Technika
0
Zdravim! No tohle vubec nemusi byt spatny auto. Vypada pekne, pojede taky slusne a za ty penize je to docela dobra nabidka. Kdyby ale nevypadal stejne jako Altea... ;-\
0
Nebo Toledo..
"Noý Seat León je dalším vozem, který lze v Česku koupit s přeplňovaným zážehovým motorem 2.0 TFSI o výkonu 136 kW" - já myslím, že je s takto naladěným motorem jediný, GTI a RS mají shodně 2.0 TFSI naladěné na 147 kW a 280 Nm.
mně se tyhle trojčata od počátku nelíbila, toledo zvláště, ale i ostatní bráchové. (hodnoty parametrů jsou zajímavý.. nicméně jim jaksi prostě nevěřím). VZPOMÍNÁTE TŘEBA na předposlední generaci 323?? (rok 1994). tři naprosto rozdílný auta a jedné platformě. tak TOMU říkám originalita. 323F=skvost. seat: jestli tomu změněj pr*del tak nebo tak je jedno, celková koncepce je jaksi podivná a v tuto chvíli v rámci koncernu jednoznačně vítězí O2. áále, nějak kecám........
Zasadni otazka: Bude i tato verze k mani v provedeni N1, tedy s odpoctem DPH?
A pokud ano, jsou k dispozici informace, jestli bude odpocet mozny i u silnejsich verzi (FR a Cupra)? Tedy ma smysl na ne cekat?
A pokud ano, jsou k dispozici informace, jestli bude odpocet mozny i u silnejsich verzi (FR a Cupra)? Tedy ma smysl na ne cekat?
Tak by mě zajímalo, proč zatím nejvýkonější nabroušenej leon dostal motor o výkonu "jen" 136kW a ne 147kW jako jeho bráchové golf GTI a oktávka RS. Že by měl VW strach o prodejnost svého golfu? v tom případě mi uchází smysl dělání ze seatu sportovní značky koncernu VW. Škodovce zatrhnou výrobu coupé Tudor s tím, že na sportovní vozy mají seata, a najednou "sportovní" seat dostane slabši motor než zmíněný golf a oktávka. GTIčko je sice klasika, ale ruku na srdce, leon vypadá daleko agresivněji a sportovněji. Nemusí se každému líbit, tak jako se každému nemusí líbit GTI. Navíc, pokud si všimnete ceny, tak GTI je taky trošku jinde (+ více než 100 000 Kč)narozdíl od leonu. To je další důvod mluvící ve prospěch seatu. A těch pár koníků rozdílu? Kdo to pozná...
Protoze to je normalni verze (jako u O2 ci Golfu FSI 110kW).
Teprve pozdeji prijde verze FR (asi 160kW).
A potom konecne ostra Cupra.
Teprve pozdeji prijde verze FR (asi 160kW).
A potom konecne ostra Cupra.
Jsou chvíle... kdy bys dal za jednoho koně... půl manželky 😄 Svobi, jsou chvíle, kdy fakt rozhodne těch pár koní... v dlouhym táhlym na plnou tři to projedeš s geteičkem... to je pak na bezesný noci... 😉 Ale jinak souhlas... dole nám to vysvětluje kolega... bude ostrej Leon... Ale fakt je, že i tenhle je moc inspirující...
Ten cenový rozdíl od GTI je spíše tak 150.000,-Kč, a to neberu do úvahy odpočet DPH.
Pokud jde o verze FR či Cupra, je to otázka nejen možnosti odpočtu DPH, ale i jejich samotné ceny. Pokud bude Cupra za nějakých 900.000,-Kč, je otázkou, jestli nekoupit o více než 200 tis. levnější "civilní verzi" a nenechat si na podobný výkon motor naladit - 2,0 TFSI 147kW se ladí na 240 koní pod 1 tis. EUR, a jestli je u 2,0 TFSI 136kW rozdíl jenom v řídící jednotce, tak asi není co řešit.
Pokud jde o verze FR či Cupra, je to otázka nejen možnosti odpočtu DPH, ale i jejich samotné ceny. Pokud bude Cupra za nějakých 900.000,-Kč, je otázkou, jestli nekoupit o více než 200 tis. levnější "civilní verzi" a nenechat si na podobný výkon motor naladit - 2,0 TFSI 147kW se ladí na 240 koní pod 1 tis. EUR, a jestli je u 2,0 TFSI 136kW rozdíl jenom v řídící jednotce, tak asi není co řešit.
Byl krásný podzimní, dalo by se říci že až pozdně baboletní den, a tož si vyjel GTI se svým gti na projížďku. Příroda hýří všemi možnými tóny zlaté a červené barvy opadávajíciho listí stomů listnatých. Celá tato nádhera je pak nasvícena již šikmými, měkkými paprsky podzimního slunce. GTI si to hasí touto nádherou mezi lesy a poli, za ním víří a poletuje v divokých turbulencích ono padající listí. Až si to dohasí na křižovatku v bohem zapomutém koutě lesa. A co zří! Zprava cení zuby a vytahuje drápy obrovská naježená bojová kočka, zleva zas po něm svým mrštným jazykem chňapá veliká žába, no a za zády, kde se vzala, tu se vzala, najednou stojí hradba vozů se značkou H na chladičích - ano, jsou to hoši z klubu. Zbývá tedy jedině cesta rovnou přímo vpřed. GTI tam dává rychle za sebou 3,4,5 a honem pryč. Neví však že cesta po které se tak kvapem vydal jset slepá, neb značku na tuto skutečnost upozorňující kdosi zákeřně odstranil. A tudíž se GTI po několika mistrovsky projetých ostrých pravých a levých dostává na mýtinu uprostřed hlubokého hvozdu. Na ní již jset srovnána do hrozivého půlkruhu cela flotila vozu made in USA a rovněžtak pomalu dojíždí výše zmíněná sestava z oné lesní křižovatky. GTI stahuje okénko u svého gti, neb mu odvaha nechybí, a táže se všech ostatních přítomných oč že tedy u všech všudy vlastně běží. A rozhěvaní mladí mužové praví nechť si vystoupí, že si s ním chtějí "podebatit" na téma prosazování Koncernu a zvláště pak jistých lidových vozů na diskusní platformě AUTO.CZ. Situace díky přesile pro GTIho nevypadá dobře. A tu se náhle na scéně objevuje černý Seat Leon. Kontrolovaným smykem zastavuje, z něj vystupuje postava celá v černém s černou šraboškou na očích, rutinním pohybem si nasazuje charakteristický černý klobouk (neb ví že v klobouku se automobil neřídí). Je to don Pedro, jenž je právě na cestě ze šourumu se svou novinkou. Briskně svým ostrým zrakem (má jen 3,5 dioptrie) přehlédne celou situaci, tasí kord a hrotem této pekelně nebezpečné zbraně třemi rychlými švihy bravurně vykreslí všem přítomným do laků jejich plechových miláčků loga VW, Audi, Seatu a Škody. GTI rychle a správě pochopil že to jset jeho záchrana a briskně sedá do svého gti. A než se rozhnněvaní mladí mužové vzpamatují sedí již zpět ve svém stroji i don Pedro , otáčejí se a mizí, za zvuku břeskného pruského paráde marše (GTI) a španělské folklórní hudby (don Pedro) ze svých car audio systémů, poháněni Koncernovými dvoulitrovými TFSI, vstříc svobodě, zapadajícímu slunci a světlým Koncernovým zítřkům. The End. Tož tak.
>😁 :yes: O tom poničeným laku si budem muset promluvit. Omlouvá vás jenom to, že vaše auta byla poháněna car audio systémy a na cestu vám vyhrávaly koncernové motory. >😒]
tyto modely je všechno jeden druh, rozdíl je v ceně a názvu, spojuje je magické slůvko :koncern, stejně jako golfa a spol. Současní seati jsou jiní, ale tudy cesta nevede, bohužel. Potkávat je na silnici ,no žádná sláva. Jsou jiná auta za kterými stojí se podívat.
Nevíte někdo, jak se "SEAT" vyslovuje v Anglii? Zrovna o tom přemýšlim a docela mi to vrtá hlavou.. 😄