Renault loni na podzim představil nový motor 2.0 dCi, který doplní a později nahradí starší agregáty hned v několika modelových řadách. Známe již také české ceny.
Já si naopak myslím,že je fajn,když má automobilka pro ni typickou masku,ale je pravda,že je problém,aby byla hezká. Renault je příkladem nezvládnuté,Citroen naopak zmáklé,jednoduché 2 lišty se šípem a dobrý. Nebavím se o M-B,BMW,Alfa,to jsou skvosty.Dokonce Škodovka ji má asi lepší než Renault=je totálně mimo. :no:
Suhlasim ze najnovsia Laguna 2 facelift je horsia ako povodna Laguna 2. Ta mala svoju osobitu tvar, jedinecnu a sympaticku. Tento novy face je len klonom masky Megane 2, cim znehodnocuju pocit z Laguny. Je to hnusny trend ktory aplikuju aj ine automobilky (peugeot, vw, toyota, seat...) ze tie masky predne su skoro rovnake. Auta sa lisia len velkostou, je to smutne ze aj renault na to skocil..
Aj tak je nejkrajsia laguna ta ktoru mam ja Laguna 1, facelift.. :-)
Jen bych doplnil,že když to auto člověk řídí,nějak neřeší,jak vypadá maska,ale to je můj typický konzumní přístup k Laguně2 se starou maskou a je mi ukradená i ta...Zajímá mne zbytek auta a ten je v pohodě. ;-)
Pánovi bych jenom připomenul,že spotřeba nafty v osobních autech je zanedbatelný zlomek světové produkce.Většinu nafty spotřebují nákladní automobily,užitkové(autojeřáby např.),busy,stavební a zeměď.stroje(samochodné),traktory,někter… lokomotivy,remorkerty,armáda...takže s výkřiky o ceně bych brzdil-ono by se ta cena započítala do nákladů.Těch pár tisíc služebních osobáků na naftu v ČR náklady neudělá,že jo.Ekonomika střední školy,tipuji. >:-[] Miluji fanatiky. >:D
Jestli to nebude uživatelem.Ta turba jako v Laguně(výrobce turba)používá polovina produkce EU.Kdo studené turbo nehoní(netočí motor co to dá),po dlouhé zátěži nechá 1 minutku na volnoběh a používá předepasané oleje,pak problém vyloučen,pokud není výrobní vada,ale ta může být kdekoliv.Mezi turbem a Lagunou není žádná souvislost. :-!
no tak treba laguna II je hezke auto, ale co s tim udelal facelift, to je dost hrozne. ten predek byl tak originalni, ta dira pred chladicem byla chic, ted je to nic moc. vazne se bojim, co udelaj jako novou lagunu. mne u tech nevejsich aut od renaultu opravdu chybi trocha vic dynamiky. ze umej hrany a jejich dramaticke zlomy a pruniky, to vime, ale treba avantime uz byl vic sporty nez to co ted delaj.
to opravdu nejak divne, ale asi je to tak, jak to mely prvni diesely s primim vstrikem od oplu: proti sobe byly dva saci ventily v ose napric k ose hlavy a podobne vedle nich taky oproti sobe vyfukove ventily rovnez v ose napric k ose hlavy. pak je mozne aby jedna vackova hridel pohanela vzdy nad jednim valcem jeden saci a jeden vyfukovy ventil. nebo jinak: saci ventily jsou normalne v jedne rade a maji svou hridel a vyfukove v druhe rade a taky maj svou hridel, tady je usporadani ve smeru osi hlavy nasledujici: saci, vyfukovy, saci vyfukovy atd. a stejne tak druha rada.
Neviem o akom Scenic-u pises, ale mam 1,9TDCi 120K, ale tichsi a kulturnejsi motor vratane komfortu podvozku som uz dlho nezazil. Pred tymto autom som mal 407 2,0HDi, Novy Focus 136K(to bol hlucny, i ked velmi silny motor - Peugeot). Ak je nieco klepac a hlucne, tak zaiste VW TDi !!!
Rozumite tomu nekdo? "Zajímavostí je, že sací a výfukový ventil jsou vždy proti sobě, takže každý z vačkových hřídelů ovládá jeden sací a jeden výfukový ventil, což je uspořádání, které usnadní výměnu směsi ve válci." Copak je tomu u jinych motoru jinak??? Ja nevim, nejak tomu nerozumim ...
..no neviem.. ;-\ , ja uz mam druhu lagunu..obe 1.9 dCi..ta prva bola slabsia a mala 5 stupnovu prevodovku..motor nic moc..a menilo sa na nej turbo..potom sa rozbila a kupil som si tu so silnejsim motorom a 6 stupn. prevodovkou..a tento kusok sa vazne vydaril..zatial najlepsie co som mal..(passat a nova astra)..motor ide jak cumel..ziadne "klepaní a vibrace"..maximalna spokojnost.. :-) a pokial ide o bezpecnost, tak u mna jasna jednotka..zazil som na vlastnej kozi..
..a ako prosim ta sa s turbom jazdi a co vyzaduje??? ..nieco som uz pocul..ale neviem, co z toho treba brat vazne..aby som mu nahodou este viac neuskodil..
Tiez som isiel na Laguna II 1.8 a je to hroza, slabe a lenive. Na take auto treba turbodiesel. Skus sa odviezt v Lagune 1.9 dCi, klepanie alebo vibracie su tam neznamy pojem. U Scenica a Megane je to ine, tam je ten motor velmi slabo utlmeny, podobne ako pri Skodovke Octavii TDI. Zavisi od triedy auta, pri strednej triede sa uz snazia aj zabezpecit nejaky komfort..
Ako nestranny a objektivny majitel starej laguny 1.9 dCi, Ti mozem zarucit ze kultivovanejsi, tichsi a komfortnejsi prejav ako dCi motor som nevidel u konkurencie v ktorej som jazdil- Peugeot 406 HDI, VW (Octavia)TDI... zaroven ale mozem potvrdit ze dCi v Meganovi je podobne neprijemny ako TDI v Octavii, vibracie, dunenie, klepot..
Tento novy motor musi byt super, rad by som ho vyskusal.
je to tak, ridil jsem dohromady 5 renaultu, zadnej nejel dobre. treba megane, kdyz mel 1.4, mel sem pocit, ze tam je 1.2, kdyz mel 1.6, bylo to lepsi, ale nic moc. pak scenic 1.9 dCi, klepaní a vibrace, tech jsem si uzil az az, ale dynamika? cizi pojem... a laguna? komfort na jednicku, rizeni trochu necitlive a razeni trochu gumove, ale ten motor. pry 2.0... mel jsem pocit, ze bud to auto vazi 2 tuny, nebo tam mam nejakou pridusenou 1.8... desne to zkazilo jinak vesmez pozitivni dojmy... a tak neverim, ze treba tenhle motor 2.0 dCi bude lepsi. podle mne bude mit do nejlepsi konkurence porad daleko a vypada to opet na sedivy prumer.
Mozna to musis GTImu vysvetlit trochu vic polopaticky (nazorny priklad neni spatny napad), ono starsi mozku to nekdy dele trva ;-). Ikdyz kdovi ... vsak znas ta slova o udrzeni a opusteni myslenky :-)?
Dík. Zejtra ne, to budu dlouho spát. Až pozejtří. Nakonec, možná bys to tu moh´podrobně vysvětlit ty, ne? Pak by sis to po sobě přečet´a konečně pochopil můj horní příspěvek. :yes:
Ráno vstaň, ohol se, oblékni, skoč někam na základní školu, hezky popros paní učitelku, ona ti ty počty už vysvětlí. Bude mít na tebe celý den. Děcka mají prázdniny, tak se ti to snad za celý den podaří pochopit. :yes:
Tedy, měl jsem 1,9dCi 120k a dosud jsem nejel s žádným dieselem, který by měl kultivovanější chod a celkově na řidiče působil uživatelsky příjemnějším dojmem (srovnáváno se srovnatelnou konkurencí). Tenhle nový motor mě velmi láká k opětovnému přesednutí na naftu. P.S.: Ten točivý moment je, jak se nahoře někdo divil, opravdu limitován převodovkou. Je to podobné jako čtyřválce VW s DSG a 350Nm. A stejně jako VW již finišuje se zvýšeným dimenzováním této převodovky, Renault u těch svých také nespí.
Asi ti neřekli, že benzíňák a nafťák mají stejně velkou nádrž. Nějak nechápu spojitost se spotřebou a placením za stejné množství paliva nafty a benzínu. >:D Ty ale asi myslíš, že benzíňák k tý pumpě jezdí častěji, co? Jen ses špatně vyjádřil... Těžkej oběd? ;-)
nafty uz jsou vysoce vymakaný, to všechno je známá pravda. Ale ta vymakanost je přímo úměrná složitosti agregátu, o ceně teď pomlčme. Chci jen říci: co si dneska opraví průměrně zdatný automechanik na moderním autě, když mu v Rusku, nebo na Ukrajině řekne NEJEDU ? 8-s
Já na takový, co má zvuk jako benzíňák taky ještě nejel. :-) A GTI to popsal dobře. Turbodiesely teď vylepšujou skoro každý měsíc. Asi je pořád co na nich vylepšovat. >:-[]
má na růžích ustláno... každou chvíli vylepšenej motor, vyšší krouťák, lepší dusítka do uší... to benzíňák... ten holt musí zaplatit víc u benzínky, zato pak na silnici přede jak kočička. P.S. Renault lehce přezbrojil... bylo načase.
Věřím,že by pro Toyotu nebyl problém 200 koní.O kolik je 320D rychlejší 0-100?0,2s!To je Toyota pomalá?Konečně vyndej ruku z toho nočníku cos dostal od německýho strýčka a piš rozumně ;-) .
Tohle a pecka? Určite to bude stejne poruchova sracka jako 2.0dci 110kW kde se sralo uplne vsechno (turba, vstriky, cerpadlo...,dokonce i prevodovka a spojka ktera je stejna jako 1.9dci a nezvlada). A Japoncici? Tech 177 koni je asi lucnich koniku ktery nejedou, na 320D to nema. Navic Avensis je auto tak maximalne pro nemecke duchodce... Uvidime co 2.0 TDI 125kW, zatim je ve ctyrvalcich motorove spicka 320D, v sestivalcich 535D a v osmivalcich A8 4.2TDI :-!
koukám, že špičkový vznětový motor od renaultu na vw foru nikoho nezajímá, vsadím se, že kdyby tu byl článek o novém dvoutaktním dvouválci od VW tak jsou tu desítky příspěvků :-)
Bude to určitě špičkovej motor.DCIčka od Renaultu byla vždy dobrým nářadím!Nějakých 173 koní je opravdu porce.Jen mě zaráží ten točivý moment"jen"360Nm!To je průměr!Toyota 177PS a 400Nm!A jsme zase u toho!Japonci! :yes: