Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Proti sviceni nic nemam, sam svitim uz dlouho celorocne... ale co mi vadi obecne v tomto nasem state je posledni trend ruznych narizeni, regulaci a prikazu a z toho plynoucich buzeraci.
tak je to tady... ještě naposled si vyzkoušej, co je to, prohnat svý Lambo po horizontech... a pozítří... ti na předjíždění postačí motůrek od stěračů. Ovšem chodci... ti to nebudou mít také jednoduché... Ostatně nosit sebou povinně tříbuřtovou baterku... to je snad nějakej zlej sen. Já osobně jsem si koupil vyřazenej hornickej kahan. Rozumíš, přijdu k přechodu a zahájím akci - pravačkou kahan rozhýbu sem a tam... a levačkou budu naznačovat, že hodlám přejít. Vzal jsem k tomu kahanu i hornickou přilbu... hele, nikdy nevíš, kterej rapl tě přehlídne. Včera jsem viděl v OBI pěknou baterku do jeskyní... je na gumičku a přidělává se na čelo... Tak jsem ji vzal taky. Až budu šmejkat nákup z Delvity, přicvaknu tu baterku nad uši a to by bylo, abych se zdravej nedostal domů. Tak čus novejm předpisům :yes: P.S. BRAVO REDAKCE za osvětu :yes:
Malicko OT, ale jen malicko. Prosim te, jak to vlastne je s bodama a pokutama. Prikla😜 pojedu o 20km/h rychleji a nebudu svitit. Dostanu pokutu+body za rychlost + body za nesviceni. Neni to proti pravu? Ja myslel, ze u nas se tresty nescitaji a plati jen ten nejvyssi. Jak to je? Dik.
Dopustíš-li se jedním skutkem více přestupků nebo trestných činů, zaznamená ti příslušný obecní úřad "jen" počet bodů stanovených pro nejzávažnější z nich.
Trochu nadnesené, ale vpodstatě zas né daleko od reality. A když už jsme u toho přecházení, to je úplné neštěstí jak pro řidiče, tak pro chodce. Zvlášť u víceproudých silnic v obcích - jedeš v levým, najednou před tebou v pravým zastaví náklaďák a než tě trkne, že dává přednost chodcům na přechodu, které přes něj doprava nevidíš, na přechod vjedeš a zrovna jak napotvoru v okamžiku, kdy se ti zpoza náklaďáku chodec vynoří...a je tvůj. Vloni jsem jezdil dost po Holandsku a tam to vyřešili tím, že před každým přechodem stáhli víceproudé silnice do jednoho pruhu a za ním zas rozvětvili. Ve Finsku zas před přechodem pro chodce máš povinnost zastavit a znovu se rozjet bez ohledu na to, jdou-li po něm chodci či nikoliv. Asi by to chtělo tyhle "detaily" dost dopilovat, neřku-li zgruntu přepracovat, co?
Výborný pohled. Jistě. V mediích se podsouvá, že jak se něco stane na přechodu, je to vinou piráta. Nikoliv. To co popisuješ s tím náklaďákem jsem zažil i já a nebudu výjimkou. Jasně - než ti sepne, že tam neodstavuje auto... je tragedie hotová.
Muze nekdo prosim objasnit moznost pouziti svetel pro denni sviceni? Takovou sadu nabizi Hella ale ma to jeden hacek, nesviti zadni svetla! Je to problem nebo je to v poradku??
Svítí právě jen ta světla pro denní svícení. Jde o to, že jsou to pouze světla na zviditelnění auta tam, kde je snížená viditelnost - lesní úseky. Tahle světla jsou dělaná pouze pro to "být viděn", takže světlo rozptýlí a při svém nízkém výkonu neoslňují. Zapnou se hned po nastartování a svítí dokud nejsou rozsvícena potkávací světla. Při použití světel pro denní svícení nemusí svítit zadní světla. Problém by to být neměl, pokud jsou tahle světla homologovaná (Hella je jedna ze dvou výrobců, co (zatím) homologaci má), protože v zákoně je v souvislosti s denním svícení přímo uvedena možnost použití světel pro denní svícení. Nevím, jestli jsem Ti odpověděl tak jak sis představoval.
Jeden z nazoru dopravni inzenyru ktery jsem slysel: "zvlaste u starsich typu vozidel, ktera nejsou vybavena tretim brdovym svetlem, se pri denim sviceni stavaji brzdova svtla nedostatecne vyrazna pro upozorneni dalsich vozidla". Navic kdyz je hlavni zbrani deniho sviceni viditelnost protijedoucich vozidel, to vidim jako spravne reseni. Zaroven si myslim ze by nove vozy meli byt povinne vybaveny svetly pro denni sviceni, v mnoha ohledech jsou lepsi nez potkavacky. A kdyz rekneme a A meli bychom rict i B, zakonodarci si bohuzel casto neuvedomuji.
