Ono už jen to, jak se před pár měsíci tlachalo o omezených možnostech a vyčerpání potenciálu u PD a za pár týdnů tady byla od VW jasná odpověď - PPD....
ono, ak by system PD bol taky skvely tak by VW nepreslo na CR.
Skor by som povedal ze prislovie: "Ked dvaja robia to iste nieje to to iste" ma v tomto pripade pravdu. System PD od VW narazil na technologicke hranice a Bosch ich elegantne obisiel a urobil to krasne. Ako to bude fungovat to ukaze prax, na papieri to vyzera skvele.
Inak PD od VW a CR 4 od BOSCH maju spolocne ako benzinovy a naftovy motor.
Vyrobit benzinovy motor mozete z blata no na naftovy si trebalo pockat kym sa zmenia materialy a technologicke moznosti.
S tím bych moc nesouhlasil. VW nepřešlo k CR, ale doplnilo svou nabídku o CR. A to u modelů, které ze své podstaty vyžadují komfortnější chod motoru, který bezesporu CR oproti PD má. Každopádně CR nedosahuje takové hospodárnosti jako PD. Proto považuji VW za o krok dál než komkurenci, protože umí ve své nabídce předložit jak hospodárný PD, tak komfortní CR. Ani jeden systém nelze nazvat obecně lepším, každý má své výhody. Jen se usmívám nad tím, jak se PD odsuzovalo k záhubě...
je to vec nazoru, CR nieje o poznanie kulturnejsie ako PD a PD nieje o poznannie hospodarnejsie.
Rozdiel bol badatelny pri prechode z TD na TDI, kedy system komorkoveho zapalovania zmesy nahradil priamy vstrek.
Tam doslo sice k badatelnemu znizenia spotreby a na druhej strane k podstatne drsnejsiemu chodu motora, ktory sa podarilo odstranit, podstatne vyssej poruchovosti, o ktorej by majitelia prvych AUDI 80 TDI a Fiatu croma TDI mohli pisat eseje, ktoru sa podarilo odstranit a taktiez podstatne sa skratila zivotnost motora, co sa uz pomaly tiez dari odstranit.
O vizionarskom pristupe vo VW pochybujem, skor sa mi javi ze chcu peniaze investovane do PD motorov spat. Ved to uz urobili s motorom 2,4 D ktory vyrabali pokial sa nezaplatil.
Neodsudzujem, ani nekritizujem VW, pretoze prijimat taketo rozhodnutia nieje lahke a po bitke je kazdy general, matematika nakladov a vynosov tiez nepusti a je dobre ze okrem CR existuje dalsi system.
Systém common rail byl mimo jiné vyroben hlavně pro normu EU4 aby vyhovovala u osobáků(při nepravidelném chodu motoru např. v nízkých otáčkách, se nezahřál katalyzátor na provozní teplotu a neplnil svou správnou funci) 300-400°C
Tento problém řeší systém CR tím, že má po hlavní vstřiku nastaven tzv. "dostřik" (vstřik do otevřeného výfukového ventilu) který ohřívá katalyzátor což PD neumožňuje
Dostřik tvoří pouze 3% z celého vstřiku..
Z toho plyne že se systém PD bude moci dál využívat u Nákladních aut kde se předpokládá že motor běží na "plný" výkon...
Tím nepopírám zavedení CR do Nákl. aut :-)
hmmm,
zaujimavy pohlad, ak ideme do detailov tak sa potom zamyslime ci BOSCH ponukol system PD WV, alebo VW poziadal o spolupracu BOSCH. CR takisto nieje od BOSCH-a , ale pokial sa nemylim prvy s tym prisiel FIAT.
Bosch není první, první s tím přišel Siemens (2450 bar - výroba 2007) a Delphi má piezzotech 3000 (3000 bar), výroba 2007.
NEMÁ TO NIC SPOLEČNÉHO S PD !!!!!!!!!!!
PD je hnané od vačky, tady nic takového není. Prostě čerpadlo (v případě DELPHI) pumpuje 1500 bar a ve vstřikovači je tzv. zesilovač (amplifier), který 1500 barů podrží a přidá k nim ještě jednou tolik. Jinak je to čistý systém commonrail, znamená smrt PD systému.
Pre neznalých problematiky podrobnejsie vysvetlenie:
D, TD a TDI
cerpadlo ma na starosti vytvorenie tlaku a cas vstreknutia nafty pre vsetky piesty motora
CR
centralne cerpadlo ma na starosti vytvorenie tlaku pre vsetky piesty, ovladanie casu vstreknutia nafty je umiestnene na vstreku kazdeho valca.
PD
vytvorenie tlaku a ovladanie casu vstreknutia nafty ma na starosti integrovana vstrekovacia jednotka na kazdom valci samostatne.
CR 4 generacie len zvysuje tlak paliva vo streku.
Preco je vyska tlaku dolezita?
Cim vacsi tlak tym lepsie rozprasenie a homogenita zmesi a tym nizsia spotreba, resp. vyssia ucinnost.
U benzinovych motorov GDI sa laboruje s tvarom spalovacich priestorov aby okolo sviecok bola bohatsia zmes a tym by sa dokazala zapalit aj chudobnejsia zmes/ nizsia spotreba/ no u naftovych motorov TDI je sposob zapalenia zmesi odlisny a tam je preto dolezitejsie aby nafta bola co najviac rozprasena.
howgh
A PD vyssie rozprasenie paliva lepsie prehorenie nizsie emisie. VW PD splna emisnu normu Euro 4 bez DPF filtra prave vdaka PD. Ale vyssi tlak vyssia hlucnost.