Solarne stresne okno pouziva napr VW vo Phaetone Tuaregu a v Passate. Da sa predpokladat ze v buducnosti budu solarne clanky vykonnejsie a lacnejsie takze sa mozno dockame aj rozsirenia tohto systemu do aut aj nizsej triedy. Ci uz v spojeny so stresnym oknom alebo bez. Rozhodne to nie je zla myslienka.
predpokladam ze to pouzivaju dcery VW hlavne tie luxusnejsie modely ale takto okamzite z hlavy viem len o VW. Predpokladam ze pri A8 A6 sa to tiez da objednat.
Audi někdy od poloviny 90-tych let monttovalo za příplatek do A6 a A8 (za několik let i A4) solární střešní el. ovl. okno asi za 50 - 60 tis. Kč. jak jsem pochopil, vyrobená elektřina prý poháněla ventilátory ve ventilaci ve stojícím voze, a tak díky cirkulujícímu vzduchu snižovala teplotu ve voze. časem jsem někde objevil, že až o 20 °C. Více info ziskaáte přirozeně u AUDI...
Namísto aby japonci dále rozvinuli výše popsanou, sofistikovanou technologii, plýtvají energií a výfukovými plyny, když v houfech zanechávají v horkých dnech zaparkovaná, nastartovaná auta kvůli klimatizaci. Vzhledem k ndostatku pohonných hmot na ostrovech Japonska tento zhýralecký nešvar kritizuje i tamní vláda a dost možná právě proto se automobilky začaly problematikou opět zabývat. Kdyby však bylo v sázce ˝jen˝ životní prostředí, nejspíš by se nic nedělo.
O systému ventilace, který je napájený ze solárních panelů střešního okna jsem slyšel už v souvislosti s BMW nabo MB - teď nevím. Další dobrou věcí, kterou mají třeba Citroëny je dálkově ovládáná funkce stažení okének do ventilací polohy. Všechna čtyři okna jsou stažena asi 5cm, aby nikdo neprostrčil ruku, ale auto stále větrá. V ČR ovšem dost riskantní funkce, vzhledem k milým spoluobčanům. Tato funkce bývá napojena na sensor stěračů a v případě deště se okna sama zavřou :yes: V současné době jako nejdostupnější vidím instalaci alarmu s funkcí dálkového startu, kdy z domova / kanceláře lze zjistit teplota uvnitř vozu a auto pak nastartovat: v létě vychladit / v zimě předehřát. ¨Je velmi komfortní přijít do auta, ve kterém je např. již jen 26 a ne 65°C ;-)
Alebo zdokonalenie solarnych clankov (vyssi vykon nizsia cena) ktore umozni aby auto nielen vetralo ale aj chladilo - dostatok el. energie na pohon klimy.
Promiň, ale nebude. Ta vazba tam prostě není. Neboli jinak řečeno, ten elektromotor pro pohon klimačky chybí. A je to rozumný, proč strkat mezi motor a kompresor něco (elektromotor poháněný alternátorem), co zbytečně přináší ztráty, když to není potřeba?
Tak tam by me to ani neprekvapilo, ta ma vse potrebne na palube. Ale vem jen, ze u nehybridu mas v aute 24V sit, coz by pri vykonu klimacky 5kW (treba MB-S ma pres 8kW...) znamenalo, ze bys za jejiho provozu musel pracovat s proudy pres 200A, z cehoz by pak plynula nutnost i dost jinyho dimenzovani kabelaze, pojistek a vseho s tim souvisejiciho...
Bez klimačky nelez ani do postele. Dnes snad již bez toho ani nejde jezdit. Obrovské prosklení, mnoho hodin poskakuješ v zácpách... je nutno bejt připravenej. Tak především - přijdeš k autu, na jehož kapotě si můžeš udelat stejk... co ovšem uděláš ty - otevřeš všechny dveře, případně i víko kufru (kombi) obcházíš káru a jásáš, jaký máš dělo. Po minutě to všechno zavřeš a jedeš. Skla zásadně opatřuješ vrstvou, která odráží tepelné paprsky. Klimačku si za jízdy nepouštíš na pupek, abys nepotratil, ale vytváříš pokud možno bezprůvanové podnebí, snesitelné pro jízdu. Pod 22 stupňů vymražuje jen otužilec. Tak třeba Apoštol, passátní kára... ve střeše solární články, co poháněj ventilátor a ten ti v době odstavení vozu provětrává vnitřek. To samé ti nabízí i SUPERB. ŠKODA SUPERB :yes: Takže velmi chvalme tato zařízení... přispívají k bezpečnosti provozu a svědčí plastům i kůži uvnitř. :yes:
...jen technická připomínka. Při delších jízdách se mi osvědčilo pouštět vychlazený vzduch pouze tryskami na přední okno, při současně sklopených slunečních clonách. Studený vzduch tak ,,leze" po vnitřní straně předního okna, střechy a zadního okna. Tím dělá izolační vrstvu od tepelně nejvíc exponovaných částí exteriéru karoserie, přičemž nedělá průvan ani na nejvyšší rychlost ventilátoru... :-)
No nevim, nemuzu sklopit slunecni clony, protoze bych nevidel...
