Německá firma ELIA Tuning & Design AG, která se specializuje na tuning vozů koncernu Renault-Nissan představila studii Dacie Logan vybavenou motorem 1.6 l s mechanickým přeplňováním.
A kolik by jsi si predstavoval??? Na motor u ktereho se s kompresorem nepocitalo je to hodnota slusna. Jeden z nejlepsich motoru, ktery se donedavna cpal do kazdeho modelu koncernu VW mel v zakladu z objemu 1.8l 150k a to ten motor byl od zacatku konstruovan s ohledem na preplnovani. Evidentne bylo prihlizeno k zivotnosti vsech komponent, pokud by muselo dojit k zesileni nekterych casti, pak by cena byla samozrejme nekde jinde... Navic jsi si nevsiml, ze nejde o turbo, ale o kompresor... ;-)
A jeste moje Honda CRX z roku 1989 ma s 1,6kou 96kW... ale je to asi fakt... ta 1,6ka v Loganu nebyla konstruovana na nejaky mega vykony... ale pouze 100kW s mech. kompresorem? Ale jdete...
Michate japonsky high-tech s prostym starickym motorem od Renaultu, ktery je v Loganu diky sve financni nenarocnosti a schopnosti skousnout i nekvalitni benzin v zemich na vychod od nas. Myslim, ze z nej v ramci moznosti dostali maximum.
Přesně tak. Přeci nejde srovnávat špičkové motory od Hondy a Toyoty s nízkonákladovými motory od Renaultu. Jinak Toyota Celica 1.8 VVTi má 192 koní bez přeplňování, Civic Type-R taky není špatnej a co teprve Honda S2000.. :yes::yes::yes:
ale jo, srovnavat: "ze srovnani japonskych kdysi-spickovych motoru s dnesnimi nizkonakladovymi motory od Renaultu vychazi, ze jsou asi tak nastejno", no a je to - vysledek se asi da uhadnout predem, ale jenom srovnavanim dostanou nektery motory nalepku "spickovy", zejo ... tak si holt v diskusi zopakujeme vsechny casti auta, kde se jeho nizka projevila, no :o)
Já jakožto majitel staršího typu vozu ze "stáje" Renault typu R19 s motorem 1.7MPi mám 66kW. Na to že je to 1721ccm je to sice výkon doslova ubohej, ale zase musím říct, že ten motor je dělník. Nikdy mě nikde nenechal a toho si cenim. Nic v něm nerachtá, oleje si sežere cca půl litru na jednu dobu výměny a benzínu asi 8l/100km po městě a to s mojí nohou je opravdu parádní. Uvidíme, ce udělá rumunské zpracování tohoto motoru, neboť si myslím, že je to prostě starej motor eventuelně nějak lehoulince předělanej. Myslím že tu kastli přežije.
>:D Toto je pouze můj názor, nezahynula kvůli němu žádná zvířátka, tak mě za něj nekamenujte, ale pište co vy na to:-)
To je problém.... A jenom idiot by sáhnul po takovýmhle pochybným "nástroji", když za stejnou cenu může mít skutečný auto.... navíc i hezčí, i bezpečnější, i rychlejší... Dacia nikdy lovit buchty nebude :-) A za srdce nevezme... To větší smysl má udělat tuňáka z dvanáctsetrojky... :-)
:no: Jo tak rekni Auto ktetre je podle tebe hezci bezpecnejsi a rychlejsi za tu cenu no to jsem zvedav?????? Altea fr ... ubohi golf gti .. cena to jsem zvedav co z tebe vypadne...
Tak 100Kw to je nářez na tunu těžké auto. Teď jde o to co na to podvozek??? Ale snad to bude zvládat dobře po těch upravách. Taky bych se v tom svez jak tu už kdosi psal....
A opravdu to vypadá už lépe....
PS:Hlavně ten kompresor. to já rád!