Naši zákonodárci si toho neuvědomují. Zákon platí už za tři dny a je takových nejasností. Autoškoly nemají podle čeho učit, software na evidenci bodů dostaly obecní úřady nedávno, ... Prostě typicky český. Dlouho se mluví o tom že je třeba něco dělat a nic se nedělá a pak se najednou vyplivne narychlo nedomyšlený paskvil, kterej se hned novelizuje.
Apokalypsa začíná! Už jste zapoměli na den ,kdy se rozzářilo tisíce sluncí nad Hirošimou a Nagasaki? Zapoměli? Nebojte se, od 1.7. to zažijete na celý rok, dnes a denně. Doporučuji nakoupit sluneční brýle a docházeti pravidelně k vašemu očnímu lékaři. Dále ,pro jistotu, se vybavte mobilním zařízením pro svícení (baterka) a rozsviťte všechna světla ve vašem bytě. Člověk nikdy neví co ho za rohem čeká...
Jen skoda, ze nejsou body za mlhovky a ze je policiste temer nepokutuji ....
Jo? Tak si je někdy rozsviť. Sloví tě první hlídka. Na tohle reagují jak na slepice na flusanec... :no: :no:
KDE: výpadovka z Olomouce směr Brno KDY: 27.6.2006 16.30 KDO: ZZ + jeho vůz SITUACE: Čtyřpruh v obci se svodidlem na středu upraveno značkou na 80, následuje křižovatka, výpadovka pokračuje, vpravo pumpa OMV, za ní asi za 100m značka silnice pro motorová vozidla. JAK: Na OMV malovaná felda. CO: Lehká brzda. Následuje zastavení hlídkou... KONVERZACE: Fízl: "Dobrý den, bla bla bla, silniční kontrola, bla bla bla" ZZ: "Dobrý den, jo já vím, viděl jsem vás na tý pumpě. Kolik jsem tam měl?" "90" "Tak to je docela dobrý na 80, ne?" "No, to není, je tam 50. Křižovatka ruší značky" "Huh, tak to není dobrý" ... dál pokračovala konverzace o řešení přestupku... VERDIKT: Pro mě typický příklad totální buzerace - měření jen za účelem výběru pokuty. Nic víc. Jistě, překročil jsem rychlost o výrazně více a nevyhýbám se postihu za přestupek, ovšem tohle je typický příklad toho, jak to bude... Tak si, pánové, ještě užijte dva dny bez bodu. A až budou za každou popelnicí v každý druhý díře schovaný ty ubohý měšťácí, tak fakt sundám registrační značky a děj se vůle "boží" 8-s
Tady v Plzni mi taky rozčiluje, že cajti měří na naprosto přehledné čtyřproudé silnici a kešujou tam denně. Ale na nepřehledným místě nejsou vidět nikdy. Asi bych byl naivní, kdybych si myslel, že se něco změní. Na jiné čtyřproudovce byla dřív 70 a denně tady lovila zelená felda s radarem. Pak ale značky zmizely a platí tu 50 a je to opět těžce výdělečná činnost. Kdy se přehodnotí omezení rychlosti na průtazích městy? A teď ke všemu přibudou měšťáci a to bude extra velká paráda.
....mestaci se pomejou...bude vic penez a ubudou mindraky...bo si je aspon vylecej na nas...jupi jou
Já osobně najezdím za měsíc okolo 3000 Km, naši tři cesťáci každý kolem 6000 Km. Všichni se shodneme, že celoroční svícení je plusem. Pokud dodržuji rychlostní limity většinu situací s "neosvělenými" cyklisty a chodci zvládnu bez problémů. Daleko více krizových stavů jsem zažil kvůli blinkrům - kruhové křižovatky, objíždění překážek, chodců i cyklistů, odbočování z hlavní silnice...