Ja kombinuji fuk na nohy a predni sklo s fukem jenom doprostred (to kdyz mi omrzaji nohy :-)
Ne, TTT má automatickou funkci, která ti reguluje, co je právě nejvhodnější. Několik senzorů stále vyhodnocuje zda tebou požadovaná teplota je v daných místech. Pokud ne, tak upravuje směr, teplotu a intenzitu ofuku, aby byl tvůj požadavek uspokojen (stále jsme u klimatizace) ;-)
...sedačka do spodní polohy, sedák od horizontální roviny sklopit na cca 8°, opěradlo od vertikální roviny na cca 22°, odjet sedačkou na kontakt s pedálem při vyšlápnoté spojce a natažené noze, spustit volant do spodní přední polohy, uchopit ho nahoře za věnec a sunout nataženou levačkou až do polohy, kdy přestane zakrývat nejvyšší sdělovač na štítu přístrojů. Pak vrátit sedačku vpřed o zub zpět => cca 25 mm. A musí to tam být... :-)
...jestli to je benQ za mnou, tak sice nechápu proč, ale rozhodně si rád nechám vysvětlit, která klima se za Vás rozhodne, jaké trysky Vám vnutí na funkci AUTO, aniž by se Vás zeptala, zda to schvalujete. Alespoň budu vědět, co si koupit nemusím... :-)
...je to možné, že některé firmy to tak dělají. Slušná značka ale vždy umožní dva režimy klimy. První je manuální navolení teploty vzduchu na výstupu z trysek. Tedy nikoliv teploty interiéru. Zda se přitom pro zvolenou teplotu, klima zapne, buď z hlediska dosažení teploty nebo vlhkosti vzduchu, si řeší klima sama nikoliv řidič. Ten má ale možnost její rozhodnutí vetovat tlačítkem A/C. Dále se volí výkon ventilátoru a trysky, kterými má vzduch proudit. Druhý režim je AUTO, při kterém, a to jen zásadní rozdíl, čidla teploty řídí výstupní teplotu vzduchu a výkon ventilátoru, podle rozdílu zvolené a skutečné teploty v interiéru. O tom, kterými tryskami to smí klima řešit, by ale měl řidič, mít stále možnost rozhodnout sám. Klimatizace, která by to neumožnila, nemůže být, například podle NEN standardu, zastavěna do autobusu. Důvod je jasný a spočívá v poměru výkonu klimatizace k objemu interiéru. Čím je výkon nižší a objem větší, tím je v extrémních horkách, při funkci AUTO, nucen běžet ventilátor rychleji a tím je vyšší rychlost vzduchu v tryskách. To má ovšem k bezprůvanové cirkulaci vzduchu daleko. A za této situace, kdy klima pracuje na hranici možného výkonu, ztrácí funkce AUTO smysl. Tudíž je nutné, aby si řidič mohl buď zvolit zónu, kde mu průvan bude vadit nejméně. nebo se vrátil do manuálního nastavení teploty na výstupu z trysek. Ale jestli to benQ akceptuje, bez této možnosti volby, i ve španělských čtyřicítkách, tak prosím. Já bych ale takové auto nebral... :-)
Dik za vysvetleni :yes: Tim rizenim trysek v AUTO rezimu myslite proste zavreni/otevreni jednotlivych pruduchu? Osobni zkusenost mam totiz se dvema autoklima (Octavia a Vectra) a ty v AUTO rezimu moznost volit trysky (pres ridici panel) neumoznuji. Kdyz se tam stiskne tlacitko napr. smer na nohy, AUTO rezim se vypne, prestoze kontrola teploty furt bezi... Takze pak je to asi ten rezim, o kterym jste mluvil, ne? A jeste k Vami zminenemu pomeru vykon/objem. Vykon urcuje jen maximalni mozny mnozstvi tepla, ktery z prostoru dokazu odvest. Kdyz bude tepla vic, muze ventilator bezet jak rychle chce a pozadovanou teplotu se nepodari dosahnout. Pri nemaximalni zatezi jsou pak principialne mozne dve varianty - staly proud vzduchu s promennou teplotou anebo stala teplota s promenym proudem vzduchu. Nevite, ktera se spis pouziva v autech? Myslim, ze ta druha, ne?
Ale jistě... akorát si holt musíš vzít ty správný ponožky... Problém jsi uhodil na hlavičku, ano, autoklimačka se tě na nic neptá... :-) Abych to ale nepřeháněl... v 90% situací ti to fouká dobře... a těch 10%, to je to na manuální úpravu... navíc, jak jsi četl jistě nahoře, někdo má rád v chladu nohy a jinej hlavu... takovej rozptyl úchylek samozřejmě zvládnout automaticky nejde... Klimačka je ideální... když je pod mrakem, venku tak kolem 10 stupňů... a tvá klimačka je vypnutá... tehdy ji miluju. V pařácích musí zvládat extrémní podmínky (skleník)... a to je samozřejmě problém všude.
Takovou klimačku má kde kdo... my ovšem nepopisujem praxi z katalogu, ale zkušenosti na cestě... tak pokud jsi četl někdy návod na užívání klimačky... i výrobce ti doporučí v určitých situacích volit manuální režim. Tos nevěděl?