Pánové, kolegové, spolupřispěvatelé. Byli jsme tu v minulých dnech účastni trapného až zoufalého pokusu pár jedinců o maňáskové divadlo v němž o hlavní role střídavě usilovali kašpárkové Skyline, TTTom, Jarda, ZZ a pár dalších komparsistů. Vytkli si udivující cíl - napadnout a dokonce snad i zlikvidovat jednoho přispěvatele. Úsměvné a do jisté míry i milé to bylo do té doby, dokud se jeden z nich nepokusil vyvolat akci tělesného (!) lynče... To už opravdu zavání Bohnicemi... Člověk opravdu žasne, co za zoufalce se tu může pohybovat. Oni neví, že do grup se shlukují vždy ti slabí... ve snaze získat sílu proti silným... No, naštěstí snad již tu horečku omladnic máme za sebou, kašpárkové se zařadili do řady standardních přispěvatelů a budou psát příspěvky... k autům. Jedno je ale potřeba si napsat - vždy bojuj jako hrabě Monte Cristo... sám a proti celému světu. Měj názor a o ten se bij... Vím, vím, až na těch pár skřetů jsme tu stejného ražení... a tak snad ani nemusím připomínat, že i nadále se tu budu do krve rvát za Apoštola a za Golfa. Za G-Golfa. G, jako - GURU :yes: Budu to teď mít poměrně jednodušší... kašpárkové si dali závazek, nereagovat na mé příspěvky :-) Tak za to mé upřímné díky. Na závěr snad již jen heslo dne - KDYŽ UŽ TEDY JAPONEC, PAK TTT AŽ NAKONEC. ;-):yes:
Tak uvidíme, jestli budou nereagovat. :-) Každopádně bacha na paušalizování. Aby si je tím shrnováním radlicí k sobě nakonec nestmelil ty. ;-\ Každopádně s tvým devátým řádkem maximálně souhlasím. Občas se tu koná něco, co považuju za okresní kolo "kdo bude nejoblíbenější v kolektivu". Pokud je něčím cílem mít co největším štamgast partu, nemůžeš mu do toho kecat. ps: ještě k tomu tvýmu shrnování: občas mám pocit, že tím přiléváš olej do uhasínajícího ohně. To taky není dobrý.
;-) To víš... to "shrnování"... letitá praxe pravý ruky :-);-) ale souhlas... někdy to olej do ohně je... Dám si na to pozor. P.S. Odpočítal jsem řádky... :yes:
Beru to tak, že tě prostě nakrknuli ty zloději pod M-B CL. Kašli na ně. Proti nim se nedá bojovat. To bys musel znát jejich názory, pohnutky. A já nevím jak ty, já si vůbec nedokážu představit ani jak takovej člověk vypadá, co dělá, kolik mu je let. Jak vůbec může někoho bavit krást identitu. Je to dobrej rorschachův test. S výsledekem: kup si brokovnici, kdyby náhodou vypadnul proud na delší dobu. Aby to tu nevypadalo jak v románu O.Neffa - Tma. Pišme pozitivně a o autech. Jdu příkladem: Alfu 159 nemusím. Co udělám? >:D Zamlčím to a napíšu: Líbí se mi Alfa 166 a 147, obě před faceliftem. Vidíš, takhle se to dělá. Ještě pár let a budu diplomat v Kyrgyzstánu. >:D
Pár dní som tu nebol a zdá sa, niečo mi ušlo. No nevadí, dôležité je, aby sa to tu nezvrhlo na niekoľko skupín usilujúcich sa o víťazstvo medzi žabo-myšacími vojnami. Chalani, toto fórum je tu na to, aby sme si predávali názory a skúsenosti k jednotlivým témam. :-| A samozrejme každý nech si obhajuje SVOJ názor.
Ale k veci: čo takto nová prevodovka pre Alfu? Myslím si, že ju to potlačí dopredu, aj sa Alfa snaží robiť priamu konkurenciu môjmu favoritovi - BMW :yes:
Tvuj prispevek vsak je ve stejne tonine (vseodmitajici) jako treba ty Tomovy. Navic odsuzujes je, ze se do tebe navazi...ale Ty delas to same, ovsem s dovetkem, ze legitimne a oni partyzansky. Nebylo by lepsi se na tyto vpravde detske putky jako rozumni lide vykaslat a venovat se autum a ne osobnim empatiim, popr. sympatiim? Vim, napises, ze jsi se snazil, to kluci pisi take...ale je tomu skutecne tak???
Ahoj, nějaký ten den sleduji diskuzi k různým tématům a musím říci, že mě zrovna u srdce nehřeje. Tato osobní válka z obou stran je na tomto serveru nemístná. Oboustraná antipatie je zřejmá a došlo hlavně k zásadní věci, a to, že ty odsoudíš cokoliv co se líbí tvým "protivníkům" jen abys je naštval a oni udělají to samé s automobily, které se líbí tobě. Všichni do jednoho víte, že ať to, či ono auto je hezké a líbí se, ale nedovolí vám to říct vaše zarputilost boje jeden proti druhému. Nemyslím to zle, nikdy jsme si mezi sebou nějak výrazně nevěli do vlasů a pevně věřím, že to tak i zůstane a budem zde obdivovat auta a přispívat k jejich ladným křivkám. Tentokrát musím však napomenout Tebe GTI, jelikož jsi hned prvním příspěvkem k článku začal mimo a jen s úmyslem začít pod tvým příspěvkem další válku s vědomím, že se na 100% někdo chytne. Víš to ty, vím to já a vědí to i Tebou zmiňovaní chlapi. Proč? Není to zbytečné, nebyl by lepší první příspěvek k Alfě místo toho cos provedl? Celá diskuze se nyní odvíjí podle tebou plánovaného příspěvku. ;-\
Mýlíš se. Nikomu nenapadám auta. Pokud nějaké auto neoslavím, není za tím snaha někoho poškodit. Nezačal jsem tu nějakou podivnou nit, naopak. Asi tejden čekám, až se kašpárkové vyspí z kocoviny, co si sami přípravili. A to nahoře - to je mé vyjádření k té věci. jak vidíš, reaguji teď jen na tebe a s nikým nebojuji. Musel jsem poukázat na neskutečně prostituční chování, totiž spojit se proti jednomu a kopat do něho... tak to ne. K tomuhle mlčet nebudu. Tím příspěvkem jsem se k té trapnosti kašpárků vyjádřil a dál nemám o čem diskutovat. Byl bych docela rád, kdyby se tu opět psalo o autech.