Zdravím,
nedá mi to, abych se take za svoji osobu trochu nevyjádřil k novému silničnímu zákonu. Plně s ním NESOUHLASÍM! Ptáte se proč? Ne proto, že nejsem za větší bezpečnost n našich silnicích, ne proto, že bych si myslel, že s tímto katastrofálním stavem by se nemělo nic dělat, ale především proto, že tento zákon bude sloužit především a zejména k naplnění státní kasy a k další šikaně slušných řidičů. Již prostým selským rozumem dojdeme k tomu, že pokud by měl řešit nový zákon bezpečnost na našich silnicích - za což se hlavně schovává a co nám donekonečna papouškují naši zákonodárci, musel by se nejprve opřít o stav (nebo spíše nestav) našich komunikací, protože bezpečná jízda vychází nejprve z jízdy po bezpečné komunikaci. Další věcí je stav vozového parku v ČR. Chce mi snad někdo tvrdit, že 25 let stará Škodovka (tím se nechci teď nikoho dotknout) - pochopitelně prostá všech moderních prvků bezpečnosti, je pro dopravu bezpečnější, než např. 10 let starý VW, Opel či jiné zahraniční značky, vabavené minimálně 1 - 2 aorbagy, ABS a dalšími prvky bezepečnosti. Bohužel takováto auta nán naši zákonodárci zakázali dovážet (i když to se má snad od 1.7.2006 konečně změnit). Další věcí, která není rozhodně v pořádku a je v rozporu s bezpečným provozem spousta naprosto nesmyslných, zbytečných a nevhodně umístěných dopravních značek. Proč alespoň zde neudělal stát pořádek, když mu jde tak o bezpečnost. Proč POLICIE ČR doposud plně nevyužívala svých pravomocí a důsledněji nedohlížela na bezpečnost provozu na místech častých dopravních nehod, různých nebezpečných křižovatkách a dalších místech, na rovných úsecích u škol a pod. Jistě, podstatně jednodušší je nechat děravé silnice plné štěrku a výmolů a vybírat si "své jisté" na předledných úsecích s nesmyslně umístěnou dopravní značkou omezující rychlost jízdy. Proč POlicie neměřila rychlost zejména ve večerních hodinách ve městech a na "profláknutých" místech, kde si to po setmění rozdávají tuneři, co se * městem v "pohodě 130Km/h" a Policii to nevadí - alespoň já je nikdy po setmění ve městech měřit neviděl. Co se týká této debaty ke svícení; v zásadě nic proti svícení nemám, ale rozumnému svícení, ne když mi to někdo nařizuje. Jen pro zajímavost jsem dnes potkal na silnici autobus!!! a měl pro "sichr" rozsvícená kromě potkávaček i dálková světla a mlhovky a takových týpků, co ted jezdí za slunečného počasí je pořád více - asi se již nemohou dočkat svícení. Sám již několik let svítím i přes den za špatného počasí, na dálnici svítím vždy, ale na normálních cestách a ve městě za jasného nebo slunného dne jsem nikdy nesvítil abych neoslňoval protijedoucí. Toť můj osobní názor na tento paskvil zákona, od kterého si stát slibuje jediné - zvýšení příjmů do státní pokladny a jak sem již uvedl, potažmo i šikanu slušných řidičů. A ty hlasy, co se ozývají, že pokud budu jezdit slušně, tak že se nemusím ničeho bát si myslím tento zákon brzy vyvede z omylu. Člověk je tvor chybující, není stroj, a i velice dobrému řidiči se občas stane, že přehlédne nějakou tu značku, pojede o nějaký ten kilometr rychleji, a teď, když bude platit 0 tolerance, nejen že zaplatí pokutu, ale bod po bodíku bude nárůstat jejich konto, kdy přijdnou jednoho krásného dne o řidičák. A jak se jim bude líbit, až dostanou pokutu jdoucí do desítek tisíc korun jen za to, že si zapomněli napsat na řádně vylepenou dálniční známku číslo svého vozu. 😲
nedá mi to, abych se take za svoji osobu trochu nevyjádřil k novému silničnímu zákonu. Plně s ním NESOUHLASÍM! Ptáte se proč? Ne proto, že nejsem za větší bezpečnost n našich silnicích, ne proto, že bych si myslel, že s tímto katastrofálním stavem by se nemělo nic dělat, ale především proto, že tento zákon bude sloužit především a zejména k naplnění státní kasy a k další šikaně slušných řidičů. Již prostým selským rozumem dojdeme k tomu, že pokud by měl řešit nový zákon bezpečnost na našich silnicích - za což se hlavně schovává a co nám donekonečna papouškují naši zákonodárci, musel by se nejprve opřít o stav (nebo spíše nestav) našich komunikací, protože bezpečná jízda vychází nejprve z jízdy po bezpečné komunikaci. Další věcí je stav vozového parku v ČR. Chce mi snad někdo tvrdit, že 25 let stará Škodovka (tím se nechci teď nikoho dotknout) - pochopitelně prostá všech moderních prvků bezpečnosti, je pro dopravu bezpečnější, než např. 10 let starý VW, Opel či jiné