Letos tomu je již deset let od chvíle, kdy se představil zcela nový Lotus. Důležitou novinkou roku 2006 bude nový model Europa S, který by se měl od července příštího roku začít prodávat.
mno, vzhledem me to moc neoslovuje, to je Elise podstatne lepsi, ale svezeni s tim bude urcite paradni :] Nevite nekdo jak je to s motorem, zase Toyota?
Auto vypada zajimave,komfortneji,jen uz to neni tak spartanske,jako byl Exige nebo varianta od Opelu Speedster Turbo,kde zrychleni bylo kolem 4,9.Ale urcite to pujde upravovat,rad se v tomto aute jednou svezu.Jsem zvedav na moznost odnimani strechy,to by byla velka deviza.
Takže Lotus Europa se dočkal vzkřísení :yes: I když je poněkud nesourodý, ale to byl ten původní z roku 1966 také :-) Možná víte, že původní skica Lotusu Europa od Rona Hickmana z roku 1963 byla pro projekt Ford GT40, ale nakonec skončila v Hethelu u Lotusu, jako nástupce slavného Lotusu 7. Lotus Europa byl nejovladatelnějším automobilem své doby, takže tady nečekám nic menšího :-) I když překonat Exige..nevím nevím ;-) Mno, ale když znovuobjevili Europu, tak následuje Esprit Turbo, nebo ne? :-!
Asi nejsem naladen na stejnou notu, Elise se mi dodnes libi, nicmene Europa na me pusobi dojmem odkazu prave na nej, coz nevyzniva prilis presvedcive, spise jako vyuziti stavajicich modelu a snahu o retro s odkazem na devadesata leta...
ok.. to ano.. taky to vidím, ale možná právě proto, že jich tolik nejezdí mě to nijak nevadí a neirituje... jsem zvědav jestli u nás v CZ vůbec nějakej bude jezdit... ale jinak je OK.. :yes:;-)
Jednou bude, az vydelam dost penez :-) Musim rici, ze design me nebere tak moc, jako treba Elise/Exige (ale treba je to taky kvuli te divne barve), ale tohle je presne to co bych chtel. Mensi lehky sportacek, ktery uz pritom je vhodny pro kazdodenni pouziti.
Jinak jak tak koukam, vzadu je pod kapotou jeste spoustu mista, to by se jim tam mohl vejit bez problemu i sestivalec a ani by nemuseli omezovat zavazadlovy prostor... No, jsem zvedav, jake budou dalsi evolucni verze tohodle auticka...
Myslim, ze tohle auto (stejne jako Elise/Exige) patri mezi naprostou spicku co se konstrukce podvozku tyce, takze V6 by podovzek v klidu zvladl. Bude to sice potom trochu raketa, ale co jineho byl treba Elise 340R? A nikdo netvrdil, ze to auto nejde udrzet na silnici. Proste bych se toho nebal :-)
Hm hm, když jsem koukal na tu titulní fotku, tak jsem si říkal, proč faceliftu říkají nový model. Zadek je už radikální změna a vypadá velmi dobře. Střeva snad budou výrazně jiná, než Elise. I když vlastně proč, když Elise je perfektní. Možná je ta maska schválně stejná. V současném duchu unifikovaných vzhledů jednotlivých značek. Fakt nevím. No, počkáme se na Esprit >:-[]
s bublinkama? Tak na tohle auto, brácho zapomeň. Tohle není pro vejvrtkáře. Tohle auto zrálo v těch nejkvalitnějších sudech. Tohle auto ti vyvalí bulvy... jako velkej panák skotský na ex. Tohle auto je pro ostrý hochy, co maj mžikový reakce, ostrý pohledy a strniště, ke kterýmu se nedopracuješ ani po týdenním půstu. Tohle auto, to nechce jeansy z trhu... to chce výhradně Levis. Možná nevíš, co to je, tak si doplň vzdělání. Tepláky a tretry jsou dobrý na Olympádu. :yes: BRAVO LOTUS, BRAVO EVROPO :yes::yes:
...jseš na ostrovech... tak jakýpak Levisky... ty jsou pro zlatokopce.... ;-) jinak pěkný čtení... Bych ti dal roli plnit úvodníky... :yes: >:-[] >:D;-)
At zustane Lotus Lotusem souhlasim, ale od doby puvodniho Giugiarova Espritu nevyrobili vylozene fesacky model...a to je skoda...mozna cekaji na novy Esprit. I kdyz, vetsina aut stejne zustane v GB a tam je rodna puda pro cokoliv skveleho byt neprilis krasneho... ;-)
Tak ten Esprit je naprosto bez debat. Ale tyhle "auticka" jsou moc fajn. GB je zeme autum zaslibena a urcite je i par krasnych anglickych kousku, ne?;-)
...jiste...treba Bristol! >:D Ne vazne AM, Jag, Rover (dej mu panbuh vecnou slavu) to jsou vozy, ktere drzi to nej z GB, jsem mozna trochu povrchni, ale o tech dalsich ani nemame sanci vedet... Stejne je prekvapujici, jak zeme, ktera "vlastni" tak tristni povetrnostni podminky dokaze zivit nespocet drobnych vyrobcu otevrenych aut...
