Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Od července se mění pravidla pro dovoz ojetých vozidel

47 komentářů

jezdím kolem ní každý den... Rezavá Granada 2.8 s upadlým výfukem a prázdnýma kolama. Stojí tam za plotem celou věčnost a tahle novela zákona ji docela určitě zachrání od milosrdné eutanázie na vrakovišti. Majitel opráší pavučinu z celního prohlášení a vydá se opatřit jí nové razítko do techničáku a značky k tomu. Vznikla v době kdy pětistupňová převodovka byla synonymem pro nejvyšší technickou dokonalost a Losí test by zvládla efektním 😄 Každopádně teď bude mezi námi a nebude sama. Odkudsi z temných zákoutí se vyrojí i ostatní hvězdy autosalonů z let "75" a výš... Ještě přece existuje země jim zaslíbená... Naštěstí pro ně. Ovšem jenom pro ně...
GTI
😄 :yes: :yes:
Zrovna Granada, teda před tou plastovou inovací někdy v polovině 80´s se mi líbí víc než leckterej dnešní Passat...
Pro mari a hlavně GTI:kdyby jste o tom něco věděli tak víte že granada nemůže mít typovou homologaci ES,ono to zas tak starý auta nebudou,myslím že se to dává od roku 1992 a navíc teď jsi taky mohl přitáhnout auto starší 8let,ale muselo mít homologaci ES a to auto uselo projít typovou zkušebnou a muselo dostat atest o shodě,cena cca 5OOOkč
globální homologaci sice nemá ale byla v zemi původu schválena typově, takže ji lze dovézt a dostat na značky
[odkaz] takhle to platilo do teďka,ale dost dobře mě teda neni jasný jak to bude fungovat od 1.
...nebo bylo prokázáno schválení technické způsobilosti typu vozidla vydaného jiným členským státem EU podle předpisů platných v jiném členském státě EU... jestli to tam je takhle formulováno tak to je dost sporná formulace,jestli berou členskou zemi EU aktuálně nebo členskou v době schválení typu...to bude zase srandy a až to na nově budou prezentovat
>😒] >😒] >😒] >😒]
No myslim, ze ta Granada 2.8 ve sve dobe byla pomerne luxusni spickove auto a pokud by na nasich silnicich alespon z jedne poloviny vymenila vsechny ty Skody 105, 120 tak to bude jedine k dobru veci.
Jeste muzu rict, ze jsem v Granade parkrat jel a svezeni je to lepsi nez ve Favoritu, ba mozna i ve Felicii. Jenze to jsou "svata" auta v kterych jezdi pulka Ceskeho naroda, takze se na ne nesmi sahat >😁
Granada Skody 120, Favority a mozna i Felicie prevysuje ve vsech smerech. Pravda, Felicie uz ma lepsi emisni normy, ale svezeji je v ni mnohem horsi.
Chápu to dobře, že se dá dovézt cokoliv, co v jiné zemi EU prošlo techniockou prohlídkou?
Tahle veta je neskutecnou ukazkou debility dosavadnich lobbistu: "Česká republika však dosud byla zásadně proti. Požadavkem na věkový limit dovážených vozidel chtělo ministerstvo dopravy chránit životní prostředí a chránit zdraví a život obyvatel tím, že u nás budou provozována nezastaralá, tudíž bezpečná auta." ---- takze S120, Favorit a Felicia jsou nezastarala a tudiz bezpecna auta? >😁 >😁 >😁 Je to nejen voda na mlyn bazarnikum vseho druhu, ale predevsim je to obrovska sance pro ty, kteri si chteji dovezt ze zahranici slusne auto za slusnou cenu. A to se pocita :yes:
Jsem rád, že konečně někdo donutil naší vládu, aby byl zrušen ten nesmysl o dovozu vozidel starších osmi let.Bylo to vše jen lobování pro tak zvané taky obchodníky, kteří na tom starém zákoně vydělávali.Jsem bývalý profesionální řidič a velmi dobře vím, že spoustu vozidel v evropské uní, které jsou starší než osm let je v daleko lepším technickém stavu, než vozidla, která u násjezdí s technickou kontrolou a emisemi, které se mnohdy velice podvodně provádějí.Taky konečně se přestanou dovážet bouraná auta, která byla do stáří osmi roku a na kterých vydělávali všelijací pokoutní opraváři.Ještě by se taky měly zpamatovat naše pošty, aby bylo normální si něco z evropské unie objednat na dobírku, jako to bylo za rakousko uherska.snad se konečně někdo probudí.
Ano, chtěli uchránit naše zdraví před dovozem starých aut....ježiš, proč chtějí být tak vtipní? Co tady jezdí? Staré, polorozpadlé škodovky a oni chtějí naše nechal bych je podrobit psychotestu.
Chyba nebyla v tom co se smí a nesmí dovážet. Chyba je v tom co všechno může jezdit v běžném provozu - Š100-120, Favorit, Žiguli a mnoho dalších technických zázraků, kde aktivní bezpečnost znamená ten řidič za volantem a pasivní těch pár milimetrů plechu bez výztuh a deformačních zón.
No, no, no. Nebyl bych tak nafrněný. Naši rodiče (i já) jsme v tom roky jezdili a troufám si tvrdit, že počty nehod a jejich násoedky nebyly tak tragické jako dnes. Dneska je problém v tom, že si¨každý myslí, že je v autě s 95 airbagy, ABS, ESR, brzdovým asistentem a různými dalšími elektronickými vyfikundacemi nezranitelný a podle toho taky jezdí. A auta se vyrábějí tak, jakoby měla každodenně ne jezdit, ale bourat. Pak podle toho taky váží a se stejným motorem hůře jezdí. Inu, něco za něco. ;-\
Myslim, ze Ricardo neni nafrneny, ale reaguje na stejnou vetu, jako ja o par prispevku vyse. Tak nehorazna kravina, jako ze nas chrani pred vraky (treba Accordem, sveho casu v nejakych testech vyhlasen za nejbezpecnejsi limuzinu) a zaroven ignorujici fakt, ze tady jezdi mnohem horsi auta, to proste muze vyplodit jen nejaky politik.
u normálních aut je to jasný..nejsem z toho moc moudrý co to znamená v případě nějakých exotičtějších modelů - např. pokud budu chtít přivést Ferrari F40 (ne že bych se na to chystal, ale jako příklad mi to připadá nejlepší.. >😒] ), které v ČR předpokládám žádné typové zkoušky apod. nemá, lze to nebo ne??
už se těšim jak si přivezu starýho veterána (z 80. let z německa) 😄
To si neprivezes. Veterani jsou tusim od 30 let nahoru 😄
Přivezeš. za veterána se dneska považuje auto starší než z 1982. Resp. na takový auto lze dostat veteránskou RZ.
To je pravda, je to vozdilo starsi nez roky vyroby 1982, ale musi splnovat potrebne veci, musi projit klubovou a pote krajskou testaci na originalitu .... takze jen tak to take nejde.
Si budu moct dovézt třeba osmiletej nebezpečnej vrak Mercedesa E-classe namísto dosavadní bezpečný (viz crashtest v SM) a ekologický Šáde 120. Jak tak dlouho mohlo přetrvávat v legislativě tak nesmyslný ustanovení, s tak absurdním odůvodněním - mi neni jasný. Ale hurááááááááááá!! Na podzim jedu do Reichu pro nějaký hezký zachovalý Piáno 😄
nejdřív píšeš že si budeš moct dovezt osmiletý Ečko, a pak že si pojedeš pro "piáno"... Tak to plus minus 20 let neni žádná míra 😄 😉
Jedno byla utopie, to druhé realistická úvaha 😄 Vzhledme k finanční situaci 😄
tak to ja- už tomu rozumím... 😉
Veteránek jak vyšitej :yes:
XJS do každé rodiny a nikdy jinak 😄 :yes: Konečně dobré zprávy.
😄 už vidím ten nával... >😁 😉
Na Slovensku tieto predpisy platia uz asi 2 roky. Europsku homologaciu splnaju auta od roku 1997 (vsetky)a niektore od 1995.
Takze ti, co sa tesia na XJS a W136 coupe, maju smolu. (aj ja)
Reci o ekologi a bezpecnosti su len keci. AJ dovoz 20 rocnych aut by znizil priemerny vek aut na nasich cestach. A to sme vraj najvacsi vyrobca osobnych aut na svete!!! (Na hlavu)
GTI
Jde jen o to, že jsme museli sklonit hlavu v EU a umožnit bohatším státům "ekologicky" likvidovat šrot. Je to fajn... Česko - jedno velké evropské vrakoviště... :no: Naštěstí je tu snad dost hrdejch lidí, co by se nesnížili k tomu, jezdit po Evropě vybírat popelnice... bože :no:
neprodavate nahodou ty vyborny koncernovy plechovky,pak bych rozumel
GTI ty seš fakt kripl
už to chlape nehul.
kdybys tomu aspoń rozumněl.....ale ty si prostě myslíš, že auto starší osmi let je šrot.hele dnes je rok 2006, před osmi lety byl rok 1998.Většina aut v tý době splňovala emisní normy euro 2 a byla na púoměrně dobrý hranici s bezpečností.......A navíc spousta aut si kvůli tomu nemoh dovíst např.: VW golf III VR6 syncro 3dv, na kterýho se teď chystám já.....
este si pamatate ako sa predavali trabanty za 5 mariek lebo zosrotovanie bolo drahsie? tak to dopadne aj u nas, kazdy kto bude mat nejaku staru hrcu ktora bola prihlasena tak to radsej preda ku nam akoby mal platit za likvidaciu,
furt lepsi kdyz k nam proda nekdo 15ct let starou "hrcu" za dejmetomu 500eur nekomu kdo ji vymeni za 25ti letou schade 120. pokud je prumerny vek aut v CR 13 let, tak kdyz zmizi ty i 30 let stary schade, ziguly a kdovico, porad to prumer bude zvedat.
:yes:
a este mi povedz kde asi tak skonci ta 25 rocna schade 120? niekde len tak odstavena bez znaciek alebo na dedinach na tom jazdia deti a nechaju to niekde v lese a potom to musi niekdo po nich odstranit
...vývoz šrotu, kterej u nich už nikdo nechce (pardon,beru z jejich pohledu) a ještě na tom vydělaj! To se nedivím, že na nás tak tlačili, k nim nikdo ojetiny od nás tahat nebude.
Prodavas skodofky, ze? >😁
Jsi vedle!!! >😒] A hodně vedle
vozidla pokud měla globálku šla dovézt i teď a mohla být starší než 8 let. ale všimnul jsem si několika věcí - skoro všecka měla najeto cca mezi 80 - 130 tisíci km - což je veli zajímavé třeba u 11 let starého bmw. holt si ty auta němci hodně šetří co týče km ale o interér se nestarají teda vůbec .. jak může mít auto ve 100 nečitelnou kulisu na saltrpáce, inteiér že se do něj člověk štítí sednout .. ;-\ .. - co jsem měl možnost tak drtiná většina těhle dovozářů jsou hodně podezřelé existence a podvodníci nechutného kalibru.
jinak co se týče nové změny tak sice bude umožněn dovoz a provozování takových libůstek jako RS2, delta integrale, ale na druhou stranu bude dováženo ještě větší množtství šílených vraků. ať žije vrakoviště čr!
Myslím si, že je to krok pro naší republiku k lepšímu! Jenom lidi, kteří tomu nerozumí můžou kritizovat. U nás se vše řídí pořád nějakým nadzákonem, stále stejná byrokracie jak za komunistů! Něco stále lidem zakazovat a řídit je! Ve všech ostatních zemí (mimo těch komunistických) si můžete přivézt jakýkoliv auto, z jakého koliv státu a tento automobil přihlásíte! V SRN si přivezete z Ameriky starou limuzínu r. 1960 a po nějakých malých změnách ji přihlásíte! U nás ji nepřihlásíte, protože zase nějakáta omezení o homologaci!
Toť asi vše a jen tak dál česko, ať již ty staré zvyky - komunistické - zmizí!!
vezmi si moskviče a zkus ho přihlásit v srn nebo usa a uvidíme zda ti to projde >😁
Co to placas ? Kdo by tahal z EU Moskvice ? Copak auto z roku treba 1995 je srot ? A vidis, to jsi ted privezt nemohl a po 1.7. uz budes moci.
Ahoj Lidičky,
chci si přivést auto z německa starého mercedesa, podle článkujestli jsem to pochopil správně musí mít auto technickou a emise platné. A u nás stačí zajít na magistrát z evidenční kontrolou a auto přihlásit nebo budu muset ještě někam zajít? Prosím poraďte co všechno budu muset absolvovat pro přihlášení auta. Díky všem za pomoc.
Prumerny vek vozoveho parku v CR je tusim neco kolem 13 az 15 let stare vozidla. Nevim jak nekdo muze verit tomu nazoru, ze se sem po platnosti tohoto noveho zakona bude vozit nejaky srot z EU ?? Srot uz tady davno je ! Spise bych rekl, ze tento zakon vozovy park omladi. Treba 10 let stare vozidla jsou z roku 1996 a to neni zadny srot. Kdyby tu byla sama 10 let stara vozidla, tak je vozovy park v prumeru o 3 az 5 let modernejsi nez je nyni. Navic nikdo nekouka na ekonomickou silu obyvatel CR. Kdo si muze dovoli kupovat nove auto kazdych 5 let za cca 350.000 Kc ? Neberu v uvahu ultra levne auta jako treba Fabia s 3-valcovym motorem 1.1 a ostatni socialni vozidla. Nez to, je opravdu lepsi 8 let ojete auto (pripominam z roku 199😄 s mnohem lepsi vybavou a konfortem ....
Zdar všem. Mám takový dotaz. Myslíte si, že tímto dojde ke snížení cen u nabízených ojetých aut?