Jj, grupa dvou ;-) PS: Možná kdybys nebyl ve svých příspěvcích tak frenetický a nedělal ze sebe děda vševěda, bylo by zde v diskusích méně zla, nenávisti, útoků, ale více příspěvků o autech, názory a zkušenosti. PSS: zkus o tom přemýšlet ;-)
Aj keď určite nesúhlasím so všetkým, čo GTI napíše, jeho štýl má niečo do seba a ak s niečím nesúhlasíš, nemusíš ho (hocikoho) hneď poslať do... Nikto z nás nie je neomylný.
GTI patri d diskusiam na tychto strankach ako 911 k porsche (alebo ako Golf GTI k VW). Priznam sa, necitam vsetky jeho prispevky a zatial som ani jednemu nepochopil, ale bez neho by tu bola nuda. Internetove diskusie su castokrat vulgarne a zbytocne ale GTI im tu dava zmysel (spolocne aj dalsimi pravidelnimi prispievatelmi).
Jsem srdcem alfista, proto mne drasa jedna "drobnost". Proc byl vyvinut novy sekvencni automat, ktery neni dvouspojkovy, kdyz na nem konkurence tvrde pracuje, nebo ho jiz pouziva? Znamena to tedy, ze se high-tech dockame az u dalsi generace? Mozna se mylim, mozna je Q-Tronic opravdu genialni, ale...
Protože nová verze by mohla být logicky lepší než ta stará a ačkoli i Fiat Group na ní pracuje (viz. italiaspeed.com), tak je určitě snažší i ekonomičtější přijít s vylepšením, vzlášť když stejný způsob je používán i u samotného Ferrari. Ještě delší dobu pronikají zprávy o proměném zdvihu ventilů, s kterým si AR už jednou hrála dávno v historii. Holt vše chce svůj čas. A kolik konkurentů nabízí tu "bájnou" dvojspojkovou převodovku?? Takže bych to tak černě neviděl, já si koupim auto který mi sedí nejvíc jako celek a ne opak jen kvůli jedné technologii. Navíc ona dokáže časem přeřazení smazat nějaký ten výkon, jenže celkový výkon auta tvoří spousta jiných detailů.
jak vidno hybridy se nevyhybaji ani převodovkám: Co to je za člověka, který na jedné straně koupí Alfu skrzevá rádoby sportovní zážitek, ale řazení ho obtěžuje natolik že potřebuje automat? Tohle nikdy nepochopím... Možná za pár let už někoho přestane bavit i šlapání na pedály a točení volantem...Alfa Romeo s automatem: Cuore Sportivo s pětinásobným Bi-pasem a invalidním vozíkem... >:D:no:
Podivej se na F1 - tam se manual nepouziva uz pekne dlouho - proste dobry automat je dneska lepsi a rychlejsi nez manual - proti mluvi pouze predsudky, cena, vetsi slozitost a s tim spojena vaha. Jestli tve rozhorceni vyplyva pouze z toho, ze Opel zadny poradny automat v nabidce nema, tak te plne chapu ;-).
proč sem taháš Opel? Hraje on snad na sportovní "adrenalinovou" strunu? Nikoliv... To pouze Alfa bude nabízet "sportovní" vyžití pro invalidy :-). Argumentovat F1 je hloupé a zoufalé. Nikoliv předsudky- opravdová nefalšovaná kontrola nad vozem ( jak se AR tak ráda ohání)je možná pouze s pedálem spojky a velkým srdcem... Ferrari s pádlama je tak do Californie k Long Beach...
Pajo, jít s davem ještě neznamená jít tou zaručenou cestou... Zvládnutí výkonného auta vybyveného spojkovým pedálem dá nepoměrně víc námahy a vyžaduje opravdový cit a dovednosti. Když se někdo nechce ztrapňovat přískokama při dělání dojmu před kavárnama- volí automat... Ten mu minimálně ve městě hodně pomůže zakrýt neschopnost... Argumentace že pádlama přeřadíš za poloviční čas je sice pravdivá, zato ale tahle výmluva se objevuje až příliš často u oněch "mistrů" volantu... Díky těmto převodovkám totiž může řídit supersport i bybička cestou do Hypernovy... Jó, tam kde chybí řidičské umění- tam nastupují různé berličky a ulehčovadla...
Brat prevodovku vzniklou na zaklade poznatku a evoluce z F1 jako zzenstilou vec mi pripada minimalne uhozene. je to dost zpatecnicke tvrzeni. Chapu, co Ti dela pri rizeni radost, ale stejne by se dalo polemizovat o karburatorech vs. vstrikovani, ABS, preplnovani... ;-)
automatická převodovka přináší zejména zcela jiný způsob jízdy... Ty věci o kterých píšeš většinou zvedaly výkon resp bespečnost, ovšem automat z nich dělá rychlou tramvaj namísto opravdového sportovního vozu :no:
Kolik se s nim muze prodat vozu? 10%-15% muze si AR dovolit prijit o tak zajimave cislo? Urcite ne. Navic jeste jednou opakuji, specialne Fiat implementuje do vozu prvky z vykladni skrine motoristickeho sportu. A dalsi veci je, ze AR neni supersport a stale muzes zustat u manualu! ;-)
faktem je že Alfa si určitě o takové číslo nemůže dovolit přijít-to souhlasí :yes: V to je ten problém: hledá zákazníky i v místech- ve kterých by už ze své podstaty neměla co dělat... S poslední větou souhlasím
Proc je argumentovani F1 hloupe a zoufale? F1 a WRC beru jako vrchol sportovni/zavodni automobilove techniky. Chce-li se tedy nejake auto tvarit sportovne, je na snade, aby se inspirovalo prave technikou techto vozu :-!.
řekni mi po pravdě: Ty vidíš Ferrari, Porsche atd jako stroje určené pro dosažení co nejlepšího času během přesunu z A do B? Já jsem si vždycky myslel že to jsou auta pro opravdové fajnšmekry a mistry volantu, že jsou pro radost- pro dokonalé souznění se strojem... Právě díky těmto převodovkám s tím může jezdit kdejaký nýmand od popelnice-když přijde k penězům :no: Tohle můžeš vidět zejména v USA... Automatická převodovka ve sportovním voze je vrcholné přiznání vlastní neschopnosti a prohry se strojem... :no::no: Tyhle automobilky pak vycházejí vstříc větším prodejním číslům a přispůsobují se "kvalitám" budoucích vlastníků
Ja rikam, ze prave dobra automaticka prevodovka s razenim na volantu posune tu radost o dalsi kus dal. Jsem vyznavacem ciste stopy a ne boje s autem v kazde zatacne (ikdyz rodeo ma nekdy taky neco do sebe) - s autem musis byt v harmonii, jak pises i ty, a ne se s nim prat. A ze si ty auta koupi lide, co nato maji finance, ale nemaji nato mentalne, me nijak neurazi. Ve spolecnosti je mnohem vice horsich pripadum, zvlaste, kdyz nekdo zastava verejnou funkci, na kterou nema mentalne, a jeste z ni profituje financne. My se ale asi nedomluvime.
