Rüsselsheimská pobočka koncernu General Motors nemění plány na nástupce současné Astry ani po tom, co tiskem v posledních dnech proběhla zákulisní zpráva o zkrácení modelového cyklu konkurenčního Volkswagenu Golf.
Opel letos dostal ocenění jako nej firma v oblasti výroby kvality aut v Německu,tak si fandí.Osobně si myslím,že je vždycky co zlepšovat a ikdyž sám jezdím v Opelu,tak na kvalitu třeba Toyoty prostě nemá.Asi se ostatní Němečtí výrobci skazili. . . >:D
Myslím, že mnohem důležitější, než nějaké ohodnocení kvality letos, je to, kdo se umisťuje v poruchovosti již starších vozů na nejlepším místě! Zde jednoznačně vede Toyota
Takovy rubriky, myslim tim ty kvalita vyrobku, kde se Opel umistil na prvnim miste, bych nepredcenoval. Onehda se svagr rozciloval: Vis, co nas stal titul Banka roku? 100000! (podle meho pakatel....) A tady to muze byt neco podobnyho. Pravdu ma anonym, ze teprve na starsich kouscich se ukaze, zac je toho loket. A do spekulaci typu: VW byvaji fleetova auta, tj. lidi s nima jezdi jak prasata a kaslou na servis, bych se radsi nepoustel...
Myslim, ze to, ze VW musi predstavit Golf o rok skor je pre Opel vyhodou. Je to skor VW, ktory v tomto riskuje viac. A myslim si to preto, ze: Astra by sa tak ci tak ku koncu zivotneho cyklu predavala uz slabsie (slabo). Bez ohladu ci by dobiehala zaroven s Golfom, alebo popri novom Golfe. Teraz ale nastane situacia, ktora umozni Astre odputat sa od toho vecneho suboja bok po boku s Golfom - v ktorom vzdy tahala (objektivne /neobjektivne) za kratsi koniec. Takze co sa stane? Astra sice slabo dobehne rok popri novom a modernejsom Golfe...lenze v case kedy budu predaje aj pozornost u Golfa najvacsie (teda rok po jeho uvedeni) udrie do jeho sveta novsia a modernejsia Astra. Ak by Opel zvladol postavit superauto...moze byt pozicia Golfa, ako vecneho predajneho premianta vazne otrasena. Okrem toho, aj reklamna kampan oboch modelov nebude musiet superit o pozornost zakaznika. Lenze na tom zas ma vyhody ten "papierovo" slabsi hrac. Minimalne to ale prinasa novu stavu do tohto suboja: VW vie, ze Opel teraz ma istu vyhodu a pokusi sa tvrdo udriet. Takze musi postavit Golf, ktory bude ako generacna vymena lepsi ako kedykolvek predtym. Buduci Golf a buduca Astra budu extremne silne auta. Ten maly rozdiel o rok podla mna vytvori priestor na realnu zmenu. Vysledok bude zalezat na sile aut, a na marketingu oboch vyrobcov. To vie aj VW, aj Opel. ;-)
nesouhlasím s následující myšlenkou: Že kdyby Opel postavil Superauto-Astru, mohl by ohrozit Golf... Opel by v podstatě toho nepotřeboval moc- jenom cena Astry by mohla být nižší.. Zas tady nevytvářejte nějaké mystifikace o Golfu 8-s Přece když chceš zabít myš- tak Ti stačí kladivo, a nepotřebuješ kvůli ní kupovat tank... ;-)
Lenze ja si myslim, ze na to aby si prekonal poziciu Golfa ako "zakladatela segmentu kompaktnych hatchbackov", potrebujes viac ako znizit cenu. Ta pozicia Golfu je totiz viac psychologicka nez pragmaticka. A psychologiu trhu, kde vladnu iste dane "nazory" (ci uz objektivne, alebo famy) nejde zlomit tak jednoducho. Opel naviac stale vo verejnosti trpi povestou z minulosti (nizsia kvalita). Obavam sa, ze na tuto "mys" bude treba tank. Nieco, co jedinym silnym a zdrvujucim uderom zmeni poziciu. Bez akychkolvek a najmensich pochyb. A na celej ciare. To okno sa teraz Opelu prvykrat otvara... Myslim si to preto, ze Astra sa uz parkrat (naposledy teraz) dotiahla na Golf strasne blizko. Ale ten kusok pred Golf bude musiet zvladnut prave tym jedinym, zato obrovskym, rozhodnym a "zaistujucim" uderom. Ze "tuknutie" vpred na trvalejsiu zmenu stacit nebude... ;-)
Ostatně už mám v hlavě pár sloganů na roky 2008/2009 ;-) To by bylo, aby GURU byl předstižen :-) P.S. Jo, je znát, že znáš... ta psychohranice... to je také důležitá skutečnost... a s tou se hraje vabank.
