Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Ministerstvo dopravy: Povinné zimní pneumatiky na všech silnicích možná už příští zimu

72 komentářů

Avatar - Flai
Flai
Maji vyspělé země okolo nás povinné zimní pneumatiky???Tedy např. Německo ,Rakousko... NE !!!
Nevěřím ,že to prosadí 😉
Pak zase budou muset prosadit letní v létě,jelikož dojíždění zimních pneumatik v létě ,taky není dobré 😄 😄 😄
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Ve vyspelych zemich se totiz nemusi lidem 100x tluct do hlavy,ze kdyz napadne snih nebo zacne mrznout,tak je nejlepsi prezout..pokud nekdo z vas jezdi v zime na letnich,tak prosim,ale az to od.serete,budete si za to moct sami..
A kdo taky říká, že si za to sami nebudeme moci? 😄
Pokud vím, tak například v Rakousku jsou v zimním období povinné zimní pneumatiky na všech silnicích a POZOR, platí to i pro turisty. Já osobně s tím nemám problém, já mám na autě zimní pneumatiky od 1. listopadu do 30. dubna.
Avatar - Ronault.
Ronault.
A co když ti 2.května nasněží?
Tak pár hodin počkám a do oběda je po sněhu.
_Teddy_
Myslis sa. V Rakusku plati pre osobne auta tzv. "situative Winterreifenpflicht". Znamena to, ze zimne pneumatiky su povinne "bei winterlichen Fahrbanverhaltnissen" (pri zimnych podmienkach na ceste). Mysli sa tym suvisla vrstva ujazdeneho snehu. A este sa v zakone uvadza, ze tuto povinnost je mozne splnit bud jazdou na zimnych pneumatikach, alebo tym ze vodic ma pri sebe snehove retaze (t.j. moze ist aj na letnych, ak si v pripade potreby nasadi retaze).

Druha vec je, ze 95% vodicov naozaj jazdi v zime na zimnych pneumatikach, aj bez dakeho zakona. A letne za zimne (a naopak) si vymienaju podla pocasia, nie podla kalendara...

