Volkswagen začal nabízet nejnovější přeplňovaný čtyřválec na českém trhu. Cena odpovídá exkluzivitě tohoto motoru v rámci nabídky VW a blíží se cenovce ryzího GTI.
Jak jsem psal,jel sem v FR,rizeni je stejne jako u Cupry a podvozek je mozna o neco mekci,cimz mozna pro cesky silnice i vhodnejsi,ale o to nejde...rizeni ma mizernou zpetnou vazbu,stejne jako vsechny koncernovky s vyjimkou nove RS4 a presnost take neni jeho nejsilnejsi strankou.Netvrdim,ze je spatny,ale rozhodne to neni zadna spicka.Jinak ja mluvil o Cliu sport (2.0 16V)ne o cliu V6,to je trochu neco jinyho :-).Zkus se svizt v Cliu a v Ibize a ver tomu,ze poznas rozdil...a jizanska natura,jestli mluvis o vzhledu,tak budiz,ale jinak je to nemecky auto... ;-)
prepac, ale povedat ze podvozok a riadenie u Ibizi "nic moc" tak bud si v tom nesedel alebo hovoris do vetra. Nic proti Clio V6, je to raketa, aj ked som mal z neho pocit ze pod kapotou nosim tehly :-)
ale tiez by som radsej kupil Ibizu Cupra ako ClioV6... proste juzanska natura mi viac sedi ;-)
jedničku bawora bych bral taky...ale jen kvůli tý reklamě (jak je tam ten zelenej pajďulák a ta hudba: "ta da ta tatadatada....ta da ta tatadatada..." PS: co to je za hudbu? neví někdo? dal bych si to do auta, až budu zase někde se čtyřkolkou řádit >:D
aj ked nie som skalny priaznivec nemeckych aut skusil by som odporucit 1ku bawora.. ja si totiz myslim ze kazde auto nad 150konikov hnane na predok je hovadina. vlastna skusenost. tot vsio
Hmm,ale podvozek a rizeni bohuzel nic moc a mit spotrebu 7.9,to bys ten plyn musel porad jen lechtat.Znamej ma Ibizu FR,i ta zere vic nez 7,9 a to ma o 30 koni min,ale myslim,ze vzhledem k cene,je to lepsi volba nez Cupra.Kdyz uz chces poradnyho hot hatche,tak si radsi neco prihod a jdi do Clia sport,lepsi hot hatch na trhu neni... ;-)
Re: HONDA ? mi tu chybí <a href="http://jackc.teptin.net/civ
Při 140 na dálnici a 90 na okresce s červenýma budíkama, krásným volantem a přesnou řadičkou je to o požitku. Co vlastně požíváš? S červenou žárovkou, tuningovým volantem a kouskem extáze ti stejný zážitek nabídne i favorit. Jinak taky oceňuju, že se držíš. Ono na tý prázdný okresce není tolik lidí jako ve městě. Jinak bacha na děti a ať to nepřetočíš! 5000 už je dost! (nevím jestli je tam omezovač...)
neřekl bych, že ten třílitr zrovna kvůli tomu automatu nějak výrazně ohluchl. ten automat je kupodivu velmi povedený, rychle se přizpůsobuje stylu jízdy, nechá se hodně vytáčet, stejně tak v manuálním módu si nejede podle svýho a i při podřazování před zatáčkou se dá slušně brzdit motorem. nečekané...
super 1600 není pro produkční auta. super 1600 jsou závodní speciály, čisté "áčka". pod pojmem produkční auto si představuji vůz homologovaný pro skupinu N. a navíc s turbem a kompresorem by se do této třídy nevlezl ani kdyby měl litrový objem... (koeficient 1,7).
Seat Ibiza Cupra. 180 koníků, top speed 229, 0-100 za 7,3! a 245 Nm při 2000 ot/min. Je to 5ventilová 1,8 turbo, která se montovala i do Octávie RS1. To je můj kůň. Spotřeba komb. 7.9 a hmotnost 1177kg. A cena BEZ KORUNY 6OO OOO.Kč :yes:
Seat Ibiza Cupra. 180 koníků, top speed 229, 0-100 za 7,3! a 245 Nm při 2000 ot/min. Je to 5ventilová 1,8 turbo, která se montovala i do Octávie RS1. To je můj kůň. Spotřeba komb. 7.9 a hmotnost 1177kg. A cena BEZ KORUNY 6OO OOO.Kč
Hahahahaha no to jsou slušný minely hahaha hele a proč si dal tolik peněz za Tourana? Ale jinak slušná hláška, ale mám jednu otázku k zamyšlení, nekoupil sis náhodou 2.0TDi místo 2.0FSi? >:D
No, já jsem si zrovna dneska vyzvednul na Jarově Tourana. Soudruzi v NDR udělali jen dvě chybičky: jeden z klíčků je vadný, ale zatím mi jeden stačí. Zajímavější je však důrazné varování na šroubovacím víčku palivové nádrže i na tom víčku plechovém, ať do dieselu liju zásadně jen a pouze naftu. Což o to, taková informace se vždycky hodí, ale nemyslím si, že by se něco takového mělo vyskytovat na autě s 2.0 FSI. Už vidím, jak to někomu půjčím nebo se mi na pumpě k autu vrhne "pumpař" a je pr..er. Ale co by člověk za 910000 CZK chtěl, že?
No u Laguny je ještě lepší 205k verze tohoto dvoulitru (stejně jako u Méganu 225k verze). V podstatě sportovní alternativa k šestiválci. Jinak tento dvoulitr je skutečně povedený. Nechce 98 oktanů a přesto jede jako drak. Spotřeba se u 165k dá držet tak kolem 9l, ale věřím že u Méganu bude nižší, já mám moc velkou čelní plochu.
jel jsem s ním v Laguně a :yes: . Je to nejlepší motor co tam dávají. Velká škoda, že ten třílitr je jenom s tím automatem- díky němu to slušně ohluchlo :no: Je to v podstatě ten samý motor co měl P 406 3.0V6, ale tam to s manuálem trhalo asfalt...
:-) ..."VW jde za exclusivníma zákazníkama..." - a proto nabízí skvosty typu 1,6 MPI, 1,9tdi 77kw za cenu Mazdy 6 2,0. O základní výbavě radši ani nemluvím. Design je taky úchvatnej - za to by se styděl i Hyundai před deseti lety. Takže si dál jezdi v tom vrcholu techniky se spokojí s tou Mazdou, případně Lexusem IS :-!
