Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Amerika začíná šetřit, diesel pro Ford F-150 a Expedition je na cestě

39 komentářů

Než se amíci naučí šetřit, dávno nebude žádná ropa 😒
Nemám ten vyžranej národ rád.
>😁 😉
No myslim, ze tohle same si o nas muze rikat nejaky krovak - proc ze to jezdime v 1.2HTP 10km do prace, kdyz se tam da v poho dojit pesky 😉.
Nicmene cena benzinu v EU je nsazena vysokym zdanenim ( v domeni ze tim pribudou penize do statnich pokladen).. Ted stoji litr benzinu v USA nekrestanskych 13Kc v prepoctu. F-150 jsem mel, zacinal jsem s Fordem Escort,pak Bronco II, pak E😜lorer, ted mam Escape, a tady v nasem zavode delame tyhle E😜editions a Lincoln Navigators (luxusni SUV) ma to 6ti stupnovou automatku, pochopitelne si to vezme dost benzinu, ale to jsou auta urcena pro jistou "tridu" lidi kteri nekoukaji na cenu benzinu. Cena E😜edition je od 34,000 USD a Navigator od 56,000 USD. Samozrejmosti je GPS (navigacni system,DVD prehravac vzadu pro deti, elektricke otvirani a zavirani zadnich dveri (liftgate), sedacky pouze v kuzi, a kdyz s tim CELNE narazis v rychlosti kolem 60km/hod do zdi, tak vylezes, zabouchnes jakekoliv dvere a jdes domu pesky v pohode. Kdyz totez absolvujes v auticku velikosti plechovek od olejovek, vynesou te nohama dopredu rovnou do penalu. Takze makej, uc se at z tebe neco je, at pak teda vydelavas a muzes si koupit auto pro dospele. 😄 😄
ale muzes nas jednou potrebovat.Leda ze by Vas chranili opet Rusove, coz je docela v pohode. Aspon nas nebudete nic stat...

Ja pracuji ve Fordu 11 let. Ted prave v zavode MTP kde delame tyhle E😜editions a Lincoln Navigators (luxusni SUV)..
Je to i pro mne novinka ze budem davat do nasich aut diesely. Kazdopadne to bude boost.
A pro tebe maly kretenku: Kdyby nebyla Amerika, tak bys ted leda tak tepal do kusu kamene a ne tukal do pocitace. Koukej se ucit at z tebe neco je a nemusi te tu nekdo nazyvat tim cim jsi ted. Na USA nikdo nema a pamatuj si ze lepsiho kamose nez Amika tezko na svete najdes. Zkus to vedle u Skopcaku.
tak ty si nejaky zakomplexovany blbecek.
Tak to je niečo že sa strýček Sam rozhodol aj pri tak amerických ikonách zaradiť naftu do programu... Síce 4,4 bude papať dáás 15 na 100km ale... >😁
je jasný, že tenhle tah je více obchodním kouzlem: vlk se nažere a koza... Neboli trh dostane úspornější diesel, ale reálná spotřeba se příliš nezmění 😄
Jo...turbodiesel v pick-up trucku jde přežít. Ovšem pokud je tvým cílem život přežít...budeš zklamanej. Život se totiž přežít nedá. Jsou jen dvě možnosti prožít a odžít. Taky jde koupit F-150 s manuálem. No a bezpochyby ti za peníze někdo i přidělá do F-150 pevnou skládací střechu...za peníze jde všechno. Ale měl by si se pak zamyslet, jestli vůbec chceš Ford F. Ford F dneška, to je pro mne Triton V8. Mám rád Triton. 😄 Jo a ještě něco: nemám rád šmouly.
Bacha na informace... vnímej je velmi intenzívně... zejména ty z USA. Je to těžké, ale je to tak - nafta pofrčí. Tak pokud se chystáš vskočit do něčeho novýho... a hodláš v tom aspoň pět let lítat... myslím, že už dnes víš, co to chce. :yes:
Spíš jen Ford dohnal mnohaletý skluz za GM a Chryslerem, kteří už dávno nabízí diesely (Duramax a Cummins) ve full-size truckách. Největší podíl mají diesely u Chrysleru, tedy Dodge Ram, kde má Cummins podíl okolo 20-25% prodejů.
Aha... a není znát, že by se to tam nějak masověji rozjíždělo? Abychom tu včas zavětřlii. To by byl jistě ten rozhodnej berometr.
Můj názor je, že masové řešení najde Amerika v bioethanolu. Diesely tam kousek koláče ukrojí, asi tak jako v Evropě hybridy benzín-baterky. Ale hlavní proud to nebude. Jinak velký pick-upy mají letos zatím blbej rok....za moment tu zveřejním srovnání.
bioethanol je energetickej nesmysl. Bioethanol je dobrý leda jako zábava pro dotované vidláky, které by jinak nikdo nepotřeboval....

(podle některých studií se na výrobu bioethanolu vynaloží 3x více energie než ji je v něm obsaženo + katastrofální plošné ekologické škody působené zemědělstvím)
Co to je "bioethanol"? Jestli myslis ethanol = ethylalcohol = líh, tak to máš pravdu. Líh má asi stejnou výhřevnost jako 66 procent benzínu. Jenže z kukuřice, cukrové třtiny, cukrovky, ze stromů a já nevím z čeho ještě (v čem je celulóza) se dá taky vyrábět Butanol. A sním dosáhneš nižší spotřeby na kilometr než s benzínem. A protože má o 25 procent větší oktanové číslo, můžeš si zvýšit kompresní poměry a zvednout si výkon. Například Brazílie jede v biopalivech docela obstojně. Teď v dubnu přestali být závislí na blízkovýchodní ropě...
No jo, ale kolik nafty spotrebuje traktor na poli, aby sklidil urodu na litr Butanolu? 😉
Biopaliva maji mnoem mensi ucinnost nez benzin a tedy i vetsi spotrebu. Cenove jsou s benzinem na plichte. Biopaliva nejsou reseni stejne jako neni "hybrid". Resenm jsou opravdu "palivove clanky" (tedy prima premena vodiku na elektrickou energii).
Auta nebudou spalovat vodik ve spalovacich motorech, ale elektrina z clanku bude pohanet elektromotory.
Nadrz na vodik musi vydrzet opravdu velmi vysoke tlaky. Prvni auta budou na trhu pro verejnost ne drive nez za 10 let, radeji za 15.
GM vyrabi stejne jako Ford v dieslech jen nejvetsi trucky. Ford delal F-250 a 350 v dieslech uz pred 17ti lety. Mala auta diesel se v USA nevyrabi. Nesmi se. Mala SUV totez. Jeep ktery tu vyrobil asi 10,000 novych Jeepu je musi vyvezt do Evropy. Diesly se vyrabet budou ale budou mit nove mnohem cistsi palivo. To vezme jeste roky nez se to stane. USA vsak miri k palivovym clankum (vodik) a par stovek aut od Forda i GM uz jezdi. Chrysler dela diesely jen nektere trucky RAM.
Mimochodem F-150tek se vyrabi a proda rocne skoro milion. Pripravuje se i novy Ford F-450.
Květen 2006: Ford F: 70,175 (-5,8😖, Chevrolet Silverado: 55,316 (-12,2😖, Dodge Ram: 29,599 (-25😖, GMC Sierra: 17,756 (-11,5😖, Toyota Tundra: 7,974 (-27,5😖, Nissan Titan: 5,713 (-26,3😖. Je to konec full-size? No, nebudu se tu s Vámi hádat. Prostě: to si povíme za rok, za dva. Za zmínku stojí, že na krizi segmentu vydělávají značky s největší loyalitou (Ford, GMC), zatímco japonské pokusy o průnik do této třídy jsou obraceny v prach.
:yes: :yes:
Vždycky platilo.. když vím o něčem totální *, tak držim hubu a krok 😉
Ty budes jednou politik, ze? Myslim, ze na krizi tohoto segmentu vydelavaji Japonci, protoze jim rostou prodeje v segmentech jinych. Ve full-size nakladacich sice propad tradicni leadery nepostihl v takove mire relativne, ale absolutne se nemaji cim chlubit. Posmesne narazky na pokusy, obracene v prach nejlip dokumentuje vysledek Dodge.
Máš recht, keď si spočítač koľko áut reálne stratil napr. GM (nie v percentách) a Toyota... No a saomzrejme tá strata sa prejavila nárastom v inom segmente. Čítal som že VW v USA začal enormne stúpať predaj motorov TDI... >😁
Brácho, mám pocit, že tenhle článek se svojí informační "úrovní" hodí tak maximálně do Blesku >😒] 😉 Proč vynášíš tak fatální soudy na základě měsíšních prodejů? Doporučoval bych vycházet minimálně z YTD údajů. Respektive bych doporučoval sloučit údaje za full-size pick-upy a mid-size pick-upy, protože lze pozorovat určitý trend od odklonu full-size směrem k mid-size 😉
nekoho sere ze 150 jse dobre prodava 😄
Vsechno je dane cenou benzinu. Vzpominam na casy kdy stal gallon 0.60 USD a dnes odpoledne jsem bral za $2.09. Taky staval pres 3 dolary. Vzpominam na casy kdy jsem jezdivaval o weekendech jen tak... treba 300 - 400 km za den jen proto abych videl kde se co deje...dnes je to jinak 😄 Prodej klesa, zvysuje se produktivita, musi se prichazet s novym designem, vylepseni.. Presto velketrucky maji v USA svoji oblibu. Vzdyt F-150 se vyrobi a proda rocne bezmala milion (kdysi i vic). Za zminku stoji Ford Escape,E😜lorer,E😜edition,Edge,MKX, Lincoln Aviator,Mariner, a mnoho dalsich... Ford Fusion z Mexika, Ford Fivehundred, Prijde Ford Fairlane,malicky Focus(ek) pro studenty a pod.
Jsem zvědav kam ho ještě šoupnou. XJ, S-Type, Disco, Range, S80 ...
Prej chtěj dát osmiválové JTD do nástupce F430.
Blbost- nedávno to ve Ferrari vyvrátili..
Tam bych tomu nevěřil, ale V10 TDI do Gallarda, resp. do R8. Po vítězství v Le Mans už tomu moc nebrání.

A 4,4 V8 v XJčku bych si nechal líbit :yes: 😄 😄
Jo, myslím že to poputuje do všech těch aut, co jsi vypsal..
NO KONEČNĚ !!!! ASPOŇ NĚCO,ŽE JIM ALE TRVALO ROZEŽRANCŮM!!!
Co to tu píšeš za bludy? :😉 Že žijeme v zemi zplundrované komunisty, proto máš právo soudit ostatní (úspěšnější), zda jsou rozežranci či ne? Není to tak dávno, kdy ČSSR byla jedním z největších (ne-li největším) znečisťovatelů na světě (přepočítáno na počet obyvatel). Nevím, proč usuzuješ, že jsou to rozežranci. Pokud bych já vydělával v dolarech, to co mám v korunách, nejezdil bych v dýzlové Oktávce, ale přinejmenším v luxusní třídě s 3-4 litrovým benzínem... :-!
GTI
:yes: :yes: :yes:
Rozezranci to bohuzel jsou. S argumentacnim zpusobem sirtoma1111 se sice nestotoznuji, ale nemuzu souhlasit ani s tebou. Souhlas, ze coby stat/narod muzem jen tezko kritizovat Americany, na to si musime nejdriv zamest pred vlastnim dvorkem. Na druhou stranu, to same delaji i oni (viz jejich kritika na adresu CR kvuli rasismu, coz je naprosto smesne vzhledem k situaci v USA). Ale zpet k rozezranosti - bohuzel, Americani maji dlouhodobe zakodovano, ze plytvani je dukazem socialniho statusu. Staci tam chvili bydlet. A nevim, kolik beres, ale jestli jsi nekde u prumeru (tj. 19k hrubeho), tak ver tomu, ze tolik v USD tam ma jen par lidi. Bezny plat je 25-35k USD hrubeho rocne, nikoliv mesicne.
Vy zrejme zijete v presvedceni, ze kdyz bere turbodiesel temer jen polovinu toho, co benzin, klesne zavedenim turbodieselu spotreba ropy na polovinu. Jenze z ropy se neda vyrabet motorova nafta nebo benzin, protoze jsou tam lehci i tezsi frakce. Takde jde jen o to, ze cena ropy a benzinu se nastavi tak, aby rafinerie prodaly vsechno, co vyrobi. Kdysi se z ropy delal petrolej a olej a benzin se lil do more. ....Tyhle nafto-benzinove zabomysi valky maji na to, ze se vycerpani zasob ropy rychle blizi, pramaly vliv.
Vyvojove stredisko a motorarna je v Dagenhamu (vychod Londyna) nikoliv v Dagehamu (ten asi neni nikde...) 😉
spravne DDC
test