Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes E 320 CDI: 100000 mil rychlostí 224 km/h (potvrzeno FIA)

Nový vznětový vidlicový šestiválec brzy nahradí řadové pětiválce a šestiválce ve výrobním programu Mercedesu. Tato generační obměna se stala výzvou k důkladnému prověření schopností nového motoru....
Zpět na článek
3. 5. 2005 00:15
neregistrovaný "Ozzy"
3. 5. 2005 08:54
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 09:15
neregistrovaný "GTI"
3. 5. 2005 09:40
neregistrovaný "125S"
3. 5. 2005 09:50
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 10:32
neregistrovaný "tom"
3. 5. 2005 11:19
neregistrovaný "Lonestarstate"
4. 5. 2005 18:25
neregistrovaný "Peťa"
3. 5. 2005 11:20
neregistrovaný "Ace2"
3. 5. 2005 11:25
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 10:15
neregistrovaný "petr"
3. 5. 2005 10:30
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 10:50
neregistrovaný "petr"
3. 5. 2005 11:21
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 12. 2005 02:01
neregistrovaný "mišo"
3. 5. 2005 17:30
neregistrovaný "major"
3. 5. 2005 17:53
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 18:11
neregistrovaný "major"
14. 12. 2005 09:49
neregistrovaný "Alessio"
14. 12. 2005 18:31
neregistrovaný "GermanCarFan"
15. 12. 2005 22:11
neregistrovaný "Alessio"
3. 5. 2005 09:02
neregistrovaný "Michal"
3. 5. 2005 09:41
neregistrovaný "anonym"
16. 12. 2005 02:06
neregistrovaný "mišo"
3. 5. 2005 09:38
neregistrovaný "125S"
3. 5. 2005 10:03
neregistrovaný "Diesel"
3. 5. 2005 12:03
neregistrovaný "125S"
3. 5. 2005 23:15
neregistrovaný "Diesel"
3. 5. 2005 10:55
neregistrovaný "Mark"
3. 5. 2005 14:13
neregistrovaný "anonym"
3. 5. 2005 15:56
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 20:05
neregistrovaný "kiko"
3. 5. 2005 21:47
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 12. 2005 09:22
neregistrovaný "briza"
14. 12. 2005 09:48
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 12. 2005 13:04
neregistrovaný "briza"
4. 5. 2005 00:43
neregistrovaný "CLSir"
3. 5. 2005 21:35
neregistrovaný "maniac"
5. 5. 2005 12:30
neregistrovaný "King"
14. 12. 2005 09:45
neregistrovaný "Alessio"
20. 6. 2005 23:18
neregistrovaný "Ráďa"
14. 12. 2005 09:50
neregistrovaný "ciello"
14. 12. 2005 18:50
neregistrovaný "GermanCarFan"
15. 12. 2005 12:04
neregistrovaný "Pavel_KR5"
15. 12. 2005 21:22
neregistrovaný "Ace2"
16. 12. 2005 09:10
neregistrovaný "peeticek"
16. 12. 2005 09:56
neregistrovaný "Alessio"
neregistrovaný "Ozzy"
3. 5. 2005 00:15
World Record for Mercedes E 320 CDI
velmi výborné hodnoty až se mi mi nechce věřit té rychlosti.Super výkon.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 08:54
E-klasse PR
Vím, že je to "téma měsíce" a někomu už z toho naskakují pupínky vzteky (viď GTI) a někdo to asi nezkousne vůbec (Ozzy). Ale já si nemůžu pomoct a zakřičet "pí ár!" a pak už jen zpakovat nohy na ramena a zdrhat, abych přežil. Ale ono to tak opravdu je. E-klasse má problém. Vlastně dva. Prvním je katastrofální nespolehlivost elektroniky v nové E-klasse, která ve VDS JD Power potopila Mercedes až někam na úroveň Mitsubishi a jestli to takhle půjde dál i s novou S-klasse, tak "předežene" snad i VW. Druhý problém ale trápí MB USA určitě mnohem víc. Po letech spokojeného růstu nastává v prodejích silný propad. Oproti loňskému roku se zatím prodává E-klasse asi o třetinu míň. Otázkou je, nakolik za to může kanibal CLS a nakolik jiné značky. Každopádně na nějakou show alá "guinessova kniha rekordů"(oblíbený nástroj MB) bylo Éčko zralý už dlouho. VW má svůj Autobild a jeho nezávislé testy. M-B má své světové rekordy a zaručená prvenství (jako první air-bag a ABS ).
