Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové motory VW 1.4 TSI na českém trhu

58 komentářů

Moc nerozumim nastaveni cen - zatimco u Golfu plus je cenovy rozdil 30tis. ve prospech TSI, u Touranu je to jen 8tis. Mozna, ze nechcou, aby se Tourany TSI prodavaly 😄.
Sice to vypadá dobře, akorát by mě zajímalo, jak to bude s životností. Protože i obyčejná 1,4 16V/74kW padne celkem brzo. A se 103kW to musí být jistá smrt. Ale obávám se, že to pojede jako čert 😄
A kolik si tak Jiříku představuješ, že by měla ta obyč. 1.4 vydržet? 500.000km bez údržby? Známý ji má ve fóbii a najeto má 220.000km s běžnou servisní údržbou...
To ani ne. Jenom jsem chtěl podotknout, že životnost je menší, než u obyčejných jedna čtyřek. Tak mě zajímalo, jak to musí vypadat u těchto extrémně výkonných derivací
...derivátů...derivace, je matematická aplikace 😄
Dneska jsem zcela nahodou videl na DSF reklamu na novy Golf GT Jestli to byl original zvuk toho motoru a nebylo to nejak upraveny,tak vam rikam panove,ze by se za nej nemusela stydet ani Impreza!
Nechápu cenovku 720k kč za Golf TSi 125 kW Sportline - zvlášť vzhledem k ceně Leonu TFSi 136 kW Sport Up, která je 613k kč - tedy o více než sto tisíc levnější!!! Za stejnou techniku se silnějším motorem chtějí o 100k kč míň?!?! Přitom nemám pocit, že by VW byla nějak zvlášť "lepší" značka, než Seat...
Teď koukám, že je to dokonce 730k, čili ještě neuvěřitelnější...
ak nechces,aby ta GTI sfukol, tak tam taketo nazory neprezentuj! >😒] :yes:
No a navic ten Leon jde jednoduse nachipovat na 176kW, kdezto ta 1.4 je asi na vrcholu svych moznosti.

Nicmene je pravidlem, ze VW je pri stejne motorizaci a vybave drazsi, nez Seat. A u vrcholnych verzi je rozdil 100kKc celkem bezny.

Ono je ale mozne, ze 1.4TSI je vyrobne drazsi, nez 2.0TFSI. Ta ctrnactka ma navic totiz kompresor.

Nicmene to nas samozrejme nemusi zajimat a muzeme brat Leon TFSI vsema deseti. U dealera si rekneme o slevu 10% a pak si jeste odecteme DPH a mame Leon TFSI za 470 tisic, takze i se svysenim vykonu na 176kW a s predelavkou na N1 jsme nekde na cca pulmelounu. Tomu proste tezkoco muze konkurovat.

