Novinky
Jsem zvědav, co nám k tomu řekne Marko 😄
>😁 >😁 ...ja? -- Ja uz som sa k tomu vyjadril v nejakej diskuske pred par dnami. Toyota ma 8,7 percenta - a to je zatial malo na nejaky vazny zaver. Mozno maju zaujem iba o nejaky "volny" vztah na baze vymeny technologii. Osobne si ale myslim, ze Toyota sa bude snazit do buducnosti ziskat Subaru pod uplnu kontrolu. (GM im tych 20% asi nepredalo, aby neposilnili na svoj ukor najvacsieho globalneho konkurenta.) V koncerne by tak existovala znacka poziciovana medzi Toyotou a Lexusom - ktora ma naviac dobre meno. Mat sub-premiovu znacku vyrabajucu technicky spickove a pomerne "luxusne" auta asi Toyotu laka. Ma to logiku.... 😉
Někde jsem četl, že se Toyota spolu se dvěma společníkama chystá koupit těch +- 11 procent, co se prodá prostřednictvím volného trhu. Tak že si myslím, že to Toyota s převzetím Subaru myslí vážně.. Otázkou je, kolik je v reálu potřeba akcií, aby měla kontrolní balík..
Je dost pravdepodobne (a logicke), ze sa Toyota pokusi ziskat na burze zostavajuci podiel GM cez „nastrcene“ firmy. Co sa tyka ovaldnutia akejkolvek japonskej firmy je to trochu zlozitejsie. Ak ju ovlada ina japonska firma potrebuje minimalne obligatnych 51% (okrem nasledujucej vynimky😄 Ak ju ale ovlada zahranicna firma (alebo fyzicka osoba) staci podla jap. zakonov iba 31%! Pravdepodobne to suvisi s faktom, ze tych 31% staci podla ich legislativy na ucinne blokovanie rozhodnuti vacsinoveho akcionara. Je tu teda rozdielne vnimanie toho, co je fakticky japonska firma, a co je uz firma „nahlodana“ vplyvom cudzieho subjektu. Toto vsetko su konsekvencie budovania takzvaneho korporativneho kapitalizmu, a na vznik takychto tvrdych zakonov (a kriterii) malo vplyv Jap. ministerstvo hospodarstva, priemyslu a obchodu METI.
Nýbrž ale nechápu,proč se nedohodli na koncepci 4x4 pro Oply,Saaby a Subarko dali pryč.