Brácho, zažíváme revoluci a ani si to neuvědomujeme. Na hybridní snídani zatím zapomeň, tohle na mysli nemám. Mám na mysli naftu... Začíná to bejt na silnici problém. Doposud jsme dělali jako že si zacpáváme při předjíždění naftovýho kovboje nos... jenže už dnes vlastně s benzínem na to předjetí nemáš. Nárůst kroutíciho momentu u naftovejch motorů je uchvacující. Spotřeba je prakticky na dvou třetinách až polovině k benzínu a zvukovej projev... no, jen sedni do nějaký naftový premiovky... spadne ti brada. Někde jsem četl, že v novém Lexusu již na volnoběh není nafta vůbec k identifikaci, o chvění volantu nemůže být ani řeč... Takže bacha na to. Benzínovej kovboj cení maximálku a sametovost... od šesti válců vejš... naftovej... ten to válcuje pružným zrychlením... a malou spotřebou. A je nám jasný, co na silnici využiješ víc, zda tu maximálku či zda to pružný zrychlení. Jak to vidíš ty?
nafta je na vzestupu: to je bez debat. Otázka ovšem zní: Jaké by byly naftové motory bez přeplňování :-);-) . Každý tady chrochtá blahem nad kroutícím momentem nafťáků. To ovšem umí i přeplňovaný benzín :-);-) ale málokdo nad tím tak přemýšlí... Charakteristika přeplňovaných motorů je obdobná u obou paliv. Jasně můj dvoulitr diesel při pružném zrychlení bez řazení předjede atmo dvoulitr benzín... Ale předjel by ten samý motor s přeplňováním...? Zatímco u dieselu dnes Turbo patří k věci, tak u benzínu je stále povážováno atmo plnění za samozřejmost. Jenže to jsou trošičku nerovné podmínky, pánové... ;-)
Já u auta na benzín považuji také turbo, jako nutnou součást... pokud tedy nevalíš GT3... Jasně, máš pravdu... ale tohle na silnici nikoho nezajímá, jedeš prostě to, co jedeš... a tak já píšu, že ten zatracovanej naftovej kovboj to benzíňákům pomalu ale jistě nandavá až neskutečně trpce... Jen vzpomeň jaké pohledy na naftu byly před patnácti léty... Sedl jsem si do Focusu v naftě - vynikající jízda. Sedl jsem do 407 v naftě - vynikajícím jízda... ty motory prostě umí. Těžce to v sobě lámu.
štve mě, že do všech benzíňáků nedávají turbo stejně jako do nafty... To by bylo srovnáníčko... Přito vyrobit benzín turbo je výrobně levnější než diesel turbo. Je to tak i když to tak v cenících nevypadá. Benzín turbo bývá vrchol řady- a ten je vždy záměrně nejdražší. Např při plnícím taku 0,96 Baru má jistý diesel výkon 96Kw, benzín ve stejném objemu 166Kw... Můj recept zní: Turbo povinně do všeho :-!
To je úplná kravina! Jasně, turbo je fajn...má větší účinnost, obrovskej krouťák, hezky se poslouchá atd. bla bla. ALE. Dávat to povinně do všech zážehových motorů by byla velká chyba. Např. vezmu dva konstrukčně stejné motory, jeden s turbínou a druhý v atmosféře, které mají stejný max. výkon (ta atmosféra toho dosáhne větším objemem nebo při vyšších otáčkách). Turbo bude mít sice pořád navrch v momentu, ale důležitý je průběh otáček - v nižších a středních je turbomotor bez šance, turbína nastupuje až později (známý turboefekt). Osobně bych preferoval lineární nástup atmosférického motoru, a tak sem rád, že si pořád ještě můžu vybrat...
U nového motoru 1.4 od VW tenhle problém odpadá. Pokud znáš benzín, tak se málokdy dostaneš pod cca 2tisíce otáček, kdy je tedy ten motor línější... přece podřadíš a akceleruješ s turbem. Něco jiného je ovšem vypiplanej atmosférickej... v Porsche... to je jasné.
Italská auta? Ty nějaká znáš? Já kdysi znával... Lancia... Fiat 850coupe... 128... dokonalé káry. Dnes? ... Registruji auta snů, jako je Ferrari, lehce mě občas ovane Maserati... a v civilních autech... co tam je? Panda a 147ka... to je všechno...
