Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Der Spiegel: Volkswagen zvažuje prodej Seatu

Podle německého týdeníku Der Spiegel zvažuje německý koncern Volkswagen to, že se zbaví španělské značky Seat. Španělskému výrobci se letos moc nedaří, tak trošku za to může i naše Škoda.
Zpět na článek
16. 9. 2005 15:59
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:04
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 17:11
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:22
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 17:25
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:30
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 17:45
neregistrovaný "Paja"
16. 9. 2005 17:48
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:53
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 20:04
neregistrovaný "Micek"
16. 9. 2005 21:10
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:20
16. 9. 2005 21:24
neregistrovaný "Yaroukh"
20. 9. 2005 16:54
neregistrovaný "Cynik"
17. 9. 2005 15:43
neregistrovaný "anonym"
16. 9. 2005 17:25
neregistrovaný "Paja"
16. 9. 2005 17:27
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:30
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 20:20
neregistrovaný "Scraeder"
16. 9. 2005 21:24
neregistrovaný "Tom"
16. 9. 2005 21:39
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:18
neregistrovaný "Tom"
17. 9. 2005 10:37
neregistrovaný "JP"
17. 9. 2005 12:26
neregistrovaný "Tom"
17. 9. 2005 17:48
neregistrovaný "Honzus"
17. 9. 2005 23:45
neregistrovaný "Tom"
16. 9. 2005 17:11
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 17:17
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 19:58
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:19
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:11
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:13
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:26
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:29
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:40
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:43
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:48
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:53
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 16:08
neregistrovaný "nnwm"
16. 9. 2005 17:20
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 17:25
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 20:06
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 17:28
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 18:03
neregistrovaný "Wik"
16. 9. 2005 18:08
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 19:46
neregistrovaný "Wik"
16. 9. 2005 21:14
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 10:40
neregistrovaný "JP"
16. 9. 2005 20:11
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 20:31
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 20:54
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:01
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:31
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 21:35
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:04
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:09
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:25
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 21:37
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 17:48
neregistrovaný "Elpepe"
16. 9. 2005 19:39
neregistrovaný "JP"
16. 9. 2005 20:19
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:17
neregistrovaný "Tom"
16. 9. 2005 21:33
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:25
neregistrovaný "Tom"
16. 9. 2005 23:31
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:33
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:15
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:21
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:30
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:34
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:44
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:49
neregistrovaný "ZZ"
28. 9. 2005 11:22
neregistrovaný "anonym"
16. 9. 2005 21:32
neregistrovaný "Wendy"
16. 9. 2005 21:40
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:34
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 10:54
neregistrovaný "JP"
16. 9. 2005 21:41
16. 9. 2005 22:23
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 22:40
16. 9. 2005 23:01
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 23:08
16. 9. 2005 23:25
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:33
17. 9. 2005 00:18
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 09:55
16. 9. 2005 23:53
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 23:28
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:30
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:41
17. 9. 2005 00:21
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 09:51
17. 9. 2005 11:13
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 21:09
17. 9. 2005 00:06
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 00:24
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:37
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 00:59
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 09:38
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 00:26
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:37
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:41
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:49
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:06
neregistrovaný "Elpepe"
16. 9. 2005 23:09
17. 9. 2005 00:09
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 02:31
neregistrovaný "Jirka"
17. 9. 2005 09:17
neregistrovaný "Elpepe"
17. 9. 2005 09:53
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 11:00
neregistrovaný "JP"
17. 9. 2005 11:48
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 10:15
neregistrovaný "Micek"
17. 9. 2005 15:55
neregistrovaný "jacket"
17. 9. 2005 21:11
neregistrovaný "mišo"
17. 9. 2005 22:30
neregistrovaný "švihák"
18. 9. 2005 20:04
neregistrovaný "Laci K ."
18. 9. 2005 20:38
neregistrovaný "Tom"
19. 9. 2005 07:58
neregistrovaný "Laci k"
19. 9. 2005 18:50
neregistrovaný "škodovák"
18. 9. 2005 13:28
neregistrovaný "geroc"
19. 9. 2005 12:40
neregistrovaný "Paja"
21. 9. 2005 04:04
neregistrovaný "Lancer"
22. 9. 2005 08:11
neregistrovaný "aaa"
23. 9. 2005 10:30
neregistrovaný "Manekin"
2. 10. 2005 19:43
neregistrovaný "xxx"
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 15:59
uff
No to jsou věci po dvou deci. Pomoct značce a pak ji zase dok*rvit :no: To je VWhnus :no: ;-\
Rozbalit vlákno
37
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 17:04
Re: uff
Picesnydr prozrel a zbavi se toho, to je OK. Ani se mu moc nedivim. Jen hosi od VW jaksi zapomneli, ze Seat je jen takovy, jaky ho sami udelali:-) >:-[] No, zda se, ze se blyska na lepsi casy. Zacne to Seatem a skonci ukoncenim vyroby ve VW :yes: >:-[] :-!
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:11
Re: uff
Kdyby tu byl GTI, tak by se ptal, proč tak optimistické vize? >:-[] ;-)
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 17:22
Re: uff
Je jasny, ze to s ukoncenim VW bylo jen rypnuti. Byla by to skoda. Za a)by nebylo na koho nadavat b)nebylo by s kym srovnavat c)zase uplne na vecne zatraceni ta jejich produkce taky neni:-) Ty jo, ja to vazne napsal;-)
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:25
Re: uff
Zejména ten bod c) mě přeqapil ;-)
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 17:30
Re: uff
Ne tak jako me >:-[]
neregistrovaný "Paja"
16. 9. 2005 17:45
Re: uff
Panove bez ohledu na nutnou oponenturu jejich priznivcum(ci), ma Mates specialne v bodu c) pravdu. At jiz zkouseli spoustu slepych, nebo neuspesnych cest (W8, Lupo 3l, Audi A2, Phaeton), tak se jim neda uprit snaha o progresivitu a minimalne zachrana Bentley, oziveni Lamba, zmrtvychvstani Bugatti. Vykopnuti Audi smerem k M-B a BMW. Takze zatracenihodni zcela jiste nejsou... ;-)
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:48
Re: uff
Vždyť jsou to vlastně hodní kluci :yes: Mám je rád. Ihned si utíkám do nejbližšího šourůmu pro Guru všech Guru. Jen mi to od nás ze vsi nějakou chvíli zabere. :-!
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 17:53
Re: uff
Co to vidim na svych zelenych brylich? Jakoby se tam rysovalo trojte modre V? Neeee, to jen kdyz nejsem jizlivy, tak obcas napisu neco k veci ;-) Ale mas , Pajo, pravdu. Je par VW pocinu, ktere stoji za to!
neregistrovaný "Micek"
16. 9. 2005 20:04
Re: uff
Třeba A2.. to je super kára.. kdysi se mi strašně líbila a pořád má něco do sebe.. :yes:
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:10
Re: uff
nastesti to zakaznici vidi jinak, takze jich nejezdi tolik :o) doufam, ze nastupce (pokud na nem stale trvaji) se mu nebude podobat :o)
16. 9. 2005 21:20
Re: uff
Cena... je moc drahé.
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:24
Re: uff
na to jak je osklive ;o))
neregistrovaný "Cynik"
20. 9. 2005 16:54
Re: uff
Respekt. :yes:
neregistrovaný "anonym"
17. 9. 2005 15:43
Re: uff
Koho co jim upřát? Progresivitu? Nechtěls říct paralýzu?
neregistrovaný "Paja"
16. 9. 2005 17:25
Re: Scenario
Scenar pro dalsi roky. 20.7.2005 Fiat dnes koupil automobilku Seat, tento italsky koncern, ktery jeste pred rokem a pul balancoval nad krachovou propasti zvedl hlavu a koupil zpet svouji byvalou filialku (licence Fiatu Panda, 124 apod.). Planuje se velka modelova ofenziva na pristi dva roky a vyuziti know-how od Alfy, ktera bude plnit roli vozu pro narocnejsi, kdezto Seat pro mene movite zakazniky vyzadujici sportovni akcent.