Já bych s tebou zase tolik nesouhlasil, kmoš má Prsche 911 4S 993 a říkal, že by 996 nikdy nechtěl (svezl se s ní), protože ta stabilizace a spousta další elektroniky to auto posunuli úplně jinam. Se stabilizací si nemůžeš pořádně vychutnat ustřelení zádě ani řízený smyk. Asi jsou i lidi, který chtějí auto se kterým mohou být v harmonii jako jeden celek ale taky chtějí mít pocit, že to auto řídějí oni, a ne že když má ustřelit zadek, tak zasáhne elektronika a nic se neděje. asi záleží na povaze.
K porsche se vyjhadrovat nehodlam. Neni to s Ferrari stejna liga.
Soudit neco podle USA je uhozenost nejvetsiho klaibru. Na vlastni oci jsem videl jak si americani nechali naservirovat hamburgery z Burger King na stribrnem servisu. Znamena to ze je to norma? NE. Ferrari je jedna z mala automobilek na svete ktera dela demarketing! Veru nedelaji nic pro to aby prodali vice kusu - mohli by s klidem vyrabet cca 8-9000 ks/rok a jeste by se muselo cekat. Poloautomatickou prevodovku implemetuji protoze je za 1: Rychlejsi a za 2: Podrthuje techlologickou uroven pouzitim technologie z F1. Z toho co pises, tak jsi videl poradny italsky supersport mozna nekde na obrazku. U supersportu jde opravdu o vykon z A do B za co nejkratsi dobu. Lide co to maji v hlave v poradku si kupuji supersport pro pouziti na okruhu a tam je CambioF1 nebo Cambiocorsa proste rychlejsi. U GT je to jinak, ale ty se vetsinou nabizi i s manualem nebo klasickym automatem. Sam jezdim Maserati GT v maualu a myslim si jeho vykon cca 400 koni je limit pro efektivni prenos teto sily na vozovku prostrednictvim manualu. Muzu srovnavat s Cambiocorsou a nebyt tam te nedoresenosti, ze se padla neotaci spolu s volantem tak si myslim, ze je lepsi nez manual - hlavne pri hardcore jizde. Prave za normalnich podminek bych favorizoval manual kvuli sametovejsim rozjedum (Cambiocorsa nekdy skoci) a snazsimu vyrazovani behem normalni jizdy. Tve oznacovani majitelu Ferrari nymandy spise hovori neco o tobe. Ferrari je konstruovno pro prave "Ferraristi" - lidi co ten autum opravdu rozumi, to se si je muzou dovolit vymastenci nesnizuje hodnotu samotneho produktu.
K tvym recem mi zase sedi ze vlastnich vsechny Porschata... ...ale v meritku 1:24. Napis nejaky konstruktivni prispevek - ja pisu jen o svych osobnich zkusenostech. Ne zadne vyctene moudra a reci typu jedna pani povidala.
já, milej zlatej, tady píšu převážně věci z osobních zkušeností. A k těm s kterýma zkušenost nemám přistupuju srdcem, takže asi tak... Kde vidíš v mých příspěvcích vyčtená moudra?? Jedině že bych je vyčetl od Tebe?? >:D:no: . Já mám s automaty odježděno víc než všichni tady dohromady, takže o nich něco vím. Sednout do opravdu výkonného auta s manuálem potřebuje opravdu velkou dávku zkušeností, citu a řidičského umu. A to je velmi, velmi vzácné... Proto se tak velmi rozmohly různé "berličky" pomáhající tento handicap překonat... Mimochodem, opravdu si myslíš že supersport byl vytvořen pro co nejrychlejší překonání bodu A až B? Možná na dálnici... Mnohde na některých tratích by dobře řízená Fiesta mohla poraziz těžký a hůře ovladatelný supersport na hlavu! A já říkám: kdo nemá na to, aby sladil svůj mozek s pravou rukou a levou nohou- nechť raději si takové auto nepořizuje... Jestliže někdo neumí ovládat své základní motorické funkce, tak pravděpodobně nedovede ovládat ani své myšlení... :no:
mari, mari... "Já mám s automaty odježděno víc než všichni tady dohromady, takže o nich něco vím." Začínáš se vw něčem podobat jednomu přispěvwovwateli :no::no::no: Doufám, že tak hluboce neklesneš.. pozor na to "bahno", aby tě nestáhlo s sebou dolů...
omyl milý ZZ :no: s tou větou to samozřejmě nemusí být pravda (neznám zkušenosti ostatních), ovšem ještě rozpoznám "internetové všudybyly" a těch je tady nemálo... Argumentace typu že automat přeřadí rychlej většinou pouze zakrývá vlastní řidičskou impotenci... A teď něco k té druhé polovině Tvé reakce: Neřekl bych že se někomu podobám... Každý má svůj názor a svůj způsob jak ho vyjádřit. Já se sice mohu s někým na něčem shodnout, v jiné věci zase názorově rozejít. Já mám s GTIm společné asi pouze tolik, že s ním možná tak ve 35% témat souhlasím... S tebou je to možná také tolik, to ovšem nemohu odpovědně prohlásit, protože se k tématům vyjadřuješ minimálně... Je potřeba se připravit k diskuzi, nikoliv k preferování osobních sympatií a antipatií... Nic mi není odpornější než umývači klik- patolízalové vláčení okolnostmi, tak těžko by jsi u mě našel tuto vlastnost... Mimochodem: určitě jsem i Tobě dal někdy palec nahoru, těžko mě však obviníž ze svého klonu...Stejně tak i s ostatními...Pokud bych měl pocit že někoho nedejbože napodobuji- radši to tady na auto.cz zabalím: není nic horšího než být trapný... To u mě (tedy to napodobování) ovšem nehrozí-to víš Ty sám nejlíp- tak mi takové nesmysly raději nepiš :no: .