Italský supersporty maj něco do sebe, ale Porsche má jednu velkou výhodu.. s Porsche můžes klidně jezdit každej den do práce, klidně s ním můžes nalítat 40,000 km ročně :yes: U tebou uvedených aut se o tom dá s úspěchem pochybovat X 911 Turbo je v tomhle ideál, každé ráno Tě spolehlivě odveze do práce a o víkendu můžes na okruhu ztrapnit téměř všechny soupeře :yes: nový 911 Turbo má novej superautomat - je rychlejší než s manuálem, stovku dává za 3.7 vteřiny - dost na to, aby Ti ještě zítra bylo špatně od žaludku ;-)
velkoobjemový motor je nádhera. Ovšem charakteristiku benzínového turba můžeš řídit velikostí i způsobem přeplňování :-);-) Slyšel jsi někdy o tzv. SoftTurbu? Velkým průkopníkem byl kdysi Saab. Jeho motory měly charakteristiku, před kterou se mohl sklonit atmo 3.0 benzín...
to že to do čtyřech tisíc nejede a potom tě to rovnou přehodí přez hřbitovní zeď, jsou jenom předsudky neznalých... Dnešní Turba mohou začít fungovat už těsně nad volnoběhem. Každý vůz má ale jiný charakter: takový jaký mu vtiskli konstruktéři. Ale je dobré vědět, že jde všechno... :-);-)
mari co sa turba tyka tak si uvedom ze benzinak nemozes tak tlakovat a ko diesel. v naftaku sa to proste viac oplati. Naftove motory maju vacsiu ucinnost kvoli vlastnostiam nafty a nie kvoli turbu. alebo myslis ze vyrobcovia len tak zo srandy robia namakane naftaky a benzinaky menej dobre? Nafta a Benzin su dost odlisne paliva a prax ukazuje ze nafta ponuka vacsie moznosti
že nafta snese větší plnící tlak je pravda. Ale nepleť si tepelnou účinnost s výkonem... Když na svém turbodieselu odpojíš turbo, účinnost klesne možná o 3%, ale výkon klesne třeba o 50%. Jenom namátkou porovnej v Golfu motor 2.0 SDI vs. 2.0 TDI. Liší se od sebe v zásadě pouze turbodmychadlem. Tepelná účinnost obou je témeř shodná., výkon nikoliv. Diesely se opatřují turbem z toho důvodu, že bez něj by výkon byl tak malý, že dnes by se to stalo neprodejné. Věř tomu, že bez přeplňování Ti bude jakákoliv technologie vstřikování nafty úplně k ničemu. Diesel má 2 kouzelné vlastnosti: můžeš ho přeplňovat vysokým tlakem, a přesto zůstane úsporný. Benzín musí dodržet určitý poměr vzduchu a paliva- Turbo dodá víc vzduchu, ovšem musí do toho jít víc paliva, aby to svíčka zapálila. Čili zvýšíš výkon, ale nevyhneš se zvýšení spotřeby. Proto ta popularita dieselu...
nieje predsa problem preplnovat benzin nadvakrat...aj ked tam uz su potom dve turba, co sa uz velmi neda zrovnavat s jednym turbom u nafty. ale existuje aj biturbo nafta...
Rád brouzdám krajinou, motor lahko šepoce a ja si užívam pohľad na prírodu v celej jej kráse. Doba je však rýchla a tak niekedy musím zošlapnúť plynový pedál. Motor z Lamborghini Gallardo Ti stále dopraje pocit ľahkosti pohybu - na ceste, aj pri odchode z kasy na benzínke, kde si robíš nútenú prestávku v ceste. Toto sa má zmeniť a ja som veľmi zvedavý na výsledok. Je to logický krok, prémiovky bez dízla akoby ani neboli. Nechajte mi trochu času, musím si zvyknúť. Ale na dobré si zvyknem rád :-)