Povinnost mat v urcitom obdobi (tusim 1.11.-30.3.) zimne pneumatiky aspon na jednej pohananej naprave plati bez vynimky len pre autobusy a vozidla nad 3.5t (tolko k teme "pre nakladne auta predsa neexistuju zimne pneumatiky!").
JirkaHKK
Pane v prvé části máte pravdu, ale v té druhé bych to vylepšil a přezul již v říjnu, budete první a uvidíte, jak třeba na D1 nebo D11 se za vámi bude prášit černá guma,poznáte to i z boku na dveřích... To uznáte je ale blbost nebo jezdíte stále přes vysočinu či v Krkonoších?
Tak za prvé, zimní gumy používám už 12 sezónu, měsíčně na nich najedu přes tisíc km, vystřídal jsem několik sad zimních gum (na sněhu byly nejhorší Barum Polaris 2) a mohu potvrdit, že za mnou guma v listopadu a dubnu opravdu "nepráší", dokonce jsem jednou zkusil starý zimní gumy dojet až do konce června a guma i v "teple" skoro neubejvala a vyhodil jsem je ještě se vzorkem 4,5 mm.
Jinak bydlíme v podhůří jedněch českých hor, na Vysočinu to máme kousek a používání zimních gum od října do dubna má tu výhodu, že po čtyřech letech je mohu s klidným svědomím vyhodit a koupit nový.
A jako bonus je, když přijde první sníh a většina řidičů nemá ještě přezuto a mají problém vyjet nejbližší kopec (bydlíme totiž v "dolíku", na všechny strany to máme přes kopec), tak já jim mohu s úsměvem zamávat když je v kopci objíždím.
A o doplňkové zimní výbavě, jako jsou řetězy a lopata, taky nemluvím, to je samozřejmost. To jsou věci, které někteří, nejen Pražáci, nikdy nepochopí.
JirkaHKK
Pane to já zase pravidelně přezouvám cca 15 12. a zpětně 15.3., protože ty zimní lituju zejména po dálnicích v teple "rajbovat" Nejezdím totiž na Barumkách. A to dojíždění zimáků opravdu "doporučuji" ony totiž v létě nebrzdí a jen se mažou, vyzkoušejte si to někde s kolegou se stejným vozem a letními gumami, pak je určitě vyhodíte! Tento nesmysl se praktikuje zejména v Česku!
Varadero
máš pravdu, nikde nemají povinnost mít zimní pneu. Ale když náhodou na sněhu způsobíš nehodu, zablokuješ provoz nebo způsobíš ostatním nějaké komplikace a nebudeš mít zimní výbavu tak ti hrozí podstatně vyšší postihy než kdyby jsi to měl.
oIoo
kouknou z okna a vidí sníh - a už by poroučeli zimáky všem.
A co poručit všem 4x4?
Avatar - Flai
Flai
moje řeč >😁 čtyřkolka je ještě vhodnější
At někdo udělá statistiku kolik nehod bylo zpusobeno jenom a pouze vinnou letních pneu. Nejčastěji je vinna mezi sedadlem a volantem ;-\ JA když jedu na letních tak si davám sakra pozor. A ještě nikdo nezmíl psychologický efekt,kolik znám lidí kterým když řeknu ,že jezdím na letních tak je berou mdloby,a sou hysteričtí 😄 Jo medializace,a to nejen u zimních pneu. Kupte si to bez toho nemužete žít 😄
Avatar - masO
masO
:no: jestli jezdíš na letních tak seš guma a ne frajer
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Varadero
já na tom taky nevidím nic špatnýho, chýně i rodiče jsou v důchodu a jezdí málo a taky mají jen letní. No je fakt, že od začátku roku nevyjeli... Prostě jezdí jen když je vymrzlá silnice a nebo když je nad nulou a silnice jsou holé a maximálně mokré. Tento postup praktikují několik let a na dojetí cca 10km na nákup do města a zpět není problém. Mimochodem kvalitní letní obutí je podle testu ADAC lepší než zimní na suchém asfaltu i při -10° a stejně tak na mokru je letní pneu lepší.
oIoo
jojo přesně, ale úředník se snaží nahradit racionální úvahu a individuální odpovědnost nějakým přitroublým nařízením.
Vyústí to stejně v to, že ti co jezdí málo si koupí čínský shi.y a pak se rozsekají v dobré víře že mají zimáky :-!
Uveď odkaz na ten test, rád bych to viděl, hlavně tu část o tom mokru - při teplotě kolem nuly.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Jo proste nekteri musi mit statistiku a cisilka na to,aby vedel,kdy ma prezout a ostatni si radeji vezmou rozum do hrsti a reknou si,ze prezuji o mesic driv,nez aby si masirovali ego tim,jaci jsou to frajeri,ze jezdi jeste na letnich hlinach,kdyz uz ostatni maji plechace :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
IPace
vsechny nehody jsou zpusobene diky clanku mezi volantem a sedadlem, a v zimnich mesicich casto proto ze ten clanek mezi tim volantem a sedadlem je uplnej tupec co jezdi na letnich 😉
MazdaGE
Zimní gumy jsou pro bezpečnou jízdu, manévry a brzdění. V tomto si 4x4 s letníma gumama nezadá oproti předokonce se zimníma. Jediná výhoda 4x4 je v tom že dojede dál. Jenže brzdy a ovladatelnost je shodná s předokolkou když jsou oba vozy na zimních. Doufám že už se nenajde další *** který bude tvrdit že 4x4 je to samé jako před👋zadokolka na zimních.
oIoo
no můj příspěvek byl o poroučení "osvícených" plebsu...

...ale na téma 4x4, ovladatelnost je shodná? HAHA, no zkus to někdy. I co se týče brždění brzdí full 4x4 líp, protože se ti nesmýká přední zatímco se zadní kola točí 😉 Takže ani to jsi netrefil. (to jak fungují haldexy neřeším)
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
oIoo
hmm, myslel jsem si to ;-\ s permanentním když se brzdí až skoro do udušení, tak se ani nesnaží ABS 😄
Varadero
Haldex není plnohodnotný pohon 4x4
_Teddy_
blbost. Bud mas medzinapravovy diferencial, a vtedy sa bez problemov moze smykat predna naprava a zadne kola odvalovat (samozrejme ak si odmyslim abs/esp a omezovac brzdneho tlaku, a v tom priade by sa skor smykali zadne), alebo mas haldex, a ten pri brzdeni odpaja pohon zadnej napravy, cize opat sa mozu predne/zadne kola smykat alebo odvalovat nezavisle...

Rozdiel je len vtedy, ak mozes uzavierkou vyradit medzinapravovy diferencial u full AWD (to je ale skor zalezitost offroadov), pripadne pri brzdeni motorom. Tam sa tento brzdny ucinok prenasa na vsetky kolesa, u predokolky (a myslim ze aj u haldexu) len na predne...
MazdaGE
Jak předo, tak zado tak i 4X4 auta mají brzdy na všech 4 kolech, takže brzdný účinek výjde nastejno. Už tě vidím jak brzdíš motorem v panické situaci když potřebuješ rychle zastavit na dálnici.
Viděl jsem někde test Volvo (myslím, že S80) tzv. 4x4 (AWD - čili s Haldexem) proti S80 předokolce. Akceleraci na sněhu samozřejmě vyhrálo AWD, slalom taky, ale zas ne o moc, a překvapivě - na sněhu brzdilo AWD hůř, než předokolka (o dost).

Abych jen netlachal hledám odkaz, když ho najdu, ještě dodám.
Od toho mají normální auta ABS.

Každé kolo s ABS brzdí na hranici přilnavosti a točí se svou přirozenou rychlostí. A tipnul bych si, že brzdí na sněhu nejlíp, když se mu do doho motor vůbec neplete, čili s vyšlápnutou spojkou.
Dovedu si teda docela dobře představit, jak full 4x4 s ABS i bez ABS se všemi třemi diferenciály zablokovanými a všemi koly točícími se tudíž stejně rychle po tečně opouští zatáčku. Zkuste se rozjet, vjet na náledí a jenom prudce ubrat plyn bez spojky (s vypnutým ESP).
Provocateur
"Jenže brzdy a ovladatelnost je shodná s předokolkou když jsou oba vozy na zimních." Tos nemyslel vážně, že ne?
MazdaGE
Ano myslel, rozdíl +- 10% v ovladatelnosti 4x4 nic není v porovnání s ***m který ma auto 4X4 na letních a myslí si že ho ten pohon zachrání, nebo zodpovědného řidiče který má na předokolce zimí gumy.
RS
Koukám, že se tu hned všichni bouří... jezdí snad někdo z vás v zimě na letních? Mně to přijde naprosto přirozená věc, která se musí kvůli několika opravdu natvrdlým dávat do zákona. Jen úplný bl*ec může jezdit bez zimních pneu.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
:yes: :yes: :yes: 😄
oIoo
já mám kecy, protože se mluví o zimě, v zákoně z toho vyleze zima od 1. listopadu do konce dubna. A když se nad tím zamyslíš, tak jenom blbec jede bez zimních v břečce, na sněhu, ledu - s tím nemám problém - ale to není definice zimy.
kotrix
viděl jsi snad ten návrh zákona? neviděl, tak radši pomlč... v článku se píše v zimě za ŠPATNÉHO POČASÍ, z toho si rozumně uvažující člověk veme to, že pokud bude hold mrznout a všude sníh, tak ty zimáky mít budeš muset mít, ale pokud bude začátkem března 15°C tak je už nemusíš mít, tak nějak by to mělo vypadat a SNAD i bude...
rozhodně bych ale nezaváděl to, co teď platí třeba u alkoholu - někdo do tebe vrazí, ty seš napitej => vyníkem jsi ty, to je blbost
když do mě někdo vrazí a já budu na letních, tak ať dostanu pokutu za to, že jsem neměl zimáky, ale né abych byl vyníkem nehody...
kuko
problém je, že definovat ŠPATNÉ POČASÍ je prakticky nemožné. Takže policie bude mít velice vágnou definici a velký prostor na buzeraci. Umím si představit, že mě zastaví v březnu, venku 15C slunečno, lékárničku budu mít v pořádku, tak holt co bychom našli - a jejé, pane, vždyť vy máte letní pneumatiky, tak dnes to bude za x-KČ.