:-) Vidíš, a mně ho některým svým chováním připomínáš. Psal jsem o chování a ne o názorovém souladu - v tom s tebou kupříkladu souhlasím :-) Ber to jako přátelské upozornění někoho kdo tě tu čte delší dobu, dokáže se zasmát tvým vtípkům, ale nesedí mu lidé, kteří hrají všudebyly (hezké slovo) :-) všehoznalý s jediným správným patentem na rozumem...
Nenapsal jsi s jakou převodovkou srovnáváš dobu pro přezaní u automatu. Ale je fakt, že klasická manuální převodovka se schématem řazení "H" má dobu pro přeřazení kolem 0,5s a více. Naopak sekvenční mají dobu přeřazení většinou do 0,15s a v případě bezspojkového řazení a nebo elektronicky ovládané spojky i poloviční. Dobrá automatická převodovka má dobu přeřazení kolem 0,3s. A dobou pro přeřazení rozumím přerušení toku výkonu mezi motorem a koly, nikoliv samotnou změnu převodu v převodovce. To že by jsi řadil rychleji než automat je velmi nepravděpodobné, pokud nejsi závodník, nebo profesionální řidič (ne s kamionem). Ale nevýhodou automatů je jejich větší hmotnost a cena a také někomu nevyhovuje v některých situacích chování hydrodynamického měniče a nebo reakce v přípdě rychlého přidání plynu (pomalý kick down) zejména u starších modelů.
špatně jsi mě pochopil: já samozřejmě vím že automat je schopný přeřadit rychleji a nevyvracím to. Pouze argument že to přeřadí rychleji než rukou slýchám často od řidičů- kteří jsou řidičsky impotetní a používají ho(ten argument) zejména na odvedení pozornosti od hlubšího poznávání sebe sama a tím i opravdového důvodu k jeho pořízení... Prostě a jednoduše si nepřiznají svou gramlavost a strach z neúspěchu a místo toho si před zrcadlem opakují "že to přece přeřadí rychleji automaticky"... Tohle je přece argument slabochů... Neodsuzuji automatické převodovky obecně- jenom tvrdím že ve sportovně laděném autě-zaměřeném údajně na emoce- tohle nemá co dělat
Děkuji za vysvětlení a myslím, že už rozumím tvému názoru. První polovina asi nepotřebuje komentář. Protože pokud např. majitel Octavie tvrdí, že si koupil automat protže řadí rychleji tak to asi opravdu bude názor podle rčení kdo chce psa bít najde si hůl. K druhé části. Asi se trochu neshodneme, ale dokud nevím jak tato nová převodovka Alfy funguje tak se k ní nemohu exaktně vyjádřit. Nicméně se domnívám, že jde o klasický automat (hydrodynamický měnič se spojkou a planetová převodovka) s možností manuální volby a tady není moc možností cokoliv měnit. Ale pokud jde třeba o automat SMG (BMW M5 a M6) tak tam si myslím že by nebyl problém umístit elektronický spojkový pedál, který by ovládal spojku tak jako v případě manuální převodovky jenom řazení bych asi nechal sekvenční (pohyb páky jen dopředu a dozadu), protože si myslím, že to ke sportovnímu vozu patří. Pokud jde o tu převodovku v Alfě tak je to asi více otázka marketingu, pro ty co to chtějí, aby nepřešli ke konkurenci. Pokud vím tak Selespeed také není nijak přehnaně rozšířen a převládají auta s manuálem.
Samozrejme ze supersport je na jezdeni PO OKRUHU! A tim padem pro jeho nejrychlejsdi zdolani at uz v amaterskem nebo zavodnim nasazeni! Prasata co zavodi na silnici patri za mrize at uz s maualem nebo s automatem - je to prave o te hlave! V ita Ferrari potkas nejcasteji na okruhu. Jsou tam typci co pekne sporadane prijedou na okruh, udelaji si tam par ostrych kolecek - nekdy byva amatesku zavod nebo casovka, vyblbnou se a jedou zase domu - pro takove lidi se konstruuje Ferrari. Je jasne ze v takove situaci je CambioF1 proste efektivnejsi nez Manual. Neni to na to, aby se eliminovala neci neschopnost! Prasata typu "prazak v prassatu po dalnici 220" se tam vidi jen zridka a nikdy jsem je nevidel ridit prave Ferrari a to jezdim po ita uz 10let. Reaguju i na tvuj dalsi prispevek: o Ferrari nesnim - nesnim totiz o zadnem supersportu a jedine ferrari neni supersport je F 612 Scaglietti. Maserati GT me ve vsem dostacuje, takze o Ferrari nesnim. Navic me nenapada co bych mel Ferrari odpoustet. Navic se, pokud vim, F430 nabizi v manualu - takze kdo chce, muze mit...
ten kdo ten manuál chce mít-ten ještě může mít-to souhlasí. Co se týká Tvého příspěvku: řekl bych že jsi otrokem desetinek sekundy, ovšem náš pohled na ovládání sportovního vozu se liší. naštěstí pro mne...
Tak si poradne precti muj prispevek a uvidis ze jsem te pochopil. Jen tvrdim, ze nemuzes posuzovat vyrobek podle toho, ze si ho koupi nejaky ignorant nota bene z USA. Stejne tak je uplny nesmysl tvrdit ze Ferrari vyvyji auta pro ignoranty co potrebuji berlicky, aby se mohli povozit - To mozna dela Porsche ale Ferrari to nema zapotrebi.
řekněme si na rovinu, že velké sny zatemňují vědomí... Pokud tedy o F sníš tak jsi mu schopen ledaccos odpustit-to je pochopitelné. To že se věci obslužně zjednodušují může být kontraproduktivní. Supersport by měl být vyjímečný zejména tím, že na něj řidičsky dosáhne méně lidí- než kolik by na něj dosáhlo finančně...