Zejména s Lexem, viď ;-):-):yes: Jo, pozvolna se to na silnicích začíná proměňovat. Zatracovanej VW... v polovině devadesátejch udělal PD... a byl to motor dělo... sice tvrdej zvuk, ovšem ty motory měly sílu. Technici makali na CR motorech a dokázali z nich vykresat neskutečný výkony, zkulturnit jejich běh, prodloužit servisní intervaly (dnes už i 30 tisíc km) a na zejtra už uvažujou i o sportovních modelech. Pokud se nemýlím, tak Avensis má krouťák 400 Nm... na to potřebuješ v benzínu nejméně tak třílitra... Nevíš jaká je ta nafta od Mazdy? ;-)
Přesně tak, 177 koní a 400 Nm, to už je docela síla, zejména na střední třídu (pár let zpátky to neměla ani A6, pokud se nepletu, tak její 2.5 TDi měl výkon 180 koní, krouťák 370).. navíc ta "dostupnost" výkonu a krouťáku má pravdu něco do sebe :yes: benzín musíš pořádně točit, tady máš nejvyšší krouťák třeba už ve dvou tisících.. navíc některý nový benzíny dokážou táhnout už docela "odspodu", ale rezervy ještě jsou.. Mazda 2.0 MZR-CD: 1998 ccm, 105 kw (143 koní) při 3500 otáčkách, krouťák 360 při 2000 otáčkách, 0-100 za 9.5 skundy, maximálka 205 km/h
jazdim M6 2.3. servisak ma previezol v jeho M6 2.0 Dizl. fakt dobre, tie parametre su velmi velmi dobre...zo 123kw ma benzin 8.9 0-100, 105kw dizl to zvlada za 9.5...myslim, ze tie rozdiely, ak len potrebujete dobre/rychle auto, su zanedbatelne. Plus k tomu este nizzsia spotreba, nie je o com. Co sa tyka kultivovanosti chodu, citit ze je to dizl, citit vibracie, ale nie su neprijemne, dokonca..dovolim si tvrdit...ze pre niekoho tie vybracie plne nahradia to mierne bublanie/vrcanie benzinaku. Taha to velmi pekne odspodu,aj ked, samozrejme, dizl konci tam kde benzin zacina. Niekomu viac vyhovuje, ked ho to pri 2K otacok dobre zatlaci do sedaciek a auto plynule zrychluje. Ostatnym...a ja som medzi nimi...viac vhovuje rev motora ked ho podradim do 4500 ot a az potom vystrelime vpred. >:D:-! >:-[] Jo, a, nemenil by som...ale bral by som este jedno do garaze, v dizlu. A, mam taky divny pocit, ze by som s tym dizlom jazdil viac a viac :yes::yes: Ale, to si, predsa, nemozeme priznat >:D:-!
>:D Raději si ten diesel nepořizuj nebo dopadneš jako já.. taky furt benzín je benzín, pak sem zkusil ten Mazdí diesel (mám na mysli moderní CR, žádný 10 let chrochták).. no nebylo to špatný, dokonce jsem byl mile překvapen, jak vývoj poskočil.. ani pod 2000 otáček to není úplně mrtvý a jakmile tam máš 2000, tak to jede vyloženě "uspokojivě".. už mám druhou Mazdu s dieselem, další bude zase diesel.. P.S. za kolik jezdíš (město, mimo město, dálnice, dlouhodobej průměr) s tím motorem 2.3?
Na nadrz je priemerka tych 7.9 - 8.2. Jazdim 1/2 mesto 1/2 medzimesto..a tam niekedy 120 alebo 160 po dialnici, niekedy 80 po okrsce, ako sa citim. Dlhodoby priemer by som odhadol na 8.1, auto ma 30K km. Dialnica...do chorvatska som na nadrz presiel 850 km, po dialnici 120kmh, okresky 90-100 ..to je tusim pod 7litrov na 100. Radio skoro stale, casto dost nahlas >:D:-! a klimu ked je teplo tak vzdy...(teda, ak jazdim pre zabavu tak okna dole v lete). Jazdil som aj tak ze len dialnica na nadrz, alebo len mesto. Nad 9...to uz chce tazku nohu. Jedina chyba ale je, ze 1. gen. ma len 5 rychlosti, 120 davam tusim na 3K rpm...ta 6-ka by tomu dost pomohla. PS: zoom zoom >:D >:D:-!