Navic me osobne se tedy Leon libi vic, nez Golf a ma podle me sportovnejsi tvary.
Člověče ty musíš čipovat snad i ledničky. Jediné o čem smažíš zde a na Autorevue jsou čipy koncernových motorů. Ty je prodáváš nebo co? 😲
Lednicky (a jinou elektroniku) cipuju pouze v tom smyslu, ze v nich upgraduju firmware :😉 . A to treba i za neoriginalni/vylepseny. Co je na tom spatneho? Dela to kazdy rozumny clovek, ktery ma doma router, IP telefon, komunikator, PDA, atd... Soft od vyrobce zdaleka nebyva tim nejlepsim moznym.
A asi moc nectes, co pisu. Slovo chip je tak v jednom procentu mych prispevku.
Nicmene motor jako TSI, nebo TFSI si kupujou lidi, kterym JDE O VYKON. A kdo si koupi VW, nebo dokonce Seat, tak jasne ukazuje, ze mu jde o pomer uzitne hodnoty (resp. vykonu) k cene. Komu na tomto pomeru nezalezi, koupi si treba Audi. A pokud nekomu zalezi na co nejlepsim vykonu za co nejnizsi cenu, tak logicky uvazuje i o chipu (lepsich tryskach, atd...). A koncernove motory jsou na toto idealni, ladicskych firem (od dobrych po spatne) je na trhu plno. Koncernove preplnovane motory jsou obvykle podmotorovne (tedy asi az na tu TSI 125kW) a tak nabizeji moznost slusneho prirustku vykonu za rozumnou cenu pri rozumne nezkracene zivotnosti. Tedy v pripade TFSI 136kW zvyseni na cca 176kW, ktere neprijde na vic, nez na dvacku (nebo treba zvyseni 2.0 TDI 103kW na 136kW). Opakuji: kdo nechce vykon, koupi si treba 1.6 75kW. Kdo chce vykon za rozumny peniz, kupuje TFSI, ktere mu navic umozni dalsi navyseni. Proste nejlevnejsi kilowatt.
Navic vyrobce nedela nic jineho. 1.9 TDI postupne vylepsoval od 66kW az na 118kW. 1.8T postupne vylepsoval od 110kW az na 176kW. 2.0 TFSI vyrabi ve verzi 125kW, 136, 147, 176 a 191kW. A treba 136kW a 147kW se opravdu lisi jen softwarem. Tak proc nekoupit (a usetrit) tu 136kW a neposlat ji podstatne vyse? Jen kvuli koncernovemu marketingu?
No, nevím, jak je to přesně u VW, ale u francouzů když vylepšují výkon z motoru, tak ruku v ruce upravují podvozek, dávají větší brzdy a další komponenty. Není to jen o přepsání mapy ECU. Takže se mi ta tvá teorie zdá trochu chatrná. Koupit tu nejlevnější šunku a přepsat mapy... no, tak přeju, ať ti to dlouho vydží, než propálíš písty nebo tak něco, protože navýšit výkon o téměř 100% oproti výrobci asi nebude úplně tutovka 😄 Máš vážně zjištěno, že se to liší jen naprogramováním řídící jednotky? Nebo si to jen myslíš?
V upravach brzd a podvozku ti samozrejme nikdo nebrani, naopak. Nejjednodussi je proste v case vymeny koupit lepsi tlumice, kotouce a desticky. Nicmene SportUp ma podle me dostatecne sportovni podvozek, cokoli "sportovnejsiho" uz je extremne na ukor pohodli.

A Leon SportUp 2.0 TFSI mi jako "nejlevnejsi sunka" tedy neprijde. Chapu, ze ti tvoji "francouzi" jsou onacejsi extraliga >😁 .

A nevim jak je to dlouho, co jste ve skole meli procenta, ale navyseni ze 136kW na 176kW mi tedy jako navyseni o 100% moc nepripada. Spis ani ne 30%. Navic 136kW je jen softwarove utlumena zakladi 147kW verze (aby Leon byl horsi, nez Golf GTI - marketing), takze vlastne jde o navyseni jen o 20%. Ve svem soucasnem aute mam 1.9TDI 110kW navysene na 136kW, mam najeto 110tKm a problem zadny.

Naprogramovanim RJ se lisi samozrejme jen nektre verze.
Nepochopil jsi mě. Já se ptám, jestli NÁHODOU v tovární úpravě (když kupuješ jen jinak naprogramovanou řídící jednotku) už nemáš i změny podvozku, brzd apod. Jo nebo ne? "1.9 TDI postupne vylepsoval od 66kW az na 118kW." - skoro 100%, he, pane chytráku 😄 Já se s tebou nehádám, jen se tě ptám na ty další dotatečné tovární úpravy. Píšu, že o koncernu nemám info a myslel jsem, že sis to zjistil, než jsi začal "pyčowoečipovat".. Nic kloudného z tebe ale asi nevypadne ;-\
No, z tveho projevu uz jsem si o tobe udelal docela obrazek.

Ano, VW vylepsoval TDI od 66 do 118kW. A co jako? Dokonce vlastne od 47kW atmosfery, pres 55kW TD az po to 118kW TDI. A samozrejme s tim se menil i podvozek. A co?