Zeptejte se prosim Matese jak je "jednoduche" szit se a dokazat exaktne high-tech automaty, v jeho pripade v M5 a M6....Ona to zase takova legrace neni...pocitacova hra, je stale pouze hrou... ;-)
nemusím se nikoho ptát: pádlové automaty, příp automatizované manuály znám dost dobře: navíc, těžší je pochopitelně souhra řazení, spojky a plynu- než jen řazení a plynu. Tomu prvnímu jsme se učili léta od autoškoly, tomu druhému se naučíš za dva dny...(v horším případě)
Vypoved z bojiste :yes: Souhlasim, zakaznik si rozhoduje co ano, co ne. Mit znacku spadaji ke vykvetum formulove technologie a nedostat je, citil bych se ochuzen! ;-)
máš pravdu v tom, že se v F1 nepoužívá klasická mechanická převodovka s lanovody tak jak ji známe z komerčních vozů, ale není to automat jako v běžných vozech. Nevím co o tom víš, ale žádná formule nemá hydrodynamický měnič momentu tak jako to mají všechny automaty v běžném provozu, ale má elektro-hydraulicky ovládanou spojku s keramickými lamelami (snad jen BMW M6 má něco podobného). A to samé platí o samotné konstrukci převodovky, protože většina automatů jsou planetové převodovky, ale v F1 jsou použity klasické předlohové hydraulicky řazené
Docela by me zajimalo, jake bude porovnani rychlosti prerazeni ve srovnani s poloautomatickym Selespeedem. Jinak si myslim, ze i kdyby slo jen o nahradu za zastaraly 4-rychlostni Q-system, tak bude taky dobre.
pro mě novinka. U sportwagonů jde přeci o Quattro, Q4 je zkratka Quattro figlio, teda alespoň se to tak čte. Že písmeno ˝Q˝ používá Anonimi Lombarda Fabrica di Automobili zakladatele Romea k označení technologicky nejvyspělejších derivátů svého výrobního programu, slyším prvně. Něco pravdy na tom ale nejspíš bude, poněvadž nový automat má víc než čtyři stupně. Eventuální spojitost však možno vysledovat ve čtyřech jízdních režimech: parkování, zpětný chod, neutrál a drive, ale moc moudrej z toho taky nejsem.
Vazena redakcia,
som dennodennym citatelom Vaseho webu. Povazujem ho za jeden z dvoch najlepsich na ceskom a slovenskom nete co sa automobilizmu tyka. Vsetko je tu fajn, az na tieto diskusie v sekcii NEWS. Pravda je taka, ze z diskusii na inych serveroch mam omnoho lepsi pocit. Iste, prispevkov je tam x-nasobne menej, ale je to diskusia k teme. Skratim to. Som zvyknuty, ze spravca diskusie urci jej pravidla a na ich dodrziavanie dohliada. Tu som si vsimol iba napomenutie zlodejov nickov. Isto Vam neuniklo ze tu tiez padaju sproste slova, ludia sa urazaju, spravaju sa voci sebe zakerne.
Moja otazka je jednoducha, ste so sucasnou situaciou spokojni?
Mene prispevatelu=mene konfliktu...rekl bych, ze diskuze zde vedene jsou z 90% na vyssi urovni nez u konkurence. V tom ostatnim mas naprostou pravdu a pripojuji se k Tve vyzve!
Dute... pravidla... ta jsou určována morálkou. A tu si prostě tady musíme hlídat. Jestliže se chová někdo nepřijatelně (krade nick) redakce vždy zasáhne. A buď rád, že tu občas padne třeba to ostré slovo... nebo tys snad život zatím prožil v bavlnce? Problém je, a to s tebou souhlasím v omezenosti možného zakročení proti nemorálním jedincům... Přesto... stále věřím zejména v sílu slov. Regulace autoritou ve formě... vlastně ani nevím, jak by sis to představoval... to je až to poslední.
...nemoralnym jedincom? To by museli v prvom rade zrusit teba, bez problemov nadavas ludom (hlupaku, grazle...) a naviac, aj tak to cele zacalo pre tvoje ortodoxne, rasisticke a ostatnychpotlacajuce nazory, takze slowdown...
Přesně tak :yes: Kdybych byl administrátorem, tak bych demonstrativně na týden "vypnul" GTIčko.. vsadim svoje kalhoty, že by úroveň diskusí vzrostla a ve stejné míře by ubylo úrážek a sprostých slov.. nikoho nenavádím, nikomu neradím.. je to jen můj soukromý názor
Jenže Dute si vzal na mušku spíš odbíhání od tématu a ne amorální chování. Jako příklad poslouží tato diskuze: vztahuje se k novým převodovkám od Alfy a ty hned v samém úvodu začneš řešit svoje osobní problémy. A takovýchto příkladů, ve kterých vystupuješ jakožto rušivý element, jsou na tomto serveru mraky. Slyšel jsi někdy o službě zvané chat, nebo ICQ? Pro osobní sdělení mnohem vhodnější. Typický čtenář totiž v diskuzích hledá postřehy, zajímavé odkazy a informace a vůbec ho nezajímají citové výlevy a hašteření lidí které nezná a jsou tudíž pro něj bezvýznamní. Chápeš vůbec jak je složité najít mezi stovkou příspěvků jeden konstruktivní, když devadesát devět zbývajících sestává z plácání do vody a po ramenou místních známých? Abych do klávesnice nemlátil naprázdno, založil jsem Vám, co se jen chcete vyjádřit a nemáte nic k tématu, na Xchatu(www.xchat.cz) místnost ˝autocz˝ v kategorii ˝Pokec a klábosení˝ s podtitulem ˝vše co by v diskuzích mělo chybět˝. Tak se nenechte dlouho pobízet, protože při nezájmu bude zakrátko zrušena. Možná ještě lepší by bylo vytvořit na serveru auto.cz registraci uživatelů – odpadla by hrozba krádeže nicku a podmínkou přijetí by bylo zveřejnění emailu s dobrovolnou možností uvést ve známost i ICQ – všechny poznámky soukmenovcům by pak bylo možno posílat přímo a nezanášet tak diskuzní prostor, protože vždy než se tím svinstvem pod novinkami doberu něčeho skutečně zajímavého, chytne mě afekt z lidské hlouposti a z bezpečnostních důvodů raději urychleně vypínám počítač a než abych byl moudřejší, jsem nasranej.
