Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Common-rail 4. generace od Bosche

Ondřej Láník
Diskuze (17)
V záplavě automobilových novinek by neměly zaniknout významné novinky v oblasti techtniky. Bosch přivezl jednu z těch důležitějších...

V záplavě automobilových novinek by neměly zaniknout významné novinky v oblasti techtniky. Bosch přivezl jednu z těch důležitějších...

S momentálně nejmodernější třetí generací systému common-rail jezdí stále více běžných automobilů a nevýhody kdysi jednoznačně identifikovatelného typu motoru se postupně daří odstraňovat.

Systém Common-Rail 3. generace, ve kterém nahradily solenoidové vstřikovače přesnější a rychlejší piezoelektricky ovládané prvky, byl zaveden v roce 2003.

Pro budoucí generace vznětových motorů vyvinul Bosch už čtvrtou generaci systému vstřikování Common-Rail. Na trhu se objeví pravděpodobně v roce 2008. Na tomto stupni vývoje je u osobního vozu poprvé aplikován hydraulicky zesilující vstřikovač nafty. Tento vstřikovač pracuje s převodovým pístem, který zesiluje systémový tlak panující v liště a umožňuje dosáhnout vstřikovacích tlaků až do 2500 barů. Tato u osobních vozidel nová technika otevírá možnost pracovat v samotném řídícím systému se zjevně nižším tlakem, který je snadněji ovladatelný, a požadovaný maximální tlak vytvářet teprve až ve vstřikovači. Požadovaný konstrukční prostor u vstřikovače čtvrté generace Common Rail přitom v podstatě odpovídá potřebě tradičního vstřikovače druhé generace.

Méně škodlivin při spalování vzniká také tím, že palivo není náhle vstříknuto do spalovacího prostoru, ale díky speciálnímu geometrickému dimenzování vstřikovače je vstřikováno s rostoucím tlakem. Tento průběh vstřiku umožňuje šetrnější postup spalování s méně patrnými teplotními špičkami a příslušně redukovanou tvorbou kysličníku dusíku. Zlepšuje se také příprava směsi, a tím se redukuje vznik částic. Čtvrtá generace Common Rail umožňuje vícenásobný vstřik, aby bylo možné řídit regeneraci filtrů částic.

Podrobnosti přineseme jakmile budou k dispozici.

Ondřej Láník
Diskuze (17)