24.11.2005 V nemeckem Volfsburgu po mesicich napeti konecne skoncila nejistota, Ford odkoupil divize Audi a Lamborghini, kdyz jiz minuly mesic doslo k osamostatneni Bugatti a predbezne dohode o koupi samotneho VW spolecnosti Toyota, stejna automobilka by rada ziskala i Skodu Auto, ktera z Popelky vykvetla v prekrasnou, zivotaschopnou princeznu a vedeni uvazuje o osamostatneni a technologickem spojeni s Toyotou, nicmene koupe skodovky same zatim neni na poradu dne, nebot si vede skvele. Zajemcu o ni (posledni vydelecnou divizi VW vedle Bentley) je vice nez dost a muze si vybirat. ;-)
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:27
Re: Scenario
;-) :yes: Ještě tam přihoď pár frantíků a podepíšu to :-)
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 17:30
Re: Scenario
Ja to podepisu i bez frantiku :yes:
neregistrovaný "Scraeder"
16. 9. 2005 20:20
Re: Scenario
a Skodovka kupuje automobilku BMW ...
neregistrovaný "Tom"
16. 9. 2005 21:24
Re: New scenario
Sorry, budu muset oponovat! Nic proti Fiatu, ale i kdyby se Fiatu splnili ty nejrůžovější sny, tak ještě hóóóóódně dlouho nebudou mít pořádný prachy na akvizice. Tak že, pokud by měl někdo kupovat Seat, tak bych to viděl na koncern Hyundai, kterej by ze Seatu mohl udělat svou "sportovní" značku pro evropský trh a možná by ho mohl prodávat i v USA.. Z mého pohledu by to byl i v reálu docela dobrej (a hlavně i pravděpodobnej) kupec, rozhodně lepší než číňani..
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:39
Re: New scenario
IMO to Paja jinak nez jako pure sci-fi nemyslel (Ford se do nakupu luxusnich znacek asi taky hned tak nepozene)
neregistrovaný "Tom"
16. 9. 2005 23:18
Re: New scenario
Jasně, že sem pochopil, že šlo o sci-fi. Já sem se tím inspiroval a popsal jsem IMHO reálnou vizi, pokud by byl Seat doopravdy na prodej..
neregistrovaný "JP"
17. 9. 2005 10:37
Re: New scenario
Proc by Fiat nemel na akvizice? :-) Pro inspiraci staci zustat ve Spanelsku. Real Madrid taky vzdycky koupi nejdrazsi hrace a to ma pritom nejvetsi dluhy. A to Fiat je v obdobi investic a ne velkych uspor jako treba VW :-! ;-)
neregistrovaný "Tom"
17. 9. 2005 12:26
Re: New scenario
Real Madrid byl zadluženej jako prase, to je pravda, jak je na tom teďka to nevim. Ale co vim je to, že když koupil Beckhama, tak měl výdaje za chvíli zpátky (za 14 dní získal jen z prodeje nových dresů polovinu sumy za kterou ho koupil.. + mediální zájem, více reklam..), to samé bylo i u Zidaneho a Ronalda. Čili Real je možná zadluženej, ale výdaje na hráče se mu bohatě vrací. BTW Real před několika lety prodal své rozlehlé tréninkové centrum v centru města a získal za to velký prachy, ze kterých spolatil část dluhů a postavil nové centrum na okraji města. Zpět k Fiatu. Fiat je taky zadluženej jako prase a je v husto hustý krizi! Na tom trvám. O tom jak moc je v *. svědčí skutečnost, že GM raději zaplatil +- dvě miliardy dolarů jako sankci, než aby musel celý Fiat koupit - to mluví za vše! Fiat má dost problémů sám se sebou a poslední co si může dovolit je utrácet peníze za "nejisté" investice..
neregistrovaný "Honzus"
17. 9. 2005 17:48
Re: New scenario
Kdepak poslední finanční uakaztele ukazují, že Fiat se odrazil ode dna a novinka Punto se taky moc povedla, takže opravdu za chvíli může být všechno jinak.
GM zaplatilo protože je samo ve srabu a nemělo by na obnovu Fiatu, ktere se z toho, jak se zdá, vyhrabe sám i bez amíků , kteří mají moc značek a málo prodejů...
neregistrovaný "Tom"
17. 9. 2005 23:45
Re: New scenario
Odrazil ode dna - to znamená, že se propad zpomalil tempo, že se zastavil nebo že jsou v černých číslech?
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 17:11
Re: New scenario
GM/Opel v Nemecku propousti; VW uvazuje o propusteni az 14.000 svych zamestnancu; podivej se, jak je na tom v soucasne dobe Fiat a tak by se dalo jeste chvili pokracovat ... (Vedels', ze Seat byl kdysi-filialkou Fiatu?) Zkratka Evropa je draha a ne vzdy kvalitni. Cetl jsem v Reflexu rozhovor s kymsi od VW, kde se dotycny mimojine vyjadril k pracovni moralce zamestnancu Seatu a srovnal ji s tou skodovackou v dobach Facka (tehdy to tam mel pod palcem) - nebe & dudy (tedy u Seatu bida & siesta, u Skodovky zapal a vcelku cvrkot) ... Proste dalsi anti-VW ZZzlehcovani. :no:
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:17
Re: New scenario
Ne, čekal jsem, až mě poučíš, pane nejchytřejší. Nevěř všemu, co čteš a všemu, co vidíš v TV. Už jsem ti to jednou říkal. A teď utíkej zpátky k TV, nebo nestihneš telenovelu.
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 19:58
Re: New scenario
no, co dodat - to je ZZ, ktereho znam
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 23:19
Re: New scenario
Jsem rád, že jsem tě nezklamal. Však ty mě také ne. Jen se divím, že se neřídíš svou dokonalou radou, kterou jsi mi servíroval, a také si neodpustíš reakce na mé příspěvky. A že sis s tou odpovědí dal na čas. Co dávali na TV N@VA? Nebo jsi zase slintal Charouzovi na výlohu? >:-[]
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:11
Re: New scenario
A cemu se jeste divis?
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:13
Re: New scenario
Divím se, že dáváš rady a sám se jimi neřídíš. Nějakej divnej metr, ne?
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:26
Re: New scenario
A nicemu jinymu uz se nedivis?
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:29
Re: New scenario
Nevyhýbej se odpovědi. Nebo ti snad došly "argumenty"?
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:40
Re: New scenario
OMG argumenty na co? A pro koho? Pro nekoho, kdo mi na cokoli, co reknu, "odpovi" "zapni si TV Nova" nebo "jdi slintat Charouzovi na vylohu" a pak mi jeste bude psat o problemu s utvarenim nazoru na ekonomiku nejvetsich svetovych automobilek? :o)))))) :yes:
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:43
Re: New scenario
Koukám, že vyhýbání odpovědím je ti velmi blízké. Tak speciálně pro tebe, když jsi to nepochopil, se ptám ještě jednou: "Divím se, že dáváš rady a sám se jimi neřídíš. Nějakej divnej metr, ne?"
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:48
Re: New scenario
No samozrejme. Kdyz doktor pacientovi predepisuje leky, musi je brat take? Urcite sis vsimnul, ze moje reakce na tvuj prispevek se skladala hlavne z vecnych faktu. Tvoje reakce na ni? Zase TV, zase telenovela, pan nejchytrejsi ... Prober se.
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:53
Re: New scenario
Jo, probrat bych se měl. Už tu u toho usínám. Zrovna ale běží Četa a to mi připadá jako lepší zábava, než psaní si s tebou. Neber to osobně, ale je to tak. Navíc první lekci v řadě chytrých odpovědí jsi začal servírovat ty mně (všimni si, že jsem to zvládnul vyskloňovat). Takže si prohlídni nejprve svoje děravý špičky u fuseklí a pak někomu vykládej rady do života. Dobrou noc
neregistrovaný "nnwm"
16. 9. 2005 16:08
aj tak je seat
nic moc z vonku pekny vnutry :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 17:20
VW hnije?!
