Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Frankfurt živě: Common-rail 4. generace od Bosche

V záplavě automobilových novinek by neměly zaniknout významné novinky v oblasti techtniky. Bosch přivezl jednu z těch důležitějších...
Zpět na článek
14. 9. 2005 09:43
neregistrovaný "Tomm"
14. 9. 2005 10:06
neregistrovaný "Paul"
14. 9. 2005 12:24
neregistrovaný "Tomm"
14. 9. 2005 12:33
neregistrovaný "dodo"
14. 9. 2005 12:49
neregistrovaný "Tomm"
14. 9. 2005 12:55
neregistrovaný "Fero"
14. 9. 2005 14:53
neregistrovaný "dodo"
14. 9. 2005 15:13
neregistrovaný "dodo"
25. 10. 2005 20:35
neregistrovaný "TurboZ"
15. 9. 2005 22:43
neregistrovaný "empi"
17. 9. 2005 13:01
neregistrovaný "dodo"
14. 9. 2005 16:14
neregistrovaný "Petr T."
18. 9. 2005 14:38
neregistrovaný "[[...?...]]"
14. 9. 2005 16:54
neregistrovaný "dodo"
14. 9. 2005 17:30
neregistrovaný "Jozki."
14. 9. 2005 19:06
neregistrovaný "Petr T."
17. 9. 2005 13:06
neregistrovaný "dodo"
neregistrovaný "Tomm"
14. 9. 2005 09:43
bez titulku
Požadovaný tlak se vytváří až ve vstřikovači???? Že by něco jako PD od VW????
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Paul"
14. 9. 2005 10:06
Re: bez titulku
A je to tady. Systém PD, kterému byl po uevdení CR předpovídán pád, se stal inspirací pro novou generaci CR. Že na to ale chlapci nepřišli spíš...
neregistrovaný "Tomm"
14. 9. 2005 12:24
Re: bez titulku
Ono už jen to, jak se před pár měsíci tlachalo o omezených možnostech a vyčerpání potenciálu u PD a za pár týdnů tady byla od VW jasná odpověď - PPD....
neregistrovaný "dodo"
14. 9. 2005 12:33
Re: bez titulku
ono, ak by system PD bol taky skvely tak by VW nepreslo na CR.
Skor by som povedal ze prislovie: "Ked dvaja robia to iste nieje to to iste" ma v tomto pripade pravdu. System PD od VW narazil na technologicke hranice a Bosch ich elegantne obisiel a urobil to krasne. Ako to bude fungovat to ukaze prax, na papieri to vyzera skvele.
Inak PD od VW a CR 4 od BOSCH maju spolocne ako benzinovy a naftovy motor.
Vyrobit benzinovy motor mozete z blata no na naftovy si trebalo pockat kym sa zmenia materialy a technologicke moznosti.
neregistrovaný "Tomm"
14. 9. 2005 12:49
Re: bez titulku
S tím bych moc nesouhlasil. VW nepřešlo k CR, ale doplnilo svou nabídku o CR. A to u modelů, které ze své podstaty vyžadují komfortnější chod motoru, který bezesporu CR oproti PD má. Každopádně CR nedosahuje takové hospodárnosti jako PD. Proto považuji VW za o krok dál než komkurenci, protože umí ve své nabídce předložit jak hospodárný PD, tak komfortní CR. Ani jeden systém nelze nazvat obecně lepším, každý má své výhody. Jen se usmívám nad tím, jak se PD odsuzovalo k záhubě...
neregistrovaný "Fero"
14. 9. 2005 12:55
Re: bez titulku
VW pouziva CR pri motoroch s vacsim poctom valcov, PD je pri 8-valci neekonomicke - 8 vtrekovacov.
neregistrovaný "dodo"
14. 9. 2005 14:53
Re: bez titulku
hmm V 10
to jest 10 vstrekovacov PD
neregistrovaný "dodo"
14. 9. 2005 15:13
Re: bez titulku
je to vec nazoru, CR nieje o poznanie kulturnejsie ako PD a PD nieje o poznannie hospodarnejsie.
Rozdiel bol badatelny pri prechode z TD na TDI, kedy system komorkoveho zapalovania zmesy nahradil priamy vstrek.
Tam doslo sice k badatelnemu znizenia spotreby a na druhej strane k podstatne drsnejsiemu chodu motora, ktory sa podarilo odstranit, podstatne vyssej poruchovosti, o ktorej by majitelia prvych AUDI 80 TDI a Fiatu croma TDI mohli pisat eseje, ktoru sa podarilo odstranit a taktiez podstatne sa skratila zivotnost motora, co sa uz pomaly tiez dari odstranit.
O vizionarskom pristupe vo VW pochybujem, skor sa mi javi ze chcu peniaze investovane do PD motorov spat. Ved to uz urobili s motorom 2,4 D ktory vyrabali pokial sa nezaplatil.
Neodsudzujem, ani nekritizujem VW, pretoze prijimat taketo rozhodnutia nieje lahke a po bitke je kazdy general, matematika nakladov a vynosov tiez nepusti a je dobre ze okrem CR existuje dalsi system.
neregistrovaný "TurboZ"
25. 10. 2005 20:35
Re: PD vs. Common Rail (jen DIESEL)
Systém common rail byl mimo jiné vyroben hlavně pro normu EU4 aby vyhovovala u osobáků(při nepravidelném chodu motoru např. v nízkých otáčkách, se nezahřál katalyzátor na provozní teplotu a neplnil svou správnou funci) 300-400°C
Tento problém řeší systém CR tím, že má po hlavní vstřiku nastaven tzv. "dostřik" (vstřik do otevřeného výfukového ventilu) který ohřívá katalyzátor což PD neumožňuje
Dostřik tvoří pouze 3% z celého vstřiku..
Z toho plyne že se systém PD bude moci dál využívat u Nákladních aut kde se předpokládá že motor běží na "plný" výkon...
Tím nepopírám zavedení CR do Nákl. aut :-)
neregistrovaný "empi"
15. 9. 2005 22:43
Re: PD vs. Common Rail (jen DIESEL)
Vsak on VW ten PD taky nedela sam, ale na vyvoji spolupracuje s Boschem, takze zadne PD od VW a CR4 od Bosche.
neregistrovaný "dodo"
17. 9. 2005 13:01
Re: PD vs. Common Rail (jen DIESEL)
hmmm,
zaujimavy pohlad, ak ideme do detailov tak sa potom zamyslime ci BOSCH ponukol system PD WV, alebo VW poziadal o spolupracu BOSCH. CR takisto nieje od BOSCH-a , ale pokial sa nemylim prvy s tym prisiel FIAT.
neregistrovaný "Petr T."
14. 9. 2005 16:14
Delphi, Siemens to mají již dávno také
Bosch není první, první s tím přišel Siemens (2450 bar - výroba 2007) a Delphi má piezzotech 3000 (3000 bar), výroba 2007.
NEMÁ TO NIC SPOLEČNÉHO S PD !!!!!!!!!!!
PD je hnané od vačky, tady nic takového není. Prostě čerpadlo (v případě DELPHI) pumpuje 1500 bar a ve vstřikovači je tzv. zesilovač (amplifier), který 1500 barů podrží a přidá k nim ještě jednou tolik. Jinak je to čistý systém commonrail, znamená smrt PD systému.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "[[...?...]]"
18. 9. 2005 14:38
Re: Delphi, Siemens to mají již dávno také
a ten zesilovac je pohanen cim? (elektr., dalsim cerpadlem???)
neregistrovaný "dodo"
14. 9. 2005 16:54
Len pre poriadok
Pre neznalých problematiky podrobnejsie vysvetlenie:

D, TD a TDI
cerpadlo ma na starosti vytvorenie tlaku a cas vstreknutia nafty pre vsetky piesty motora

CR
centralne cerpadlo ma na starosti vytvorenie tlaku pre vsetky piesty, ovladanie casu vstreknutia nafty je umiestnene na vstreku kazdeho valca.

PD
vytvorenie tlaku a ovladanie casu vstreknutia nafty ma na starosti integrovana vstrekovacia jednotka na kazdom valci samostatne.

CR 4 generacie len zvysuje tlak paliva vo streku.

Preco je vyska tlaku dolezita?
Cim vacsi tlak tym lepsie rozprasenie a homogenita zmesi a tym nizsia spotreba, resp. vyssia ucinnost.

U benzinovych motorov GDI sa laboruje s tvarom spalovacich priestorov aby okolo sviecok bola bohatsia zmes a tym by sa dokazala zapalit aj chudobnejsia zmes/ nizsia spotreba/ no u naftovych motorov TDI je sposob zapalenia zmesi odlisny a tam je preto dolezitejsie aby nafta bola co najviac rozprasena.
howgh
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Jozki."
14. 9. 2005 17:30
Re: Len pre poriadok
A PD vyssie rozprasenie paliva lepsie prehorenie nizsie emisie. VW PD splna emisnu normu Euro 4 bez DPF filtra prave vdaka PD. Ale vyssi tlak vyssia hlucnost.
neregistrovaný "Petr T."
14. 9. 2005 19:06
Re: Len pre poriadok
Jozki, hafo aut plní Euro 4 s commonrailem a bez DPF, to není doména PD jednotek. A DPF ovlivňuje pouze kouřivost, v Euro 4 jde hlavně o NOx.
neregistrovaný "dodo"
17. 9. 2005 13:06
Re: Len pre poriadok
hmmm,
nemyl si tlak vo streku a komresný pomer.