Rozbalit vlákno
20
neregistrovaný "GTI"
3. 5. 2005 09:15
Re: E-klasse PR
Pamatuju dobu, kdy měli ještě rekordy havíři. Ti se přetahovali, kdo udělá za šichtu delší sluj. No, možné bylo všechno... Možná to inspirovalo tyhle další rekordy. Jo, jo, PR je téma měsíce . Jen bych lehce upravil tu nespolehlivost. U MB je to jako když tě zašimrá vzadu pod lopatkama. Tak se necháš poškrábat... a znuvu do toho můžeš bušit Prostě slovo "spolehlivost" má jiný význam u MB a třeba u OLTCITA - to bylo tak spolehlivý auto, žes spolehlivě věděl, že horkej motor už nenastartuješ
neregistrovaný "125S"
3. 5. 2005 09:40
Re: E-klasse PR
Možná i ESP.
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 09:50
Re: E-klasse PR
Bohužel poslední dvě věty mého minulého příspěvku byly myšleny úplně ironicky. O ESP se nehádám, neboť při minulé hádce jsme se neshodli ani na tom, co to vlastně stabilizační systém je a co už ne. Nicméně air-bagy a abs(elektronické!!! to je vsuvka pro Nickona) je nezpochybnitelný vynález Cadillacu.
neregistrovaný "tom"
3. 5. 2005 10:32
Re: E-klasse PR
podivej se do americkeho wikipedia, z napadem neprokluzovani kol (u letadel) prisel v roce 1930 bosch. Ze ho potom v roce 1966 anglicka firma Jensen strcila do zavodniho auta nehraje uz moc vekou ulohu tu jde o "napad" a system funkce. V roce 1978 byl seriove vyroben a jako prvni automobilka, ktera si ho odvazila seriove montovat byl mercedes. [odkaz] .
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 11:19
Re: E-klasse PR
Ono 90 procent věcí v autech bylo nejdřív v letadlech. Ovšem první vyráběná a prodávaná auta s elekronickým protiblokovacím systémem byly Cadillacy od roku 1971 s jejich systémem Track Master. 1974 začal Cadillac prdávat auta s air-bagem. Relativismy jako "první sériový" jsou sice pěkný ale nanic. Cadillacy měly prostě elektronické ABS dřív. To, že M-B si to nazval ABS a prodával to o sedm let později sériově je ale pěkný.
neregistrovaný "Peťa"
4. 5. 2005 18:25
Re: E-klasse PR
A já jsem myslel, že první airbag měla Š 120 GLS ve filmu Kulový blesk. Šlo o první veřejné představení vynálezu Járy Cimrman a
neregistrovaný "Ace2"
3. 5. 2005 11:20
Re: E-klasse PR
no spíš vynález GM, GM ho v roce 1974 dávalo do svých nejluxusnějších značek, tedy Cadillac, Oldsmobile a Buick. Dokonce mám na ty airbagy i dílenské manuály.
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 11:25
Re: E-klasse PR
Jestli v tom manuálu nenajdeš rychle zmínku, že je to nápad Bosche z roku 1900 nebo, že je vlastně vymyslel Leonardo DaVinci, jen o to tenkrát nebyl zájem, tak tu někdo asi dostane infarkt
neregistrovaný "petr"
3. 5. 2005 10:15
Re: E-klasse PR
hlavni chyba MB byla, ze koupil Chrysler a prilis dlouho se zabyvali z jeho "opravou". Meli se ho hned nazacatku zbavit a koncentrovat se na svoji vyrobu, podobne jak udelal BMW z Roverem, nebo meli zustat rodinny podnik- tyto firmy jsou po dnesni den ve svete cislo 1 (Miele).
Dalsi moznost je, omezit techniku v aute (na uroven Lexusu) jen tim ztrati narocnou klientelu a svoje (zatim) neohrozene cislo 1 v inovaci.