buď jak buď, změna se musí stát tak jak tak :-). Je pravda že Opel si zasolil vlastní vinou... Přesto je Astra v mnoha ohledech dokonce dražší než Golf a Focus. Někdo mi dokonce říkal že se mu nová Astra líbí nejvíc, ale že se srovnatelnou výbavou je u nás suverénně nejdražší. Každopádně bude to chtít oboje: cena + zajišťující úder :-):yes:
Opel urobil dve vymakane Astry - sucasne OPC a na baze Astry Coupe prototyp X-treme s kridlovymi dverami a V8 444k z Corvetty. Ale to bol este za cias, ked sa mu darilo lepsie aj v DTM.
Jo, dobrá analýza. Ovšem nezapomeň, co se blíží... to nebude "taknějak" překopanej G3 na G4... či trochu cenově přeceněnej G5... nastane DRUHÁ EPOCHA GOLF. ;-) Tedy - budeme tu psát - IGV. (první epocha - Golf - páté gen) nebo IIGVI. (druhá epocha - Golf - šesté gen) ;-) A v tom právě bude výhoda Golfu, byť by časově ztrácel na Astru... Astra... tam je problém už s tím názvem... Kadet... to zní... Astra ta květinka silnic... to prostě není kára pro bejka... GOLF... jo, to JE jméno jmen. GENIÁLNĚ zvolené :yes: Přitom teď běží u nás reklama na Astru... takovou tmavší stříbrnou tam má barvu, a moc jí to sluší...
Ano...ale ved o tom vlastne pisem. ;-) Golf bude silny - to bez debaty. Ci pride v 2008, alebo v 2009. Golf bude meradlom - a ako meradlo ma aj mnoho vyhod. Jedna z nich je aj to meno: nikdy nebolo zmenene. Je to stalica. Aj ostatne vyhody su viac v rovine psychologickej, nez vecnej. Takze novej Astre (aj keby sa zmenila hned zas na Kadett), ktora ziska vyhodu 1 roku, nebude stacit iba 1, 2, alebo 10 bodov naviac. Pretoze to pojde spochybnit. Hned, alebo ako pobezi cas... Ak chce byt leadrom, Opel musi za ten rok dokazat uviest auto lepsie tak o 50 bodov. Tak, aby nebol nespochybnitelny... Ten rok mu moze stacit: bude mat kontinualnejsi vyvoj, bude mat nan viac casu, bude mat mat vaic pozornosti u zkaznikov (nedeli sa s Golfom)...proste ten rok vela zmeni. Ale ma to jednu podmienku...musi postavit to superauto. Ak nie, Golf znici vsetku snahu Opelu svojim image... ;-)
8-sIIGVI 8-s Astra: cítíš to ostří >:-[] ?Golf zní tupě, ale ohrané to ještě není-přiznávám. Astra je jméno, které má švih :yes: Úplně slyším hvízdnutí mačety okolo ucha :yes: Opelovy jména se mě vždycky líbily... jenom si to řekni nahlas: Vectra, Astra, Monza ;-):yes: , Omega atd..
GOLF je jméno jmen... Zrovna tak je dobrý Megane... ale to v našich končinách má trochu přihroublý význam (blbane...). Kadett - na třídu, kterou reprezentoval - vynikající. Vectra... to samé, moc cením, Omega... taktéž... Corsa... výborné. Astra... pro mne propadák.
:-) No... taky ty modely... to bylo vždycky choulostivé téma... Koneckonců znáš přece Astru sedan... VW se nemusí učit... myslím že jména GOLF a Passat... jsou velmi povedená... a třicet let. Vectra je mládě... Astra to samé...
je potrebne si ujasnit co znamena slovne spojenie "pozicia golfa". objektivne by to mali byt asi pocty predanych kusov po celom svete, ale zas zvitazit s vykazanou stratou nie je ziadne terno ze... preto by som sa porovnavaniu uplne vyhol. no a subjektivne moze byt golf u niekoho uz davno mrtvy, alebo na druhej strane (ze GTI) nesmrtelny. :-) ale ak uz hovorime o suboji astra vs. golf, tak osobne si myslim, ze vw urcite co to preda za ten rok, ale vela ludi si ten rok pocka na realne porovnanie oboch konkurentov a skutocny boj sa zacne az po "emisii" astry...
No VW je s Golfem v krizi prodejni cisla v nemecku hovori ve prospech Astry tak proto pospichaj s novmy modelem.Aby zachranili prodejnost.Ale bude to jako vždy stejne. design o ničem a cena jako za porsche :no::no::no: