Řeč korejských konstruktérů se stále zdokonaluje. Jejich nový Accent se v Evropě poprvé předvede zanedlouho v Ženevě. Již teď to vypadá, že se přiblížil po kvalitativní, technické i estetické stránce konkurenčním vzorům na dohled.
Mudrlanti, najprv si sadnite do toho auta a potom mudrujte!!! To čo ponúka nový accent nemá konkurencie!!! Nemecké-vraj kvalitné autá sa môžu strčiť do *aj s ich prehnanými cenami a biednymi výbyvami v autách!!! Počkajte ked príde na trh nová Elantra! Co sa týka dizajnu, tak kto prispal dobu sú to len a len nemci! Vid Skoda! Ubohost! A VW, AUDI ani nevravím! Aj v aute za vyše miliona su PLASTY!!! Tak mi nevravte o kvalite! Zbohom mudrlanti!
je vidno, ze hyundai sa snazi a celkom sa mu dari. tvary interieru su prijemne, uvidime ake budu materialy a celkovy pocit kvality. asi nic moc, ale nepredbiehajme... bude to nieco podobne ako kia rio hatchback, a s dobrou cenou moze mat v sr a cr celkom uspech :yes: ale videli ste niekto skaredsi predok auta ??? ja si nepamatam... :no:
Ten předek auta je fajn a ten interiér taky,prostě korejci zase předběhli škodovku o dvacet let.A to tedy bude až v nošovicích bude konkurent OII,to zase bude rýpalů co nesnesou lepší auto. ;-)
Jak tě tohle může napadnout? Accent jako konkurent Škodovky? Tomu se tu směje i uklízečka... Mimochodem, jak můžeš vědět, že v Nošovicích se bude vyrábět lepší auto?... vždyť tam jestě ani nekopli... Jen náš pošťuchuješ, viď ;-)
Tak tohle bude bolet. Vzhledem k předpokládaným cenám se jich tady bude prohánět dost. Ale kdo se má na to dívat. Zlatá minulá generace (sice taky nic moc, ale proti tomuhle...) :no:
si u mě Hyundai body nepřipíše... Vnější tvary? Děs a běs - nechápu, jak může automobilka po tak úspěšným a pohledným autě, jakým je Getz, přijít s tímhle... Jako by opisovali u Daewoo konce devadesátých let... Interiér? Hrůza - středovej panel je jak plastovej monolit. Srovnávat tohle se Škodovkou je výsměch - a to myslím současnou Fabii, která je tu pravda už několik let. Nová Fabie bude tomuhle světelný roky daleko. Opravdu mi uniká, jak tohle může myslet Hyundai vážně. Bude-li se to u nás prodávat (a já se obávám, že ano - my Češi pro peníze uděláme ledacos), máme se na co těšit. Vyhrabejte starý stodvacítky, aspoň bude na silnicích něco hezkýho...
...co model, to piece of *...vzdyt je to ubohy, modelovejma radama se netahne zadnej sjednocujici prvek, automobilka ma naprosto nulovou image, zadna tradice, nic co by ti reklo "tak tohle je jasnej hyundai" nenajdes...kazda generace je takova mala prostitutka bez napadu, akorat vykradacka detailu ostatni znacek...jedinej jednotici prvek pro tuhle znacku je snad to, ze kazdy auto udelaj naprosto jinak odporne...a taky nekdo vys napsal ze prej konkurence pro octavku nebo co a ze jestli nepozname lepsi auto...ten by si mel koupit silnejsi brejle na lusteni krizovek u rakosniku, popripade zajit na lobotomii...tot vse k Hyundai radoby autum
No to já někde v koutku duše fanda Hyundaie docela jsem (nikoli jeho prodejců, alespoň v Brně je to naprostá katastrofa). Poslední dobou šel prudce nahoru a to je jen dobře. Naprosto ale nechápu, jak mohli po přívětivém designu Getze a skvělém designu Sonaty přijít s tímto. To opravdu nejvíc připomíná Lanos někdy z před deseti let, ale hlavně je to návrat zase někam do Koreje. Tohle je velká škoda Hyundaie a ukázka toho, že do top ten má ještě daleko.