Mam pocit, ze v koncerne VW zacina nieco poriadne hnit a uz je to aj citit. 1.) VW sa nemoze moc rozculovat, ze Seat je v strate - a to preto, ze mu na trhu a v modelovom portfoliu nenechava nijaky priestor (to konec-koncov plati aj pre Skodu). Uz sme to tu prebrali x-krat: VW sa snazi zaplnit kazdu medzeru (uplne bez rozmyslu a zdraveho rozumu) ale Seat potom nesmie produkovat auta kt. by sa k nemu trebars viac hodili nez k VW (a tym by sa aj lepsie predavali). Seat je tak vytlacany do okrajovych segmentov a musi vymyslat zufale strategie typu: tri auta- jeden vyzor, nejake MSV, hrozne Toledo, atd... Takze za nos by sa mal chytit pan Pischetsrieder. A tiez si nema co dovolovat pred financnymi analytikmi v Londyne vyslovit myslienku: -"Audi - to je totalne mrhanie peniazmi. Aj od omnoho lacnejsich aut dostanete rovanku dopravnu sluzbu v rovnakej rychlosti". Aj keby to bola hned uplna pravda, jeden topmanager si toto nemoze dovolit povedat (...a nikoho nezaujima jeho osobny nazor. ). A o svojej znacke. :no: (Ale aspon vidime, co je zac. Aj po jeho good-deal s Roverom u BMW). To na co narazal je asi fakt, ze VW ponuka zrejme to iste, za trochu menej prachov. Ale to sme zas pri tom, ze VW vyraba nejaky Phaeton, kt. u VW nema co hladat. Ak teda chce, aby sa Seatu a Audi darilo, musi zacat lepsie makat je team "top-managerov". Kazda znacka musi mat jasne poslanie a musi ho dodrziavat!!!
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 17:25
Re: VW hnije?!
Jenže to by nesměli být nenažraný a rozpínavý... :no:
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 20:06
Re: VW hnije?!
"jo, to bude tim"
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 17:28
Re: VW hnije?!
:yes: Pekne napsane! Jak jsem rikal, jaky si Seat udelali, takovy ho maji.
neregistrovaný "Wik"
16. 9. 2005 18:03
Re: VW hnije?!
I když Altea je podle mě vcelku povedená,leon taky(i když ta palubka je teda k zblití),ale pokud neudělají nějaký pořádný akce tak ty prodeje nebudou pořád nic moc.Dneska je to hlavně o slevě.
neregistrovaný "mates"
16. 9. 2005 18:08
Re: VW hnije?!
No jo, jenze sleva ti vetsinou zisk nenazene:-(
neregistrovaný "Wik"
16. 9. 2005 19:46
Re: VW hnije?!
Jenže podle mě je lepší prodat 100 aut se slevou,než 20 normálních.1000 aut se slevou,než 200 normálních atd.Aspoň logicky mě to tak vychází.
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:14
Re: VW hnije?!
kdyz mas jeste kam slevovat
neregistrovaný "JP"
17. 9. 2005 10:40
Re: VW hnije?!
Jasne, protoze pro tech 1000 aut pak muzes dodavat nahradni dily ;-)
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 20:11
Re: VW hnije?!
Jsem naklonen verit tomu, ze VW ma proste moc znacek, a pokud nema mit kazda z nich jediny model, tak si proste vecne nekonkurovat nemohou. Mozna zejtra Toyota nekoho koupi, ale zatim si drzi jenom ten svuj Lexus a presto prodava tak, ze se o tom ostatnim snad jenom zda (mnozstvi + zisk na auto) ...
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 20:31
Re: VW hnije?!
Tam nie je problem v tom, ze by mali vela znaciek. Oni maju totiz za inych okolnosti uplne idealne portfolio znaciek (pred par mesiacmi som tu napisal (dlhy) rozbor toho co by kazda znacka mala reprezentovat a ake auta by mala vyrabat. Kazda znacka by mohla byt odlisena charakterom, cenou, cielovou skupinou, atd... VW - poctivy mainstream, Skoda - value (space) for money, Seat - young sporty brand, Audi - poctivy premium, Lambo - sportova exkluzivita, Bentley - luxusna exkluzivita , Bugatti - superexkluzivne auta na zakazku (kusovky - kazde ine). Cela vtip je v citlivom postaveni "mantinelov". Potom si auta nebudu priamo konkurovat, ale budu sa doplnat. A zaplnia celu skalu potrieb. Len to chce trosku sa miernit a nesnazit sa za kazdu cenu ponukat vsetko pod jednou znackou a nechat miesto aj inym.... ;-) Btw. hovoril som na IAA so Smithom o Iosise a mam vynikajuce spravy... ;-)
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 20:54
Re: VW hnije?!
Urcite existuje nejaka hranice poctu znacek a modelu od kazde znacky, za kterou uz si tyto navzajem MUSI konkurovat. (Urcite ne Bentley se Seatem, ale VW s Audi a Skodou jsou tomu urcite blize - jsou to vsechno pomerne bezne znacky. Pohled nemeckych zakazniku IMO nelze povazovat za typicky. Napr. do puncu BMW ma IMO Audi porad daleko.) A pro evropske automobilky (protoze BUDOU IMO v budoucnu nejakou dobu ustupovat) se ta hranice urcite bude snizovat. VW muze zjistit, ze pro zakazniky jsou Audi, VW a Skoda svym charakterem natolik blizko (vzhledem k financni narocnosti vyvoje), ze nepostihne cele spektrum zakazniku a zbyde vetsi ci mensi cast, ktera ma uplne jine gusto; no a ten zbytek si mimojine muze vybirat mezi Audi a VW nebo VW a Skodovkou (coz se urcite deje). VW ma hodne znacek, ale IMO mu (nejen jemu) pujdou prodeje dolu (ve prospech Asie) takze bude muset snizit: pocet znacek nebo pocet modelu nebo znacky jeste vice sblizit (a to muze zakazniky $rat, a kdyz budou mit alternativu, muzou odejit) ...
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:01
Re: VW hnije?!
Teda nerad bych, aby to vypadalo, ze svuj nazor vyadavam za "fundovany". Urcite jsem taky ovlivnenej tim, ze tu jezdi tech VAG tolik - takze mi proste, ze jsou si Audi, VW a Skoda tak blizko (v tomhle poradi), ze si se stavajicim poctem modelu proste MUSI konkurovat (i kdyby toho Phaetona nebylo (kterej se mi BTW vzhledove rozhodne zamlouva)) ...
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 21:31
Re: VW hnije?!
Ano , moze byt, ze to tak aj naozaj je - ze si tie auta nejak konkuruju. Ja len tvrdim, ze keby VW neviedli technokrati, ktori si evidentne myslia, ze zarabaju peniaze autami (spotrebny tovar), miesto toho aby chapali ze autami maju zarabat peniaze - nedchadzalo by k tomu. Co sa tyka Phaetonu - mne sa tiez vcelku paci. Ale to bohuzial v tomto pripade nestaci. ;-\
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:35
Re: VW hnije?!
Ad Phaeton - chapu (viz XJ)
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:04
Re: offtopic
V jednom z poslednich AutoExpressu se objevil titulek Iosis ve spojeni s titulkem "new Mondeo - it's official"; bylo to az PO tom cisle, ve kterem Iosis predstavili (a ve kterem bylo receno, ze to nove Mondeo neni) ... Mas na to utvoreny nazor? :o)
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:09
Re: offtopic
tady:
[odkaz]
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 21:25
Re: offtopic
Ja som sa pytal Martina Smitha (po tom co som mu pochvalil iosis :-) a ze ma pochavlit aj jeho designerov) nakolko bude seriove Mondeo identicke s Iosis. Povedal mi, ze na 90% to bude exterirovym designom identicke auto. Dokonca aj predne svetla, ze budu velmi podobne! Samozrejme napr. dvere budu standardne. U kombi vraj vazne uvazuju nad padajucou zadnou castou (ako ma Laguna grandtour) s vyrazne sportovym akcentom (s tym, ze pri velkosti toho auta to prakticky nebude mat vplyv na priestor). Interier bude vraj rovnako atraktivny ako exterier, aj ked to co vidime teraz bude treba "uzemnit". Vraj venuju interieru velikansku pozornost s tym, ze nechcu dopustit aby bolo auto atraktivne z vonku, ale vnutrajsok bude nudny (ze nechcu opakovat chybu u Focusu I.). Povedal este, ze do vyvoja noveho Mondea (teda presne sa vyjadril - toho co nahradi Mondeo) idu obrovske peniaze - este vacsie nez do prveho Focusu. Chcu postavit dokonale auto. :yes:
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:37
Re: offtopic
8) jj, ac me Laguna odrazuje svymi svetly (hlavne 5d zadnimi), Iosis mi prave 5d Lagunu svym tvarem pripomnel
neregistrovaný "Elpepe"
16. 9. 2005 17:48
Made in China?
