Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naftové zbrojení: Renault vede s 2.0 dCi (127 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (57)
Renault loni na podzim představil nový motor 2.0 dCi, který doplní a později nahradí starší agregáty hned v několika modelových řadách. Známe již také české ceny.

Renault loni na podzim představil nový motor 2.0 dCi, který doplní a později nahradí starší agregáty hned v několika modelových řadách. Známe již také české ceny.

V novém motoru najdeme vše, co je v současnosti můžete představit pod pojmem modrní turbodiesel: vstřikování common-rail, piezoelektrické vstřikovače, čtyřventilový rozvod a dokonce také vyvažovací hřídele. Renault předpokládá, že se s novým agregátem dostane na špičku segmentu díky vysokým výkonům, vylepšením vnitřní aerodynamiky motoru a také díky zásadně vylepšeným akustickým vlastnostem.

Nový motor s interním označením M9R má zdvihový objem 1995 cm3, vrtání 84 a zdvih 90 mm, kompresní poměr 16:1. Čtyřventilový rozvod je obsluhován dvěma vačkovými hřideli, poháněnými řetězovým převodem od klikové hřídele. Zajímavostí je, že sací a výfukový ventil jsou vždy proti sobě, takže každý z vačkových hřídelů ovládá jeden sací a jeden výfukový ventil, což je uspořádání, které usnadní výměnu směsi ve válci.

Vstřikování common-rail s piezoelektrickými šestiotvorovými vstřikovači, které je schopno pracovat až s pěti vstřiky během pracovního cyklu, dodává Bosch. Vedle rozdělení hlavní dávky paliva na několik vstřiků, se na zklidnění chodu vznětového motoru podílí také dvojice vyvažovacích hřídelů.

Na trhu se objeví Renault Laguna s motorem 2.0 dCi (110 kW), s motorem jehož nejvyšší točivý moment činí 340 Nm při 2000 ot./min. S tímto agregátem dokáže Laguna zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,9 s, ale kombinovaná spotřeba paliva činí jen 5,8 l/100 km.

Nejvýkonnější verze motoru 2.0 dCi bude disponovat 127 kW při 3750 ot./min a stane se tak podle Renaultu lídrem v rámci této kategorie. Nejvyšší točivý moment dosahuje v této verzi 360 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min. Spotřeba v kombinovaném cyklu činí rovných 6 l /100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a nejvyšší rychlost 225 km/h může směle konkurovat i pověstné dynamice mnichovských sedanů trojkové řady (BMW 320d, 120 kW, 8,3 s, 225 km/h). Nejbližším konkurentem se brzy stane motor Volkswagen 2.0 TDI PD (125 kW). Toyota sice nabízí již několik měsíců čtyřválcový vznětový motor o výkonu 130 kW, ale zdvihový objem překračuje honotu 2,2 l. Trumfem Toyoty zůstává unikátní technologie zpracování emisí NOx. Renault nabízí zatím pouze standardní bezúdržbový filtr pevných částic, který je v jednom tělese spolu s oxidačním katalyzátorem.

Celková investice Renaultu do nového motoru činí 500 miliónů Euro, z čehož 200 miliónů připadlo na vývoj, 250 miliónů na výrobní zařízení a 50 miliónů na dodavatele. Motor vzniká v závodě Cléon v Normandii, kde je situována největší motorárna skupiny Renault-Nissan (v roce 2004 vyrobila 856 tisíc motorů a 1,05 milionu převodovek).

Nový motor bude dodáván s novou šestistupňovou manuální převodovkou PK4, která je odvozená od současné PK6, používané ve výkonných vozech koncernu. Nejvyšší točivý moment, která tato převodovka bude schopna přenášet činí 360 Nm.

Na českém trhu se prodává inovovaná Laguna 2.0 dCi (110 kW) za ceny začínající od 809.000,-Kč s výbavou Expression, silnější turbodiesel je k dispozici zatím jen s lepšími výbavami Dynamique a Privilege za 914.000,-Kč, resp. s luxusní výbavou Initiale za 1.024.000,-Kč. Kombi Grandtour má ceny o 30 tisíc korun vyšší.

Ondřej Láník
Diskuze (57)
29. 1. 2006 22:14
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Nejsi nemocný?
29. 1. 2006 21:32
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Jo, přesně ten... určitě ti to pomůže... když si to vysvětlíš. >:-[]
29. 1. 2006 21:07
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Dík. Zejtra ne, to budu dlouho spát. Až pozejtří. Nakonec, možná bys to tu moh´podrobně vysvětlit ty, ne? Pak by sis to po sobě přečet´a konečně pochopil můj horní příspěvek. :yes:
29. 1. 2006 20:17
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
To není o špatném vyjadřování... to je o obtížném chápání. Trénuj mozek. Čti dobrý knihy.
29. 1. 2006 18:29
Re: NAFTOVEJ KOVBOJ
Nějak ti nerozumím, píši že benziňák sice u pumpy platí víc... přece snad chápeš, co tím mám na mysli... - zapoj mozek... ;-)