Globální značka koncernu General Motors v roce 2006 zaútočí na jednotlivých trzích hned se třemi významnými novinkami. Tříprostorový sedan Aveo je první z nich. Spolu s dalšími novináři jsme jej vyzkoušeli v okolí italského Terstu.
Tohle bude úspěšný drobeček. Mezi malými sedany je nejpohlednější. Sice se nevyrábí v žádný západní zemi, ale který auto v týhle třídě jo? Thalia? Fabia? Logan? Design není ani trochu korejský. Globální vůz to taky je. Vloni prodali Chevroletů Aveo v USA 68,085 kusů (růst o 20,2%) a je to tedy leader své třídy v Americe! Taková Baby Impala.
U nás si ho koupí hodně lidí, to je jasné. Hatchback se bude dozajista taky dělat, ale když koukneš na úspěch Thalie a Loganu....Rozhodně lepší ohromná maska, než černý nárazníky a díry v interiéru namísto přihrádek. Cena bude určitě odpovídat plus mínus Fabii Junior ale bude to hotový auto, ne auto po nájezdu vykradačů "skoro nepotřebných" dílů.
Top Secret to není. :-) Většinu čísel beru z úžasně nepřehledného webu www.theautochannel.com Pokud nechceš čekat na okamžik, kdy ta která konkrétní čísla zveřejní a bude to na titulce pod novinkama, tak musíš použít jejich vyhledávací políčko. Příklad: Aveo najdeš nejrychlejc tak, že dáš vyhledávat "GM 2005 December sales" protože společně s prosincem koncerny vydávají v tiskovce i celoroční čísla.
Dufam ze aj na Aveo este stale chodi v usa reklama s mottom "An American Revolution" ... ale porovnanie s impalou je namieste ... absolutny sedy priemer, v kazdom ohlade...
Tak 104 nie je vela, suhlas. Ale velmi dolezita je pohotovostna hmotnost a sprevodovanie. Tak 1,4 bude uz asi zaujimavejsia volba. Skoda len, ze Chevrolety nerobia motory ako Hyundai Co., ta nova 1,4 by bola skvela.
Jméno jak nový notebook.. No nic. Takže, Pokud by základní model nabízel to co Logan za podobnou cenu, tak budiž. Ale myslím, že tohle bude dražší.. Takže? Takže zlatej Logan. Ale protože lidi dají na značku, tak se to prodávat bude ;-\ To auto mělo bejt o 5 cenťáků širší, aby vypadalo normálně. Ale holt šetřit se musí a globální design je globální design.
Auto by vyzeralo lepšie s väčšími kolesami tak 15" (na reklamných fotkách asi aj má), nie ako Kalos kde boli štandard 13" a rozhodne by som siahol po 1,4 motore, má slušný papierový výkon a taktiež kruťák. Tá základná 1,2 je málo... no to už ale bude asi vyššia cena.
Pohotovej snímek s tou cedulí :-) Ale... takovejchhle aut se mohou vyrábět mraky... rozměrově je to Fabia... tak mi prosím vás napište, jak to přijde, že člověk vyřadí nádhernou (sedmiletou!) Fabiu, když ausgerechnet příští rok přijede v novém kabátě, a rozhodne se koupit auto, které bude zejtra možná všednější než hity od Davida... Já tahle auta úplně vidím v těch sňůrách asijskejch aglomerací... jak v nich poskakujou ti 150cm mužíci, co maj obrovskou houževnatost, bodavý oči, netravitelnej smích a kterejm nedokážu důvěřovovat už ze 150 metrů.