Možná by ses měl vrátit trochu nazpět a poučovat ty kašpárky. Já nahoře se jen vyjádřil k tomu neskutečnému týdennímu divadlu. Co se týče diskuze, zapomínáš, že tak jako diskuze verbální, i písemná, má své zákonitosti... i překvapivé zvraty. To je mimochodem na tom to krásné... asi si to představuješ tak, že jakmile se spustí nový článek, vyplivnem tu postupně v předem daném pořadí každý své zkušenosti (zejména s Fioranem a spol) a počkáme na článek další. To je krásnej svět... svět robotů. V něm naštěstí nežijeme. BMWeste... vím, žes pod Panklem dobře napsal... budu se těšit na tvé "čisté" příspěvky k článkům... nedej bože abys větou vypadl ze scénáře... a počkám si tu s radostí na tvůj první konflikt... ten tu totiž prožije každej. Někdo menší, někdo velkej. Tak uvidíme. :-)
Víš... já si to nemyslím. nejsem tedy zběhlý, jak to chodí jinde... Také nevím, jak dlouho to tu čteš. Pravda je, že tu vyvrcholila touha některých jedinců implantovat tu do hlav TTT... nakonec vytekli, a výsledek máš asi tejden nazpátek pod jedním článkem... Opakovaně jsem tu psal, že tu nikoho nezajímá, co si tu o mně kdo myslí... Ale, BMWeste... já myslím, že kašpárkové si tu svou směšnou situaci přeberou a bude klid. No klid... zas tak moc po klidu toužit netřeba... vždyť to bychom se tu ani nezasmáli. A - pokud umíš napsat (a registroval jsem, že jo) začni psát... protože jen tak se dá vylepšovat diskuze. Jednověté výkřiky že je nějaké auto pěkné, nebo nějakej přispěvatel nepěkný :-) to nevede nikam. Tak se moc těším na tvé příspěvky - a myslím to opravdu upřímně :yes:
Asi by jsi měl být trchu sebekritický. Když jsem ještě studoval na univerzitě a měl více času tak jsem sem občas přispíval, ale to jsi sem zase ještě skoro nepsal ty (docela by mě zajímalo, kde bereš tolik času na všechny ty příspěvky). Uznávám, že máš často příspěvky k věci, ale také dost často tomu tak není. Zrovna nedávno, mě zaujal jeden článek a chtěl jsem si přečíst dikuzi, ale když byla mezi prvními příspěvky nějaká povídka od tebe, která s článkem téměř nesouvisela a navazující diskuze byla spíše o tvé povídce a více méně diskuze jako na chatu mezi známými (např. Lones... a pár stále se opakujících jmen)tak jsem pouze znechuceně zavřel okno prohlížeče. Vůbec poslední rok se nejprve podívám, na jména přispěvovatelů, jestli má vůbec smysl diskuzi číst.
2,4JTD je sice tezsi na predek, ale i tak v zatackach nadprumer...podle tech co AR jezdi je zrejme nejlepsi v 156 benzin 2,0JTS. Ale jak rikam me ta ropa naprosto uchvatila, v porovnani s TDI samozrejme i zvukem.
no pak je ještě otázka spolehlivosti. Přece jen říká se že benzíny u Alf moc nevydrží. No nevím. Neznám nikoho kdo má nebo měl 156 takže se nemám koho zeptat. Známý má sice 166, ale 156 může být úplně jiná. Kdysi dávno jsme měli v rodině 164 - panečku to byl koráb. Ale dneska to může být všechno úplně jinak, takže :no: / :yes:
Priznam se, ze bych si AR koupil opravdu proverenou pouze od prodejce, bohuzel se k ni nekteri "zmodyalfisti" chovali neskutecne hrube a pak nevahali tvrdit, ze je vse spatne. Slysel jsem o pripadech zadrenych motoru specialne u TS (ale stejne tak i u STi a C Type R), jelikoz motor dostaval neskutecnym zpusobem na frak a nikdo se neobtezoval alespon jednou za 2-3000km zkontrolovat merku oleje (on ten olej pak take jinak ubyva). Slabinou byvala nekdy take palubni elektronika (spise kontrolky), u "me" AR napriklad po prekroceni 190km/h probliknula parkrat kontrolka airbagu. Motory AR nejsou krehke, spise citlive, jestli mi rozumis (rozdil mezi krehkou "osmnactkou" a zkusenou, ale citlivou "tricitkou") ;-)
Ja taky ;-) jel jsem breru ( [odkaz] ). V 159 jsem se zatim jen vezl na cestnem miste vzadu a oproti 156 je tam znatelny posun k plnohodnotnemu sedanu se solidnim prostorem vzadu a oproti 156 se skutecne komfortnim svezenim.
Jestli je pro tebe Alfa Alf Alfa 159... jsi štastnej muž. Čeká na tebe za rohem v prodejně. Čistá jak panna, nepopsaná... jak někteří přispěvatelé.. (sakra špatně)... napopsaná, jak toaletní papír... hergot, to je taky blbost... prostě nepopsaná jak novej blok... a velmi, velmi nadržená. Znáš lepší kombinaci? Myslím u auta, dobytku. Já ne. Tak jestli se ti líbí, ber ji všema deseti. Na to, jestli je poruchová hodně, či málo se vybodni... Tys milovník... žádnej kalkulačkovej kovboj (bez dvojsmyslů, prosím)... a teď co s automatem... automat to jako umělá pí... sakra, to nemůžu napsat... no, prostě, automat, to je jaksi no... hergot, já to prostě napíšu - je to jako umělí pítscha. Ale... pro koho... jen pro náš, co s tím kverblujem desetiletí a co umíme sladit levou i pravou nohu do dokonalé harmonie. Osobně nejsem příznivcem automatu... připadám si v autě neosobně, tak jako odtažitě... Jenže... to jsou všechno babský řeči... Automat je automat. Tedy ale pro koho... no, zejména pro mladého kluka, ktere toho s řadičkou moc nenapsal... a také... pro staršího elegána, kterej si zrovna nechce špinit ruce. Takže jak z toho ven. Jestliže chceš Alfu... zkus si spojku v manuálu... aby ti nemuseli zejtra přidělávat silnější lejtko... a možná, pokud zároveň žiješ ve velkém městě... že ten automat dokonale využiješ. Já se umím zas dokonale vyžívat s řadičkou. :yes:
Myslíš, že je Passat spolehlivější a odolnější než 159? GTI?
A ještě jedna otázka... Teda takhle...jedna věc se mi líbila, jak si napsal, že jen slabí se spojují do grup. Jednu takovou grupu, do které se spojili slabí taky znám... Jmenuje se VW Group. To jen tak na okraj. Možná je to daný tím, že sám sem si všiml, že těch injektiv v poslední době z tvé strany bylo hodně... Asi stárneš a přibívají mindráky, no možná si taky prozřel, že guru není žádný Guru a ani Apoštol není Apoštol. Schwer zu sagen.
Ona je 159 opravdu neco jineho nez 156... 156 je predevsim sportovni nacini pouzitelne v beznem provozu a 159 je sportovne ladeny sedan sevsim vsudy. Bude cast zakazniku, kteri z ryznych duvodu sahnou po automatu. Ikdyz si rad zaradim s manualem, tak primejmensim v zacpe je automat balzam na dusi a to neprijmene popojizdeni dela snesitelnym... Nabizet automat pro 159 je proste logicky tah predevsim v kombinaci s Multijety.
...tak zatímco automatická pračka, vzbuzuje emoce jednoznačně kladné, o převodovce, se to v našich končinách už tak jednoznačně říct asi nedá. Když si ale uvědomíme, že postupem času zmizely z dosahu ovládání taková hejblátka, jako bylo ovládání předstihu, nastavení bohatosti směsi, clona chladiče, sytič..., tak je vcelku logické, že se asi vývoj nezastaví. A jako je nereálné, vracet se k vyváření prádla v hrnci a ždímání zkrucováním, tak je stejně pošetilé, stavět atributy řidiče na řadičce. Jistě, zatímco praní asi nebavilo nikoho, tak řízení auta naopak mnohé baví. Jenže mnohé, ještě neznamená všechny. Vždyť se tu bavíme o autech pro amatéry, kteří se řízením neživí. Sice bych si automat nepořídil, ale respektuji, že někdo jiný, by si naopak nekoupil auto bez automatu. Proč tedy klást schopnost sladění nohou řidiče, třeba nad schopnosti sladění pohybů jeho rukou s mozkem? Třeba takhle v případě chirurga... :-)
ale jistě- kdo chce kam... Vrcholné luxusní limuzíny nabízejí jenom automat a není v tom problém (teda pro mne)- sportovní auto (teda opravdu sportovní- nikoliv kýč...)by ho mít nemuselo, protože k tomu není důvod... Mrkni na Viper :yes: Vždycky si vzpomenu na příhodu jednoho známého z návštěvy NY: Prý chlápek ve Viperu zastavil na světlech a přiskočili k němu maníci s bouchačkama a tvrdě raperským výzorem: za neuvěřitelného řvaní a vyhrožování ho vytáhli za bílého dne z auta, naskočili do něj a že odjedou... :-) neodjeli... Jenom bylo slyšet škrčení převodovky >:D >:D a oni s tím autem tak asi půl minuty laborovali-až z něho nakonec vyběhli ven a ztratili se někde v davu... :-):yes: .
Jirko, zdá se mi, jako bys mě přečetl příliš rychle... já nahoře neodsuzuji ani automat, ani manuál... any tedy ty nadržené ;-) Naopak... Jenomže tvé závěry postrádají jednu praktickou logiku. Vexl se sytičem (a že jej mám zažitej :-) ) nepatřil k radostem z jízdy... byla to nutná daň tomu, abys vůbec odjel. Ovšem řadička... to je maják šoférů, to je palcát husitů... prostě na řadičku nelze pohlížet jako na něco, co nutně obtěžuje. Prostě tu teď musím napsat, ža mimo jistě činnosti, která s řízením nemá nic společného miluju ještě to, když sešlápnu pedál ne podlahu, pravým okem kontroluju otáčkoměr... trojka je v záběru... a v ten správnej okamžik tam cvaknu čtyřku... to je... prostě balet pohybů (mazlím se s hlavicí), koncert pocitů... a tohle všechno mě po těch mnoha statisících kilometrech, co mám za sebou, stále fascinuje, baví a unáší... Je to prostě obrovskej pocit. No... a já nahoře píšu, že tohle jsou jen povídačky naší kačky... protože, když mi někdo řekne - tak si přeskákej s Alfou Prahu tam a zpět... tak já nemám proti automatu samozřejmě argument. Ale řešení bych viděl - Na víkendech to tam cvakat v Caymanu (nebo v Subaru...) a přes tejden poskakovat po Praze v automatu dokonalé limuzíny... V březnu jsem kupoval auto a opět jsem volil manuál... Tím ovšem nenaznačuji, že jsem koupil Caymana... :-)
... ale vždyť já Vám to nadšení z řadičky neberu. Jen se snažím dívat z více rovin, zda je uživání automatů, ve stejmé mentální rovině, jako používání auterotických pomůcek. Ale to už si každý, musí vyřešit sám... :-)
Přesně souhlasím. Tatík mý holky je obchoďákem a lítá po Německu už třicet let. Jeho příští služebák bude s automatem a už se na něj nemůže dočkat. Neviděl jsem ještě nikoho jinýho, kterýho by tak strašně nebavilo řadit jako jeho... Pro takový lidi je automat. A takový lidi kupujou auta podle vzhledu (pokud maj na výběr) a těm je úplně ukradený, že ta Alfa je vlastně skrytej sporťák. Jim se líbí a tím to hasne... I pro mě automat není. Jel jsem s ním jen jednou, třílitrová Omega v pražský zácpě a ačkoliv to pro tu zácpu bylo hodně na pohodu, rvalo mi uši, když jsem slyšel, kam až to nechá točit...8-sděkuji, nechci
dozvěděli jsme se, že manuál ve sportovním autě je přežitek pro zpátečnické prvoky, kteří nechápou pokrok... :-):-) Jenže pedál spojky a řadící páka jsou tvým největším usvědčujícím důkazem v duelu člověk vs. stroj. Pravý sportsman si nehraje na Man in black s kamennou tváří a loktem z okna: raději žádá co nejtitěrnější souznění se samotným strojem který chce zvládnout. Tebe oslovují pádla jak na Pinballu namísto řadící páky? Tebe oslovuje "hra" na řazení- namísto opravdového řazení? Argumenty o automatických pračkách jsou k smíchu :no: .Pokud tedy chceš používat sportovní vůz k dvoupedálovým orgiím na Barrandovském mostu -pak ti není pomoci :no: V tom případě doporučuju Metro nebo tramvaj: s minimem emocí a námahy tě dopraví do místa určení :-) . Se sportovním autem musíš bojovat- na sešlápnutí pedálu spojky potřebuješ sílu jakou bys potřeboval k odstrčení hladného krokodýla od své nohy, na pevné a jisté uchopení páky zase předloktí jak Pepek námořník (fajfku schovat ;-) ). Tohle chce opravdu víc než trénink z plejstejšnu :no: Najít dokonalou souhru plynu a spojky- to je umění... Ovšem pozor: k ženám buďmě tolerantní :yes: . ovšem chlap, tedy CHLAP musí tohle zvládnout dokonale- to je podmínka... A nevymlouvej se na to, že ty pádla v Maranellu namontovali bez tvého souhlasu :-) -pokud chceš bude se tam lesknout nádherně odměřeně chladná kovová věc-procházející tou otevřenou kulisou jako horký nůž máslem... jo svět se mění: lidi toho umějí méně a méně a požadují více a více... Zajímavé že takové nároky nekladou i na sebe...Machři :no:
Jestli se k tomu da neco rict, tak snad jen ... doufam, ze si startovani klikou a rizeni bez posilovace poradne uzivas a pohled na sve do krve zdrasane ruce ti necha kazdy vecer s usmevem na rtech pripomenou, jak si to byl cely den sprazen se svym strojem. Bravo hardcore mari!!!