Pánové, shodou okolností jsem včera najel necelých 500 km v Mazdě 6 s 2.0 dieselem. Cesta byla Pha - Brno - Pha + popojížďky po Pze a Brně. Na dálnici jsem ho nijak nešetřil a pohyboval se 160-180, když to šlo. Zrychlování z 80-90 (díky TIR) na výše uvedenou rychlost jsem řešil plným plynem, takže nic ekonomického. Přiznám se, že jsem to auto nikterak nešetřil a čtyřku klidně točil až někam k 4000 ot, chudinku. Teď ale proč to píšu. Schválně jsem před začátkem cesty vymazal počítač s průměrnou spotřebou. Přechozí údaj byl 6,7, ale absolutně netuším, kdo s tím a jak předtím jezdil. Po návratu do Phy jsem to zkontroloval a údaj byl 7,3, což si myslím, že je perfektní údaj. S podobným stylem jízdy bych se s benzínem dostal přes deset. Nepochybuji. Už jsem kdysi tuhle šestku testoval v kombíku, ale nenajel s ní tolik km. Nicméně mi to nyní připomnělo, jak dobře to ty kucí japonský umí. Na neutrál o tom dieselu téměř nevíte. Jo, diesely jdou zatraceně dopředu. :yes: Velkou výtku mám ale směrem k ovládání rádia a tempomatu na volantu. Při kvalitním držení volantu se to NEDÁ dobře ovládat a ruku musím lehce přizvednout a palec zkroutit, abych mohl štelovat. V tomhle to mají třeba u Renaultu s další páčkou pod volantem lépe vyřešené. Jinak tempomat :yes: ale na můj vkus pomalu zrychloval na předem nastavenou rychlost. V S-ku, kde to samo i brzdí, to musí být bomba :yes::-)
Mám podobnou, ale dlouhodobou zkušenost.. mám docela těžkou nohou (nejsem magor, ale když to jde, tak se rád "projedu"), ekonomická jízda mi moc neříká (kdybych měl jet ekonomy run, tak si z toho jistojistě do 15 minut jebne), rád a často rychle akcelruji (maximálku nehonim, spíš zrychlení).. dlouhodobou spotřebu mám někde kolem 7 litrů na sto >:D
Jo, je to paráda tyhle motory. Mazda mě překvapila. Stejně jako moje HDi se s tím dá jezdit do 7,5 a ten krouťák je fakt super. Teď jsem byl projet jeden benzíňák šestiválec a budu se muset znovu naučit jezdit s benzínem!!! Hádej proč? ;-) Pořád jsem měl pocit, že to NEJEDE.. diesel holt táhne hned. Zejména ten můj po úpravě map ŘJ. Fakt si budu muset zvyknout zase motor točit... Ale ten zvuk šestiválce >:-[] Zvyknu si rád :yes::yes::yes:;-)
R6 v benzínu je super (i když byhc raději volil benzínovou V10).. jenže projeď ten šestiválec stejným způsobem, jako si projel ten diesel.. pak dej vědět spotřebu >:-[];-)
Zrovna teďka sem se dozvěděl hustou novinku o tom Toyotím dieselu.. to že je nejvýkonější ve své třídě, že nabízí nejvyšší krouťák, patří k nejtižším a nejkultivovanějším, že je daleko ekologičtější než diesely konkurence, to je všechno známý.. teďka sem se ale dozvěděl, že v poho plní normu Euro V, která bude platit nejdříve od roku 2010 - těžká pořázka konkurence, která s většími či menšími úspěchy bojuje s Euro IV.. Toyota dávno dává i zamýšlenou Euro V :yes: O filtru pevných částic ve standardu se ani snad nemá cenu zmiňovat (maj to i někteří jiní výrobci). Tak sem to teda musim hned napsat ;-) TTT se zase vytáhla. Today Tomorrow Toyota :-!
Ten motor ma predsa jednu drobnu chybicku. 400 Nm je v rozsahu len 600 ot ( 2000-2600 ). Viac sa mi pozdava ten "slabsi". "Len" 310 Nm ale od 2000 do 3200 ot. Spotreba mierne nizsia o 0,2 l zrychlenie horsie len o 0,5 s. Maximalka nizsia o 10 km/h "len" 210.
Nafta benzínu nemůže naprosto konkurovat, to je k smíchu, pokud je nafta v turbu a benzín ne tak to je potom jiná, ale když narveš do benzínu opět nějaký to přeplňování je nafťák zase daleko předaleko vzadu.
Já neporovnávám motory na brzdě ve výzkumném ústavu, ale poměry na silnicích... Takže pokud jsme tu zatím kralovali my, benzínoví kovbojové, tak tvrdím, že nám začíná lehce padat brada... protože tě pomalu sejme v běžný produkci v dlouhým táhlým naftovej kovboj...
Ne, naftový auta mi nevadí. Fakt ne (nj to asi nezní moc přesvědčivě..). Ale naftový rádoby-sporťáky mi rvou srdce. Sem asi moc staromódní. Začalo to, když BMW a mnohem později Jaguar začaly vyrábět naftový modely. V současnosti to vrcholí..nedávno přišel Mercedes s SL 400 CDI a SLK 300 CDI. Pro mě něco nepředstavitelnýho. No a poslední kapkou je Audi s naftovým speciálem R10. Takže A6 s výkonnou naftou (označení S6 není nic jinýho než marketing, stejně jako výborná reklama kterou písmenkům TDI dělá právě R10) mě už tak moc nevytrhne. Jen se děsím co přijde příště... Ne, vážně proti naftě nic nemám, jen..
PS: Neměl by GTI přemýšlet o změně nicku...? Třeba TDI, to dneska letí...
:-) To nehrozí ;-) Nahoře píšu, co považuju za novej jev na silnicích - dokonalá nafta v dokonalejch vozech. Jako, že jsou auta... která by se už pomalu mohla osazovat jen naftou...
Sushi or Snails aneb esej na téma nafta nebo diesel?
[odkaz] pokud neumíte anglicky, tak to zkusim shrnout do jedný věty.. pokud chcete ekologické a úsporné auto, máte možnost výběru mezi dieslem a hybridem, v obojím je nejlepší Toyota :-! TTT
Re: Sushi or Snails aneb esej na téma nafta nebo diesel?
Teda GTI...že ty jsi se zasekl někde na zahrádce...s plzničkou...sluníčko se ti opíralo o hlavu....přiznej barvu :-) Ale co je nejlepší, když jsme minule hájili naftu u Q7, byl z toho flame jako kráva...tady GTI napíše BRAVO NAFTA :yes: a 99% začne pokyvovat hmhmhm to je pravda...že nás to nenapadlo dřív, jak se ta doba vlastně mění, dneska už ty diesely, to je jiná... >:-[] no nic, zamyslete se nad sebou a GTI - respekt :yes:
Panove at si tam daj treba motor z lokotraktoru. To byla nadsazka, dneska jsou diesly na takovy urovni ze se to zda jako fantazie, kdyz srovnas kde byly pred 10 lety. A pujde to dal, jen se nechci docist ze Lambo, nebo Ferrari honi motor co zere naftu. To uz bude konecna. Jinak k tomu Turbu v bezinu, je to berlicka co ti pomuze bejt rychlej, musis ho jenom ustat kdyz te nakopne, atmosfera to je jina, nema chybu nic neodpousti, kdyz ti padnou otacky ses pomalej, nemas sanci, musis toho ko*** drzet pekne v tockach a to je to umeni, neni nad atmosferu a proto rikam ze do sportaku benzin s atmosferou :yes::yes::yes:
Máš samozřejmě pravdu.. jenže boj s emisema bude dál a dál sílit, IMHO je přeplňování cestou, jak dále dělat výkonné benzínové motory a přitom plnit emisní limity.. někde sem četl, že Ferrari již přeplňování testuje (stejně jako pohon všech kol)
testuje 4x4 lamba ho už majú kamarat a overené dlhoročnými skúsenosťami a do ferrari dajú asi zosilnene 4x4 z alfy 159 crosswagon aspoň rovnaký princíp teda
ludia nafta je tak daleko ,že poráža benzíny už všade aj na pretekárskych okruhoch ,ostáva len otázkou času kedy ludia budú hovoriť benzín???nikdy!!!!(aspoň niektorý zaritý fanúšikovia nafty) ,ale ináč to vidím dosť pozitívne auto s max 250km/h spotreba na prijatelnej hranici zvukové prejavy niako nerušiace atomsféru no prste krása. AUDI RESPEKT!!!!!! :yes:
Cely toto s naftou je mozna ale jen docasna bublina. Pokud jste to uz cetli, tak VW se nasralo a reklo dost ve dvou vecech: za prve, nova generace Golfu prijde o 2 roky driv, neb ta soucasna je prilis draha na vyrobu. Vy, co alespon trochu rozumite ekonomii vite, ze neco takovyho je fakt zavazny krok, ktery vyhodi do povetri vsechny predchozi vypocty o profitabilite produktu.
Za druhe, jejich budouci naftove modely budou PODSTATNE drazsi nez benzin. Volkswagen rika, ze vyvijet a vyrabet naftu je proste drazsi v mire, ktera zatim neni reflektovana v konecnych cenach aut. Takze 1.4 TFSI je smer, kterym se VW zrejme opravdu bude ubirat.
Takze, panove, myslim, ze benzin bude brzy zase na vzestupu… :yes:
a průkopníkem ve sporťáku na naftu nebyl nikdo jiný, než FABIA RS! Ostatní automobilky se po ní jen opičí. Já ji mám už tři roky a za ty prachy nemá chybu!
mám tyč na volant >:D >:D a mám ji tam i když jedu aby mi nelítala po autě... protože woe.. já jezdím jak drak... a rely zvládám levou zadní a k hypernově zásadně jezdím driftem... >:D chápeš... my kluci z venkova nejsme žádní lůzři... :-!
No jasně úplný GT!!! A v rámci koncernu postaví Audi RS6 TDI (aby měla co nejnižší hmotnost nechaj jí jenom s náhonem na přední - čistej derivát supersportu Fabia RS...). Následovat bude Murciélago W12 TDI a Veyron WW24 TDI s 8 turbínama (pro každou řadu válců jedna) :no:
tak po přečtení diskuze bych řek, že existuje snad jen VW a možná nějaká toyota.. a že se jezdí na naftu a benzín je jen nějakej odpad. Ono je lehký udělat naftu v turbu a tvrdit jaký má parametry, ale už nikdo nevidí ty nevýhody či výhody obyčejnýho benzínu 1.8 nebo 1.6.. Jasná věc je, že máme atmo motory.. :yes: Ale tvrdit, že parametry benzínu nikdy nemůžou dosáhnou dýzlu.. no.. otočme se pár let zpět.. kdy dýzl byl jen chrochta tak v tu dobu jezdí benzín s turbem na 210k/300Nm nebo 250k/350Nm při objemu 2.0 a 2.3...!! takže porovnávat porovnatelné Díky. A co se týká vývoje dýzlů tak by bylo dobrý si osvěžit pamět kdo začal na špici... napovím - Fiat Croma ;-)
jasne, pre dizel je ale turbo tak nevyhnutne k zivotu, ze sa to berie ako samozrejmost. benzin bez turba je uplne normalka..na liter 75 a viac koni je bezna vec...pri dizli...hmm >:D:no:
jakoby jste se potřebovali opřít ještě o něco.. jako třeba o celý auto.. Nezačala ta debata o motorech..?? ;-\ takže já přidal dva turbomotory 2.0 a 2.3 s podobným výkonem jen aby si člověk uvědomil že nafta v turbu je něco jinýho než obyč benzín... kde zrovna ten provoz je mnohem levnější.. ;-) to je celý.. :-!
Já jsem spíš zvědavej, kdy se začnou dělat v naftě motorky >:-[] Dneska jsem si hrál s plynem Suzuki GSX 750 a málem jsem se u toho doslova ze$ral, když to točilo 14000 ot.!!!! Na pohnutí plynu o 1mm to vylétlo o 2 tisíce otáček. Neuvěřitelný :yes::yes: Kam se hrabeme s těma našema prdítkama na čtyřech kolech. To že to na trojku jede 150 je jedna věc, ale že to má maximálku u 300.... bez komentáře. Fakt jsem se zmohl jen na ohromné udivení a neustálé opakování "doprddeellee" :-)
Co takhle která naftová kára je nejlepší?? U mě to vyhrává Jag XJ 2,7D ;-) . maximální kultivovanost a jeden z nejlepších dieselů světa. Z čtyřválců pak 2,0D od BMW..
s tim 2.0D od BMW ve ctyrvalcich souhlasim, souhlasim i s tim, ze 2.7TDV6(ja ho znam od LR takhle ;-) ) je jeden z nejkultivovanejsich sestivalcu, ale jako "nejlepsi dieselova kara" se mi jevi hlinikova AUDI A8 4.0 V8 TDI (resp.nyni uz 4.2 V8 TDI) ;-)
Tak a teraz trochu zo skutočného života: BMW 530D tuším 220 koníkov a okolo 500Nm. Najazdených za necelé tri roky 165tis km. Moja skúsenosť: dobrý tah mala spotreba, Ale zvukový prejav je uspokojivý len do istej miery. Výkonovo je to auto dobré ale žiadny zázrak (teda pokial do neho niekto nesadne s fabky). na rozdiel od vacsiny prítomných to nevidím tak ružovo s ropákmy. mal som tu česť previesť sa v hybride(RX400H) a ako alternatíva ropakov je to slusne. Krútiaci moment je vdaka podpore el motorov famozny... Spotreba zrovnatelna s mojim baworom.. Ale podstatná vyhoda je v kulture jazdy. ked som sa s chlapikom presiel v lexe a potom nastartoval to moje....mal som pocit ze som v tatrovke...važne.. a to nehovorím o ekologii.. Ja by som radsej ako ropakov videl v premiovych modeloch benzinove hybridy..