Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vodíkové BMW řady 7 bude do dvou let

Mluvčí automobilky BMW potrvdil německé agentuře dpa, že BMW řady 7 s vodíkovým pohonem se na trhu objeví během následujících dvou let.
Zpět na článek
15. 3. 2006 10:02
neregistrovaný "GTI"
15. 3. 2006 10:20
neregistrovaný "Tom"
15. 3. 2006 10:24
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 14:22
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 10:25
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 3. 2006 10:31
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 10:44
neregistrovaný "Haya"
15. 3. 2006 10:56
neregistrovaný "Tom"
15. 3. 2006 11:10
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 11:11
neregistrovaný "t"
15. 3. 2006 11:28
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 14:00
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 17:11
neregistrovaný "kaccerr"
15. 3. 2006 22:55
neregistrovaný "Mirek"
16. 3. 2006 08:28
neregistrovaný "Baldi"
16. 6. 2006 08:17
neregistrovaný "AL-fik"
15. 3. 2006 11:28
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 3. 2006 11:30
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 11:40
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 3. 2006 11:53
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 14:31
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 19:24
neregistrovaný "ANTIGTI"
15. 3. 2006 23:01
neregistrovaný "Mirek"
16. 3. 2006 11:53
neregistrovaný "anonym"
15. 3. 2006 11:38
neregistrovaný "Michal"
15. 3. 2006 12:52
neregistrovaný "ericn"
15. 3. 2006 14:20
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 15:06
neregistrovaný "Elpepe"
15. 3. 2006 15:36
neregistrovaný "enzo"
15. 3. 2006 16:44
neregistrovaný "nextrom"
15. 3. 2006 18:01
neregistrovaný "enzo"
15. 3. 2006 16:14
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 16:14
neregistrovaný "mari"
15. 3. 2006 16:32
neregistrovaný "ivan"
15. 3. 2006 16:53
neregistrovaný "mari"
15. 3. 2006 17:07
neregistrovaný "nextrom"
15. 3. 2006 17:16
neregistrovaný "mari"
15. 3. 2006 17:22
neregistrovaný "kaccerr"
15. 3. 2006 17:43
neregistrovaný "mari"
15. 3. 2006 18:21
neregistrovaný "kaccerr"
15. 3. 2006 18:12
neregistrovaný "kaccerr"
15. 3. 2006 20:49
neregistrovaný "911"
15. 3. 2006 22:40
neregistrovaný "Make Love and War"
16. 3. 2006 12:24
neregistrovaný "kaccerr"
16. 3. 2006 16:56
neregistrovaný "911"
16. 3. 2006 18:44
neregistrovaný "kaccerr"
15. 3. 2006 20:40
neregistrovaný "XX"
15. 3. 2006 23:10
neregistrovaný "rr147gta"
16. 3. 2006 13:53
neregistrovaný "kaccerr"
17. 3. 2006 01:03
neregistrovaný "rr147gta"
16. 3. 2006 13:14
neregistrovaný "enzo"
neregistrovaný "GTI"
15. 3. 2006 10:02
BRAVO BMW
...Do dvou let... velká pochvala tomu, od koho to člověk vlastně ani podvědomě nečeká... Tak konečně budou mít ekovbojové, hlávkoví saláti a grýnp*či nabídku, kterou určitě každej z nich využije... Tak si na ně posviťme... s čímpak budou jezdit za dva roky ti zelení věrozvěstové... aby to nedopadlo tak, že tohodle ekobavoráčka si koupí bohatej hošan, kterej místo hlávkovýho salátu, má nad krkem hlavu. BRAVO BMW :yes:
Rozbalit vlákno
23
neregistrovaný "Tom"
15. 3. 2006 10:20
Re: BRAVO BMW
Fakt skvělý, auto na vodík a žádný vodíkový pumpy :no: to bych si určitě koupil >:-[] Jinak pochvala BMW, které na rozdíl od VW nespí, neutrácí prachy za Výrony a pořádně investuje do nových technologií :yes: P.S. aby nevznikla mejlka, že je Evropa napřed, tak jen pro pořádek uvádim, že v Japonsku se už na vodík, v některých oblastech, dávno běžně jezdí.. jen v Tokiu je více než vodíévých pump :-!
