Největší ruská automobilka AutoVaz postaví společně s bankou Vněštorgobank nový výrobní závod za 5 miliard dolarů, v němž se bude vyrábět nový modely Lady. Na vzestupu jsou v Rusku i zahraniční značky.
Ceši kupují Skodu,Madaři Suzuki,Němci auta německý,Frantíci francouzský atd.Je zde prece výhoda domácí značky.Chce li být LADA úspešná musí dohnat technologicky konkurenci,zajistit kvalitní servis a služby jako jiní a neměl by být žadný problem-prosředky a podmínky na to má,tak uvidíme. ;-)
Tak to já si osobně nemyslím. Lada totiž už přes 10 let stagnuje. Vývojem se nehnula z místa. Uvést ten novej model před pěti lety, tak by možná měla úspěch. Ale jen MOŽNÁ.
Pisem to prave pod inym dnesnym clankom k Lade. A to, ze manazery Lady obchadzaju zapado-EU vyrobcov a chcu kupit licenciu na 2-3 kompletne platformi aj s motormi. Na kvalitnych podvozkoch budu designovane ich vlastne karoserie a interiery (co nemusi byt problem - staci to zadat trebars Pinifarinovi,...). Takze, ak im to vyjde, Lada moze byt velmi rychlo pomerne silnym hracom proti Dacii, mozno dokonca proti Skode, alebo korejcom. Bude samozrejme zalezat na mnozstve dostupnych financnych prostriedkov, na prebudovani dealerskej siete, marketingu, a kvalite vyroby...Co je vsetko samozrejme zas hlavne otazka penazi...s ktorymi nemusi byt ale ani v Rusku problem (hlavne u noveho vlastnika Lady - zbrojarskeho koncernu Rossobronoexport)...ak teda existuje zivotaschopny revitalizacny plan. ;-)
Si myslim, ze rusi nemali az taky problem s vyvojom (aj ked urcite) ale najma s naslednou hromadnou vyrobou vysledku vyvoja... Vid ladu kalina - prvy krat predstavena 2 roky dozadu a este stale nic seriove. Aj ked navyse je to opel corsa - aspon zvonku.
Ale ich trh je iny, a oni vyrabaju (aspon zatial) pren, takze uvidime.
První zprávy a obrázky Kaliny se objevily v polovině 90-ých let spolu se zahájení sériové výroby řady 211x. Následně teprve byl založen za účasti EBRD společný podnik GM-AVTOVAZ a objevila se na trhu CORSA. Co bylo dřív? ;-)
No jasně, jenže logan má podvozek z modusu. To jeněco jinýho než podvozek těhle Putinových saní :-) A i kdyby rusové koupili licenci na nějaký západní auto, a to dost pochybuju, tak by to auto nebylo za super cenu, ale muselo by stát stejně jako logan.
Lada je dost silna znacka uz teraz, jediny rozdiel oproti inym je ze ju uzivi vlastny nenarocny trh na ktory myslim este dodava 2105/2107. Poslednych 15 rokov bola skor domacou znackou a teraz jej ide o to aby sa dostala na svetove trhy, cize musi tomu prisposobit aj koonkurencieschopnost svojich aut. Myslim ze nebude mat problem, najprv do toho da trochu viac prachov na nakup technologii prip. celych konstrukcii ako sa tu pisalo a potom pojde uz len o marketing. Chce to len cas.