zahraniční značky, vabavené minimálně 1 - 2 aorbagy, ABS a dalšími prvky bezepečnosti. Bohužel takováto auta nán naši zákonodárci zakázali dovážet (i když to se má snad od 1.7.2006 konečně změnit). Další věcí, která není rozhodně v pořádku a je v rozporu s bezpečným provozem spousta naprosto nesmyslných, zbytečných a nevhodně umístěných dopravních značek. Proč alespoň zde neudělal stát pořádek, když mu jde tak o bezpečnost. Proč POLICIE ČR doposud plně nevyužívala svých pravomocí a důsledněji nedohlížela na bezpečnost provozu na místech častých dopravních nehod, různých nebezpečných křižovatkách a dalších místech, na rovných úsecích u škol a pod. Jistě, podstatně jednodušší je nechat děravé silnice plné štěrku a výmolů a vybírat si "své jisté" na předledných úsecích s nesmyslně umístěnou dopravní značkou omezující rychlost jízdy. Proč POlicie neměřila rychlost zejména ve večerních hodinách ve městech a na "profláknutých" místech, kde si to po setmění rozdávají tuneři, co se * městem v "pohodě 130Km/h" a Policii to nevadí - alespoň já je nikdy po setmění ve městech měřit neviděl. Co se týká této debaty ke svícení; v zásadě nic proti svícení nemám, ale rozumnému svícení, ne když mi to někdo nařizuje. Jen pro zajímavost jsem dnes potkal na silnici autobus!!! a měl pro "sichr" rozsvícená kromě potkávaček i dálková světla a mlhovky a takových týpků, co ted jezdí za slunečného počasí je pořád více - asi se již nemohou dočkat svícení. Sám již několik let svítím i přes den za špatného počasí, na dálnici svítím vždy, ale na normálních cestách a ve městě za jasného nebo slunného dne jsem nikdy nesvítil abych neoslňoval protijedoucí. Toť můj osobní názor na tento paskvil zákona, od kterého si stát slibuje jediné - zvýšení příjmů do státní pokladny a jak sem již uvedl, potažmo i šikanu slušných řidičů. A ty hlasy, co se ozývají, že pokud budu jezdit slušně, tak že se nemusím ničeho bát si myslím tento zákon brzy vyvede z omylu. Člověk je tvor chybující, není stroj, a i velice dobrému řidiči se občas stane, že přehlédne nějakou tu značku, pojede o nějaký ten kilometr rychleji, a teď, když bude platit 0 tolerance, nejen že zaplatí pokutu, ale bod po bodíku bude nárůstat jejich konto, kdy přijdnou jednoho krásného dne o řidičák. A jak se jim bude líbit, až dostanou pokutu jdoucí do desítek tisíc korun jen za to, že si zapomněli napsat na řádně vylepenou dálniční známku číslo svého vozu. 😲
:yes: Bezezbytku souhlasím. Zrovna nedávno nám tu dokončili rekonstrukci jedné ulice, kde zrušili světelnou křižovatku (typické křížení dvou na sebe kolmých silnic). Nikdy dříve tu nebyl větší problém s plynulostí nebo bouračkami. Křižovatku nahradili nesmyslně provedeným kruhovým objezdem, který v tomhle místě nemá žádný smysl a rázem je problém s průjezdností. Navíc na každém výjezdu/vjezdu je přechod pro chodce, takže člověk neví co si má hlídat dřív. Uprostřed je pak val, přes který není vidět na druhou stranu. Když se naše vrchnost snaží o větší bezpečí na silnicích, tak proč se vytváří nebezpečná a složitá místa? 😒
Prostě svítím celoročně už mnoho let takže pro mě to změna nebude
Za prvé svícení za slunného dne (i v zimě, zvláště při bílem sněhu). Vedle rozsvíceného světla 55W (které ani není vidět že svítí) není už dobře vidět blikající blinkr 21W oranžový a s horšé světelnou účinností, než zdroj hlavního světla. Rovněž tak vzadu vedle koncového světla. A zrovna tak není příliž patrné rozsvícení brzdových světel (není-li třetí, ale i tak). Jak je to nebezpečné.
Za druhé. Životnost žárovky je kolem 200 hodin a její výměna není u nových os. aut a matersky na silnici jen tak proveditelná - většino je nemožná. Proto je v noci, kdy je potřeba svítit (i proto, abych byl viděn !) vidět dost aut s nesvítícím nějakým světlem, které si vysvítili ve dne - jak je to nebezpečné.
O nerozumu trvale rozvícených světel svědčí i to, že ani jedna ze západních zemí s vyspělou motorizací v našich zeměpisných šířkách takový zákon nepřijala.
To jseš tedy machr z jiné galaxie, když tvrdíš takovou hovadinu.
Jinak ten zákon je totálně nesmyslný - vyráží jeden klín klínem druhým. Neřeší příčiny, nýbrž se snaží uhasit následky. Jsem si jistý, že kdyby všichni dodržovali stará dobrá pravidla (40-50km/h a 80-90km/h), neléčili si na cestě mindráky a svítili tak jak velí zdravá logika, klesl by počet nehod minimálně o 80%.
PS:Ale nové radary se zaplatit musí....