a nikdo se nad china autem nikdo v Evropě nepozastaví - viz dnešní Korejci. Ještě 2-3 roky - pořeší lepší bezpečnost a design a bude jich tu dost k vidění.
Kdo má papírků plnou kešeni - koupí evropský auto, komu chrastí v kapsách pás kováků - koupí čínský ....
a nikdo se nad china autem nikdo v Evropě nepozastaví..
Těžce se může pozastavit naše ekonomika, příliš jednostranně orientovaná na automobilový průmysl a podporovaná v tom ještě pochybnými investičními nabídkami.
Už teď mají naši výrobci problémy s cenou, o (ne)pružnosti pracovního trhu nemluvě - tam je mohou číňani převácovat..
Oficialne protestuji aby tady kdejaky Mirek mohl kazit moje dobre jmeno Mirek, at uz pokleslym slovnikem nebo zpochybnovanim reality, kterou vsichni zname.
Ono se není čemu divit. Každý národ produkující automobil musel jednou začít. Nafoukané řeči o historických odkazech a podobných hodnotách jsou v dnešním ekonomicky orientovaném sice hezké, ale naprosto irelevantní. Čínská ekonomika je nejdynamičtější ekonomikou na světě. Dalším faktem je, že většiná automobilových národů začínala od nuly a to je oblast, kde má Čína navrch - vyrabí se tam ve velkém. Ve Velkém. Know-how mají jako na stříbrném tácu. A také nelze zapomenout na fakt, že v Číně žije pětina obyvatel planety, takže kapacita je nesmírná.
Ze bude Cina problemem pro v Cesku pracujici automobilky je jasne. Nicmene nesouhlasim s tim, ze "historicky odkaz" je irelevantni. Mozna tato slova vypadaji jako fraze. Ze to neni fraze by jsi poznal v okamziku, kdyby jsi byl postaven pred ukol neco zkonstruovat. Tato fraze toti ve skutecnosti znamena tisice zkousek a slepych cest a leta vyzkumu. A tyto zkusenosti se hromadi ve vyvojovych laboratorich kazde automobilky. I kdyby jsi tisickrat rozebral auto do posledniho sroubku, nikdy neziskas vsechny informace potrebne ke zkonstruovani stejne podareneho auta jako je rozebirany vzor. Vyrobit a zkonstruovat jsou dve radove odlisne veci. Proto bych si ja osobne v nejblizsich nekolika letech zadny takovy stroj nekoupil. Ale do budoucna je to velka konkurence. A pokud budou evropske automobilky pokracovat v soucasnem duchu (neprosazovani novych technologii - hybrid, alternativni paliva - pouze exploatace stavajicich reseni) pak je to konkurence smrtici.
V podstatě jsi řekl to samé, co já, Mirku. Historický odkaz si rozhodně nepředstavuji v podobě konstrukčních řešení a technologických postupů, nýbrž ve formě "oni vyrobili první..", "tohle je původní klasický designový prvek..", "..už vyráběl automobilové klenoty, když ještě XY honil klackem mamuta.." a pod. :yes:
Nikomu neupírám rychlý vývoj. Ostatně Chery V5 je obrovský skok od minulých zlodějin této značky. Tady už bije do očí jen zadek "Focus I hatchback". Jenže bez něj by zase na tom autě nebylo vůbec nic pěknýho. >:D Přesun výrobních kapacit za stále levnější pracovní silou je stejně nevyhnutelný jako byla průmyslová revoluce. A výkřiky "berou nám práci" jsou stejně lživé a stejně lacině-populistické jako když si odborové svazy v 19.století v Dublinu vymohli sešrotování stroje na výrobu hřebíků v železárnách Phoenix. Doba, kdy masy budou kupovat automobily Made In China se nevyhnutelně blíží. Made in EU nebo Made In USA bude u auta stejně exkluzivní výjimkou, jako je dneska ruční zpracování některých dílů. To ale neznamená, že budeme kupovat auta čínských firem! Těch firem, které jsou z důvodu nekonkurenceschopnosti válcovány i na vlastním trhu, když Čínu naprosto ovládají GM, VW a Toyota. V okamžiku, kdy se tu začnou objevovat čínské produkty, měly by je nasadit za naprosto stejné ceny i západní výrobci. Je důležité nezaspat. :yes: Zákazník nepočká na Shanghai-GM nebo FAW-VW několik let. Když bude za 140 tisíc k dispozici jen Chery, koupí Chery. Pro dost lidí je totiž auto jen spotřební zboží. ;-\ Já se k nim neřadím a řadit nechci. Nebudu kupovat Chery ani pít minerálku Tri-souteski >:D
Ano. To ze svetove automobiky presunou veskerou vyrobu do Ciny, aby mohli konkurovat cenou je take reseni. Otazka ovsem je, kde si evropane ci americane na takove auto vydelaji, kdyz se do Ciny krome automobiloveho prumyslu presunou take vyrobci elektroniky, textilni prumysl, hracky atd atd. Myslite, ze si vydelame jenom vyvojem techto veci a vyrabet je budou v Cine? To je hodne pritazene za vlasy. Resenim totiz neni presunout vse do Ciny. Resenim je nakopat socialisty do zadnice a prijmout takova reseni, ktera umozni nasim vyrobcum mnohem lepe konkurovat ve spojeni s masivnim techickym vyvojem evropskych vozu.