Ale já mu rozumím, u auta pro zábavu, nebo jestli má jen jedno a chce se v něm řidičsky bavit, prostě musí mít manuál, pro pocit souznění s autem, ne na technicistní ale emotivní úrovni muž-stroj, je manuál nutností, s automatem je taková symbióza nemožná. Tohle ale nijak nesouvisí s vývojem, budoucnost je jednoznačně v automatech resp. robotizovaných manuálech typu DSG, a pokud jde o A159 nevidím důvod nemít ji s automatem, tohle auto je manžerský sedan, žádný závoďák.
nedá mi to, abych Ti nenapsal jednu věc: Dnes jsi mě pranýřoval za mou "zabejčelost" proti automatům. Já ovšem ten názor neprotláčím hlava-nehlava a jsem nakloňen i dialogu- tedy pokud máš k tomu co říct... Ovšem kritizovat za to že hájím svůj názor a snažím se ho nabídnout ostatním je úsměvné: vždyť právě tohle je podstata diskuze... A že to občas nejde bez nějakého lehkého poškádlení je nasnadě. Ovšem přečti si všechny své dnešní reakce na mé příspěvky: Ani v jedné jsi nepřinesl jediné slovo ke mnou započnutému tématu, ani jednu jedinou myšlenku vyjasňující Tvůj postoj... Určitě sis všimnul že jakýchkoliv osobních útoků či účasti ve vyhraněných "fundamentalistických" spolcích ( ;-) )se na tomto serveru vyhýbám... Pokud vyjmeš detail z kontextu a budeš se snažit najít podobnost s někým jiným -vždycky ji najdeš- protože ji prostě chceš najít... :no: Pokud ovšem tady k tomu přistupuješ ve stylu: nepřítel mého nepřítele je můj přítel (a naopak) tak se ovšem tvému pokřivenému pohledu nedivím. Mimochodem: opravdu překvapující názorová i obsahová souhra je patrná zejména z okruhu kolem Tebe (víš dobře koho myslím), přesto jsem to nikomu nepředhazoval. Pokud vím tak se mnou problém nemáš- resp nemusel by si mít, tak do jaké role se mne tedy snažíš dostat?
Ach jo mari :-) Ty si sedíš na vejcích nebo na vedení? Já ti přeci vůbec k automatu nebo k řadičce nic nepíši, tak co to sem taháš?? Že tě kritizuji za obhajobu názoru? Kde proboha??? Jsi fakt trochu mimo. To, co jsem ti chtěl sdělit, již zaznělo. Nevidím důvod to dál rozmazávat. A do té role, o které ti výše píši, se dostáváš jen ty sám...
...kam to tady dospělo? Diskuze na Auto.cz sleduju tak posledního půl roku a jde to tu nějak špatným směrem :-( V týdle diskuzi je (v současnosti) 137 příspěvků a kolik se jich týká tématu? Pokud 30, tak je to hodně. Většinou jsou tu "štamgasti", kteří by oblíbené značky nebo modely ostatních měli znát, tak co se furt čílíte?
Ale abych taky něco řekl k tématu: pochopení pro automat v Alfě se u mě blíží jen o malinko míň k nule, než u bavoráků. Na cestě od bytu k S-Bahnu stává pravidelně 5 trojkovejch bavorů a hádejte, kolik jich má manuál - 1 (slovy jeden)!!!8-s:no: Doufám jen, že se naše domovina v tomdle ohledu tak rychle na západní "vzory" nedotáhne...
...procetl jsem si snad vsechny prizpevky (tykajici se tematu). Jsem telem i dusi Alfista a rad radim :-), ale automat mi u 159 dava vetsi smysl nez u 156...159 je plnohodnotny sedan..tim nechci tvrdit, ze by 156 nebyla plnohodnotny sedan, ale svym sprostredkovanim jizdy a pozitku z ni se k ni vice hodil manual. 159 je vice "usedlejsi" (coz je ji take casto vytykano). Docela bych si dokazal predstavit "ziti" techto dvou modelu vedle sebe (i kdyz je to nerealne) Mel jsem tu moznost svezt se v 159 i v 156 i kdyz v obojim to nebyly nijak dlouhe cesty ,ale i pri tech kratkych projizdkach je velmi citelne zamereni...156 je proste dravecek a 159 je vice "dospelejsi" nicmene zrychluje, brzdi a zataci tak s velkou chuti......spatne se mi to popisuje..proste to chce zkusit..ja 159 zkusil a rozhodne jsem nebyl sklamany..nejni horsi nez 156, ale je JINA....jinak abych se vratil k automatu.....budu se snazit co nejdrive vyzkouset a popripade i napisu dojmy
abych doplnil sam sebe....Mnohemu z vas automat nesedi...ja to chapu a ve vetsine pripadu souhlasim, ale automat se stava (nebo spise se stal) nedilnou soucasti nabidky k modelovym radam jednotlivych automobilek...uz to nejsou automaty minulosti, kdyz¨jste na prerazeni cekali tyden a jankovite chovani bylo standardem. Je to soucasti pokroku a tak to proste je...kazdy mame moznost volby a proto ji vyuzijme, zvolme co nam jest libo a vzajemne se kvuli volbam nenapadejme.....at uz je to kvuli prevodovkam, oblibenym znackam, nebo jinym vecem......
naštěstí tu možnost volby ještě máme- tedy alespoň u některých výrobců resp. modelů. Na počátku 50tých let se v USA tvrdilo, že automaty do 20ti let úplně vytlačí nanuál z aut. To se však nestalo- dokonce teď více než kdy jindy se objevují manuály i v nabídce pro americký trh. Díky své konstrukční jednoduchosti, spolehlivost a celkové vysoké účinnosti nemá manuál rovnocennou náhradu a výrobci jej budou i nadále nabízet