Jo. Fabia bude jezdit po evropských aglomeracích. Aveo po evropských, asijských i amerických. V Evropě prodá Fabia vždycky víc kusů. Ale celosvětově se nebude moci měřit. Velikost a cena sice jde srovnat. Ale ta cena je podobná jen bez kontextu výbavy. Skoro se divím, že Juniorce neodmontovali stěrač před spolujezdcem. Tolik k tomu, proč spoustu lidí v ČR dá přednost Aveu. Je to cena. Protože o každým autě můžeme říct jestli je dobrý nebo špatný jen v kontextu k ceně. Nikdo netvrdí, že Fabia není lepší. Ale ve výbavě Avea jí tipuju tak na 350-400 000. To je oproti 220 000 (tam tipuju cenu Avea) rozdíl třídy.
Cena malá... malej i šmrnc... Jasně, lidi jdou za cenou jak jezevčík za buřtem. I když... dnes koupíš nadupanou Fabiu na leasing a splátky kolem 5ti tisíc... to dnes zaplatí kdekdo... Já, když vidím Fabii RS... tak by mě z ní nevyndal nikdo... P.S. ovšem těch 220 s výbavou... přiznávám, to je fakt šleha jak ze sítě ;-):yes:
495... akorát. Dáš 150 jako akontaci a zbytek doházíš měsíční splátkou ani nevíš jak... A máš neskutečný dělo. Nemusíš dokoupit nic - je to kompletně vybavené. A v antracitu budeš nejhezčí na Václavský návsi... to ti podepíšu.
Sorry,ale za Fabku dát půl mega je ůlet.
220k není všechno.Pohodlí,prostornost a hluk motoru hrají důležitou roli ;-),pokud to auto nemáš jen na hraní.
Já tvrdím, že ne. Fabia v RS je vynikající malá lítačka. Samozřejmě, když budeš mít tři děti, asi ji nevezmeš... Ale pro kluka s holkou... ideální... A pěkně to letí...
Proč hned srovnávat eReSo s tímhle?? Je to docela pohlednej sedánek, kterej bude dobrou alternativou spíš pro starší manžele, co už maj dospělý děti, jezděj na chaloupku, občas potřebujou něco většího odvézt a uvažují nad koupí Fábky sedanu. Tady dostanou srovnatelnou užitnou hodnotu v hezkym balení s lepší výbavou za míň peněz. Tož tak. ;-)
hahaha ze teba nasral nejaky Mr.Li z trznice.. >:D pod vidinou dobrej kupy ti strelil tenisky za dva gastro-listky inak zvane aj zebracenky a az na aerobiku si zistil ze maju napis Adibas a 4 pruhy... ;-)
jasný, za tu cenu bych do toho nešel. to radši 3-4 roky staryho mustanga v6, zrychlení z 0-100 za 6,9s, max. rychlost 118mph, sice mi kdejakej dvoulitrovej rodinnej nafťák plnej bagáže na dálnici naklepe, ale je to přece mustang.
Podle toho, co jsem dosud cetl FabiaII mit verzi sedan jiz nebude. Proc taky, kdyz by se musela prat se zalevnovyrabenymi vozy s velmi dobrymi parametry pro cilovou skupinu kupujicich. Vysmivany Logan (i kdyz dnes se uz smeje malokdo), stejne jako levni korejci by totiz ceskemu malemu sedanu nedali volne dychat a pokud by jeho zrod mel doprovazet stejny nedostatek penez na zamostatnejsi a reprezentativnejsi zacleneni kufru do karoserie, pak se pro mne za mne nemusi vyrabet.
A to vyklidí celý koncern tyhle pozice? Co třeba že by dováželi nějaký malý tříprostorový sedan z jižní Ameriky. Jejich nabídku v tomhle sice nesleduju, ale určitě by se tam něco lacinýho vyhrabalo.
