Novinky
Ne, naftový auta mi nevadí. Fakt ne (nj to asi nezní moc přesvědčivě..). Ale naftový rádoby-sporťáky mi rvou srdce. Sem asi moc staromódní. Začalo to, když BMW a mnohem později Jaguar začaly vyrábět naftový modely. V současnosti to vrcholí..nedávno přišel Mercedes s SL 400 CDI a SLK 300 CDI. Pro mě něco nepředstavitelnýho. No a poslední kapkou je Audi s naftovým speciálem R10. Takže A6 s výkonnou naftou (označení S6 není nic jinýho než marketing, stejně jako výborná reklama kterou písmenkům TDI dělá právě R10) mě už tak moc nevytrhne. Jen se děsím co přijde příště... Ne, vážně proti naftě nic nemám, jen..
PS: Neměl by GTI přemýšlet o změně nicku...? Třeba TDI, to dneska letí...
PS: Neměl by GTI přemýšlet o změně nicku...? Třeba TDI, to dneska letí...
[odkaz] pokud neumíte anglicky, tak to zkusim shrnout do jedný věty.. pokud chcete ekologické a úsporné auto, máte možnost výběru mezi dieslem a hybridem, v obojím je nejlepší Toyota :-! TTT
Klid... je klid zbraní 😉 Nebo tu mám psát o tom, že VW má velké prodeje... meziroční nárůst přes 16%...
Teda GTI...že ty jsi se zasekl někde na zahrádce...s plzničkou...sluníčko se ti opíralo o hlavu....přiznej barvu 😄 Ale co je nejlepší, když jsme minule hájili naftu u Q7, byl z toho flame jako kráva...tady GTI napíše BRAVO NAFTA :yes: a 99% začne pokyvovat hmhmhm to je pravda...že nás to nenapadlo dřív, jak se ta doba vlastně mění, dneska už ty diesely, to je jiná... >😒] no nic, zamyslete se nad sebou a GTI - respekt :yes:
Panove at si tam daj treba motor z lokotraktoru. To byla nadsazka, dneska jsou diesly na takovy urovni ze se to zda jako fantazie, kdyz srovnas kde byly pred 10 lety. A pujde to dal, jen se nechci docist ze Lambo, nebo Ferrari honi motor co zere naftu. To uz bude konecna. Jinak k tomu Turbu v bezinu, je to berlicka co ti pomuze bejt rychlej, musis ho jenom ustat kdyz te nakopne, atmosfera to je jina, nema chybu nic neodpousti, kdyz ti padnou otacky ses pomalej, nemas sanci, musis toho ko*** drzet pekne v tockach a to je to umeni, neni nad atmosferu a proto rikam ze do sportaku benzin s atmosferou :yes: :yes: :yes:
Máš samozřejmě pravdu.. jenže boj s emisema bude dál a dál sílit, IMHO je přeplňování cestou, jak dále dělat výkonné benzínové motory a přitom plnit emisní limity.. někde sem četl, že Ferrari již přeplňování testuje (stejně jako pohon všech kol)
ludia nafta je tak daleko ,že poráža benzíny už všade aj na pretekárskych okruhoch ,ostáva len otázkou času kedy ludia budú hovoriť benzín???nikdy!!!!(aspoň niektorý zaritý fanúšikovia nafty) ,ale ináč to vidím dosť pozitívne auto s max 250km/h spotreba na prijatelnej hranici zvukové prejavy niako nerušiace atomsféru no prste krása. AUDI RESPEKT!!!!!! :yes:
Cely toto s naftou je mozna ale jen docasna bublina. Pokud jste to uz cetli, tak VW se nasralo a reklo dost ve dvou vecech: za prve, nova generace Golfu prijde o 2 roky driv, neb ta soucasna je prilis draha na vyrobu. Vy, co alespon trochu rozumite ekonomii vite, ze neco takovyho je fakt zavazny krok, ktery vyhodi do povetri vsechny predchozi vypocty o profitabilite produktu.
Za druhe, jejich budouci naftove modely budou PODSTATNE drazsi nez benzin. Volkswagen rika, ze vyvijet a vyrabet naftu je proste drazsi v mire, ktera zatim neni reflektovana v konecnych cenach aut. Takze 1.4 TFSI je smer, kterym se VW zrejme opravdu bude ubirat.
Takze, panove, myslim, ze benzin bude brzy zase na vzestupu…
:yes:
Za druhe, jejich budouci naftove modely budou PODSTATNE drazsi nez benzin. Volkswagen rika, ze vyvijet a vyrabet naftu je proste drazsi v mire, ktera zatim neni reflektovana v konecnych cenach aut. Takze 1.4 TFSI je smer, kterym se VW zrejme opravdu bude ubirat.
Takze, panove, myslim, ze benzin bude brzy zase na vzestupu…
:yes:
a průkopníkem ve sporťáku na naftu nebyl nikdo jiný, než FABIA RS! Ostatní automobilky se po ní jen opičí. Já ji mám už tři roky a za ty prachy nemá chybu!