Kdo si to s tím znakem Dacie koupí? Dacia je za ty prachy slušný auto, řídíl jsem ji, tak vím co říkám, ale ten znak na kapotě bych prostě neskousl. Jo kdyby tam byl kosočtverec od Renaultu tak bych se za tohle vytuněný brko nestyděl.
Mne z toho vyplyva ze Octavia RS je o 1,100 EUR LACNEJSIA od Dacie Logan. Aj ked Skodovku / VW naozaj nemusim a ani si neplanujem taketo auto kupit zatial, v tomto pripade by som nevahal ani sekundu.
Co sa tyka akceleracie a rychlosti tak mi obe auta vychadzaju rovnako:
1. Octavia RS pomer vykon/hmotnost= 132kw / 1325 kg
2. Dacia pomer vykon/hmotnost= 100kw / 1000 kg
Plus tipujem ze Dacia bude vazit viac ako 1000 kg, kedze Dacia 1.4 vazi 1050. Takze s motorom 1.6 s preplnanim bude este tazsia, berme tak 1100. Potom by mala byt Octavka rychlejsia...
Radil by som sa ti zamyslieť nad tým, čo si napísal a najprv si poriadne prečítať článok. >:-[ 1.Porovnával si cenu maximálne vybaveného športového LOGANU s cenou základne vybavenej OCTAVIE RS. :no: Aj dementovi musí byť jasné, že je to absolútny nepomer.A pozor, LOGAN je v max. výbave len o 40000Sk drahší ako OCTAVIA a navyše má navigačný systém, ktorý OCTAVIA
Prirataj navigacni system a odrataj xenony a veskere elektronicke pomucky, ktere ma Octavia, vyspely podvozek a ztratu zaruky od vyrobce.... ;-) Takze, presne jak to tu nekdo psal...tento kousek bude unikum a uvidime jej v showroomech, popr. u par fandu, tot vse. ;-)
Trtko! Kto Ta ziadal zaradovat ludi do skatuliek, toto je diskusia o autach..
BTW: Ja mam Renault.. A Skodovku by som si nikdy nekupil... Keby som bol v pozicii vyberu medzi Fabiou a Loganom, tak beriem Logan. Takze tolko k 'skroteniu odporcu Loganu'..
Ale porovnavam konkretne dve auta. Je pravda ze Octavia RS nema bohvieaku vybavu. Ale ma napr. Xenony, sportovo upraveny podvozok, vyfuk, posilnene brzdy atd.. Uprimne Ti poviem v Octavii by som sa pri 200 km/h bal menej ako v Logane. Aj ked bal by som sa poriadne, lebo Octavia uz pri 190 poskakuje na dialnicnych nerovnostiach ako koza, meter dolava meter doprava.
Ale je samozrejme na Tebe ci si kupis Logana za 23,000 EUR alebo Octaviu RS za 22,000. Moj nazor je ze Octavia Ti da viac 'auta' za tu cenu...
O to, ze tohle je v podstate zavodni auto, kteremu se ORS bude divat na zada za vsech okolnosti (s vyjimkou nakladani tety, babicky a Alika na mesicni dovolenou pod stan, v tom RS vyhraje).
Podla coho sudis ze by Dacia mala byt rychlejsie ako Octavia RS? Mne to vychadza opacne. Vid vyssie jednoduchy vypocet (na zaklade cisiel ktore su zname..)
Soudim tak podle toho, ze to auto ma komplet jiny brzdy (bezna cena sportovniho kitu od Bremba je kolem 100k a jejich vykon je uplne jinde, predpokladam, ze nic horsiho tam Elia nedala) a po upravach vazi (podle jineho serveru) rovnych 1000 kg. Vzhledem k tomu, ze vykon (pravda, taky mam dojem, ze to neni zas tak moc) ma diky kompresoru, bude mit i solidni kroutak. Rozsireny podvozek, odlehcene 17" disky a dalsi vychytavky z toho delaji uplne jine auto, nez je velka a tezka ORS. V zakladu neni ani ABS, coz taky neco znamena.
Moje zakladne vedomosti z automobilzmu mi hovoria ze brzdovy system nepomoze ani najmenej pri akceleracii :-) Takisto nepritomnost ABS Ti na zrychleni neprida.. Beriem to tak ze hovoris o hmotnosti? Ok, tak potom sa mrkni na vypocet vykon/hmotnost. Vyzera to rovnako ak ratame s hmotnostou presne 1000 kg..
Solidni krutak bude mat, ale tipoval by som ho do 200Nm. Tak ako ine motory s 100kw. Octavia ma 235Nm..
Moje zakladni vedomosti automobilismu mi rikaji, ze na okruhu a pri ostre jizde vubec jsou brzdy minimalne stejne dulezite, jako ta akcelerace. ABS nechybi proto, aby auto jelo rychleji, ale proto, aby pri jizde na hrane nekecalo do rizeni. O tom je prave ten absolutni udaj o hmotnosti, protoze pri brzdeni bude mit RS pramalou sanci se drzet, kila nicim neokecas a brzdy Loganu budou o dost lepsi, nez RS - a shodna akcelerace uz to nezachrani. Stejne tak v zatackach bude Logan rychlejsi. A k tomu kroutaku - Civic VTi ma 160 k/150 Nm, 1.8T ma 150 k/210 Nm. Kdo myslis, ze je na sprintu rychlejsi? Ani vetsi objem, turbo a 40% extra kroutaku to nezachrani. Takze nejakych cca 20 uz vubec ne. Elia Logan je proste svym charakterem nekde jako EVO nebo STi, sice v uplne jine tride, ale v rallye taky nejezdi jen "veercecka", ne? Pral bych ti nekdy jet na okruhu s tim nejhorsim, co okruhove zavody jezdi - Fiesta 1.4. A az budes v zatacce objizdet Porsche venkem, uzijes dost srandy. Jasne, je to hlavne o ridici, malokdo ma na to, aby to okruhu prasil na plny koule, zatimco nekdo, kdo jezdi zavody s tim problem nema (nemyslim sebe, ale kamarada), ale o necem to svedci. A sebevedomi nagelovaneho machra v tom Porsche, s blondatou panenkou na sedadle spolujezdce to moc nepridalo >:-[]
zbytecne se vzrusujete, je to jen showcar... tech par poloseriovejch aut si koupi mozna nejakej dealer dacije nebo totalni nadsenec pro znacku, nejspis rumunsky emigrant v nemecku :-)) parketa tohoto vehiklu dal zustava na balkane a v rozvojovych zemi.... o vikendu jsem vyrazil do bavorska na kafe a je to tam sama fabka a oktavka. ze bychom tam masove potkavali v budoucnu dacky, to asi nehrozi...
V uprave od Elia zcela jiste, ale silnejsi model prijde, jako zaklad pro special do rally tridy S2000, kterou planuje Renault obsadit prave Loganem, ackoliv to muze vypadat smesne, vzpomente si na formuli1, nebo kdysi kitcary. Co se tyce karoserie, diky Ignisu vime, ze ani vysoka krabice nemusi byt prekazkou k vitezstvi.
nemáš v garáži Astona. Možná nemáš ani 911 koní. Třeba nemáš ani Rh+ 32. Nevadí. To nevadí brácho. Nejdůležitější je, co ti tam hraje... Nezapoměň. Hudba je to hlavní. Ale pozor - nehraj nahlas se spuštěnejma bočníma, to jsi pro smích všem kolem. Žádný kotle do kufru. Dobře to nalaď a jeď. Všiml jsem si, ty máš Logana. OK. Dobře jsi udělal. Tak kdyby náhodou tě napadlo zatoužit po Astonovi... zastav někde a zavři oči... pusť tam svý oblíbený CD... a seš v něm, jo, seš v Astonovi. Až ty oči otevřeš, pochopíš, že o tohle vůbec nejde. Štastnej se totiž musíš naučit bejt. Abys nemusel zastavovat a snít... Štěstí není v motoru, štěstí je jen uvnitř tebe... tak ho pozvedni... a nezapomeň, nejdůležitejší je, co ti tam hraje... :yes: P.S. Až to povalíš v dlouhým táhlým na plnou tři a David Sanborn ti tam bude sekat ságem ty osminky, tak ho pořádně veď. Tebe povede Sanborn. A až na horizontu zalomí David tón tak, jak to umí jen on, zvolni a vydejchej tu extázi, kteru jsi prožil... kterou prožíváš... brácho :yes:
Kazdy ma sve Guru, jen se s nim ztotoznit, pred 12-ti lety jsem snil o Calibre, ackoliv to tenkrat nebylo spatne auto, Carrera to nebyla, ale to by na veci moc nemenilo. Ted si pouze snim...jiz par let si vozim zadek ve sluzebnich, to pak nic jineho nez sny nepripadaji v uvahu. ne, nesnim o Loganu, ale dokazu si predstavit, ze nekdo ano. Drzim mu palce, nebot jak stare prislovi rika: "rozdil mezi chlapcem a muzem je v cene jeho hracek..." ;-)
Dacia nechystá konkurenci pro Ignis do rally, ale opravdové WRC. Viděl jsem už oficiální video. Nevěříte? Ani se Vám nedivím, mě taky vypadla čelist, ale je to pravda.
V tom clanku nebylo nic o konkurenci pro Ignis, ale o voze pro chystanou tridu S2000, ktera bude levnejsi alternativou (mozna po tragedii na RAC i nahradou) k WRC. Myslim, ze jejich specifikace povoluje pohon 4x4, ale ne preplnovani.
Podle zvuku tam přeplňování bylo, protože to při řazení pěkně prskalo. A navic nevim jak by bez přeplňování dosáhli 300 koní z dvoulitru. Nicméně tohle nevím, ale že to byla čtyřkolka vim na sto procent.
Uz v roce 1996 mely vozy P306maxi, Megane Maxi a pozdeji i XsaraKitcar vykon pres 280k z atmosferickeho dvoulitru, takze predpokladam, ze by nyni nemel byt problem dosahnout 20k navic, ono to bylo patrne na asfaltovych soutezich, kde prave kitcary byly schopny porazet i WRC. Dokonce myslim, ze Octavia kitcar mela rovnych 300k, zjistim za chvilku. Takove to prskani je spis veci zapaleni nespaleneho benzinu pri prerazeni, spis by melo byt slysitelne "odfouknuti" turba.
Moc se mi to nechce věřit. U atmosferického dvoulitru je už celkem bomba výkon nad 200k. Mým Guru je švédský SAAB, který se vývojem dvoulitrového motoru zabývá několik desetiletí a motory B202 patří k lahůdkám, které dodnes děljí konstruktérům BMW a AUDI mindráky. B202 ičko umí okolo 180k a to už je top. Já mám 2,3 turbo(1,5bar)+intercooler, s několika úpravama a momentálně (odměřeno na dynamometru mám na klice 290k)To už je ale mazec a na dvojku na plný plyn to tahá volant z ruky, smrdí gumy, z 0-100 za 6,7s);přeci jenom to má 1,4tuny. Nevím, nechci se hádat, ale 280koní už je secsakra cítit a pochybuju, že by atmosférický dvoulitr takového výkonu dosáhl.... p.s. Jinak tenhle Logoš se jim celkem poved. Aspoň za tohle už bych se tak nestyděl :-)
Ad: "U atmosferického dvoulitru je už celkem bomba výkon nad 200k."
Z Formula 1 (www.formula1.com): "The 'power battle' of the last few years has seen outputs creeping back towards the 1000 bhp barrier, some teams producing more than 300 bhp / litre from the current generation of 3 litre engines. "
Takze formula 1 ma z atmosferickeho trojlitru do 900-1000 bhp, cize viac ako 200 BHP na liter. Cize dvojliter by mohol mat tych 600 bhp, ok? :-)
Jo, uznávám, že jsem to naťukal trochu ve spěchu. Na F1 jsem zapomněl, článek jsem si četl, nicméně: Motory monopostů jsou už know-how vojensko-leteckého výzkumu a použité technologie počítají s vyvinutím obrovského výkonu na pár sekund . Motor je extrémem ve všech detailech, pracuje v detonačním režimu, víceválcový(co nejlehčí písty-minimalizace setrvačných hmot na úkor životnosti), top power dosahuje při dvou a vícenásobku otáček maxima běžného i soutěžního enginu, potřebný Mk(vyšlo mi -asi 565Nm na klice) je ještě dál zvětšen mohutným zpřevodováním planetovkou a hlavně má životnost pár hodin(!)nezřídka jeden závod :-( . Tak u F1 jo. Ale nevím, jestli byste šel do vozu, jehož motor má cenu sportovního letadla, odveze vás z Košic do Prahy a pak jde do kelu. Jinak uznávám, že technicky to možné je. ;-\
Jen bych doplnil, ze soucasna Integra Type-R ma 2.0/220 k a tech 240 k v S2000 je taky jen z dvoulitru (US verze dostala 2.2, ale vykon zustal zachovan, v Evrope se dal prodava puvodni verze s motorem F20C). Taky si myslim, ze pro zavodni pouziti nebude az zas takovy problem vyvinout 2.0/300 k, precejen S2000 plni kalifornske emisni predpisy, auto na rallye asi tezko...
Jo asi to není problém u závodního motoru 300k z dvoulitru, ale bez turba to nemá potřebnej krouťák, kterej je v rally mnohem důležitější než u okruhovýho speciálu. Tam se jezdí víc plynule a dá se motor držet v otáčkách.
Já Loganu moc fandím jako lidovýmu vozu,zastávám se ho kde se dá,doporučuju jízdu v něm,ale tohle mi přijde fakt zbytečný.To už je opravdu jen pro fanatiky.Mám 147 kW auto,je to bomba,a to váží skoro 2 tuny!Co teprve tenhle lehký Logan!Všímáte si jak o Loganu lidi mluví?Každý ví co to je.Logan je nejmladší legenda!
Trošku mi spadla čelist z tohohle showcaru, kdo by to byl čekal, že někdo něco takovýho udělal, přiznám se žá já teda ne...:o) Nicméně je to ukázka toho že i z ošklivého káčátka se dá něco udělat, jen 23000 euro je docela na low-endový auto dost i v týhle úpravě... zaujal mě názor z předchozích přízpěvků, že tohle auto si koupí tak akorát rumunský emigrant v Německu haha >:D:yes: , no taky si myslím že to asi tak bude a Dacia se tím bude chlubit na Autosalonech atd, no ale proč ne... Octavia RS může zůstat uplně v klidu :yes:
takovy prachy za takovou plecku. nerikam, ze to neni dobre provedenej tuning, vypada to celkem pekne, ale ten zaklad. dat nakejch no bez vybavy 20 000 euracu za vocesanou a hnusnou verzi uz tak hnusnyho auta jako je renault thalia mi prijde jako zvracenost, at se nikdo nezlobi. za ty prachy by byla jeste fiesta ST, a kdyby nekdo brecel nad malym kufrem, tak at si to za usetreny peniz necha posilat zasilkovou sluzbou. a pst, ale za dverma je golf GT, kerej snad nebude mit premrstenou cenu. a 170 koni z 1.4 motoru. no proste nepochopitelny......
Jo ten golfik bude asi rana to si pis delam ve Skode Auto v Boleslavi a ten golfik to bude rana asi jsem udelal blbost nemal jsem tu dacii kupovat asi ji prodam tak cus
:-) jo hosi uz ji mam a je fakt dobra fice jsem za ni polozi 640000tis ale je fakt bomba vzdyt jsem polozil Octavi2 2,0fsi to uz neco znamena ne ????? Je fakt bomba