Podle mě VW tenhle segment nepustí (jestli jo, tak to sou fakt tupci)Už se toho bojím :-( Už vidím jak VW přiveze nějakýho Foxe sedan, dá na to pořádně velkej vyleštěnej znak a bude se tvářit jaký je to ýbr auto vyráběny speciálně pro Evropu (a přitom to bude nízkonákladovej *, vyráběný palicema někde ve stodole, určený pro jihoamerické indiány - nic proti indiánům) :no: V týhle souvislosti musím napsat něco neuvěřitelného - zlatá Fabia sedan ;-) K tomu Aevu: bál sem se, jak to nakonec dopadne, ale naštěstí zbytečně :yes: Konečně zase někdo ukázal, že jde vyrobit relativně pěkný malý sedan. Po Toyotě Yaris sedan je to sruhý malý sedánek, který bych mohl (osobně tyhle malé sedany nemusím, osobně bych sedany dělal tak od nižší střední třídy, ale budiž..)
Tak mistře ;-) co říkáš na tohle? Korejec! Navrhnutej Korejcema,! Vyráběnej v Koreji! A přitom je to možná i objektivně hezčí než většina malých sedan vyráběných evropskejma automobilkama. Jak je to možný? Vždyť prej Korejci design neuměj? Sem zmatený ;-)
Nahoře jsem se k tomu vyjádřil. Cením, že máš voko pro Fabii sedan. V tomhle segmentu dokázat přidělat zadek, aby to nevypadalo jako moped s lodním kufrem... to není jednoduchý... a popravdě musím napsat, že tohle Fabia dokázala opravdu s gracií... Ovšem... vlastně nechápu, komu se obecně malé sedany mohou líbit. Fakt. Přece HB je dokonale obestavěnej a využitej prostor... Už jsme tu psali, že sedan je hezkej až ve střední třídě... s výjimkou Jetty, proncezny, která je krásná...
Iba jednu poznamku: Montazny zavod skupiny VW v Brazilii kde sa okrem inych montuje aj VW Fox je momentalne najmodernejsi vyrobny zavod (automobilka) na svete...
Hm, tak to by mě zajímalo podle čeho se měří modernost výrobních závodů? Už vidím, jak mají v brazlii větší stupeň robotizace než v japonských závodech ;-)
Co ja vim, tak tam se dodnes prodava puvodni Polo sedan, nevim jestli rada Gol (ne Golf) je vyrabena v teto verzi. Myslim, ze Cordoba ma tradici a u te se zustane, je otazka co s Polem, ktere v zakladu vyroste v pristi generaci stejne jako Fabia pres 4m a tim padem by sedan meril neco okolo 4,3-4,4m, zda by to nebyla konkurence pro Jettu, potazmu OII. Ale uprimne radsi uvidim originalni kombi, nez setreni na trech modelech.
Jsem si myslel, že už všechna nová auta musí mít na spodní straně deklu motoru tu požár tlumící / hasící dečku. Zároveň to funguje jako izolace. No, holt asi ne všude...
Logan to taky nemá!
Jinak Aveo si jdu koupit, jen co dosplácím Logana.
Pokud:
- se bude spolehlivostí blížit spíš k Lacetti než ke Kalosu (vi fóra na netu)
- bude uvnitř místo a pohodlno, v tom jsem dost z Logana namlsanej, Aveo je sice delší, ale má o kus menší rozvor, takže jsem zvědavej, jak si s tím soudruzi v Korei poradili
- pokud bude nasazena nějaká rozumnná cena
Ale jinak se mi z aut Logan/Thalia/Fabia Sedan/Honda City/Aveo nejvíc líbí to Aveo (teda pokud to naživo nebude hrůza - on ten Logan na fotkách taky vypadá o dost líp) :-)
Exterier super. Celkem se tesim, ze tady krome hnusnych Fobii a Thalii zacne jezdit i neco rozumneho - City, Yaris a Aveo. Rad se na to budu divat zvenku. Ale zevnitr? Ne diky, sedet v tom nebudu. Tam si s Fabii nezada, bohuzel. Vypada to na fotkach lacine a tak nejak neusporadane. Vedle City se nemuze postavit ani nahodou. Takze nove poradi ve tride malych sedanu: exterier: 1. Yaris, 2. City, 3. Aveo /// interier: 1. City, 2. Yaris, 3. ten zbytek. /// Prodeje: budou slusne. Spousta lidi da na nizkou cenu a libivy zevnejsek a primhouri oci nad vnitrkem. Spousta jich zatim mhouri oci nejen nad vnitrkem, ale i nad vnejskem (Fobia, Thalia), takze koupe Avea znamena o jeden kompromis min. A to se pocita.