Jo to je,aspon vidis,ze kazdej holt nema pul melounu,aby si kupoval novy auto...ale treba ty nejlepsi favoriti by naklepali i novymu GTI a to je prave ta *... ;-) A jinak tam jezdej i jinaci auta.... :-)
Nebo stejně živou káru a sto tisíc levněji. Nenapadá mne jediný aspekt, který by potencionálního kupce zaujal. Leda by tím kupcem byl majitel autosalonu WV, který chce odměnit ratolest za studijní výsledky. Kdyby(chyby) se však na mě štěstí usmálo, tak bych při pomyšlení jak moc dárce provařil, podobnej dar snad ani nepřijal...
jak sám vidíš, tak tribeca není pro každého. Mě nevadí, někdo jí nemůže vystát a někomu se líbí. pravdou je, že je kontroverzní. Jako nová impreza. Ale ta se mi zase vysloveně líbí (nesrovnávat s ferrari,lambem,starým SLK nebo porsche911!). Drzá, rychlá,nesmlouvavá, s vyspělou technikou pod košilkou. PS: Legacy má spousta lidí za nejhezčí sedan...já taky ;-) PPS: ikony necháme pěkně v kostele a budeme jezdit autama,ju? :-);-) PPPS: moje místo je tam, kde mě mají rádi a cítím se tam dobře...a část toho je mít i subaru v garáži, tak jako ty tam máš zase tvoje oblíbené auto (alespoň ti to přeji!).
Jo :-) jo ;-) Tohle u Subaru snad podcenili ještě víc, než ty motory :- Alessio má rád tedy Legacy... to jakž takž mohu přijmout... ;-) estetické rezervy ovšem, ty má Subaru velké... a ta Tribeca... to je téma... na tu mě tu bude Alessio přemlouvat roky :-);-):yes: Ale počítám, že už letos "pochopí", co je Evropa... kde jsou ikony a kde je jeho místo. ;-):yes:
Vem si na netu ceníky a zjistíš, že ST je při srovnatelné výbavě a možných extras o mnoho levnější - cena však je jen plus, největší výhodou je skvělý podvozek, styl a motor. ;-)
tě musí dostat do kolen. Přesně takhle má vypadat "zdravý" auto. Jistej postoj, jistej pohled. Jestli v tom nevidíš tu kvalitu designérů... jestli ti tohle nic neříká... pak opravdu nemáš šanci. jsi neš zahatec své tmy...
>:D Nedoufej ;-) Budme rádi, že to evropské automobilky špikujou různejma motorama a my si můžem vybírat... (Impreza či Legacy jedou na dvou motorech).
No jo, ale cenovej rozdíl neni už tak velkej a zrovna ta 316... Ted už je 320 čtyřválec, ale dřív to byl šestiválec. To je pak sakra rozdíl. Jo a 316i je dvoulitr se staženým výkonem, proto to nechápu. A až mi bude 75 doufám že budiu mít 740 nebo tak něco. Do důchodu. >:D
:-) Jo, souhlasím. V 2005 jsem tu publikoval seriál, jak kupovat auto - tam také píši, že jsou to jednoduché počty... chce to mít tak 10 tisíc měsíčně na benzín... nebo na naftu. Pak je to dobrý... jinak se chodíš do garáže jen koukat na svý auto...
když jsem to psal nemyslel jsem zrovna na Golf...(i když :-! ). Úsměvné mi přijdou všechny diskuze o spotřebě vůbec... Je to trapné :no: někteří ani jen netuší že auto může být drahé na provoz i navzdory nízké spotřebě, a naopak ;-) Stačí jenom natankovat na špatné pumpě a už to jede... To se pak nad fakturou ze servisu zasměješ tak, že se za mříže budeš popadat... ;-) Ale to sem už nepatří. Jak říkám- když motor, tak největší v nabídce :-! Když do pekla, tak na pořádném koni...
Jenom by mě zajímalo jestli je to maximální výkon co z toho dostanou. Myslim jako u TDI, taky je 66KW a i 110KW. Třeba to ještě vyženou. A tím nemyslim ty jak čipujou psy a na vedlejšák v garáži i auta, ale přímo fabriku.
Nejsem fenomenální řidič, naopak... Přiznám ovšem, že "cítím" s autem. Vím, kdy řadit, vím, jak do kopce šešlápnout... Já opravdu na silnici vidím, že většina jede 90-100. Máš v autě počítač? Tak pak je jednoduché si tu spotřebu změřit. Občas jedu s jinými šoféry a dost často jsem nemile překvapenej jak "natvrdle" řídí... rozumíš... neumí jezdit pružně, plynule (velmi důležité), neumí předvídat... Je to trochu i umění... zvládnout běžnou jízdu. Umění není jen závodit.
Neutekl... dole o tom píši. Ambicí VW není třída BMW. Překvapuje mě, že se domníváš, že VW by chtěl dělat auta jako BMW... on by je udělal... ovšem platil bys za VW o půl melouna víc...
Jo,jo. A ten Apoštol... ten je ikonou střední zejména pro svůj vzhled. Vím, má výhodu, že je první na trhu... tak nejméně do té doby, než vyjede nové Mondeo je králem střední. Ostatní nezatracuji... snad jen C5... to vyžaduje, abych tak řekl... velkou odvahu:-)
To mi chceš jako vsugerovat, že kolega měl nahoře na mysli uzavřenou trať? :-) Myslím, že spíše šlo o nějakej "závod" sebevrahů v běžném provozu na okreskách :no: A co se týká těch uzavřenejch tratí... to jako si parta lidí koupí na den okruh a tam závodí? Že jako vjedu třeba s Fabbí 1,2 na startovní čáru a cestou se s ostatníma přemlouváme, kdo prohraje :-) P.S. já nikoho neurážím... pokud jde o tajný závody... tak ty opravdu mohou podstupovat jen ty vytuněné mozky...
