Zákon č. 411/2005Sb. změnil mj. zákon č. 361/2000Sb. o provozu na poz. komunikacích a zákon č. 200/1990Sb. o přestupcích. Od 1.7.2006 se přestupku tedy také dopustí ten, kdo jako provozovatel (chápej - vlastník) nezná údaje o totožnosti osoby, které svěřil nebo přikázal vozidlo k řízení. Hrozí pokuta až 10.000,- Mohli bychom dospět k paradoxnímu závěru, že tedy pokud údaje znáš, nemůžeš být odpovědný za přestupek a zároveň tě nemůže nikdo nutit k jejich sdělení. Ovšem - dle § 60 zákona o přestupcích jsi povinen podat správním orgánům nezbytné vysvětlení; podání vysvětlení jsi oprávněn odepřít, jestliže by ti nebo osobám blízkým hrozilo nebezpečí postihu za přestupek, popřípadě za trestný čin nebo bys porušili státní nebo služební tajemství anebo zákonem výslovně uloženou nebo uznanou povinnost mlčenlivosti. Manželku tedy bonznout nemusíš :-) P.S. Až si to s kámošem budete chtít rozdat, kdo bude dřív v Brně, že byste si prohodili káry? ;-)
No, s tou nuancí, že u přestupku na silnici tam je ta informační povinnost o jiných osobách tak nějak nepochopitelně natvrdo zakotvená... Uvidíme časem, co se z toho dá vykřesat.
Umíš vůbec brzdit, brácho? Já roky v kině trénoval kmitání pravýho kotníku, abych to ustál pak venku na ledě... Statisíce jsem najel takhle natvrdo a pak jednou přišla ABSka... překonej ten zvyk a hamtni na to... Šlo to ztuha. Dnes už jsem si nohu zajel a vím, jak na to. A je to opravdů dokonalej systém. BRAVO ABS, BRAVO VW-PORSCHE :yes:
Tak ja uz z vasi produkce jezdil se vsim. Jen u toho POLOauta jsem do toho vrazil vlastni penize. Na druhou stranu ho ted ma tchyne, takze jako pomsta docela dobry (i za ty penize) >:-[]
velmi ubohé - Mercedes-Benz vybavuje svoje vozy ABS od 1. pol. 90. let - to je zájem o bezpečnost svých uživatelů a ne nějaký nařízení evropských orgánů! kecy VW o jejich zájmu o bezpečnost jsou dojemný - nepamatuju se, že by vozidla týhle značky někdy v historii vyjely na silnice s nějakým převratným zařízením, tak jako např. Mercedes-Benz (u něhož je to tak nějak pravidlem - ABS, ASR, ESP, SBC)
Je potěšitelné, že vnímáš VW někde v rovině Mercedes-Benz. Osobně bych to odvahu neměl... leč... pokud takto smýšlí více lídí... dokázali u VW hodně. :yes: P.S. VW samozřejmě vybavuje svá auta také ABS..., některé modely ovšem jen na přání... myslím, že to tak dělá většina výrobců. Ostatně není to zavrženíhodný postup - vyžaduje to rozhodnutí kupujícího neinvestovat do basáku pod zadek ale zaplatit si ABS.
1.) kmitání nohou je věc dobrá, leč v krizi zapomeneš i jak se jmenuješ a na kmitání si vzpomeneš až s úsměvem v buku u silnice. 2.) Bravo VW za ABS všem! 3.) Jaktože to už nemají v základu dávno? Hamba VW! 4.) Zvýší se bezpečnost silničního provozu. Bravo. 5.)Už mě nic nenapadá . Takže na závěr obligátní BRAVO ABS! :yes:
zdravim GTI, nedavno si sa pytal na moje zle skusenosti s C4, bohuzial nedarilo sa mi ich hodit do diskusie, tak som ich bohuzial s oneskorenim napisal do diskusie ohladne zamrzania aut. nereagoval si, ale predpokladam, ze zaujem o info stale mas, tak som to cele znova zhrnul do prispevku v diskusnom fore;-) link : [odkaz] (je to ten s tym zelenym a cervenym textom) snazil som sa byt objektivny a hadam som na nic nezabudol... ;-) mozes reagovat aj tu ak nie si zaregistrovany...
Tak to jsem si početl... Misoo, neklesej na duchu a tlač je ať ti to daj do kupy. A prosím tě, až tu bude článek o C4, tak to pod něj uveřejni... bude o čem psát. Výborně jsi popsal svou zkušenost :yes: Normálně zírám - ty lomy světla na předním skle... zadní náprava...
Skvělý nástroj pro skore počtu příspěvků, obligádních znaku " :-) a palec nahoru" . nekritizuju, nechválim, vzpomněl jsem si, že na konci roku tě GTI vyhodnotili jako nejvíce přispívajícího člena do fora.
jj tam som sa nechal trochu uniest, takze som tam mal dost emocii :-) to som este nevedel, ze sa budu so mnou este zaoberat, tak potom dam info ako to cele dopadlo 8-s
nevím, ale mně přijde propagování ABS v roce 2006 jako dost trapný - zkrátka někdo to má jako samozřejmost ve svých výrobcích 2 desetiletí, někomu se to musí dát příkazem:-( automobilka VW, jak by snad mělo z čláku vyplývat, rozhodně není průkopníkem na poli bezpečnosti, toť můj názor
Zna nekdo podrobnosti(technicke detaily) prenosu ABS ucinku na brzdovy pedal?Ptam se proto,ze zatim u vsech svych aut jsem ucinek ABS citil vibrovanim brzdoveho pedalu a promenlivou tvrdosti pedalu.Nicmene v mem novem aute je system uplne jiny,ABS bych rekl,ze funguje jeste lepe,ucinek je slyset a citit jemnym skubanim auta,ale pedal je velmi prijmne tvrdy,nepromenlivy a ucinky ABS naprosto nejsou citit primo na nem.Musim rici,ze je to velmi prijemne,proste se clovek muze do toho oprit a pedal najednou nezmekne a nezmizi hluboko za brzdou.Pak je zajimave sledovat ucinek BA (brake assistant),kdy v situaci,kterou pocitac vyhodnodti jako kriticke brzdeni,je brzdny ucinek mnohem razantnejsi i pres to,ze pedal netlacim silou az k zemi.V podstane jen kdyz jej stlacim vyrazne vyssi rychlosti.Dnes jsem to testovel na silnici,kde na okraji byl led a zbytek vozovky suchy.Ale to asi zazivate ted temer vsude:-)
účinek BA nezávisí na tom, jak velkou silou tlačíte pedál k podlaze, ale na tom, jak rychle jste opustil pedál plynu a použil jste pedál brzdy - čím kratší je tento čas, tím spíše ho řídicí jednotka ABS (popř. ESP) vyhodnotí jako potřebu nouzového brzdění a díky funkci BA urychlí nástup účinku v posilovači brzd
souhlasim,ze nejde o silu tlaku na brzdu.myslim si ale,ze to je jen jedno z moznych kriterii.protoze BA zabrzdi intenzivneji i kdyz jedu z kopce a neslapu na plyn a potrebuji nouzove zabrzdit.tedy dalsi kriterium bude zrejme rychlost stlaceni brzdoveho pedalu.
mal som ABS v Golfe IV a tam som ho dost vyrazne citil aj na pedali, v C4 je ABS citit podstatne menej, ale urcite to bude aj tym, ze ABS z 1998 bolo niekde inde ako su ABS z 2004 ;-) ale kazdopadne zaujimavy poznatok, chcelo by to viac nazorov aj od ostatnych :yes:
Ja len toľko do diskusie. Kto na rovnakom aute na suchej ceste zabrzdi s ABS na kratšej vzdialenosti ako bez ABS, tomu dam medailu a 3 kolá v F1. ;-) Navyše aj na mokru sa každý idiot spolieha, že všetko zaňho ubrzdí ABS, takže prínos k bezpečnosti považujem za diskutabilný, asi ako automatické prevodovky, ktoré síce uvolnili ruky, ale tie teraz každý využíva na telefonovanie.
...a vW ho splní v předstihu!!!! připomíná mi to pětiletku. Možná v rámci koncernu s tím bude trochu problém, Fobie s ABS ve standartu to už by byl fakt moc velkej luxus...no nic je to zoufalství, divím se GTI že k tomu vůbec má co říct. Vyjmenovávat značky které tento požadavek splňují již leta snad ani nebudu. Koncern forever!
Od 1.7.2006 musí mít každé prodávané auto v základu ABS. VW to dělá od února... opět dokázal, že je nejlepší... například Renault požaduje za ABS 17.000,- P.S. U VW nepříplácíš.
Od 1.7.2006 musí mít každé prodávané auto v základu ABS. VW to dělá od února... opět dokázal, že je nejlepší... například FIAT požaduje za ABS 17.000,- P.S. U VW nepříplácíš.
A jen tak mimochodem, taková Toyota má ABS ve všech modelech už dávno, i to nejlevnější Aygo má v základu ABS+EBD... takže VW opět nejlepší? Prober se...
On myslel ,že i to nejlevnější-jinak měl ho starej Yaris i v nejlevnější výbavě od r.2001.To možná ještě ve VW nevěděli jestli ABS není nějaká nemoc... >:-[] >:D
"Ve většině případů dokáže také vůz vybavený ABS zastavit na kratší dráze než vůz bez tohoto systému" Pokud vím, tak ve většině případů zabrání ABS smyku vozidla, krom toho umožňuje stále řídit. Ovšem s tou dráhou je to hloupost. Platí to pouze na velmi kluzkém povrchu. Fyzika se nedá okecat. Na mokru i suchu vás zablokovaná kola zabrzdí daleko dřív..Ovšem ABS se nevyvíjelo kvůli délce brzdné dráhy, ale kvůli snaze přežít kritickou situaci, kdy podvedomě šlapeme na brzdu a zároveň řídíme. Bez ABS to totiž nejde.. Na hřišti je to jedna věc a za provozu při nečekané události věc druhá.. (pro techniky: v laborce jedné firmy už testují ABS tak rychlé, že brzdí jako čert! Tak možná za 10let to budeme mít také v základu) ;-)
Udělej si malý pokus. Zkus se rozjet volně na kole s účinnými brzdami po silnici z kopce. V určitém bodě zkus začít brzdit silně, ale tak aby se ti kola neblokovala. Potom si na místo, kde se ti podařilo zastavit, postav svůj zánovní vůz. Rozjeď se na kole ze stejného místa a ve stejném místě stiskni brzdy nadoraz až se zablokují kola. Pokud zastavíš před autem, uznám, že máš pravdu. Pokud si rozbiješ hubu i auto, dobře si zapamatuješ, kdy brdí kola nejúčinněji!
JJ, koeficient treni je pri pohybu nizsi, nez v klidu. Takze dokud se kola odvaluji a nesmykaji (s ABS), brzdi to uz jen z fyzikalniho hlediska lip. Jakmile jsou kola ve smyku, klesa koeficient treni a tim padem i brzdny ucinek.
No, a v tvém případě namísto toho pretěkára tam musíš mít ABS... chápeš... ty to líčíš, jako bychom tady byli nějací závodníci, přitom jsme rádi když tam našoupeme jedna až pět a jedem. Pretěkár, Baldi, ten jezdí na hraně, ten brzdí na milimetry... to tvůj problém nikdy nebude.
Máš samozrejme pravdu, že nezablokované koleso brzdí účinnejšie, ale bez ABS sa dá proste brzdiť účinnejšie. A na to aby sa ti nezablokovalo koleso tam máš nohu a prácu s brzdovým pedálom.
Skvělý nástroj pro skore počtu příspěvků, obligádních znaku " a palec nahoru" . nekritizuju, nechválim, vzpomněl jsem si, že na konci roku tě GTI vyhodnotili jako nejvíce přispívajícího člena do fora.
Jestli si myslíš, že je to tu o počtu příspěvků a o hodnocení... tak jsi tak vedle jak jedle, audisi. Je to o komunikaci... nikoliv jednosměrné... o slovech, o myšlénkách... o postojích, o náladách, a i o palcích nahoru... P.S. Nepamatuji si, že bys tu kdy přispíval... tak jestli tohle je tvá premiéra zde... řešíš v sobě opravdu zajímavé věci ;-\
mam poznamku tak trochu od veci.viete niekto ze mercedes vobec nebol prvy co sa tyka serioveho zavedenia abs?Vo vozidlach Jensen Interceptor(angl.)bol uz v roku 1966 pouzity protiblokovaci system dunlop maxeret(povodom z lietadla).Jednalo sa pravdepodobne o mechanicke zariadenie,ale aj tak boli prvi.Nielen v tom.Vozidlo malo perman.pohon 4 kolies(a.quattro az o 14 rokov neskor). Nemam rad, ked predstavitelia automobiliek aj niektori novinari pisu polopravdy typu diesel s priamym vstrekom od VW, abs od mercedesu,pohon 4 kolies od audi...atd.(Vsimli ste si ,ze vacsinou ide o nemecke znacky?)...fuj, to mi odlahlo... ;-)
Asi jsi to nepochopil... VW to má u každého auta bez příplatku od února, tedy už není VW bez ABS. U jiných si musíš ABS zaplatit, nebo ti prodaj auto bez ABS. A od 1.7.2006 budou muset už všichni mít vždy ABS.
Představa , jak si lord koupí XJ a za rohem ho rozfláká a v servisu mu řeknou ;-\" no jo, sire, ale vy jste si nepřiobjednal ABS za sto liber" je velmi úsměvná. Od února se to nestane :yes:
Toyota už dělá auta jen s ABS od roku 2001 a žádnou vědu z toho nedělá... To právě VW jako jeden z mála si nechával za takový běžný věci platit a teď to medializuje -jsou to mrnilové zaostalí :no: >:-[]
A co Skoda neplanuje taky neco takoveho treba u Fabie...
A co Skoda neplanuje taky neco takoveho treba u Fabie?Preci jen priplacet 20tis., to si vetsina cechu nepriplati, a pak se nemam divit, ze potkavam fabky ktery jedou nekontrolovatelne , kolikrat i na me ;-\