Řešení už mám. My se přesuneme do Činy nebo Činu přeseneme k nám. Nemocenská, OČR, dovolená, důchod - nic. Minimální mzda - nula. Práce za hrst rýže a hlt vody z kaluže.
je vykoupený absolutní a zničující devastací přírody nejpočetnějším národem světa, cena výrobků je navíc dána platem zaměstnanců, neřku-li otroků (pověstná miska rýže nic nestojí). Bez skvělých aut a zážitků s OPRAVDOVÉHO ŘÍZENÍ si nedovedu představit své bytí, ale né za každou cenu.... . CHINA :no:
Aj v Cine sa bude musiet casom zvysovat zivotna uroven, bezpecnost prace atd. a potom uz nebudu taky lacny. Pozrite sa ako dopadli Japonci. Ked doviezli prve auta do Europy tiez boli lacne a na smiech, a tiez sa asi na zapade bali ( nas sa to vtedy netykalo ), ze to tu prevalcaju. A ako to dopadlo, Japonci vyrazne zvysily kvalitu, ale aj cenu. Dnes robia najlepsie auta na svete, ale su take drahe, ze si aj tak vacsina europanov kupi europske auto.
:-( Máš pravdu, v Číně se bude časem zvyšovat (už se to děje teď) životní úroveň a vše související s dotahováním "vyspělého" světa). Jen jsem trochu neklidný, kde vezmou na to zdroje - tj. pokud nás dotáhnou v průměru počtu vozidel na osobu, spotřeby el. eng., vody....Kolik asi bude stát ropa za 15 let? >:-[]
Trochu Cina samozrejme podrazi ale obavam se, ze to nebude tak jako napr. v Japonsku. V Cine maji totiz takovou malickost, ktera v Japonsku neni. Totiz totalitni stat. A i kdyz to v hospodarskych vecech neni totalita, jakou zname z minula, tak ve vecech vladnuti je to totalita jako vysita. No a zkuste si v takove totalite demonstrovat za vyssi platy, nebo proti tomu, ze vlada vede nelidskou socialni politiku (neexistujici duchod) atd. Jinymi slovy, Cina muze mit jeste hodne dlouho nejlevnejsi prac. silu. Minimalne tak dlouho, aby dokazala rozdrtit vsechny staty, ktere si budou zabednene trvat na stavajicim rozsahu "socialnich vydobytku" nebo je jeste nedej boze rozsirovat jako nasi socialiste.
nad vlastním postavením, zaměstnává lidskou mysl natolik, že člověk již nenajde prostor pro žití samotné. Život má být o kráse, o hodnotě, o lásce. Lítat od zdi ke zdi a s vyplazeným jazykem od prodejny k prodejně, kdo že ti nabídne levnější zubní pastu nebo auto... to je opravdu povznášející životní standard... Nikdy se neprodej, brácho. Vybuduj svůj svět na hodnotě, kterou ti předal tvůj děda... tvá babička, tví rodiče... Nebuď prostitut svých zítřků... Jestliže nedokážeš vydělat na rohlík od pekaře ze svý ulice... cucej si palec a něco se sebou udělej. Ne, abys obrážel diskontní prodejny, dělej něco pro svoji budoucnost... A dotáhni to co nejvejš... pak ti snahy prodávat tu auta z bambusovejch vláken budou připadat jako úsměvné hry... Držím ti palce, brácho, abys patřil vždy k vítězům. Neboť jen slabí se chlácholí nadějí, že vítězství svazuje...
S uzarděním musím přiznat, že po hybridech, se i tady královsky bavím. Jistě nač stahovat gatě, když brod je daleko....Jenže stačí si povyskočit a je na dohled. Nechci být nadmíru konfrontační, ale přesto bych to v detailech viděl pružněji. Vývoj spočívá v neustálém střetu tradičního pohledu s novým stupněm poznání. Lze to sice ignorovat s povznesením aristokrata, ale nejde to zastavit. Vítěze se nikdo neptá, za jakou cenu přežil a padlý to už neřekne. Je to sice pragmaticky kruté, ale taková je celá evoluce.
Pane kolego, nasi dedkove a nese babicky nam predali komunizmus. Na tom tezko neco vybudujete. A tak podobne by se dala rozebrat kazda efektni veta tohoto prispevku. Kazde podceneni protivnika znamena ze z usmevnych her vam ztuhne usmev na tvari.
Tož mně moje babičky a dědové předali Masarykovské ideje, lásku k jihomoravskému a valašskému folklóru a k veteránům. 1. auto které si pamatuju jako pasažér byl Tatraplán. Tož tak.
Tradiční výrobci jako Mercedes, Volvo atd. neustále vyvíjí nové a nové technologie za obrovské finanční částky. Bezpečnost, zvyšování výkonů, snižování spotřeby a emisí... A potom přijdou vidláci z Číny a slátujou auto z toho, co už před nimi vymysleli ostatní. Maximálně zaplatí Italům, aby jim na to ušili kabát. Opravdu se nechci dočkat toho, až tu budou jezdit samý piksly made in China. Stačí, že už tady jezdí hnusný Logany.
...ehm, co takhle si dohlédnout na špičku nosu? Ty technologie, tam jdou pod tlakem od, třeba Citroena nebo i VW atd.... A pokud Vám unikly dějiny starověké Číny a její technická vyspělost, tak jste snad postřehl, že mají astronauta. Aby nedošlo k nedorozumění. V žádném případě netvrdím, že v současné době je Čína automobilová velmoc. Ale tu si z ní dělá Evropa sama. Čímž si tak trochu zadělává a Vám to dělá zmatek v hlavě. Samotným číňanům, by to asi tak svižně neodsýpalo. Na druhou stranu, Čína by se dostala konkurenční úroveň nejspíš i sama, byť o něco později. Navíc, má takové nerostné bohatství, že když na to přijde, je schopná si koupit téměř cokoliv a kohokoliv. Otázka zní, zda chce. A to už je ale jiná pohádka o patentové unii... :-)
No, byly tady jiný velký civilizace a taky se rozpadly, takže tohle bych opravdu neřešil. A na to, že "mají takové nerostné bohatství..." tak s tím astronautem přišli taky docela pozdě. Samozřejmě že některé technologie se tam dostávají pod tlakem, ale stačí si přečíst noviny a každou chvíli v nich je jak Čína neustále něco padělá a kopíruje.
Me to profilem zas pripada zvysenou Hondu Accord Tourer (kombik) + neco z noveho Fiatu Croma (vyska). Celkove ale pekny. Budme radi za novy cenovy vitr. Aspon zmizi skodofky 120....Kdo by to tu zacal prodavat za podobny penize jak rikaj nebo jako Dacia...tak by pro ovzdusi udelal urcite vic ne Bursik a cela strana zelenejch.
Čínske autá a automobilový priemysel je zložitá ale zaujímavá téma. Ale v tomto momente sa na nehodí na tento web. A to jednoducho preto lebo je to debata o ekonomike - VELKEJ ekonomike politike filozofii sociologii o nerastnom bohatsve a tak dalej.. Len priklad. Pred dvomi rok (bol myslím apríl) vyleteli ceny ocele ocelového šrotu o 100% v priebehu 2 týždnov!!! Pre nezainteresovaných - na svetovú ekonomiku to malo vacsí dopad ako ma nárast ropy od tej doby do teraz!! Stali za tým čínania. jednoducho skúpili ocel. SVETOVU PRODUKCIU OCELE!!!!!!! Pre menej chapavých este inak. Pohli svetovou ekonomkou za týzden dva tak ako to nedokazal zvysok sveta za dva roky. Malo ludí si to uvedomuje ale je to desive.. Prognozy vravia ze buduce roky budu roky azie, nielen čína. India korea .. Je na čo sa "tešit._" Kdesi som čítal že v dlhodobom horizonte 50 a viac rokov je na rade afrika..Takže snívanie o eu nadradenosti je ..hmm.. a)scestné b)stupidne naivné c) dôkaz menej rozvynuteho intelektu
Jak jsem si tak pročítal tuto diskuzi, tak jsem objevil spoustu odborníků na čínskou ekonomiku. Otázkou jenom je, kolik jich bylo v Číně. Já jsem bohudík nebo bohužel tuto možnost měl a tak jenom pár upřesnění, průmyslová zona v Číně odpovídá spíše malému městu, než srovnání s Nošovicemi a spol. Plat ve výrobním závodě za jeden měsíc odpovídá asi ročnímu platu na venkově, práce většinou na dobu určitou zpravidla jeden rok. Pokud se jedná o pracovní morálku, tak je neuvěřitelná, i po 14 dnech se vydaný příkaz (postup) vykonává stále stejně a ne jak u nás, že druhý den je na světě už jiný postup.
Problém průmyslových zón v Číně je ale v tom, že jakékoliv výrobní zařízení které je do zóny prodáno, tak se stává majetkem Číny (takové malé znárodnění), proto firmy pokud to je jenom únosné, tak tam dodávají pouze vysloužilé stroje z Evropy (s tím je těžké udržet kvalitu). Dále veškeré zboží, dodávané do exportních a průmyslových zón v Číně musí jít přes jednu státní firmu, která si automaticky přirazí vice než 10% k ceně.
Bavil jsem se s manažerem hotelu, kde jsme bydleli a ten mi potvrdil, že nejdražší jsou energie (klima, světlo, atd.) a nikoliv lidi. Jediné řešení je, že Evropa omezí obchod s Čínou, případně, že náklady na dopravu výrazně omezí dovoz. Už jsem se moc rozepsal, takže budu končit.
Aby se to týkalo i aut, tak já osobně bych si nikdy čínské auto nekoupil, hlavně proto, že žiji v Evropě.
Nie v číne som nebol ale v koreji áno:-) Veci ktoré tu píšem sú fakty. Kedže nákup a predaj ocele je to čím sa živm už asi 11 rokov tak si skromne myslím že viem o čom píšem. Trošku robím aj do strojárskych technologií takže aj tam mam prehlad. Skusím dalsie fakty.Počet hutí v číne narasta kvadraticky. Do roku 2015 bude suverenne najvačím spracovatelom ocele čína. To isté platí pre výrobu energie a pod. Pridaj k tomu nerastné bohatstvo ktorému moze konkurovat iba nebohé cccp. O starých technologiach neviem. Teda inak.. Oni ich nakupujú tolko ze ak by len 1% s nich bolo nových a spickových tak to bohato stačí aby eu dostali do ulahy štatistu. Príklad výroba klincov. V číne sa ich vyrob neuveritelne množstvo.. A iba asi 10% sa vyrába na nových technologiach. Ale aj tých 10% je viac ako v celej EU (rádovo 10tisice ton mesačne).. Vjednom máš pravdu.Nik s nás ani ja ani ty nemože posúdit stav a vývoj ekonomiky. Nevie to nik. Ekonomika je totiž ako počasie. Dá sa urobiť model predpoveť prognoza ale nie presne definovať vývoj. Je tam toiž prilis velký faktor neurčitosti a pravdepodobnosti(nie som matematik tak tzo nejdem rozvádzat).. Ale čínska ekonomika je ako velký frontálny sstém.. Každý ho vidí niekde na obzore.Nik nevie čo sa presne bude diať ale tváriť sa že s toho nebude riadna búrka je scestné. K tomu soc vlastníctvu. Sami ekonomovia sa nevedia zhodnuť či je to brza alebo motor čín ek.. Ale je to v podstate jedno. Narodila sa supervelmoc pri ktorej je eu iba škriatok. To že ešte sa len učí chodiť neznamena že za pár desatročí nerozmetá zvyšok sveta. Ja len dúfam že ju možno zloži dajaka detská obrna skor ako bude zle... :-!
jako exterier nic moc, ale interiae a vybava ... jen tak dal, pokud by byla prizniva cena a zajimavejsi ext., treba sedan (samo spolehlivost), tak si to rad poridim, je to asi fakt, ze cinani se rychle uci ... nicmene, co by Evropa uz ted delala, kdyby nebyla Cina ??? :-) asi by nebyla na takove urovni jako je ... :-!