O stlačeném zemním plynu (CNG) se v Ženevě na mnoha stáncích hovořilo jako alternativním palivu. Své CNG modely Touran a Caddy předvedl i Volkswagen, s propagací pomohl Rinspeed.
Puvodne jsem chtel VW s vyhradami lehce pochvalit, ale kdyz vidim takovy nekriticky prispevek, tak napisu spise ty vyhrady. CNG neni cesta. To uz se vi nekolik let, a kdo o tom pochyboval, toho Rusko-Ukrajinska plynova krize z lonskeho roku a stale rostouci cena plynu presvedcili o opaku. CNG je stejne riskantni volba jako ropa. Cesta je biolih a bionafta. O biolihu v Evrope koncern jeste neztratil ani slovo. Hybridy jsou zcela jiste cesta a nic na tom nezmeni zaostavani koncernu v teto oblasti. Jinymi slovy CNG auto by bylo trhak tak pred 5ti lety, v hybridech se koncern 8 let nezmohl na odpoved Japoncum, v CRD ma take zpozdeni 5 let, o biolihu neslyset. Dokonce ani leta pouzivana bionafta neni u vsech koncernovych vozu schvalena jako oficialni palivo. Uz se koncerne prober. Kdy budou motory na lih? Za 5 let ?
Jen VW pochval... toto je aktuální cesta... cesta není hybrid. Souhlasím, že biolíh je naděje. Nemusím se probírat :-) jsem probraný ;-):yes: , pokud do toho trochu děláš, tak asi znáš
ty blamážní veletoče vlády a jejího postupu ve věcech biolihu... ano, souhlasím, že biolíh je perspektívní naděje.
Veletoce vlady jsou zalezitosti mistniho folkloru. Biolih je zalezitost minimalne celoevropska. Nakonec i u nas je to dnes vice mene jasne a vyresene. Jenom nase firma od zacatku roku pracuje na projektu 3 lihovaru. Opravdu nechapu, proc motor s moznosti spalovani biolihu nenabizi jiz dnes. Je to smesna uprava za 3 tisice korum, kterou zvladne konstruktersky ucen nakreslit behem svaciny na chodbe pred kancelari. Ve vyrobe by si ani zmeneneho meterialu hadicek a softveru ridici jednotky nevsimli. Muze tim byt vybaveny kazdy benzinak. Nejdrive musi byt auta, potom se system rozjede za pul roku. Neni to prace na leta. Jenom chtit. Jak odhadujete, ze tyto minimalni kroky budou koncernu trvat? S CNG prisli 5 let po funuse. Kolik bude zpozdeni u lihu?
Nejde přece jen o předělání auta... Jde o velmi citlivou věc... globálního charakteru... Rozlišujme mezi tím, co je na silnici a co je v trezoru... Je to téma doby a každá automobilka se v tom nějak angažuje... Evropa to zvládne... protože musí... na sušený ryby jezdit nemůžem. :-)
Vime jak se v tom angazuje Ford, vime jak Saab, vime jak Renault. Ford i Saab to jiz prodavaji v nejvetsich evropskych zemich. Renault ma roadmap - vyrabet do dvou let vetsinu benzinovych mot. s lihem. Sleduju to peclive ale z koncernu nevypadlo jedine konkretni slovo o biolihu. O Skodovce nemluve. Vsicni vedi ze se to musi stat a kazdy ceka, az to ten druhy zacne. Trochu to pripomina cyklisticky zavod, kde vsichni cekaji az nekdo prvni vyrazi a ostatni ho na cilove pasce vycurane prespurtuji. Hlidaji se tak pozorne, ze jim uniklo, ze uz jsou davno za cilovou paskou.
Jenom tě trochu poopravim. Poslední výzkumy hodnotící zatím netěžitelné zásoby hlubinného methanu uloženého v podobě tuhých hydrátů hovoří o rezervách téměř o 5 řádů vyšších, než jsou současné odhady sestavené pro známá ložiska čistě plynová a ropo – plynová dohromady! Netěžitelné jsou, ale zatím spíše proto, že se je nikomu těžit nechce - zatím to není ekonomicky výhodné. Na druhou stranu, ale nejsem velkým fanouškem pohonu na zemní plyn, alkoholy vidím jako lepší variantu...
Trosku bych te poopravil, v CRD nema koncern zpozdeni 5 let - Audi, clen koncernu, ve svych 6 a 8 valcich pouziva vyhradne CR a rekl bych, ze patri ke spicce. Co se tyce alkoholu, tak VW je nejvetsi vyrobce/prodejce aut na ethanol/methanol v Jizni Americe, takze know-how urcite maji a jeho nevyuziti v Evrope je vec spise politicka (maly zajem/trh/zazemi). Co se tyce hybridu, tak nevim, jestli jde o spravnou cestu, jelikoz jde o velice nakladne reseni a uspora paliva proti dieselum neni nijak osilniva, jestli vubec nejaka.
Cena hybridu je vec docasna. Jako kazda jina elektronika pujde cena razantne dolu, zatimco cena paliv nahoru. Jak jsem psal jiz pristi rok uvedou Japonci hybrid v cene normalniho benzinu. Je treba myslet s vyhledem na nekolik let dopredu. Japonci to udelali a mnohokrat se jim to vrati. To ze VW ma lihove know-how a presto je v Evrope na chvoste svedci o mizernem vedeni koncernu. Takovato firma pokud chce byt lidrem, musi pracovat na prosazeni systemu (proboha, kdo jiny?), musi byt ofenzivni. Jestli ceka az to ostatni zavedou je pouze jednim z rady. Nikoliv jednickou. Drive koncern byl urcovatelem cest, dnes jenom sleduje stopu. Podle mne nemaji v tomto smeru v ruce vubec nic. Jinak by to s velkou slavou vytroubili na autosalonu.
Hale GTI, ty máš jeden zásadní problém.. odmítáš hybridy jen proto, že je v nich koncern nulovej a že zaspal téměř nejvíc ze všech výrobců. Bez urážky, ale konečně si uvědom jednu věc - elektromotor můžeš přidat k motoru téměř vždycky, ať to jezdí na benzín, naftu, bionaftu, ethanol, vodík nebo třeba na použitej fritovací olej z McDonalda ( ;-) ) :-!
Ano. Ignorovat hybridy byla od koncernu hruba chyba a poznaji to nejpozdeji pristi rok, kdy se Japonci chystaji prodavat Hondu Jazz, ktera by uz mela hybridni stat stejne jako normalni benzin. A s tim, jak budou PHM drazsi a drazsi a hybridni privesek levnejsi a levnejsi, bude chyba ignorovat hybridy fatalnejsi a fatalnejsi.
Audi spustilo "minisite" s novym TT. Moc sa tam sice zatial nedozviete, pretoze tam mozete osvetlovat pohybom mysi vzdy iba malu kruhovy vysek auta. Cely predok uz ale bol "vytiahnuty" z tmy a vyzera takto: [odkaz] /// Kto ma zaujem o parametre prvych dvoch motorov, tak nech lusti tu: [odkaz] /// aha, povodna "minisite", tu: [odkaz] ;-)
No...keby neexistovala ta oficialna stranka Audi venovana novemu TT, a niekto by my ukazal tento obrazok, tak by som si tipol bud prave nove TT, alebo este A5 Coupe. Ale urcite by to bolo nejake coupe - pretoze pomer vysky zasklenej casti ku karoserii je maly, a napr. osadenie sp. zrkadiel by bolo na akykolvek iny typ auta nez sportak prilis atypicke. Aj tie prilis rozsirujuce sa boky svedcia skor o sportaku, nez o klasickom cestovnom aute. ;-):-)
K Toyotam dam novinky pod najblizsi redakcny clanok o Toyotach ( ale zajtra musim prec az do utorka, takze az potom). K tomuto iba tolko, ze to je cast skladacky, ktora je necitatelna - buduce sportaky Toyoty. U Lexusu moze existovat akakolvek verzia nasledujucej kombinacie: IS Coupe , IS Coupe-Cabrio, nastupca SC, supersport z konceptu LF-A. Co sa tyka IS Coupe som mierne (!) skepticky, pretoze Lex oznamil, ze pripravuje IS Coupe-Cabrio...takze by mal s natiahnutou strechou u CC dve rovnake auta. Ale mozne je vsetko....[odkaz] /// V Japonsku sa teraz z "dobre informovanych zdrojov" na svetlo sveta dostala sprava, ze Toyota spusta vyvoj seriovej verzie supersportu LF-A. Na trhu by malo auto byt okolo 2008. Ma sa ale designom od konceptu vyrazne odlisovat: [odkaz]
Kdybys k tomu připojil info o nové NSX a GT-R, tak by to bylo naprosto markózní :yes:;-) Mám v tom totiž docela zmatek: LF-A (2008)- jednou to má být V10, potom zas V8; u NSX (2009) v tom "maj" taky zmatek, ale vypadá to na V10; GT-R (2007-2008) snad má být řádně upravený V6 ze Zetka a k tomu biturbo..
No, tak u tohodle slovního spojení mě napadlo jediné. Pokud to bude sponzorovat Heinz a jeho fazole, tak to BUDE fungovat 100%. Jen ten Gas by neměl být vyvedenej na komoru :-) Divím se, že s tím ještě nepřišel Micek a jeho HolzGas. Nebo snad HeinzGas? >:-[];-)