Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Daihatsu zvažuje stavbu automobilky v Česku

42 komentářů

Pochybuji o tom, že by to postavili v Česku.. potom, jakou zkušenost má Toyota s nemocností českých dělníků, to nevidim vůbec reálně.. IMHO vyhraje Turecko
Teda doufám, že tu nezačneš ještě kritizovat český dělníky... to už by bylo fakt Tome na pováženou...
Brácho, nikoho nehájim, nikoho nehanim.. jen tvrdím, že Češi jsou nejnemocnější národ na světě 😉
Pokud jim to někdo dovolí...
A bude hur😒 Mimochodem, vypada to, ze mame posledni tyden na to si jeste trochu uzit toho kapitalismu😒
Nestraš... přece to dobře dopadne...
Ja znam takovy porekadlo: "..co spatne zacalo, jeste hur skonci.."😒 Taky doufam, ale jsem realista.
to myslis, GTI, ze v TPCA je vetsi nemocnost nez treba ve skodovce? Ze si to je skodovka schopna nejak ohlidat? Mas cisla? Ja bych rekl, ze to je v cechach vsude stejny, maximalne s malymi rozdily... 😉
Tak to věř, že tomu teda stejně není! Je to DOST rozdílný!
jasne, ze rozdily jsou.. ja to myslel tak, ze TPCA a treba skodovka v MB jsou ve stejnym oboru, stejnym regionu a maji podobny objem vyroby, tak tipuju, ze rozdily v nemocnosti delniku mit moc nebudou... proste v obou tovarnach bude podobne procento ulejvaku a to vysoke, jak zminil Tom... to, ze TPCA vyrabi systemem just-in-time a tlaci na vysokou produktivitu, by nemelo zpusobovat zadne rozdily, protoze skodovka predpokladam postupuje podobne, jinak by nemela moc dobre vyhledy do budoucna...
Ja jsem ten prispevek od GTIho pochopil jako narazku na TPCA (potazmo Toyotu, protoze ta v Koline ridi vyrobu), ze si to neumi zorganizovat, ale mozna tam hledam neco, co v tom prispevku neni 😉 Toyota je svetova spicka v organizaci vyroby a v rizeni kvality, o tom neni sporu...
Neznám tedy porovnání mezi Škodou a TPCA, ale myslím že je to jak píše ZZ, tedy, že jsou ty rozdíly výrazné... myslím, že v menším podniku je vyloučené se tzv. ulejt na nemocenku... to by ten zaměstnanec okamžitě vylít´.
Nedelej si iluze o mensich firmach. Mohl bych o tom napsat roman.😒 Situace je zla a ted s novym ZP to je uplne v Renaultu, spinavym, zrezlym ,oslivym... :no: :no:
😄 Máme to těžký 😄 :yes:
Brácho,chce to drobet upřesnit:ve stavebictví,když nejsou zakázky a v zemědělství v zimě je majitelé vyšlou k lékaři a co si budeme povídat-každého něco bolí,záda např.Než se prokáže,že nebolí,tak pěkně 14 dnů doma a hlavně majitel šetří mzdové prostředky.Asi si to žádá změnu v jejich vyplácení,seč se i to dá odrbat,ale alespoň něco...V případě Kolína je to dáno asi bídnými platy,kdy je jedno,jestli člověk pracuje nebo ne.Takže to celé směřuje k zaměstnavateli,když to uzavřu.Lékař se s pacošem hádat nebude a kdyby někdo něco o bodech,tak:začíná se u praktika a ti jsou asi od roku 97 placeni paušálem,nikoliv výkonově.Takže nemají žádnou motivaci,aby nemoc člověka "přikrmovali".Ideálem je nula pacientů za den,neb je to za stejné prachy,jako 80 lidí za den.Vidím to na ty zaměstnavatele a jejich jistou "vyčuranost",dokonce japonskou v případě Kolína,že brácho?
😉
Tohle bych netvrdil. Čeští dělníci mají nejtvrdší pracovní vatížení v Evropě, a za nejmenší peníze. Ve srovnání např. s Francouzi to je nebe a dudy. Bohužel platy českých dělníků jsou demotivující..
Jedna věc je, kolik v práci stráví času (tedy, když se stane zázrak a zrovna nejsou "nemocný"..) a úplně jiná věc je, kolik toho stihnou udělat.. ČR je v tomhle ohledu slušnej extrém :no:
Právě když někdo půl roku marodí a pak to půlroku dohání tak vznikne ta vysoká produktivita >😁
Třeba ženská u poklady v hypermarketu by měla správně po vzoru své kapitalistické kolegyně v záp.Evrppě sedět současně u 2 pokladen a dělat pokud možno 24 h denně,365 dnů v roce,prac.smlouvu opakovaně na 1 rok(třeba 4 krát za sebou...mám kamarádku,která si může vybrat opakovaně podepsat nebo JÍT).Dělňas v Kolíně by měl být souběžně na 2 linkách.Ku*/a,na západě to zvládají dělat na 2 linkách a tady se ta verbež jenom flinká a chce za to prachy.Tak to teda ne.Komunismus sem vnášet nebudeme,to ani omylem. :yes:
:no:
za ten plat co bych v TPCA dostal bych zhoto byl taky minimálně měsíc nemocnej 😄 😉
:yes:
Nikoho nehájim, jen tvrdim, že sem raději již další podnik nedají.. asi se platí málo všude, páč Češi jsou nejnemocnější národ na světě ;-\
:no: :no: Sorry, ale to je presne ta horoba, ktorou pracovna sila v SR a CR trpi asi najviac. ZIADNA LOJALITA. "Kaslem na firmu, hlavne ze ja si polepsim"
Taky cinan, to je ina kava.. tomu slubia, ze ak bude makat 14 hodin denne, o 5 rokov sj kupi televizor, po 15 bude moct mat skromne byvanie...a potomkovia ho budu velebit ze to bol on kto im pripravil lepsiu buducnost.
Tí su inac namotivovani.
Europa je zhyckana....ale aj tak sa mi paci.