Ja bych jeste pridal ten Lotus, Land Rover, TVR, Rols, Bentley a na par dalsich bych si urcite vzpomenul:-) Jak rikam , Anglie je zeme automobilismu zaslibena.
Dík za doplnění, už jsem chtěl "pátrat" v paměti ;-) Souhlasím s Pájou, že je fakt zajímavý, kolik otevřených aut se tam vyrábí / prodává, když tam "furt" chčije :-)
ten preplnovaenj motor....nevim jestli je dulezita plocha krivka kroutaku, mozna u rodinyho auta, ale u sportacku bych chtel tocivy 2litr z hondy s2000 a nebo 3litr z M3 :-))
ten v japonsku upekli prene pro lotus - podle me idealni motor pro lehky sportak s motorem uprostred :yes::yes::yes:
S tim trilirem by to litalo ;-) a to myslim doslova - nedokazu si predstavit potencialni maximalku...
ikdyz se mi elise/exige libi vnejsim designem podstatne vic, tak kazdy, kdo se s nim projel, musi uznat ze pro prumerne vzrostleho cloveka je to prakticky nepouzitelne auto - jednoduse se nevlezete ;-) Tohle se mi z venku nelibi (priznavam, ze neznam hystoricky predobraz) ale hlavne zepredu a z boku me to nijak neoslovuje. To interier, to je jina - pekny na pohled a SNAD i prostornejsi. Vzpominam si, kdyz me chtel kamos povozit v elise, tak sem na miste spujezdve sedel s ohnutyma nohama a s obema kolenama u pravych dveri, aby mohl radit. Podobne nebezpeci vidim u tehle nove Europy - prijde mi na sirku stejna jako Elise/Exige. Vykon motoru je ok, ale snad bych kvuli nizke hmotnosti preferoval tocivy atmosfericky. Prijde mi, ze se k Lotusu nejak vic hodi(nizsi krotak tak netrha kola od asfaltu, a na vetsim rozsahu otacek se da vykon lip davkovat... ale to je otazka osobnich preferenci) Ted jak tak nad tim premyslim, tak bych si novy Lotus predstavoval jinak - ale to neni podstatne - dulezite je, ze po 10 letech vubec novy Lotus prijde (a snad budou dalsi!!!) :yes:
Mam taky problem....mam nieco, co by som vam za inych okolnosti mohol ukazat, (pretoze cas bezi)... Pochadza to z GM USA! Dnes rano to uniklo...ale bolo to po velkych prosbach marketingovej centraly GM po kratkej chvili "stiahnute" z obehu. Niektori ludia by mohli mat problems. Mozno by som to mohol "prebliknut", ale potrebujem hovorit s Pekelnou Micinkou... ;-)
..teda aj ak cita Lones ;-) : zatial vam ukazem titulnu stranku US magazinu MPH z Februara (Unora) 2006 ( >:D ) s konceptom Dodge Challlenger: [odkaz] To co vam chcem ukazat je aspon jedna fotecka (z 10, ktore mam) konceptu, ktory bude v Detroite od GM priamo konkurovat prave tomuto Dodge...
Vidím to na kooperaci s micinkou, já tam mám jen nějakého průvodce... to jsou pro mne slepé uličky. Já chci kliknout a ať to na mě vyskočí z monitoru. P.S. ty nás napínáš ;-):yes:
Ten Challenger to nezobrazuje? :-( Treba pockat na Micinku. Ja by som to uz tiez rad zrealizoval. Neviem kde je.... v pekle >:D . Ta vec, ktoru vam chcem ukazat...to je tazke. Po tom co, vam to ukazem, vysvetlim viac. Takze sorry, ze vas napinam...
Neviem, ci to bude dnes...Sorry. Zalezi od Micinky... Potrebujem, aby to foto dal na jeho server. A musim sa s nim dohodut na podmienkach...
A potom vam musim dat vediet cas, kedy tu mate byt... Aj ak by sme sa hned teraz skontaktovali - kvoli ludom to bude k dispozicii az zajtra... Mrzi ma to, ze robim caviky, ale mam na to tentokrat dobry dovod...
Ten koncept Challengeru je nadhernej. Hodne se podoba klasickymu a to je dobre. Jeho tvary byly dokonaly.. Jen se mi nezda naznak usmevu, ktery vytvari spodni cast masky. K "drsnymu" musclecaru to nejak nesedi.
Reinkarnace Europy? Sláva, mám radost. Novej model od Lotusu? Pojede jak z praku - lehkej, ostrej. Jedinou pachuť má ten příšernej design exteriéru. Skoro to vypadá, že Lotus chtěl probrat Europu z mrtvých už na konci osmdesátejch let a dostal se k tomu až teď. A plány už neměnil...
měl se jmenovat štika, protože přesně takový bude, na trhu i na silnici. Krásná alternativa v ceně 350Z, nebo Boxtera bez výbavy, ovšem s vyšlechtěným sporťáckým duchem.
Dohodol som sa s Tibbym. Celu operaciu povedie on (ja musim za chvilu odist). Museli sme to vyriesit nasledovne. Kto chce to auto od GM vidiet, nech napise odpoved na tuto spravu, resp. doda svoj mail. Tibby mu posle pristupove udaje a PRESNY cas, ked si mate prihlasit. Strazte si schranku aby ste dostali info vcas. Dodrzte co mozno najpresnejsie cas, ktory vam zada Tibby. Na nikoho sa cakat nebude! Co presne ste na obrazku videli, ake su suvislosti toho obrazku, aj preco to robime takto konspirativne vam vysvetlim este dnes na tejto diskuske. Vela stastia... (To je vzruuuso! >:-[] >:D;-) )
mala zmena: NEZVEREJNUJTE SVOJE MAILY TU! Poslite ich na: tibby@tibby.sk /// Cas zverejnenia bude 13.00. POZOR! Budete mat k dispozicii iba chvilu na to, aby ste sa nalogovali....
opravdu hezky stylove :-) Urcite stylovejsi, nez samotny "tajny" vuz...
Ale koukam tu na screenshot co jsem si poridil, porad to vstrebavam. Musim naprosto souhlasit, ze tohe strci Mustanga do kapsy, to je opravdovy muscle car. Super.
mno, ani Challenger oproti tomuhle nema dost svaly, je podstatne uhlazenejsi. Jenom jsem zvedav, jestli tomu daji nalepku Camaro, nebo jestli se to bude jmenovat jinak...
ked sme pri konkurentoch challngera, tu su dake fotecky camara. neviem v akom je to stadiu, ale vyzera naozaj dobre, toto by som fakt mohol. [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Má nabídka platí, klidně to tam na nějakej den dam. Nemohl jsem tušit, že Marko s něčím takovým přijde, máte mýho maila, tak jste mi to mohli poslat. to že se tu neobjevim ještě neznamena že nejsem..