To je všude... jde to navíc napříč bankovními konty... jen je potřeba znát míru. Nemysli si, že pracháč nevyžaduje na Astona slevu... Koneckonců ten, kdo si koupí auto kolem 300, myslím průměrného občana... ten prokáže velkou míru odvahy... vždyť kupuje auto na dřeň svýho konta... to takovej pracháč jen odmázne pár melounů z účtu a jede dál... Nebo snad myslíš, že Jágr by si koupil auto třeba za své tři roční výdělky?... Ten ve Fabii zaslouží velkou úctu.
:-) Česnečka v Hiltonu je morbidní kombinace... :-) teď ale myslím cílíš mimo. GOLF není auto pro horních pětset... přičemž ta nižší spotřeba není současně hlavním argumentem... je to jen fakt, příjemnej fakt. Je přece dobře, že můžeš mít 170 koní a jezdit za 7,2... P.S. Jinak souhlas. Vždycky spíš menší auto s pořádným motorem, než velkou limuzínu, kterou rozjíždíš pomocí větru...
Hele, ty jeden GTI, já nepsal že jezdim furt za 18 ale že to nebude problem u te 1,4. Je to můj názor. Ta spotřeba u 1,8T co jsem měl byla moje chyba, ne motoru. A ani mi moc nevadila, jelo to dost dobře. Kvuli motoru jsem na VW rozhodně nezanevřel, šlo o jiné věci. Prostě si myslim že tenhle motor se víc než jakékoliv jiné turbo dostane do rukou lidem co s turbem v benzinu nemají žádnou zkušenost. To pak budou koukat. >:D Jo a dát civiku celejch 10% za design....nejíš moc rejže poslední dobou? >:D
Torzní příčka vzadu není žádný problém a Civik vůči Golfu technicky nijak nesnižuje. Víceprvková zadní náprava taky není všemohoucí. Klady torzní příčky jsou nízká hmotnost, konstrukční jednoduchost a nižší náročnost na prostor(proč má Honda větší kufr?). I Astra má torzní příčku (mají na její zvláštní konsrukci patent), že by si na ní někdo v OPC na Nurburgringu stěžoval? Používájí ji i francouzi-Megane, 307, C4. I předchozí generace A6 používala vzadu vlečená ramena. Naopak korejci mají poslední dobou velkou oblibu používat zadní viceprvkové nápravy, ale že by dosahovaly kvalit těch evropských, to ne. Nezáleží jen na použité technice, ale jak dalece se využije. Důležité tedy je její správné naladění. A pokud tě nezajímají jen čísla (př.Golf je o 2km/h rychlejší v zatáčce nez Civik) nebo pokud nejezdíš v extrémních podmínkách třeba na okruhu je podvozek Civiku víc než dobrý. Rozhodně se neobávám toho, že by Japončíci udělali chybu, když nepoužili dvojité lichoběžníkové závěsy jako u předchozí generace.
Ne je to zabava pro lidi,co maj mozek v poradku a zazvodej na uzavreny trati....a ne jako debilkove v radoby natunenejch Golfech GTI,co se honej nekde po meste.Laskave se nenavazej do neceho,o cem vis zrejme uplny *...mel si tady ty svoje pohadky o koncernu,ale prestan urazet ostatni.Chovas se jak ubozak...A mimochoden spotreba 18l ve Octavii 1.8T RS neni zas tak velkej problem.pokud ji teda nemas na vozeni tchyne do domova duchodcu... ;-)
Já ale psal, že proti ceně nic nemám. Jen se mi zdá rozdíl mezi GT a GTI malej. Nic víc, nic míň. Prostě můj dojem. Jinak proti VW, GTImu apod. nic nemám :-)
Re: HONDA ? mi tu chybí <a href="http://jackc.teptin.net/civ
ta torzka vzadu, pri spotrebe, ktera ma bejt stejna jako kombinavana může bejt jedno. tzn žádna extremní jízda, zadny závodění, co mysliš ... a ja ? dlouhodobě v prumeru. pokud se jezdi po dalnici tak trochu min, jinak praha a popojizdení se studenym motorem v zacpe a vyhabaní se kanalum moc eko neni :-O Jinak jezdim jeste s fabkou RS (ma trošku uprav na motoru cca něco pres 170hp) no a jezdim za 8 +-0,5 , dalnice 160 - 200kmh s tim samym autem jezdi druhej člověk vo litr a pul min (a vubec neni žádna brzda provozu) tzn Uznavam ze mam tezkou nohu zbytečně. Dieslum moc neholduju . @ mas pravdu, že ten civic je pro "mladší" - sam se mezi ne radim. Uzavrel bych to tim, že ty koně by tam měli bejt. Ne že človek jezdí furt plnej "knedlik", ale vobčas potrebuje predjet, vyhnout se, atd ;-) A jeste jednu věc. z 90% ty kdo si koupili (ne 10let stary) za svoje Type-R, GTI, VTI, STI svoje auto milujou, laskaj si autičko, jezdí sice rychleji (relativně) ale hlavně nehazardujou. To se nese hodně težce. v mych očích maj jsou na tom nejhuř Superbisti. To auto snad vyrobili pro řidiče prasata ...