Tenhle redesignovany model Accentu se uz ~ 1/2 roku prodava v USA. Pro Evropu mel prijit s uplne jinym/evropskym designem. Interier je prevzat z druhe generace Kia Rio. Stareho Accenta jsem kdysi mel, a i kdyz designove to nebylo nic moc, tak za celych 100.000 km nas nikde nenechal viset, zajel za 6l a se starym 12V 1.3 benzinakem s prehledem setrel tezke oktavky se starymi 1.9TDI 66kW. A kufr mel v hachbacku pres 320 l, coz je i dnes solidni hodnota.
Přesně tak, ve verzi sedan už měl Accent US premiéru loni a 3D verze měla před pár dny premiéru na Autoshow v Chicagu. Design je podle všeho opravdu vypočtený pro americký trh, jinak by tam různí recenzenti ze zinů a hoši na chatech nemleli kolem dokola, že je to nejstylovější accent, kterej kdy viděli. Pořádnou vizáž má ovšem pouze verze RS, tohle je hodně ochočená konzumní masovka. Já mám osobně velké sympatie pro obrovský pokrok v technice a kvalitě, který Hyundai udělal za posledních 5-7 let, a taky jen slepý nevidí, jak v tandemu s Kií ukusuje už i v Evropě tradičním evropským markám z podílu na trhu. To nic nemění na tom, že se mi desigh exteriéru tohohle Accentu jednoduše nelíbí, stejně jako se mi nelíbí třeba stávající Corolla. Poměřování se Škodou je košer pouze ve dvojici s Fabií, kdo chce měřit Octavii, ať si počká na novou Elantru. Hyundai se ovšem výrazně přiklání k japonské škole, takže pro toho, komu japonský přístup zásadně nevoní, nemá takové srovnávání stejně význam.
Dokonalé auto, dokonalej styl. Obrovský soustředění při vývoji, výsledek je úchvatnej. Tedy pro Korejskej trh. Kdo nikdy nebyl v Evropě, kdo neviděl G-Punto, koho neuhranulo nové Clio, kdo nepozná v evropské škole designový předvoj světa, kdo nevidí krásu Pola... tak ten bude určitě nadšenej. Jsem přesvědčenej, že Hyundaj dal do Accentu veškerou energii... Je to dle mého dokonalý Hyundai... pro Korejce... tak jako FIAT dělá dokonalé G-Punto... pro nás, pro Evropany. Prostě, je to dnes tak jednoduché... vybereš si to, co se ti líbí. P.S. GETZ je hezkej proto, že ho zbouchali mistři v Itálii (to je v Evropě) a spodek odladil Porsche v Německu (jo,jo, to je také v Evropě). Accent už je nepochybně vlastní práce Hyundaie. No, přejme Soulu hodně Accentů v ulících. Budou je tam vidět určitě tak rádi, jako my tady ty italský punťíky...
No ja teda moc nadseny nejsem. Sonata vypada velmi dobre, Getz jde, ale tohle je divny... Nemuzu se zbavit pocitu klaustrofobie pri pohledu na tenhle model. Je to cele takove...male...a palubka pusobi dost levne. No radsi si pockam a podivam se v realu :-)
Sundej brejle a podívej se na Matrix očima dneška... pokud s ním máš estetickej problém... asi jsi nebyl nikdy na čaji s Farinou... Podívej se na to auto detailněji a pochopíš, jaké zadání plnil a jak ho naplnil. Všechno, co Korea spoluvytváří s evropskejma designerama je osobité, a žije v čase. Samozřejmě, že je tam i stopa původu... a samozřejmě, že s výjimkou Getze, kterej je, jako když Evropě ze zadku vypadl... si ty největší esa zajistí evropské automobilky.
S Farinou chodím na gelato s mátou a picollo a amarettem, čaj piju jedině s kluky od Hondy >:D Matrix má problém sám se sebou, protože honí všechny mouchy jednou ranou, přičemž při jeho koncipování převládlo přesvědčení, že s ním budou jezdit hlavně anorektické blondýny, jako je ta na prospektu, takže dostal naroubované některé rysy, které asi mají přítahovat ženy (hlavně ta záď!). Výsledek je nerozhodný žensko-mužský guláš. Hyundai pravda chystá náhradu - možná ve stylu konceptu HED (Ženeva 05), takže se snad dočkáme něčeho, na čem budou moct spočinout i oči dneška. - To nic nemění na tom, že po funkční stránce je to na svou dobu hodně podařené malé MPV - řešením interiéru a variabilních prvků. Dovedu si ho klidně představit jako svého nepostradatelného sluhu, pokud možno v tmavě modrém nebo černém laku, který hodně pomáhá.