Pokud je FRS sporťák, tak máš určitě pravdu 😉
mam taky divny pocit..ze kolega FABIA RS to co povedal myslel vazne...
já taky.. >😁 teda já taky si myslím, že to myslel vážně.. ne že jsem to myslel vážně... >😁 však víš jak to myslím.. 😉
ja si myslim ze sa zakoktavas...kolego...jazdiz rs-ku co? 😉 😉 a tie tvoje kecy o LR...pekne si ukazal farbu. nas ji aj cipnutou wole? 😉 😉
>😁 >😁 ne ne.. já mám jen obyčejnou dýzlofku s čípem a nálepkama RS woe.. >😁 😉
dufam ze tam mas aj zamok riadiacej paky...bez neho je to ako odistena zbran >😁 >😁 >😁 >😁
jedno je iste vo svojej kategórii nemá konkurenciu,lebo diesel v hothatchu ma len fabia a ibiza
tak po přečtení diskuze bych řek, že existuje snad jen VW a možná nějaká toyota.. a že se jezdí na naftu a benzín je jen nějakej odpad. Ono je lehký udělat naftu v turbu a tvrdit jaký má parametry, ale už nikdo nevidí ty nevýhody či výhody obyčejnýho benzínu 1.8 nebo 1.6.. Jasná věc je, že máme atmo motory.. :yes: Ale tvrdit, že parametry benzínu nikdy nemůžou dosáhnou dýzlu.. no.. otočme se pár let zpět.. kdy dýzl byl jen chrochta tak v tu dobu jezdí benzín s turbem na 210k/300Nm nebo 250k/350Nm při objemu 2.0 a 2.3...!! takže porovnávat porovnatelné Díky. A co se týká vývoje dýzlů tak by bylo dobrý si osvěžit pamět kdo začal na špici... napovím - Fiat Croma 😉
jasne, pre dizel je ale turbo tak nevyhnutne k zivotu, ze sa to berie ako samozrejmost. benzin bez turba je uplne normalka..na liter 75 a viac koni je bezna vec...pri dizli...hmm >😁 :no:
Porovnávat porovnatelné...třeba spotřebu, když už teda chceš dělat rovnítko 😄
Přesně tak! Když už dělat rovnítko, tak je potřeba vzít nabízený výkon vs pořizovací cena vs provozní náklady :-!
jakoby jste se potřebovali opřít ještě o něco.. jako třeba o celý auto.. Nezačala ta debata o motorech..?? ;-\ takže já přidal dva turbomotory 2.0 a 2.3 s podobným výkonem jen aby si člověk uvědomil že nafta v turbu je něco jinýho než obyč benzín... kde zrovna ten provoz je mnohem levnější.. 😉 to je celý.. :-!
Nekdo tady tvrdil, ze nafta uz i v autosportu vitezi. Chtel bych videt F1 v nafte 😄 Pak smeknu a koupim si dyzla.
Já jsem spíš zvědavej, kdy se začnou dělat v naftě motorky >😒] Dneska jsem si hrál s plynem Suzuki GSX 750 a málem jsem se u toho doslova ze$ral, když to točilo 14000 ot.!!!! Na pohnutí plynu o 1mm to vylétlo o 2 tisíce otáček. Neuvěřitelný :yes: :yes: Kam se hrabeme s těma našema prdítkama na čtyřech kolech. To že to na trojku jede 150 je jedna věc, ale že to má maximálku u 300.... bez komentáře. Fakt jsem se zmohl jen na ohromné udivení a neustálé opakování "doprddeellee" 😄
Co takhle která naftová kára je nejlepší?? U mě to vyhrává Jag XJ 2,7D 😉 . maximální kultivovanost a jeden z nejlepších dieselů světa. Z čtyřválců pak 2,0D od BMW..
s tim 2.0D od BMW ve ctyrvalcich souhlasim, souhlasim i s tim, ze 2.7TDV6(ja ho znam od LR takhle 😉 ) je jeden z nejkultivovanejsich sestivalcu, ale jako "nejlepsi dieselova kara" se mi jevi hlinikova AUDI A8 4.0 V8 TDI (resp.nyni uz 4.2 V8 TDI) 😉
Tak a teraz trochu zo skutočného života: BMW 530D tuším 220 koníkov a okolo 500Nm. Najazdených za necelé tri roky 165tis km. Moja skúsenosť: dobrý tah mala spotreba, Ale zvukový prejav je uspokojivý len do istej miery. Výkonovo je to auto dobré ale žiadny zázrak (teda pokial do neho niekto nesadne s fabky). na rozdiel od vacsiny prítomných to nevidím tak ružovo s ropákmy. mal som tu česť previesť sa v hybride(RX400H) a ako alternatíva ropakov je to slusne. Krútiaci moment je vdaka podpore el motorov famozny... Spotreba zrovnatelna s mojim baworom.. Ale podstatná vyhoda je v kulture jazdy. ked som sa s chlapikom presiel v lexe a potom nastartoval to moje....mal som pocit ze som v tatrovke...važne.. a to nehovorím o ekologii.. Ja by som radsej ako ropakov videl v premiovych modeloch benzinove hybridy..
[odkaz]
to že to do čtyřech tisíc nejede a potom tě to rovnou přehodí přez hřbitovní zeď, jsou jenom předsudky neznalých... Dnešní Turba mohou začít fungovat už těsně nad volnoběhem. Každý vůz má ale jiný charakter: takový jaký mu vtiskli konstruktéři. Ale je dobré vědět, že jde všechno... 😄 😉