vždycky su nesmírně bavím, když přijde do řeči spotřeba :-) Jasně- chceš ohromomit sousedy novým bourákem, ale pro jistotu ho koupíš s nejvíc úsporným motorem- abys nevykrvácel... Kolik Ti to bere? 5,743 ? To si kabrňák... Mě 6,118 a odplazím se někam na okraj společnosti... Světe div se ale při svých nárocích na dynamiku jezdím s TDCI za 9, a ještě to musím nechat odpočinout v servisu během vytahování špon ze vstřikovačů. Netajím se tím že jsem se nechal unést davovým šílenstvím při výběru motoru. Ale jsem poučený. ;-). Chápej: chceš si nasadit smoking a vykročit do High Society klubu? No ale pak se nesmíš na jídelníčku dívat na ceny... Tady se už nenosí řeči o desetinkách litru ve spotřebě :-) Kup su to své monstrum s největším a nejvýkonějším motorem- a nesher se se spotřebou... To je jediná cesta jak z toho vyjít se vztyčenou hlavou ;-)
To bys snad mohl vědět. Taky 3. Ale není diferenciál jako diferenciál. Jsou taky diferenciály aktivní, samosforné atd. Ale to by bylo na dlouho. :yes:;-)
Re: HONDA ? mi tu chybí <a href="http://jackc.teptin.net/civ
GTI, souhlasim s tebou... Civika jsem si taky proběh a vůbec se mi to nelíbí. Sice tomu říkaj kosmická loď, ale mě se to prostě nelíbí. Když auto, tak auto, když počítač tak počítač, proč dělat počauto??? Jo jasně, bez počítačů se to dneska v tom autě neobejde, ale ne v takový míře. Sice se vám to možná nebude líbit, ale jezdim s Alteou. Je tam hodně vymakanej počítač, ale když se s tim jede, červený budíky, přesná a rychlá řadička, volant, hmmmmmm, ani A6 takovej nemá a to vám garantuju. Prostě je to o tom požitku. A ke spotřebě, máme jí asi rok, najezdit zhruba 20 tisíc za rok a udávaná spotřeba je myslim že 7,8 nebo tak nějak a dlouhodobou průměrnou mám 8,2 a to to nešetřim. Nejčastěji jezdim HK-Lovosice (Konec teplický dálnice) a po dálnicích max 140 (D8 je hodně hlídaná), ale i tak bych nejezdil rychleji, nemám to zapotřebí. Něco se stane, zjistěj, že jsem jel rychleji a odseru to já. Zat to mi těch 5 minut nestojí. Po okresce tak 90-100, na hradecký se stejně rychleji nedá a ve městě? To je jediný, kde na to trochu šlapu, ne že bych jezdil jak idiot, ale ten pocit na semaforech. To je lepší než orgasmus. Motor vyletí do 5000 a je to slast. :-D Jak Luis de Founes, nebo jak se to píše, v tom jednom filmu: Tohle je moje ulice. Ale to jsem se docela zakecal. Tak takhle jezdim... :-D
GT3 jsem vzpomenul jen jako obdobný pocit ze zátahu... jinak samozřejmě ta analogie kulhá... S kompresorem budeš rychle v otáčkách kolem max krouťáku a nebudeš se tam dohrabávat zvolna - tedy to přetěžování se vztahuje k motoru, ne k tlumičům... Životnost částí bych nerozebíral... jak známo, tak 10tisíc ročně se tu považuje za dobrej výkon :-) , takže po deseti létech ho snad rád prodáš :-) jinak auto je nejlepší prodat tak mezi 100 až 150 tisíci... to snad uznáš... Ještě k ceně... chápu, že kdo počítá každou kačku, vleze do Picanta a jezdí... ne každý takto ovšem žije. Vedle toho, Golf se prodává po celé Evropě... a jinde holt jsou průměrné možnosti lidí větší... Neboj, že VW neví, jak nastavit cenu. I v tomhle jsou mistři ;-)
Re: HONDA ? mi tu chybí <a href="http://jackc.teptin.net/civ
Nahoře kolega píše, že jezdí za cca 18... tak mu odpovídám, kde sbírá tu spotřebu... mě už roky "nikdo" prakticky nepředjel a mám přitom spotřebu nižší o půl litru, než udávanou... tak jsem mu napsal, jak vnímám jizdu na našich silnicích... jezdit s 1,8 T za 18... to sice jde někde na okruhu, ale těžko bys s tím přežil jedno odpoledne na silnicích. Civic je velmi povedené auto. Technicky. Design... a ten je při koupi stejně rozhodující, jako technika, tam je to už horší. Ode mne má tedy Civic 90% -zadní náprava...- za techniku a 10 procent za design (třeba golf má 95% technika, 95 % design - "vanička" pod nárazníkem vzadu. Jinak, podrobně jsem Civica již prošel (zatím nejel) a je pro mne absolutně neúpřijatelný, právě pro svůj vzhled. Umím ovšem pochopit, že jsou mladí kluci, kterým tohle může něco říci... pokud bych se měl vyjádřit směrem k Japonské produkci, tak Civic tam trčí jako Sněžka v zabahněných údolích Corollosní nudy. Ovšem pro mne, jak píši, ta vizáž nemá takřka žádnou "hodnotu". Můj tip je, že se moc nechytí. Budeme sledovat tabulky prodejů a uvidíme. Myslím, že ho budou válcovat jak GURU, tak FOCUS. Chceš se vsadit? ;-) P.S. Jo, a ještě ke spotřebě - kde se pohybuješ ty, pod nebo nad udávanou?
Golf vytvořil kategorii - nižší střední - (Focus, 307, C4, Civic...) spadá sem i (na hraně) Octavia, která zespodu atakuje střední třídu, nikoli ovšem rozvorem, ale celkovou délkou karoserie.. Fabia je kategorie o třídu níže - malý vůz. Jako Fiesta, Polo 207, Clio, atd.
HONDA ? mi tu chybí <a href="http://jackc.teptin.net/civic/"
:-) chybí mi tu honda (a to nejim rejži skoro vubec) . GTI . novej civic ([odkaz] ? to je GURU ne cihlovej golf. pak novej Accord, co vyleze, s 4x4 s rozdělovanim krouticího momentu na každy kolo zvlast a 2,4l popr s dieslem. To budou naftapassati zahazovat kličky hromadně. a další věc, možná (určitě) to pojede slušně, ale ta poruchovost . proste 2 součástky + řídící jednotka. to až se s prominutim posere (jakože bude), vyplešatíš z toho. (+ uroven servisu v čechách = nebudou na to ready) Když tam proste neni kompresor nebo turbo, tak se nepokazí... no a ten zminovany rozdil 30 koni ? je to opravdu jedinej rozdil ? co brzdy, podvozek, interier, identicky jako u GTI? Chápu že si zaritej VW, ale nebud uplne slepej. btw jednou pišeš vo nejakym predjizdeni 1.4, pak zas nejezdit jak šilenec (150 po dalnici jezdi opravdu skoro kazdej - jezdim praha - pribram - praha - plzen - rozvadov ) a že by to byl tak luxusni skok oproti Fabii RS ? to snad ne ;-) možná v těch nákladech. BTW lupo TDI je taky slušnej fičak >:-[] po dálnici tomu většina českech aut nestačí, jede za 4l a jeste zaparkuje na fleku pro kola :-! PS: jeste jednou pro GTI > [odkaz] (vim vim, už si tam určitě byl)
Už mě to opravdu štve!!! Jestli ten motor nedají do Octavie, tak u mě VW navždy propadl. Pitomý golf! Drahé to je, nepěkné a zaslouží si nejvíc slávy. Dobře ví, že nejlepší v tomto segmentu je Octavia. TAK TAM TEN MOTOR KOUKEJTE NARVAT!!!!!!!!!!