Krom toho, letošní zima je (minimálně co se týče Prahy) docela extrém. Podobně sněhu si pamatuju tak 4-5 let dozadu, ty roky mezitím to bylo pár dní do roka.
Zimní pneumatika začíná být předností až za sněhu/ledu. Na suché silnici i za menšího mrazu (kolikrát máme přes den míň než -?) je letní často lepší.

Zákony a nařízeními lidi nevychováš. Kdo jezdí hodně, nebo bydlí v horách a pod. a má pod čepicí, ten přezuje i bez zákona. Já přezouvám taky, protože občas jezdím i mimo Prahu a člověk nikdy neví, jaké počasí ta zima přinese. Na druhém autě jsem ale nechal letní, protože v zimě s ním jezdím sporadicky a když je teď holt hodně sněhu, tak vůbec. Vytáhnu ho, až budou podmínky ok, ale to bohužel mi neurčí žádný zákon.

Změnit se musí mentalita a myšlení lidí. Minulý týden byla krásná ukázka právě tohoto - blbeček na Vysočině, intenzivní sněžení na starém Favoritu na sjetých! letních! pneumatikách vzal život paní jedoucí naproti.
Myslíte, že takovéto voly zákon zastaví? Dokaď bude policie honit "piráty" jedoucí na prázdné dálnici 138 místo 130 asi ne....
MazdaGE
Nezastaví. De.bil který nemá pár korun na zimní gumy by měl vrátit klíče od vozu prodejci.
RS
:yes:
RS
Letní pneumatika není lepší nikdy nikde při teplotách pod cca 5 stupňů NAD nulou. (možná už 8, ted nevim přesně...) Z gumy se stává beton a pneumatika je na dvě věci.
JirkaHKK
Pane tyhle kecy si nechte pro sebe a sám jim věřte. Četl jste odborné testy vozidel s letními a zimními pneu při teplotách těsně nad 0, které uveřejňuje ADAC v auto-tipu??? Nebo jste si to vyzkoušel někdy sám??? Jsem skutečně na podobné bludy již alergický. Možná, že by vám to věřili tak ve SM. Pamutujte si: na suchu a mokru je letní pneu nepřekonatelná!!! A konec podobným kecům a něco si napřed o tom přečtěte. Nebavím se o tom, když je led či sníh! A samozřejmě v zimě jezdím na nejlepších zimních pneu - na vysvětlenou...
To co ti naši blbci uzákoní bude zase nebetyčná ptákovina, předpokládám že uvedou dobu pro zimní pneu od října do dubna - jako v kocourkově.
RS
😄 ...
Když jste si tak absolutně jist že ten pán před vámi kecá, tak ten odkaz uveďte, protože jinak jenom kecáte zase vy.
jossalito
Výhoda zimní pneumatiky je nesporná.
Její směs, obsahující vyšší podíl silikonu a jiných změkčovadel zajišťuje, že i při velmi nízkých teplotách si zachovává velmi dobrou přilnavost. Co jí může limitovat, je její vzorek (hrubý, vysoký, málo stabilní atd.)
Letní pneumatika je tvrdší (logicky aby v teple vydržela). V zimě je letní guma tvrdá, jak píše RS, jako beton. Fyzická přilnavost k povrchu není na takové úrovni jako u zimní gumy.

Obecně vzato. Nová kvalitní zimní pneumatika bude vždy lepší, než kvalitní letní.
JirkaHKK
Pane, když vyhledáváte hospodský kecy a nic si nepřečtete, je to těžký. Co takhle zkusit si objednat měsíčník Auto Motor a sport, každoročně tam probíhá test v Alpách všech novinek - zimních pneu vč. jedné letní a výsledky jsou pro "soudné" motoristy jednoznačné a nezpochybnitelné! Když si ovšem nechcete nic přečíst a ani si to nehodláte sám vyzkoušet, nebudu vás přesvědčovat, je to zbytečné a věřte tomu vašemu ztvrdlému "betonu"
oIoo
to už je tam teď :-! to se ti nedoneslo?

...Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména ... předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

Jestli tomu nerozumíš, tak na tomhle tě osolí nejen za letňáky, ale i za sjetý pneumatiky. Protože na letních na sněhu můžeš jet krokem a zastavit nemusíš.

Rozdíl po případném přijetí návrhu bude, že pak bude stačit jít po městě a vybírat za obutý letní gumy, i když tam to auto bude celou zimu jenom stát.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:yes:
Beaumont.
Problém je v tom, že pokud by ten zákon prošel a platil, interpretovat ho nebude "rozumně uvažující člověk", nýbrž policajt nebo úředník. A to jak známo je obvykle (čest výjimkám) jiný živočišný druh...

PS: V zimě jezdím výhradně na zimních a všem doporučuji totéž, ale naprosto chápu lidi, kteří na suché silnici mezi domovem a supermarketem jezdí na letních i přes zimu.

Hlavně mi ale vadí další direktivní příkazy, další snaha státu "ukousnout si" kus rozhodovoací pravomoci tam, kde by se to rozhodně mělo nechat na volbě řidiče. 😒
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, zákony platí pro lidi, ne? Když jezdím jako prase >😒] , tak by mě to mělo vlastně být šumák.
Jiný problém je v tom, že předpokládáte, že čeští řidiči ve své většině jsou rozumně uvažující lidé. Každý rok, když napadne, si silničáři stěžují, kolik lidí se zas pokusilo na Klínovec/Boží Dar/do Špindlu dojet na letňákách a bez řetězů.
Příklad? Znám jednoho, co si (před pár lety) koupil nového Passata cca za 600k a nezbylo mu 12-15k na zimáky. Asi za měsíc ho na prvním sněhu na D1 rozflákal. Přitěžující okolnost: byl to Pražák!

Vy všichni, co tu píšete ovládáte počítač a práci na internetu, takže se u vás jistá míra inteligence a tudíž i soudnosti dá předpokládat. Test inteligence ale, bohužel, není součástí řidičských zkoušek. A různejm týpkům, co jsou mistři světa a jejich auto zvládne (v hospodě) všechno potřebu jezdit na zimákách prostě logicky nevyargumentujete.

Ale souhlasím, 10 km po suché silnici do hypermarketu a zpět by se trestat nemělo.
jossalito
S názorem souhlas.

Poslendí věta je sice ukázka jisté solidarity, ale v podstatě s jistotou mohu říci, že vynalezavý český človíček by toho velmi brzy dokázal zneužít. 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
oIoo
hmm, v reále v těch vyjetých kolejích stejně člověka furt bere aquaplaning pokud nejsou ty zimáky nový (o letňákách nemluvě). Dneska jsou zimáky na dvě sézony max. a vyhodit i jako poloojetý 😒
Na služebáku to za mne rozhoduje fleet manager, ale na svém autě vyhazuji i letňáky tak kolem 3,5 mm, což jsou zpravidla 3 roky.
ozawasan
kteří sami nepochopí, že zimní pneumatika na auto zkrátka v zimě patří. Ročně nalítám přes 100000 v osobácích a nikdo mi nemusí zákonem přikazovat obout zimní gumy. Klidně se smějte - obouvám je, když poprvé klesne teploměr ráno pod 3 stupně a sundavám až když stabilně v noci neklesá pod 3. Těch pár korun mně nezabije.... Frajerům, co tvrdí, že je pro ně zimní guma zbytečnost a že jsou mistři volantu, tak řeknu jen jedno - pokud se chcete zabít, jste mi srdečně u konce prodloužených zad, ale může se stát, že na těch svých letních kluzkách v zimě sestřelíte někoho cizího.... a pak už zpátky nic chytrýma kecama nevezmete - a o tom to je Vy hvězdy na letních......
RS
Přesně tak, sice bys měl vydržet tak aspon do 5 stupňů, ale jinak v naprostym pořádku 😄

