Jestli 6km usek stoji 9000 milionu, tak at pocitam, jak pocitam, tak mi to prijde docela zajimava cena za metr -- mozna bych jim 1 nebo 2 metry udelal ;-)
Ono je to tim, ze velka cast te trasy povede v tunelu (pod Lochkovem), ktery bude nad Lahovickym udolim prechazet do vysokourovnove estakady a pokracovat novym mostem pres Vltavu.. jestli to tam znas, tak je to jasne, jsou tam velke vyskove rozdily... to neni jako udelat dalnici nekde na louce, kde jenom rozhrabnes hlinu ;-)
I tak je to hodně, někde jsem četl, že v ČR jsou celosvětově suverénně nejvyšší náklady na stavbu dálnic. Ví o tom někdo něco bližšího? Kam ty peníze vlastně jdou?
stavebnictví ovládá a v podstatě řídí firmy strabag a skanska. oni vyhrajou většinu konkursů nejnižší nabídkou jenomže už nikdo nevidí , že v průběhu stavby dojde k navýšení financí, protože se prostě něco zdraží v průběhu stavby. stavba obchvatu dubna u příbrami je ku příkladu jedna z dalších. zeptej se některýho soukromníka , kterej tam třeba jezdí a za jaký ceny. veškerý výdělek jde samozřejmně opět těm nahoru. kdyby to měla dělat česká firma tak na to prachy nebudou nikdy.
a skansa ?? při vstupu na zdejší trh jí z několika zemí provázel finanční průšvih popisovaný i ve zdejších mediích. na výstavbu okruhu se určitě budou peníze přidávat
[odkaz]
[odkaz]
Jo, je to tak, Skanska se chlubí, že v Česku udělá 10% obratu koncernu, ale 20% zisku. Jelikož většinu obratu tvoří státní zakázky, je to chlubení na pravém místě, že, pane Sobotko??? 8-s
no jo jenže tenhle tendr nevyhrál ani jeden z nich a bude to stavět německý jak se to jenom píše Hochtif, nebo tak nějak. Právě kvůli tomu že dal nejlevnější nabídku. Původně to vypadalo, že to měl stavět Metrostav, který dělal průzkumnou štolu.
Sice první vlaštovka jaro nedělá a soudě dle počasí letos ještě žádné nepřiletěly, ale tahle výstavba měla začít už dávno. Nicméně jižní část pomůže jen trochu. A to zmíněným propojením D1 a D5. Ale co dálnice na HK, LBC, ÚL? Takže je to hezké takhle před volbama mazat med kolem huby, ale ještě to nestojí a jak známo termíny ve stavebnictví se zrovna moc často nedodržují... Další věcí je, i když se to někdy dokáže postavit celé, tak tou dobou bude už nárůst automobilové dopravy takový, že v důsledku na tom budeme jako nyní = dlouhé kolony na magistrále, jižní spojce atd.
Pro tebe mám schovanou velbloudici :-) PS: Víš proč nemají arabové ve škole ve stejný den řidičskou výuku a sexuální výuku? Protože by to velbloudi nezvládli :-)
No až dostaví tu první část mezi D1 a D5 tak naprsto lehne jižní spojka, protože se z D1 nedostaneš na D8 a D11 jinak než přes tuhle jižní spojku. A to pak bude mazec. Mají to začít stavět až 2008, takže to budou tak dva roky pekla na jižní spojce.