A ano - az bude od noveho Leonu verze Cupra 176kW, tak bude mit jeste tvrdsi podvozek, nez SportUp 136kW. O tom neni rec. Jenze jiz SportUp ma sportovni podvozek, sportovni sedacky, atd... A jelikoz jsem se v tom projel, tak vim, ze je z meho pohledu sportovne tvrdy jiz dostatecne a vic bych ani nechtel. Nechci motokaru na okruh, ale auto s kterym mohu svezt i rodinu a k tomu chci zvyseny vykon kvuli rezerve treba na predjizdeni. Ale lepsi brzdy si asi koupim (i kdyz tam jsou dobre) - ostatne i ve svem soucasnem aute mam lepsi. Takze tady "kloudne" "nepicuj" woe a uklidni se a chovej se slusne.
Takže odpovědi se nedočkám, co? Chápu, že nevíš.. Neumíš přiznat, že nevíš? Nikdo nemůže vědět vše 😄 Co jako co jako? Nic jako 😉 Ty jsi začal s vypisováním výkonů a pak ses začal ptát, na těch sto procent. Já vycházím z tebou publikovaných textů. Jestli se ti nezdají, tak ok, jsou to tvoje texty >😁 Vlastně teď píšeš, že u toho mění podvozek atd. Takže to asi není JEN v té úpravě ŘJ, že? Sám sis už odpověděl a tím sis i sám vyvrátil tvé původní tvrzení. >😒] Jsi šikovný klučina :yes:
Co to placas, hulvate? Co nevim? Ty jsi ale jelen...

Jak souvisi evoluce naftoveho motoru 1.9 od 47 do 118kW s chiptuningem?

A samozrejme, ze Cupra ma (resp. pravdepodobne bude mit - protoze zdaleka jeste neni na trhu) tvrdsi podvozek, nez SportUp. Ale co z toho jako chces vyvozovat, jelimane? Podle me je proste podvozek ve SportUpu dostatecne sportovni na to, aby snesl vykon o 30% vyssi.

Ne kazdy touzi po supertvrdem podvozku nevhodnem pro bezne jezdeni. Jenze vyrobce toto proste neoddelitelne dava dohromady. Podobne to preci dela i s jinymi prvky vybavy: do slabych motorizaci treba nejde dat luxusni vybavu a naopak nejde mit jen silny motor a minimalni vybavu. A chipovani je cesta, jak se tomuto omezeni castecne vyhnout. A ze vyladenej SportUp nebude mit treba nahon 4x4 jako ta Cupra? No nevyhoda to jiste je, ne kazdemu vsak stoji za 200 tisic. Navic Cupra jeste proste koupit nejde a az pujde, tak treba nebude ve verzi N1, takze rozdil bude dokonce 300 tisic. Nehlede k tomu, ze plno podobne vykonnejch aut jinejch znacek se take musi spokojit s nahonem na predek. Takze fakt nechapu, co tu resis. Bez k prodejci Seatu project se Leonem SportUp 2.0 TFSI a zkus si sam realne posoudit, jeslti ten podvozek snese vyssi vykon. At ziskas alespon zakladni pojem o tom, co to tady meles.
Alespoň je jasné, kdo z nás se tu chová jako hulvát :no: :no: Běž si načipovat mozek na trochu vyšší IQ, ty jeden Kupránku :no:
Ano, myslim, ze je to pomerne jasne. Taky je jasne videt, kdo pouziva argumenty a kdo jen sprostarny, invektivy a emotikony.
A ty tvoje narazky na IQ (jen kdybys vedel, co to znamena, ze) zkus jit ventilovat treba do Mensy. Kluci se radi pobavej.
Kupránku, já se tě několikrát seriózně zeptal a tvá odpověď k věci žádná. Víš o tom prd a hraješ si na chytrýho. Není to poprvé, co tu takhle trojčíš. Zbytečný se dál bavit, protože ty mi odpověď nedáš a svou neznalost skrýváš levnými útoky místo abys řekl, že nevíš, nebo že sis info nezjistil... Asi tak. Takže ti doporučím, ať jedeš na dovolenou za ušetřené penízky z rozdílu A3 Seat. Měj se pěkně, chlapče.
A na co ses to tak seriozne zeptal, ty specialisto?
A jestli chces vedet, jak vypada "levny utok", tak si po sobe precti tvoje literarni vyplody. A tezko to omluvis vysokym podilem budweiseru v tvy krvi.
Tak panove, klid. 😄 Jak jsem se tak probiral vasi "diskusi", tak me zaujalo to, ze pan ZZ se pta, zda koncern pri navyseni vykonu toho ci onoho motoru take patricne upravi podvozek. Tomu se dostala odpoved polovicata, ale budiz. Ovsem spis se chtel optat (nebo aspon ja), jestli ty, Leo, delas taky upravy podvozku, nebo jen cipujes a pak argumentujes tim, ze na tom neni nic spatnyho (neni), ze to je politika, potazmo evoluce koncernu. A ten pritom ladi i podvozek. Takze aby to nebylo jako nedavno, kdyz mel jeden oktavian u pumpy nutkani zacit rozhovor - "Mam tu 66ku... ale zdvojnasobenej vykon." "Hm, a co brzdy? Ty bubna vzadu asi nic moc, ne?" "Nooo, to uz je slabsi..." >😁 :yes: :yes:
Ano, u sveho soucasneho Toleda 1.9 TDI 110kW se zvysenym vykonem na 136kW mam lepsi brzdy (sportovni derovane kotouce, sportovni desticky) sportovni tlumice, vetsi 17'' kola, ... Ale podle me to proste nebylo nezbytne - do vrcholovych motorizaci stejne davaji velke kotouce a nizsi, tvdsi a sportovnejsi podvozek, ktery by bez uprav to mirne zvyseni vykonu snesl.

Stejne tak uvazovany Leon SportUp 2.0 TFSI ma jiz od vyrobce samozrejme lepsi brzdy i podvozek, nez slabsi motorizace a dle (nejen mych) zkusenosti tento podvozek v pohode snese vykon navyseny o 30% - naopak tento podvozek se mi zda tak akorat na hrane pouzitelnosti pro bezny provoz, cokoli tvrdsiho je uz proste priliz. Mimochodem moje soucasne Toledo ma pocitove podvozek tvrdsi a brzdy jedovatejsi, nez ten Leon SportUp.

Samozrejme neco jineho je, kdyz nekdo vezme Octavii 66kW, vymeni vstrikovaci trysky a udela chip, dostane se na 120kW (coz zrejme neni problem). V takovem pripade brzdy (bubny) a podvozek vykonu hrube nedostacuje. Ale nedostacuje ani spojka, poloosy, chlazeni oleje, atd... cili takove auto bez dalsich uprav asi ani nebude mit dlouhou zivotnost. Takze samozrejme je rozdil, z jake verze vychazite. A je samozrejme i rozdil, jestli vychazte z Octavie1, nebo stareho Toleda (99). Napriklad proto, ze neexistovalo zadne Toledo s bubny a i do verze TDI 66kW se davaly kotouce - tedy v dobe, kdy tam TDI 66 vubec davalo, protoze ke konci bylo zakladem TDI 81kW, pak bylo 96 a pak 110kW. Stejne tak 1.8T se tam davalo jen ve verzi 132kW (to co v O1 bylo RS), 110kW tam take nebylo. Takze opakuji - zalezi na tom, z ceho se pri ladeni vychazi a je pravda, ze pokud se za zaklad vezme treba O1 66kW s bubny, mekkym podvozkem, slabou prevodovkou, pidiplechokoly, atd... tak je potreba dalsich zasahu, jinak vznikne dost "nevyvazene" vozidlo. Ale to proste neni ten pripad, kdy se vychazi z TDI 110kW, 1.8T 132kW ci 2.0 TFSI 136kW - jednak takove vozy maji jiz z vyroby kvalitni podvozek a brzdy a jednak se vykon nezvetsuje 2x.
Nicmene budou zcela jiste i nadsenci, kteri vedle zvyseni vykonu TDI z 66kW na 120kW si poctive pohraji i se zbytkem auta.
Takze diskuse je zde o zvyseni vykonu o 20 az 30%. Je potreba se podivat, jake upravy podvozku provadel sam vyrobce pro zvysovani vykonu o tato procenta. Mezi verzemi 66 a 118kW samozrejme rozdil je. Ale je tolik jiny podvozek mezi verzemi 66 a 81 (o O1 je rozdil v bubnech, ale u Toleda i ta 66kW mela kotouce) ci mezi 81 a 96???
Viz. tvá poslední věta. TO JE TO, CO NA CO SE TĚ CELOU DOBU PTÁM!!! 😄
V pohodě, možná jsem jen já v tomhle bodě zastaralý. Nějak by mne ani nenapadlo zvyšovat výkon u vozu. Člověk přeci tratí záruku. Ačkoliv když tak o tom přemýšlím, nebylo by špatné udělat si z motoru všude vychvalovaný bombardér z Méganu RS. Ale... neudělám to. Navíc, co jsem tedy pouze četl, se dejme tomu přečipovaná 1,8T 150k na 180k chová hodně rozdílně, než originál 1,8T 180k. Toho bych se právě bál, z mého hladiska by to znamenalo, že všechno není zcela v pořádku. 😐
No s tou zarukou to neni tak zhave. Zaprve lze to udelat i se zarukou: [odkaz]

A za druhe dnesni ridici jednotky maji mapy v pameti flash, takze zasah se provadi zcela "nefyzicky" - zadne montovani a letovani. Proste prenos dat z notebooku servisnim konektorem do ECU. A v pripade problemu lze vse opet obnovit.
Kdepak, pán je tady e😜ert. Koupí levnou 66kW herku a udělá z ní 118kW supersport 😉 >😒] Jen musí kupovat častěji botasky... aby ten pyčowoenačipovanej hustohustej brutální výkon a zátah ocpodu f metle a f plný palbě ubrzdil 😉 Jo, tak na tohodle trotla jsme starý asi už všichni 😄
Ty jsi ale tydyt. Evoluci od TDI 66kW k 118kW dela primo volkswagen, ty jelene.
Pripadas si uzasne in s tim "f", nebo mas jen problemy s materstinou?
GTI
>😒] :yes:
A konečně ji tu máme!!! Bravo bravo škoda Octavia II 4*4 :yes:
GTI
Jo, čekám na odezvu zájemců... Přeci jen, koupit neskutečný, nadupaný dělo... s obsahem 1,4 😄 na to nejsme zvyklí... A VW zaslouží za tenhle motorovej počin opravdu velkou pochvalu :yes: P.S. Jozki tu už psal, že ten motor jel a velmi si ho pochvaloval... včetně zvuku :yes:
Pravda je, že 1,4TSI beru všehovšudy jako nejlepší věc, co koncern za posledních 15 let předvedl. Co nejdříve to půjde, tak se svezu.
GTI
Jo, také se svezu :yes:
Jako motor určitě vynikající, ale stejně bych chtěl vědět, proč je třebas i Škoda výrazně dražší než Seat??? A proč je VW tak brutálně dražší právětřeba od toho Seatu??? Možná GTI by věděl proč?? Hmm?
GTI
VW je z těch třech nejlepší...
>😁
Tomu se rika segmentace trhu. Jak jedny a ty samy soucastky prodat trem ruznejm (i prijmove) skupinam lidi.
Rozumnej clovek na takovy marketing neskoci a bere to, co nabidne nejlepsi pomer ceny a uzitne hodnoty (vybava, vykon, jizdni vlastnosti).
A to je dnes proste Leon 2.0 TFSI N1 ciplej na 176kW dohromady za pulmega >😁
Hezky sis vysvětlil, že nemáš na Audi...
Na na A3 bych mel zcela urcite. Ale jelikoz si na to musim sam vydelat (neda mi na to zamestnavatel), tak se holt koukam na pomer uzitna hodnota a cena. A za usetreny peniz si radeji poridim neco jineho - treba peknou dovolenou.
Je jasne, ze kdyz je nekdo na managerske pozici a potrebuje mit image, tak se mu priplatek za Audi vyplati. Ale ja mam proste auto na jezdeni, nechci, aby mi ho sousedi objeli korunou. A tak radeji volim nenapadnejsi variantu s lepsim pomerem vykon/cena. Navic Leon se mi docela libi. Takze tu tvoji hloubkovou analyzu meho nitra sis klidne mohl odpustit. Kdybych touzil po image Audi, tak si nakonec za cenu noveho Leona pri nejhorsim koupim nejakou Audi skladovkou ci rocni vracenej leasing a budu dle tve analyzy delat dojem ze ctyrma krouzkama.
Rozumná odpověď :yes: 😉
no spis to je tak, ze za co muze mit clovek Leona TFSI, tak si ten co hledi na image koupi A3 1.6, hlavne ze ma ctyri kruhy na grilu ... o to ze ma o par airbagu a koni min prece nejde >😁 . Taky sem to zvazoval, ale bud mas na image auto se vsim vsudy(tady aspon na A3 2.0 TFSI) a nechces pak funet za kamionem s 1.6.... nebo mas rozum a vidis ten pomer cena/vykon :-!
Na druhou stranu chápu lidi, kteří si připlatí za A3 TFSI, když na to maji. A3 je totiž proti Leonu a Golfu podle mě určitě krásnější a navíc je quattro...
Jo, to urcite. Me se A3 taky libi. Ale Leon je taky docela hezkej a sportovne vyhlizejici (na rozdil od Golfu). Ale to je muj osobni pohled.

Jenze zrovna v tomto pripade je ten cenovej rozdil dost tezko ospravedlnitelnej. Kolik stoji ta A3 TFSI quattro? Skoro melouna, ne? A to ani nevim, jestli z toho jde odecist DPH. Pokud ne, je ten Leon za pulku 😒

Ale samozrejme A3 je prima auto a kdybych nevedel za co lepe utratit sve v potu tvare vydelane penize, tak o nem uvazuju. Ale to uz bych mozna volil S3, nebo 3.2 V6 FSI. Kdyz uz 😄
No ale hlavne spis 130i a ne prekabatenyho golfa, ze jo. :-!
>😁 >😁 >😁
"Pravda je, že 1,4TSI beru všehovšudy jako nejlepší věc, co koncern za posledních 15 let předvedl" -> No tak to si presne vystihl jak ma VW hrozny motory, kdyz tenhle umele vyhonenej motor je nej za poslednich 15 let ;-\
Kdybych tak mluvil jen o motorech >😁 >😁 >😁
😉 Tak, tak, s designem to jde taky cim dal vic z kopce (viz. Passat kterej mel presne opacnej efekt nez BMW 5; na prvni pohled se libil lidem a pak kdyz ho kolem sebe vidime jezdit tak je to hroznej kyc 8-s ), no a kvalitu nehodnotim protoze jsem nastesti nikdy auto od VW nevlastnil >😁
muj prispevek to nad...jsem se zapomnel podepsat :-!
No vidíš, mě se Passat nelíbil ani na první pohled, ani pak. S designem VW to nemůže jít z kopce, není z čeho scházet >😁.
:yes:
2dCi : tak nám pověz tu o levotočivým Renaultu třeba >😁 >😁
GTI
Nesmíš brát všechny věty jako ikony literatury za posledních 15 let 😉 Víš třeba, že 2,0 T je světovej motor roku 2005? P.S. Nevím, jak si to honíš ty, ale VW to "vyhonil" výborně :yes:
No jo, jako bych necekal ze tobe to neda reagovat kdyz vidis negativni nazor na VW. Neberu jeho nazor jako ikonu literatury, ale vzal jsem to jako nahravku na rejpnuti si do VW. P.S. Co podle tebe VW nevyhonil vyborne? - Neber to jako otazku jako na kterou musis reagovat, nejlip stejne udelas kdyz na moje prispevky nebudes reagovat vubec stejne jako ja velkym obloukem obchazim tvoje (tzn. nectu, protoze na rozdil od tebe neni mym zivotnim poslanim sedet celej den na auto.cz a chrlit jeden prispevek za druhym). Danke Schoen
akorát si myslím, že tahle slabší verze má jen turbo a ne kompresor - někde jsem dokonce četl, že by snad mohla být ještě třetí verze 1.4 TSI s výkonem mezi 80-90 kW, i když ta by vzhledem k 1.6 FSI 85 kW asi neměla velký smysl.
Mam pocit ze TSI jsou vsechny kompresorovy, pak by to nebyl TSI. Jen odstupnovany vykonem. Me se nejlepsi volba TSI jevi prave 103Kw a jen jsem cekal, kdy uz to konecne zacnou ladovat do normalnich aut, jeste tak do OII kdyby to dali. :yes:
😄 😄 😄 😄 😄 😉