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 10:24
Re: BRAVO BMW
A az vsichni tihle experimentatori vystrili munici, tak se odeberou k alkoholu, kde je uvita strycek Henry a sdeli jim to, co on uz davno vi;-)
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 14:22
Re: BRAVO BMW
Presne tak. Lih je reseni a to uz odzitra. Jen chtit.
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 3. 2006 10:25
Re: BRAVO BMW
A první auto na vodík soukromé osobě se prodalo v USA. Nějaká hnusná Honda to byla. :-)
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 10:31
Re: BRAVO BMW
Jak to vidis ty? Myslis, ze vodik je ta spravna cesta?
neregistrovaný "Haya"
15. 3. 2006 10:44
Re: BRAVO BMW
cokoliv co nebude závislé na arabech je dobrá cesta :-!
neregistrovaný "Tom"
15. 3. 2006 10:56
Re: BRAVO BMW
:yes: ;-)
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 11:10
Re: BRAVO BMW
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "t"
15. 3. 2006 11:11
Re: BRAVO BMW
No vodik je urcite spravna cesta. Horenim vodika s kyslikom vznika voda, teda ziadne oxidy dusika, siry, ci uhlika (skenikove plyny). Vodik je jednoznacne ekologicke palivo. Je ho dostatok lebo ho mozno vyrobit dializou vody a jeho zhorenim zasa voda vznika ;-)
No ale sa cudujem, ze preco cerpacie stanice. Niekde som cital, ze by sa mala tankovat destilovana voda a pomocou maleho jadroveho clanky (velkost asi ako bateria do hodiniek) ktory vydrzi asi 10 rokov prevadzky by sa automatickou riadenou reakciou rozkladala voda na vodik a kyslik. Tieto plyny by sa nasledne spalovali a z vyfuku by isla iba vodna para. Teda toto ale v praxi asi tak skoro nebude lebo niektore ropne spolocnosti su intenzivne proti :-(
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 11:28
Re: BRAVO BMW
Ano za x let mozna ano. Ale co ted? Neni lih tou nejrychlejsi a nejlepsi cestou vpred? Spalovani lihu taky neni zadna ekologicka katastrofa.
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 14:00
Re: BRAVO BMW
Zcela naopak. Vodik v dohledne dobe (cca 20-40 let) zcela jiste NENI cesta. Horenim vodiku a kysliku nevznika jen voda, ale take oxidy dusiku, protoze dusik je obsazen v nemalem mnozstvi ve vzduch, jak vime. Vodik je jednoznacne NEekologicke palivo, protoze se dnes vyrabi z ropy nebo zemniho plynu, za stejneho produkovani sklenikovych plynu jako u bezneho spalovani ropy, cili ekologicky se nic neresi. Dialyza Vam muze tak maximalne zachranit zivot, az Vam nasledekem nezrizeneho piti vypovi ledviny ;-) . Mate asi na mysli elektrolyzu, kvuli ktere bychom ovsem museli vybudovat hromady novych elektraren at uz atomovych nebo tepelnych. Takze opet zadne perspektivni reseni.
neregistrovaný "kaccerr"
15. 3. 2006 17:11
Re: BRAVO BMW
Není to elektrolýza,ale opačná osmóza. Oxidy dusíku tam jistě budou v nepatrném množství. Vodík je asi 180x výbušnější než benzín,takže teoreticky mnohem menší spotřeba paliva a tím míň škodlivin. Bohužel je fakt,že na opačnou osmózu se využívá jako energie ropa a elektřina,ale ta se používá i na samotnou rafinaci ropy-takže bravo BMW.
