Bravo. Uz i Korejci predbehli renomovane evropske vyrobce. Evropske koncerny maji sice mocna marketingova oddeleni, ktera vas presvedci, ze jejich auta jsou nejlepsi na svete, ale v oblasti pohonu zaostavaji cim dal vice. Jeste par let bohorovneho prehlizeni alternativnich pohonu a ztrata bude nedohnatelna.
A nie je to len v hybridoch. Chcel by som napr. Fabiu 1,5 common rail diesel, 81 kW, 235 Nm. Hmm, no mozem si akurat tak piskat - za "uzasnu" cenu dostanem len nevybavene trojvaclove nekultivovane TDi cudo. Ohladom takehoto motora sa prebudil Renault, ale kym udavaci tonu v motoristickych europskych casopisoch typu VW a spol. pochopia, ze to treba, uplynie doba. O hybride radsej pomlciac.
Presne tak. Take jsem na to nerazel. Nejmenovany koncern zaostava jak v CRD tak v hybridech ale i treba v alternativnich palivech jako lih nebo bionafta. Neskutecne marketingove orgie se pak rozpoutaji, kdyz k existujicimu motoru pridaji vedle turba take kompresor (TSI). Opravdovy technicky pokrok se zastavil. Nove modely jsou nove pouze jinak zohybanymi plechy. Uvnitr - jenom recyklace stavajicich reseni.
To že se konečně taky výrobce s ležatým H rozhodl pro něco takového je chvályhodné. Nejefektnější je samozřejmě digitální přístrojová deska. Bohužel se jedná jenom o tzv pseudohybrid, takže to jenom na akumulátor nefunguje, ale na druhou stranu Prius zas tak moc malou spotřebu taky nemá. Kombinovanou spotřebu 5 litrů má dneska kdejaký diesl a nestojí přes 700 tis. Jde samozřejmě o auto větší než Accent, ale i ten má malou spotřebu, taže se k téhle spotřebě dost přiblíží a rozhodně bude stát do 400 tis. That´s all
Ukazuje se, ze lehky hybrid (nikoliv pseudo) je ekonomicky schudne reseni. Plny hybrid stoji radove vice, ale prinese uz usporu jenom procenta navic. To se nevyplati. Samozrejme jak bude klesat cena baterii, bude se postupne presovat teziste k plnym hybridum az po hybridy plug-in (schopne dobijeni ze zasuvky).
1.5 Turbo nafta v max vybave stoji pod ctryrista (je v te cene vse co lze k tomu autu dokoupit), tak do tech petiset by se to mohlo vejit. Rozhodne je to impulz pro dalsi vyrobce, ze neni treba vytvaret uplne nova auta.
mě by zajímalo, jak je vyřešena technologie té baterie? ... je přece z mobuilů a notebooků známo, že NiMH baterie má paměťový efekt, který baterii rychle kazí pokud se dobíjí v nepravou chvíli ... takže jak je to vyřešeno zde? ... a kolik bude stát nová batrie?
Nevim jak to delaji, ale Prius pouziva stejne druhy aku. Podle Toyoty je zivotnost baterii v Priusu okolo 300tis km. Takze nez se jedna dojezdi bude stat nova polovicku nez dnes. I kdyz jsem malicko skepticky. 300t km je v prumeru. Kdyz budete jezdit vyhradne po meste (a stale dobijet a nabijet), muze to byt mene. Take si nejsem jisty, zda takova baterie bude k necemu v pripade zimy jaka byla letos - za -20C musi mit aku kapacitu pouze zlomek obvykle hodnoty a pak se take rozplyne usporny prinos takoveho reseni. Ale to jsou vsechno provozni veci, ktere se dozvime, teprve az bude po silnice jezdit tisice techto aut po dobu par let.
To vědí jen v Lexusu ;-) Vycházím z toho, že pro Toyotu a zvláště pak pro Lexus je absolutní kvalita vždy na prvním místě a že by tedy do sériové produkce nikdy nepustili něco, co by nefungovalo (na tom půl milionu Priusů to určitě dobře odladili)
Ano. A kdyz se podivate do technickych specifikaci, tak garantuji zivotnost o neco mene nez 400t km (pokud si dobre vzpominam). Coz pro vyrobce skutecne muze znamenat "celou zivotnost" automobilu a asi i pro vetsinu uzivatelu. Ja bych byl opatrnejsi. Zivotnost neznamena, ze po 400t bude mit baterie 100%ni kapacitu . Take ten udaj plati pro nejake prumerne vyuziti (jako napr. spotreba ve meste plati pro "prumerne" mesto). Pokud bude provozovani automobilu vyrazne odlisne od pumeru muze byt i zivotnost mensi (napr. kdyz budete auto provozovat vyhradne v centru mesta). Takze uvidime v realu.
Ano, v tomhle musím souhlasit. Tahle problematika je podle mě "vyřešená" respektive už se to pravděpodobně muselo/musí nějak řešit, protože Toyota Prius je v prodeji již poměrně dlouho dobu. Tak že si myslím, že reálné výsledky jsou již známy (je ale pravdou, že jsem o nich dosud nečetl)
:-( jsem zvědav, kdy s něčím podobným přijde škodule - do roomsteru s tak dvou, tří letým zpožděním proti konkurenci dala pohyblivou lavici...tak kdy bude hybrid? nechápu, proč ty hybridy nedělají dohromady s naftou...takhle se benzín s el. dostává tak na úroveň nafty
Moderní CR diesel dostane až v roce 2008, tedy 4 roky potom, co Getz dostal CR diesel 1.5 VGT ;-\ Než VW postaví první produkkční hybrid si počkáme ještě déle, než se dostane do Škodovky, to si počkáme dvakrát :-(
Hybridy se nedelaji dohromady s naftou, protoze by jste se za 1. nedoplatil (uz sam naftak je vyrazne drazsi) a za 2. proto, ze prinos hybridu neni u naftaku tak znatelny. Naftak disponuje krouticim momentem jiz v nizkych otackach a nepotrebuje jeste postrkovat el. motorem. Uspora paliva by byla minimalni. Az budou baterky levnejsi, urcite se to bude montovat i do naftaku.
