Trend: Ochrana zaparkovaného auta před horkým sluncem
Zvyšující se letní teploty přinutily výrobce automobilů znovu přemýšlet nad ochranou automobilových interiérů před vedrem. Ve hře je nejen komfort cestujících, ale také spotřeba paliva - výkonné klimatizační jednotky, nutné k rychlému ochlazení z teplot, často se blížících 100° C, si berou daň v podobě vyšší zátěže motoru i celého vozu. Přesto se interiér u stojícího vozu rozpálí a občas může jít i o život, o čemž svědčí 35 - 40 dětí, každoročně zahynuvších v rozpálených zaparkovaných automobilech.
Proto se Sdružení vývojových pracovníků pustilo do testování zdokonaleného systému, který permanetně provětrává interiér zaparkovaného vozu výkonným ventilátorem, napájeným solárními články, a významně snižuje teplotu uvnitř. Japonská Mazda toto zařízení nabízela za příplatek do svého modelu 929, avšak jeho kariéra skončila bez většího zájmu médií spolu s celým modelem a v současné době takové systémy výrobci vesměs ignorují. Současně probíhá i intenzivní testování nových typů determálního zasklení a především povrchových laků. Pokud se povede aspoň část z vylepšení dotáhnout do sériové výroby, bude možné mj. snížit výkon instalovaných klimatizačních jednotek a ubude také náhlých úmrtí kardiaků, nastoupivších do rozžhaveného interiéru. Mají tyto systémy podle vás budoucnost?