Navíc dneska už to nejde ani okecat cenou. Stačí zaběhnout do kdejakýho pneuservisu a tam jde sehnat použitý pneu za pár stovek. Sice jetý, ale pořád 100x lepší než letní šutr místo gumy.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ono to tou cenou nejde okecat vubec. Zimni pneumatiky nepredstavuji v podstate zadny zvyseny naklad.
Pokud totiz budu zjednodusene predpokladat, ze jedna sada pneu (zimni i letni) vydrzi 50 tis. km, tak pri pouziti jedne sady letnich a jedne sady zimnich najedu celkem 100 tis. km - na aute mam vzdycky jenom jednu sadu.
Pokud budu pouzivat pouze letni, budu muset koupit po 50 tis. km druhou sadu, abych se na tech 100 tis. km dostal.
Ceny zimnich a letnich pneu pri nejpouzivanejsim rozmeru 205/55 R16 jsou prakticky stejne, rozdil je v radu deseti az stokorun na jedne pneu tzn. do 1000 Kc na cele sade.

Takze argument ceny funguje mozna pro nejakeho vikendoveho jezdce, ktery najede 5000 km rocne a gumy mu zestarnou driv, nez je sjede.

Skoda, ze je v tomto state tolik nesvepravnych individui, ktere se bez predisu ani nevys*rou, natoz aby udelali tak samozrejmou vec jako je prezuti auta na zimni pneu.
chrudoš
Hergot toto by se melo tesat do kamene, jak jednoduche a pritom logicke!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Připočítej počáteční investici na plecháče... což je pro mnoho vozů značný náklad navíc (např. to zdvojnásobí cenu favorita ;-\ ). Ale souhlasím. Dokonce bych napsal, že kdo nemá na to, aby koupil zimní pneu, nemá mít vůbec auto. Jenže to je teorie a praxe je trošku jiná. I ti největší chudáci jsou často nuceni tu nějakou popelnici mít, protože leštěnou tyčí se tam, kam potřebují, prostě nedostanou ;-\
jossalito
Plecháč na Favorita stojí na vrakovišti snad dvě stovky ne?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Dvě stovky tak za všechny 4. Dokonce bych je mohl rozdávat, nechceš? >😁
jossalito
Ne, děkuji, šrot nesbírám, ale zkus to u rohYpnola, ten tu skuhrá. >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já bych to zase tragicky neviděl. Vem to tak, že jedna věc je si auto pořídit. To je přece to nejmenší. Dneska koupíš krásného Favorita za tisícovku a dalších 10 vložíš do kapsy Bursíkovi. A můžeš jezdit. Pokud ale nemáš na to, abys platil palivo, pojistku, gumy, STK, tak si to rozmysli a jezdi raději hromadnou dopravou a tak by na to měl každý přistoupit než plakat, že nemám na nové pneumatiky.
jossalito
Takhle uvažuju už pěkně dlouho. Prostě je tam pouze vyšší počáteční investice, ale ta se časem rozpustí. :-! :yes:
Klaudius
len mi nei je jasné, čo to tu podaktorí stále trepete o snehu a ľade, zimná pneumatika predsa nie je prednostne o tom. Hlavný rozdiel zimnej gumy voči letnej je okrem počtu lamiel v dezéne MATERIÁL. Teda použitá zmes gumy - tá letná má úplne iné vlastnosti ako zimná. Letná so znižujúcou sa teplotou tvrdne, stráca priľnavosť, zhoršuje sa brzdenie, držanie stopy atď. Zimná naopak má ideálne vlastnosti pod teplotou cca 7°C.
Čiže zimné pneu nie sú iba na sneh a ľad, ale na zimné mesiace všeobecne, letné pneu majú správne vlastnosti až nad spomínanú teplotu. Kto aj v zime jazdí na letných kolesách, je *, aj keď je cesta suchá. Podobne je to zimnými v lete. Zmes je pri letných teplotách príliš mäkká, opotrebenie vzrastie 2-3 násobne.
Rozumný človek bez ohľadu na zákon pred zimou a po nej prezúva.
Dušan10
K tomu niet čo dodať ...
kuko
no práveže som čítal nedávne test, kde na suchej ceste proti sebe postavili pri teplotách okolo nuly (+/-3C) zimnú a letnú pneu a letná ju celkom s prehladom deklasovala. Situácia sa potom komplet obrátila na snehu a lade.

Problém je vývoj počasia v posledných rokov. Prechodné obdobie jeseň/zima, zima/jar je docela dlhé, a napr. skoro dva mesiace možeš mať ranné teploty pod 5C ale cez deň kludne 15C

Minulý rok som toto zažil nejak koncom februára. Prichádzali sme do BA, kde bolo 10-12C pršalo, za BA brutálna snehová búrka, fakt husté, v ČR potom slnečno teplota nad 5C sucho
Klaudius
Nie je pneu ako pneu, sú aj celoročné, ale do takých by som nešiel, je to kompromis na leto aj na zimu.
Zimáky rozhodne neobchádzam, a "trpím ich", aj keď sa na jar alebo na jeseň oteplí, však je dnes bežné, že je dva-tri dni 15-20 °C a potom hneď okolo nuly...
V zime na mokrej ceste sú určite lepšie ako letné, o opaku ma nikto nepresvedčí. Letné jazdím Michelin Energy Saver a tie neboli bohvieaké ani na jeseň, keď sa trochu viac ochladilo.

😄 😄 😄
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neznám přesné znění. Nicméně TO VYPADÁ, že bude stanovena povinnost v zimě jezdit na zimních.
Předně: je celkem přirozené, že normální člověk přezouvá svoje boty ... i svoje auto. Také asi málokdo chodí v zimě v sandálech... Proč se tedy někteří z vás tak zastávají jízdy na letních v zimě? Ano, třeba takoví bezdomovci mají možná "univerzální" obutí, ale copak je ROZUMNÉ se stejně chovat k autu?
Další věcí je postavení tzv. celoročních pneumatik. Alespoň dříve byly celkem běžné, dnes se přiznám, že nevím, jaký je trh s nimi. Nicméně pro toho, kdo najezdí opravdu málo, je to podle mě určitá volba.
Co ale směřuje k onomu paskvilu? Vrátím se k mojí druhé větě - VYPADÁ TO, že bude stanovena povinnost v zimě jezdit na zimních. Pokud tahle myšlenka bude nastavena tímhle způsobem, pak to podle mě dopadne právě a jen tak, že ti, co jezdí dnes celý rok na letních, budou po změně CELÝ ROK JEZDIT NAOPAK NA ZIMNÍCH :-!
P.S. Pro zastánce povinnosti mít zimní pneu - je zvláštní, že kamiony žádné zimní pneu nemají. Celý rok se pohybují na těch samých pneu. Přitom jejich nebezpečnost v provozu je řádově vyšší. A tohle nikomu nevadí? Podle mě se vliv zimních pneu přeceňuje. I když každý rozumný člověk, co alespoň trošku jezdí v zimě, by je podle mě měl mít.
kuko
vždy se musí jezdit hlavně s rozumem - zimní pneumatiky samozřějmě na sněhu zkrátí brzdnou dráhu, líp zabírají a pod. ale fyziku neošálíš ani s nima. Takže když se na letních ploužím 50km/h, neznamená to, že přezuju a můžu letět 100km/h a to si bohužel hodně lidí neuvědomuje

na kamiony se tuším v zákoně myslí taky - ale zimní pneumatiky se budou vyžadovat jenom pro hnanou nápravu. Jednou jsem viděl v TV nějakýho dopravce, který tvrdil, že je to docela problém, protože zimní pneu na kamiony se vyrábějí minimálně (většina používá univerzál + řetězy) a kromě S Evropy jsou docela raritou, takže i hodně drahé. Nevím co je na to pravdy
jossalito
Zimní pneumatiky samozřejmě fyziku neošálí, ale upravují veličiny, se kterýma fyzika "počítá". Výsledkem je, že si se zimní gumou můžu dovolit o něco více, než s tou letní. 😉
jossalito
Celoroční pneumatiky jsou v podstatě k ničemu. V létě hučí, v zimě kloužou. Vzpomínám, že ty jsem měl kdysi hodně dávno na Favoritu, v dobách, kdy se zimní pneu nějak nenosily.
Klaudius
Jasne, z každého kúsok a ani jedno poriadne. Kompromisy, to sú krysy...

😄 😄 😄
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
😄 😄 😄