17.1. to jenějaké divné datum.. nevztahuje se k tomu nějaká pranostika? Jdu na net a čtu: "Porsche připravuje hybridní pohon spolu s VW Group", "Aston Martin DB9 se stal evropským autem roku gayů a lesbiček", "Škoda Octavia Combi 4x4 porazila Subaru Legacy Kombi 2,0 R".. já myslel, že se svět zbláznil.. už sem se začal připravovat na konec světa, ale pak sem si to celé ještě jednou promyslel.. DB9 je fakt pěkná kárá, tak že se zákonitě libí všem, tak že vlastně proč ne. Škoda rozsekala Subaru, ale naštěstí v testu "ýbrnezávislého" AutoBildu. Tak že se jedná akorát o další tlak nejmenovaných výrobců, další ze série skandálů kolem ADACu atd. BTW ten test samozřejmě celkově vyhrálo Audi! "Porsche připravuje hybridní pohon spolu s VW Group" tphle mě ae štve - obzvláště na tomhle jinak kvalitním a vyváženém serveru - žádná informace o tom, kde se ta technologie vzala! To je minimálně podezřelé, jen doufám, že to nebylo učiněno pod tlakem některých automobilek..
[odkaz] Co ty na to? IMHO by mě zajímalo, jak by vypadal US market, kdyby se tam rozšířila turbochrochto vlna (rozhodně bych si to nepřál!).. naštěstí maj Jirku Křovíka v Bílým domě, tak že do voleb asi ne ;-)
Hypoteticky: Chrysler - no problem, Mercedes to "zařídí". Ford - malé a středně velké diesely se vezmou z Evropy, ale co dát do full-sizů? Nějaký diesel v US nabídce maj, tak by to snad nějak "zbastili", ovšem ten výsledk.. GM - malé a střední diesely se vezmou z Evropy. Téměř neřešitelný (krátkodobě) problém s full-sizama..
Teda tobě dát odkaz... >:D ....já nesouhlasím s tím, že zákaz je TDI je motivován politicky či snad dokonce Bushem (byť ten očividně může za všechno zlo na světě >:D ) a ropnou lobby! Jednoduchý důkaz: TDI jako první zakázalo 5 nejvíce demokraticko-liberálních státu (už si ten výčet z hlavy nepamatuju, ale budou to Massachussets, Oregon atd), které jsou známy fanatickým ekologismem. Tedy státy silně odporujících Bushovi.
Ten Bušík bylo spíš takové popíchnutí, když jde o ochranu US zájmů, tak si myslím, že mezi stranami moc velký rozdíl nebude.. i když je pravda, že Jirka má k ropnému lobby poměrně blízko. TDI je IMHO pouze špička ledovce, horší je, že téměř všichni významní světoví hráči by diesely nasadit mohly a to hodně rychle - to je podlě mě to poslední, co si US automobilky přejí a co by si v současné době mohly dovolit - byla by to rána na komoru (za předpokladu, že by si amíci zvykli n diesely). IMHO je to dobrá zpráva pro ekologii, ale tak nějak mi to trochu smrdí.. P.S. sice si ten link nepsal mě, ale přesto dík za něj. Čtu různý servery, ale tenhle je v oblasti statistik fakt dobrej. Rochnim se, rochnim se ;-) P.P.S. pozor na mě, budu nadupanej >:-[];-)
Jo, je to studnice dat. A jak si mi ukázal, tak navíc sem tam trochu zasmrádá konspiračníma teoriema. >:-[] Na ty sem háklivej. Doufám, že turbodiesely zakážou v USA kompletně.
