Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW Turbosteamer: návrat páry

To nejzajímavější na turbosteameru je mnohokrát osvědčený a nyní znovuobjevený princip parního stroje. Úspora paliva v reálném provozu má dosáhnout asi 1,5 l /100 km, výkon motoru se přitom zvýší o 10 kW a točivý moment asi o 20 Nm.
Zpět na článek
8. 12. 2005 14:22
neregistrovaný "Enzo"
8. 12. 2005 14:26
neregistrovaný "koch"
8. 12. 2005 14:26
neregistrovaný "Tibby"
8. 12. 2005 14:35
neregistrovaný "Essesant"
9. 12. 2005 16:39
neregistrovaný "anonym"
8. 12. 2005 15:13
neregistrovaný "Jozki."
8. 12. 2005 15:35
neregistrovaný "Elpepe"
8. 12. 2005 18:19
neregistrovaný "ZZ"
8. 12. 2005 16:29
neregistrovaný "Felotron"
8. 12. 2005 16:43
neregistrovaný "morko"
8. 12. 2005 16:49
neregistrovaný "ADAMco"
8. 12. 2005 17:24
neregistrovaný "Ozzy"
9. 12. 2005 09:50
neregistrovaný "Leftie"
9. 12. 2005 16:42
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2005 16:45
neregistrovaný "anonym"
12. 12. 2005 17:01
neregistrovaný "dochtor"
8. 12. 2005 17:23
neregistrovaný "don Pedro"
8. 12. 2005 21:17
neregistrovaný "geroc"
9. 12. 2005 08:03
neregistrovaný "Petr"
9. 12. 2005 10:03
neregistrovaný "Alessio"
9. 12. 2005 16:47
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2005 10:42
neregistrovaný "Panda"
9. 12. 2005 13:38
neregistrovaný "Elpepe"
9. 12. 2005 17:22
neregistrovaný "555"
neregistrovaný "Enzo"
8. 12. 2005 14:22
bez titulku
Moc pekna myslenka. Jenom jedna technická. Jak dochází k regulaci expanze v expandéru. Jinak v podstatě stejnej princip přihřívání páry jako u tepelnejch elektráren.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "koch"
8. 12. 2005 14:26
bez titulku
jj BMW zase jednou našlo uplně jinou cestu než všichni ostatní. Kdo umí ten umí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tibby"
8. 12. 2005 14:26
Mno..
..tak teď už jen revitalizace toho Holzgas-u, ne? :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Essesant"
8. 12. 2005 14:35
Neuveritelna invence
Uzasne a chytre reseni! A pritom, obrazne receno, stcilo secist 1 a 1... Genialni napad s velkym praktickym potencialem. Jen me napadlo: nebylo by lepsi, kdyby ten parni stroj pohanel kompesor nebo 40V alternator? Hlavne kvuli rizeni podobne soustavy. Jinak az se to zmakne na provozni uroven pouziti, tak je to jedna z veci, ktere muzou prodlouzit zivot spalovacim motoruma a branit je (alespon docasne) pred hybridy a FC auty...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2005 16:39
Re: Neuveritelna invence
to by byla podle me zbytecna dalsi komplikace ... navic napr. alternator by nebyl vhodny ... musis si uvedomit, ze chvili trva nez se zahreje a studeny motor potazmo onen parni stroj ... to by cinilo zvysene naroky na docasne nedobijenou batereii ... hlanve v zime a vecer kdy musis svitit ...
neregistrovaný "Jozki."
8. 12. 2005 15:13
Nejen 19. stoleti.
"19. stoleti je nazyvano stoletim pary - to sme brali ve fyzice". Vdaka BMW to plati uz aj na "21. stoleti".
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Elpepe"
8. 12. 2005 15:35
bez titulku
BRAVO BMW! Skvely napad, myslim ze se ujme. Kazdopadne 100x lepsi nez nejaky hybridni sracky
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ZZ"
8. 12. 2005 18:19
Re: bez titulku
>:D :yes:
neregistrovaný "Felotron"
8. 12. 2005 16:29
BMW
To jsou kluci sikovni! Az se divim, ze tu valku prohrali :-)

No ale vazne: Bomba myslenka - jenom me zajima, kdy to okopiruji cinani ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "morko"
8. 12. 2005 16:43
Re: BMW
presne, stavim sa ze onedlho pride s niecim velmi podobnym mercedes, audi alebo napr. toyota
neregistrovaný "ADAMco"
8. 12. 2005 16:49
nadhera
Tak tomu ja hovorim nadhera. BMW zas a znovu ukazalo, ze pred konkurenciou ma nie trosku navrch, ale sa od nich vzdialuje milovymi krokmi. Takyto system aj bude fungovat(narazka na ten cool system do hmly od mercedesu). BMW forever!!!
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Ozzy"
8. 12. 2005 17:24
Re: Putnu uhlí
nebo radši vagoooooon >:D
neregistrovaný "Leftie"
9. 12. 2005 09:50
Re: Putnu uhlí
Do 10tich rokov to chcú dať na trh... Nie je to dlhá doba? Dovtedy sa vymyslí toho ešte dosť a ten ich nápad sa nakoniec ukáže ako najhorší... ;-\
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2005 16:42
Re: Putnu uhlí
jo to me taky zarazilo ... kdo vi jak to bude za 10 let ... kolik jeste bude ropy atp. ... ale treba u BMW vedi neco co mi nevime ... a navic vodikovej motor asi taky produkje teplo takze to ted testujou na benzinu, ale ve vysledku to skombinujou s vodikovym motorem, ktery diky tomu nebude tolik zaostavat za benzinem ...
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2005 16:45
Re: Putnu uhlí
... nebude zaostavat vykonove ... sem chtel rict
neregistrovaný "dochtor"
12. 12. 2005 17:01
Re: Putnu uhlí
...myslíš ten systém Destronic :yes: ?
neregistrovaný "don Pedro"
8. 12. 2005 17:23
Ja gut,
ešče gdyby tak šla z výfuku vůně kvetoucí louky, to by byla věc! Ale vážně: fakt dost dobrej nápad, BMW bravo!!! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "geroc"
8. 12. 2005 21:17
Návrat páry
Tak tohle je ještě větší ptákovina než dnes zbožňované hybridy. Dál to rozebírat nebudu protože zřejme u BMW nevědí už co to je parní stroj.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Petr"
9. 12. 2005 08:03
Parni stroj?
Ja bych rekl, ze ten princip pripomina spis upravene turbo nez parni stroj...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Alessio"
9. 12. 2005 10:03
Re: Parni stroj?
my máme parní stoj, úžasné síly zdroj, uapapá....PS:opravdu to zvýšení výkonu za deset let o 10kW je super? ;-\ Spíš v tom vidím potenciální problém, co se týče poruchovosti (zase další čerpadla,pohyblivé díly...) :-|
neregistrovaný "anonym"
9. 12. 2005 16:47
Re: Parni stroj?
spis nez zvyseni vykonu je zajimava uvedena uspora 1,5 l na 100 km ... to se mi zda hodne zajimave
neregistrovaný "Panda"
9. 12. 2005 10:42
Brzděme
Že má spalovací motor poměrně malou účinnost, a že velká část energie odejde s výfukovými plyny, se učí i děti ve škole. U BMW se tuto energii pokusili využít tradičními, dávno známými způsoby. Připadá mi to komlikované a drahé. Žádnou eleganci v tom nevidím. Každopádně ukázali, že to jde. Možné nové převratné konstrukce a technologie se mohou skrývat uvnitř výměníku, ale o tom není v článku ani slovo. Teď si musíme počkat, jestli to má šanci v sériové výrobě. Měl bych pár otázak a pochybností.
1. Účinnost katalyzátoru je lepší při vyšší teplotě plynů. Na obrázku je až za prvním výměníkem.
2. Jaká je účinnost expandéru při pomalých a rychlých změnách otáček motoru?
3. Kolik Fridexu bude toto BMW potřebovat? Nechtěl bych ho jako ojetinu po 10 letech provozu s havárií v rejstříku.
Jak už bylo napsáno dříve, Japonci to udělají jinak. Dají do výměník do hybridu a expandér spojí s dynamem. Energii využijí přímo k pohonu nebo s ní dobijí baterie. Energii se použije, když ji bude nejvíce třeba.
Stejně si myslím, že vývoj směřuje k hybridům, kde spalovací motor ve bude sloužit jen k přeměně energie a pohon bude obstarávat elektromotor. Mezi spalovacím motorem a koly se zruší mechanická vazba a spalovací motor bude pracovat v optimálních otáčkách s maximální účinností při požadovaném výkonu.
Brzy uvidíme, zda je lepší cesta BMW formou zdokonalení klasického pohonu nebo Japonců směrem hybridním.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Elpepe"
9. 12. 2005 13:38
Re: Brzděme
jasne hybridy maji svoje vyhody, ale jsou taky daleko komplikovanejsi (baterie atd...)
Ta parni vychytavka je docela elegantni zpusob jak zvysit vykon a snizit spotrebu... tak proc to nevyuzit?
neregistrovaný "555"
9. 12. 2005 17:22
bez titulku
problem skor vidim v tom ze za to budu chciet +50000 a pri tej protihodnote sa na to potom mozem vykaslat..
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku