviem ci ide iba o barlicku...ked som napisal, ze to je isty ramec, tak som tym myslel aj to, ze tie skatulky sluzia aj vyrobcom aby auto zaradili do neajkej vseobecne uznavanej triedy (nizsia stredna, stredna, atd...). Alebo aj do nejakeho segmentu (z hladiska "hodnoty" a predajnej ceny auta). Ale tie skatulky su iba ramec, ktory uz ide vyplnit na 1000 roznych sposobov. Tam uz to skatulkovat nejde - neda sa (nastastie) povedat, ze v nizsej strednej tiede musi byt vsetko hatchback. Rovnako nejde predpisat ze v subpremiovom segmente musis ponuknut bezpecnost, luxus, a priestor - kludne si tam mozes budovat poziciu cez nebezpecnu rallyovu "bestiu". ;-) So skatulkami je to ako s bonbonierou: je to nejaky plaastik v ktorom su jamky...ale v kazdej jamke moze byt uplne ina sladkost. A nakoniec zalezi na chuti / nechuti na konkretny bonbon :-);-)
jak říkávala moje máma: "život je jako bonboniéra, nikdy nevíš, jaký kousek ochutnáš" ;-):yes: . Doufám, že tohle si přečte kolega. nechci se tady pořád hádat o hloupostech. Nepochopil mě, já jeho asi taky ne...uvidíme, jak to skončí. Každopádně díky za článek... :yes:
btw...automaticky posunut konkretne subpremiove auto pred konkurenciu z mainstreamu samozrejme nejde. Ide to sice urobit cisto technicky, kvoli "faktografii" ...ale v realite to nema nijaku vypovedaciu hodnotu o kvalite a hodnote tych aut. A uz vobec nie o preferenciach a ocakavaniach zakznika. Priklad: Zhonghua Grandeur je faktograficky subpremia a vyssia stredna trieda, Opel Vectra (v slusnej vybave) je faktograficky mainstream v strednej triede. Faktograficky to je jasne, ale realita je taka, ze vcsina ludi si kupy tu Vectru radsej ako Zhonghuu. Vies co sa snazim povedat...skatulky existuju, su dolezite pre poriadok a faktografiu....ale plati to co pisem nizsie: nakoniec vzdy zalezi, cim su vyplnene. Vzdy to je o suvislostiach...ktore uz nemusia byt faktograficke... ;-)
Začnu Audi. Zpochybnění značky Audi tu kdysi neprávem započal kolega ZZ. Jde přitom o renomovanou značku vyrábějící bezesporu krásná a kvalitní auta. Třeba taková A4. Proč stojí stejně jako 607 když je menší??? Protože: Je propracovanější, kvalitnější, má lepší podvozek, výbavu, motory, apod. A hlavně je to Audi neboli 4 kruhy... Takový Mercedes-Benz je ještě jasnější - je neprůstřelný, podobně je na tom i BMW.. Následují ostatní, méně renomovanější značky (třeba Volvo, Saab), jejichž název ale nezní tak zvučně.. Nejen název, opět ztrácejí, třeba technikou, nabídkou a výkony motorů... Hold, první dojem uděláš vždy jen jednou...Platí to ve škole, v životě, ale i na prvním rande... Pak je klasa obyčejnějších značek, která jsou určena pro tu většinu z nás. Jsou pěkná, více či méně kvalitní, ale mají styl, šarm a hlavně jiskru, která rozhodne, že se rozhodnem právě pro onu značku. Vede je tradiční, opět německá značka... A pak jsou ty ostatní značky, které neumějí design, nabízejí 2-3 motory a stavějí svůj -doslova- sortiment na jedné maličkosti... Nic víc, nic míň. Ano, jde o asijská auta. Nevypadají, jsou jako toaletní papír, čili jen ke spotřebě, k ničemu jinému... Proto je zvláštní, že my Evropané, kteří už přes 100 let vyrábíme ty nejlepší káry, pokukujeme po asijských plehovkách, protože stojí méně... Proč si * do vlastního hnízda???
Paule, já zaslepen nejsem. Subaru je značka, kterou mám pod kůží, stejně jako porsche nebo saab. A o těch modelech...to jsi myslel jak? Já tvrdím, že při výběru auta se dívám na výkony, zpracování , srdíčko...dlouho nic...pak značka. Já s tím nemám problém. Spíš napiš ty a já ti vysypu kupu konkurentů. A co rozhodne? Zase jen osobní preference. Paule, já nežili v zapařeném skleníku, ze kterého není vidět ven. ;-)
No mě udivuje zájem o Subaru... Víš, Subaru je sportovní značka, stejně tak i BMW, trochu méně Audi. Neznám nikoho, kdo by šel třeba z BMW do Subaru, opačně by se pár lidí našlo. Subaru jsme my za doby vlády totality, BMW je západní Německo. My jsme utíkali tam, od nich ku nám paradoxně nikdo... Navrhni alternativu k prémiovce Mercedesu-Benz C350, 6° manuál...
C350 neznám ,nejel jsem v tom, nicméně cenové alternativy z mého pohledu: BMW 330i,Crysler 300C,X-type 3,0,Lexus GS 300,S60 T5... Mám tam jak němce, tak japíky,tak amíky, tak modrou krev...
Tak kdybych měl psát vechny konkurenty, včetně Saabů,amerik atd. , tak tu budu ještě dlouho. Ten Lexus...víš, já bych ho asi taky řadil výš, já vím. moje chyba. jenže IS je pod cenově i motoricky a GS začíná těsně pd 2 miliony...tak asi v Japonsku alternativu nenajdu :-|
Né lexus, ale GS nad C. Já to prostě takhle rozlišuju...a nehodlám se toho vzdát >:-[] PS: zase naopak třeba S nad GS, kde konkurence je třeba A6, BMW5 nebo MB E
No vidíš, já třeba jo a dokonce ten člověk prohlásil, že zpátky už by se nevrátil, ale to je jedno. Srovnávat sportovnost subaru s BMW nebo nedejbože Audi je prostě úlet. Filozofie a zaměření značek je naprosto jiné. Takže srovnávej srovnatelné a neplácej nesmysly... :no:
Ale notak chlapci, já myslím, že mě nemusíte umravňovat, že snad zde patřím k těm slušnějším a i když někdy vidím neslušnost ve vašem příspěvku, neupozorňuji na to, ale v tomto případě jsem si vážně nemohl pomoc. Tak prázdný text nelze z mého pohledu označit jinak. A v té diskuzi pod ním jsem se bohužel ničeho nedočetl. Ale jinak díky, již budu sekat dobrotu. ;-)
Podle mého názoru premiové je to auto, za kterým se na ulici otočím a když ho uvidím příště tak se otočím znovu... Značky aut se pokusím vynechat. Každá premiová značka se musí udržovat v černých číslech, a proto se s určitým modelem střední třídy musí podívat i níže, protože každý si dovolit auto za mega nemůže, proto na ulici vidíme 3er 1,6 s plastovými kryty kol. Mnohem radsi mam silne varianty, s vuni kuze v inetrieru, velkou obrazovkou a DVD, za tim se otocim znovu, ale ta dokonalost a technicky naskok premiovych znacek se u levnejsich verzi neztraci. Nelibi se mi kdyz vidim zastupce jedne z premiovych znacek projizdet ulici s nenalakovanymi zrctaky, tam se podle me ta premiovost modelu vytraci, i kdyz o premiovosti znacky neni pochyb. Myslite si tedy, ze zakladni verze auta nejake z premiovych znacek je tsale jeste premiova??? Mam na mysli napr. BMW 1,3 nebo M-B C
jak už psal kolega, kterému nemohu pro dnešek přijít na jméno, v každé třídě si u těchto značek připlatíš a očekává se, že dostaneš lepší zpracování, materiály a tak... takže to je vlastně prémiovka, ale ne tak, jak to vnímáme, ale tak, že je to prémiovka v té dané třídě. S tímhletím porovnáváním problém nemám. Ale zdyž řekneš, že jsi přijel prémiovkou, čili lepším autem, než má tvůj kamarád s 407 a ty přijedeš s BMW 1 , trochu si lžeš do kapsy
Zalezi na tom... pokud jsi bez rodiny, tak ti treba ta 1er naprosto vyhovuje, koupis si ji trochu naslaplou, podle me je to potom bezvadna kara se kterou si uzijes pekny svezeni a pritom nemusis platit tolik, jako za nejaky sportovni kupe premiovy znacky, kdezto pokud mas 116i v zakladu a kamos nabouchanou 407 V6, tak si do kapsy lzes, ale pak to vsichni poznaj....
No, myslím že taková 407V6 a BMW 130i... Na to že je mezi nimi rozdíl třídy velikostní, tak i výkonový, ovšem pro BMW. Proto se některým značkám říká prémiové... Hold ani zdařilý model střední třídy nenabídne techniku BMW o 2 třídy nižší...
Samozřejmě pčítám i s tím, že auto občas zastaví, ale když jdu v noci městem a projíždí kolem našláplá kára, které zkrze okýnka svítí 3 displeje, tak se otočím, ty ne?
a s Alessiem no p**dele. :-) Přečetl jsem. Napřed se ale musím vyjádřit k té trapnosti, co tu dnes předvedl Alessio. Tak já tu něžně nastolím letní diskuzní téma. Složí se zbraně, známí rivalové si padnou kolem krku, Marko téma pojme po svém (tj. geniálně) a řada dalších kolegů píše jak já - názory na autosvět. Jistě jsme se všichni těšili, že téma tříd a skupin aut nám velmi rozšíří obzor. Nikoliv Alessio - nechápu proč, ale nahoře jsme se dozvěděli, že jsme (všichni) jak z mateřské školky, když "škatulkujeme". Pak jsem ho umravnil a "za trest" jsem mezi těmi že školky zůstal jen já :-) Jsem prý posledlý škatulkováním. Tak přátelé... něco tak neskutečně naivního a v analyzováném případě tak zabedněného, jsem tu už dlouho nečetl. Vím, že to (mimo Alessia) všichni víme, že vnímání aut, jejich postavení na trhu, jejich váha na trhu, prostě celej ten autoguláš zahrnuje obrovské moře... které k uchopení vyžaduje velké znalosti. Ty samozřejmě má Marko... a já jsem neskonale smutný, že kolega Alessio, který o tomhle neví opravdu takřka nic, jednak nahoře odstřelí tohle téma neuvěřitelným způsobem, jednak bez uzardění píše nesmysl za nesmyslem. Takže na závěr - Alessio, být neznalý naní tragedie. Tragedie je, si to neuvědomovat :no::no: Píšeš tady MichaloviH (pod sobotním tématem) že máš Subaru legacy. Neskutečné. Vždyť lžeš. Auto si koupili rodiče. Ty sis žádné Legacy nekoupil, žádné Legacy nevlastníš a tedy ani nemáš! Už tahle lež by tě vyřadila v dobré společnosti od stolu! Jak malej kluk tu jen dokola opěvuješ tohle auto... bože... tomu se říká autokýč. Najel jsi 8 tisíc kilometrů :-) a poučuješ mě, jak správně driftovat a s čím. Mlč. Alessio, mlč. Vždyť jsi k smíchu. Neumíš ještě ani držet volant! A kde vůbec bereš tu odvahu sestřelovat Markovu práci svím velmi omezeným pohledem na svět aut? Kde bereš odvahu tu lhát, že vlastníš Legacy? Co si to o sobě a o nás myslíš?! :no::no::no: A teď k příspěvku od Marka. Dokonalé. Dokonalé. Dokonalé. Přenositelnost premiovosti... atributy premiového segmentu... historický akcent a "zástupná" myšlénka... životnost značek... devadesátá léta... HERGOT, MARKO, dokonale jsi to popsal. Já tě musím ještě tak třikrát přečíst. Nasát. Jo, tohle nasaju do posledního písmene a pokusím se to dál rozvinout. Takhle přesně jsem toužil po tom, abys to napsal. Je to opravdu vyčerpávající, vnáší to světlo do zatzřídění a vede nás to dál... Pusu ode mně asi nepřijmeš ;-) ovšem - vyseknout ti velkou poklonu... v tom mi nezabráníš. Jo... je to dost dobrý ;-):yes::yes:
Snazil jsem se svym prispevkem zapojit do diskuze, do diskuze, ktera ma podle me smysl a je vhodna na dlouhy vecery, kdy na auto.cz jiz nevychazeji prispevky... Ale tohle pripomina spis hadani, ktery sem opravdu nepatri, neslo by se bavit normalne a ty, kterejm stara zrovna nedala prehlizet??? Jinak doufam, ze Marko bude moct na auto.cz pridavat clanky, mozna by to nebylo od veci....
Laskavě nelži. Vozíš se tu po Alessiovi celej den. Je to nechutný :no: Nevíš o něm nic a píšeš tu nějaký svoje stupidní urážky. Běž s tím fakt do p*dele ;-\ Sedět někde u piva, tak už bys dostal facku, aby ses probral. Meleš tu furt to samé jak báby někde na pavlači. 8-s
GTI, já nastavím druhou tvář. Ještě to s tebou nevzdám. ;-) 1. MÁM LEGACY, protože je psaná na mě (píšu to někde výš). jestli se ti to nelíbí, můžu psát, že jí máme. 2. KDE sis přečetl, že mám naježděno 8 tisíc? Psal jsem, že Legacy má najeto nějakých 8200 km... ale, teď se tě opravdu nezáludně ptám, kde jsi vyčetl, kolik mám najeto? jak jsem ti i osobně do mailu psal, měli jsme (dobře...rodiče měli...) dvě oktávky, Lantru, Pony, 120... a všechny jsem řídil (tedy...řídil...s nějakými jsem ve čtrnácti jen brázdil šikovácí plac před kasárnami. :-). GTZI, asi jsi mě špatně pochopil, proto mi prosím zopakuj, co jsem řekl a co ti nesedí - třeba to bylo nedorozumění. Já jsem v zájmu plynulé diskuze připraven to podat jinak.
Za Felici pochvala. Nechválím tě za to, že nahoře téma, které jsem sem vnesl a setkalo se se zájmem kolegů, neskutečně povrchně odstřeluješ nějakým dětským škatulkováním. A to mi opravdu vadí. Neb trochu vím, co to je svět aut. A Marko ti na to odpověděl třístránkovou statí, kterou si laskavě stokrát přečti. Čímž odčináš ten trapas.
myslíš mojí reakci na OT: AUTEM DO RÁJE - PREMIOVKA ? Poctivě si jí znova přečtu. PS: Já s Markem nemám problém, s ním bezvýhrady souhlasím. Problém vzikl mezi námi...chci ho řešit. Takže pokud máš jakoukoliv část mého textu, která se tě dotkla...sem s ní (kromě té mé reakce, tu jsi du číst hned)
Takže, pakliže se jedná o tento text: "nech už ty škatulky být...nebo si snad myslíš, že kovboj, co si koupí S80 je oproti chlapíkovi v BMW1 nějak...níž postaven? Jde o konkrétní auta a produkty jako celek, ne o značky. Vy jste někdy, páni kolegové, jako mateřeká školka." tak mohu podat jakékoliv vysvětlení jinými slovy. Tou mateřskou školkou jsem měl na mysli snahu až příliž škatulkovat, na mův vkus. jsem už holt takový. Rád jím bombóny a o to kolem se starám asi míň, než je zvykem.
asi jo...proto jsem přišel s bílou vlajkou...bylo to hloupé handrkování a vlastně zcela mimo téma. Tak snad už se to vysvětlilo. PS: vlastně jsem chtěl celou dobu říct něco ve smyslu markova příspěvku z 20.11
My sme si to hore s Allesiom uplne v klude vysvetlili... ;-) Dakujem...za velku poklonu...a vlastne: ja neviem co k tej pochvale viac povedat :*);-) (Vzdy ked nezareagujem na pochvalu...tak ja neviem ako...nie som na to zvyknuty: v praci ma verbalne nechvalia za to, ze viem a robim tak ako treba :-| )
A myslíš, že mě pochválí ve škole? "ó, tak to se vám teda povedlo, ten test ze statiky, pane kolego...gratuluji!!" "To nestojí za řeč, pane profesore..." >:D
:-) Naštěstí to tu pro nás není práce (i když je to tu někdy pěkná facha) a tak je možné vyjádřit i názor na obsah příspěvku a na kolegu. Perfektně jsi téma S AUTEM DO RÁJE posunul a zakotvil ve správném místě. Jistě to tak vnímají i ostatní - teď už víme, co je to ta premiovka. Máme obecný bod. To je velmi důležité. A důležité je, že jej nikdo nezpochybnil... což na auto.cz... považuji takřka za zázrak :-) Budeme v tom jistě pokračovat (nepočítej, že ti dám pokoj ;-) ) A ...snad... neprozradím nic tajného, když přiblížím svou poslední závěrečnou větu tohoto nekonečného seriálu, kteru již dnes nosím v hlavě - VW je prem... ale, nebudu předbíhat... aby někteří kolegové nedostali infarkt :-);-):yes:
Ne, to neberu...leda šesti hvězdičkami ve tvaru souhvězdí kuřátek >:D PS: já opravdu miluji i jiná auta než subaru....věřte mi! jenže jen Subaru mám z těch pro mě srdcových značek dostatečně ošahané, abych si dovolil o něm něco řikat...což se třeba o Porsche nebo S-Typu nedá moc hovořit >:D
:-O právě teď píši takové texty o historii Jagu/Daimleru do nové verze svých stránek. Začal jsem pěkně od Adama - tedy Mark V. Možná to tady uvedu jako takový miniseriál v duchu GTIho letních tématických příspěvků ;-)
Díky za nabídku. Suchá fakt se zdroj od zdroje bohužel liší a Jaguar Daimler Heritage Trust do toho nevnáší příliš světla (i když to by měla být jeho úloha). Nabízená pomoc se neodmítá - nenáš tam náhodou Mark IV. Ten jsem zatím kvůli nedostatku informací záměrně vynechal. Přitom to je úplně první Jaguar.
Hm, tak jsem to pročetl. Marko super. Zážitek mi ale zkazil GTI. Už se prober, chlape. Meleš dokola stejný kraviny jak někde na trhu. To je fakt k zblití. Zase se navážíš do někoho, o kom nic nevíš. Nafackovat ti by snad pomohlo... nebo už ani to ne? Velmi zajímavé sledovat, kdo tu nejvíc kydá hnůj a lživé příspěvky o ostatních... Povzdechnutí na konec: Jak jsi starej, tak jsi blbej :no:
Ne, nemohl jsem nereagovat. Takovej humus, co tu předvádí se nemůže nechat bez komentáře. Je to prasácký styl komunikace a bejt v hospodě, tak už leží venku na chodníku a z nosu mu teče malinovka ;-\
ZZajíčku, opět špatně. Jak jsem již psal, kdybys měl mailovou adresu griZZly, píšu ti griZZly :-) Takže, ZZajíčku, motáš se do věcí s křížkem po funuse, Vím, je to tvůj tradiční přístup proZZtituta auto.cz, ZZoulce, gráZZlíka. Kdybych tě nezal, ty Z***e... uvažoval bych, jaké léčení ti doporučit... takhle mě můžeš než rozesmát. Tvé ZZmijní postoje, tvá absolutní absence morálky, tvůj ZZmršený charakter... jen se ti smát... jen se ti smát >:-[]:no: ZZajíčku.
Skvělý příspěvek, který nikoho neuráží a neatakuje, viď? Jsi už i sprostý.. Krásně hluboko jsi klesl :no::no::no: Chování řeznického psa hadr.. jsi fakt dobytek.
ZZajíčku, nejsem sprostý. Na tvou nevymáchanou hubu je potřeba hrubej hadr. Sprostá slova by to byla - pokud by nepasovala. V tvém případě sedí jak ZZoufalec, tak gráZZlík, i Z***. Dokonale.
Nechovám se uboze. Chovám se k tobě otevřeně a přímě, a samozřejmě, jak zasloužíš. Jen reaguji na tvůj horní proZZtituční vstup do diskuze. Já tě nenapadl, gráZZle. Já jen na tebe reaguju. jako vždy, ZZajíčku. Až tě doma naučí mravům, můžeš se ozvat, že chceš složit reparát. Zatím je to jen na charakterového ZZmršence.
myslim ze premiovou tridu by melo neco odlisovat, nejen to ze ma 5m vozidlo, ale hlavne jeho nezamenitelnost, jeho vyjimecnost. Audi to je klasa, vzdy byla. Ale nastava zde problem, ze uz se zacina vytracet v koncernu jeji vyjimecnost. Audi se musi odlisovat a ne sdilet stejne dily ve stejnou dobu. koukate na stejne detaily v interieru poslouchate stejne chrochtani motoru brzdite stejnymi brzdami a zazivate stejne pocity pri akceleraci jako v ostatnich vozech koncernu. Ne spatne ale stejne. Me se jezdi dobre v HH, je jedno v jakem proste je to mainstream, ale pokud jedu na jednani a chci ziskat zakazku tak si musim vzit BMW 7er. Zakazka je vase, prijedes v octavii pasatu mondeu vectre a jedno v cem tak ji nemas. tak to je urcite vozy budi respekt a jsou synonymem uspesnosti. subaru dobra kara impreza je spicka na vyblbnuti ale postav ji vedle Lexuse a razem zjistis co to je za zebraka. Muzes postavit EVO IX vedle 130 a dojde ti ze ten bavor je o necem jinym. Na tom uvidis ze ani cena neudela premiovku.
Jistě, postavit Imprezu vedle Lexuse...sice bych neměl problém s tím přijít a nasednout do imprezy, ale chápu, co tím myslíš. Impreza není auto na ježdění na schůze top-managmentu :-)
Nahoře jsme rozjeli možná nekonečnej seriál o třídění aut. Marko to celé dokonale popsal v premiové třídě. To, co píšeš, je jeden z charekterů premiovky (jakož i jiných skupin, neboť to působí třeba i v mainstreamu) tedy jde o usazení té které značky ve společnosti. Jde o její "význam" "hodnocení" Jo, dobrej úhel. A velmi důležitej. Bez znalosti této problematiky nelze ani podle mně kupovat auto. V příštích dnech se k tom určitě dostaneme. Někam vrhnu příspěvek - AUTEM DO RÁJE - lesk a bída premiovky. P.S. Zřetelně je to zde vidět na Lexu... obrovská snaha ho sem dostat do povědomí... s každým časopisem si kupuješ dvoustránku reklamy... a takřka nikoho nezajímá... jistě... neboť platí "zákon" vnímání značky...
Nikam nerostou... nezapomeň, že ta auta nakupují japonská zastupitelství, japonci, co tu žijí a pracují a pár těch, co "nemaj" na evroskou premii. Přitom, při známé nadrženosti lidí na nové věci, by to mohlo být až závratné... není... nikam to ani nemůže v Evropě dojít. Představ si tu obrovskou... opravdu obrovskou nabídku MB, BMW a AUDI, pak ještě Jaguar, Maserati... čím bys chtěl odlákat pracháče od těchto skvostů? Víš co by to muselo být za dělo?.. a za historii? Evropa není žádná *... Tady, v Česku, paradoxně, se jich může prodat dost... neboť tu ještě není tak společenský tlak na jednotlivě vrstvy, aby jezdily v tom v čem se "jezdit má"... jo, jo, tak to je. Nebo ty myslíš, že lékař by mohl sednout do něčeho jiného než do MB? Tady jo... ale jak se budeme usazovat... bude to tu stejné. Ty až budeš jednou ten generální čehosi :yes: budeš jezdit v BMW nebo v AUDI nebo v MB... vzpomeň na kolegu GTI...
nevím, neznám čísla prodejů. jasné je ale také to, že zase zastoupení německých firem asi nekoupí lexuse... já si myslím, že lex má co nabídnout, uvidíme časem. pro mě by GS nebyl žádný problém řídit...sedí s v něm parádně! ;-)
Vždycky nakonec rozhodne cena. Kdyby středně vybavenou až vybavenou verzi postavili na úroveň základní prémiovky (s odpovídajícím motorem) tak mají výsledek jasný. Jenže oni se tlačí jinam a v US jim to lidi žerou. Tady ne.
A propos prodeje se pohybují v takových číslech, že je to na hranici statistické chyby. 9 tisíc leden-květen 05 a 17 tisíc 06 nic neznamená, protože letos se do května v EU prodalo téměr 7 mio aut.
Saabu je 40.000 - to je těsně ale přece víc než Land Rover nebo Chrysler. Lexus je v EU spolehlivě nejslabší japonská značka - druhé nejslabší Mitsu má 54 tis.
A také jí zústane. Nikam to nepůjde... pár hybridních fanatiků, zastupitelské úřady, japonci na práci v Evropě... a dál nic. Proč taky. Ikony segmentu si tu vyrábíme dokonalé a sami.
Jistě, dobře pojede (kritizují jej ovšem za necitlivý volant - sterilní jízda, nic pro tebe), ale nemá to, co nahoře píše Marko... nemá všechny atributy premiového segmentu... a to se v Evropě neodpustilo ani Phaetonu, natožpak nějakému přivandrovalci... Bohužel... jedno se Lexu podařilo - premiovky musí začít pracovat na hybridu ;-\ osobně to nevítám... ale v zájmu udržení trhu holt tohle museli vzít na vědomí.
Nemá VŠECHNY atributy... to je právě ta umělost, kterou Evropa nepromíjí. Je to to samé jako s Phaetonem - technicky nepochybně premiový produkt... leč... chybí některý z atributů... v tomto případě vžnešený rodokmen. Lex nemá ani historii ani tedy logicky vznešený rodokmen. Není chápán ja "prestižní" značka, nýbrž jako pokus Toyoty dobít trh USA lux segmentem (což tedy je pravda pravd). A proto je Evropa tak zdrženlivá.
Marko(tunajsia najvecsia prirodzena autorita) to vynikajuco rozviedol a jeden z jeho zaverov je takyto:
"...Dokazom, ze to funguje su tzv. virtualne luxusne znacky japonskych vyrobcov – proste splnili tri zakladne podmienky a nikto nemoze spochybnit, ze su sucastou premioveho segmentu...."
Je zbytocne sa hrat na poloslepeho,polohlucheho. Ano je to tak, kludne priznavam ze Lexus patri do premiov. segmentu. A ano uznavam, mozu to byt skvele, spickove auta, vid dnesny test. No a? Moje srdcovky maju europsky pas. Cast z nich nie su ani premiovky. Znamena to, ze tu budem degradovat a znevazovat ostatne znacky? Nie. Znamena to, ze budem viest konfrontacne debaty so zastancami inych znaciek? Co tym chcem dosiahnut? Ukazat im, ze ja mam vkus a oni nie? Presvedcit ich, ze ja sa autam rozumiem a oni nie? Na to nemam dovod. Vy ano?
Jde o to, že když ti "mainstream" značka udělá novou generaci nějakého modelu, který vevnitř vypadá jako konkurenční prémiovka, technika je také na úrovni prémiovky, materiály též...tak někomu holt nevysvětlíš, že je přinejmenším nepřesné jí automatciky posazovat za toho konkurenčního prémiového soka. Co se týče lexusu, tak tam cítím výbornou přítomnost,budoucnost...ale minulost ne. ta pokroková technika to do určité míry supluje, ale kolega GTI má pravdu, že prémiová značka by měla být jaksi hlouběji zakořeněná. někomu to vadí, jinému ne.
Marko to velmi dobře vystihl, prémiovka v Evropě, Japonsku a USA a vůbec kategorizace aut není totéž. Myslím ale, že ani Evropu v otázce vnímaní značek a postojů veřejnosti k nim nelze brát jako jednolitý celek. Roli hraje samozřejmě preference "domácích" značek a dále odlišné postoje k fenoménu "automobil". Třeba v Německu je mnohem patrnější, že auto potvrzuje společenské postavení, na rozdíl od Francie nebo Itálie, kde je k vidění mnohem více menších vozů. A u nás je v tom už vůbec velký guláš.