V pohode... na buduce sa obratim aj na Teba, ale tu islo o cas, a Tibby proste reagoval skor... Nic sa nedeje. Na buduce to vyjde (Btw. "na buduce" bude neviem kedy, aby niekoho nenapadlo na buduci tyzden odo mna ziadat napr. obrazok noveho Saabu Sonett zo Zenevy 2006 >:D )
>:D ...tak, zda sa ze to klaplo! Prva vec: Vdaka patri Tibbymu. A teraz vysvetlenie: to, co ste videli je koncept Camara pre Detroit Motor Show 2006. Resp. jeho model v mierke 1:1. V prednej casti ste si mohli vsimnut , ze prava a lava cast sa v urovni masky a naraznika trochu odlisuje. Boli to teda dve finalne verzie, toho, ako by auto malo vyzerat. Existuje sice pochybnost, ze auto by malo byt uplne ine, ale po vcerajsom uniku 10tich fotiek by v tom pripade nenasledovala taka reakcia GM, aka bola. Fotografie vraj boli "ukradnute" (?), a GM najprv poziadala US server (ten, ktory mal "premieru" mal "vodoznak" na fotke. kt. ste videli), aby to okamzite stiahla. Medzitym sa to ale dostalo dalej po inych linkach ale tie pod hrozbou pravnych krokov voci prevadzkovatelom serverov, kt. to zverejnia to stiahli. Z obehu to zacal stahovat aj clovek, kt. my to poslal ... co sa nikdy doteraz nestalo. Vo veci stiahnutia obrazkov z internetu sa osobne angazoval Scott Settlemire (Chevrolet AutoShow & Exhibition Manager). Vsetky tieto dovody vedu teda k jedinej myslienke - to, co ste videli (a coho technicke nakresy, a kresby interieru mam ja) bude zrejme velmi blizke konceptu Camaro. Dovody pre ktore Chevroletu tak zalezalo na tomto postupe su dva: 1.)...vam spominat nebudem, ale tyka sa "neopravneneho obohacovania sa" 2.) je ten, ze Detroit je autosalonom cislo 1 v USA, priprava expozicie a exponatov nan trva pol roka, a Camaro bude jednym z highlits autosalonu, aj expozicie. Predcasne zverejnenie povedie nielen k znizeniu efektu polrocnej prace, ale v case premier by sa znacka so svojim uz znamym autom dostala do pozadia zaujmu medii. Takze, ak Chevy chce predstavit toto auto oficialne v den D, hodinu H ma na to dobry dovod. A teraz vysvetlenie, preco som "manipuloval s casom": proste som vam nieco chcel ukazat skor, a informovat vas. ;-) Snazil som sa to ale urobit tak, aby som co najmenej poskodil (a aby som ctil rozhodnutie) GM. Dostali ste moznost na 3 min. vidiet jediny obrazok... A ti co to nestihli, nech si z toho nic nerobia. Do mesiaca je premiera, a uvidia to tak ci tak (btw. potom snad zverejnim aj dalsie fotky...).
:yes::yes: Ak budes mat nieco podobne tajne mozes to "pustit" rovnako. Premiera je uz za nami. Ty dodas fotky Tibby to hodi na server vie ako na to no a my ostatny budeme radostou bez seba. :-):yes::yes:
A my ti tam prepasujeme nie pilnik ale pocitac s internetom aby si aj nadalej ozivoval diskusie. >:D >:D OT:v jednom "odbornom" slovenskom casopise o autach som sa docital ze vraj v Japonsku sa robi Subaru Impreza aj s pohonom len prednych kolies. Nejako sa mi to nezda. V tom istom clanku som nasiel dalsie 2 hluposti takze tomu velmi neverim. Nevies o tom nieco ?
Nebolo to aprílové číslo? Myslím, že niečo podobné som čítal aj ja, ale tam písali aj o tom, že amíci testujú nové japonské pneu Bridgestone na Marse a že holanďania budú v južnej afrike vyrábať kevlarové tanky na paru ;-)
To vazne ? :-O Presne to tam bolo ale 1. Subaru a FWD mi nesedi ved podla "povesti" je to znacka ktora robi len AWD a 2. 1,5 l motor mi tiez nesedel hlavne ked sa doteraz pre Europu robila 1,6 a aj ta sa rusi a najmensi motor bude 2,0.
Subaru ma image AWD iba v na klucovych exportnych trhoch. De facto si na tom postavili zaciatkom 90. rokov marketing, aby
sa zbavili povesti vyrobcu aut pre horarov a farmarov. Ten obrat vnimania smerom k subpremiovej znacke (aj za pomoci WRC programu) je "marketingova legenda". :yes: Na domacom trhu hraju vpodstate podobnu ligu, ako vsetci ostatni vyrobcovia. Ti tam vcelku "bezne" ponukaju nam zname modely aj volitelne s AWD. Japonsko ma vela specifik, a jednou je napriklad to, ze vsetci vyrobcovia su tam plnoformatovy. Tteda neexistuje delenie na mainstream a premium podla znaciek, ale podla modelov. (Vynimkou je Lexus, kt. je ale v Japonsku ako znacka iba par tyzdnov - takze sa vlastne pokusaju o model, znamy v EU-US kulture. Naopak VW sa pokusa zas tu o to, co bezne frci v Japonsku )
Ale čo? A ja som bol presvedčený, že jediné FWD Subaru bol model Grand Leone pre Izrael s motorom 1.6 a aj ten iba do roku 1995, kedy ho nahradila 4WD versia Impreza Turbo s motorom 2.0 Turbo 8-s