Sakra ale vždyť to je v dnešní době uplně normální cena!!! Nebo snad chceš sroznávat Passata s C5, 407, Lagunou a dalšíma sr..kama??? Vem si, že Toyota stojí stejně, Mondeo taktéž, takže co??? VW jde za exclusivníma zákazníkama... Je to prostě cenová politika, raději prodaj dvě auta dobrýmu zákazníkovi, než 3 mazdy 6 v základy. Když na dvou Passatech VW vydělá víc než Mazda na třech 6kách. VW chce, aby s tim Passatem jezdil střední management a ne aby nějakej manager v Passatu v plný palbě potkával 4 vouchcapky taktéž v Passatu, ale v základu. Je to prostě politika VW...
Stojím u GTI..... Také se mi na ceně nezdá nic tak špatného.... Vemte to takhle: Kolik stojí Fabia RS, Clio 1,6 Dynamique, C3 (nevim přesně), stojej kolem půl milionu. Tak nechápu proč by auto, který je o třídu vejš, s totálně špičkovim motorem měl stát stejně. Prostě je to marketing... Mohli by dát tu cenu za 600 litrů, ale to by šli sami proti sobě, co by se stalo s GTI? Přestal by se prodávat. 90% z vás ani netuší nic o tom, proč stojí jaký auto tolik korunek. Každej se tady ohání Focus ST, později bude i RS, ale kolik stojí ST?? Skoro 800 a nezlopte se, vám se ten novej Focus líbí? Nebo prostě a jednoduše řvete na GTI, že si prosazuje VW a vy přitom neznáte nic jinýho než Ford???
Tak kamaráde, známí je prodejce VW, AUDI a ŠKODOVKY a na Apoštola jsem se byl podívat a projet na oficiálním představení, tak tu ku*va nemluv nesmysly vycucané nevím odkud. Já Tě taky neurážím, ale ty to asi bez urážek nedokážeš a to svědčí o Tvém slabošstí pane VŽDY MÁM SPRÁVNÝ A NEJLEPŠÍ NÁZOR! A k té ceně: Honda Accord 2,2i-CTDi stojí ve výbavě executive 879.000,-Kč a Passat ve srovnatelné výbavě vyjde o skoro 200.000,-Kč dráž a tyto auta jsou ve všech ohledech srovnatelné...TAK POMLČ >:-[]
Mně to žralo 15 litrů na běžné podotýkám prázdné okresce, když jsem si chtěl užít. Ten kluk jezdí amaterské závody (ne s GTI)!!!!, ale když ho jel (byl jsem spolujezdec)...byl to mimochodem fakt rachot, tak za 23 litrů průměrně. A podle toho jakou já mám zkušenost s GTI, tak při aspoň nějakém využívání potenciálu motoru a vozu, pod 12 litrů jezdit nebudeš a tečka!
Hele jestli je to ta stara Laguna 2.0 (osmiventil), tak to se ti nedivim, ten motor jsem mel a je hodne ziznivej. Ale s modernim dvoulitrem neni problem jezdit za min.
Je pravda že je o triedu nižšie ale keď chceš auto pre radosť a nemusíš vzadu voziť potomkov nepozeráš na triedu. Konkurent fabie RS? - fiesta ST je šikovná motokára čo sa udrží na ceste bez ESP a podobných kravín a s dieslovou fabiou RS sa dá porovnávať fakt len vo veľkosti.
Analogii ke GT3 ani ve srandě. To vážně nemohu ani s tím slovem v závorce přejít. Co se týká životnosti, tak u koncernovej motorů jsou turba hned po váhách vzduchu nejčastěji měněným komponentem. Takže v tomhle máme ohledně životnosti jasno. K tomu přetěžování v nízkých otáčkách bych potřeboval vysvětlení. Opravdu nevím nakolik všechny komponenty od motoru až po klouby nebudou zatěžované či přetěžované, když od nuly do omezovače bude něco tlačit do motoru vzduch?!? >:D Hovadina na entou. A propos spotřeba. 7,2 při 90 km/h na pětku či šestku - budiž. Ovšem nevím nakolik bude někdo, kdo vysází 700 klacků za neprémiovou nižší střední (!?!) počítat spotřebu. A vyspělí automobilisté kupující VW za 700 v nižší střední (a to ještě ani není vrcholný model daný řady) nepočítaj každou kačku.
Nebo to mondeo.Mám to auto na každodení ježdění v práci, jako máš mobil na volání. A kombi proto že se občas hodí. Na to je premiovky škoda. Mám jiný úchylky >:D
Plne souhlasim. Kazdy auto je spotrebni zbozi, teda pokud nemas v hermeticky uzavreny garazi Lamborghini Miura... Kdyz dosluhoval B6, tak se suskalo, ze novy Passat si vyslapne na Petku. A zatim nestaci ani na Trojku... Ale nechci prilevat olej do ohne. :-) Spis nevim, proc mi pripada, ze - krome premioveho triumviratu - konkurenty Passatu pohrdas. 407? Perfektni podvozek, min. srovnatelny motory, navic na takovej 1.6 HDi koncern VW odpoved nema... Accord? Problematicka konfigurace vybav, ale super jizdni vlastnosti a vice nez schopnej motor 2.2 CTDi nebo 2.4 benzin. Avensis - pod nenapadnou slupkou se skryva peclive udelany auto, jeho diesel 177k a 400Nm se prodava bez medialniho halo jako by tomu bylo u VW. Mondeo - starne, ale s noblesou, a podvozek je vice nez dobrej. Kdyz slevim z toho, co jsem psal v drivejsich prispevcich, tak reknu, ze guru stredni tridy neexistuje. Guru malejch aut je Fiesta, nizsi stredni Golf, stredni nic :-) vyssi stredni snad BMW 5, luxusni M-B S. Novy segment SUV rekneme X5... Ty lacinejsi RAV.
Phaetona, jako produkt VW bránit nebudu, neb do portfolia VW dle mého nepatří. Jinak je to výborné auto. Ty to líčíš tak, jako že VW šilhá po trojkovým bavorákovi a chtěl by takového Apoštola :-) To je nesmysl. Cena BMW není vycucaná z prstu, je taková, jak je to kvalitní vůz. a tak je to s každým vozem. Co nutí zájemce? Nic... Každý není "fanatik" jako my, tady na auto.cz... Lidi prostě žádaj "spotřební" zboží - to jim nabídně v parfektní formě právě VW. A ten, kdo chce opravdu vyšlechtenou káru, ten se rozhlédne a zamíří do premiového segmentu. To nejsou žádní konkurenti... stojí vedle sebe, nemůžeš to směšovat.
Nechápeš. Ambicí VW není dělat premiová auta. Ta děla v koncernu AUDI. Zrovna tak Kia nemá ambici na premiové modely... Kia rio se snaží být korejským GOLFEM... nikoliv BMW1...
...a jeste neco me napadlo. :-) Asi pred tejdnem jsi v naky diskuzi patral po tom, jesli uz nekdo videl 159ku nazivo. Ze ty ne. Ale to, ze to je propadak, v tom mas jasno. Bravo. Saab 9-3 skutecne neni buhvico, ale V60 neni spatny auto... Kdyz nic jinyho, tak ma nejpohodlnejsi predni sedacky siroko daleko. A jeste - premiovky jsou jina liga, triumvirat BMW, M-B, Audi. To je pravda. Ale urcite se budes bit do posledniho dechu za Phaetona, ze? Tam se situace ukazala... Apostolu bude jezdit jiste vic, nez 3eru. Ale kdyby staly ty auta stejny penize, tak ti garantuju, ze po apostolovi ani pes nestekne. Co teda nuti zajemce o nemecky auto stredni tridy osedlat apostola v "tedeicku"? Ze by splaskla penezenka???? >:-[] >:-[]
Nejezdim extra rychle. Prostě jsem se nikdy nesnažil jet na úsporu. Na dálnici vyjmečně 180, spíš tak do 150.Tak 70% kilometrů najedu v Praze, to se pak moc závodit nedá. S lagunou 2l jezdim po Praze za 11-12. Nevim kde to beru, ale je to tak. Mě to nevadí. Zatim.
Nejde prece o "premiovost" znacky, ale o to "etalonstvi." Vzdyt BMW si asi to svoje postaveni necim zaslouzilo. Ano, dnes je vsechno o znackach a zazitejch schematech, ale proc teda ted neni VW premiovou znackou a BMW konkurent Renaultu? Nebo neco branilo VW aby vytvorilo stejny (lepsi) motory a podvozky nez BMW? Aby byl uspesnej v motorsportu? Ne. Posmivas se Kie vs. VW, ale zrovna tak je opravnenej smich majitelu BMW vs. VW.
Musíš umět dělit. Střední třída... a premiovky, to je jiná liga. APOŠTOL je konkurent Vectry, 407, C5, Laguna, prej Avensis, Accord... Pak máš triumvirát premiovek - MB-C, BMW3, AUDA A4. Mezi tím je (propadák) ALFA 159, SAAB 9-3 a VOLVO 60. Seš padlej na hlavu, když srovnáváš Apoštola s BMW3? To tady zatím napadlo akorát tebe...
Pak s tím něco dělej. Jsou řidiči, co jim to žere 12 a přijedou do cíle později než ti, co jim to žere 9... Chce to mít lehkou nohu. A vlastně, já toho dost najezdím... ale, že bych potkával letce na silnici... Kolik jezdíš na silnici? Máš jet 90 a s odkazem na provoz jsi rád, když to chvíli valíš 120. A dálnice? Přes 160 tam jede málokdo... tak kde sbíráš tu spotřebu? Nikdy jsem neměl spotřebu vyšší, než udávanou, jsem prakticky půllitru pod normou, přitom se vždycky směju když říkám, že nepamatuju, že by mě někdo kdy předjel...
Kde bys na to chtěl šlapat? Jezdíš, nebo ne? Tady přece nejde o to, že to pereš na déjedna dvoustovkou... Jde o to, že ten motor má výborné zrychlení... mezi 80-140... a jen to jde. Kolik to žere nějakýmu pošukovi na amaterskejch závodech je mi šumafuk, ale za svého života ti napíši, že jsem nikdy neměl dlouhodobě větší spotřebu, než je udávána v technickém průkazu, naopak, pohybuji se zpravidla o půllitru méně. Když pojedeš na letišti na doraz... budeš mít spotřebu 30... připadáš mi jako někdo, kdo nikdy neřídil auto...
Passat etalon? Snad ve snech - spis nocnich murach - Picesridra. To byl taky napad, prejit od BMW k VW. >:D Etalon stredni tridy je BMW 3er, pokud se nebavime o par centimetrech na nohy. Jmeno, image, jizdni vlastnosti, motory... Predpokladam, ze o tomto se jim u FauVe ani nezda. Ano, Mnichovsti si to nechaji radne zaplatit - ale je to etalon. Tak to priznej. >:-[]
Chápu tě... s turbem to byla trefa. Ovšem on ten dvoulitr v getei či RS teď je také výborný (vždyť je to motor roku 2005)... akorát to chce holt 98 oktanů... Jo, OCTAVIA I... dobrej vozejk... v RS vlastně už legenda, za kterou se Škoda tedy rozhodně stydět nemusí. Jinak jsem obhlédl minulej tejden RS II - je to velká pecka.
15 ale není 18. A to jsi beztak jel s ne zcela zajetým motorem a určiě jsi ho vůůůbec nešetřil. Mimochodem když se zjezdí závody za 20 litrů, tak jsi musel jet hoooodně ostře, že jsi jel za 15l. Normální jízda, ne pomalá se bezpečně vejde do 9-12l. Měl jsem možnost jet 250km s audi A8 4.2 samozřejmě quattro, za 12,4l ale také se s tím dá jet za 30 a více. Takže spotřeba je hodně relativní pojem a zvlášť u benzinového turbomotoru. To není diesel, ale v tom je to kouzlo. :yes:
Vim že nejde porovnávat 1,4 a impreza. Byla to jen reakce na to že na 18l potřebuješ nejmím 2,5T. A zkušenost mám s 1,8T VW, rok jsem s ní jezdil.Spotřeba taky nesouhlasila s tím v tabulkách. Jezdil jsem za 9 ale i za 20. A byla to dvoukolka. A s Impezou sk. N jsem měl tu čest se svést. , takže mi to i něco říká.