Válka nebude potřeba - v diskusi pod článkem o hybridech od Porsche je odkaz na "úspěchy" VW na US trhu. Spíš to vypadá, že žádnej zákaz nebude nutnej.. jak je vidět, občas jdou věci řešit i mírovou cestou >:-[] >:-[] >:-[]
Jestli svá politická kréda čerpáš z předlistopadovejch čísel rudýho práva, tak by sis měl uvědomit, že tu dejcháš především díky Americe... tys pro Ameriku zatím nepochybně neudělal vůbec nic... teda pokud si zvráceně nezapočítáváš svý neuvěřitelně omezený výkřiky :no:
Ne, nejsem zatížen komunistickou minulostí a mám na rozdíl od jinejch, kteří lítají ode zdi ke zdi, čistý stůl. O omezenosti tobě vlastní svědčí tvůj lacině útočící příspěvek...
Možná to chce, brácho, trochu zamakat na novejch trendech... Na auta bych nevztahoval touhy po co nejmenším empétrojkovým přehrávači, co se ti vejde pod jazyk... a zabrousil bych do známejch vod. Takovej Roomster... to bude trhák následujících pět let. Tak to v sobě přetav a buď stylovej... Jestli někdo dokázal vykoumat budoucí extratřídu... pak je to ŠKODA. :yes:
Do roka a do dne začne nákupní horečka - ROOMSTER-horečka. Konečně někdo přišel s něčím ZCELA novým. A Roomster přesně zapadá do očekávání nás, šoférů... Roomster tvrdě zasáhne právě ten segment pod kterým píšem... Škoda dokázala definovat BUDOUCÍ STYL. :yes:
škoděnka dokázala definovat "BUDOUCÍ STYL" již v roce 1964 kdy na cca 25 let zavedla prakticky pěkně vzadu uložený motor a fatální motory, které svou nadčasovostí zasáhly i octavii a fabii
Myslím, že vzhledem k výsledku nově registrovaných aut v ČR, kde převládají ojetiny nad novými vozy, začne do roka a do dne nákupní horečka - FABIA I. bazar - horečka. A nemyslím si, že by roomster byl až tak něco zcela nového, je to skoro totéž jako berlingo či kangoo nebo caddy, s tím, že berlingo a kangoo mají generační ztrátu. něco zcela nového bude až porsche představí 911 wagon 3,3 TDI, či lambo model gallardo pickup 1,9D
Milá Hedviko ;-):-) jsem dvořič, trubadůr... v pánském klubu se do krve řežu o zabarvení horní části předního skla 911ky r.v.1978... a ovšem také vím... o čem se diskutuje s dámou. Tak s dámou volím záááásadně jiná témata. Zpravidla úsměvná, lehká, a mám-li naději i těsná a horká... ovšem, že bysme spolu počítali matky na kolech Roomstera... to z mé strany nehrozí... P.S. koukám, že tě vzdělali... tak za to pochvala tvým rodičům ;-):yes: P.P.S Mrknu ještě na tvou IP adresu... aby mě Lones nepoučil, že píšu se svou starou známou :-)
Hej tak ty "matky" (jak to nazýváš ty, já tomu říkám upevňovací šrouby) můžem spočítat, vzhledem k tomu, že fabie, octavie, superb jich maji pět na kole, tak že by jich měl roomster taky pět??? takže GTI, hezky na prstech raz, dva, tři, čtyři, pět.... :-)
V diskuzi prevlada nazor, ze jde o z venci povedene auto - nechapu! Podivejte se na ty kola, neprijdou vam nejake male vzhledem ke zbytku auta? O dalsich nevyvazenostech ani nemluve ... pripada mi jako takovy hroch na skateboardu.
Autor članku sa nevyjadril odkial pochádzajú motory do Avea ev
ostat typov -že sú to motory z Opla a predpokladám staršieho radu
čiže do ich vývoja nebolo vložené asi ani jedno Euro :no: