Stat opet podpori temer monopolniho dodavatele (RWE) pri jeho podnikani. Za 5 let se pri zvysovani cen CNG soucasnym tempem stane plyn zase nejdrazsi variantou PHM, podobne jako se to stalo tem, kdo skocili na stejnou kampan CEZu s primotopy. Proc se podpora CNG da zaridit pres noc a system biolihu se tvori uz 5 let a stale neni jasne, jak bude fungovat? Proc stale jde stat na ruku ruznym monopolum a otevreny, pruhledny system biolihu, ktery je ze vsech alternativnich paliv nejperspektivnejsi, je stale v mlhach? Obavam se ze CNG bude u uzivatelu prijat stejne vlazne jako LPG (ma v podstate vsechny jeho nevyhody) - totiz prodeje novych aut temer nula. Ale pokus jak privazat par uzivatelu k monopolu je to hezky. Dekuji, nechci.
Nerikam spasa, ale je to lepsi reseni. Od ekologie po provozni vyhody. A troufnu si tvrdit, z dlouhodobeho hlediska i cenove. Cena plynu totiz kazdorocne stoupa o desitky procent. Zejmena proto, ze fosilni paliva jsou "monopolni". Dodavatel pro celou Evropu z podstatne casti - Rusko. Plyn je jenom posunuti ropnych problemu o par let pozdeji. Biolih nepotrebuje zemedelske dotace. Staci jenom nezdanovat toto palivo spotrebni dani. Dokonce by mohl nektere dotace vynulovat - dotace na "neobdelavani". I kdyz se to nejspise v realu nikdy nestane. ;-\
Abych měl konkrétní představu, kolik stojí jeden kg či litr zemního litru při tankování?
Jak je to se servisem? Servisní náklady na údržbu jsou stejné jako u klasického motoru?
CNG, hybridy a jiné? To je v ČR jako házet perly sviním...
Zatím tu stát preferuje nízkým zdaněním nafty rozšiřování dieselových aut! Důsledky jsou katastrofální...... Koupě Toyoty Prius je v ČR chápána jako pošetilost, když "vole Octavie fTDíčku jede líp, stojí míň a žere stejně"...... Dokud bude spotřebka z nafty 9,90 je veškerá snaha o ekologii marná.......
a proč? se obáváš bezpečnosti? podle mně i když s tím budeš jezdit přes pařezy, tak je to v pohodě...... Naopak tím že je to umístěno úplně zvenku auta, je to možná nejbezpečnější řešení......
Podle dostupnych udaju jsou emise nizsi pouze u CO2. Ostatni emise jsou hodne podobne. Jeste bych si dovolil upozornit na dojezd vsech CNG aut. Ve clanku je to cudne skryto do udaje celkovy dojezd spolu s doplnkovou benzinovou nadrzi. Kdyz to desifrujeme tak zjistime, ze dojezd na CNG je okolo 350 km. To je bida. Koupin si o 50k drazsi stroj a kdyz s nim pojedu nekam dale, tak stejne budu muset jet pul trasy na benzin. Minimalne dalsich 10 let, nez bude vybudovana sit cerpacek na hlavnich tazich.
no pokud už u benzinových zážehových motorů jsou emise (částic a NOx) násobně menší než u motorů dieselových (a to prokazazelně jsou - viz. příslušné normy Euro1,2,3,4,5) pak u zášehového motoru na CNG, kde jsou zase nižší než na benzin, budou s naftou docela nesrovnatelné.....
(mimochodem porovnejte si jenom zcela laicky - hořící zemní plyn (prostě není nic cítit), hořící propanbutan (ten už trochu smrdí), hořící benzin (ještě víc smrdí) a nakonec hořící naftu (prouze pro silné povahy). Uznávám, že takovéto subjektivní pocity ze spalování příslušných phm někde v ve sporáku, letlampě a pod. moc o nespojitém spalování v autě vybavené nejrůznější technikou pro snižování emisí nevypovídá, ale přece jenom to něco značí......)
Porovnaval jsem benzinovy motor jedouci na benzin a na CNG. Tam je opravdu rozdil jenom v emisich CO2. Ostatni emise jsou vicemene stejne. CNG je na tom o nejake to procento lepe. Nicmene CNG motory splnuji EURO4 (v horsim EURO3) . Tedy nijak vyrazne oproti benzinu neexceluji (s vyjimkou CO2) . Biolih je na tom jeste lepe, protoze CO2 je prakticky nula (uzavreny biocyklus).
To urcite ne. Smysl hybridu je lepsi hospodareni s energii - snizeni spotreby. A to bude potreba vzdy. Ono ani toho bioetanolu neni k dispozici neomezene mnozstvi a neni zadarmo. Smirte se s tim, ze v aute budete mit baterek cim dal tim vic.