Tak nevim, jak to mám napsat.. sice fandim japonským vozům, ale úplnou radost z toho zase nemám.. Bravo Evropa, dokázali jste, že to dokážete - totálně jste zaspali dobu. OK, Japonci jsou technologická špička, na tu Evropa již několik let nemá.. ale co Korejci? Jak to, že už i Korejci jsou dál?
Hybridní motory.. co se týče konvenčního pohonu, tak třeba nový V8 4.6, který bude uvedený v LS460.. četl sem, že z něj má konkurence docel "respekt" a že ho podrobně zkoumá
Nevím, nevím, ale tento způsob pohonu se mi zdá pouze jako dobrý marketingový tah. Vyrobím hybridní "hybrid-nehybrid" za mnohem nižší cenu než opravdický. Zákazníci samozřejmě koupí můj, protože bude stát polovičku než konkurenční.... Celkový přínos dle mého názoru bude jen uspokojení sama sebe. Do sériového auta se spotřebou "x" nacpu hybridní pohon a baterie, které zvýší výkon a spotřebu, ale zároveň ty samé technologie (pseudohybrid) tutéž spotřebu sníží na původní, možná trochu menší hodnotu. Ovšem cenu můžu zvýšit o 50%.... :no: >:-[]
No průměrná spotřeba Priusu je totožná jako u ostatních aut, cena je větší... Uvědom si, kdy využiješ hybridní pohon. Na přecpaných silnicích kdy stojíš na místě a auto musí topit, popř. v létě chladit - musí jet spalovací motor. No já nevím, když už mám těch 800 klacků, nebo u lexe 2 mega, byl bych blázen abych šel do hybridu... Ne, to není správná cesta a Evropa to ví, Tome...
Popojíždění ve městě a příměstských oblastech = dokonalé prostředí pro hybridní automobily.. na české ceny Priusu raději nekoukám, ty jsou zatím orpavdu pouze pro opravdové fandy ;-\ hybridního Lexe bych asi bral
Hybrid je bezpochyby spravna cesta a cim bude drazsi ropa, tim zretelnejsi bude chyba jakou se Evropane dopousteji. Ono totiz cim drazsi ropa a cim levnejsi baterie, tim viditelnejsi uspora. Potom bude samozrejme 10 let zkusenosti Japoncu ( a dnes i Americanu) s hybridy pro Evropu znacnym hendykepem. Myslet dopredu a pracovat ne reseni pro budoucnost se vzdy vyplati.
Koncer vw to "vyriešil.." Porsche kúpilo majoritný podiel vo vw a potom technologiu od toyoty.. Takze ked už zaspali konštrukteri "zapracovali" manageri..Takže pride panamera cayen s hybridom..A po nich ostatne kary s vw. predpokladam prve audi potom vw a škoda niekde na chvoste, Som zvedavý na tie orgie v marketingu:-)). Mirek čo hovoríš na ten obchod vw porsche.?? Nechapem to ako malý mohol zhltnúť rádovo väčšieho??
Všechno je to zaležitost tržní hodnoty.. třeba celé GM může být tvoje (pokud by ho vlastnící chtěli prodat) řádově za 13 mld $, což je (relativně) nízká částka.. tržní hodnota VW také moc vysoká není, navíc kontrolní balík akcií ve VW je poměrně nízký (20%?).. Porsche je relativně bohatá automobilka, podařilo se jí sehnat dostatek financí a koupila kontrolní balík akcií VW, žádná velká věda v tom není
No pár ludí sa v tejto diskusii čuduje prečo Korejci už dnes predbehli EU. Je v tom hrubá neznalosť. Kdesi som to už písal. Korejci predbehli v technologiach eu už pred 10_15rok. Viem o čom hovorím. Nemá cenu sa baviť v rovine eu - korea skor v rovine Japonsko korea. Korejci sú povahovo podobný japakom. &neznášasjú čínancov - tí su podla nich neseriozn. Celé desatrocia sa snazia dobehnut a predbehnut japakov. A verte ze ich ekonomiky su sakra rovnocenne. A to iste platí o priemysle skolstve a tak dalej.. Znovu opakujem aj ked velmi nerád. Eu svojím postojom akosi začína naplnat podstatu svojej geografickej polohy - je to iba iba poloostrov niekde na konci ruska..Presne tam kde začína afrika..A na zaver citát s piesna judr iva jahelku
Já, patriot každým coulem, hluboko jsem smek' před Soulem,
olympijský oheň hasnul a já jenom tiše žasnul:
podívejme na Korejce, nejedí jen černá vejce,
červenat se musím studem, kde jsou oni, kdy my budem?
Televizi vypínám - prý motivace chybí nám.
Já na té osobní zkušenosti jdu zapracovat. Jen co prodám Felicii, koupím si Accenta. Tenhe ještě hybridní nebude, to až ta další plechovka, až na ni zase naškudlím :-)