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 10:30
Re: E-klasse PR
Takže za problémy s autama M-B může vlastně Chrysler To se vážně povedlo. Americký záškodnický brouk infiltroval nevinné Němce. A to s tím Lexusem je pěkná kravina. Jediný prvek výbavy, který mě teď napadá a nemá ho Lexus je sedmistupňový automat. Ale to nemají ani ostatní německé značky. Navíc za problémy M-B může elektronika a tou jsou Lexusy přecpané. LS430 má na elektriku všechno možný i nemožný. Když je M-B tak napřed, tak jaktože má Lexus dřív kolenní air-bagy? Jaktože má dřív hybridní auta v sériové výrobě?
neregistrovaný "petr"
3. 5. 2005 10:50
Re: E-klasse PR
Nevim co tu pletes nacionalisticke blbosti, mne je jedno jestli koupili itala nebo anglicana, fakt je a to ti potvrdi kazdy odbornik, ze mnohe automobilky si velmi poskodili jmeno, nakupem aut, ty ktere to neudelali meli cas se koncentrovat na svoji vlastni vyrobu jako napr, porsche. BMW se nastesti vcas vzpamatovalo a rychle se Rovera zbavilo.

Hybridni auta jsou z meho hlediska uplne nesmyslne, vysoka spotreba a velmi narocna a draha vyroba, japonci meli stesti, ze v USA prislo nejake nadseni cemu asi nikdo nerozumi, francouzi svoje hybridy meli uz v roce 1980 jen nikdo nemel zajem takto zabalili.
VW Touran- Hybrid uz stoji 2 roky v garazi. Co se tyce Lexusu tak elektronika se nesklada jen z otevirani oken a nastaveni zrcatek ale tisice jinych prvku, ktere Toyota pro jistotu vynechava a ceka az se v praxi osvedci, laicky by mohla i stara spolehliva S-Klasse z roku 1990 na trh, nevim co nemela co ma Lexusu (dokonce stejny design 430 )
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 11:21
Re: E-klasse PR
Shrneme to. Mercedes je tak poruchový, protože je vlastně tak dobrý.
neregistrovaný "mišo"
16. 12. 2005 02:01
Re: pre petra
pocuj chlape, videl si niekedy nejaky lexus z blizsia, ako z 25 metrov? alebo si v nejakom lexuse nebodaj aj sedel? neverim! uz len napr. taky lexus gs300 rok vyroby 99, ktory som mal pozicany na pribl. mesiac ma v elektrike uplne vsetko myslitelne, plnu *senzorov, riadiacich jednotiek, audio a navigacny system s dotykovou obrazovkou (o ktorej sa vtedy znackam ako bmw a MB mohlo iba snivat) a dalsich x veci, ktore MB a bmw nema dotiahnute doteraz, alebo ak aj ma, tak to prezentuju ako spickovu novinku...nehan lexus, ked s nim nemas skusenost...
neregistrovaný "major"
3. 5. 2005 17:30
Re: pre petra
Najprv píšeš, že je jedno kto čo vynašiel ako prvý (aspoň som z toho mal taký dojem) a teraz vyzdvihuješ Lexus za to, že mal niečo ako prvý... Je predsa jedno, že bratia Wrightovci prvýkrát poskladali lietadlo (údajne ešte pre nimi, podľa Brazílčanov, poskladal lietadielko s motorom nejaký, ako inak, Brazílčan), podstatné je, že dnes sú v osobnej dobrave jednotkami Boeing a Airbus.
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 17:53
Re: pre petra
Ne. Moje názory jsou v tomhle konzistentní. Asi jsi mě nečetl pozorně. Opěvuju tu Cadillac jako inovátora, který zavádí do běžně prodávaných auta pokrokové technologie. Jen říkám, že je mi jedno, kdo to měl první na papíře (narážka na DaVinciho v souvislosti s údajnýma prehistorickýma patentama firmy Bosch). Lexus není přímo inovátorská automobilka, ale rozhodně není technicky zaostalá za M-B a ani není pouhou technickou kopií starých M-B, jak tu někteří zarputile tvrdí. ps: Letadlo vymysleli opravdu v USA, i když někteří Češi a Rusové by nesouhlasili. Neboť tyto země trpí jistou formou zamindrákovanosti a usurpují si, co se dá. Žárovku vymyslel Vasil Žárovkovič a letadlo Jozif Letadlovič
neregistrovaný "major"
3. 5. 2005 18:11
Re: pre petra
To máš tak. Vymysleli, nevymysleli. Faktom je, že lietadlo Wrightovcov slávilo úspechy aj v Európe a lietali s ním mnohí iní letci. Avšak koncepcia s prednou výškovkou a tlačnou vrtuľou sa rozhodne nedá považovať za prototyp súčasných lietadiel. S kópiou prvého prototypu, postaveného pri príležitosti 100.-ho výročia prvého motorového letu, sa vzlietnuť nepodarilo. Je viacmenej jasné, že vtedajšiemu úspechu pomohli priaznivé poveternostné podmienky.
neregistrovaný "Alessio"
14. 12. 2005 09:49
Re: pre petra
Letadlo bratří Wrightů bylo jedním slovem revoluční. Bez debat. Poprvé něco vzlétlo do vzduchu něco těšího než byl vzduch sám a to vlastní silou. To o tom výročí...máte to trochu popletené. Nepodařilo se to právě kvůli tomu větru (byl silný variábl). A co se týče M-B vs. Lexus...já bych vždy bral nynější špičku radši než včerejšího krále. Asi tak.
neregistrovaný "GermanCarFan"
14. 12. 2005 18:31
Re: pre petra
Takze MB
neregistrovaný "Alessio"
15. 12. 2005 22:11
Re: pre petra
ani jedno není můj favorit...ale....tipnul jsi to špatně :-)
neregistrovaný "Vašek"
4. 5. 2005 23:27
Re: Takže za problémy s autama M-B může vlastně Chrysler??
to jsou stupidity kolik ti je let?? počítam do 11 let se vejdeš.
neregistrovaný "Michal"
3. 5. 2005 09:02
Kolik který auto teda vlastně najelo??
Není mi jasný, proč tam měli 3 auta. Těch 100 tis mil teda najely ty 3 auta dohromady anebo to udělalo každý z nich??
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "anonym"
3. 5. 2005 09:41
Re: Kolik který auto teda vlastně najelo??
ja bych rek, ze kazdy zvlast ... 224 (prumer km/h) x 24 (hod/den) x 30 dni zhruba vychazi na uvedenych 160.000 km respektive 100.000 mil
neregistrovaný "mišo"
16. 12. 2005 02:06
Re: Kolik který auto teda vlastně najelo??
ja zase neverim, ze boli tie mercedesy vybrate nahodne...sranda, ze vsetky tri su "nahodou" strieborne, maju avantgarde vybavu a rovnake hlinikove kolesa hej.....B.L.B.O.S.T. !!!!!!
neregistrovaný "125S"
3. 5. 2005 09:38
bez titulku
K čemu jim to je
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Diesel"
3. 5. 2005 10:03
Re: k ničemu
jen se nuděj tak si hrajou na oválu
neregistrovaný "125S"
3. 5. 2005 12:03
Re: k ničemu
Jak sto myslel
neregistrovaný "Diesel"
3. 5. 2005 23:15
Re: že je to marketing..
...neboli prosadit CDI v USA.
neregistrovaný "Mark"
3. 5. 2005 10:55
...
motoristicky Benz nemel nikdy velkou konkurenci, ted jenom aby novy manager (pro kvalitu) povyhazoval dovozce chybne elektroniky a auto bude zase ve vydrznosti cislo 1 jak vzdy bylo (po 90roky)
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "anonym"
3. 5. 2005 14:13
Re: ...
Tak nějak furt nechápu, kde lidi berou to, že je a byl Benz spolehlivý a ještě k tomu inovativní?
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 15:56
Re: ...
Přání je někdy otcem myšlenky....
neregistrovaný "kiko"
3. 5. 2005 20:05
Re: ...
no to vies ze vzdy NAJ boli a vzdy budu AMERICANIA,ktory jedine co vymysleli dobre bol hamburger -> 4 Lonestarstate
neregistrovaný "Lonestarstate"
3. 5. 2005 21:47
Re: ...
McDonalds ale založil plzeňák Kroc
neregistrovaný "briza"
14. 12. 2005 09:22
Re: ...