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 22:55
Re: BRAVO BMW
V popularni technicke literature se to oznacuje jako elektrolyza - rozklad vody elektrinou, tak nevim. Kazdopadne oxidy dusiku tam budou a ne zrovna v nepatrnem mnozstvi. Dusiku je ve vzduchu okolo 20% a ten vstupuje do reakce horeni. Vybusnost vodiku, cili snadnost rozbehnuti oxidace, nerika nic o spotrebe. Ta je naopak nemala. Vsechny soucasne experimentalni vozy, s tlakovou nadrzi vodiku o rozumne velikosti maji dojezd tak 1/3 maximalne 1/2 beznych vozu. Energeticka narocnost rafinace ropy je zlomkem energeticke narocnosti vyroby vodiku. Takze bohuzel.
neregistrovaný "Baldi"
16. 3. 2006 08:28
Re: BRAVO BMW
Úplne s vami súhlasím, myslím si, že vodík pre masové použitie je slepá ulička. Pre ostatných. Motor spaľujúci vodík má oproti benzínu len polovičný výkon, takže taká 1.2 HTP by išla ako benzínový skúter. :-)
neregistrovaný "AL-fik"
16. 6. 2006 08:17
Re: BRAVO BMW
Nie horenim. Ale chemickou reakciou.
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 3. 2006 11:28
Re: BRAVO BMW
Jsem laik. Ale prý získávat vodík jde v dostatečným množství jen elektrolýzou vody a na to potřebuješ spoustu elektráren. Takže dokud Grýnpí*i(GTI.copyright) nezakážou jaderný elektrárny, jeví se to schůdně.
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 11:30
Re: BRAVO BMW
To jsme tady asi vsichni. Me zajimalo spis pocitove, jestli lih nebo vodik.
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 3. 2006 11:40
Re: BRAVO BMW
Ty víš, jak nerad nasávám. >:D ;-) Ten líh...tam jde o daně, podvody a tak....vždyť koukej na zprávy v TV. U nás se s tím ještě nezačalo a už jsou první "podnikatelé" ve vězení. ;-\ LTO je proti tomu hadr. Musí vymyslet nějakou chemikálii, aby to znehodnotila k pití a zároveň ne k použití do motorů. Tam bych viděl cestu. Ale to by tě zaručeně naštvalo. >:D
neregistrovaný "mates"
15. 3. 2006 11:53
Re: BRAVO BMW
Nesmis verit vsemu v TV. Navic CZ legislativni bordel by nemel byt meritkem pro cely svet. Jestli tady zasijou cely parlament za vsechno co zatim napachal, tak se globalne nic tragickyho nedeje, naopak;-)Znehodnoco… a znackovani lihu je snadny.A ty dane co by z toho vybrali by mohly byt i vyssi nez ted a stejne by cena pro koncoveho uzivatele byla prizniva. Navic v tom ja vidim i cestu jak prestat delat zemedelskou politiku tak, ze nekomu platim za to, ze nic nedela. O naproste sobestacnosti ve vyrobe ani nehovorim. Technicke reseni u soucasnych spalovacich motoru taky neni zadna tragedie, pocit, ze jezdim na neco "co hori" ten zustava temer beze zmeny. Ekologictejsi to bude dozajista take, takze uz jen zlomit ty *** politicky...:-( A casem, az bude opravdu rozumne dostupna technologie, tak klidne prejit i na ten vodik.
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 14:31
Re: BRAVO BMW
Neni co dodat. Snad jen, ze denaturace lihu je bezna zalezitost a jiz dnes se takto "znehodnoceny" technicky lih vyrabi ve vetsim mnozstvi. Dnes i ta legislativa je v pokrocilem stavu a da se rici, ze ty hlavni zakony jsou prijaty. Lihovary se dnes v CR houfne stavi ( my pracujeme na trech projektech). Zatim nejslabsi clanek jsou automobilky. Zde se o neco snazi jenom Ford a Saab. Ostatni cekaji jak to dopadne.
neregistrovaný "ANTIGTI"
15. 3. 2006 19:24
Re: BRAVO BMW
bmw ma moju pochvalu..ale ty chlapce si zase jemne povedanE M I M O..
povedz na com slapes??:-) musi tzo byt sakra lacne ked je toho tak vela a sakra ucinne ked ti to uplne vypatlalo mozog

Po poriadku. Mazda v japonsku uz predava alebo v tomto roku zacne predavat vodikove auta,(konkretne RX)a budu ju nasledovat ostatne automobilky v japonsku. V case ked bmw preda svoje prve vodikove auto v tokiu bude viac vodikovych pump ako na celom zvysku planety. A o samotnych autach ani nehovorim. Takze bmw patri vdaka za to ze nebudeme pri japoncikoch vyzerat ako neandrtalci ale iba ako zaostali stredovekí alchmisti.. vdaka ti bmw >:-[]
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 23:01
Re: BRAVO BMW
Technologie, kterou pouzivaji jak Japonci tak BMW je spalovani vodiku v temer normalnim spalovacim motoru. Nelisi se mnoho od beznych vozu na CNG. Tedy zadny technologicky zazrak. Podobna auta se v Evrope bezne vyrabeji, pouze pouzivaji v soucasnosti rozumnejsi CNG. Takze zadny stradovek.
neregistrovaný "anonym"
16. 3. 2006 11:53
Re: BRAVO BMW
no a? ved to iste maj bmw.. v podstate seriovy motor.. a jeden dodatok. Na lpg a podobne veci postaví pumpu aj neandrtalec.. s vodikovou pumpou je to horsie.. Aj ked ja nevidim vodik moc ruzovo (vseobecne mslim)
neregistrovaný "Michal"
15. 3. 2006 11:38
Vodikovy hybrid
Urcite je vodik dobra cesta - libi se mi, ze to zachovava princip spalovaciho motoru. Ale pozor panove - spalovanim H2 vznika voda, ale taky NOx (nehlede na to, jak je vyroba H2 energeticky narocna), takze to neni uplne koser a tak bych to casem videl na hybridy ve stylu Prius, akorat s vodikovym motorem-co rikate...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ericn"
15. 3. 2006 12:52
BMW + vodík
Paráda, tak konečně někdo kdo to myslí vážně, tohle je dobrá volba a chválím BMW :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 14:20
Zbozna prani
Dlouho jsem tu nevidel diskuzi, ve ktere by se nahromadilo tolik zboznych prani a neznalosti. Jeden chvali BMW za prograsivni reseni. Jenomze reseni BMW je bezny spalovaci motor na plyn. Cili reseni na urovni CNG pohonu, technicky nic prevratneho. Druhy basni o ekologickem palivu - vodika, aniz by premyslel nad tim, ze vodik se dnes vyrabi z ropy ci zemniho plynu, za vzniku sklenikovych plynu jako pri beznem spalovani ropy. Treti blouzni o vodikove budoucnosti aniz by premyslel jak vodik vyrabet a kolik to bude stat. Vazeni vodik se nemuze ekonomicky ani ekologicky rovnat obycejnemu lihu, na ktery by jsme mohli jezdit uz zitra, jenom chtit. Vodik nebude reseni minimalne do doby, nez zde bude stat prebytek termojadernych elektraren, ktere budou do vodiku "ukladat" vyrobenou elektrinu. A to az tady bude, tak my uz tu nebudem.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Elpepe"
15. 3. 2006 15:06
Re: Zbozna prani
Ten vodik je v podstate neco jako baterka, muzem z toho ziskat pouze tu energii, kterou do toho predtim narveme (se stratama) ...jestli se mylim tak me opravte :-)
neregistrovaný "enzo"
15. 3. 2006 15:36
Re: Zbozna prani
k vodiku: spalovat vodik v klasickom piestovom motore je hlupost.. (NOx, efektivita, problemy z konstrukciou motorov atd.) vodik -> palivovy clanok -> elektika -> el. motor uz je lepsie ale.. (zatial mame len clanky v kt. je katalyzatorom platina -> strasna cena, energeticka narocnost vyroby vodika+cena za skvapalnenie, problemy z uskladnenim vodika atd.) naproti tomu lieh (nahrada benzinu) a rastinne oleje (nahrada nafty) -> lahko vyrobitelne (v niektorych pripadoch aj z odpadov), moznost modifikovat existujuce motory, nemeni to zasadne logistiku predaja phm, a co sa tyka ekologie je to vlastne "slnecny pohon" (ak postrazime proces spalovania -> NOx) tak emisie su vlastne len clankom v uzavretom retazci (zjednodusene: rastliny+slnko+spaliny -> lieh -> energia+spaliny+rastliny -> t.j. slnko=energia).
neregistrovaný "nextrom"
15. 3. 2006 16:44
Re: Zbozna prani
@enzo,
ale spalovat rostlinnee oleje by zase znamenalo obrovskee monokultury a za cas prekyselenii puudy, kteree (diiky nasim masozroutuum, protoze 1kg zivocisnyych biilkovin potrebuje asi 20kg krmiva a nebo se vychovajii kraavy ke kanibaluum... )uz je tak jako tak tady.

Momentaalne by bylo nejlepsiim a nejrychlejsiim reseniim jiit s vaahou doluu a paralelne i obsahem . Tiim paadem by se vse zmensilo -pneu (to by znamenalo i tichou jiizdu, protoze nejvetsii kravaal dnes delajii praave pneumatiky) tiim i valivyy odpor, mensii baterie (vaaha), generaator a starter by byl jeden celek a mohl by byyyt tedy jako hybrid (to uz je znaamee). Auto kteree vaazii kolem 2t a veze jednoho cloveka je ta hloupost . Tady by se melo zaciit a ne vymyyslet 2t monstra na vodiik a pak kolem nich postavit novee atomovee elektraarny. Kdyby jsme vedeli co za tou atomovou reakcii stojii za probleemy asi by jsme se na to diivali trochu jinak.
Nejsem zaadnyy greenpiica jo !!
Ale hlavu zaborenou do hrnce veprovyyho saadla teda opravdu nemaam ....
neregistrovaný "enzo"
15. 3. 2006 18:01
Re: Zbozna prani
vsetko z mierou.. urcite kazdy "vyrieseny" problem prinesie so sebov min. dalsie dva "neriesitelne".. K tvojmu komentaru len doplnim ze zakladom takehoto (momentalne dost nepravdepodobneho smerovania..) by bolo nahradit najproblemovejsi clanok (vodica) za nieco "spolahlivejsie"..
neregistrovaný "Mirek"
15. 3. 2006 16:14
Re: Zbozna prani
Jiste. Pokud vyrabime vodik elektrolyzou vody a po pruchodu motorem je z vodiku zase voda, tak je jasne, ze vodik je pouze nosicem energie, + musime odecist nemale ztraty . Existuje jedna, podle mne nadejnejsi cesta do budoucna a to je metanol a palivovy clanek. To je sice take v principu vodikova technologie ale tim, ze se vodik k reakci bere z metanolu, se obchazi zasadni problemy vyroby, distribuce a ukladani plynneho vodiku. I metanol ma sve mouchy - je jedovaty, ale v principu je podle mne tento problem resitelnejsi nez problemy plynneho vodiku.
neregistrovaný "mari"
15. 3. 2006 16:14
MAGOŘINA S VRTULÍ VE ZNAKU
...A komu tím prospějete, co? Ohlašovat nástup vesmírné technologie, se kterou bude jezdit nějaká stovka aut, to je opět mistrovský tah u BMW...Na kolečko okolo Mnichovského letiště budou pozvány stovky přihlížejících a slavnostní večer zakončí ohňostroj :no: Vyrobit spalovací motor na vodík není problém už několik desetiletí- problém je ten vodík mít... ;-) BMW objevilo v Americe Ameriku :no:
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "ivan"
15. 3. 2006 16:32
Re: MAGOŘINA S VRTULÍ VE ZNAKU
Pravdou je ze BMW malo k dispozicii auta na vodikovy pohon uz velmi davno. Pamatam sa na clanok este "v starom Stop-e", co ja viem aspon pred 6 rokmi. Islo o limuziu 7 radu, tiez parametre boli az zarazajuco dobre...Hondu tu ani spominat nebudem, je snad najvacsim priekopnikom vodikoveho clanku.. Preco sa teda vodik viac nerozsiril? S jeho vyrobou, distribuciou, uskladnenim, efektivitou atd. je iste cely rad problemov. (pokial ide o ekologiu tam to bude asi zlozite, zalezi na sposobe vyroby vodika. A vyfukove plyny? - uvadza sa ze pojde len o vodnu paru, ktovie ako je to s oxidmi dusika..)
