Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel nabídne vozy na zemní plyn také na českém trhu

V tuzemské nabídce se brzy objeví dva modely schopné spalovat stlačený zemní plyn: Combo CNG a Zafira CNG.
Zpět na článek
22. 3. 2006 10:41
neregistrovaný "Mirek"
22. 3. 2006 11:00
neregistrovaný "Haya"
22. 3. 2006 15:11
neregistrovaný "major"
22. 3. 2006 15:39
neregistrovaný "Mirek"
23. 3. 2006 12:33
neregistrovaný "major"
22. 3. 2006 10:45
neregistrovaný "Pavel F."
22. 3. 2006 13:24
neregistrovaný "RRAAFF"
22. 3. 2006 11:32
neregistrovaný "performer"
22. 3. 2006 11:49
neregistrovaný "anonym"
22. 3. 2006 12:31
neregistrovaný "performer"
18. 3. 2007 11:02
neregistrovaný "Nothing007"
22. 3. 2006 14:15
neregistrovaný "Mirek"
22. 3. 2006 14:36
neregistrovaný "performer"
22. 3. 2006 15:24
neregistrovaný "Mirek"
22. 3. 2006 16:26
neregistrovaný "performer"
23. 3. 2006 12:14
neregistrovaný "Mirek"
22. 3. 2006 21:54
neregistrovaný "Elpepe"
23. 3. 2006 10:37
neregistrovaný "performer"
23. 3. 2006 15:49
neregistrovaný "Elpepe"
23. 3. 2006 18:03
neregistrovaný "Mirek"
neregistrovaný "Mirek"
22. 3. 2006 10:41
Historie se opakuje
Stat opet podpori temer monopolniho dodavatele (RWE) pri jeho podnikani. Za 5 let se pri zvysovani cen CNG soucasnym tempem stane plyn zase nejdrazsi variantou PHM, podobne jako se to stalo tem, kdo skocili na stejnou kampan CEZu s primotopy. Proc se podpora CNG da zaridit pres noc a system biolihu se tvori uz 5 let a stale neni jasne, jak bude fungovat? Proc stale jde stat na ruku ruznym monopolum a otevreny, pruhledny system biolihu, ktery je ze vsech alternativnich paliv nejperspektivnejsi, je stale v mlhach? Obavam se ze CNG bude u uzivatelu prijat stejne vlazne jako LPG (ma v podstate vsechny jeho nevyhody) - totiz prodeje novych aut temer nula. Ale pokus jak privazat par uzivatelu k monopolu je to hezky. Dekuji, nechci.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Haya"
22. 3. 2006 11:00
Re: Historie se opakuje
odpověď na tvou otázku je jednoduchá- protože žijeme v socialistické zkorumpované ČR :-!
neregistrovaný "major"
22. 3. 2006 15:11
Re: Historie se opakuje
Prečo myslíš že biolieh je spása? Dotácie do poľnohospodárstva sú najväčšu brzdou EÚ. Oproti rope má zemný plyn jasné výhody.
neregistrovaný "Mirek"
22. 3. 2006 15:39
Re: Historie se opakuje
Nerikam spasa, ale je to lepsi reseni. Od ekologie po provozni vyhody. A troufnu si tvrdit, z dlouhodobeho hlediska i cenove. Cena plynu totiz kazdorocne stoupa o desitky procent. Zejmena proto, ze fosilni paliva jsou "monopolni". Dodavatel pro celou Evropu z podstatne casti - Rusko. Plyn je jenom posunuti ropnych problemu o par let pozdeji. Biolih nepotrebuje zemedelske dotace. Staci jenom nezdanovat toto palivo spotrebni dani. Dokonce by mohl nektere dotace vynulovat - dotace na "neobdelavani". I kdyz se to nejspise v realu nikdy nestane. ;-\
neregistrovaný "major"
23. 3. 2006 12:33
Re: Historie se opakuje
Otázka je, či je na zemi toľko pôdy, aby sa pokryla terajšia spotreba fosílnych palív.
neregistrovaný "Pavel F."
22. 3. 2006 10:45
Cena litru/kg CNG?
Abych měl konkrétní představu, kolik stojí jeden kg či litr zemního litru při tankování?
Jak je to se servisem? Servisní náklady na údržbu jsou stejné jako u klasického motoru?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "RRAAFF"
22. 3. 2006 13:24
Re: Cena litru/kg CNG?
[odkaz]
ceny pohonných látek
neregistrovaný "performer"
22. 3. 2006 11:32
CNG, hybridy a jiné? To je v ČR jako házet perly sviním...
Zatím tu stát preferuje nízkým zdaněním nafty rozšiřování dieselových aut! Důsledky jsou katastrofální...... Koupě Toyoty Prius je v ČR chápána jako pošetilost, když "vole Octavie fTDíčku jede líp, stojí míň a žere stejně"...... Dokud bude spotřebka z nafty 9,90 je veškerá snaha o ekologii marná.......
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
22. 3. 2006 11:49
uchycení na spodku vozu
... no to si delaj kozy neee??? ... ta fotka uchyceni dvou bomb na podvozku me tada moc nenadchla >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "performer"
22. 3. 2006 12:31
Re: uchycení na spodku vozu
a proč? se obáváš bezpečnosti? podle mně i když s tím budeš jezdit přes pařezy, tak je to v pohodě...... Naopak tím že je to umístěno úplně zvenku auta, je to možná nejbezpečnější řešení......
neregistrovaný "Nothing007"
18. 3. 2007 11:02
Re: uchycení na spodku vozu
nejde o bomby, ale o ty trubicky co z toho koukají, ty urazím raz/dva
neregistrovaný "Mirek"
22. 3. 2006 14:15
Koupite si to ??
Je mezi ctenari teto diskuze nekdo, kdo si poridi stroj o 50 tis drazi, se vsemi nevyhodami LPG ovsem s docasne levnejsim provozem ?
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "performer"
22. 3. 2006 14:36
Re: Koupite si to ??
Všichni ostatní si raděli koupí diesel, který jezdí také levně. Že má násobně horší emise se v ČR neřeší.......
neregistrovaný "Mirek"
22. 3. 2006 15:24
Re: Koupite si to ??
Podle dostupnych udaju jsou emise nizsi pouze u CO2. Ostatni emise jsou hodne podobne. Jeste bych si dovolil upozornit na dojezd vsech CNG aut. Ve clanku je to cudne skryto do udaje celkovy dojezd spolu s doplnkovou benzinovou nadrzi. Kdyz to desifrujeme tak zjistime, ze dojezd na CNG je okolo 350 km. To je bida. Koupin si o 50k drazsi stroj a kdyz s nim pojedu nekam dale, tak stejne budu muset jet pul trasy na benzin. Minimalne dalsich 10 let, nez bude vybudovana sit cerpacek na hlavnich tazich.
neregistrovaný "performer"
22. 3. 2006 16:26
Re: Koupite si to ??
no pokud už u benzinových zážehových motorů jsou emise (částic a NOx) násobně menší než u motorů dieselových (a to prokazazelně jsou - viz. příslušné normy Euro1,2,3,4,5) pak u zášehového motoru na CNG, kde jsou zase nižší než na benzin, budou s naftou docela nesrovnatelné.....

(mimochodem porovnejte si jenom zcela laicky - hořící zemní plyn (prostě není nic cítit), hořící propanbutan (ten už trochu smrdí), hořící benzin (ještě víc smrdí) a nakonec hořící naftu (prouze pro silné povahy). Uznávám, že takovéto subjektivní pocity ze spalování příslušných phm někde v ve sporáku, letlampě a pod. moc o nespojitém spalování v autě vybavené nejrůznější technikou pro snižování emisí nevypovídá, ale přece jenom to něco značí......)
neregistrovaný "Mirek"
23. 3. 2006 12:14
Re: Koupite si to ??
Porovnaval jsem benzinovy motor jedouci na benzin a na CNG. Tam je opravdu rozdil jenom v emisich CO2. Ostatni emise jsou vicemene stejne. CNG je na tom o nejake to procento lepe. Nicmene CNG motory splnuji EURO4 (v horsim EURO3) . Tedy nijak vyrazne oproti benzinu neexceluji (s vyjimkou CO2) . Biolih je na tom jeste lepe, protoze CO2 je prakticky nula (uzavreny biocyklus).
neregistrovaný "Elpepe"
22. 3. 2006 21:54
tesim se
Tesim az budu moct napsat na svoje auto: Ich tanke Bioethanol!
(A seru na hybridy)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "performer"
23. 3. 2006 10:37
Re: tesim se
no a co teprve hybridy na bioethanol :yes: ;-)
neregistrovaný "Elpepe"
23. 3. 2006 15:49
Re: tesim se
To je blbost, jedinej smysl hybridu je snizit spotrebu kvuli dochazejici rope a ekologii - az bude bioethanol tak hybridy nastesti zmizi ze sveta
neregistrovaný "Mirek"
23. 3. 2006 18:03
Re: tesim se
To urcite ne. Smysl hybridu je lepsi hospodareni s energii - snizeni spotreby. A to bude potreba vzdy. Ono ani toho bioetanolu neni k dispozici neomezene mnozstvi a neni zadarmo. Smirte se s tim, ze v aute budete mit baterek cim dal tim vic.