Prodat Seat Sikmovokym???? :-O :-(
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "JP"
16. 9. 2005 19:39
Re: Made in China?
To by byla nejlepsi varianta, pokud by k tomu prodeji doslo ...
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 20:19
Re: Made in China?
Na tom neco bude; myslim si, ze nas odchod par evropskych automobilek do vlastnictvi "sikmookych" stejne nemine (s temi evropskymi odbory), a Seat stejne neni Spanelu, takze je to snad tolik nebude bolet. /:o) A pokud ty automobilky do vlastnictvi Asiatu neprejdou, tak proste zaniknou a Asiati tu budou prodavat svoje. Hlavne abych jednou na ulici nepotkaval Seat Žanghuou, Seat Čchouá apod. (Ale porad lepsi "Seat Žanghuou" nebo "Seat Čchouá" nez rovnou "Žanghuou Čchouá".)
neregistrovaný "Tom"
16. 9. 2005 21:17
Re: Made in China?
Kdyby Čínani koupili Seat, tak určitě nebudou vyrábět v Evropě. První co by udělali je to, že by technologie odvezli do Číny a Seaty by vyráběli tam! V Evropě by nechali maximálně vývoj..
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:33
Re: Made in China?
O tom jsem nemluvil; neprekvapilo by me to, ale zaroven bych na to nesazel uplne vsechno. Do Ciny je to precijenom dalka, a udajne se napr. v USA vraceji k "vyrabej tam, kde prodavas" (GM nebo Ford presouval ve smyslu toho motta vyrobu z Mexika do US); a nejspis by zamestnanci nakonec radi slevili ze svych pozadavku (tvari v tvar chlebu a vode). Ale nechci se o tom hadat - jen to nevidim tak jednoznacne.
neregistrovaný "Tom"
16. 9. 2005 23:25
Re: Made in China?
Čínani to tak často dělají (nebo alešpon mnhokrát udělali). "vyrabej tam, kde prodavas" také dost praktikuje Toyota, s tím souhlasím a myslím si, že je to dobrý trend (až Toyota koupí Škodovku ;-) tak třeba alespoň zachová výrobu v Mladé Boleslavi). "nejspis by zamestnanci nakonec radi slevili ze svych pozadavku" v tomhle by byl problém, pokud by to fakt koupili číňani, protože v cenách práce je fakt brutální "mimo realitu" rozdíl - teďka střílím od oka - hodina práce německýho dělníka vyjde na 30 euro, ale hodina práce číňani vyjde asi na 50 centů.. tomu nejde konkurovat.. Taky to nevidim jednoznačně, ale považuji to za hodně pravděpodobné - uvídíme, jak moc bude Rover vyrábět v Británii..
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:31
Re: Made in China?
jj, cetl jsem, ze kdyz zapadni firmy zacinaji v Cine vyrabet, zpocatku naklady na pracovni silu vubec neberou v uvahu ?8)
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 23:33
Re: Made in China?
To je úplně normální jev, že vyrábějí, kde prodávaj. Zkus se podívat jen na asijské fabriky v ČR. A dál se to rozšiřuje. Takže žádný údajně v USA... ok? Zase jsem tě nezklamal? ;-)
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:15
Re: Made in China?
No spis o5 meles z cesty. (Ale pokracuj - je to podobne vesele jako to tvoje zduvodneni problemu VW nebo tvoje cintani o TV Nova (vskutku hodne dospeleho cloveka, i kdyz ty budes spis jenom takovej malej ZZm_d, vid? :o)) ... Mluvil jsem o trendu navratu k "vyrabej tam, kde prodavas". Nevim, jestli jsi sto to pobrat, ale to nemusi nutne znamenat, ze do te doby se vsude "vyrabi jinde, nez kde se prodava" (stihas, nebo pisu moc rychle?) A znamena to, ze se nektere automobilky probraly z posedlosti "stehuj se za levnejsi pracovni silou". Mas to?
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:21
Re: Made in China?
Ten tvůj moudrej rádoby otcovskej styl mě fakt baví. Hlavně že jsi schopný své nedotažené myšlenky, pokud jsou vůbec tvé, okecávat nadávkama. Zkus si ještě jednou přečíst "svůj" příspěvek, na který jsem reagoval a pak ten můj. Pak si ještě nadskoč, otevři okno, udělej tři dřepy a pak ti to s trochou štěstí dojde.
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:30
Re: Made in China?
jj, pouceni od cloveka, kterej dneska zase vytahl TV, kdyz mel pocit, ze musi NECO PROBOHA RICT, to si musim zapsat :o)) (mimochodem sledovani/nesledovani TV nepovazuju za nejakej ukazatel inteligence, to bych totiz byl takovej lepsi EInstein (urcite se shodneme, ze nejsem), TV jsem vypustil do te miry, ze jsem nevidel ani posledni 2 F1's)
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:34
Re: Made in China?
Zajímavý, že jinde péruješ jiné se svými žerty myšlenými v nadsázce. A uvědom si, že já nereagoval na tvůj příspěvek, ale ty na můj. Že bys hleděl do vlastních řad, když mluvíš o potřebě něco říct? A za ty poslední dvě F1 by ses měl stydět...
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:44
Re: Made in China?
si me nebudes presvedcovat o tom, ze kdyzs' to psal, na tvari ti hral dobrosrdecny usmev, vid? Za tu F1 jsem se chvili stydel, ale uz me to preslo; neni to tak hrozne, jak to zni: "nevidel jsem F1". (Tim spis, kdyz clovek zjistuje, ze jeho kun je nejspis prvotridni vemeno.)
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:49
Re: Made in China?
Věř tomu, že při psaní příspěvku tobě mám na tváři úsměv. ;-) Zejména pokud v nich opět vytahuji onu oblíbenou tv stanici >:D (Se pochlub, kdo je tvůj kůň?)
neregistrovaný "anonym"
28. 9. 2005 11:22
Re: Made in China?
asiati jsou v průměru chytřejší než průměrný Evropan. Bohužel :-(
neregistrovaný "Wendy"
16. 9. 2005 21:32
že by problémy ?
No nedávno jsem já i ostatní četli ódy na Alteu a Toledo od GTI.A to je nějaký zastánce koncernu. Že by něco u VW nebylo OK? Že by "dokonalí - D" měli i jiné starosti ?
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 21:40
Re: že by problémy ?
To ma dneska krome Toyoty snad uplne kazdej. :o)
neregistrovaný "ZZ"
16. 9. 2005 23:34
Re: že by problémy ?
Hlavně Charouz s Yaroukhem >:D
16. 9. 2005 21:48
Re: že by problémy ?
Altea je krásná, padne dobře do této doby. Problém je, že jsou si s Toledem a Leonem moc podobný. Z té trojky by jako solitér obstál asi nejlíp Leon, pak Altea a nakonec Toledo. Kdo viděl Toledo, snad mi dá za pravdu, že to úplně od věci není. A oprostěte se od toho, že posuzujete auta podle toho o co jsou vyšší než 911ka. Silva to střihnul dobře, ale asi moc prostitučně. VW má velké starosti. Jinak, Wendy - všichni maj velké starosti. Nebuď bláhovej... Doufám, že bys nebyl rád, kdyby se to s VW naklánělo. Proč taky, viď. Nebo ty nefandíš autům? Mě připadá, jako bys měl nějakou podivnou, mně nepochopitelnou radost... doufám se mílím. Já bych byl smutnej i kdyby krachla Honda. A king ti řekne, jak ji miluju...
neregistrovaný "JP"
17. 9. 2005 10:54
Re: že by problémy ?
Naprosty souhlas. Vzdyt se ani neni cemu divit, ze maji vsichni problemy. Vzdyt cely svet ted tak nejak zacina setrit a auta, ktera jsou velmi spatnou investici, zbozim, ktereho je vsude kolem tolik a i presto ma prilis velkou cenu - o to prece nikdo nema moc zajem. Proto se dari trhu s ojetinama, ale nove auto (?), to se sice lidem libi, ale koupi si hoooodne rozmysli a nkonce to dokonce skonci tak, ze si zadne nekoupi a budou radsi jezdit jeste par let ve svem Fiatu/Skode/Fordu... nez doslouzi uplne. Jeste, ze to tahnou firemni zakaznici.
16. 9. 2005 21:41
ZRCADLO?
Překvapuje mně, že Spiegel je pro vás zdroj informací, na základě kterejch šmahem zavrhujete všechno od Foxe až po Q7. Jo, Marko nedávno tady publikoval velice rozsáhlou studii. Proto mě dnes trochu zaráží, že tak lehce napíše, že VW nemá kvalitní vedení... to je jako když se bavíme o mlíkárně na rohu. VW má 20% eurotrhu. Pánové - pětina aut je z VW - tedy když jedeš po silnici, počítej auta, většinou budeš potkávat produkty koncernu. Ale v podnikání to není jako vě škole, že zazvoní a jdeš se nasvačit. V podnikání je to těžký, a ty těžkosti generujou problémy. Nezoufejte, že jsou problémy. Ve VW. Jsou všude. Ale to je NORMÁLNÍ. Nenormální by bylo, kdyby se neřešily. A nemám strach, že je VW nevyřeší. A víte jak to dopadne? Za 20 let tu bude mít VW 25% trhu. Nejméně. To podepíšu. Mimochodem, všimněte si jaká témata tu hejbou diskuzí - ústřením tématem je tu VW. Je to pro záplavu, ano, záplavu modelů. Ta redukce (a k ní dojde) je mnohem jednodušší, než se vklínit do top výrobců s modelem novým. Takže Spiegel je Spiegel a VW je VW. Co kdyby nám někdo zjistil jak si kapitálově stojí VW třeba vzhledem k rozpočtu naší republiky... abychom měli představu o čem tu vůbec píšem... Možná by si Bernd moh´koupit Paroubka i s kšandama. Možná, že za to, že tu často píšu úsměvně se na VW díváme jako na otloukánka, kterej všechno vydrží. Ale prosím Vás, kdy jsme tu psali například o Opelu? Ani si nevzpomínám... Nevyrábět Astru, tak ani nevíme že žije. P.S. Píšem teď o někom, kdo Evropu zásobuje autama z 20 procent. Tak tohle berte na vědomí. To, že Seat jede do problémů je jasný, když vyrábí 3 modely, který od sebe rozeznáš jen pod lupou. Jo, to je "Silvaproblém" A bude se muset řešit. Ale "řešení" není důvodem k zatracení. Pánové...
Rozbalit vlákno
25
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 22:23
Re: ZRCADLO?
Ale GTI, ja predsa netvrdim nic nove! ;-) To, ze VW je zle vedeny - to je fakt, ktory som napisal uz vtedy. Prave kvoli tomu presvedceniu som pisal tu studiu (ako by som si to predstavoval podla charakteru jednotlivych znaciek). Tu nejde ani tak o to, ze VW drzi 20% EU trhu. Ja si totiz myslim, ze tych 20% (mozno viac) by dokazali drzat aj pri mensom pocte modelov -lepsich a charkteristickejsich (a teda efektivnejsie). Dalsia vec: mne nikdy neslo o kvantitu - ale urcite o kvalitu. Chcem tym povedat, ze VW robi auta (dajme tomu - ber ako priklad prosim) na 80% - pretoze zistili, ze zakaznikovy to staci takto. Ja by som bol ale radsej, keby z vlastneho presvedcenia robili mozno menej modelov, ale na 100%. Aby do toho dali cele srdce. Myslim, ze trh by ich za to odmenil. Vadi mi to co som uz napisal (a Ty predsa vies, ze ja za to tvrdo kritizujem aj Mercedes, ze sa obujem aj do Jaguaru,atd...) - VW ma prilis vela modelov (a mas pravdu ze k redukcii pride - pretoze tadeto cesta nepovedie), VW ma obrovske financne problemy (ano, ako skoro kazdy),hra sa momentalne na nieco cim nie je, a svojim mnozstvom modelov dusi dcerske znacky, ktorym kradne moznost uplatnit sa (to je to o com som pisal v tej "studii" - uvolnit ten tlak), jeho sef vyhlasuje o Audi veci, ake som nikdy nepocul a ani vo sne by ma nenapadlo, ze to niekto vobec povie (teda pardon, Pischetsrieder sa tak skaredo vyjadril uz za cias BMW o Roveroch) - toto je pre mna definitvny dokaz toho, ze on nie je dobry sef koncernu. Prenho sa stali jedinou mantrou peniaze - a to je pre mna uplne chore! Auto nie je ladnicka, ktorej vyrobu proste presunies do Polska a potom do Ciny. Auto nie je obycajna vec, ktorej hodnotu mozes merat iba peniazmi. /// O VW sa tu bavime preto, ze je to EU, teda domaca znacka, kt. ma obrovsky potencial, kt. vyuziva nedobre. (Btw. ja Ti mozem pripravit podobnu studiu o DCX, o GM, o komkolvek...ten VW som robil prave kvoli srkej disksii o tomto koncerne - ale opakujem, vela krat som upozornil, ze to je aj problem inych znaciek/koncernov). /A Spigel je Spiegel .... dnes vecer VW celu tu spravu dementoval s tym, ze nijake ultimatum s hrozbou predaja neexistuje. Dokonca pohrozil Spieglu sudnou zalobou. Ale ten problem so Seatom tu je - a z velkej casti zan moze prave VW (ako majitel, ktory vpodstate nedava svojim dceram nijaku samostatnost) - a na to som reagoval. A ten problem seatu nie je "Silvaproblem" - da Silva je sefom designu celeho VW Group. Bol to "Lewisproblem" a uz nie je - Lewisa proste vyhodili a dnes sefuje designu Seat Luc Donkerwolke z Lamba. ;-) A aspon ja VW nezatracujem - ono totiz, kazda firma zaziva obdobia problemov a obdobia jasneho rozumu. A u VW to obdobie jasneho rozumu po om cio sa deje teraz bude musiet nevyhnutne prist - skor alebo neskor. A u inych to zas bude naopak...
16. 9. 2005 22:40
Re: ZRCADLO?
Já si moc dobře pamatuji, cos psal ve své výborné studii. Teď, když zhuštěně nahoře píšeš, že VW má špatné vedení, vypadá to tak, že ani neumí pořádne zmáčknout tlačítko ve výtahu... možná to chce dát do proporcí. Možná jsou určité problémy ve vedení. Ale není to tak, že by tem sedeli nýmandi. jsou to sice lidi jako my... ale umí moc, hodně moc... a v poslední době prostě, řekněme, některá (i) strategická rozhodnutí nevyšla, jak se předpokládalo. Ale není to tak, že se Píčes ráno vzbudí a u snídaně se rozhodne prodat Seat. Složitá rozhodnutí, složitá řešení, zvažovaná velkejma mozkama. *** Jo, tak Lewistrable, no tohle jako problém vidím. Jestli to v Evropě někdo zvládne, bude to VW.
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 23:01
Re: ZRCADLO?