Takze si myslim, ze u v CR, SR urcite neskoncia. Nemyslim ze maju zaujem rozputat personalnu vojnu a pretahovat ludi za vysie mzdy..
naštěští nejsem číňan, ale čech takže na televizor makat 15let nemusim buďte rád, že vy také ne
Příjde na to jaká TV. Třeba na tu LG z 24karátovýho zlata 😉
Aby nevznikla nějaká mejlka, Daihatsu je součástí koncernu Toyota 😉
😄 No... s tím bych se možná... >😁 ani nevytahoval >😁 😉 :yes:
😉
Proboha jenom ne dalsi automobilku!
Ja si myslím, že o České republice, jako nějakém kandidátovi o kolébku pro novou automobliku nemůže být řeč. Nejde ani tak o ty pracovníky(což je podle mě trošku přitažené), ale spíš o to, že by to tu lidé asi již nerozdejchali a nová vláda by si to na triko nevzala se postavit hlasu lidu a že by byl asi hóódně silný.Já si myslím,že automobilek tu zatím máme dost a na nějaký ten čas to postačí. 😉
Jo, o ty pracovníky jde hodně (jestli přijde ZZ, tak o tom možná napíše více).. proč by to lidé neměli rozdejchat? Nezaměstnanejch je pořád dost, kdyby to postavili třeba v severních Čechách..
Aj ja si myslim ze pracovna sila bude jazyckom na vahach. Nezamestnanost tu sice je, ale zohnat kvalitnych (charakterovo aj odborne)ludi je uz dost tazke. Mozno ze malinku sancu moze mat vychdne slovensko, tam je ale zufala infrastruktura ktorej dobudovanie bude trvat 10-15 rokov..

Nerozumiem, preco by to ludia a politici uz nerozdychali..??
Aj keby to zrovna v CR postavili, nemyslim ze by pripadna vyrazna kryza v automobilovom priemysle zakyvala ekonomikou tak ako v SR... A hodci uprednostnujem europu, myslim ze koncernu Toyota sa vdaka riadeniu dari aj ked su ostatni v "hov*enkach. Takze si mislim ze to je +
A nevtieram sa TOMovi!! >😁
ano, viem...kriza je s makkym i... sorry
a myslím - s tvrdým "y"
:yes: 😉
Jsem tu. O pracovníky jde hodně. Jistě. :yes: Ono zaměstnávat o 20% více lidí, abych vůbec mohl pustit linky... ;-\
jo a budou to montovat spindiry z chanova
Daihatsu sa u nas, v SK nepredava, takze ma tato informacia potesila. Myslim, ze ci uz bude zavod v CZ alebo SK, konecne tu Daihatsu prerazi (prerazi do predaja, nie v predaji).
A co sa tyka chorobnosti robotnikov. Treba aj vam reformu zdravotnictva a este dalsich 11 mil (u nas len 5,5) ludi, co by nesli volit lavicu, ktora zrusi reformy a tym "pomoze obcanom" z ich vlastnej prosperity.... :no:
svet potrebuje viice automobilek, melo by se vyraabet o hodne viice automobiluu. Aut je staale moc maalo. Dalsii automobilka by mela byyt postavena na Snezce ...............pak na Kliinovci a hned by k nii mela byyt zavedena daalnice!!
Som slováčka žijúca v Japonsku a preto veľmi dobre poznám autá značky Daihatsu. Sú to výkonné, praktické, šikovné, s priestraným interiérom a na výzor pekné autíčka. Bola by som naozaj veľmi rada, keby sa aj u nás na Slovensku takéto praktické autíčka na každý deň, začali vyrábať.
konečne rozumný postreh v tejto debate... Netreba lamentovať. Daihatsu v EU chýba a malo by tu miesto. a čo CZ? asi by ste si mohli zobrať príklad (ak sa dokážete vôbec "znížiť")