Kombi? Tak se mrkni na Apoštola. Bude dalších 7 let nejkrásnější v Evropě. Navíc má v kufru ten upevňovací systém... Podle mne nepadá nic jiného ve střední třídě do úvahy. Variant je hezčí než sedan...
Lancer a Impreza jsou rally auta v civilním kabátě. Také bez úprav startují ve třídě N, pokud Ti to něco říká. Navíc jsou to pernamentní čtyřkolky s OOOOOOOOBROVSKÝM turbem a výkonem atakujícím 200kW a nechápu jak je někdo schopen to srovnat s 2OOkoňovým(147kW) motorem pohánějící přední nápravu GTI, navíc snejnovější kontrukce. Zkus se podívat například na stejné motory a spotřeby u audi s pohonem quattro a bez něj. A to je sériové auto. Navíc Lancer a Impreza využívají 3 diferenciály, to je jistě skvělé nqa šotolině, ledě asfaltu a na sněhu a všude možně, ale toto tření a jiné fyzikální aspekty s tím souvísející se musí zákonitě projevit, kde jinde než na spotřebě. Ale to se u závodních vozů neřeší. Takže srovnávat motory a nevědět o nich téměř nic, tak to je síla. Dále je třeba znát něco o vozu, pohon hmotnost, systémy atd. Ale to nejde pochopit během přečtení dvou recenzí. :-|;-):yes:
Bomba by to byla, kdyby tento červený sprinter měl objem o pouhých 40 cm3 méně. To by byla bomba. Tak to je na spodní hranici, což je škoda. To mně hodně štve, jenže v Německu asi platí pojistku z výkonu vozu a né z jeho objemu. Škoda, že ve většině nových motoru tohoto koncernu jsou právě na spodni hranici, 1,9TDI 1,4MPI 1,4TFI a 1,4FSI. To je škoda. Poslední ,,pojistkový,, motor byl český 1,3MPI 50 kW, ten je oproti 1,4MPI ve fabii hodně lepší a za skvělou užitnou hodnotu. Také je tady solidní 1,2HTP 47kW, ale u té nikdy nepřekousnu že je to tříválec, byť sebelepší a s moderní 4ventilovou technikou. A když už Ing. dělali motor, mohla to být 1,6TFSI - to už je solibní objem, a pojistka by byla stejná, dynamika znatelně lepší a spotřeba téměř stejná, myslím že s výkonem 125kW i menší. Kubatura 16OO je taky ,,závodní kubaturou,,. Ale nejvíc mne štve, že vymizel motor 1,8T - kdyby tam dali TFSI a 4ventil, místo 5v, tak to by byla bomba. Podotýkám, že se pořád bavíme o pojistce na vůz od 1350-1850cm3. To mě moc mrzí. Jsem skrblík. Proto bych tolik Chechtáků za GT nikdy nedal. Ale cena pujde ještě dolů. Jinač ale stoprocentně adept na motor roku v dané kategorii. Litrový výkon je skvělý, dynamika taktéž. Ale osobně bych sáhl po Octavii RS1. Skvělé velké auto, skvělé výkonové parametry, a skvělá cena předváděcích vozů. Jinač je tady i Ibiza CUPRA s tímto věčným motorem, 1,8T 132kW, a je škoda je koncern VW od tohoto mnou zbožňovaného motoru ustupuje, místo aby šlechtil jejího nástupce. Tento motor už jen dožívá u audi a u již ziňovaného seatu. Nepočítam doprodeje Octavii a Pasatů. Mrzí mě to. ;-\ :-O:*):no:
Kua, porad nechapu, co vas tak rajcuje na tom, ze budete muset akceptovat i auta s 1.4 na *, to je to tak dulezity?? Je uplne jedno jesi me predjede 1.4 nebo 4.4 ?? ;-\ Jinak motor je to samozrejme bomba, ale taky si ho nechaj zaplatit.. :-| C ya! ;-):-)
No ale třeba mondeo koupíš tak o 250tis levněji neš passat. Nevím které z těch aut je spolehlivější, prostornější atd. ,ale rozdíl bude minimální. Navíc mondeo je všeobecně bráno jako vzor jízdních vlastností ve třídě.Ale taky chápu že u Mondea jde prakticky o doprodej. Jenže za 4 měs. budu vybírat kombi a mondeo je horkej favorit....Cena je dost dobrá. Ještě i vectra by šla.
Chali... mám v prstech větu - prober se ty a koukej něco dělat, aby tě ten meloun nepoložil... sakra. Běž se podívat na Apoštola... a pak mi ukaž prostornější auto ve střední třídě za melouna... Mě připadá, že tohle tu píšou kluci, kteří zatím jeli nejrychleji v metru mezu Můstkem a Museem... Fakt. Píši to snad po sté. VW je etalon nižsí střední (GURU) a střední (APOŠTOL) Oba dva jsou i cenově na špici. Rozdíl mezi poměřitelnými je tak kolem 60 u GURU a 80 u APOŠTOLA... nebo ty si snad myslíš, že 407ka je zadarmo?
Přesně tak, super motor, ale ta cena je víc než šílená! jako u všech VW až na GTI...vždyť za dobře vybavený Passat 2.0TDI dá člověk jedno mega (za passata)...úlet!!! Lidi od VW...PROBERTE SE!!!
Když na to šlapeš tak to taky nehorázně jede. To je vpořádku když je pak spotřeba vysoká. Jde o to aby se dalo jet i za mín, to je u turba ale v nohách. Já to třeba neumim.
Když jsem jel VW GTI tak papkalo :-) přes 15 litrů a člověk od dealera VW který jezdí amaterské závody, tak s ním jezdí za víc než 20 litrů...proč mlžíš GTI, když sám musíš vědět, že je to pravda (ta nehorázná spotřeba když na to šlapeš). >:-[]:no: >:-[]
No ono je to stejně jedno. Kdo nemá rád kafe u benzinek kupuje naftu. Když koupim auto co má v názvu GT je mi celkem jasný že budu kafovat dost. A neberu to jako chybu, aby bylo jasno. Jen nevěřím tomu co píšou. Průměr do 11 litrů je O.K.
Myslím, že můžem mít za definitivní, že FABIA II pojede i na tomhle zázraku. No, to to budou mít kritici Škody velmi těžké... FABIA II RS bude dokonalý dělo. :yes:
Jo, ale Hyunday se dohodl s nějakou pojištovnou a getz 1,4 se platí jako by byl do těch 1350ccm . Je to pár korun, ale když vidim jak kolem mě každý rok všichni nadávají na pojištovny a volají provident tak je to dobrá podpora prodeje.
To jo, ale 1,4 mají i v levnějších autech... A tohle by byla třešnička na dortu. Důvod pro tu dohodu. A RX 8 bych si nekoupil ani kdyby pojištovna doplácela. >:D Jinak teda nejsem příznivec VW ale tohle je dobrý, to nejde přehlédnout. škoda té ceny. ;-\
GTI má vyšší spotřebu. Pochopím člověka, který hodlá ušetřit cca 2 litry na sto kilometrů... O tom to je. Tohle dilema řešit... je mnohem důstojnější, než se trápit mezi Getzem a Picantem...
No, a kdyby s VW dohodl s nejakou pojištovnou na ručení jako Hyundayofci u getze 1,4 tak je to hustý-platit na auto co jede 220 jako na feldu nebo 120. Na to by lidi brali... No mě by spíš zajímala tahle technika u toho motoru z GTI. To by mohlo být i přes 300 koní....
Tady nejde o srovnání obecně. Ale srovnání s GTIčkem. Nějak nevím, proč bych si měl GT kupovat. Za 50 tis. víc, což v relaci těchto cen je relativně málo, má silnější vůz, atraktivnější design a osvědčený a oceněný motor :-) Otázkou je také výbava.
No když pojedeš brzda-plnej myslim že to tak může být. Samozřejmě že v běžném provozu by to mělo asi do 10 jít. Mám zkušenost s passatem 1,8T a jezdil jsem za 9 i třeba za 20. Teda podotýkám že úsporná jízda neni moje parketa. Ani zdaleka, vlastně neni auto s kterým bych se vešel do údajů výrobce. >:D
:-) Vidíš, že tě hlavně rajcuje, to co mě... že budem muset akceptovat i "jedačtyřky" :-) Je to sice šílený, ale je to prostě tak... Ale představ si tu šíííílenou nenávist lidí, co si koupí normální 1.4... to je fakt na provaz :-) Odtušuju, že 1,4ek je tu nejvíc v malejch autech :-) Vypadá to na petici vládě a na stávku s heslem - zakažte TSI :-) ... jen si představ ty hovory v hospodách - cos koupil? jedačtyřku... jo? Naduplou... doufám... Nene, normální... víš... já... bych do toho ty prachy... nestrčil... jo, hele, nemáš pajcku... potřeboval bych dnes na rumy... :-):yes:
No dalo se čekat že budeš chválit :yes: Technicky je to bomba, to jo.Sem zvědavej co na to subaroboys a hoši z H-klubu.Tý spotřebě nevěřim, nebudeš kupovat GT a jezdit na úsporu. Navíc to bude určitě na 98. Cena je šílená, myslel jsem že to bude GTI pro méně majetné, ne GTI s nižší spotřebou. Myslíš že bude passat 1,4TFSI s červenym I? >:D
je adept na oscara. Zdvojené přeplňování bude fantastické tím, že motor musí mít perfektní zátah takřka od nuly. Pocitově půjde o analogii ke GT3 (klid)... protože zátah bez "turbokopance" ti bude vnucovat pocity, že řídíš atmosférickej třílitr. Tak tohle je i pro mne trochu šok, jakou motorovou politiku zvolilo VW... leč, asi se pomalu schyluje opravdu k tomu, že benzín bude "drahej" naším srdcím jako vodka... a tak malá spotřeba bude velkým trumfem. GTI má 200, tohle 170... myslím, že dobře vyplňuje mezeru mezi dvoulitrem na 150ti a GTIčkem. Motorová paleta Golfu je myslím, více než slušná. Takže, můžeš v GT prohánět 170 koní... při spotřebě 7,2 No tak tohle už je velmi slibné... Co se týká životnosti, tak jak turbodmychadla, tak kompresory jsou praxí proveřené, není nutno mít obavu z malé životnosti... vtip totiž spočívá v tom, že se motoru v určité fázi práce dodá pomoc buď kompresorem nebo turbem... kdo do toho trochu vidí, je mu jasné, že tohle technické rešení nemá nic do činění s malou životností, naopak... motor nebude přetěžován dlohodobě v nízkých otáčkách, neboť ho kompresorem nakopneš a letíš... pak roli stihačky podpoří turbo. Za tento motor bychom měli všichni VW :yes: vyjádřit obdiv. Cena... to nemůže být problém... dostaneš vlastně jen o třicet koní méně, než s GTIčkem... takže těžko můžem očekávat, že by to prodávali za polovinu. Osobně vnímám spíše psychologickej problém... pokud jsme jako auto budící respekt uznávali od "dvoulitra vejš", musíme vzít teď prostě na vědomí, že tu na silnicích vedle sebe budou jezdit dvě stejné kubatury - zoufalá 1.4... kterou nenávidíš v každém dlouhém táhlém (teda, když jedeš nahoru) a 1,4 TSI, kterou budeš milovat v obou směrech. Teda, pokud ji budeš mít pod kapotou. Tak dnes velmi, velmi upřímně - BRAVO VW-PORSCHE :yes: Včera jsem to už psal... co nejdřív motor vyzkouším... jsem moc zvědavej.
Né každý kouká při nákupu auta jen na spotřebu... Navíc z vlastní zkušenosti vim že u turba v benzinu hoooodně záleží jak jezdíš. Určitě nebude problem jezdit i kolem 18l/100km.
Tak by mě zajímalo,jestli se za pár let na tomhle serveru pokračovatel "rodu" přispěvatele GTIho s nickem GT. Tak co GTI,neplánuješ zaučit následovníka?? ;-) >:D:yes:
typický svět VW :no: TSI je super počin, ale ta cena je úplně mimo. Ostatně jako celý koncern :no: Hard Core příznivci VW( ;-) )do toho jdou tak jak tak, ale při té ceně se rýsují už daleko lepší nabídky...Přihoď stovku a místo ropuchy na Tebe ráno zamrká Astra OPC ;-)