Hmm.... zlozite a tazke to je. U VW su ludia, kt. si fakt vazim. Franz Josef Paefgen, Wolfgang Bernhard, da Silva, .... Bohuzial nikto z nich nema realny vplyv na smerovanie znacky. Z roznych dovodov. Paefgen napr. povedal, ze odide od VW ak presadia vyrobu SUV od Bentleya - on to citi a auta ho bavia. Tym zlym vedenim som myslel ludi, ktori maju cca od zaciatku 90. rokov REALNY VPLYV na smerovanie znacky / koncernu. Piech - Pischestrieder a ich suita (mnozstvo ich chybych rozhodnuti nie je male a je ich viac nez je zdrave). Zlym vedenim tiez rozumiem uplne zlu strukturu iadenia celeho koncernu (co som uz povedal v tej studii). To vedenie, ktore tam je, nie je podla mna take ako sme tu my. Ich auta nebavia - ich bavi zisk. To su manageri, iby vpohode mohli riadit trebars oceliarne. Mliekaren. zabavny park. To su karierni manageri. A tiez mam velmi vela dovodov sa domnievat, ze koncrn VW v pozadi radi stale megaloman Piech. to co sa deje je totiz pokracovanim jeho vizii (az desivym pokracovanim). Spomen si, ako zcista jasna sa tesne pred koncom panovania Piecha objavil ako novy kandidat Pischetsrieder. Okamzite porazil vsetkych vnutrokoncernovych kandidatov (v cele s kvalitnym Paefgenom). A Pischetsrieder, ako manager, ktory zlyhal u BMW zrazu znicoho-nic dostal tu istu stolicku v inom koncerne. Ausgerechnet po autokratickom Piechovi. Lenze to asi nebolo zadarmo... Ak som napisal hore, ze nieco hnije - tak som vedel co pisem. Zaznut svetlo sice zvladaju, ale v pozadi sa odohrava velky boj. A smutne je, ze nie je iba mocensky. Je to boj o buducnost VW. A ja nechcem "kopat" za toto vedenie - lebo je proste zle. Neverim mu. Ja sa na svet VW pozeram rovnakymi ocami, ako ti, ktori su teraz v "opozicii". ;-)
16. 9. 2005 23:08
Re: ZRCADLO?
Já ty poměry tam neznám dopodrobna jako ty. Jsem ale přesvědčený, že tohle VW zvládne. Zvládne to mimo jiné i proto, že mu to nezvládnutí vlastně ani vláda nepovolí. Příliš velké téma VW... pro Německo, aby ho nechali rozmělnit. P.S. Já teď odskakuju - Yaroukh mě trénuje u Q7 z češtiny... no, možné je všechno ;-\ ... :-) :yes:
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:25
Re: ZRCADLO?
beres se moc vazne (ale to uz se asi opakuju)
16. 9. 2005 23:33
Re: ZRCADLO?
Umím ocenit dobrej fór. To cos udělal ty nebyl dobrej fór. To nebylo dobrý vůbec. To s tím, jak já beru sebe nemá nic společného.
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:18
Re: ZRCADLO?
Jo, ma. V tom "dobrej for" bude asi ten problem - ze na to muzou mit dva lidi ruznej nazor - a v tu chvili je to prave o tom, jak moc se beres vazne - a co vsechno beres jakoutok na svoji osobu. Mne napriklad tvuj smysl pro humor (prezentovany ty-vis-kterym druhem prispevku :o) absolutne nesedi. (Ale to uz jsme si myslim vyrikali.) Takze snad uznas, ze "dokazu pobrat dobrej for" muzou dva lidi videt ruzne.
17. 9. 2005 09:55
Re: ZRCADLO?
Dole jsem ti to vysvětlil. Doufám, že dost přehledně.
neregistrovaný "Marko"
16. 9. 2005 23:53
Re: ZRCADLO?
Doprcic, mne to sem nedalo reakciu 8-s 8-s . Este raz skusim: Stat - statu nejde o krasne a charakterne auta. Im ide iba o zisk a pracovne miesta. A to im zaisti aj toto vedenie. Bez akychkolvek vyssich principov. Tam nikoho nezaujima, ci vyrobia iba dalsi Golf, alebo vyrobia dalsi uzasny Golf s vlastnou nadhernou veriou coupe Golf Corrado, atd... Pre nich je Golf ako Golf - vedia a kalkuluju s tym, ze Golf ma dobry image trhovu poziciu a ludia ho budu kupovat aj ak bude "iba" dobry. Toto vedenie nikdy napr nepride za akcinarmi a nepovie im: "Vazeni, my nebudeme vyrabat nijake Bentley SUV, lebo je tu vyssi princip odkazu znacky." Naopak, pridu a povedia: "Ideme vyrabat Bentley SUV lebo to proste nam /vam prinesie zisk. Kasleme na vyssi princip. Keby boli motorove rikse tak popularne ako su SUV, a zaistovali by nam tak podobne vysoky zisk, tak vyrobime Bentley-riksu." ////Ja tu teraz neutocim na znacku/koncern VW (tu mam rad ako vsetky ostatne - vpodste). "Utocim" na ludi u VW, v ktorych neverim. A neverim, ze robia auta "naplno". Co ma mrzi.
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:28
Re: ZRCADLO?
No prave jsem chtel nadhodit tema "Burza vs. rodina" (forma vlastnictvi automobilek) a vliv na rizeni ... Pred casem jsem na iHNed.cz cetl, ze obecne je rodinne vedeni povzovano za lepsi v tom, ze neni svazovani pomerne kratkozrakymi pozadavky akcionaru. A ted jsem se docetl, ze jakysi analytik navrhuje navrat Fordu do rinneho vlastnictvi - a to odprodejem PAG + vynosy z prodeje Hertzu (ktery uz je AFAIK upeceny ne-li uskutecneny). Ale autoblog.com asi ctete taky, zejo :o) [odkaz]
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 9. 2005 23:30
Re: ZRCADLO?
"kua ted to vypada, ze sem tam ty chyby namrskal, abych se zalibil GTImu" :o))
16. 9. 2005 23:41
Re: ZRCADLO?
Pánbíček tě potrestal. Jinak hochu, čas od času se stane, že přestřelíme každej. Je dobré umět parťákovi čestně napsat jedno slovo - promiň. Jenže to vyžaduje úctu k druhému. Můžeš to také vyřešit, jak jsi to řešil ty - větou, každej jsme jinej. Jo, Yaroukhu, každej JSME jinej...
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:21
Re: ZRCADLO?
GTI ja se ti prece nebudu omlouvat za to, ze jsem ti napsal "a ty jsi zase zklamal svoji ucitelku CJ :o)" - vidis toho smajla na konci? Bez se do ty diskuse mrknout - opravdu tam je. Delas si )( nebo fakt k tomuhle potrebujes omluvu??? (8O Vzhledem k tomu, ze jsi psal, ze sam sebe neberes prilis vazne, tak to asi opravdu chapu spatne.
17. 9. 2005 09:51
Re: ZRCADLO?
Špatně si to vysvětluješ. Nejde o to, zda sa ty nebo já, a jak, berem vážně. Jde o to, že já napíši vážnej příspěvek na 25 řádek a ty - TY - k tomu připojíš komentář, že neumím česky, protože místo "mne" jsem napsal "mně". Což je tedy podlé mého mínění poněkud infantilní aktivita, na tohle upozornit, což by mi ani tak nevadilo, ale hlavně je to aktivita tak trochu hodně mimo směr diskuze. Rozumíš - střetnutí vážně míněného příspěvku s udivující reakci o ničem. To mě překvapilo, a píši ti to proto, že mě zejména překvapily tvé další reakce - věty typu, že rejpeš jednou za milenium, že jsme každej jinej... prostě takový podivný postoj od Yaroukha. Neměl jsem Yaroukha za přispěvatele příspěvků o ničem. Měl jsem tě vždy za rozumného kluka, kterej píše věcné a i humorně podané příspěvky. Narážka na gramatiku od tebe je prostě pro mně absolutně nepochopitelná. A nemotej sem, jak já sám sebe beru. Motej sem, jak komunikuješ. Nebo, jelikož jde naštěstí o jednu zkušenost, jaks komunikoval. Já jednou ulétl a kolegovi jsem se velice zřetelně omluvil. To považuji za přirozené. Musím ti zopakovat, že nejsmutnější, cos napsal bylo, že - každej jsme holt jinej... V tomhle ta jinost není originalitou. Budu-li teď zdrženlivý, pak to pojmenuji jako velice křupanský projev. Smajlíka vnímám, také nepovažuji "učitelku" za fatální zkušenost s tebou. V hospodě by to bylo vyřešeno ve dvou vteřinách: Já bych řekl větu, ty bys připojil komentář, já bych se na tebe podíval a zeptal se - cože? a ty bys odpověděl - sorry. Tedy takhle to zpravidla prožívám já. Nekdy říkám to "cože" a někdy říkám to "sorry". Ani jedno mi nečíní potíže... Píši ti to poměrně podrobně, nikoliv kvůli učitelce, ale jako modelový příklad. Může se ti to hodit. Všichni se celý život učíme. P.S Abych ti to ještě více příblížil, tak je to to samé, jako kdyby nahoře Marko napsal ve své analýze ve slově Phaeton malé "p" a já bych jako jedinou reakci připojil, ať se jde podívat na ceduli, jak se to píše... trapné... viď. Dost mě překvapuje, že to nechápeš.
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 11:13
Re: ZRCADLO?
Ale ja dobre chapu, o co ti jde. Jen to vidim jinak. Ja si naopak nedokazu predstavit, ze bych se nad stipancem za pravopisnou chybu doprovazenym usmevem rejpnuvsi osoby, vubec pozastavoval. (Tim spis, kdyz ho - jak jsi sam naznacil - snad povazuju za normalniho cloveka.) Pokud bys ve mne v hospode vyvolal podobny pocit, ktery mam ted, priste bych si s tebou proste ke stolu nesedl. Mezi lidma, se kterymi se stykam ja, se spickuje daleko silneji. (A dokonce to neni ani v hospode.)
17. 9. 2005 21:09
Re: ZRCADLO?
Yaroukhu... román ti zde mohu napsat... a v něm by sis přečet, že nešlo z tvé strany o špičkování... šlo o zcela nepodařenou a nevhodnou reakci na vážně myšlený článek. Ale už toho nechme. Tak jako ty znáš lidi jako jsem já, znám já zas lidi jako jsi ty... Chybí oční kontakt, a kontakt vůbec... bylo by to zajímavé... věř tomu. P.S. Musíš se naučit rejpat tak aby to sedlo... tohle tedy nesedlo. Lehkej návod najdeš teď u Civica... tam si přečti třeba pár příspěvků od Ciella. Od něho se určitě dost naučíš, když si přečteš ty příspěvky. Nezapomeň - celý život se budeš učit. Tak tam vlez.
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 00:06
Re: ZRCADLO?
Ano, to som zachytil aj ja (aj ked si myslim, ze ten predaj PAG by bol blaznovstvo 8-s). Ale zas neverim tomu, ze rodinne vlastnictvo moze by lepsie. Klucovou vecou je vzdy to dat dokopy team ludi, kt. maju rovnake hodnoty, uroven znalosti, a ciele. Potom ide postavit silnu strategiu ktorou relativne lahko presvedcis aj akcionarov. Ti ked vidia ze tu je skupina ktora sleduje jeden ciel a ma premysleny plan ako ho dosiahnut ani nemaju snacu klast odpor. Odpor vznika pri suboji koncepci - vtedy sa politizuje. A to moze nastat v akejkolvek skupine - aj rodinnej. Pocnuc, v lepsom pripade, nazorovymi rozdielmi, konciac az osobnou antipatiou, alebo dokonca tym, ze jedna strana nie je dostatocne vnimava/vzdelana/bez fantazie a vizi/ zamerana na peniaze, atd... Konec-koncov Ford je sam dobry priklad. Suboj nazorov stareho pana Henryho a jeho syna Billa ohladom Modelu T a dalsieho smerovania firmy skoro znacku zabilo. A to bol otec a syn. Ono je to teda viac o rovnakej filozofii nez o type vztahu. ;-) Moj nazor...
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:24
Re: ZRCADLO?
U rodinne firmy bych cekal mensi procento tebou zminovanych "kariernich manageru" na tech nejvyssich mistech. (Na druhou stranu si dokazu docela dobre predstavit, ze se tam -z titulu pribuznosti- muze vyhrivat i osoba naprosto neobdarena; ale myslim si, ze prostredi formuje, takze vylozene archetyp Jelito bude snad vzacnym jevem. :o)
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 00:37
Re: ZRCADLO?
Ano, to riziko je u rodinneho vedenia teoreticky nizsie. Zas tam ale vstupuju ine neprijemne faktory - rozne rodinne trenice o majetok (dedicstva), neznasanlivost medzi clenmi, a tiez si vsimam, ze deticky ludi kt. nieco dosiahli svojou pracou /talentom/ znalostami uz nebyvaju tak dobre - maju totiz vela veci "zadarmo" a casto "nevedia co so sebou". Takze ich profesny aj moralny profil nemusi byt OK. Ono napr. ked pozries na rodinu Agnelli - malo by to u Fiatu fungovat, ale ide to ako v lete na saniach. Poste v rodine nemaju ludi kt. by mali na auta talent (vynimka je mlady Lappo Elkan) - takze az teraz nad priepastou "nakupuju" ludi "zvonka" aby viedli ich rodinnu firmu k uspechu. A ked sa pozrem na Billa Forda III. - nechcem povedat, ze je uplne zly sef - ale na niektore veci nema vrodeny cit.
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:59
Re: ZRCADLO?
nj, to jsem mel na mysli; s tim Fordem jsi me nepotesil (vim o nich krystalicke prd; nebyt toho, ze se obcas vyfoti s novym modelem, mozna uz bych ani nevedel, ze ve vedeni nekdo jmenem "Ford" vubec je) ... tak snad dohromady to Ka+Trepiuno moc nezmastej (koncept Trepiuno se mi zamlouva prevelice, Ka o bohuzel neco mene, ale to s ekonomikou nesouvisi) ... BTW chapu to dobre, ze ruchas pro VW? (nekde jsi tu zminoval, ze te netesi makat pro "takovy lidi")
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 09:38
Re: ZRCADLO?
Nie, to som myslel v prenesenom vyzname slova: tak, ze drzim palce ludom okolo Paefgena. Ja by som pre VW isiel robit hned zajtra, keby mi dovolili "prekopat" vsetko od zakladu (tak ako to bolo v tej mojej studii) - uplne nova organizacna struktura, nove design-direction pre kazdu znacku, presne poslanie kazdej znacky, planovanie novych modelov, motorsport aktivity, atd...To by pre mna bola vyzva. :-) Teraz som stastny tamkde som - britska firma previazana na konkurencnu nem. automobilku. ;-)
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:26
Re: IMOman
No jo, Yaroukhu, fakt máš velkej problém. Ty jen vyčítáš všemožné informace a nejsi schopný utvořit a prezentovat svůj názor. Tím, že k nějakému textu přidáš "IMO", tím ten názor netvoříš... :no:
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:37
Re: IMOman
Tenhle "velkej problem" mam ve vecech, ktery jsou mi v praxi vzdaleny. Snazim se nespadnout do toho, ze budu "vsechno vedet nejlip", jak to vidim v diskusich dnes a denne (to jsou takove ty rady Brucknerovi od piva). "Ale dekuji ti za nazor." (:o))
neregistrovaný "ZZ"
17. 9. 2005 00:41
Re: IMOman
Evidentně se snažíš málo. Zatím tak totiž působíš, Jarouchu.
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 9. 2005 00:49
Re: IMOman
psi stekaji ...
neregistrovaný "Elpepe"
16. 9. 2005 23:06
Nic nebude!
Jednou Tatra vztane z mrtvych a vsechny Phanteony se posadi na *!
Rozbalit vlákno
7
16. 9. 2005 23:09
Re: Nic nebude!
Dobrej výkřik :-)
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 00:09
Re: Nic nebude!
:-) >:D .... no kiez by! :yes:
neregistrovaný "Jirka"
17. 9. 2005 02:31
Re: Nic nebude!
no kdyby na Phaetona hodili znak Tatry tak se jich mozna proda vice nez "Lidoveho vozu" Phaeton.....v CR urcite!:-)
neregistrovaný "Elpepe"
17. 9. 2005 09:17
Re: Nic nebude!
A vubec, jak si myslite ze by to dopadlo, kdyby Tatru koupili (coja vym, treba Ford)?
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 09:53
Re: Nic nebude!
Tatra bola v osobakoch zaciatkom 90. rokov uz mrtva vec. Doma ju uz nikto nebral vazne a pre vacsinu obyvatelstva bola jednak symbolom nedostupneho auta a aj symbolom komunistickej moci. Na zapade zas nemala nijake meno - myslim , ze 90% ludi by tu znacku uz nepoznalo. A chybal by imidz (naviac, bol tu psychologicky blok proti ost-autam). Takze...ak by nikto kupil Tatru a chcel by vyrabat...kupil by vlastne znacku, ktora bola slavna na zap. trhoch tak do zaciatku 60. rokov. Museli by teda uplne od zaciatku investovat do vyroby, do vyvoja, technologii, a obrovske sumy (bezpreceentne obrovske)do marketingu a reklamy. Asi by nikto nedokazal tatru postavit proti zavedenym premiovym znackam - maximalne by sa podarilo ju postavit do sub-premie - teda napr. proti Volvu. Bohuzial, taky scenar bol nezmyselny - hodnota znacky by nikdy nedokazala vyvazit a ospravedlnit tak obrovske investicie do jej ozivenia a sfunkcnenia na zap. trhoch.
neregistrovaný "JP"
17. 9. 2005 11:00
Re: Nic nebude!
Neber to jako oponenturu: Dacia prece taky je a byla symbolem LIDOVEHO "ost-auta". ja jsem z mladsich rocniku, takze to vidim spis tak, ze Tatra ani nebyla symbol :-)
neregistrovaný "Marko"
17. 9. 2005 11:48
Re: Nic nebude!
Vpohode... ;-) Myslim, ze Tatra bola kedysi symbol bola, ale s nastupom 603 a hlavne potom 613 sa vytratila zo zapadnych trhov a ludia na nu zabudali. A je nieco ine ozivit znacku pre masy (Skoda/Dacia) nez znacku, ktora mala vzdy triosku "luxusnejsi" nadych... ;-)
neregistrovaný "Micek"
17. 9. 2005 10:15
Kachna
..třeba zítra podle blesku prodá i Škodovku. Takže šetřeme pánové, ať tam můžeme vyrábět svá auta snů :-) :-) ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jacket"
17. 9. 2005 15:55
Seat promine
Seate promiň, ale XK cabrio je prostě 1.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mišo"
17. 9. 2005 21:11
ja to kúpim :-)
neviete, koľko za to chcú? vyberiem si stavebné sporenie, priložím niečo z účtu a ke%d dajú zľavu... >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "švihák"
17. 9. 2005 22:30
Krok z řady...
Konečně dobrá zpráva,Seat jsou krásný auta,a já trpím,když mi někdo řekne,že patří do nuda koncernu VW.VW Seata možná zachránil,ale už někdo němčoury vyžene klackem!!!!!
Rozbalit vlákno
5
17. 9. 2005 22:36
Re: Krok z řady...
Asi toho moc nevíš o historii Seatu. Kdyby nebyl VW, tak Seat dnes vyrábí plachty na surf. Seat je jen takový, jaký chtěl VW aby byl. Když bude sám, a to nebude, tak by krachnul za dva měsíce. Sám nebude proto, že pokud ho prodaj, tak ho koupí. Někdo. Třeba Čína... tak to pak bude teprv jízda... Ale myslím, že VW Seat nepustí. Seat se ho bude držet jako klíště...
neregistrovaný "Laci K ."
18. 9. 2005 20:04
Re: Krok z řady...
Pocuj GTI. U Skodovky napodobne.Keby nebolo VW ,tak isto by si jazdil na starich sunkach 120 a mozno este Feliciach.Tak isto ako Seatu,nebolo by Oktavok a fabii atd.Vsetko jeden koncern VW.A ziadne Skoda to je bomba a Seat *. Chapes :yes:
neregistrovaný "Tom"
18. 9. 2005 20:38
Re: Krok z řady...
Málá poznámka: před lety se o koupi Škodovky se zajímal ještě Renault. Tak že ve 12Okách by jsme asi nejezdili ;-) Docela zajímává by byla úvaha, jak by to dnes vypadalo, kdyby tenkrát vyhrál Renault..
neregistrovaný "Laci k"
19. 9. 2005 07:58
Re: Krok z řady...
Myslim,ze u VW je to lepsie.Nic proti Renaultu,ale na VW nemaju.Aspon po stranke motorov a image je len vec nazoru.O tej kupe Sk.som nikdy nepocul.A ten predaj Seatu bude urcite len kachna.VW podla mna by to len uskodilo.Nakoniec to aj sam VW dementoval. :-!
neregistrovaný "škodovák"
19. 9. 2005 18:50
Re: Krok z řady...
:-! Renault přišel s horší nabídkou než Němci.Původně chtěli ze škodovky udělat montážní závod na nějaké komponenty , po odtajnění nabídek VW , kde Němci nabídli zachování značky, a vývoj dokonce chtěli od smlouvy odstoupit , když zjistili , že škodovka není vlastník značky , ale Plzeň , od které tu slepici ve znaku , musela automobilka odkoupit za nemalý peníz.Tak Reanault přihodil výrobu tehdy jejího auta , které bylo ještě na papíře a to Twinga.Ale s tím , že se ze škodovky stane montážní závod , bez rozvoje , tak asi takhle by to vypadalo.. :-!
neregistrovaný "geroc"
18. 9. 2005 13:28
Problémy VW
Podle mně je to dost jednoduché pojmenovat. A to je to že jednotlivé značky nemají jasně vymezený prostor v portfoliu VW. Lezou si navzájem do zelí. Těžko se může SEAT chytat s tou modelovou politikou, když modely jsou jako přes kopírák. Měli by se va Wolfsburgu sakra chytnout za nos, jenomže tam teď zřejmě víc řeší propukající aféry.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Paja"
19. 9. 2005 12:40
Re: Audi
Bez ohledu na problemy koncernu, jsem byl dnes potesen vzhledem nastupce modelu A4, ktery najdete na "carspyshots.tk", ktery bude dale rozvijet priostrujici se design vozu z Ingolstadtu, ale hlavne nese prvky M-B CLS, coz me prekvapuje.
neregistrovaný "Lancer"
21. 9. 2005 04:04
To se ani nedivim...
To se ani nedivim, ze se Seatu nedari, kdyz vypadaji vsechny modely uplne stejne. A co hur - uplne stejne skarede. Leonu to teda docela slusi, Altea mozna taky nevypada az tak spatne, ale Toledo - to je hruza. At se vzpamatují, jinak je nebudou chtit ani ti Cinani...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "aaa"
22. 9. 2005 08:11
DIZAJN
Je to vsetko len otazka dizajnu nech sa na mna nikto nehneva nove toledo je vrchol hnusu a tak isto aj interier altei, pozrite napr na peugeot 307,206 a pod. vazne pekne auta ako sa predavaju, to je pripad aj noveho golfa vyzera na*** a tak sa aj predava.Mozte hovorit ze je to vec vkusu a ze com c..uj ale vidim vysledky....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Manekin"
23. 9. 2005 10:30
Re: DIZAJN
Drahy "aaa".Ty mas prepac asi belmo.Ak si myslis,ze Peugeoty su 206 a 307 krajsie auta ako VW.Golf 5 ma "omoc" krajsi design,ako tvoja 206 a 307.A pokial ma pamät neklame tak som cital,ze VW 5 je najpredavanejsie auto v Europe.Tvoja 206 apsolutne nic , ale nic moc. >:D
neregistrovaný "xxx"
2. 10. 2005 19:43
bomba
:yes:
Rozbalit vlákno
0