Hyundai je dobrý auto,nepotřebuje servis na každým kroku a má tři roky záruku(5?)Jak někdo tady řekl,že chce to vidět na 13plecháčich-to není končící fabie junior!
A ty už se uklidni s tou tvou vwmanií. Napadáš tu každého kdo nehoří vášní pro výrobky koncernu VW. To, že 3x denně onanuješ nad fotkou caddyho taky nikoho nebere. Prostě každý má jiný vkus, k čemu by bylo. kdyby po silnicích jezdil vw-group? Mimochodem kolik model řad má škoda? a kolik hyundai? 3(4):13
Nehodláš tu doufám tlačit před Golfa Accent... >:D P.S. Korejskej prostitut? Nindža? Rejžovej mág? Jo, s těmi čísly souhlasím... také si myslím, že svou možnou invenci rozmělňují v nadpočtu modelů. :yes:
Narozdíl od tebe já skutečně nehodlám cokoliv kamkoliv tlačit ani strkat... navíc accent je třída pod golfem. A ovšemže je to tu zas, kdo nekřičí heil golf, neplácá tu o apoštolech atd. je zkrátka korejskej prostitut. Hyundai prostě dělá solidní levná auta, pro ty co berou auto jako čistě spotřební zboží a nepovažují ho za součást svého ega.
Výborné... tos napsal ty... když tak to tu párkrát zopakuj. Souhlas. Evroské ikony - Punto, Clio, POLO, Fabia... to je opravdu jiná liga. Díky :yes: P.S. Jen... měl by ti někdo říct... že jako ke spotřebnímu zboží se člověk může k autu chovat až tak od ceny dvě mega a víc... v tom je svět krutej... mít třista tyček a shánět auto... kruté...
Hádám, že bude chtít Accent zaujmout především cenou, tudíž osloví hlavně starší lidi a spořící rodiny (stejně jako třeba Ibiza, s kterou vidím značnou podobnost). Předpokládám tedy, že za 229.900 nebude s 16" elektrony ;-)
Nevim,zda to mas nauceny jenom z katalogu,ale ja vlastnim novyho Accenta a nemyslim si, ze tohle auto muze zaujmout prevazne starsi lidi, s motorem CRDI 1.5 81 KW muze docela dost dobre konkurovat Octavce 1.9 TDI a to vim z vlastni zkusenosti, jdi do autorizovanyho a zkus si domluvit zkusebni jizdu
Interier se mi libi, vsechno k sobe pekne ladi a treba linka praveho vydechu topeni, pokracujici prolisem ve dverich, je moc pekna. To stejne obly design ve vsech smerech (vrchni i spodni dil stredoveho panelu/tunelu, rozcleneni horni/dolni dil cele palubky), pusobi to pekne harmonicky, zadna pest na oko. Jestli budou kvalitni i materialy, bude to prijemne pokoukani. :yes: /// Ale ten exterier? Neni skaredy, neni hezky, je proste bez spetky inspirace, nuda jak hrom. Ja se tesil, ze Accent ve sve nove podobe KONECNE navaze na designove prvky Getze a Elantry - a ono nic. Zadek mi vzdalene pripomina tak 13 let starou Suzuki Alto. Mam ted trochu obavu, jak bude vypadat nova Elantra, protoze smerem "nahoru" by mela navazovat na Sonatu, ale smerem "dolu"? Doufam, ze ne.
Interiér je v základním designu identický s interiérem Ria II, odlišený hlavně některými ukončovacími prvky a určitě tu bude hrát roli i výběr materiálů. Jelikož ale Kia v rámci cenové vojny na materiálech hodně šetří a právem si za to vysloužila černé puntíky za škaredé plasty aj., obávám se, že u Accentu se bude dít aspoň u nižších výbav něco podobného. Když se podíváš na doslova vymazlený "koloniální" interiér konceptu, co předcházel RiuII a který Kia vystavila v Paříži 04, a na produkční interiér, skoro bys zaplakal. Interiér AccentuSR z Frankfurtu 05 byl taky vymyšlený, pro změnu víc do techna, a opět je už teď na hony daleko produkční verzi. Holt jsme tady levný trh. - S tím exteriérem: taky jsem doufal v drsnější a odvážnější tahy a navíc zřejmě skončila verze Accentu jako malého liftbacku, škoda. Uvidíme, jestli Hyundai aspoň pro radost bude dělat tu verzi SR. K Elantře: zajímavé spy fotky byly loni v srpnu na CarConnection, byla to zřejmě verze sedan, ale s hodně protaženým a plynulým sklonem střechy vzadu, figura vypadala velice vyváženě a příjemně. Tak třeba se to povede.
My, lační a zoufalí, my zbití a v tmách. My velebíme naši naději, my akcentujeme světlo v bažinách. Naší cestou je cesta podpatků sešláplých, naší cestou je pádu směr. Tak pomáhej brzdit ten trychtýř zoufalých. Cíl je přec známý, jen prodluž tu pouť, ber, kde ber. :yes:
no ked to bude stat okolo 350 000-sk tak jednoznacne radsej ako "super moderne" Polo alebo Fabia co maju hrozne nudne tvari >:D hadzem udicu a ochvilu chitim GTI-ho >:D >:D:-!
hyundai tvrdí, že do 2010 dožene a předežene... koho? zadívejte se na otvor vstupu vzduch na přední kapotě. nic? serfujte a najděte si americkou verzi tohoto auta. na obrázcích s nižším rozlišením se můžete i splést. ano, zatím jsou pozadu, ovšem takový 1.5 CRDi je velmi příjemným překvapením. komu se tohle nelíbí, může si pořídit rio, anebo ladu, polo... >:D
No ano, Hyundai řekl drze a nahlas, že dožene Toyotu, ne v objemu produkce (tam pár set tisíc kusů bude scházet), ale v kvalitě. Já osobně myslím, že se jim to podaří - na trzích, kde nefungují uprďolené předsudky proti asijským vozům, už recenzenti i uživatelé berou strmě rostoucí dílenskou kvalitu Hyundaie dost vážně, je to navíc podpořené i ještě velkorysejšími záručními podmínkami, než dává Hyundai u nás. - To Rio bych do protikladu k Accentu ale nedával, je to jedna platforma, motorizace, hodně stejný interiér a taky na karosérii by se lecos našlo - Kia měla horší startovní čáru (Sephia!), ale dohání zpoždění fofrem, který předčí snad jedině Dacia. ;-)
pracujem pre najvacsiu autopozicovnu v europe na poruchach,tak moj nazor je;ak nemas na japonca kup korejca a v servise sa nebudeme vidiet tak casto ako pri vw,napr,polo caste problemy s elektrikou,pasaty nam casto horia a nebudem sa vyjadrovat k motorom,tak ak nechces investovat do servisu chod do japonca a ak na to nemas ber korejca su to auta takmer bez problemov ak ich neznici klient,Velka Britania
Jasne, hlavne za Roomster je krasne a elegantne auto.... Otvorte oci ... otrasne... nekriticky cesky patriotitizmus uz presahuje hranice normalneho gazdovskeho rozumu...vy snad sami seba presvedcite ze Fabia 1.2 HTP je auto s krasnym dizajnom, vykonnym a uspornym a tichym motorom, so skvelymi vlastnostami podvozku/ ani makky ani tvrdy? spolahlive, odolne, a hlavne lacne.... Zobudte sa... pozrite sa na ceny podobnych aut s normalnym motorom- 4 valcom s aspon 55kw....
asi tak. staci si porovnat otrasny trojvalec 1.2HTP(vykon 47kw, spotreba v meste pisana nad 8litrov tusim-na izboster)a stary accent ma 1.3 12V (vykon 62kW,spotreba v meste pod 8litrov a mimo asi tak 5litrov,z 0 na 100 za 13s)a hlavne v plnej vybave za 369900,-SKK nechcem ani len vediet co s takou vybavou stoja skoda kramy.pre mna jasna volba na auto do mesta.PS:momentalne mam auto zn.skoda a skodoviek som odjazdil dost,horsie auto je mozno uz len VW :-),jedina vyhoda,ze tu Skodovku aspon predam rychlo.a k veci, stary accent je tusim aj krajsi, aj ked mne je uplne fuk ako auto vyzera, musi mat solidny a spolahlivy motor a celkovo byt spolahlive a lacne.momentalne na trhu vyhodnejsie auto ako Accent nepoznam.
JO, maš pravdu s těmi škodovkami.škoda Fobia v tehle a vybave a tak silnym motorem by stala o 100-150 tis.. viice.No a accent nepotrebuje servis na kazdym rohu jak skodovka.
Mne toto auto sadlo do oka hned ako som ho videl. Chcel som male rodinne auto s trosku vacsim kufrom a to ze v tej cene k tomu dostanem cosi co mi z boku bude pripominat pekny WV Passat, z predu novy fiat punto a zo zadu sedan ford focus som ani neratal :-)
Proste to auto je za podobnu cenu ako Getz alebo Fabia niekde uplne inde. A pokial bude aj kvalitne ako ho reklamuju tak je relativne dobra investicia. Pockajme si na prispevky majitelov.
ked mi pride niekedy v novembri v zlatej farbe a full vybave s motorom 1.5CRDi,tak napisem skusenosti. ;-) interier je ale dobre spracovany a ked som si nastavil sedadlo, tak som si vklude mohol este pohodlne za seba sadnut, coz je v starej octavke nemyslitelne, podobne aj v seate cordoba, skratka postacujuci vnutorny priestor.kufor je taktiez dostacujuci pre beznu rodinku. skodalen, ze testovacie vozidla maju len 1.4ky. len na porovnanie, ak som len na chvilu uvazoval o fabii sedan ako aj o ostatnych podobnych vozidlach-ta ista vybava(1.9TDi-74kW),a cena niekde pod 600t.a accent 450t.(1.5CRDi-81kW), no viac mi nebolo treba.ale ved kazdy moze mat aj svoj nazor na exterier. novy accent nieje ohromujuci, ale skaredy rozhodne nie je.mnohi tvrdia, ze starsia generacia je privetivejsia, ale zase novy je omnoho aerodynamickejsi. jedina vyhoda stareho, boli jeho zadne dvere(hatch). novy je zial len sedan. PS:niekde hore som cital,ze sa hyundai do prvej 10tky nechyta,no pokial viem, tak su 6ta najuspesnejsia znacka,myslim, ze v predajnosti
Chcel som fabiu sedan s 1,9 TDI a cena bola priblizne na hrabici 600tis SK. Nech sa nikdo nehneva, accent stoji 450tis v porovnatelnej vybave s porovnatelným motorom. 150 tisic viem investovat inak a celkom ozeliem aj ten podla vas plastovy interier ... . Zajtra idem na testovacku, v piatok bude accent uz doma, napisem postrehy.
ahoj vsem,
docela me zaujaly prispevky vsech zucastnenych... Kazdy z nas ma k tomuto tematu asi co rict, kdyz navstivil tyto stranky, obzvlaste toto tema - novy Accent. Vzhledem k tomu, ze jsem si ho koupila, tak reknu svoji recenzi. Premyslela jsem jake auto si koupit v cenove relaci cca 350 000,- V letosnim lete nebylo nic lepsiho na trhu - dle meho nazoru. Zamerila jsem se na naftovy motor 1.5 CRDI 81 KW a uz prvni zkusebni jizda me velmi mile prekvapila.
Spotreba je velmi nizka a po dalnici clovek ani nezaregistuje, ze jede 160 KM/hod.
Jedine co mi velmi vadi je, ze spatne sedi v zatackach - to clovek musi sakra ubrat-ale stejne se ma jezdit pomalu ;-) Doufam,ze to vyresi sirsi gumy nebo sportovni pruziny. ma nekdo taky zkusenost?
Kupujem nove auto a toto je najlepsia volba. Moje poziadavky boli: 400.000, diesel do 1.5l, klima a prijatelna vybava.
Za 409 tisic mate teraz (17.IV 2007) novy Accent 1.5 common rail diesel so 110 konmi. Plna vybava, elektrika (okna vpredu + vzadu, spatne zrkadla ovladane aj vyhrievane, MP3 radio pioneer, 6 repro), manualna klimatizacia, dialkovy central, laktova opierka vzadu, 2 airbagy, hmlovky... ZARUKA 3 ROKY bez limitu km ! ! ! Chcel som kupit vybehovu P.206 1.4HDi kvoli super motoru, ale accent ma zjavne navrch. 30 koni navyse, lepsia vybava, pohodlne sedacky, lepsie nastavitelne sedlo vodica, zadne sedenie uz nie je iba nudzove, vacsi kufor... Za 400 000 lepsie nove diezlove auto s klimou nekupite.
Na accente som sa presiel a bol som prekvapeny jazdou. Auto tahalo do 80km ukazkovo, do 130 nehucalo. Nad 130 sa zacal ozyvat motor vo vysokych otackach a v pedale bolo citit vibracie. DO 150 stale zrychloval a viac som radsej nesiel. Podla testov na internete zadna naprava odskakuje a nedrzi. Nezazil som, ale je to mozne. Ocenil som komfortne makke odpruzenie. Subjektivne mi vyhovuje a nerad sedim napr. v Nemeckych autach. Su tvrde.
Zle je vypracovanie palubovky. Svetly material je prijemny na pohlad a v lete nebude pritahovat teplo, ale rychlo sa uspini. Plasty su lajdacky zlepene, sem tam su stopy po lepidle. Mam velke ruky a male ovladace klimy na spodu stredoveho panelu mi nesedia na 100%, ale zvyknem si. Rozmiestenie na stredovom panely mi prijemne padla do oka. Pripomina mi trochu kabinu lietadla :) Problem je ovladanie palubneho pocitaca tlacitkom na plastovom kryte budikov za volantom. To sa uz ozaj nenosi. Super su napr. citacie lampicky a puzdro pre okuliare. Tipujem, ze sedlo vodica zacne vrzat niekde pri 30tis km. Bocne sedadiel vedenie je fajn aj anatomicky mi vyhovovalo. V blizkosti vodica je aj dost odkladacich miest na papierkiky, blocky, mince, doklady, flasky, pohare, mapy... Ovladanie okien, uzamykania a spatakov je pre mna ukazkove. Na priestore vodica je najhorsi volant: je tenky, nijako anatomicky tvarovany, strasne plastovy a klze sa. Rovnako riadiaca paka. Neviem ci jej obal je koza, ale ak aj ano pripada mi na omak viac ako kozenka. Tiez hlavica mi nesedi. Aj pedale su male. Je to asi anatomicky site na korejcana s vyskou 150cm. Vsetko je ale jedoducho riesitelne: kozeny obal volantu (nie z fabriky! tam stoji 15tisic !), nova hlavica a hlinikove pedale. Nic drahe.
Nevyhodou je autoradio: fabrikove sa u nas nepredava. Iba v USA. Ak si zabudnete v BA pioneer MP3 v aute, koledujete si o rozbitie skla, dotahovacky s poistovnou a policiou a stratu casu a nervov... Otazny je tiez prijem signalu nefabrickeho radia. Velke plus ma u mna farba: kupujem cierny lak a ten je nemetalicky, cim som usetril cca 10 tisic (poistku na rok). Dakujem automobilke :)
Kufor ma prekvapil v dobrom aj v zlom: je celkom priestorny (p206 ma 240l, accent 390, fabia tusim 440) a sikovne su gombiky na bokoch na uchytenie tasiek s nakupom. Sietka sa tiez urcite vyuzije. Kufor sa otvaral vysoko a nakladacia hrana je nizko. Super. Velmi som sa sklamal po sklopeni zadnych sedadiel: priechodny otvor je velmi uzky a tak sa nic velke nepretiahne do kabiny. Tiez na mieste operadiel vznikne asi 8cm schod.
Cena nahradnych dielov ma netrapi, pretoze mam havarijnu poistku a po 2 rokoch auto predam a bude mat este 1 rok zaruku pre noveho majitela. Vyhodou je, ze najcastejsie nahradne diely sa dovazaju z Prahy a su tu do 16:00 dalsieho dna. Takze vecer na druhy den mozete ist opat vo vlastnom. Motor bol vyvinuty v Nemecku a mal by byt spolahlivy. Peugeot 1.4HDi ma realne asi o liter az 1,5l nizsiu spotrebu, ale ma aj o 30 koni menej.
Externy dizajn je korea. Bodka. Paci sa mi bocna linia pod kluckami na dverach, dizajn hmloviek (ja nerad gulate), a kufor. Ten je tak krasne americky :)
Rovnako vybavena Fabia sedan 1.4 diesel by stala o dobrych 150 tisic viac. Dizajnovo je to vyslovene odporne auto. P206 je neporovnatelne mensi. Navyse robia problemy so zarukou ak sa montuje novy alarm mimo fabrickeho a maju aj bez toho poruchovu elektroniku. Kia Rio je hatch, inak je porovnatelna. Motor je rovnaky ale teraz maju cenu vyssiu. Fiesta ma absurdne hranatu stredovu konzolu do ktorej naraza koleno. Renault Clio Storia je, rovnako ako P206, vybehovy model a interier sa mi nepozdava. Z mojho pohladu je Accent vitazom kvoli pomeru cena/uzitkova hodnota.
Letos v květnu jsem si koupil nový Hyundai Accent 1,5 CRDi. Je to moje v pořadí již 20. auto a tak mám s čím porovnávat. V současné době mám najeto asi 2700 km a rád bych se podělil o první zkušenosti, které by mohly trochu napomoci tomu, kdo o koupi Accenta uvažuje, ale není dosud rozhodnutý.
V porovnání s předchozí Octavií mě zaskočila nutnost krátkého žhavení před nastartováním, ale na to jsem si již zvyknul. Příjemným překvapením je kultivovanost chodu motoru oproti tak trochu "traktorovému" zvuku Octavie. Pokud motor podržíte v otáčkách jede jako "pila". Při sportovním pojetí jízdy se brzy ozve omezovač a nutnost přeřadit. Druhý rychlostní stupeň by mohl mít delší krok. Dvojku podřazuji častěji než jsem byl zvyklý. Pod 1500 ot./min. už motor moc netáhne a je třeba řadit.
Jedním z důvodů proč jsem si Accenta koupil byla uváděná spotřeba 4,6 l/100 km. Vozidlo je vybaveno jednoduchým palubním PC, který ukazuje jenom průměrnou spotřebu a již nikoliv okamžitou. I přesto jsem se pokusil o co nejekonomičtější jízdu.
Té jsem dosáhl tak, že jsem se vyvaroval veškerých akcelerací
a držel otáčky na 2000. Přesto jsem se zatím nedostal pod 5,2 l/100 km. Jenže udržte 110 ks na uzdě pořád. Občasná akcelerace a jsem nyní na 5,5 l.
Toho, kdo by si Accenta hodlal koupit jen pro oněch 110 ks musím odradit. Motor zvládne víc než podvozek. Např. při průjezdu zatáčky v rychlosti 90 km/hod. proteče tolik adrenalinu jako u Octavie či Hondy Civic při 110. Podvozek je na můj vkus příliš měkký a nevykazuje tak potřebnou jistotu.
Co se vnitřního prostoru týká, předčil moje očekávání.
Poskytuje více místa než Octavie I.
Všechny ovládací prvky jsou rozmístěny vhodně (japonsky).
Trochu mě však zaskočila absence kontrolky tlumených světel, což může být za slunečného dne trochu problém.
Jediné, co mi trochu kazí dojem z tohoto vozu je plynový pedál.
Mám pocit, že by měl být více v pravo a tochu níže posazen.
Následkem toho se u mne projeví po ujetí cca 40 km bolest kolenních vazů pravé nohy. (podobné to bylo i u Nisana Primery - 95). Minulý týden při dovolené, kdy jsem řídil 250 km v celku jsem si vytrpěl "své".
Všechno ostatní mohu hodnotit již vcelku pozitivně. Údaj o velikosti zavazadlového prostoru (390 l) se mi zdá poddimenzovaný a navýš lze využít místo před rezervou. Příjemným překvapením je ozvučení vozidla, zvláště zadní reproduktory by mohly uspokojit i mladého řidiče.
Accent se mi jeví jako vozidlo k dennímu ježdění (např.do práce), což v mém případě byl hlavní důvod, ale i na dovolenou. Pro sportovní jízdu však vhodný není. Na druhou stranu za 318 tis.,vč. litých kol, slušné výbavy a rádia nic lepšího nepořídíte. Marcel