Myslim vsak, ze velke ropne spolocnosti platili a platia investigativnym automobilkam, aby s tym vyvojom a zavadzanim alternativnych pohonov do beznej premavky este nejaky ten cas pockali..:-), aj to zohrava svoju ulohu.
neregistrovaný "mari"
15. 3. 2006 16:53
Re: MAGOŘINA S VRTULÍ VE ZNAKU
to máš pravdu, ale problém je následující: Abys mohl vyrobit litr vodíku, tak k tomu spotřebuješ tolik energie (které samozřejmě musíš z něčeho získat) že to v konečném důsledku je rovno desítce spálených litrů benzínu... Neboli: zatím je výsledek ten, že efekt ekologického vodíku je naprosto anulován, ba ještě daleko zhoršen velkou energetickou náročností jeho výroby. Velmi zjednodušenš řečeno: musel bys spálit 10 litrů benzínu- abys z jeho energie mohl vyrobit jeden litr ekologického paliva...
neregistrovaný "nextrom"
15. 3. 2006 17:07
Re: MAGOŘINA S VRTULÍ VE ZNAKU
Automobil je sice dost velikyy ekologickyy probleem (i kdyz opravdovyy probleem je vlastne prelidnenost), ale jeste horsiim probleemem je pestovaanii hospodaarskyych zviirat, kteryych je dnes na celeem svete ,pfffff, jaa si ted netroufaam presne odhadnout, ale bylo to neco kolem 20 miliard jeste pred paar lety a dnes asi viice. Tady je ten probleem jeste o hodne vetsii nez u aut..........

Nicenii pralesuu v celee jiznii Americe kvuuli ziiskaavaanii pastev pro dobytek je jen jedniim aspektem, takze muuzes klidne spaat automobilisto nelezii to jen na tobe ........

Ted si jdu daat ten zelenej salaat!! :-)
neregistrovaný "mari"
15. 3. 2006 17:16
Re: MAGOŘINA S VRTULÍ VE ZNAKU
S tou přelidněností máš pravdu >:D :-) ;-) :yes: To je podstata problému ;-) . Jdu napsat Bursíkovi
neregistrovaný "kaccerr"
15. 3. 2006 17:22
Re: MAGOŘINA S VRTULÍ VE ZNAKU
V počátku tak samo vycházel litr benzínu i nafty. Až se to rozšíří masově bude ta výroba mnohem levnější. Zařízení které vytváří opačnou osmózu vody-rozkládá vody na oné dva prvky,zatím pracuje energeticky náročně. Ale litr kapalného vodíku (je 180x výbušnější) bude určitě přínosem pro ekologii i pro naše kapsy,ale za jak dlouho? 10-15 let?
neregistrovaný "mari"
15. 3. 2006 17:43
Re: MAGOŘINA S VRTULÍ VE ZNAKU
můj osobní typ zní: 30 let při nejlepší možné konstelaci hvězd...Nejdříve výrobci hovořili o horizontu do roku 2010. to je za pár let a sto sedanů BMW to už nezvrátí. Naprosto otevřeně se hovoří o 2030- jako o datu významnějšího rozšíření této technologie... Takže prakticky to bude ještě později :no:
neregistrovaný "kaccerr"
15. 3. 2006 18:21
Re: MAGOŘINA S VRTULÍ VE ZNAKU
asi máš pravdu,ale dole píšu,že ten problém nebude anení ve vědátorech,ale v kartelu kolem ropy-osobně si myslím,že pokud se vodík nerozšíří tak aby zcela nahradil ropu a to do pár let,tak bude třetí světová na spadnutí. Vzhledem k tomu,že evropa,snad až na nory,ropu netěží,by mohli jít svou vlastní cestou nezávislosti na usa(ti kontrolují araby a sami si svoji šetří a když foukne vítr tak tankujem za 35). Amíci se pak poserou s těmi pěti a osmilitry ve kterých jezdí. To rozšíření nebude tak problematické-lpg je taky běžně k mání po celé evropě.
neregistrovaný "kaccerr"
15. 3. 2006 18:12
Hledání nového paliva
Líh nebo alkohol,jsou jako přechodné palivo určitě dobré a po určitých úpravách v motoru i masově použitelné. Ale spotřeba zůstává stejná,nebo dokonce vyšší než u benzínu. Podstatou je najít palivo,které bude po celosvětovém rozšíření mnohem levnější a zároveň mnohem učínější a ekologičtější než dosavadní typy paliv. A to vodík určitě splňuje! Navíc je důležité aby se vyráběl přímým rozkladem vody-osmózou. třeba z vyčištěných vod na výstupu z čističek,ale tady ještě potrvá zefektivnění osmózy jako takové-stále je energeticky náročná. Samozřejmě získavat vodík ze zemního plynu,nebo ropy by byl nesmysl. Navíc si myslím,že nejdůležitější je ten fakt,že nikdo nebude na nikom závislý-vody je všude haba kuk,nemyslím pitné,může to být mořská,říční,vyčištěná,dešťová atd. Ale skutečný problém vidím v opeku,ten bude bojovat do roztrhání těla aby vodík neuspěl. I když jako přímý konkurent by mohl zapříčinit slevnění ropy >:D -přejme to vodíku. Zdar
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "911"
15. 3. 2006 20:49
Re: Hledání nového paliva
Pánové musím reagovat, Mirek je jediný, kdo se v této problematice vyzná. Využití vodíku v masovém měřítku je v současnosti i v blýzké budoucnosti nemožné. Dnes se na celém světě za rok vyprodukuje asi 20 000t vodíku a naprostá většina pochází z ropy nebo zemního plynu. Jedinou cestou výroby dostatečného množství vodíku jako paliva je elektrolýza vody, jenomže současné zdroje energie jsou naprosto nedostatečné. Malý příklad: v ČR je dnes registrováno něco přes pět milionů motorových vozidel. Řekněme, že v provozu jich bude jedna pětina. Instalovaný výkon na jedno motorové vozidlo stanovíme na 50kW.
Výpočet: 50 x 1 000 000 = 50 000 000kW = 50 000MW. Instalovaný výkon největší české elektrárny je 1 962MW. Z toho vyplývá, že pro pohon těchto vozidel vodíkem vyrobeným elektrolýzou, by bylo zapotřebí zhruba 26 Temelínů… A to nezahrnuji ůčinnost celého procesu od výroby vodíku až po jeho použití v motoru, ta se pohybuje pouze okolo 30%.
Poslední poznámka nakonec, malou sérii vodíkových aut vyrobilo BMW již v roce 2000, takže taky žádná novinka.
neregistrovaný "Make Love and War"
15. 3. 2006 22:40
Re: Hledání nového paliva
Absolutne suhlasim :yes: Takto ma podla mna vyzerat pragmaticky prispevok. Na 10 riadkoch je napisane vsetko. Takto treba rozmyslat. Rozmente si to na drobne (clanok) a uvidite celu problematiku z novych perspektiv.

MAKE LOVE AND WAR
neregistrovaný "kaccerr"
16. 3. 2006 12:24
Re: Hledání nového paliva
Jo Mirek je zběhlý to je poznat z jeho příspěvků. Já jsem tuhle problematiku četl z odborných časopisů zhruba před 4 lety. A je tam jasně napsáno,aby byl vodíkový pohon (ne články ale spalovací proces) učinný,levný a ekologický,je třeba zdokonalit výrobu vodíku opačnou osmózou,aby nebyla tak náročná jak je nyní,protože získávat vodík elektrolýzou,nebo ze zemního plynu a ropy je ekonomicky neúnosné. K plnému využití (ceny.výkonu,ekologického přínosu)dojde až se masově rozšíří distribuce vodíku a vzroste počet vozidel,aby se oplatilo automobilkám investovat nemalé peníze do vývinu motorů určených jen na spalování vodíku. Současné motory jsou de-facto běžné spalovací motory na benzín upravené stejně jako lpg. A až tohle všecko bude,tak vodíku věřím a dávám mu zelenou. Do té doby budou renomovaní odborníci psát jak je vodík náročný na výrobu atd(nenarážím na nikoho v této diskusi),zkrátka ropa nás nějaký ten čas ještě neopustí a její odchod nebude nijak lehký.
Z jinného soudku: vědci nám slibují termojadernou fúzi-to bude teprve boom,ale asi si jěště nějaké to desetiletí počkáme.
neregistrovaný "911"
16. 3. 2006 16:56
Re: Hledání nového paliva
Nezbývá mi nic jiného než souhlasit. Ale mohlh bych tě o něco poprosit? Trošku se o tuhle problematiku zajímám, ale zatím jsem se nikde s osmózou nesetkal ve spojitosti s výrobou vodíku, a tak jsem se chtěl zeptat, jestli bys mě o tom nemohl říct něco víc, popřípadě mi dát nějaký typ, kde bych se o tom mohl dozvědět víc..
neregistrovaný "kaccerr"
16. 3. 2006 18:44
Re: Hledání nového paliva
zkusím to dohledat. Je možné že si ty dva pojmy pletu navzájem,to bych tu ale vypadal jako hňup,že? Jinak super článek je 21 století září 2005 Ovládneme termojadernou reakci? - píše se tam : Pro výrobu elektřiny v pozemských podmínkách se zatím jako nejvýhodnější jeví slučování deuteria (vodík s jedním neutronem) a tritia ( dva neutrony) přičemž vzniká izotop helia 4He a uvolňují se neutrony. Deuteria je dost v obyčejné vodě,v jedinném litru je ho tolik že při termojaderné fůzi vydá stejné množství jako 300 litrů benzínu....
Proto si myslím,i když fůze a spalování je rozdíl,že vodík bude dávat vyšší výkon při nižší spotřebě. Napiš mi na e-mail kaccerr@seznam.cz tvůj mail a když něco objevím tak ti to pošlu. Jestli jsem si pletl dva pojmy,tak se všem omlouvám už dopředu.
neregistrovaný "XX"
15. 3. 2006 20:40
bez titulku
Stavim sa ze to do 2 rokov nebude. vazne tomu verite??
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "rr147gta"
15. 3. 2006 23:10
Re: bez titulku
samozrejme, ze tomu verim, ved ten projekt v bmw normalne bezi... ja som naposledy pocul, ze sa ma predat okolo 120 kusov, ale to sa moze este niekolkokrat zmenit a asi sa uz aj zmenilo :-). inak bmw vyrobilo prvy prototyp na vodik uz v roku 1979 (e21). v sucasnosti ma vykon motora len 184ps (v8) a dojazd okolo 300km. tam je este velka rezerva oproti benzinu. dalsi problem je samotna nadrz, v ktorej je uskladneny vodik v kvapalnom stave pri teplote -273°C a vysokom tlaku. Vzhladom na specialnu technologiu vyroby je v sucasnosti velmi draha. tankovanie je plne automatizovane. ak sa nemylim, bmw bude e65 s vodikovym pohonom predavat len vybranym zakaznikom.
neregistrovaný "kaccerr"
16. 3. 2006 13:53
Re: bez titulku
promiň za malou opravu: -273,15°C je hodnota absulutní nuly v kelvinech,je to jen vypočtená hodnota,kterou se nepodařilo vědcům dosáhnout v laboratorních podmínkách-nezlob se
neregistrovaný "rr147gta"
17. 3. 2006 01:03
Re: bez titulku
vzdit ja se nezlobim ;-) :yes: :yes: :yes: je to -253°C. pozri si piatu stranu nasledujuceho dokumentu: [odkaz]
neregistrovaný "enzo"
16. 3. 2006 13:14
bez titulku
osobne si myslim ze zakladnym krokom k vodiku ako nosicu energie je zvladnutie technologie a komercne pouzitie termonukleárnych reaktorov.. otazka ci a kedy sa to podari.. a taktiez ci aj potom budeme potrebovat vodik ako nosic energie..
Rozbalit vlákno
0