Jenze tady se mluvi o vynalezu. ;-)
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 12. 2005 09:48
Re: Znova nééé
Břízo ne. Tohle vážně ne. Já tu na tu 7 měsíců starou diskusi čumím jak na marťany. >:D Názory jsem nezměnil ale tohle se mi dál vážně rozebírat nechce. Navíc je mi úplně jedno, kdo vynalezl hamburger, hamburgery nejím. Pokud si mě musíš představovat jako tlusťocha v kšiltovce a tričku s mickey mousem, tak si posluž. >:-[] ;-)
neregistrovaný "briza"
14. 12. 2005 13:04
Re: Znova nééé
Ale nic takoveho netvrdim. Jen mi prislo jako lehka nahravka na smec ;-), ze se tady dohadujes o to kdo co vynalezl v obasti technologii automobiloveho prumyslu (nic proti tomu, clovek se casto dozvi veci, ktere nevedel), a na poznamku o vynalezu hamburgeru vyrukujes s "nevynalezcem". :-)
neregistrovaný "CLSir"
4. 5. 2005 00:43
Re: bohužel E-classe
byla ušitá rychlou jehlou a 2002 byly velmi poruchové,Ečko má asi 70 řídících jednotek,ale nyní jsou v pohodě,proto ten test.
neregistrovaný "maniac"
3. 5. 2005 21:35
blazni
mat tak mercedes alebo lexus tak sa iba smejem a radujem ze mam fakt super auto
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "AMG"
4. 5. 2005 10:24
absolutně nejlepší výsledek napříč všemi třídami a kategorie
Mercedes nemá konkurenci tečka.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "kiko"
4. 5. 2005 19:01
Re: absolutně nejlepší výsledek napříč všemi třídami a kateg
neregistrovaný "King"
5. 5. 2005 12:30
Zázračný diesel?
Tak mercedes se chubí fantastickými výsledky? Dovolil bych si upozornit na rekordy dosažené turbodieselem Honda i-CTDi. Má o litr menší objem a výsledky jen nepatrně horší. To jen tak na okraj... Více zde: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Alessio"
14. 12. 2005 09:45
Re: Zázračný diesel?
:yes:
neregistrovaný "Ráďa"
20. 6. 2005 23:18
M-B E
no skvělý, ale když koukám na ty fotky, tak oni to krouzili furt dokola po relativne malém okruhu, to mě by se z toho motala hlava
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ciello"
14. 12. 2005 09:50
bez titulku
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "GermanCarFan"
14. 12. 2005 18:50
mein got
Pripada mi to jako uplna STUPUDITA, ale neda me to. Hadat se o nejakym trakmastru a nevidet, kdo vubec jako prvni na svete postavil auto... Lexus, ktery vyrabi auta snad pet-deset let, se kteryma se na evropskem trhu prakticky nepocita-to je konkurence MB? Mozna v USA a nekde v Indocine, tady maji zlutaci smulu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel_KR5"
15. 12. 2005 12:04
řadové motory mají své výhody
Dost mně překvapuje, proč MB opouští řadové pěti- a šestiválce, když nastupuje éra sekvenčního přeplňování (dvě turba - malé a velké - za sebou) a lá BMW535d s 200kW z tří litrů objemu a neskutečnou pružností. Tyhle turba jsou prostorově náročnější, takže jejich zástavba je proveditlenější u řadových motorů ...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ace2"
15. 12. 2005 21:22
Re: řadové motory mají své výhody
řadový šestiválec je moc dlouhý a znemožňuje tak zástavbu pohonu všech kol (přední diferenciál) a 7stupňové převodovky. Proto Mercedes opouští řadové motory a instaluje do aut kratší bloky do "V" aby se tam automat a diferenciál vešel. Druhotný přínos je pak lepší vyvážení auta díky posunutí hmotnosti motoru blíže ke středu.
neregistrovaný "peeticek"
16. 12. 2005 09:10
spotreba :D
NO...
Autor píše, že každých 130min. bolo treba zastaviť, aby sa doplnilo palivo. E320cdi má 80litrovu nádrž+9litrov rezervu..
Takže 80/130*60 je spotreba za hod 36,9 litra z toho plynie spotreba pri 224km/h cca 16,5 l/100km - to sa mi zdá byť velmo slušný výsledok!
benzín by si cucol kolko? - no ochcávka 1,8T pri tejto rýchlosti cucala 23l/100km..
Čo vy na to?

nerátal som rezervu - ale s výsledkom by to moc nepohýbalo..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Alessio"
16. 12. 2005 09:56
Re: spotreba :D
po rovině, za ideálních podmínek, prázdné auto, žádný provoz, nejlepší gumy...to fakt nejde srovnávat s realitou okolo Nurnbergu ;-)